abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69410142
pi_69410175
quote:
Ajax’ grote wisseltruc: Trainer Martin Jol en technisch manager Danny Blind moeten na aantal jaren van stoel ruilen

door Valentijn Driessen & Mike Verweij

HAMBURG, dinsdag
De komst van Martin Jol naar Ajax hangt nog slechts af van HSV. De trainer wil graag naar de Amsterdam ArenA verhuizen en een persoonlijk vier- of vijfjarig akkoord lijkt een kwestie van tijd, maar de Amsterdammers wensen de Duitsers geen transfersom te betalen. Hoewel de onderhandelingen tussen HSV en Ajax volgens ingewijden in een ’uiterst prettige sfeer’ verlopen en Rik van den Boog vandaag hoogstwaarschijnlijk weer vol goede moed in het vliegtuig naar Hamburg stapt, blijft het nog even de vraag of de Noord-Duitsers instemmen met het ontbinden van zijn één jaar doorlopende contract. Mocht de deal mislukken dan staat Danny Blind komend seizoen bij Ajax voor de groep.

Amsterdammers in afwachting van akkoord met HSV
Van den Boog vindt de huidige technisch manager óók een geschikte kandidaat, maar zou afgezien van de continuiteit met diens aanstelling liever twee tot drie jaar wachten. Dat past in het kader van de ’grote wisseltruc’. Jol zou in dat geval in 2011 of 2012 de – eveneens door de commissie Coronel voorgestelde – sterke technische man kunnen worden met Blind als veldtrainer. Indien hij door het eventuele afketsen van Jol nu al voor de leeuwen wordt geworpen, is het afbreukrisico voor Blind vrij groot. In het seizoen 2005/ ’06 eindigde hij 24 punten achter PSV op de vierde plaats, kreeg hij zijn ontslag, maar plaatste hij zich via de playoffs alsnog voor de voorronde van de Champions League. Daarnaast won hij de beker. De afgelopen drie jaar stond hij niet meer op het veld, maar zat hij als technische man bij Sparta en Ajax achter een bureau. Dat zijn zoon Daley in de Aselectie speelt, is ook geen pre. Daarom hoopt iedereen binnen Ajax op Jol en dus de medewerking van HSV.

Jol baarde in Hamburg dit seizoen opzien door Hamburger SV– ondanks het vertrek van belangrijke spelers als Vincent Kompany, Nigel de Jong en Rafael van der Vaart – naar de halve finale van zowel de DFB-Pokal als de UEFA Cup te leiden. Daarnaast speelden de Rothosen lange tijd mee om de Duitse landstitel. In een tijdsbestek van tien dagen greep de oud-trainer van onder meer Roda JC, RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur echter naast alle prijzen, waardoor een vertrek bespreekbaar zou zijn.

Indien HSV instemt, krijgt Jol dan eindelijk toch de technische leiding over een Nederlandse topclub. In zijn RKC Waalwijk-periode werd hij met Feyenoord, Ajax en PSV in verband gebracht en ten tijde van de aanstelling van Henk ten Cate bij Ajax circuleerde zijn naam ook in de Amsterdam ArenA.

Nummer drie op de shortlist Morten Olsen (met Blind en Jol) meldde waarom Ajax een streep door zíjn naam moest halen. „De club deed me een dusdanig aanbod en ik wilde zo graag, dat ik wel contact moest opnemen met de Deense bond.” Die hield de huidige bondscoach van Denemarken aan zijn nog één jaar doorlopende contract. „Een duobaan was niet mogelijk”, aldus Olsen, die zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken stak. „Of ik in een perfecte wereld beide banen zou hebben geaccepteerd? Ja.” Olsen werd gepolst door Blind.

Na de korte gesprekken met Jol, Olsen en Blind werd de naam van Jol op de ’shortlist’ gezet. Van den Boog, die Louis van Gaal de onhaalbare topkandidaat vond, gooide daarvoor weliswaar al een visje uit bij Guus Hiddink en Frank Rijkaard en polste Co Adriaanse, maar die bedankten om diverse redenen allen op voorhand voor de Ajax-eer.

Door de pijlen volledig op Jol te richten, wisten de Amsterdammers dat zij financieel een zware dobber zouden krijgen, omdat het geschatte jaarinkomen van de Hagenaar bij HSV 2,5 miljoen euro netto bedraagt. Hoewel Ajax stap voor stap wil handelen, dus eerst een akkoord met HSV wil hebben en dan pas formeel met Jol om de tafel gaat zitten, is er door een 6,5 uur durend onderhoud tussen Ajax en Jols zaakwaarnemer Mino Raiola de overtuiging dat beide partijen eruit komen.

In de ’aftastende gesprekken’ tussen Ajax en Raiola zou zijn afgesproken dat Jols huidige assistenten bij HSV – Zeljko Petrovic en Martins broer Cock – bij een akkoord tussen de Amsterdammers en HSV, plus overeenstemming tussen Jol en Ajax, niet met de hoofdtrainer meegaan naar de ArenA. De hoofdstedelingen willen de vacatures van de assistent-trainers (conform het rapport Coronel) invullen met trainers uit eigen geledingen.
quote:
Jol moet Wenger van Ajax worden
Door Patrick Leemans
Dinsdag, 26 mei 2009, 09:09

EXCLUSIEF -- Ajax en Martin Jol hebben gisteren overeenstemming bereikt over een langdurige overeenkomst.

Het is de bedoeling dat de geboren Scheveninger drie jaar lang sturing gaat geven aan zowel het eerste elftal als ook de jeugdopleiding van de Amsterdamse club. Een rol dus, die gelijk is aan die van Arsène Wenger bij Arsenal.

Omdat -- naar verwachting -- Jol ook nagenoeg z'n gehele technische staf mee zal nemen naar Amsterdam, ontstaat er bij Ajax voor het eerst een duidelijke breuk met het verleden.

Het enige dat de komst van Jol nog in de weg kan staan, is een weigering van HSV om Jol te laten gaan. Vandaag zijn daarvoor in Hamburg de laatste besprekingen over de voorwaarden van een vertrekregeling.

Omdat direct na het vertrek van Marco van Basten Ajax in de overtuiging verkeerde dat het aantrekken van Martin Jol een onhaalbare zaak was, duurde het tot afgelopen week dat de Amsterdammers in contact kwamen met Jols zaakwaarnemer Mino Raiola.

Op Hemelvaartsdag bracht een delegatie van Ajax voor het eerst een bezoek aan Jol in Hamburg; vier dagen later leidde dat tot een akkoord tussen club en trainer.
pi_69410180
Ik hoop dat hij komt Alleen SV zit nog in de weg lees ik net op vi.nl
pi_69410193
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:11 schreef Chadi het volgende:
Net of Jol voor een jaar contract naar Amsterdam zou komen.. get real
weet ik ook wel rug tegen de muur enzo...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:17:58 #5
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69410232
Wat voor ervaring heeft Jol met het sturen van een jeugdopleiding?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:18:27 #6
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_69410250
Ook volgens www.vi.nl is Jol een 5 jarig contract aangeboden. Nou ja ... veel betere kandidaten zijn er niet. Neemt hij Joris ook mee?

Blind ooit trainer? Alsjeblieft zeg! Hef dan de club nu meteen maar op.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_69410272
Ik zie het wel zitten in Jol.
Liever Jol dan Koeman!
pi_69410285
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Niks bull je ziet het toch bij Ajax gebeuren. Alleen hele uitzonderlijke talenten schieten omhoog de rest blijft waar het was .
Stel nou dat het daar aan ligt, ik geloof daar niet in maar goed, dan wil jij ze dus maar tot in lengte van jaren laten aanrommelen?
Wat de reden ook is, ze zijn niet goed genoeg voor het niveau dat Ajax moet nastreven. En dus moet je er afscheid van nemen.
Damn, het is toch niet zo moeilijk allemaal.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_69410313
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:18 schreef Barca het volgende:
Ook volgens www.vi.nl is Jol een 5 jarig contract aangeboden. Nou ja ... veel betere kandidaten zijn er niet. Neemt hij Joris ook mee?

Blind ooit trainer? Alsjeblieft zeg! Hef dan de club nu meteen maar op.
Volgens mij loop jij de hele dag te schelden en corona's te zuipen.
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_69410387
Nou, ik ga naar m'n examen. Als ik terugkom wil ik Jol als trainer .
pi_69410410
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:18 schreef Barca het volgende:
Ook volgens www.vi.nl is Jol een 5 jarig contract aangeboden.
Denk dat het verschil tussen drie en vijf jaar ontstaat door de plannen met betrekking tot Blind enzo.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_69410424
Wat een onzin is het dat ze de "Wenger" constructie willen met Jol. Volgens mij wilden ze dat met van Basten ook? Misschien moeten ze er eerst voor zorgen dat de trainer langer dan een jaar wilt blijven of mag blijven.
pi_69410426
En waarom dat stoeltje ruilen met Blind? Is hij of 3 jaar ineens een goede coach ofzo?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:25:44 #14
51286 w00h00
Digital man!
pi_69410429
Spannend dagje vandaag.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:26:05 #15
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69410438
Nog even my two cents als Ajaxwatcher.
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:48 schreef BoNi het volgende:

[..]

[..]

[q]
Kom op, we spelen in de Nederlandse competitie, zijn dat traditioneel de meest succesvolle club met het hoogste budget en iedereen ziet dat de traditionele kandidaten voor het kampioenschap gewoon verzwakt zullen zijn bij de start van volgend seizoen. PSV en Feyenoord zijn duidelijk
Feyenoord oké.. maar waarom denk je dat PSV volgend jaar niet mee zal kunnen doen? Rutten heeft zich bij Twente bewezen en PSV is druk bezig op de transfermarkt. Vlak ze aub niet uit. Onderschatting is a bitch. Feyenoord zie ik niet mee doen, maar die kunnen ook zomaar 6 punten van Ajax afsnoepen omdat die wedstrijden ALTIJD op zich staan. En ook hier ligt onderschatting van Ajax kant wegens de perikelen zwaar op de loer.
quote:
en ik verwacht dat de combinatie leegloop van spelers en Koeman niet echt succesvol zullen zijn in Alkmaar,
Want? De spelers die men sowieso laat vertrekken voegen uberhaupt al niks toe en Schaars zou gezegd hebben in ieder geval nog een jaar te willen blijven. Heb je gelijk de sterkste schakel te pakken.
quote:
daarnaast verwacht ik dat de subtoppers ook wel wat belangrijke spelers zullen verliezen (kijk alleen al naar Elia en Arnautovic bij Twente)
Afgelopen seizoen verloor Twente met Rutten, Engelaar en El Ahmadi de drie belangrijkste pionnen in het behalen van de CL voorrondes. Ondanks het verllies van deze uiterst belangrijke onderdelen van het geheel, heeft men het beter gedaan dan vorig jaar. Je onderschat hier de scouting van de subtoppers. Elk jaar wordt er gezegd dat de subtoppers het "wel minder zullen doen omdat ze die en die speler gaan verliezen" en vrijwel elk jaar blijkt daar weinig van terecht te komen
quote:
terwijl bij Ajax de verkoop redelijk beperkt zal blijven.
Want? Er is belangstelling genoeg voor allerlei spelers dacht ik begrepen te hebben.
quote:
Met een paar gerichte aankopen en de juiste trainer moet je volgend seizoen gewoon in staat zijn om in ieder geval mee te doen om het kampioenschap en zelfs dit seizoen hebben we Europees overwinterd, dus zo spannend blijkt dat ook weer niet te zijn.
Dit zijn zaken die er voor zorgen dat er op korte termijn successen mogelijk zijn en ik vind dat we dit ook zeker mogen verwachten.
Dit verwachten jullie elk jaar en gebeurd ook elk jaar. Dus wat dat betreft is er weinig verschil met de vorige coaches. Alleen onder Blind niet echt meegedaan om het kampioenschap, maar alle andere jaren toch zeker wel. Het verschil zit er in dat "jullie" in prijzen denken.. begrijpelijk, maar voor 90% van alle clubs in de Eredivisie zouden jullie afgelopen jaren gewoon goed zijn geweest.
Zelfs bij een PSV is het redelijk rustig, ondanks geen kampioenschap
quote:
Los hiervan moet er natuurlijk ook gekeken worden naar de langere termijn, maar het één moet en hoeft het ander zeker niet uit te sluiten.
De korte termijn bij Ajax is ALTIJD wel gewaarborgd, daarvoor is geld en materiaal genoeg. Er moet nu gekeken worden naar de lange termijn. Een vast gezicht voor de groep, een trainer hoeft niet zo snel verversd te worden, omdat een groep toch vrijwel jaarlijks wijzigt.
Korte termijn denken hoort bij veel Ajacieden nog altijd "gewoon" een kampioenschap in, dat werkt blijkbaar niet. Lange termijn zorgt er voor dat je uiteindelijk weer prijzen pakt. Kijk naar Twente, kijk naar Heerenveen.. kijk naar Groningen, vasthouden aan een visie..
Kijk desnoods naar NEC, vorig seizoen.. kansloos onderaan in de eredivisie, Been kreeg het vertrouwen en haalde potdomme Europees voetbal. Dat is vergelijkbaar met een Ajax dat 11e staat met de winter en dan in april toch die schaal uitgereikt krijgt.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:27:27 #16
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_69410472
Ben benieuwd waar het schip strand komend seizoen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_69410503
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef TUFKAL het volgende:
En waarom dat stoeltje ruilen met Blind? Is hij of 3 jaar ineens een goede coach ofzo?
Inderdaad. Alsjeblieft niet zeg .
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:28:49 #18
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_69410507
eindelijk wat nieuws, klinkt allemaal wel logisch
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_69410515
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef lighted het volgende:
Wat een onzin is het dat ze de "Wenger" constructie willen met Jol. Volgens mij wilden ze dat met van Basten ook? Misschien moeten ze er eerst voor zorgen dat de trainer langer dan een jaar wilt blijven of mag blijven.
dat dus.
pi_69410683
Welke spelers zitten er in de stal van die zaakwaarnemer van Jol?
pi_69410718
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:27 schreef Aanvoerder het volgende:
Ben benieuwd waar het schip strand komend seizoen.
Hopelijk bovenaan.
AJAX AMSTERDAM!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:38:18 #22
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_69410761
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:02 schreef Prosac het volgende:

[..]

Feyenoord oké.. maar waarom denk je dat PSV volgend jaar niet mee zal kunnen doen? Rutten heeft zich bij Twente bewezen en PSV is druk bezig op de transfermarkt. Vlak ze aub niet uit. Onderschatting is a bitch. Feyenoord zie ik niet mee doen, maar die kunnen ook zomaar 6 punten van Ajax afsnoepen omdat die wedstrijden ALTIJD op zich staan. En ook hier ligt onderschatting van Ajax kant wegens de perikelen zwaar op de loer.
PSV zal inderdaad afhankelijk zijn van de komende transfers, maar feit is dat zij niet meer de stabiele basis hebben die zij onder van Raaij wel hadden en ik zie dit eigenlijk ook niet snel meer terugkeren. Uiteraard kan ik me vergissen, maar mijn gevoel is dat het beleid onder Reker een stuk minder is en dat dit ten koste gaat van de prestaties.
quote:
Want? De spelers die men sowieso laat vertrekken voegen uberhaupt al niks toe en Schaars zou gezegd hebben in ieder geval nog een jaar te willen blijven. Heb je gelijk de sterkste schakel te pakken.
Ook dit is natuurlijk afwachten, maar als AZ spelers als Dembele, de Zeeuw en Moreno vertrekken dan is dat toch echt een aderlating voor AZ en ik heb niet bepaald een hoge pet van Koeman op v.w.b. transfers en zijn tactische beleid. Indien Schaars blijft dan houden ze idd een sterke speler, maar ik ben benieuwd of jongens als Klavan en Moisander onder een andere trainer niet alsnog door de mand vallen.
quote:
Afgelopen seizoen verloor Twente met Rutten, Engelaar en El Ahmadi de drie belangrijkste pionnen in het behalen van de CL voorrondes. Ondanks het verllies van deze uiterst belangrijke onderdelen van het geheel, heeft men het beter gedaan dan vorig jaar. Je onderschat hier de scouting van de subtoppers. Elk jaar wordt er gezegd dat de subtoppers het "wel minder zullen doen omdat ze die en die speler gaan verliezen" en vrijwel elk jaar blijkt daar weinig van terecht te komen
Eens, hier heb je absoluut een punt. Twente kan volgend seizoen absoluut als subtopper een gevaarlijke outsider zijn voor de titel en ik denk dat Munsterman een goed beleid voert.
quote:
Want? Er is belangstelling genoeg voor allerlei spelers dacht ik begrepen te hebben.
Belangstelling is er altijd, maar er is nog helemaal niks concreet. Daarnaast is (voor mij) Suarez de enige speler die écht een aderlating voor Ajax zou zijn, maar ook nog eens de enige die op basis van zijn vertoonde spel vorig seizoen een transfer zou verdienen. De andere spelers hebben zich vorig seizoen niet (structureel) onderscheiden.
quote:
Dit verwachten jullie elk jaar en gebeurd ook elk jaar. Dus wat dat betreft is er weinig verschil met de vorige coaches. Alleen onder Blind niet echt meegedaan om het kampioenschap, maar alle andere jaren toch zeker wel. Het verschil zit er in dat "jullie" in prijzen denken.. begrijpelijk, maar voor 90% van alle clubs in de Eredivisie zouden jullie afgelopen jaren gewoon goed zijn geweest.
Zelfs bij een PSV is het redelijk rustig, ondanks geen kampioenschap
quote:
De korte termijn bij Ajax is ALTIJD wel gewaarborgd, daarvoor is geld en materiaal genoeg. Er moet nu gekeken worden naar de lange termijn. Een vast gezicht voor de groep, een trainer hoeft niet zo snel verversd te worden, omdat een groep toch vrijwel jaarlijks wijzigt.
Korte termijn denken hoort bij veel Ajacieden nog altijd "gewoon" een kampioenschap in, dat werkt blijkbaar niet. Lange termijn zorgt er voor dat je uiteindelijk weer prijzen pakt. Kijk naar Twente, kijk naar Heerenveen.. kijk naar Groningen, vasthouden aan een visie..
Kijk desnoods naar NEC, vorig seizoen.. kansloos onderaan in de eredivisie, Been kreeg het vertrouwen en haalde potdomme Europees voetbal. Dat is vergelijkbaar met een Ajax dat 11e staat met de winter en dan in april toch die schaal uitgereikt krijgt.
Daar zit dan ook het verschil. Ondanks dat er al een aantal jaren geen kampioenschap is behaald is Ajax geen subtopper die probeert aan te klampen bij de top van de Nederlandse competitie. PSV heeft een aantal jaren gedomineerd (vandaar ook de relatieve rust, wacht maar af hoe dat zal zijn als ze nog twee/drie jaar zo presteren) en Europees behoort Ajax absoluut niet meer tot de 'groten', maar nationaal is Ajax nog altijd gewoon een topclub. Ajax is financieel gezond, maar is wel toe aan rigoreuze veranderingen om zowel nationaal als Europees weer structureel op hoog niveau te presteren. Hoe dit daadwerkelijk gaat uitpakken blijft giswerk, maar ik zie dat er op dit moment wel mensen bij Ajax op de juiste posities zitten om deze veranderingen door te voeren.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:39:26 #23
30220 Barca
pi_69410782
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef TUFKAL het volgende:
Ja, dat merkte ik ook al op.
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:38 schreef BoNi het volgende:
Daar zit dan ook het verschil. Ondanks dat er al een aantal jaren geen kampioenschap is behaald is Ajax geen subtopper die probeert aan te klampen bij de top van de Nederlandse competitie. PSV heeft een aantal jaren gedomineerd (vandaar ook de relatieve rust, wacht maar af hoe dat zal zijn als ze nog twee/drie jaar zo presteren) en Europees behoort Ajax absoluut niet meer tot de 'groten', maar nationaal is Ajax nog altijd gewoon een topclub. Ajax is financieel gezond, maar is wel toe aan rigoreuze veranderingen om zowel nationaal als Europees weer structureel op hoog niveau te presteren. Hoe dit daadwerkelijk gaat uitpakken blijft giswerk, maar ik zie dat er op dit moment wel mensen bij Ajax op de juiste posities zitten om deze veranderingen door te voeren.
Dat zie ik dan toch heel anders. Van den B00g, Blind ... weg d'r mee!
pi_69410796
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:27 schreef Aanvoerder het volgende:
Ben benieuwd waar van't schip strand komend seizoen.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:40:47 #25
51286 w00h00
Digital man!
pi_69410821
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:39 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja, dat merkte ik ook al op.
Blind zal dan veldtrainer worden, en Jol een coach/td.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:45:09 #26
30220 Barca
pi_69410927
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:40 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Dus Blind in de dugout om de ploeg te coachen tijdens wedstrijden. Dat bedoel ik: hou dan nu meteen op met Ajax! Of is de 6e klasse zo leuk?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:45:16 #27
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_69410935
Eerst maar eens zien of ze wel echt in gesprek zijn met Jol
stupidity has become as common as common sense was before
pi_69411012
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:45 schreef Barca het volgende:

[..]

Dus Blind in de dugout om de ploeg te coachen tijdens wedstrijden. Dat bedoel ik: hou dan nu meteen op met Ajax! Of is de 6e klasse zo leuk?
Ik denk andersom, Blind traint en Jol coacht tijdens de wedstrijd.
AJAX AMSTERDAM!
pi_69411052
quote:

[..]

Eindelijk iemand die goed leest..
Ik zie het wel zitten
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:51:14 #30
175985 Silaz
drie bier
pi_69411093
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:45 schreef marcb1974 het volgende:
Eerst maar eens zien of ze wel echt in gesprek zijn met Jol
Zo'n gevoel dat we vandaag wel wat officieels zullen horen denk ik
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_69411138
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:51 schreef Silaz het volgende:

[..]

Zo'n gevoel dat we vandaag wel wat officieels zullen horen denk ik
Dat zeiden we vorige week met Olsen ook. Vrijdag word Olsen gepresenteerd en er gebeurde niks.
Ze kunnen wel overeen met Jol zijn maar als HSV hem niet wil laten gaan ben je nog nergens.
AJAX AMSTERDAM!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:52:51 #32
30220 Barca
pi_69411141
Eerste paar jaren zal Jol de ploeg trainen en coachen. Blind is dan TD (Waarom in hemelsnaam hij!?). Na enkele jaren wordt Jol TD en gaat Blind de ploeg trainen en coachen. (Jezus kolere Christus! Willen we nu een topclub of eentobclub zijn!?!)
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:52:54 #33
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_69411146
Jol zou echt een goede keus zijn. Heb als Waalwijker hem van dichtbij meegemaakt maar hij heeft Rkc in die tijd echt geweldig laten voetballen.
#FreeHat
pi_69411176
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:52 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Dat zeiden we vorige week met Olsen ook. Vrijdag word Olsen gepresenteerd en er gebeurde niks.
Ze kunnen wel overeen met Jol zijn maar als HSV hem niet wil laten gaan ben je nog nergens.
Gelukkig wist alleen de clubreporter van het AD het zeker!

Wat een figuur.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_69411195
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:19 schreef navigator het volgende:

[..]

Stel nou dat het daar aan ligt, ik geloof daar niet in maar goed, dan wil jij ze dus maar tot in lengte van jaren laten aanrommelen?
Wat de reden ook is, ze zijn niet goed genoeg voor het niveau dat Ajax moet nastreven. En dus moet je er afscheid van nemen.
Damn, het is toch niet zo moeilijk allemaal.
Ze zijn niet goed genoeg op dit moment omdat ze niet vooruit zijn gegaan al die jaren en maar aanrommelden. Het eerste van Ajax is nog steeds deel van de opleiding. Het is niet meer het eind traject. Spelers zoals Urby die hadden een boel baggage maar die moet je wel ontwikkelen. Dat doe je niet door ze iedere week op een andere positie te zetten. Dat doe je door ritme erin te bouwen en vastigheid.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:55:31 #36
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69411226
quote:
Duidelijk, er zullen nog flink wat Feyenoordachtige jaren moeten komen voordat jullie het predikaat topclub kwijt zijn. Binnen Nederland raak je die status sowieso niet snel kwijt.
Waar ik op doelde is dat Ajax meer als "subtopper" moet gaan denken en dat is helemaal niet denigrerend bedoeld. Eigenlijk moeten de supporters meer als subtopper gaan denken, het past misschien niet bij Ajax, maar ik zie ook hier steeds meer fans "realistischer" worden.
Hoewel ik ook begrijp dat het na 5 jaar ook wel weer eens tijd wordt voor een kampioenschap, maar zolang er totaal geen continuiteit is, werkt dat niet. Vervelend is ook de groep supporters die meent dat ze het heft in eigen hand moeten nemen, ook dat werkt niet. Ik denk zelfs dat dat ook een deel van de reden van het opstappen van Marco is hoor.
Ik zeg, Jol kan echt wel wat en laat hem eens langer dan 2 jaar zitten, dan krijg je het Wenger model. Niet na 2 jaar zonder kampioenschap weer een ander.. dan blijf je in dezelfde vicieuze cirkel.

Overigens ligt het gebrek aan kampioenschappen de laatste jaren meer aan de mentaliteit dan de kwaliteit in de groep volgens mij.
pi_69411272
Waaat? Ik heb alles ff snel bijgelezen, maar wat moet ik nu van die Jol "geruchten" denken? Is het serieus of is het gewoon uit de duim gezogen?
pi_69411300
quote:

[..]

waarom zou je in hemelsnaam nu Blind al die toezegging doen? raar beleid...
pi_69411331
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:57 schreef Frankz0rz het volgende:
Waaat? Ik heb alles ff snel bijgelezen, maar wat moet ik nu van die Jol "geruchten" denken? Is het serieus of is het gewoon uit de duim gezogen?
Anders sla je de krant es open of kijk je op elke bekende nieuwssite .
pi_69411334
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:54 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ze zijn niet goed genoeg op dit moment omdat ze niet vooruit zijn gegaan al die jaren en maar aanrommelden. Het eerste van Ajax is nog steeds deel van de opleiding. Het is niet meer het eind traject. Spelers zoals Urby die hadden een boel baggage maar die moet je wel ontwikkelen. Dat doe je niet door ze iedere week op een andere positie te zetten. Dat doe je door ritme erin te bouwen en vastigheid.
Hij heeft zeker 2,5 seizoen linksback gespeeld en nu al anderhalf jaar half of soms linksbuiten. Hoeveel vastigheid heb je nodig
Het frequente balverlies door te lopen met de bal of verkeerd passen komt zeker ook doordat hij geen vastigheid heeft?

Laten we er trouwens maar mee ophouden, we komen hier niet uit vrees ik

Ik heb echter wel gelijk.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:59:29 #41
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69411336
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef lighted het volgende:
En als je er dan toch een naam aan wilt geven van een trainer uit de Premier League, zeg dan Ferguson. Die is heel wat succesvoller...
pi_69411345
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:52 schreef Barca het volgende:
Eerste paar jaren zal Jol de ploeg trainen en coachen. Blind is dan TD (Waarom in hemelsnaam hij!?). Na enkele jaren wordt Jol TD en gaat Blind de ploeg trainen en coachen. (Jezus kolere Christus! Willen we nu een topclub of eentobclub zijn!?!)
Blind gaat niet coachen, alleen trainen. Jol blijft coach en word later TD.
AJAX AMSTERDAM!
pi_69411379
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:59 schreef lighted het volgende:

[..]

Anders sla je de krant es open of kijk je op elke bekende nieuwssite .
Klopt Jol zou echt 1 van de beste keuzes zijn voor Ajax, hoop dat hij komt
pi_69411380
Ajax wil bij iedereen de Wengerconstructie. Sterker nog, elke Nederlandse club wil in principe bij iedere trainer de Wengerconstructie. Het lukt desondanks vrijwel nooit (op Foppe en Jans na).

Ik hoop dat Jol komt. Een man die tactisch sterk is, ervaring heeft, een goede people-manager is en uitstraling naar de supporters heeft. Bovendien heeft hij die Amsterdamse brutaliteit/bluf, ook al komt hij uit Den Haag.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_69411381
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:55 schreef Prosac het volgende:

[..]

Duidelijk, er zullen nog flink wat Feyenoordachtige jaren moeten komen voordat jullie het predikaat topclub kwijt zijn. Binnen Nederland raak je die status sowieso niet snel kwijt.
Waar ik op doelde is dat Ajax meer als "subtopper" moet gaan denken en dat is helemaal niet denigrerend bedoeld. Eigenlijk moeten de supporters meer als subtopper gaan denken, het past misschien niet bij Ajax, maar ik zie ook hier steeds meer fans "realistischer" worden.
Hoewel ik ook begrijp dat het na 5 jaar ook wel weer eens tijd wordt voor een kampioenschap, maar zolang er totaal geen continuiteit is, werkt dat niet. Vervelend is ook de groep supporters die meent dat ze het heft in eigen hand moeten nemen, ook dat werkt niet. Ik denk zelfs dat dat ook een deel van de reden van het opstappen van Marco is hoor.
Ik zeg, Jol kan echt wel wat en laat hem eens langer dan 2 jaar zitten, dan krijg je het Wenger model. Niet na 2 jaar zonder kampioenschap weer een ander.. dan blijf je in dezelfde vicieuze cirkel.

Overigens ligt het gebrek aan kampioenschappen de laatste jaren meer aan de mentaliteit dan de kwaliteit in de groep volgens mij.
Precies, we zitten nu met de gebakken peren van jaren lang kut beleid. Dat moet nu met een lange termijn visie worden veranderd. En dat zal niet binnen een paar jaar lukken. En dat gebrek aan kampioenschappen ligt inderdaad aan een gebrek aan mentaliteit want als je van HSV en Fiorentina kunt winnen dan moet je ook kunnen winnen van Heracles, WII, Ado, Sparta en helemaal van Volendam.
pi_69411387
Ajax is gewoon een astronomische club, kijk naar de ArenA.
AJAX AMSTERDAM!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:03:46 #47
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69411467
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:00 schreef koningdavid het volgende:
Ajax wil bij iedereen de Wengerconstructie. Sterker nog, elke Nederlandse club wil in principe bij iedere trainer de Wengerconstructie. Het lukt desondanks vrijwel nooit (op Foppe en Jans na).
Ik had bij Groningen dan liever het Ferguson model gehad, dan haal je tenminste nog prijzen binnen. Met Wenger totaal niet.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:05:19 #48
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69411514
Wat is eigenlijk de definitie van de Wenger-constructie? Kansloos je jeugdopleiding volgooien met talent uit de hele wereld en nooit prijzen winnen?
pi_69411527
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:00 schreef koningdavid het volgende:

Ik hoop dat Jol komt. Een man die tactisch sterk is, ervaring heeft, een goede people-manager is en uitstraling naar de supporters heeft. Bovendien heeft hij die Amsterdamse brutaliteit/bluf, ook al komt hij uit Den Haag.
ik vind Jol een beetje op een bulldog lijken

pi_69411529
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:54 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Gelukkig wist alleen de clubreporter van het AD het zeker!

Wat een figuur.
Dat was de eerste en laatste keer dat hij zich op Fok! heeft laten zien denk ik .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')