Dus Blind in de dugout om de ploeg te coachen tijdens wedstrijden. Dat bedoel ik: hou dan nu meteen op met Ajax! Of is de 6e klasse zo leuk?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Blind zal dan veldtrainer worden, en Jol een coach/td.
Ik denk andersom, Blind traint en Jol coacht tijdens de wedstrijd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Dus Blind in de dugout om de ploeg te coachen tijdens wedstrijden. Dat bedoel ik: hou dan nu meteen op met Ajax! Of is de 6e klasse zo leuk?
Eindelijk iemand die goed leest..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Zo'n gevoel dat we vandaag wel wat officieels zullen horen denk ikquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:45 schreef marcb1974 het volgende:
Eerst maar eens zien of ze wel echt in gesprek zijn met Jol
Dat zeiden we vorige week met Olsen ook. Vrijdag word Olsen gepresenteerdquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:51 schreef Silaz het volgende:
[..]
Zo'n gevoel dat we vandaag wel wat officieels zullen horen denk ik
Gelukkig wist alleen de clubreporter van het AD het zeker!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:52 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Dat zeiden we vorige week met Olsen ook. Vrijdag word Olsen gepresenteerden er gebeurde niks.
Ze kunnen wel overeen met Jol zijn maar als HSV hem niet wil laten gaan ben je nog nergens.
Ze zijn niet goed genoeg op dit moment omdat ze niet vooruit zijn gegaan al die jaren en maar aanrommelden. Het eerste van Ajax is nog steeds deel van de opleiding. Het is niet meer het eind traject. Spelers zoals Urby die hadden een boel baggage maar die moet je wel ontwikkelen. Dat doe je niet door ze iedere week op een andere positie te zetten. Dat doe je door ritme erin te bouwen en vastigheid.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:19 schreef navigator het volgende:
[..]
Stel nou dat het daar aan ligt, ik geloof daar niet in maar goed, dan wil jij ze dus maar tot in lengte van jaren laten aanrommelen?
Wat de reden ook is, ze zijn niet goed genoeg voor het niveau dat Ajax moet nastreven. En dus moet je er afscheid van nemen.
Damn, het is toch niet zo moeilijk allemaal.
Duidelijk, er zullen nog flink wat Feyenoordachtige jaren moeten komen voordat jullie het predikaat topclub kwijt zijn. Binnen Nederland raak je die status sowieso niet snel kwijt.quote:Daar zit dan ook het verschil. Ondanks dat er al een aantal jaren geen kampioenschap is behaald is Ajax geen subtopper die probeert aan te klampen bij de top van de Nederlandse competitie. PSV heeft een aantal jaren gedomineerd (vandaar ook de relatieve rust, wacht maar af hoe dat zal zijn als ze nog twee/drie jaar zo presteren) en Europees behoort Ajax absoluut niet meer tot de 'groten', maar nationaal is Ajax nog altijd gewoon een topclub. Ajax is financieel gezond, maar is wel toe aan rigoreuze veranderingen om zowel nationaal als Europees weer structureel op hoog niveau te presteren. Hoe dit daadwerkelijk gaat uitpakken blijft giswerk, maar ik zie dat er op dit moment wel mensen bij Ajax op de juiste posities zitten om deze veranderingen door te voeren.
waarom zou je in hemelsnaam nu Blind al die toezegging doen? raar beleid...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Anders sla je de krant es open of kijk je op elke bekende nieuwssitequote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:57 schreef Frankz0rz het volgende:
Waaat? Ik heb alles ff snel bijgelezen, maar wat moet ik nu van die Jol "geruchten" denken? Is het serieus of is het gewoon uit de duim gezogen?
Hij heeft zeker 2,5 seizoen linksback gespeeld en nu al anderhalf jaar half of soms linksbuiten. Hoeveel vastigheid heb je nodigquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze zijn niet goed genoeg op dit moment omdat ze niet vooruit zijn gegaan al die jaren en maar aanrommelden. Het eerste van Ajax is nog steeds deel van de opleiding. Het is niet meer het eind traject. Spelers zoals Urby die hadden een boel baggage maar die moet je wel ontwikkelen. Dat doe je niet door ze iedere week op een andere positie te zetten. Dat doe je door ritme erin te bouwen en vastigheid.
En als je er dan toch een naam aan wilt geven van een trainer uit de Premier League, zeg dan Ferguson. Die is heel wat succesvoller...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef lighted het volgende:
Wat een onzin is het dat ze de "Wenger" constructie willen met Jol. Volgens mij wilden ze dat met van Basten ook? Misschien moeten ze er eerst voor zorgen dat de trainer langer dan een jaar wilt blijven of mag blijven.
Blind gaat niet coachen, alleen trainen. Jol blijft coach en word later TD.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:52 schreef Barca het volgende:
Eerste paar jaren zal Jol de ploeg trainen en coachen. Blind is dan TD (Waarom in hemelsnaam hij!?). Na enkele jaren wordt Jol TD en gaat Blind de ploeg trainen en coachen. (Jezus kolere Christus! Willen we nu een topclub of eentobclub zijn!?!)
Kloptquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:59 schreef lighted het volgende:
[..]
Anders sla je de krant es open of kijk je op elke bekende nieuwssite.
Precies, we zitten nu met de gebakken peren van jaren lang kut beleid. Dat moet nu met een lange termijn visie worden veranderd. En dat zal niet binnen een paar jaar lukken. En dat gebrek aan kampioenschappen ligt inderdaad aan een gebrek aan mentaliteit want als je van HSV en Fiorentina kunt winnen dan moet je ook kunnen winnen van Heracles, WII, Ado, Sparta en helemaal van Volendam.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:55 schreef Prosac het volgende:
[..]
Duidelijk, er zullen nog flink wat Feyenoordachtige jaren moeten komen voordat jullie het predikaat topclub kwijt zijn. Binnen Nederland raak je die status sowieso niet snel kwijt.
Waar ik op doelde is dat Ajax meer als "subtopper" moet gaan denken en dat is helemaal niet denigrerend bedoeld. Eigenlijk moeten de supporters meer als subtopper gaan denken, het past misschien niet bij Ajax, maar ik zie ook hier steeds meer fans "realistischer" worden.
Hoewel ik ook begrijp dat het na 5 jaar ook wel weer eens tijd wordt voor een kampioenschap, maar zolang er totaal geen continuiteit is, werkt dat niet. Vervelend is ook de groep supporters die meent dat ze het heft in eigen hand moeten nemen, ook dat werkt niet. Ik denk zelfs dat dat ook een deel van de reden van het opstappen van Marco is hoor.
Ik zeg, Jol kan echt wel wat en laat hem eens langer dan 2 jaar zitten, dan krijg je het Wenger model. Niet na 2 jaar zonder kampioenschap weer een ander.. dan blijf je in dezelfde vicieuze cirkel.
Overigens ligt het gebrek aan kampioenschappen de laatste jaren meer aan de mentaliteit dan de kwaliteit in de groep volgens mij.
Ik had bij Groningen dan liever het Ferguson model gehad, dan haal je tenminste nog prijzen binnen. Met Wenger totaal niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:00 schreef koningdavid het volgende:
Ajax wil bij iedereen de Wengerconstructie. Sterker nog, elke Nederlandse club wil in principe bij iedere trainer de Wengerconstructie. Het lukt desondanks vrijwel nooit (op Foppe en Jans na).
ik vind Jol een beetje op een bulldog lijkenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:00 schreef koningdavid het volgende:
Ajax wil bij iedereen de Wengerconstructie. Sterker nog, elke Nederlandse club wil in principe bij iedere trainer de Wengerconstructie. Het lukt desondanks vrijwel nooit (op Foppe en Jans na).
Ik hoop dat Jol komt. Een man die tactisch sterk is, ervaring heeft, een goede people-manager is en uitstraling naar de supporters heeft. Bovendien heeft hij die Amsterdamse brutaliteit/bluf, ook al komt hij uit Den Haag.
Dat was de eerste en laatste keer dat hij zich op Fok! heeft laten zien denk ikquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:54 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Gelukkig wist alleen de clubreporter van het AD het zeker!
Wat een figuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |