abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69374770
Sinds de grote demonstratie in Amsterdam tegen de Irak-oorlog die totaal nutteloos bleek heb ik ze ook niet meer gezien.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_69374948
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:14 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

maar je kan alsnog ten onrechte in verband worden gebracht met criminele zaken.
Tof dat je mijn argument even terzijde legt, maar bij deze dus nogmaals:
je kunt inderdaad ergens mee in verband worden gebracht. Maar dat houdt niet in dat je zomaar voor iets gaat worden veroordeeld en dergelijke. Het is nog steeds zo dat wanneer jij dan gewoon je verhaal verteld onder het drinken van een kop koffie, je daarna netjes bedankt wordt en jij weer op je fiets verder kunt gaan.
En nee, het wordt nu ook niet dat je per dag bij 2 misdrijven betrokken raakt en je dus de halve dag op het bureau moet gaan doorbrengen.
Hoera! Weer een kuttopic!
  maandag 25 mei 2009 @ 10:23:49 #78
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_69375002
Vrede en vrijheid
Veldslagen verdomme, met zwaard te paard, net zoals in de oude dagen !
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_69375015
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:15 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

demonstreren, maar ik zie al jaren geen succesvolle demonstraties meer.

zal wel iets met de cultuur zijn ofzo.
Dan moeten we het wel op de manier doen als de monnik in vietnam. Die wisten tenminste wat een demonstratie was.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:27:39 #80
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69375121
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:21 schreef Trannellius het volgende:

[..]

je kunt inderdaad ergens mee in verband worden gebracht. Maar dat houdt niet in dat je zomaar voor iets gaat worden veroordeeld en dergelijke. Het is nog steeds zo dat wanneer jij dan gewoon je verhaal verteld onder het drinken van een kop koffie, je daarna netjes bedankt wordt en jij weer op je fiets verder kunt gaan.
En nee, het wordt nu ook niet dat je per dag bij 2 misdrijven betrokken raakt en je dus de halve dag op het bureau moet gaan doorbrengen.
hoeveel mensen zijn ten onrechte achter de tralies gezet omdat hun haren, geen alibi etc. toevallig op de crime scene waren? een hoop kan ik je vertellen.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:28:32 #81
196697 Heathen.
Its No Game
pi_69375148
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:21 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij gelooft in de waarheid en de werkelijke manier van handelen.
Punt is dat buitenstaanders dat niet weten en andere buitenstaanders de boel makkelijker kunnen manipuleren.
Daarbij neem je niet mee in je oordeel dat het gevaar van een onrechtmatige machtsovername of onrechtmatige beslissing door de staat altijd dreigt.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:30:09 #82
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69375205
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:28 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij gelooft in de waarheid en de werkelijke manier van handelen.
Punt is dat buitenstaanders dat niet weten en andere buitenstaanders de boel makkelijker kunnen manipuleren.
Daarbij neem je niet mee in je oordeel dat het gevaar van een onrechtmatige machtsovername of onrechtmatige beslissing door de staat altijd dreigt.
precies, en eenmaal digitaal, altijd digitaal.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69375465
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:27 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

hoeveel mensen zijn ten onrechte achter de tralies gezet omdat hun haren, geen alibi etc. toevallig op de crime scene waren? een hoop kan ik je vertellen.
Uhhuh , graag zou ik daar harde cijfers voor willen hebben. Ik kan zelf even niet herinneren waar ik het heb gelezen (ben al aan het zoeken), maar naar mijn weten was het veel als het er per jaar 5 waren.
Verder zie ik ook niet echt het nut van die vinger afdrukken ivm een moordzaak. Vrijwel iedereen weet van de werking van vingerafdrukken af, en zodoende heeft bijna iedere amateurinbreker wel handschoenen aan.

De reden dat ze vingerafdrukken willen opslaan is domweg een snellere en zekerdere manier van identificatie, niet om ze in moordzaken te gebruiken. Daarvoor zijn wel veiligere, zekerdere en snellere manieren te verzinnen. Geen enkele rechter gaat je veroordelen omdat je duimafdruk in het huis van een slachtoffer gevonden wordt hoor.
quote:

[..]

En het probleem is dat jij en anderen de meest rare doemscenario's als realiteit weerspiegelen. Alle gegevens zijn al aanwezig in databases. De overheid kan zo opzoeken wanener je geboren bent en waar jij momenteel woont. Is het nou opeens zo anders als ook de vingerafdruk erbij staat?
Natuurlijk, het kan gebeuren dat het uiteindelijk op de een of andere manier tegen je wordt gebruikt. Maar die kans is gewoonweg niet reëel.
pi_69375580
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:14 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

maar je kan alsnog ten onrechte in verband worden gebracht met criminele zaken.
Dat kan nu ook.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:46:12 #85
196697 Heathen.
Its No Game
pi_69375681
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:38 schreef Trannellius het volgende:En het probleem is dat jij en anderen de meest rare doemscenario's als realiteit weerspiegelen. Alle gegevens zijn al aanwezig in databases. De overheid kan zo opzoeken wanener je geboren bent en waar jij momenteel woont. Is het nou opeens zo anders als ook de vingerafdruk erbij staat?
Natuurlijk, het kan gebeuren dat het uiteindelijk op de een of andere manier tegen je wordt gebruikt. Maar die kans is gewoonweg niet reëel.
Je kan mij niet gaan betichten van doemdenkerij. Er zijn legio voorbeelden, ook uit de recente geschiedenis, waar heel gemakkelijk een regime ten val werd gebracht en het volk mak bleef. De laatste keer is dat 60 jaar geleden statistisch gezien moet het volgende gevaar binnenkort haar intrede weer doen.
En het gelul waar je nu mee komt is natuurlijk hetzelfde als "iemand bedreigd je met een mes, geef hem maar een pistool want je wordt in feite toch al bedreigd dus die dreiging extra, wat maakt dat dan uit? "
pi_69375822
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:46 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Je kan mij niet gaan betichten van doemdenkerij. Er zijn legio voorbeelden, ook uit de recente geschiedenis, waar heel gemakkelijk een regime ten val werd gebracht en het volk mak bleef. De laatste keer is dat 60 jaar geleden statistisch gezien moet het volgende gevaar binnenkort haar intrede weer doen.
En het gelul waar je nu mee komt is natuurlijk hetzelfde als "iemand bedreigd je met een mes, geef hem maar een pistool want je wordt in feite toch al bedreigd dus die dreiging extra, wat maakt dat dan uit? "
Ervanuit gaan dat iets wat 60 jaar geleden gebeurd is, binnenkort weer gaat gebeuren getuigt imo terdege wel van doemdenkerij. Er is op dit moment geen enkele aanwijzing dat ons land gaat worden binnen gevallen, en jij houdt er wel serieus rekening mee omdat het volgens de statistieken er weer tijd voor wordt?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:55:33 #87
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69375950
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:50 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Ervanuit gaan dat iets wat 60 jaar geleden gebeurd is, binnenkort weer gaat gebeuren getuigt imo terdege wel van doemdenkerij. Er is op dit moment geen enkele aanwijzing dat ons land gaat worden binnen gevallen, en jij houdt er wel serieus rekening mee omdat het volgens de statistieken er weer tijd voor wordt?
het is veel te belangrijk om daar niet over na te denken. we hebben nog zo'n laten we zeggen, 8miljard jaar voordat het allemaal gedaan is.
pi_69376108
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:55 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

het is veel te belangrijk om daar niet over na te denken. we hebben nog zo'n laten we zeggen, 8miljard jaar voordat het allemaal gedaan is.
Kom op, je moet toch zelf ook toegeven dat dit een rare manier van redeneren is? Moet ik nu ook een gracht graven rond mijn huis en een reddingsboot op zolder bewaren, immers kan er een overstroming van de omvang van 1953 aankomen? Dat is toch geen manier van leven?
Als je kijkt naar het land waarin wij nu leven, zie ik geen logische wijze waarop een anderland ons zou overnemen. Derhalve zie ik dit niet als valide argument om de vingerafdrukken af te houden.

Maar goed, uiteindelijk wandel jij in deze discussie van argument naar argument, welke tot nu toe allemaal worden weerlegd. Ik ga er dan ook vanuit dat hierna weer een argument aankomt met de strekking "wat als...". Derhalve besluit ik nu om weer wat aan werk te doen. Succes met de verdere discussie
  maandag 25 mei 2009 @ 11:01:47 #89
196697 Heathen.
Its No Game
pi_69376122
quote:

[..]

Enkel zeg ik dat het statistisch gezien realistisch zou kunnen zijn, natuurlijk kan het zo zijn dat het voor de komende 100 jaar de situatie ongewijzigd blijft. Maar als jij niet de dynamiek ziet in de wereldpolitiek ben jij wat mij betreft niet echt iemand die zicht op dit soort zaken heeft en er een juist oordeel over kan vellen.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:08:26 #90
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69376303
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:01 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Kom op, je moet toch zelf ook toegeven dat dit een rare manier van redeneren is? Moet ik nu ook een gracht graven rond mijn huis en een reddingsboot op zolder bewaren, immers kan er een overstroming van de omvang van 1953 aankomen? Dat is toch geen manier van leven?
Als je kijkt naar het land waarin wij nu leven, zie ik geen logische wijze waarop een anderland ons zou overnemen. Derhalve zie ik dit niet als valide argument om de vingerafdrukken af te houden.

Maar goed, uiteindelijk wandel jij in deze discussie van argument naar argument, welke tot nu toe allemaal worden weerlegd. Ik ga er dan ook vanuit dat hierna weer een argument aankomt met de strekking "wat als...". Derhalve besluit ik nu om weer wat aan werk te doen. Succes met de verdere discussie
wat gebeurt dat gebeurt, het kost teveel tijd etc. om een gracht te bouwen, wat je nu zegt is niet reeel. het simpele van 'nee' zeggen tegen de vingerafdrukken mag alleen niet. jij mag een gracht maken, maar je mag ook geen gracht maken, eigen keuze en dus zijn de consequenties voor jou.

maar bij een vingerafdrukkendatabase ligt dit toch een stukje anders.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:02:42 #91
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_69377954
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:14 schreef nokwanda het volgende:
Met al die identificatieplichten zijn ze geen zak opgeschoten en ook deze actie zal er niet toe bijdragen dat criminaliteit verminderd. Dat is al onderzocht en ze gaan er gewoon mee door. De overheid zal echt niet toegeven hiermee een fout te begaan die ons allemaal veel geld kost voor niets.
Maar wat kunnen we daaraan doen? Welke actie kun je als burgers ondernemen om deze onzin te stoppen? Op een forum roepen dat je er tegen bent lijkt me niet echt tot resultaten leiden. Wat wel?
Met zijn allen naar Den Haag en weg met zowel de huidige regering en het koningshuis.
Ze blinken nu nog wel uit in incompetetentie, maar dat is in een oogomslag anders.
Het is zeer triest dat dit soort wtten er met man en macht doorgedrukt worden zogenaamd in de naam van veiligheid, terwijl een echte terrorist nog steeds niet tegen te houden is.
Ik zou met gemak ergens een aanslag kunnen plegen als ik dat zou willen en niemand die me tegenhoudt als ik er geen gerucht aan geef en omzichtig te werk ga en een goed aanslagsdoel uitkies.
De tienduizenden of wellicht meer ptoentiele doelwitten kan de politie niet met enkele ageneten per doelwit verdedigen die je hier in Nederland hebt.
Het kan gewoon niet.
En geloof me, een aanslag plegen is gemakkelijk, te gemakkelijk zelfs.
Het verbaast me zelfs dat er niet meer gepleegd zijn.

Het gaat met deze wet om twee dingen...
1. Terrorrismebestrijding en algemene veiligheid.
Wat dus flauwekul is, dit doet er niks aan en is gewoon een dekmantel voor de tweede reden.

2. Meer controle op de gewone burger, lang leve grote broer.
Yep, er zijn er genoeg machtswellustelingen in en achter de overheid, die graag de Nederlandse burgers nog meer onder controle wil krijgen.
quote:
Nederlandsgewijs is er al een redelijke beweging naar meer overheidsmacht, net als in de UK, maar men wil graag Europa als dictatuur hebben, daarom ook de hele push voor een Europese president en een Europees leger.
quote:
Kijk naar de VS en de hele hype rond de "messias" Obama, die in zijn manier van oprijzen naar macht eng veel op die van Hitler leek, zelfs met dat jeugdleger en het vrijwilligersleger wat ie in de VS wil formeren.
Enger nog dat ie buiten de VS zo omarmd werd en wordt als de grote verandering.
Ten eerste, hij komt uit Chicago, waar bijna alleen erg corrupte politici vandaan komen.
Ten tweede, hij's net als bijna alle andere presidenten voor hem een patologische leugenaar.
Ten derde, hij's dan wel de eerste "zwarte" president, maar vergeet een ding niet, hij's half wit, heeft niet de geschiedenis van de gemiddelde "zwarte" amerikaan en heeft tot nu toe bijna alleen witte linkse vriendjes in zijn kabinet toegelaten.
Enige wat anders bij Obama is is de huidskleur, verder is het een zelfde soort zak als bijna ieder voor hem.
En hij's een goed volksmenner, zolang ie maar zijn teleprompter bij zich heeft.

Het punt zijnde dat als zo'n corrupte leugenaar als Obama samen met de massamedia de massa's kan misleiden en tot verheerlijking en aanbidden van hem kan brengen, zelfs ook hier, dat een eventuele dictatuur in Nederland best mogelijk is met de juiste charismatische volksmenner.
Goh, waarom komt me de naam van Geert Wilders in gedachten op?
Zal wel niks zijn.
Slaap jij maar gerust verder, op een gegeven moment is het niet erg dat "Befehl ist Befehl!" te horen...
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  maandag 25 mei 2009 @ 12:50:36 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69379266
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:36 schreef Trannellius het volgende:
Jezus, er is een voorstel tot het opnemen van vingerafdrukken en mensen beginnen al over een dictatuur . Ik ben het eens dat die vingerafdrukken totaal onnodig zijn, maar om nou te zeggen dat we weer terug gaan naar 1984 lijkt mij een piepklein beetje overdreven.
En dat zoals in de OP de democratie kapot gaat hieraan slaat nergens op. Democratie staat niet voor vrijheid e.d., maar simpelweg dat het volk (demos) bestuurt. En ja, het volk heeft voor dit bestuur gekozen. Vrijwillig.
IK heb niet voor dit bestuur gekozen, mag ik nou mijn vingerafdrukken thuislaten?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 mei 2009 @ 12:54:18 #93
pi_69379405
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:44 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Dus die laten we gewoon vrijlopen omdat jij alleen een vingerafdruk niet wilt afgeven. _!
Hoe egoïstisch.
Iedereen moet zijn privéleven op straat gooien zodat jij net kan doen alsof de wereld iets veiliger is. Hoe egoïstisch.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 25 mei 2009 @ 12:56:33 #94
pi_69379481
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:45 schreef Trannellius het volgende:

maar de meerderheid heeft op hun gestemd.
De meerderheid stemt voor de HRA en krijgt de andere onzin er gratis bij.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:58:56 #95
pi_69379563
http://www.volkskrant.nl/(...)ige_informatie_kwijt

De overheid heeft ook niks te verbergen, toch?
quote:
LONDEN - De Britse regering is weer gevoelige computergegevens kwijt. Op drie harde schijven die vorig jaar werden gestolen van een luchtmachtbasis, blijken privégegevens van enkele honderden medewerkers van de Britse luchtmacht te staan.

Dat onthulde de Britse krant The Guardian maandag.

Op de computerbestanden staat informatie over onder meer buitenechtelijke relaties, drugsgebruik en prostitueebezoek van ongeveer vijfhonderd luchtmachtmedewerkers, onder wie enkele hooggeplaatste officieren. De gegevens zouden tijdens het doorlichten van de personeelsleden zijn vergaard.

[ Bericht 21% gewijzigd door Papierversnipperaar op 25-05-2009 13:04:05 ]
pi_69382042
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

reeele angst:

omdat:

(dit voorbeeld was ergens al eerder gegeven)
1. je gaat naar je vriendin en blaft haar helemaal vol
2. je fietst naar huis
3. verkrachter/moordenaar komt binnen
4. verkracht en vermoord haar
5. jij bent schuldig, de inbreker had immers handschoenen aan.

dit is héél veel anders dan een ID kaartje op zak hebben.
En hoe is dit anders?

Ik ga er van uit dat als jou vriendin verkracht en vermoord wordt, jij een van de eerste bent die ze onder de loep gaan nemen. Of je nu je vinger afdruk hebt ingeleverd of niet, ze komen toch wel langs hoor.
pi_69382109
TS heeft gelijk
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  maandag 25 mei 2009 @ 15:13:56 #98
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_69383451
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ige_informatie_kwijt

De overheid heeft ook niks te verbergen, toch?
[..]
Waarom moeten ze überhaupt weten of je vreemdgaat of naar de hoeren gaat als medewerker van de luchtmacht? En wie geeft daar in godsnaam eerlijk antwoord op
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 25 mei 2009 @ 15:16:16 #99
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69383532
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:28 schreef San0201 het volgende:

[..]

En hoe is dit anders?

Ik ga er van uit dat als jou vriendin verkracht en vermoord wordt, jij een van de eerste bent die ze onder de loep gaan nemen. Of je nu je vinger afdruk hebt ingeleverd of niet, ze komen toch wel langs hoor.
anders lees je even verder, daar heb ik mezelf al voor schut gezet, danku.
pi_69383678
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:38 schreef Trannellius het volgende:

[..]

De reden dat ze vingerafdrukken willen opslaan is domweg een snellere en zekerdere manier van identificatie, niet om ze in moordzaken te gebruiken. Daarvoor zijn wel veiligere, zekerdere en snellere manieren te verzinnen. Geen enkele rechter gaat je veroordelen omdat je duimafdruk in het huis van een slachtoffer gevonden wordt hoor.

[...]
Vingerafdrukken in mijn paspoort? Prima.
Vingerafdrukken in een centrale database? No way.
pi_69384585
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iedereen moet zijn privéleven op straat gooien zodat jij net kan doen alsof de wereld iets veiliger is. Hoe egoïstisch.
Privé leven? Het is maar een vingerafdruk hoor.
pi_69384629
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:49 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Privé leven? Het begint maar met een vingerafdruk hoor.
Fix'd.
pi_69384676
quote:

[..]

Een vingerafdruk is stap één. Of eigenlijk stap zoveel. Met een vingerafdruk alleen kun je niet veel, maar met alle informatie samen gooi je je privéleven wel op straat, ja.
pi_69384857
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:51 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Een vingerafdruk is stap één. Of eigenlijk stap zoveel. Met een vingerafdruk alleen kun je niet veel, maar met alle informatie samen gooi je je privéleven wel op straat, ja.
Net of je iets te verbergen hebt.

Zo en nu zijn we weer bij af.
pi_69384909
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:57 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Marokkanen
  maandag 25 mei 2009 @ 16:03:43 #106
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69385067
Finnen
pi_69385093
quote:

[..]

Ik neem aan dat je hiermee ook voor jezelf de stupiditeit van dat argument hebt aangetoond?
  maandag 25 mei 2009 @ 16:05:31 #108
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69385135
quote:

[..]

Ja, want dat is het enige dat ze van je weten en van wat ze nog allemaal willen hebben.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 25 mei 2009 @ 16:05:38 #109
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_69385138
Ik heb een buurvrouw die zo denkt
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
  maandag 25 mei 2009 @ 16:06:17 #110
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_69385162
quote:

[..]

En als ik iets te verbergen heb, wat dan nog?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 25 mei 2009 @ 16:08:14 #111
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_69385219
als er "zoveel" verdeeldheid over is, maak dan zo'n formulier net zoals bij donor zijn.
Kijken hoeveel mensen hem dan invullen dat de overheid dit mag doen

IK heb niks te verbergen,maar dat betekend niet dat ze het een en ander van me mogen weten. Dus oprotten
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 25 mei 2009 @ 16:08:59 #112
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69385252
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:08 schreef wise het volgende:
als er "zoveel" verdeeldheid over is, maak dan zo'n formulier net zoals bij donor zijn.
Kijken hoeveel mensen hem dan invullen dat de overheid dit mag doen

IK heb niks te verbergen,maar dat betekend niet dat ze het een en ander van me mogen weten. Dus oprotten
wat bedoel je precies? een referendum of dat vingerafdruk inleveren optioneel is? (zie duitsland).
  maandag 25 mei 2009 @ 16:10:43 #113
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_69385309
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:08 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

wat bedoel je precies? een referendum of dat vingerafdruk inleveren optioneel is? (zie duitsland).
mwah, zoiets als een donororgaan papiertje. Dat je een keuze hebt of je het wilt afstaan ja of nee
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_69385395
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:04 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hiermee ook voor jezelf de stupiditeit van dat argument hebt aangetoond?
Neen.
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:05 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, want dat is het enige dat ze van je weten en van wat ze nog allemaal willen hebben.
Overdrijf niet zo.
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En als ik iets te verbergen heb, wat dan nog?
Dan willen zij het weten.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:15:49 #115
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69385479
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:13 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Neen.
[..]

Overdrijf niet zo.
[..]

waarom bescherm je eigenlijk een overheid die persoonskenmerken van de burgers wilt?
pi_69385527
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:15 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

waarom bescherm je eigenlijk een overheid die persoonskenmerken van de burgers wilt?
Als het je niet bevalt, ga je toch weg? Jij bent een burger van DIT land. Ik bescherm het inderdaad, net of het kwaad kan dat ze wat dingen van je weten. Een deel weten ze toch al.
pi_69385617
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:13 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Neen.
Kijk dan een paar pagina's terug, dan zie je waarom dat argument er niet toe doet.
quote:
[..]

En daar moet ik dan maar vrede mee hebben ofzo?
pi_69385745
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:17 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Als het je niet bevalt, ga je toch weg? Jij bent een burger van DIT land. Ik bescherm het inderdaad, net of het kwaad kan dat ze wat dingen van je weten. Een deel weten ze toch al.
Stel je voor dat het geen kwaad kan dat de overheid alles van ons weet, stel je voor... Wie zegt dan dat er over 40 jaar niet iemand aan de macht is bij wie het wel kwaad kan?

Sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden. De (recente) geschiedenis is daar het bewijs van.
pi_69385751
Mensen maar klagen dat we door een vinger afdruk ons prive leven op straat gooien, maar ondertussen lekker posten op forums, bloggen, fototjes op hyves zetten msn-en, twitteren etc.

Ons prive leven ligt al op straat, en dat hebben we allemaal zelf gedaan.
pi_69385853
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:23 schreef San0201 het volgende:
Mensen maar klagen dat we door een vinger afdruk ons prive leven op straat gooien, maar ondertussen lekker posten op forums, bloggen, fototjes op hyves zetten msn-en, twitteren etc.

Met het posten op een forum kun je zelf je grenzen bepalen. Er bestaan geen foto's van mij op internet die ik daar zelf op heb gezet. Als iemand anders dat doet, heb ik daar bezwaren tegen, ja.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:27:08 #121
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69385882
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:17 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

dus als ik in dit land woon moet ik het altijd eens zijn met de leiding van het land? makkelijk persoon om te beinvloeden ben je.

en ja het kan kwaad dat ze dingen van me weten, zoals ik al eerder zei worden verbanden uit elkaar gerukt door datamining, dat nergens goed voor is. (ik heb het nu niet over vingerafdrukken maar over privacy in het algemeen).

als er verkeerde verbanden worden gelegd zal je snel zien dat je als burger geen vrijheid meer hebt, en wat is het belangrijkste van een democratie? juistem, vrijheid.

ik snap niet dat je dat niet kan inzien, werkelijk waar niet.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:28:20 #122
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69385919
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:23 schreef San0201 het volgende:

ja leuk, maar dit wordt niet gemonitord.
pi_69386020
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ja leuk, maar dit wordt niet gemonitord.
Wordt je vingerafdruk wel gemonitord dan?
  maandag 25 mei 2009 @ 16:32:48 #124
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69386080
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:31 schreef San0201 het volgende:

[..]

Wordt je vingerafdruk wel gemonitord dan?
niet direct nee. maar ze hebben hem in ieder geval.
pi_69386214
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:32 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel betere mannieren zijn om iemand in de gaten te houden hoor.
Je bankrekening bijvoorbeeld. Daar zullen ze meer informatie vandaan kunnen halen dan van een vingerafdruk.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:40:27 #126
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69386305
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:37 schreef San0201 het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel betere mannieren zijn om iemand in de gaten te houden hoor.
Je bankrekening bijvoorbeeld. Daar zullen ze meer informatie vandaan kunnen halen dan van een vingerafdruk.
doen ze al.
pi_69386335
Wat maakt het uit dat ze je vingerafdruk hebben? ze kunnen alleen linken dat je ergens bent geweest (mits ze vingerafdrukken vinden) en ze kunnen je beter identificeren (voordeel).

Ik zie de nadelen er niet van in. Oh en dat mensen erin worden geluisd met nagemaakte vingerafdrukken is geen valide argument, dat kan nu ook al gebeuren alleen kost het wat meer tijd om je op te sporen.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
pi_69386347
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:32 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Ze weten je FOK account ook, je twitter, hyves, bankrekening, naam, adres, postcode. Ze weten waar je werkt. Maak je niet druk man.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:54:41 #129
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69386696
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:41 schreef The_Flash het volgende:
Wat maakt het uit dat ze je vingerafdruk hebben? ze kunnen alleen linken dat je ergens bent geweest (mits ze vingerafdrukken vinden) en ze kunnen je beter identificeren (voordeel).

Ik zie de nadelen er niet van in. Oh en dat mensen erin worden geluisd met nagemaakte vingerafdrukken is geen valide argument, dat kan nu ook al gebeuren alleen kost het wat meer tijd om je op te sporen.
dus maken we het even makkelijker voor ze, nee is slim

ik leg het nog een keer uit:

er worden verkeerde banden gelegd omdat overal deze vingerafdrukken te vinden zijn, maar ook andere dingen zoals koopgedrag, persoonlijke eigenschappen, kenmerken.

dit wordt allemaal in een database gepropt waar geen touw aan vast te knopen is. zo krijg je invalide verbanden die zorgen voor angst, afname van vrijheid en in het ergste geval een dictatuur.

en nu is het klaar voor mij.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:55:11 #130
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69386721
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:41 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Ze weten je FOK account ook, je twitter, hyves, bankrekening, naam, adres, postcode. Ze weten waar je werkt. Maak je niet druk man.
leuk dat je alleen reageert op de foutjes die ik maak, maar nergens inhoudelijk op ingaat.
pi_69387425
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:54 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

dus maken we het even makkelijker voor ze, nee is slim

ik leg het nog een keer uit:

er worden verkeerde banden gelegd omdat overal deze vingerafdrukken te vinden zijn, maar ook andere dingen zoals koopgedrag, persoonlijke eigenschappen, kenmerken.

dit wordt allemaal in een database gepropt waar geen touw aan vast te knopen is. zo krijg je invalide verbanden die zorgen voor angst, afname van vrijheid en in het ergste geval een dictatuur.

en nu is het klaar voor mij.
als je vingerafdruk geregistreerd staat komt hij niet opeens vaker voor.
en hoe bedooel je koopgedrag? alle vingerafdrukken nakijken hangt wel een prijskaartje aan, en dat kan nu ook al (als je bedoeld dat ze winkels nalopen)
  maandag 25 mei 2009 @ 17:20:18 #132
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69387475
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:18 schreef The_Flash het volgende:

[..]

als je vingerafdruk geregistreerd staat komt hij niet opeens vaker voor.
en hoe bedooel je koopgedrag? alle vingerafdrukken nakijken hangt wel een prijskaartje aan, en dat kan nu ook al (als je bedoeld dat ze winkels nalopen)
nee, alles wat gekocht wordt, wat je koopt met een creditcard/bankpas wordt opgeslagen in databases, stop die bij elkaar en je hebt eigenlijk al alles om mensen eens flink te onderdrukken.
pi_69387674
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

nee, alles wat gekocht wordt, wat je koopt met een creditcard/bankpas wordt opgeslagen in databases, stop die bij elkaar en je hebt eigenlijk al alles om mensen eens flink te onderdrukken.
ok, buiten dit om, wat kunnen ze nou werkelijk met een vingerafdruk
  maandag 25 mei 2009 @ 17:28:14 #134
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69387705
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:27 schreef The_Flash het volgende:

[..]

vrij weinig, maar dat betekent toch nog niet dat ik het voor zoete koek moet slikken?

van kwaad tot erger.
pi_69387759
Ik stem voor
pi_69387884
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

vrij weinig, maar dat betekent toch nog niet dat ik het voor zoete koek moet slikken?

van kwaad tot erger.
als dat een argument is kunnen we de grondwet ook wel wegflikkeren
  maandag 25 mei 2009 @ 17:33:37 #137
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69387922
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef The_Flash het volgende:

[..]

beste vergelijking ooit, chapeau.
pi_69387969
quote:

[..]

Wat is dit een aparte opmerking zeg
  maandag 25 mei 2009 @ 17:34:55 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69387973
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:27 schreef The_Flash het volgende:

[..]

Stepping stone,
Verder, als een vingerafdruk vast ligt in je paspoort, en je kan men uitlezen kan je een copie maken op een rubber stempel. Dan kan je vervolgens de rubber stempel bij een moord achterlaten.
Noem me paranoide, maar de Chaos Computer Club heeft de vingerafdrukken van de Duitse minister van Justitie gejat, stempels gemaakt en overal lopen afdrukken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 mei 2009 @ 17:35:30 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69388007
quote:

[..]

Wow, jij verdient de nobelprijs..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69388166
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

beste vergelijking ooit, chapeau.
het is een tikkeltje overdreven maar begrijp je mijn punt? het hoeft niet altijd van kwaad tot erger te zijn

alhoewel niemand kan voorspellen wat er na dit komt.
  maandag 25 mei 2009 @ 17:41:12 #142
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69388242
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:39 schreef The_Flash het volgende:

[..]

het is een tikkeltje overdreven maar begrijp je mijn punt? het hoeft niet altijd van kwaad tot erger te zijn

nee, de grondwet heeft ons altijd beschermt, nu niet meer.
pi_69388379
quote:

[..]

Met deze regering wordt er inderdaad niet veel mee gedaan. Maar wat als er over 20 jaar een wannabe Hitler aan de macht komt, dan heeft die mooi al onze gegevens. Beetje hetzelfde als in WO2 toen in Nederland alle Joden mooi stonden ingeschreven bij de overheid en Hitler ze allemaal mooi kon ophalen.

Yes het is me als eerste in deze topic gelukt een WO2 vergelijking te maken!!!
pi_69388407
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:41 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

nee, de grondwet heeft ons altijd beschermt, nu niet meer.
hoezo word de bescherming van de grondwet minder als we onze vingerafdrukke inleveren. zoals je zelf al zei een afdruk is relatief onschuldig.
pi_69388478
quote:

[..]

Jawel, dat kunnen we dus wel voorspellen. Of er gebeurt niks, of diezelfde informatie zal ooit tegen je gebruikt worden.

Dat zijn dus de 2 opties die mogelijk zijn.

Er hoeft niks mee gedaan te worden. Misschien wordt er ook wel niks mee gedaan.

Maar er hoeft maar 1 halve zool ooit aan de macht te komen die wel misbruik van deze informatie wil maken en dan is het te laat.

Voorkomen is beter dan oplossen.
  maandag 25 mei 2009 @ 17:48:09 #146
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69388530
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:45 schreef The_Flash het volgende:

[..]

hoezo word de bescherming van de grondwet minder als we onze vingerafdrukke inleveren. zoals je zelf al zei een afdruk is relatief onschuldig.
lees de post boven je.
pi_69389064
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:48 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

lees de post boven je.
ik neem aan dat je die over WO II bedoeld.

dan val ik toch weer terug, want ze kunnen toch niks met je vingerafdruk, dat van die joden is dus appels met peren.
pi_69389160
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:01 schreef The_Flash het volgende:

[..]

dan val ik toch weer terug, want ze kunnen toch niks met je vingerafdruk, dat van die joden is dus appels met peren.
Je weet zelf niet eens wat ze met een vingerafdruk kunnen. Dat ze nu niks kunnen/geen gebruik van maken wil niet zeggen dat dat nooit gaat gebeuren.
  maandag 25 mei 2009 @ 18:04:28 #149
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69389185
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:01 schreef The_Flash het volgende:

[..]

niet WO2 in het specifiek, maar elke oorlog wat dat betreft.

zoals iemand al een mooi voorbeeldjemaakte ergens anders:

stop een kikker in een waterkoker en hij zal geen kik geven totdat het te laat is, zo wordt het langzaamaan ook in nederland.

nederland staat sowieso al als passief gekenmerkt, dus dat wordt al helemaal een probleem.

de vingerafdrukken zijn niet een probleem per sé, maar wel wat de volgende stappen zijn.

mooie quote:
quote:
We praten over hoe je je moet verzetten tegen een eventuele volgende grote wereldoorlog. En mijn instelling, ik ben ook maar een mens, dus ik probeer ook maar op mijn manier met alle gebrekkige middelen, ik probeer mee te helpen, dat hele kleine beetje aan het voorkomen, dat we nog verder afglijden in moraal, in geweld, in egoïsme, in materialisme, in een samenleving die automatisch dan zal eindigen in een volgende oorlog. "Dus je bedoelt de strijd is al begonnen?" De strijd is nooit opgehouden, de strijd is nooit opgehouden, net zo min als de oorlog in 1945 opgehouden is, alleen hij is opgehouden tussen Duitsland en de geallieerden. Maar na 45 zijn er meer dan tweehonderd oorlogen in alle vormen over de hele wereld geweest. Dus het gaat allemaal gewoon door en als we er niets aan doen en als we het voor zoete koek accepteren en de televisie uitdraaien, als we de beelden van afschuw zien de ons voorgeschoteld worden, dan wordt het steeds erger en dan wennen we er aan. Laten we d'r alsjeblieft niet aan wennen, laten we proberen, ieder op zijn manier, op zijn plaats en met zijn beperkte middelen, proberen samen, iets, ietsje beter van te worden.
pi_69389198
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:03 schreef Rasher het volgende:

[..]

Je weet zelf niet eens wat ze met een vingerafdruk kunnen. Dat ze nu niks kunnen/geen gebruik van maken wil niet zeggen dat dat nooit gaat gebeuren.
geef dan een voorbeeld, want hier kan ik niks mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')