doen ze al.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:37 schreef San0201 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel betere mannieren zijn om iemand in de gaten te houden hoor.
Je bankrekening bijvoorbeeld. Daar zullen ze meer informatie vandaan kunnen halen dan van een vingerafdruk.
Ze weten je FOK account ook, je twitter, hyves, bankrekening, naam, adres, postcode. Ze weten waar je werkt. Maak je niet druk man.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:32 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
niet direct nee. maar ze hebben hem in ieder geval.
dus maken we het even makkelijker voor ze, nee is slimquote:Op maandag 25 mei 2009 16:41 schreef The_Flash het volgende:
Wat maakt het uit dat ze je vingerafdruk hebben? ze kunnen alleen linken dat je ergens bent geweest (mits ze vingerafdrukken vinden) en ze kunnen je beter identificeren (voordeel).
Ik zie de nadelen er niet van in. Oh en dat mensen erin worden geluisd met nagemaakte vingerafdrukken is geen valide argument, dat kan nu ook al gebeuren alleen kost het wat meer tijd om je op te sporen.
leuk dat je alleen reageert op de foutjes die ik maak, maar nergens inhoudelijk op ingaat.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:41 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ze weten je FOK account ook, je twitter, hyves, bankrekening, naam, adres, postcode. Ze weten waar je werkt. Maak je niet druk man.
als je vingerafdruk geregistreerd staat komt hij niet opeens vaker voor.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:54 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dus maken we het even makkelijker voor ze, nee is slim![]()
ik leg het nog een keer uit:
er worden verkeerde banden gelegd omdat overal deze vingerafdrukken te vinden zijn, maar ook andere dingen zoals koopgedrag, persoonlijke eigenschappen, kenmerken.
dit wordt allemaal in een database gepropt waar geen touw aan vast te knopen is. zo krijg je invalide verbanden die zorgen voor angst, afname van vrijheid en in het ergste geval een dictatuur.
en nu is het klaar voor mij.
nee, alles wat gekocht wordt, wat je koopt met een creditcard/bankpas wordt opgeslagen in databases, stop die bij elkaar en je hebt eigenlijk al alles om mensen eens flink te onderdrukken.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:18 schreef The_Flash het volgende:
[..]
als je vingerafdruk geregistreerd staat komt hij niet opeens vaker voor.
en hoe bedooel je koopgedrag? alle vingerafdrukken nakijken hangt wel een prijskaartje aan, en dat kan nu ook al (als je bedoeld dat ze winkels nalopen)
ok, buiten dit om, wat kunnen ze nou werkelijk met een vingerafdrukquote:Op maandag 25 mei 2009 17:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
nee, alles wat gekocht wordt, wat je koopt met een creditcard/bankpas wordt opgeslagen in databases, stop die bij elkaar en je hebt eigenlijk al alles om mensen eens flink te onderdrukken.
vrij weinig, maar dat betekent toch nog niet dat ik het voor zoete koek moet slikken?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:27 schreef The_Flash het volgende:
[..]
ok, buiten dit om, wat kunnen ze nou werkelijk met een vingerafdruk
als dat een argument is kunnen we de grondwet ook wel wegflikkerenquote:Op maandag 25 mei 2009 17:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
vrij weinig, maar dat betekent toch nog niet dat ik het voor zoete koek moet slikken?
van kwaad tot erger.
beste vergelijking ooit, chapeau.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef The_Flash het volgende:
[..]
als dat een argument is kunnen we de grondwet ook wel wegflikkeren
Wat is dit een aparte opmerking zegquote:Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef The_Flash het volgende:
[..]
Stepping stone,quote:Op maandag 25 mei 2009 17:27 schreef The_Flash het volgende:
[..]
ok, buiten dit om, wat kunnen ze nou werkelijk met een vingerafdruk
Wow, jij verdient de nobelprijs..quote:Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef The_Flash het volgende:
[..]
het is een tikkeltje overdreven maar begrijp je mijn punt? het hoeft niet altijd van kwaad tot erger te zijnquote:Op maandag 25 mei 2009 17:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
beste vergelijking ooit, chapeau.
nee, de grondwet heeft ons altijd beschermt, nu niet meer.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:39 schreef The_Flash het volgende:
[..]
het is een tikkeltje overdreven maar begrijp je mijn punt? het hoeft niet altijd van kwaad tot erger te zijn
alhoewel niemand kan voorspellen wat er na dit komt.
Met deze regering wordt er inderdaad niet veel mee gedaan. Maar wat als er over 20 jaar een wannabe Hitler aan de macht komt, dan heeft die mooi al onze gegevens. Beetje hetzelfde als in WO2 toen in Nederland alle Joden mooi stonden ingeschreven bij de overheid en Hitler ze allemaal mooi kon ophalen.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:39 schreef The_Flash het volgende:
[..]
het is een tikkeltje overdreven maar begrijp je mijn punt? het hoeft niet altijd van kwaad tot erger te zijn
hoezo word de bescherming van de grondwet minder als we onze vingerafdrukke inleveren. zoals je zelf al zei een afdruk is relatief onschuldig.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:41 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
nee, de grondwet heeft ons altijd beschermt, nu niet meer.
Jawel, dat kunnen we dus wel voorspellen. Of er gebeurt niks, of diezelfde informatie zal ooit tegen je gebruikt worden.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:39 schreef The_Flash het volgende:
[..]
lees de post boven je.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:45 schreef The_Flash het volgende:
[..]
hoezo word de bescherming van de grondwet minder als we onze vingerafdrukke inleveren. zoals je zelf al zei een afdruk is relatief onschuldig.
ik neem aan dat je die over WO II bedoeld.quote:
Je weet zelf niet eens wat ze met een vingerafdruk kunnen. Dat ze nu niks kunnen/geen gebruik van maken wil niet zeggen dat dat nooit gaat gebeuren.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:01 schreef The_Flash het volgende:
[..]
ik neem aan dat je die over WO II bedoeld.
dan val ik toch weer terug, want ze kunnen toch niks met je vingerafdruk, dat van die joden is dus appels met peren.
niet WO2 in het specifiek, maar elke oorlog wat dat betreft.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:01 schreef The_Flash het volgende:
[..]
ik neem aan dat je die over WO II bedoeld.
dan val ik toch weer terug, want ze kunnen toch niks met je vingerafdruk, dat van die joden is dus appels met peren.
quote:We praten over hoe je je moet verzetten tegen een eventuele volgende grote wereldoorlog. En mijn instelling, ik ben ook maar een mens, dus ik probeer ook maar op mijn manier met alle gebrekkige middelen, ik probeer mee te helpen, dat hele kleine beetje aan het voorkomen, dat we nog verder afglijden in moraal, in geweld, in egoïsme, in materialisme, in een samenleving die automatisch dan zal eindigen in een volgende oorlog. "Dus je bedoelt de strijd is al begonnen?" De strijd is nooit opgehouden, de strijd is nooit opgehouden, net zo min als de oorlog in 1945 opgehouden is, alleen hij is opgehouden tussen Duitsland en de geallieerden. Maar na 45 zijn er meer dan tweehonderd oorlogen in alle vormen over de hele wereld geweest. Dus het gaat allemaal gewoon door en als we er niets aan doen en als we het voor zoete koek accepteren en de televisie uitdraaien, als we de beelden van afschuw zien de ons voorgeschoteld worden, dan wordt het steeds erger en dan wennen we er aan. Laten we d'r alsjeblieft niet aan wennen, laten we proberen, ieder op zijn manier, op zijn plaats en met zijn beperkte middelen, proberen samen, iets, ietsje beter van te worden.
geef dan een voorbeeld, want hier kan ik niks meequote:Op maandag 25 mei 2009 18:03 schreef Rasher het volgende:
[..]
Je weet zelf niet eens wat ze met een vingerafdruk kunnen. Dat ze nu niks kunnen/geen gebruik van maken wil niet zeggen dat dat nooit gaat gebeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |