abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2009 @ 16:40:27 #126
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69386305
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:37 schreef San0201 het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel betere mannieren zijn om iemand in de gaten te houden hoor.
Je bankrekening bijvoorbeeld. Daar zullen ze meer informatie vandaan kunnen halen dan van een vingerafdruk.
doen ze al.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69386335
Wat maakt het uit dat ze je vingerafdruk hebben? ze kunnen alleen linken dat je ergens bent geweest (mits ze vingerafdrukken vinden) en ze kunnen je beter identificeren (voordeel).

Ik zie de nadelen er niet van in. Oh en dat mensen erin worden geluisd met nagemaakte vingerafdrukken is geen valide argument, dat kan nu ook al gebeuren alleen kost het wat meer tijd om je op te sporen.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
pi_69386347
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:32 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

niet direct nee. maar ze hebben hem in ieder geval.
Ze weten je FOK account ook, je twitter, hyves, bankrekening, naam, adres, postcode. Ze weten waar je werkt. Maak je niet druk man.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:54:41 #129
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69386696
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:41 schreef The_Flash het volgende:
Wat maakt het uit dat ze je vingerafdruk hebben? ze kunnen alleen linken dat je ergens bent geweest (mits ze vingerafdrukken vinden) en ze kunnen je beter identificeren (voordeel).

Ik zie de nadelen er niet van in. Oh en dat mensen erin worden geluisd met nagemaakte vingerafdrukken is geen valide argument, dat kan nu ook al gebeuren alleen kost het wat meer tijd om je op te sporen.
dus maken we het even makkelijker voor ze, nee is slim

ik leg het nog een keer uit:

er worden verkeerde banden gelegd omdat overal deze vingerafdrukken te vinden zijn, maar ook andere dingen zoals koopgedrag, persoonlijke eigenschappen, kenmerken.

dit wordt allemaal in een database gepropt waar geen touw aan vast te knopen is. zo krijg je invalide verbanden die zorgen voor angst, afname van vrijheid en in het ergste geval een dictatuur.

en nu is het klaar voor mij.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:55:11 #130
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69386721
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:41 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Ze weten je FOK account ook, je twitter, hyves, bankrekening, naam, adres, postcode. Ze weten waar je werkt. Maak je niet druk man.
leuk dat je alleen reageert op de foutjes die ik maak, maar nergens inhoudelijk op ingaat.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69387425
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:54 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

dus maken we het even makkelijker voor ze, nee is slim

ik leg het nog een keer uit:

er worden verkeerde banden gelegd omdat overal deze vingerafdrukken te vinden zijn, maar ook andere dingen zoals koopgedrag, persoonlijke eigenschappen, kenmerken.

dit wordt allemaal in een database gepropt waar geen touw aan vast te knopen is. zo krijg je invalide verbanden die zorgen voor angst, afname van vrijheid en in het ergste geval een dictatuur.

en nu is het klaar voor mij.
als je vingerafdruk geregistreerd staat komt hij niet opeens vaker voor.
en hoe bedooel je koopgedrag? alle vingerafdrukken nakijken hangt wel een prijskaartje aan, en dat kan nu ook al (als je bedoeld dat ze winkels nalopen)
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 17:20:18 #132
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69387475
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:18 schreef The_Flash het volgende:

[..]

als je vingerafdruk geregistreerd staat komt hij niet opeens vaker voor.
en hoe bedooel je koopgedrag? alle vingerafdrukken nakijken hangt wel een prijskaartje aan, en dat kan nu ook al (als je bedoeld dat ze winkels nalopen)
nee, alles wat gekocht wordt, wat je koopt met een creditcard/bankpas wordt opgeslagen in databases, stop die bij elkaar en je hebt eigenlijk al alles om mensen eens flink te onderdrukken.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69387674
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

nee, alles wat gekocht wordt, wat je koopt met een creditcard/bankpas wordt opgeslagen in databases, stop die bij elkaar en je hebt eigenlijk al alles om mensen eens flink te onderdrukken.
ok, buiten dit om, wat kunnen ze nou werkelijk met een vingerafdruk
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 17:28:14 #134
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69387705
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:27 schreef The_Flash het volgende:

[..]

ok, buiten dit om, wat kunnen ze nou werkelijk met een vingerafdruk
vrij weinig, maar dat betekent toch nog niet dat ik het voor zoete koek moet slikken?

van kwaad tot erger.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69387759
Ik stem voor
pi_69387884
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

vrij weinig, maar dat betekent toch nog niet dat ik het voor zoete koek moet slikken?

van kwaad tot erger.
als dat een argument is kunnen we de grondwet ook wel wegflikkeren
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 17:33:37 #137
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69387922
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef The_Flash het volgende:

[..]

als dat een argument is kunnen we de grondwet ook wel wegflikkeren
beste vergelijking ooit, chapeau.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69387969
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef The_Flash het volgende:

[..]

als dat een argument is kunnen we de grondwet ook wel wegflikkeren
Wat is dit een aparte opmerking zeg
  maandag 25 mei 2009 @ 17:34:55 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69387973
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:27 schreef The_Flash het volgende:

[..]

ok, buiten dit om, wat kunnen ze nou werkelijk met een vingerafdruk
Stepping stone,
Verder, als een vingerafdruk vast ligt in je paspoort, en je kan men uitlezen kan je een copie maken op een rubber stempel. Dan kan je vervolgens de rubber stempel bij een moord achterlaten.
Noem me paranoide, maar de Chaos Computer Club heeft de vingerafdrukken van de Duitse minister van Justitie gejat, stempels gemaakt en overal lopen afdrukken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 mei 2009 @ 17:35:30 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69388007
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef The_Flash het volgende:

[..]

als dat een argument is kunnen we de grondwet ook wel wegflikkeren
Wow, jij verdient de nobelprijs..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69388166
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

beste vergelijking ooit, chapeau.
het is een tikkeltje overdreven maar begrijp je mijn punt? het hoeft niet altijd van kwaad tot erger te zijn

alhoewel niemand kan voorspellen wat er na dit komt.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 17:41:12 #142
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69388242
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:39 schreef The_Flash het volgende:

[..]

het is een tikkeltje overdreven maar begrijp je mijn punt? het hoeft niet altijd van kwaad tot erger te zijn

alhoewel niemand kan voorspellen wat er na dit komt.
nee, de grondwet heeft ons altijd beschermt, nu niet meer.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69388379
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:39 schreef The_Flash het volgende:

[..]

het is een tikkeltje overdreven maar begrijp je mijn punt? het hoeft niet altijd van kwaad tot erger te zijn

alhoewel niemand kan voorspellen wat er na dit komt.
Met deze regering wordt er inderdaad niet veel mee gedaan. Maar wat als er over 20 jaar een wannabe Hitler aan de macht komt, dan heeft die mooi al onze gegevens. Beetje hetzelfde als in WO2 toen in Nederland alle Joden mooi stonden ingeschreven bij de overheid en Hitler ze allemaal mooi kon ophalen.

Yes het is me als eerste in deze topic gelukt een WO2 vergelijking te maken!!!
pi_69388407
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:41 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

nee, de grondwet heeft ons altijd beschermt, nu niet meer.
hoezo word de bescherming van de grondwet minder als we onze vingerafdrukke inleveren. zoals je zelf al zei een afdruk is relatief onschuldig.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
pi_69388478
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:39 schreef The_Flash het volgende:

[..]

het is een tikkeltje overdreven maar begrijp je mijn punt? het hoeft niet altijd van kwaad tot erger te zijn

alhoewel niemand kan voorspellen wat er na dit komt.
Jawel, dat kunnen we dus wel voorspellen. Of er gebeurt niks, of diezelfde informatie zal ooit tegen je gebruikt worden.

Dat zijn dus de 2 opties die mogelijk zijn.

Er hoeft niks mee gedaan te worden. Misschien wordt er ook wel niks mee gedaan.

Maar er hoeft maar 1 halve zool ooit aan de macht te komen die wel misbruik van deze informatie wil maken en dan is het te laat.

Voorkomen is beter dan oplossen.
  maandag 25 mei 2009 @ 17:48:09 #146
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69388530
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:45 schreef The_Flash het volgende:

[..]

hoezo word de bescherming van de grondwet minder als we onze vingerafdrukke inleveren. zoals je zelf al zei een afdruk is relatief onschuldig.
lees de post boven je.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69389064
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:48 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

lees de post boven je.
ik neem aan dat je die over WO II bedoeld.

dan val ik toch weer terug, want ze kunnen toch niks met je vingerafdruk, dat van die joden is dus appels met peren.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
pi_69389160
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:01 schreef The_Flash het volgende:

[..]

ik neem aan dat je die over WO II bedoeld.

dan val ik toch weer terug, want ze kunnen toch niks met je vingerafdruk, dat van die joden is dus appels met peren.
Je weet zelf niet eens wat ze met een vingerafdruk kunnen. Dat ze nu niks kunnen/geen gebruik van maken wil niet zeggen dat dat nooit gaat gebeuren.
  maandag 25 mei 2009 @ 18:04:28 #149
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69389185
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:01 schreef The_Flash het volgende:

[..]

ik neem aan dat je die over WO II bedoeld.

dan val ik toch weer terug, want ze kunnen toch niks met je vingerafdruk, dat van die joden is dus appels met peren.
niet WO2 in het specifiek, maar elke oorlog wat dat betreft.

zoals iemand al een mooi voorbeeldjemaakte ergens anders:

stop een kikker in een waterkoker en hij zal geen kik geven totdat het te laat is, zo wordt het langzaamaan ook in nederland.

nederland staat sowieso al als passief gekenmerkt, dus dat wordt al helemaal een probleem.

de vingerafdrukken zijn niet een probleem per sé, maar wel wat de volgende stappen zijn.

mooie quote:
quote:
We praten over hoe je je moet verzetten tegen een eventuele volgende grote wereldoorlog. En mijn instelling, ik ben ook maar een mens, dus ik probeer ook maar op mijn manier met alle gebrekkige middelen, ik probeer mee te helpen, dat hele kleine beetje aan het voorkomen, dat we nog verder afglijden in moraal, in geweld, in egoïsme, in materialisme, in een samenleving die automatisch dan zal eindigen in een volgende oorlog. "Dus je bedoelt de strijd is al begonnen?" De strijd is nooit opgehouden, de strijd is nooit opgehouden, net zo min als de oorlog in 1945 opgehouden is, alleen hij is opgehouden tussen Duitsland en de geallieerden. Maar na 45 zijn er meer dan tweehonderd oorlogen in alle vormen over de hele wereld geweest. Dus het gaat allemaal gewoon door en als we er niets aan doen en als we het voor zoete koek accepteren en de televisie uitdraaien, als we de beelden van afschuw zien de ons voorgeschoteld worden, dan wordt het steeds erger en dan wennen we er aan. Laten we d'r alsjeblieft niet aan wennen, laten we proberen, ieder op zijn manier, op zijn plaats en met zijn beperkte middelen, proberen samen, iets, ietsje beter van te worden.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69389198
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:03 schreef Rasher het volgende:

[..]

Je weet zelf niet eens wat ze met een vingerafdruk kunnen. Dat ze nu niks kunnen/geen gebruik van maken wil niet zeggen dat dat nooit gaat gebeuren.
geef dan een voorbeeld, want hier kan ik niks mee
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')