abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2009 @ 09:29:24 #51
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69373458
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:27 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Te laat voordat ze het wel weten? Misschien dat er dan is door sommige mensen wordt gewerkt. Zou een hele vooruitgang zijn. Dan moeten die tokkies en allochtonen ook gaan werken.
mooie wending hoor, chapeau
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69373496
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:29 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

mooie wending hoor, chapeau
Prachtig toch, jij hebt het erover dat ze dan weten wat jij de hele dag uitspookt.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:34:06 #53
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69373576
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:31 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Prachtig toch, jij hebt het erover dat ze dan weten wat jij de hele dag uitspookt.
onderdeel van? of maakt het jou niet uit dat ze weten wat je doet? en heb je geen interesse in privacy voor jezelf?

nee, ik snap ook wel dat een vingerafdruk niet het magische middel is om mijn dag uit te stippelen.

maar ben je dan wel tegen camera's op openbare wegen? er hangen er nu in breda al 1700.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69373624
Jezus, er is een voorstel tot het opnemen van vingerafdrukken en mensen beginnen al over een dictatuur . Ik ben het eens dat die vingerafdrukken totaal onnodig zijn, maar om nou te zeggen dat we weer terug gaan naar 1984 lijkt mij een piepklein beetje overdreven.
En dat zoals in de OP de democratie kapot gaat hieraan slaat nergens op. Democratie staat niet voor vrijheid e.d., maar simpelweg dat het volk (demos) bestuurt. En ja, het volk heeft voor dit bestuur gekozen. Vrijwillig.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_69373653
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:34 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

onderdeel van? of maakt het jou niet uit dat ze weten wat je doet? en heb je geen interesse in privacy voor jezelf?

nee, ik snap ook wel dat een vingerafdruk niet het magische middel is om mijn dag uit te stippelen.

maar ben je dan wel tegen camera's op openbare wegen? er hangen er nu in breda al 1700.
Als ze op die manier of criminelen pakken of sneller vechtpartijen stoppen. Waarom niet? Hoezo privacy dan? Er lopen honderden mensen naast je. Jawel hoor privacy thuis, buiten kan het mij geen reet schelen.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:38:32 #56
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69373700
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:36 schreef Trannellius het volgende:
Jezus, er is een voorstel tot het opnemen van vingerafdrukken en mensen beginnen al over een dictatuur . Ik ben het eens dat die vingerafdrukken totaal onnodig zijn, maar om nou te zeggen dat we weer terug gaan naar 1984 lijkt mij een piepklein beetje overdreven.
En dat zoals in de OP de democratie kapot gaat hieraan slaat nergens op. Democratie staat niet voor vrijheid e.d., maar simpelweg dat het volk (demos) bestuurt. En ja, het volk heeft voor dit bestuur gekozen. Vrijwillig.
waar is het referendum dan?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69373726
Door die schijnveiligheid voelen velen zich veilig. Al een reden op zich om die regels in te voeren.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:39:49 #58
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69373744
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:37 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Als ze op die manier of criminelen pakken of sneller vechtpartijen stoppen. Waarom niet? Hoezo privacy dan? Er lopen honderden mensen naast je. Jawel hoor privacy thuis, buiten kan het mij geen reet schelen.
omdat ik mijn privacy niet wil inleveren om een paar verkrachters/vermoorders/berovers te pakken.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69373876
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

omdat ik mijn privacy niet wil inleveren om een paar verkrachters/vermoorders/berovers te pakken.
Dus die laten we gewoon vrijlopen omdat jij alleen een vingerafdruk niet wilt afgeven. _!
Hoe egoïstisch.
pi_69373895
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:38 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

waar is het referendum dan?
Moet ik je nu echt het idee van een kabinet uitleggen?
Een pure democratie werkt enkel in een kleine gemeenschap. Daarin kan iedereen wel voor een half uurtje het werk neerleggen om op een bepaalde stelling te stemmen. In grotere gemeenschappen werkt dit nu eenmaal niet. Daarom kies je als volk om de vier jaar je vertegenwoordigers.
Het kan zijn dat je het niet eens bent met die vertegnwoordiegrs, maar de meerderheid heeft op hun gestemd. Dus democratie.

En nee, een referendum is hier niet nodig omdat het een verregaande maatregel zou zijn. Het is een kleine maatregel, waarbij anderen (zoals jij) allerlei randzaken erbij halen.
Hoera! Weer een kuttopic!
  maandag 25 mei 2009 @ 09:46:26 #61
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69373925
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:44 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Dus die laten we gewoon vrijlopen omdat jij alleen een vingerafdruk niet wilt afgeven. _!
Hoe egoïstisch.
dat is niet egoistisch, zo wordt je wel makkelijk in toom gehouden ja, alles onder het mom van "veiligheid".

edit: het is trouwens wel een beetje egoistisch ja, true.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:47:38 #62
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69373961
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:45 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Moet ik je nu echt het idee van een kabinet uitleggen?
Een pure democratie werkt enkel in een kleine gemeenschap. Daarin kan iedereen wel voor een half uurtje het werk neerleggen om op een bepaalde stelling te stemmen. In grotere gemeenschappen werkt dit nu eenmaal niet. Daarom kies je als volk om de vier jaar je vertegenwoordigers.
Het kan zijn dat je het niet eens bent met die vertegnwoordiegrs, maar de meerderheid heeft op hun gestemd. Dus democratie.

En nee, een referendum is hier niet nodig omdat het een verregaande maatregel zou zijn. Het is een kleine maatregel, waarbij anderen (zoals jij) allerlei randzaken erbij halen.
als ik het goed heb waren er geen tegenstanders van het vingerafdrukken beleid vóór dat de verkiezingen begonnen, hoe moet je daar dan op inspelen?

ik vind het zelf nogal een verregaande maatregel, zeker als het in strijd is met de EU wetten, verscheidene landen in de EU al gedemonstreerd hebben tegen deze wet etc.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69374234
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:47 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

als ik het goed heb waren er geen tegenstanders van het vingerafdrukken beleid vóór dat de verkiezingen begonnen, hoe moet je daar dan op inspelen?
Op dezelfde manier als op elke wet die wordt aangenomen, vertrouwen op de persoon waar jij op hebt gestemd. Van het merendeel van de wetten die worden aangenomen weet je tijdens de verkiezingen niets af.
Ik ben het met je eens dat als je het zo bekijkt deze vorm van bestuur best vreemd over komt. Maar ja, elke vorm van bestuur heeft voor- en nadelen, dat is een beetje de pech ermee.
quote:
ik vind het zelf nogal een verregaande maatregel, zeker als het in strijd is met de EU wetten, verscheidene landen in de EU al gedemonstreerd hebben tegen deze wet etc.
Wat veranderd er nou in essentie? Je had eerst een id-bewijs met pasfoto waarin jij kunt laten zien wie je bent, en bevoegden kunnen controleren of jij een bepaalde handeling (zoals naar het buitenland gaan) mag uitvoeren. Nu wordt het naast een pasfoto een vingerafdruk, waarmee het sneller en accurater gecontroleerd kan worden.
Jij en vele anderen halen het idee erbij dat de overheid nu alles gaat controleren. Maar dat is gewoonweg niet zo.
Hoera! Weer een kuttopic!
  maandag 25 mei 2009 @ 10:00:10 #65
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69374317
Iedereen heeft wel wat te verbergen. Of nee, iedereen heeft wel iets wat z/hij niet wil dat dat bekend wordt.
Ik gooi mijn backups ook in de encryptie, en de documenten van klanten op mijn zakelijke laptop zijn ook gePGPt. Is trouwens zelfs bedrijfspolicy.
Maar goed stel dat alles hier openbaar wordt.. Nou leuk, de foto's van de bbq van de buren.... of de vakantiefoto's in Spanje. En al die mailtjes van en naar vrienden en kennissen zijn ook uitermate interessant tov het veiligstellen van de nationale veiligheid.
Mijn werkgever is natuurlijk wel geinteresseerd bij welke bedrijven ik zoal aan het solliciteren ben, dus dat is dan wel een aandachtspunt.
Coffee. Gets you up and moving in the mornings.
pi_69374370
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Iedereen heeft wel wat te verbergen. Of nee, iedereen heeft wel iets wat z/hij niet wil dat dat bekend wordt.
Ik gooi mijn backups ook in de encryptie, en de documenten van klanten op mijn zakelijke laptop zijn ook gePGPt. Is trouwens zelfs bedrijfspolicy.
Maar goed stel dat alles hier openbaar wordt.. Nou leuk, de foto's van de bbq van de buren.... of de vakantiefoto's in Spanje. En al die mailtjes van en naar vrienden en kennissen zijn ook uitermate interessant tov het veiligstellen van de nationale veiligheid.
Mijn werkgever is natuurlijk wel geinteresseerd bij welke bedrijven ik zoal aan het solliciteren ben, dus dat is dan wel een aandachtspunt.
Wederom een prima voorbeeld van irreële angst en redenering met vage vermoedens.

Hoera! Weer een kuttopic!
  maandag 25 mei 2009 @ 10:05:48 #67
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69374484
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:57 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als op elke wet die wordt aangenomen, vertrouwen op de persoon waar jij op hebt gestemd. Van het merendeel van de wetten die worden aangenomen weet je tijdens de verkiezingen niets af.
Ik ben het met je eens dat als je het zo bekijkt deze vorm van bestuur best vreemd over komt. Maar ja, elke vorm van bestuur heeft voor- en nadelen, dat is een beetje de pech ermee.
[..]

Wat veranderd er nou in essentie? Je had eerst een id-bewijs met pasfoto waarin jij kunt laten zien wie je bent, en bevoegden kunnen controleren of jij een bepaalde handeling (zoals naar het buitenland gaan) mag uitvoeren. Nu wordt het naast een pasfoto een vingerafdruk, waarmee het sneller en accurater gecontroleerd kan worden.
Jij en vele anderen halen het idee erbij dat de overheid nu alles gaat controleren. Maar dat is gewoonweg niet zo.
reeele angst:

omdat:

(dit voorbeeld was ergens al eerder gegeven)
1. je gaat naar je vriendin en blaft haar helemaal vol
2. je fietst naar huis
3. verkrachter/moordenaar komt binnen
4. verkracht en vermoord haar
5. jij bent schuldig, de inbreker had immers handschoenen aan.

dit is héél veel anders dan een ID kaartje op zak hebben.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69374549
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

reeele angst:

omdat:

(dit voorbeeld was ergens al eerder gegeven)
1. je gaat naar je vriendin en blaft haar helemaal vol
2. je fietst naar huis
3. verkrachter/moordenaar komt binnen
4. verkracht en vermoord haar
5. jij bent schuldig, de inbreker had immers handschoenen aan.

dit is héél veel anders dan een ID kaartje op zak hebben.
_!
  maandag 25 mei 2009 @ 10:09:43 #69
256153 Billenhoofd
Hoofd op je billen.
pi_69374586
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:02 schreef DrDarwin het volgende:
De staat faalt als het haar volk als crimineel gaat behandelen.
Dat dus.
pi_69374596
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

omdat:

(dit voorbeeld was ergens al eerder gegeven)
1. je gaat naar je vriendin en blaft haar helemaal vol
2. je fietst naar huis
3. verkrachter/moordenaar komt binnen
4. verkracht en vermoord haar
5. jij bent schuldig, de inbreker had immers handschoenen aan.

dit is héél veel anders dan een ID kaartje op zak hebben.
Neen.
5. de politie ziet dat jij er mogelijk wat mee te maken hebt. Je wordt verhoord, en nadat jij je verhaal hebt gedaan en de politie dus hebt kunnen helpen met de moord op te lossen mag je gewoon weer naar huis.

De laatste keer dat ik heb gechecked is dat je in Nederland nog steeds bewijs tegen je moet hebben om veroordeeld te worden. Als je vingerafdruk inderdaad wordt gevonden, kun je de politie jouw verhaal geven en ze daarmee helpen.
Een gevonden vingerafdruk wilt niet zeggen dat je basisrechten compleet oevrboord worden gegooid.
Hoera! Weer een kuttopic!
  maandag 25 mei 2009 @ 10:10:11 #71
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69374604
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:08 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

_!
dit is eigenlijk wel een kut voorbeeld he bedenk ik me net

shit kan ook zonder vingerafdruk database

fail
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69374668
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

dit is eigenlijk wel een kut voorbeeld he bedenk ik me net

shit kan ook zonder vingerafdruk database

fail
!!11!!
pi_69374708
Met al die identificatieplichten zijn ze geen zak opgeschoten en ook deze actie zal er niet toe bijdragen dat criminaliteit verminderd. Dat is al onderzocht en ze gaan er gewoon mee door. De overheid zal echt niet toegeven hiermee een fout te begaan die ons allemaal veel geld kost voor niets.
Maar wat kunnen we daaraan doen? Welke actie kun je als burgers ondernemen om deze onzin te stoppen? Op een forum roepen dat je er tegen bent lijkt me niet echt tot resultaten leiden. Wat wel?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 25 mei 2009 @ 10:14:11 #74
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69374713
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:12 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

!!11!!
maar je kan alsnog ten onrechte in verband worden gebracht met criminele zaken.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:15:00 #75
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69374744
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:14 schreef nokwanda het volgende:
Met al die identificatieplichten zijn ze geen zak opgeschoten en ook deze actie zal er niet toe bijdragen dat criminaliteit verminderd. Dat is al onderzocht en ze gaan er gewoon mee door. De overheid zal echt niet toegeven hiermee een fout te begaan die ons allemaal veel geld kost voor niets.
Maar wat kunnen we daaraan doen? Welke actie kun je als burgers ondernemen om deze onzin te stoppen? Op een forum roepen dat je er tegen bent lijkt me niet echt tot resultaten leiden. Wat wel?
demonstreren, maar ik zie al jaren geen succesvolle demonstraties meer.

zal wel iets met de cultuur zijn ofzo.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')