Eens, van die schrale mini stukjes vlees die ik altijd zie liggen als "BBQ-Schotel" word ik altijd zo triestquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:22 schreef Snuitebolletje het volgende:
tvp.
Ik ben trouwens van de hompen vlees op de bbq. biefstukken van 1,5 kilo in zijn geheel erop, en als je hem dan aan stukken snijdt en verdeeld is ie nog zoooooo mals en sappig..
eens!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:57 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Eens, van die schrale mini stukjes vlees die ik altijd zie liggen als "BBQ-Schotel" word ik altijd zo triest
net als gourmetschotels.. met stukjes varkensshoarma en mini slavinkjesquote:
precies. En dan moet je zo keilang wachten, en dan ist klaar, en dan 1 hap en dan ist opquote:Op maandag 25 mei 2009 14:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
net als gourmetschotels.. met stukjes varkensshoarma en mini slavinkjes
Anders past het toch niet op die iniminie grilplaat, popquote:Op maandag 25 mei 2009 14:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
net als gourmetschotels.. met stukjes varkensshoarma en mini slavinkjes
snap ik lieverdquote:Op maandag 25 mei 2009 14:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Anders past het toch niet op die iniminie grilplaat, pop
je kunt bij de turk ook redelijke merguezworstjes kopen. maar misschien deed je dat al.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:12 schreef NutKees het volgende:
Volgens mij al 4 of 5 keer gebbq'd dit jaar. De merguez worstjes uit de Elzas waren het lekkerst.
Nee, dat deed ik dus nog niet. Bedankt voor de tip. Toevallig zijn we dit jaar een paar daagjes naar de Elzas geweest, vandaar. Ben ze ook nog niet tegengekomen hier in Nederland (van behoorlijke kwaliteit, zonder een berg zetmeel) dus ik zal a.s. zaterdag de turk hier eens binnenlopen.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kunt bij de turk ook redelijke merguezworstjes kopen. maar misschien deed je dat al.
is dan wel van lamsvlees gemaakt meestal. maar dat mag de pret niet drukken. ze zijn helaas iets minder scherp gekruid dan die uit frankrijk. maar ze smaken prima en zetmeelloos.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:41 schreef NutKees het volgende:
[..]
Nee, dat deed ik dus nog niet. Bedankt voor de tip. Toevallig zijn we dit jaar een paar daagjes naar de Elzas geweest, vandaar. Ben ze ook nog niet tegengekomen hier in Nederland (van behoorlijke kwaliteit, zonder een berg zetmeel) dus ik zal a.s. zaterdag de turk hier eens binnenlopen.
Koop een brikettenstarter, serieus in tien minuten zijn de briketten op temperatuur.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:04 schreef Mirjam het volgende:
mijn vriend wil een gas/electrische bbq kopen, help hem van dat idee af
langzaam garen op lage temperatuur. en/of in folie/korst/marinade.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:18 schreef Stansfield het volgende:
Misschien in het weekend ookw eer eens lekker bbq-en.
Ik heb dat ook dat het bij indirect iets droog wrodt. Hoe voorkom je dat dan?
Aluminium bakje onderin zetten tussen de twee zones met kolen/briketten met wat vocht (bijv. bier). Scheelt wel iets.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:18 schreef Stansfield het volgende:
Eerst boven de kolen dicht schroeien, dan indirect door laten garen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:18 schreef Stansfield het volgende:
De big green egg zou dé bbq zijn om je vlees sappig en mals te houden. Maar indirect grillen, lukt volgens mij nooit, zijn ze wel erg klein voor.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:18 schreef Stansfield het volgende:
Eensch!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:22 schreef Snuitebolletje het volgende:
tvp.
Ik ben trouwens van de hompen vlees op de bbq. biefstukken van 1,5 kilo in zijn geheel erop, en als je hem dan aan stukken snijdt en verdeeld is ie nog zoooooo mals en sappig..
Cobb barbecue - wie heeft 'm?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:04 schreef Mirjam het volgende:
mijn vriend wil een gas/electrische bbq kopen, help hem van dat idee af
nog maar een keer dan. ook voor de niet weber bezitter zijn de recepten, de bereidingswijze, de marinades en de speciale kruiden een must voor elke bbq fanaat.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:49 schreef zoalshetis het volgende:
de echte bbq-er kan niet zonder deze site. uren kijkplezier. tevens een van de mooiste manieren van reclame maken (in dit geval voor weber)
http://www.barbecueweb.com/
Hickory.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:38 schreef pavv het volgende:
[..]
volg het plaatje![]()
of klik hier
of hier (iets goedkopere verzending)
(nee geen aandelen)
Een BBQ zonder deksel is niet eens een BBQquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
Cobb barbecue - wie heeft 'm?
Ik zie hier trouwens veel plaatjes van BBQs met deksels. Dat is in elk geval een goed idee. Die zijn er al vanaf ¤19,95, en dat is totaal anders BBQ-en dan zonder.
Met deksel: Volledige kip op de BBQ, subtiel garen, helemaal gaar.
Zonder deksel: risico op Verbrand van buiten, rauw van binnen.
Electrisch . . . nee, niet cool.
Ja. Dik aan de 800 euroquote:
Ben net even naar de turk geweest en ze hadden inderdaad donkerrode worstjes. Geen idee wat het precies is maar ik heb er 6 meegenomen. Erg benieuwd hoe ze smaken, vanmiddag maar even de bbq naar buiten slepen...quote:Op maandag 25 mei 2009 19:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is dan wel van lamsvlees gemaakt meestal. maar dat mag de pret niet drukken. ze zijn helaas iets minder scherp gekruid dan die uit frankrijk. maar ze smaken prima en zetmeelloos.
Gas is voor homo'squote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja. Dik aan de 800 euro![]()
En ja, hij is op gas. Pap's wilde perse gas. Nou ja, zijn feestje
ik wil bij jou etenquote:Op zondag 31 mei 2009 00:52 schreef vaagsel het volgende:
Vandaag gebarbecued en morgen weer. Vandaag gehad (met 2 personen):
Een hele Dorade, ontschubd en van ingewanden ontdaan. Drie keer per kant ingekerfd en ingesmeerd met een mix van pezo, tijm, citroenrasp, knoflook en olie. Daarna op de bbq met wat groene asperges.
Ik wou eigenlijk wat lamskoteletjes halen, maar mijn vaste slager (Marokkaanse slager) had ze niet meer. Wel lagen er nog een aantal mooie dikke stukken entrecot voor de belachelijke prijs van ¤ 8,5 de kilo. Twee dikke stukken van 175 gram per stuk meegenomen, ingewreven met wat knof en tijm en op de bbq. Daarbij twee maiskolfen, het blad zat er nog aan dus een halfuurtje geweekt in water en toen 20 minuten op de BBQ. Het was echt heerlijk.
Morgen voor 4 personen met kip in Caribische marinade, varkenshaas in marinade van ui, knof, komijn, koriander, citroensap, suiker, kerrie en zout, kabeljauw met kruiden in folie en een hamburger die ik nog moet maken.
Oh, het is ook zeker geen klacht hoor. Ik mik een aanmaakblokje op het kolenrooster, zet de gevulde starter erop en dan kan het vlees uit de koelkast en natuurlijk ff een pilsje.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:58 schreef Fastmatti het volgende:
Een half uur vind ik wel erg lang, maar het gaat vooral om het gemak. Aansteken en je hebt er eigenlijk geen omkijken meer naar. Anders moet je tien minuten blazen voor het überhaupt de aanmaakblokjes aan zijn.
In kleinere porties invriezen. Dan is het blok vlees kleiner en ontdooit het veel sneller. Het mooiste is als je allemaal dunne plakjes kan maken per stukje vlees (of twee stukken vlees). En dan zorgen dat het niet aan elkaar vriest.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:11 schreef Jarno het volgende:
(naast een vriezer vol vlees uiteraard - wat ook maar beperkt handig is want als je met mooi weer uit je werk komt en je wilt spontaan BBQ-en is je vlees nog bevroren...)
Ik heb in de zomer altijd in huis: griekse yoghurt. Met een geraspte komkommer en wat knoflook en dille heb je in een handomdraai tzaziki. Of gemengd met wat mayo, peterselie, bieslook en knoflook heb je knoflooksaus.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat vinden jullie nou handige BBQ voorraad dingen om te hebben liggen? Zelf greep ik gisteren naast het stokbrood, dus wat afbakstokbrood moet er wel komen. Verder natuurlijk de eeuwige emmer satésaus, maar wat zijn nou verder handige dingen om te hebben liggen (naast een vriezer vol vlees uiteraard - wat ook maar beperkt handig is want als je met mooi weer uit je werk komt en je wilt spontaan BBQ-en is je vlees nog bevroren...)
en?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:57 schreef NutKees het volgende:
[..]
Ben net even naar de turk geweest en ze hadden inderdaad donkerrode worstjes. Geen idee wat het precies is maar ik heb er 6 meegenomen. Erg benieuwd hoe ze smaken, vanmiddag maar even de bbq naar buiten slepen...
Ik heb geen idee! Zou zo maar eens kunnen. Maar dan moet je ze wel veel verder gaar koken dan je normaal doet (tenminste, ik hou zelf van lekker beetgaar). De truc van de salade is dat het lekker zacht is (met het knapperige van het uitje er tussen).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:33 schreef renzell het volgende:
Tezz; is die salade met verse sperziebonen niet nog vel lekkerder? Ik wil dat misschien morgen eens proberen. En dan misschien nog met wat tomaatjes ook.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 3 juni 2009 07:33 schreef zoalshetis het volgende:
bij een goede bbq hoort een verse, zelfgemaakte, koude pastasalade. en veel frisse salades on the side.
Lamsschoudertje halen bij de Turkse slager, helemaal top.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:32 schreef neilpad het volgende:
De oudjes zijn op vakantie dus binnenkort gaan we eens flink de BBQ opstoken met wat vrinden.
Nu wil ik alleen niet weer laf wat worsten/hamburges/speklappen erop gooien, maar gewoon echte goede grote stukken vlees.
Nu mag het alleen niet al te veel kosten aangezien het arme studenten betreft.
Wat zijn nu goede alternatieve? Het hoeft niet echt heel bijzonder vlees te zijn aangezien je het wel kan marineren of er een "rub" op kan doen. Paar mooie dingen gezien op bbqweb.
ik ga met de voorganger mee. haal een flink stuk vlees bij de turkse/islamitische slager. laat je inspireren door deze link. http://barbecueweb.comquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:32 schreef neilpad het volgende:
De oudjes zijn op vakantie dus binnenkort gaan we eens flink de BBQ opstoken met wat vrinden.
Nu wil ik alleen niet weer laf wat worsten/hamburges/speklappen erop gooien, maar gewoon echte goede grote stukken vlees.
Nu mag het alleen niet al te veel kosten aangezien het arme studenten betreft.
Wat zijn nu goede alternatieve? Het hoeft niet echt heel bijzonder vlees te zijn aangezien je het wel kan marineren of er een "rub" op kan doen. Paar mooie dingen gezien op bbqweb.
Het is maar wat je lekker vindtquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:46 schreef zoalshetis het volgende:
wat ook wel lekker is, is om sucade lappen (3 cm dik) te grillen. hoeft niet zo lang. 7,50 per kilo.
Dat wordt toch super-taai?quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:46 schreef zoalshetis het volgende:
wat ook wel lekker is, is om sucade lappen (3 cm dik) te grillen. hoeft niet zo lang. 7,50 per kilo.
Dat klinkt interessant! Hoe doe je dat precies dan? Want wanneer je het niet laat sudderen dan smelt het vet toch niet weg?quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou dan toch de houtskool smaak missen denk ikquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:32 schreef 3nhsCnds het volgende:
Ik heb geen barbecue......en het is zo lekker...
...wel een grillpan trouwens, daarmee kun je ook wel een beetje in de buurt komen van die typische smaak...
Nee, had ik niet gedaan. Maar het was tóch heerlijk!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:37 schreef vaagsel het volgende:
Garnalen en kip op 1 spies? Heb je de kip dan vantevoren gegaard? Ziet er allemaal heerlijk uit!
je grilled ze op heet vuur als een biefstuk. kan 1-2 minuten aan elke kant zijn. vet kan je wegsnijden of gewoon opeten. ook in je koekenpan of grillpan is het erg lekker. goed inpeperen of anders rubben voordat je ze bakt of grilled.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:39 schreef Tezz het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant! Hoe doe je dat precies dan? Want wanneer je het niet laat sudderen dan smelt het vet toch niet weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |