Eens, van die schrale mini stukjes vlees die ik altijd zie liggen als "BBQ-Schotel" word ik altijd zo triestquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:22 schreef Snuitebolletje het volgende:
tvp.
Ik ben trouwens van de hompen vlees op de bbq. biefstukken van 1,5 kilo in zijn geheel erop, en als je hem dan aan stukken snijdt en verdeeld is ie nog zoooooo mals en sappig..
eens!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:57 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Eens, van die schrale mini stukjes vlees die ik altijd zie liggen als "BBQ-Schotel" word ik altijd zo triest
net als gourmetschotels.. met stukjes varkensshoarma en mini slavinkjesquote:
precies. En dan moet je zo keilang wachten, en dan ist klaar, en dan 1 hap en dan ist opquote:Op maandag 25 mei 2009 14:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
net als gourmetschotels.. met stukjes varkensshoarma en mini slavinkjes
Anders past het toch niet op die iniminie grilplaat, popquote:Op maandag 25 mei 2009 14:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
net als gourmetschotels.. met stukjes varkensshoarma en mini slavinkjes
snap ik lieverdquote:Op maandag 25 mei 2009 14:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Anders past het toch niet op die iniminie grilplaat, pop
je kunt bij de turk ook redelijke merguezworstjes kopen. maar misschien deed je dat al.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:12 schreef NutKees het volgende:
Volgens mij al 4 of 5 keer gebbq'd dit jaar. De merguez worstjes uit de Elzas waren het lekkerst.
Nee, dat deed ik dus nog niet. Bedankt voor de tip. Toevallig zijn we dit jaar een paar daagjes naar de Elzas geweest, vandaar. Ben ze ook nog niet tegengekomen hier in Nederland (van behoorlijke kwaliteit, zonder een berg zetmeel) dus ik zal a.s. zaterdag de turk hier eens binnenlopen.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kunt bij de turk ook redelijke merguezworstjes kopen. maar misschien deed je dat al.
is dan wel van lamsvlees gemaakt meestal. maar dat mag de pret niet drukken. ze zijn helaas iets minder scherp gekruid dan die uit frankrijk. maar ze smaken prima en zetmeelloos.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:41 schreef NutKees het volgende:
[..]
Nee, dat deed ik dus nog niet. Bedankt voor de tip. Toevallig zijn we dit jaar een paar daagjes naar de Elzas geweest, vandaar. Ben ze ook nog niet tegengekomen hier in Nederland (van behoorlijke kwaliteit, zonder een berg zetmeel) dus ik zal a.s. zaterdag de turk hier eens binnenlopen.
Koop een brikettenstarter, serieus in tien minuten zijn de briketten op temperatuur.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:04 schreef Mirjam het volgende:
mijn vriend wil een gas/electrische bbq kopen, help hem van dat idee af
langzaam garen op lage temperatuur. en/of in folie/korst/marinade.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:18 schreef Stansfield het volgende:
Misschien in het weekend ookw eer eens lekker bbq-en.
Ik heb dat ook dat het bij indirect iets droog wrodt. Hoe voorkom je dat dan?
Aluminium bakje onderin zetten tussen de twee zones met kolen/briketten met wat vocht (bijv. bier). Scheelt wel iets.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:18 schreef Stansfield het volgende:
Eerst boven de kolen dicht schroeien, dan indirect door laten garen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:18 schreef Stansfield het volgende:
De big green egg zou dé bbq zijn om je vlees sappig en mals te houden. Maar indirect grillen, lukt volgens mij nooit, zijn ze wel erg klein voor.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:18 schreef Stansfield het volgende:
Eensch!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:22 schreef Snuitebolletje het volgende:
tvp.
Ik ben trouwens van de hompen vlees op de bbq. biefstukken van 1,5 kilo in zijn geheel erop, en als je hem dan aan stukken snijdt en verdeeld is ie nog zoooooo mals en sappig..
Cobb barbecue - wie heeft 'm?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:04 schreef Mirjam het volgende:
mijn vriend wil een gas/electrische bbq kopen, help hem van dat idee af
nog maar een keer dan. ook voor de niet weber bezitter zijn de recepten, de bereidingswijze, de marinades en de speciale kruiden een must voor elke bbq fanaat.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:49 schreef zoalshetis het volgende:
de echte bbq-er kan niet zonder deze site. uren kijkplezier. tevens een van de mooiste manieren van reclame maken (in dit geval voor weber)
http://www.barbecueweb.com/
Hickory.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:38 schreef pavv het volgende:
[..]
volg het plaatje![]()
of klik hier
of hier (iets goedkopere verzending)
(nee geen aandelen)
Een BBQ zonder deksel is niet eens een BBQquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
Cobb barbecue - wie heeft 'm?
Ik zie hier trouwens veel plaatjes van BBQs met deksels. Dat is in elk geval een goed idee. Die zijn er al vanaf ¤19,95, en dat is totaal anders BBQ-en dan zonder.
Met deksel: Volledige kip op de BBQ, subtiel garen, helemaal gaar.
Zonder deksel: risico op Verbrand van buiten, rauw van binnen.
Electrisch . . . nee, niet cool.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |