Ze schrijven dat hij met die 8 kooltjes wel 3 uur doet. Hij is ontworpen voor zuinigheid, lees ik overal.quote:Op maandag 20 april 2009 13:36 schreef Hydrogeny het volgende:
Heb hem niet maar zo te zien kunnen er 8 kleine stukjes kool(-o+en) op. Voor ieder stukje vlees moet je dus opnieuw kolen er op gooien. Aangezien de as van de oude kolen er onderuit valt moet je ze ook nog opnieuw ansteken...
Ok, dat is zinvolle info!quote:Op maandag 20 april 2009 18:43 schreef Vlitsie het volgende:
Ik heb de Cobb sinds twee jaar en hij bevalt prima.
Vrij grappig als je midden in de haven of op het water aan het bbq-en bent. Hij word namelijk niet heet aan de buitenkant, dus je kan daar prima mee bbq-en op een polyester bootje. Het vlees word gauw gaar en de kooltjes blijven lang genoeg warm om te bbq-en.
Alleen het schoonmaken is een rot klus, maar dat is het altijd.
Voor mij is het een aanwinst enne hij is ook wel goedkoper te krijgen hoor
Oh, dat is echt een fantastisch cadeau.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:20 schreef Rapaille het volgende:
Hoe is dat ding? Ik lees overal dat ie' bijna niet rookt? Ik wil er een aan vrienden van mij geven (beiden groot bbq-liefhebber) alleen hebben ze geen plaats voor een bbq. Er is alleen een frans balkon, maar dit ding is misschien wel ok. Groot genoeg voor 2.
Hmmm ik wil eigenlijk dat ding zelf even uittesten. Als het echt zo is dat hij 20 minuten rookt en daarna niet meer is het geen probleem; even aansteken onder de afzuigkap en daar bbq-en.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:14 schreef maok het volgende:
Ik zat nog even wat te lezen op de site en ik lees daar een artikel dat het inderdaad binnen kan: http://www.cobbq.nl/nieuws/keukendesign.aspx, maar er wordt wel geadviseerd om hem buiten aan te steken. Met een fransbalkon zou je hem dus even buiten op de stoep kunnen aansteken en dan naar binnen halen. Of een tafeltje aan de buitenkant van de balkonreling waar je hem op kunt aansteken.
Buiten dat ik het idee van lopen met een brandende bbq niet echt je van het vindt. Aansteken onder een draaiende afzuigkap is nogal link. Doorgaans zijn de filters van afzuigkappen vettig en branden prima, helemaal met die motor erachter die lekker trekt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:29 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Hmmm ik wil eigenlijk dat ding zelf even uittesten. Als het echt zo is dat hij 20 minuten rookt en daarna niet meer is het geen probleem; even aansteken onder de afzuigkap en daar bbq-en.
Ik ga op zoek naar een fysieke winkel, wil geen cadeau geven waar je niks aan hebt.
Bij de ANWB winkel staat hij voor ¤99,- voor leden. Kun je zien hoe hij eruit ziet (als ze hem op voorraad hebben).quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:29 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Hmmm ik wil eigenlijk dat ding zelf even uittesten. Als het echt zo is dat hij 20 minuten rookt en daarna niet meer is het geen probleem; even aansteken onder de afzuigkap en daar bbq-en.
Ik ga op zoek naar een fysieke winkel, wil geen cadeau geven waar je niks aan hebt.
Ik zou hem lekker buiten aansteken. De rook valt best mee. Na een minuut of 10 zijn de aanmaakblokjes op en gaan de kooltjes gloeien. Vanaf dat moment heb je geen rook meer.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Buiten dat ik het idee van lopen met een brandende bbq niet echt je van het vindt. Aansteken onder een draaiende afzuigkap is nogal link. Doorgaans zijn de filters van afzuigkappen vettig en branden prima, helemaal met die motor erachter die lekker trekt.
Oh, die info heb ik niet gevonden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:43 schreef zoalshetis het volgende:
ik lees op diverse sites dat het vermogen en de afmetingen vaak te wensen overlaaat met zo'n ding. hij schijnt gewoon maximaal voor 2 personen te zijn. en dan moet je lang wachten op je vlees/groenten of aardappels.
erg veel mensen zijn niet tevreden.
quote:Op zondag 24 mei 2009 01:50 schreef mgerben het volgende:
Ok, inmiddels heb ik er eentje gekocht.
Als je goed zoekt is hij voor ¤99,- te krijgen.
Tweedehands zijn ze nauwelijks te vinden. Dat geeft misschien aan dat de gebruikers er tevreden mee zijn.
Anyways, de vraag was: Is hij het waard?
Wel, laten we zeggen dat er ergens iemand lekkere winst trekt op een paar stukjes staal in de vorm van een barbecue, maar:een grote dikke luxe bbq gaat bij de tuinwinkel van ¤199,- via ¤699,- tot ¤niet-meer-leuk. In vergelijking is ¤99,- dan ineens niet veel. een bbq blijkt een deksel nodig te hebben. Een Weber met deksel kost ¤89,-. Zelfde orde van grootte. Hij is klein, draagbaar en handzaam. Dat betekent dat hij niet buiten weg gaat roesten. Scheelt geld.
En doet hij het?
Oh. Ja.
Enorm.
Echt, hij bakt geweldig.
Ik heb hiervoor alleen maar open bbq's gehad. Deze werkt meer als een hete lucht oven op briketten. Een hele kip kan er in.
Hij is compatibel met zowel biologische als plofkippen.
Heerlijk is dat hij goed heet wordt, maar net niet zo heet dat je je vlees weg kunt gooien als je hem een paar minuten vergeet. Tegelijk heeft hij wel voldoende vermogen om een complete peking-eend (van 2 kilo) helemaal gaar te bakken.
Leuk ding dus!
koop een middelmaat weedehands weber. roken, grillen, bakken en braden. en zelfs de kleinste weber is groter dan de cobbq. en qua kookmogelijkheden uiteindelijk veel interessanter. zeg ik tweedehands? je kan gewoon voor de prijs van een cheap afrikaans afgekeken mini grill een prettige weber kopen die een veel groter brandoppervlakte en mogelijkheden heeft,quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:20 schreef zquing het volgende:
klinkt als een heel tof apperaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |