abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68200017
Dit ding dus:

Belooft van alles en nog wat. Vooral het idee van de portable barbecue staat mij wel aan, samen met het ontwerp dat er voor zorgt dat het vet niet op de kolen druipt.

Maar... voor de goedkoopste moet je wel ¤129,95 neertellen.

Wie heeft zo'n ding? Hoe bevalt-ie als barbecue? Wordt alles goed gaar, krijgt het een echt bbq-korstje of wordt het meer gestoomd?
Zou je hem nog eens kopen als je hem niet had?
  maandag 20 april 2009 @ 13:21:11 #2
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68200440
wtf, is dat dan zeg..
pi_68200960
Heb hem niet maar zo te zien kunnen er 8 kleine stukjes kool(-o+en) op. Voor ieder stukje vlees moet je dus opnieuw kolen er op gooien. Aangezien de as van de oude kolen er onderuit valt moet je ze ook nog opnieuw ansteken...
  maandag 20 april 2009 @ 13:38:16 #4
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_68201042
Klootwijk schreef er 2 jaar terug nogal lovend over. Dus ik ga ervan uit dat het een prima ding is.
http://www.cobbq.nl/nieuws/wouterklootwijk.aspx
pi_68201244
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:36 schreef Hydrogeny het volgende:
Heb hem niet maar zo te zien kunnen er 8 kleine stukjes kool(-o+en) op. Voor ieder stukje vlees moet je dus opnieuw kolen er op gooien. Aangezien de as van de oude kolen er onderuit valt moet je ze ook nog opnieuw ansteken...
Ze schrijven dat hij met die 8 kooltjes wel 3 uur doet. Hij is ontworpen voor zuinigheid, lees ik overal.
pi_68211222
Ik heb de Cobb sinds twee jaar en hij bevalt prima.
Vrij grappig als je midden in de haven of op het water aan het bbq-en bent. Hij word namelijk niet heet aan de buitenkant, dus je kan daar prima mee bbq-en op een polyester bootje . Het vlees word gauw gaar en de kooltjes blijven lang genoeg warm om te bbq-en.
Alleen het schoonmaken is een rot klus, maar dat is het altijd.

Voor mij is het een aanwinst enne hij is ook wel goedkoper te krijgen hoor
pi_68212536
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:43 schreef Vlitsie het volgende:
Ik heb de Cobb sinds twee jaar en hij bevalt prima.
Vrij grappig als je midden in de haven of op het water aan het bbq-en bent. Hij word namelijk niet heet aan de buitenkant, dus je kan daar prima mee bbq-en op een polyester bootje . Het vlees word gauw gaar en de kooltjes blijven lang genoeg warm om te bbq-en.
Alleen het schoonmaken is een rot klus, maar dat is het altijd.

Voor mij is het een aanwinst enne hij is ook wel goedkoper te krijgen hoor
Ok, dat is zinvolle info!
Hij heeft dus voldoende vermogen (warmte opbrengst) met zijn 8 briketjes om als bbq dienst te doen.
Klinkt goed.
pi_69341991
Ok, inmiddels heb ik er eentje gekocht.
Als je goed zoekt is hij voor ¤99,- te krijgen.

Tweedehands zijn ze nauwelijks te vinden. Dat geeft misschien aan dat de gebruikers er tevreden mee zijn.

Anyways, de vraag was: Is hij het waard?

Wel, laten we zeggen dat er ergens iemand lekkere winst trekt op een paar stukjes staal in de vorm van een barbecue, maar:
  • een grote dikke luxe bbq gaat bij de tuinwinkel van ¤199,- via ¤699,- tot ¤niet-meer-leuk. In vergelijking is ¤99,- dan ineens niet veel.
  • een bbq blijkt een deksel nodig te hebben. Een Weber met deksel kost ¤89,-. Zelfde orde van grootte.
  • Hij is klein, draagbaar en handzaam. Dat betekent dat hij niet buiten weg gaat roesten. Scheelt geld.

En doet hij het?
    Oh. Ja.
    Enorm.
    Echt, hij bakt geweldig.
    Ik heb hiervoor alleen maar open bbq's gehad. Deze werkt meer als een hete lucht oven op briketten. Een hele kip kan er in.
    Hij is compatibel met zowel biologische als plofkippen.
    Heerlijk is dat hij goed heet wordt, maar net niet zo heet dat je je vlees weg kunt gooien als je hem een paar minuten vergeet. Tegelijk heeft hij wel voldoende vermogen om een complete peking-eend (van 2 kilo) helemaal gaar te bakken.

Leuk ding dus!
  • pi_69345737
    Hoe is dat ding? Ik lees overal dat ie' bijna niet rookt? Ik wil er een aan vrienden van mij geven (beiden groot bbq-liefhebber) alleen hebben ze geen plaats voor een bbq. Er is alleen een frans balkon, maar dit ding is misschien wel ok. Groot genoeg voor 2.
    pi_69347389
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 11:20 schreef Rapaille het volgende:
    Hoe is dat ding? Ik lees overal dat ie' bijna niet rookt? Ik wil er een aan vrienden van mij geven (beiden groot bbq-liefhebber) alleen hebben ze geen plaats voor een bbq. Er is alleen een frans balkon, maar dit ding is misschien wel ok. Groot genoeg voor 2.
    Oh, dat is echt een fantastisch cadeau.
    Je leest op het cobb-forum ook dat veel mensen hem juist voor het balkon hebben gekocht.

Hij rookt tijdens het aansteken, dus dat duurt ongeveer 5-10 minuten. Daarna gloeien de briketten en rookt hij niet meer. Gewoon totaal niet.
    Dat systeem waarbij het vet in een opvangbak naast het vuur valt werkt goed.
    Tijdens het branden kan hij overal staan, en hij kan ook verplaatst worden. Met ramen en deuren open zet je hem zelfs binnen neer.
    Het ding neemt ook niet veel plaats in, en als je hem schoon hebt gemaakt berg je hem ergens binnen op.

Ik vond het in eerste instantie vrij veel geld, maar hij maakt waar wat er van beweerd wordt.
    pi_69358581
    tvp
    Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
      dinsdag 26 mei 2009 @ 10:54:39 #12
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_69411199
    Het lijkt me toch niet dat je zo'n ding op een fransbalkon kunt gebruiken. Op een gewoon balkon kun je de deur naar binnen dicht doen maar bij een fransbalkon niet, tenzij je het niet erg vind dat bij het aansteken je huis vol met rook komt te staan. Met een fransbalkon lijkt mij een electrische bbq handiger.

Zou zo'n ding trouwens gedoogt worden op campings waar niet gebbq-ed mag worden ivm het verbod op vuur? Hij wordt tenslotte niet heet aan de buitenkant. Aan de andere kant, bij het aansteken komen er natuurlijk wel vlammen uit de kooltjes
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      dinsdag 26 mei 2009 @ 11:14:17 #13
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_69411757
    Ik zat nog even wat te lezen op de site en ik lees daar een artikel dat het inderdaad binnen kan: http://www.cobbq.nl/nieuws/keukendesign.aspx, maar er wordt wel geadviseerd om hem buiten aan te steken. Met een fransbalkon zou je hem dus even buiten op de stoep kunnen aansteken en dan naar binnen halen. Of een tafeltje aan de buitenkant van de balkonreling waar je hem op kunt aansteken.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_69412042
    hmmm tvp, ben dolllll op bbq-en!
    pi_69412204
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 11:14 schreef maok het volgende:
    Ik zat nog even wat te lezen op de site en ik lees daar een artikel dat het inderdaad binnen kan: http://www.cobbq.nl/nieuws/keukendesign.aspx, maar er wordt wel geadviseerd om hem buiten aan te steken. Met een fransbalkon zou je hem dus even buiten op de stoep kunnen aansteken en dan naar binnen halen. Of een tafeltje aan de buitenkant van de balkonreling waar je hem op kunt aansteken.
    Hmmm ik wil eigenlijk dat ding zelf even uittesten. Als het echt zo is dat hij 20 minuten rookt en daarna niet meer is het geen probleem; even aansteken onder de afzuigkap en daar bbq-en.

Ik ga op zoek naar een fysieke winkel, wil geen cadeau geven waar je niks aan hebt.
    pi_69431964
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 11:29 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Hmmm ik wil eigenlijk dat ding zelf even uittesten. Als het echt zo is dat hij 20 minuten rookt en daarna niet meer is het geen probleem; even aansteken onder de afzuigkap en daar bbq-en.

Ik ga op zoek naar een fysieke winkel, wil geen cadeau geven waar je niks aan hebt.
    Buiten dat ik het idee van lopen met een brandende bbq niet echt je van het vindt. Aansteken onder een draaiende afzuigkap is nogal link. Doorgaans zijn de filters van afzuigkappen vettig en branden prima, helemaal met die motor erachter die lekker trekt.
    pi_69437358
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 11:29 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Bij de ANWB winkel staat hij voor ¤99,- voor leden. Kun je zien hoe hij eruit ziet (als ze hem op voorraad hebben).
    pi_69437597
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 20:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Buiten dat ik het idee van lopen met een brandende bbq niet echt je van het vindt. Aansteken onder een draaiende afzuigkap is nogal link. Doorgaans zijn de filters van afzuigkappen vettig en branden prima, helemaal met die motor erachter die lekker trekt.
    Ik zou hem lekker buiten aansteken. De rook valt best mee. Na een minuut of 10 zijn de aanmaakblokjes op en gaan de kooltjes gloeien. Vanaf dat moment heb je geen rook meer.

Het vuur blijft heel klein. Het vuurmandje is ongeveer zo groot als een CD. Hij wordt daarmee warm genoeg om goed te koken, maar het vermogen is tegelijk zo mild dat je eten niet verbrandt als je twee minuten te laat bent.

Het vuurtje (geen vlammen, alleen gloeiende kolen) zit in een dubbelwandige constructie, met daar omheen nog eens een buitenkant. Die kun je rustig oppakken; die wordt niet warm.
    Er kunnen ook geen kooltjes uitvallen ofzo.
    Je kunt hem prima verplaatsen als hij brandt.
      woensdag 27 mei 2009 @ 00:43:07 #19
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_69440557
    ik lees op diverse sites dat het vermogen en de afmetingen vaak te wensen overlaaat met zo'n ding. hij schijnt gewoon maximaal voor 2 personen te zijn. en dan moet je lang wachten op je vlees/groenten of aardappels.

erg veel mensen zijn niet tevreden.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_69506626
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 00:43 schreef zoalshetis het volgende:
    ik lees op diverse sites dat het vermogen en de afmetingen vaak te wensen overlaaat met zo'n ding. hij schijnt gewoon maximaal voor 2 personen te zijn. en dan moet je lang wachten op je vlees/groenten of aardappels.

erg veel mensen zijn niet tevreden.
    Oh, die info heb ik niet gevonden.
    Het klopt wel, al kun je het ook positief verwoorden.
    Voor 2 personen is hij ideaal, 4 kan ook.
    Het helpt als je al van tevoren iets op de bbq legt zodat het gaar kan worden. Een hele kip bijvoorbeeld, die je 1.5 uur van tevoren erop legt, zodat je direct een flinke hap hebt om aan te snijden.
    Het koken duurt inderdaad iets langer dan bij een normale bbq, maar niet veel.
    Je moet vooral het deksel erop laten, dat scheelt enorm.
    De keerzijde van het rustige koken is dat het eten vrijwel niet verbrandt en heel mals blijft. We hebben het een keer geprobeerd: dezelfde kippenpoten van een traditionele bbq waren duidelijk droger.
    Het helpt om het deksel erop te laten en niet telkens op te tillen. Zeker als je hem net hebt moet je leren dat toegeven aan die neiging de kooktijd zal verlengen.
    pi_69546208
    Tvp
    pi_69563866
    Ehm

correctie: een OPEN bbq bestaat niet, dan is het nl. een grill. bbq is altijd met deksel. En ik heb een 47cm weber met een chimneystarter, werkt als een tierelier, binnen 15 minuten heb ik een gloeiende bbq, klaar voor gebruik.
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 01:50 schreef mgerben het volgende:
    Ok, inmiddels heb ik er eentje gekocht.
    Als je goed zoekt is hij voor ¤99,- te krijgen.

Tweedehands zijn ze nauwelijks te vinden. Dat geeft misschien aan dat de gebruikers er tevreden mee zijn.

Anyways, de vraag was: Is hij het waard?

Wel, laten we zeggen dat er ergens iemand lekkere winst trekt op een paar stukjes staal in de vorm van een barbecue, maar:
  • een grote dikke luxe bbq gaat bij de tuinwinkel van ¤199,- via ¤699,- tot ¤niet-meer-leuk. In vergelijking is ¤99,- dan ineens niet veel.
  • een bbq blijkt een deksel nodig te hebben. Een Weber met deksel kost ¤89,-. Zelfde orde van grootte.
  • Hij is klein, draagbaar en handzaam. Dat betekent dat hij niet buiten weg gaat roesten. Scheelt geld.

En doet hij het?
    Oh. Ja.
    Enorm.
    Echt, hij bakt geweldig.
    Ik heb hiervoor alleen maar open bbq's gehad. Deze werkt meer als een hete lucht oven op briketten. Een hele kip kan er in.
    Hij is compatibel met zowel biologische als plofkippen.
    Heerlijk is dat hij goed heet wordt, maar net niet zo heet dat je je vlees weg kunt gooien als je hem een paar minuten vergeet. Tegelijk heeft hij wel voldoende vermogen om een complete peking-eend (van 2 kilo) helemaal gaar te bakken.

Leuk ding dus!
  • Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
      zondag 31 mei 2009 @ 19:10:36 #23
    163491 DevilsWhore
    Kekke tante
    pi_69581317
    Geweldig ding, veel fijner dan een normale bbq. Ik ben vooral fan van het gootje, waar je wijn o.i.d. in kan doen, zodat de smaak in het vlees trekt.
    [b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
    Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
    [b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
    Bek houden tegen DW hè :(
      dinsdag 2 juni 2009 @ 14:20:14 #24
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_69633612
    klinkt als een heel tof apperaat.
    "Those unforgettable days, for them I live"
      woensdag 3 juni 2009 @ 07:26:20 #25
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_69655529
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 14:20 schreef zquing het volgende:
    klinkt als een heel tof apperaat.
    koop een middelmaat weedehands weber. roken, grillen, bakken en braden. en zelfs de kleinste weber is groter dan de cobbq. en qua kookmogelijkheden uiteindelijk veel interessanter. zeg ik tweedehands? je kan gewoon voor de prijs van een cheap afrikaans afgekeken mini grill een prettige weber kopen die een veel groter brandoppervlakte en mogelijkheden heeft,

[ Bericht 12% gewijzigd door zoalshetis op 03-06-2009 07:31:26 ]
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')