Het kon wel eens mijn favoriete moment van de week gaan worden.. Zaterdagochtend, groot kladblok, kookboeken erbij, Foodgawker en mooie foodblogs op Internet, rommelen in keukenkastjes om te zien wat ik allemaal nog heb..quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:04 schreef Isegrim het volgende:
Waarom doen deze mensen dit? Nou, onder andere om geld en tijd te besparen. Maar ook is het wat makkelijker leuke dingen verzinnen als je relaxt achter je bureau zit dan wanneer je na het werk nog snel even door de super heen sjeest.
Toffe site!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Het kon wel eens mijn favoriete moment van de week gaan worden.. Zaterdagochtend, groot kladblok, kookboeken erbij, Foodgawker en mooie foodblogs op Internet, rommelen in keukenkastjes om te zien wat ik allemaal nog heb..
Ik blijk dan zó twee uur zoet te zijn, en ben uiteindelijk intens tevreden met mijn weekmenu!
Koken!
Jemig, kende je Foodgawker nog niet? Ha, bij deze dan!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Toffe site!
En ik vind het ook een hele leuke bezigheid elke week.Rustgevend.
Ik heb de site altijd open staan als ik eten verzin. Zéker tijdens het samenstellen van een weekmenu. Zo van, hmm, ik hou hier drie mandarijntjes over, even gluren wat ik daarmee kan doen.. En voila:quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:30 schreef Isegrim het volgende:
Fucking hell, ik krijg echt mega-lekkere trek van Foodgawker.
Hier ook ja! Ik doe het wel niet zó uitgebreid met websites omdat ik nog genoeg kookboeken heb liggen waar ik veel te weinig dingen uit maak, maar toch. Ik vind het ook heel ontspannend om daar eens lekker voor te gaan zitten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Het kon wel eens mijn favoriete moment van de week gaan worden.. Zaterdagochtend, groot kladblok, kookboeken erbij, Foodgawker en mooie foodblogs op Internet, rommelen in keukenkastjes om te zien wat ik allemaal nog heb..
Ik blijk dan zó twee uur zoet te zijn, en ben uiteindelijk intens tevreden met mijn weekmenu!
Koken!
Eten jullie echt elke dag samen dan?quote:Op zondag 24 mei 2009 14:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
TVP![]()
Vriendje is nog een beetje negatief over de weekmenu's dus we gaan gewoon rustig beginnen met in ieder geval de boodschappen te halen voor twee dagen.
Ik zou dingen proberen te bedenken die je altijd wel lust, niet iets waar je het ene moment heel erg zin in hebt en het andere moment absoluut niet, want dan kan het weleens zijn dat je er in de loop van de week toch niet zo blij mee bent. Voor inspiratie ga ik altijd door kookboeken bladeren, of op internet neuzen.quote:Op zondag 24 mei 2009 15:04 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Eten jullie echt elke dag samen dan?
Ik ga nu bij wijze van SOG een menu maken voor deze week... heb heel weinig tijd dus tis wel handig om wat ik ga eten vast besloten en in huis te hebben. Weet alleen niet waar ik moet beginnen
Misschien handig om in de OP te zetten danquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Jemig, kende je Foodgawker nog niet? Ha, bij deze dan!![]()
Ik heb wel een paar kookboeken, maar ik geef toch de voorkeur aan een paar favoriete websites tijdens het samenstellen van mijn weekmenu. Ik baseer het weekmenu vaak op dingen die ik toch al in de kast heb liggen en waarvan ik vind dat ze wel eens opgemaakt kunnen worden, en dan is een website als Foodgawker toch een stuk handiger, dan hopen dat er in mijn tien kookboeken iets te vinden is voor een resterende struik citroengras of tonijn uit de vriezer.quote:Op zondag 24 mei 2009 14:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hier ook ja! Ik doe het wel niet zó uitgebreid met websites omdat ik nog genoeg kookboeken heb liggen waar ik veel te weinig dingen uit maak, maar toch. Ik vind het ook heel ontspannend om daar eens lekker voor te gaan zitten.
Recept graag, volgende week mag ik wel weer eens Mexicaans!quote:Morgen: fajitas, ook van Ainsley, met paprika en runderreepjes i.p.v. kip
Mja, het scheelt dat mijn lief met volle tevredenheid zo'n beetje alles opeet dat ik hem voorzet, hij bemoeit zich echt nooit met wat we eten.quote:Op zondag 24 mei 2009 14:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vriendje is nog een beetje negatief over de weekmenu's dus we gaan gewoon rustig beginnen met in ieder geval de boodschappen te halen voor twee dagen.
Dat is ook wel slim ja, als er dingen op moeten. Ik heb niet zoveel ruimte voor voorraad dus als ik me aan het weekmenu hou is er aan het eind van de week meestal niet zo veel meer over behalve wat echte standaarddingen die je altijd wel ergens bij kunt mikken.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar kookboeken, maar ik geef toch de voorkeur aan een paar favoriete websites tijdens het samenstellen van mijn weekmenu. Ik baseer het weekmenu vaak op dingen die ik toch al in de kast heb liggen en waarvan ik vind dat ze wel eens opgemaakt kunnen worden, en dan is een website als Foodgawker toch een stuk handiger, dan hopen dat er in mijn tien kookboeken iets te vinden is voor een resterende struik citroengras of tonijn uit de vriezer.
[..]
Recept graag, volgende week mag ik wel weer eens Mexicaans!
vergeten groentesquote:Op zondag 24 mei 2009 13:01 schreef Isegrim het volgende:
Pfff... Hier hebben ze allemaal géén waterkers:
- AH Eudokiaplein
- Bas Goudsesingel
- C1000 Hillelaan
- Vreugdenhil Groente en Fruit
- Super de Boer R'dam Centrum
- zondagsmarkt
De mogelijkheden zijn nu uitgeput en ik ben maar gegaan voor een andere vergeten groente: postelein.
Nog een bepaald recept? Alweer te lang geen curry op!quote:
Vandaag groot bietje overgehouden, dus morgen naast hummus ook een bietjes-yoghurt-mintdipje voor het stokbrood!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 10:39 schreef minilot het volgende:
Vandaag: Bietjesrisotto!
Zondag: Stokbrood met zelfgemaakte hummus (we zijn maar heel even thuis)
Hehehehe....ben de boel alweer aan het omgooienquote:Op zaterdag 6 juni 2009 10:59 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn weekmenu dit keer:
Zaterdag: Andijvie op zijn javaans
Zondag: Boeuf Stroganoff
Maandag: Salade
Dinsdag: Roerbakprutje (vriezer)
Woensdag: Pasta
Donderdag: Soep
Vrijdag: Vermoedelijk buiten de deur omdat ik niet thuis kom.
Yep, uit Snel en Slank.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
Bonenburgers? Welke? Uit de zijn 'Slanke' kookboek?
Maar goed, we hebben weer een nieuwe:quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Wij hebben ook weer een weekmenu, maar het is weinig spectaculair deze week.
Zaterdag: gemarineerde kippenpoten uit de oven, met daarbij een schotel van courgette, tomaat, kikkererwten, currypasta en een paar aardappels
Zondag: Knorr-burritos met tofu in plaats van kip
Maandag: verse ravioli en een bakje saus van AH met extra tomaat en ciabatta
Dinsdag: ciabatta met een lekkerbekje, halfvolle mayo en rucola
Woensdag: bonenburgers, volgens Ainsley's recept viscuisine met krieltjes en spinazie à la crème
Donderdag: aardappelpuree met een Valess-camembertschnitzel en spinazie bloemkool met witte saus en gebakken paprikareepjes
Haha, ik zag het al aan de blogs waar je je recepten vandaan had!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb deze keer een groot deel van de recepten van http://foodgawker.com/ gehaald.
Waaarrrrr haal jij biologisch konijn?quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:10 schreef Windigo het volgende:
Deze week:
-Zondag: geroerbakte groente met pindasaus, rijst en een javaanse schijf
-Maandag: gebakken roseval aardappels, biologische haas biefstuk, salade met een lichte vinaigrette
-Dinsdag: pasta met rode peper, geroosterde paprika, olijven en geitenkaas
-Woensdag: Lichte salade met geitenkaas uit de oven, pijnboompitten, stokbrood, een kop bouillon en als toetje vanille ijs met aardbeien
-Donderdag: Biologisch Konijn met knoflook en witte wijn, aardappelpuree en rode kool
-Vrijdag: Rest aardappelpuree verwerken met andijvie (dat is nú het seizoen, biologisch gezien) en een kaaskroket
Zaterdag: Aspergesoep en brood
Bij de Biologisch-Dynamische slager van de Groene weg in Amersfoort.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Waaarrrrr haal jij biologisch konijn?
Aha! Ik zal het eens vragen bij de Groene Weg in Rotterdam. Daar nooit eerder konijn gezien.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Bij de Biologisch-Dynamische slager van de Groene weg in Amersfoort.
Aanrader.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:50 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga me nu even bezighouden met dit recept, als presentje voor eem bruiloft waar ik vanavond naartoe moet.
Die ga ik ook proberen straksquote:Vandaag:
[ afbeelding ]
Linkje naar recept
Kruidige aardappelen, ze staan al in de oven. Eten we straks met een salade van veldsla en rode ui.
Zaterdagochtend weer een nieuw weekmenu bedenken.
Komt die uit de Allerhande, en eentje die nu nog te krijgen is? Zo ja, kun je me aan het recept helpen? Staat niet op ah.nl in ieder geval.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:30 schreef renzell het volgende:
Met dank aan de allerhande...
Maandag; slastamppotje met pittige Spaanse worstjes, rode ui en tomaat uit de oven. Was echt lekker!
Italiaan? Bij een restaurant ?Italiaanse supermarkt ben ik in Nederland in ieder geval nog niet tegengekomenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:03 schreef Isegrim het volgende:
Bij de Italiaan bijvoorbeeld. Buffelmozzarella is eigenlijk de enige echte mozzarella.
Ook gewoon bij de AH en de meeste supermarktenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:13 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Italiaan? Bij een restaurant ?Italiaanse supermarkt ben ik in Nederland in ieder geval nog niet tegengekomen
Bij mij zit er eentje op vijf minuten lopen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:13 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Italiaan? Bij een restaurant ?Italiaanse supermarkt ben ik in Nederland in ieder geval nog niet tegengekomen
Super , gebruikte altijd de goedkope versie en is inderdaad totaal niet lekker gewoonquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ook gewoon bij de AH en de meeste supermarkten
Galbani Mozzarella bufala
2.25
http://webwinkel.ah.nl/process?search_parameter=mozzarella&catalog=AH&action=albert_noscript.modules.build
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Morgen gaan we boodschappen doen, het menu is al bekend. Het bedenkt een stuk gemakkelijker zo 's middags, dan 's avonds nog na het avondeten als je nog vol zit..
Zondag: vooraf ciabatta met pesto, gegrilde aubergine en feta, dan een sort of bbq met spareribs, tex mex hamburgers en verschillende salades, toe mango fool
oe ... looking nicequote:
Ik ga de bonen vervangen door gele linzen, want ik ben vergeten om gisteravond de bonen in de week te zetten. Maak ik daar volgende week iets mee. Zwarte bonen kon ik trouwens niet vinden, dus ik heb zwartoogbonen meegenomen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:26 schreef Isegrim het volgende:
zondag
Stoofpotje:
http://annies-eats.com/20(...)and-red-pepper-stew/
Checkquote:Op zondag 28 juni 2009 12:57 schreef Isegrim het volgende:
Hey, jij ook roti in de planning opvrijdag?Ik ga 't alleen niet zelf maken, maar gewoon halen bij mijn favoriete rotitent.
Het grote probleem zat hem geloof ik in die pannekoeken. De rest is wel te doen als ik mijn collega moet gelovenquote:Op zondag 28 juni 2009 14:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nog nooit roti zelf gemaakt. Ik wil me nog eens gaan verdiepen in de Suri keuken, want ik hou wel van Surifood.
Ben benieuwd naar de resultaten danquote:Op zondag 28 juni 2009 14:50 schreef Isegrim het volgende:
Oh, die pannenkoeken gaan wel lukken, die lijken op een Indiaas soort pannenkoek die ik ook al vaak heb gemaakt.
Veel te warm. Dat, plus een overschot aan trostomaten in de koelkast = gazpacho vanavond! Met brood, en een dipje van die creme fraiche en bieslook.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:32 schreef minilot het volgende:
Woensdag: Aardappelkoekjes met bieslook en creme fraiche, en geroosterde kerstomaatjes
Oooo, wat voor wortelsoep, wat voor wortelsoep? Ik blief een recept! Ik maak de mijne met bleekselderij, aardappelen, knoflook, uien, kokosmelk en Patak's MIlde Currypasta (quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
de wortelsoep is ook uit de vriezer overigens
Smaakt zo'n meatloaf nou een beetje? Ik vind het er altijd ietsje ranzig uitzien.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:49 schreef Isegrim het volgende:
GVDHeb ik het rundergehakt ontdooid ipv het lamsgehakt, terwijl het rundergehakt voor de meatloaf ( http://www.omnomicon.com/meatloaf ) van donderdag was en het lamsgehakt voor de gevulde paprika's van vandaag.
http://wiki.fok.nl/index.php/Marrokkaans_gekruide_wortelsoepquote:Op woensdag 1 juli 2009 19:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Oooo, wat voor wortelsoep, wat voor wortelsoep? Ik blief een recept! Ik maak de mijne met bleekselderij, aardappelen, knoflook, uien, kokosmelk en Patak's MIlde Currypasta () erin, en ik pureer 'm met een staafmixer. Het is verreweg mijn favoriete soep.
[..]
Smaakt zo'n meatloaf nou een beetje? Ik vind het er altijd ietsje ranzig uitzien.
Oeh, die komt binnenkort zeker op mijn weekmenu!quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
http://wiki.fok.nl/index.php/Marrokkaans_gekruide_wortelsoep
Voor jou dan even compleet, voor vier forse porties:quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:38 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben niet zo dol op bleekselderij, maar misschien gepureerd weldie van jou ga ik dus ook een keer proberen
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:49 schreef Isegrim het volgende:
So much for geld besparen.Ik heb me arm gekocht aan al dat heerlijke zomerfruit: blauwe bessen, bosaardbeitjes, kruisbessen...
Sounds goodquote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:14 schreef Isegrim het volgende:
Ja.Ik maak tegenwoordig regelmatig mijn eigen drinkontbijt. Wat yoghurt, wat fruit naar keuze, paar schepjes brinta en wat zoetstof. Lekker, slank en gezond ontbijt.
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Voor de asperges ga ik denk ik dit recept gebruiken: http://www.mijnreceptenbo(...)romige-saus-720.html
Ik hou zelf niet zo van asperges, maar mijn vriend vindt ze wel lekker.
Dat is toch allemaal seizoensfruit dat op het moment geen hol kost? We hebben een week of 2/3 terug op de markt een kilo (6 bakken) blauwebessen gekocht voor ene euro, een halve kilo frambozen voor 1,50, ....quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:49 schreef Isegrim het volgende:
So much for geld besparen.Ik heb me arm gekocht aan al dat heerlijke zomerfruit: blauwe bessen, bosaardbeitjes, kruisbessen...
Vlakbij die schemerlampen en die kokosmatten toch?quote:
quote:Op maandag 13 juli 2009 00:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vlakbij die schemerlampen en die kokosmatten toch?
We hebben daar ook gegeten en het was goddelijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:07 schreef Isegrim het volgende:
Ben met mijn vader een weekendje naar Antwerpen dus het boodschappen doen schiet er een beetje bij in deze week. Vanavond is het plan om hier te gaan eten: http://www.restaurantmich.be/
Voor de komende week is dit de planning:quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:25 schreef Raissa het volgende:
Vandaag: Vleesfondue met stokbrood, aardappeltjes en salade
Morgen: Fusili met een tomaten/champignonsaus Lasagna
Maandag: Hamburgers (kant en klare) op stokbrood met pindasaus of knoflooksaus, daarbij komkommer/tomaatsalade Broodje zelfgemaakte hamburger met veel sla, champignons etc.
Dinsdag: Aardappelkroketjes, kipfilet, groenten moet ik nog bedenken. tartaartje en sla
Woensdag: Gehakt wraps Wereldgerecht teriyaki
Donderdag: Broodje zelfgemaakte hamburger met veel sla, champignons etc. Pizza
Vrijdag: Kantonese kip
September? Dat duurt nog ff!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
vanaf 31 september hier ook weer weekmenu's, dus even een tvp
Gewoon, er even voor gaan zitten en een paar dingen bedenken die je (altijd wel) lekker vindt. Soms kost het even voor je genoeg verzonnen hebt, maar dan hoef je er de rest van de week ook niet meer over na te denken. Wat ik vaak doe is recepten bedenken met ingrediënten die ik nog over heb van iets anders in die week, dan kom je al snel op genoeg ideeën.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:38 schreef wise het volgende:
staan een aantal lekkere dingen tussen
Maar ik begrijp niet hoe je je menu voor heel de week vast kan stellen
Ik heb het al moeilijk over wat ik morgen ga eten, laat staan zaterdag of zondag
vanavond iig: Gemarineerde biefstuk met gebakken aardappelschijfjes, doperwten/mais en komkommersalade
ah thanksquote:Op donderdag 3 september 2009 16:21 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Gewoon, er even voor gaan zitten en een paar dingen bedenken die je (altijd wel) lekker vindt. Soms kost het even voor je genoeg verzonnen hebt, maar dan hoef je er de rest van de week ook niet meer over na te denken. Wat ik vaak doe is recepten bedenken met ingrediënten die ik nog over heb van iets anders in die week, dan kom je al snel op genoeg ideeën.
Alleen je eten van vandaag posten kan trouwens ook in Wat eten en drinken we vandaag? #142
Ik schrijf alles op een a4 vel met de weekindelingen naast elkaar.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:38 schreef wise het volgende:
staan een aantal lekkere dingen tussen
Maar ik begrijp niet hoe je je menu voor heel de week vast kan stellen
Ik heb het al moeilijk over wat ik morgen ga eten, laat staan zaterdag of zondag
vanavond iig: Gemarineerde biefstuk met gebakken aardappelschijfjes, doperwten/mais en komkommersalade
Wat is linguine ook alweer??quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:04 schreef PdeHoog het volgende:
Vernieuwde poging ermee te beginnenWerd al het afhaalspul weer zat en zo
Zaterdag: Catalaanse stoofschotel
Zondag: Restantje stoofschotel
Maandag: Pasta
Dinsdag: Soep
Woensdag: Garnalenlinguine
Donderdag: Pannekoeken
Vrijdag: Maaltijdsalade met gerookte kip en gebakken krieltjes
ojaaaa dunne spaghetti! Thanks voor de reminder. Ik kon net alleen maar de film "Ratatouille" bedenken omdat de chef zo heet daarinquote:Op vrijdag 25 september 2009 21:21 schreef motorbloempje het volgende:
een pastasoort
http://lmgtfy.com/?q=linguine
Zelf boter maken is wel héél simpel hoor.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:21 schreef Xennia het volgende:
Die risotto klinkt lekker zeg, minilot.
Maak je zelf boter? Is dat niet heel veel werk?
Volgens mij staat couscoussalade elke week in je schemaquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja!
Maandag: pasta met rode saus en gehakt en veel groente
Dinsdag: couscoussalade
Woensdag: kipshoarma
Donderdag:buiten de deur
Vrijdag: zelfgemaakte hamburgers, rostischijven en wat groente uit de wok
Zaterdag: wokken
Zondag: groentensoep
Zelf nog nooit gemaakt en nog nooit gegeten.. Wie voorziet mij van een magistraal recept?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:34 schreef karoltje het volgende:
Volgens mij staat couscoussalade elke week in je schema. Zo lekker ook, gister nog gegeten
.
Enige noodzakelijke vind ik een bos munt, bos peterselie, citroensap en olijfolie. Voor de rest van de ingrediënten kun je eindeloos variëren. Ik hou het zelf vaak simpel met alleen gegrilde paprika en courgette. Maar ik eet het dan ook voornamelijk als een bijgerecht, of als lunch.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Zelf nog nooit gemaakt en nog nooit gegeten.. Wie voorziet mij van een magistraal recept?
er zijn verschillenden, maar wij maken hem meestal met:quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Zelf nog nooit gemaakt en nog nooit gegeten.. Wie voorziet mij van een magistraal recept?
oeh, die zuurkool creme fraice met gehakt klinkt lekker (en bij mij is het ook zo dat de paksoischotel op moet dus twee dagenquote:Op zondag 1 november 2009 20:49 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Oei.... ook weer tijd voor beetje regelmaat bij mij... (Veel laat thuis, da's slecht voor de lijn/portomonee)
Maandag: Zuurkool creme fraiche met gehakt (Maggi)
Dinsdag: Nasi met saté en ei
Woensdag: Zuurkool creme fraiche met gehakt (jaja je moet wat als je alleen eet)
Donderdag: Risotto met kip/groenten
Vrijdag: Kip tandoori
Zaterdag: Pasta met groenten/saus
Zondag: Shoarma met gebakken aardappels
We zullen zien of het lukt...
nodig:quote:Op zondag 1 november 2009 22:43 schreef karoltje het volgende:
Doe is receptje zuurkool crème fraiche?
zonder dollen: ik vind het lekkerquote:
Het is zo'n pakje van Maggi...quote:Op zondag 1 november 2009 22:43 schreef karoltje het volgende:
Doe is receptje zuurkool crème fraiche?
maarre, dat is dan zuurkoolstamppot toch?quote:Op zondag 1 november 2009 22:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zonder dollen: ik vind het lekkervooral met wat knoflook er nog doorheen (door de creme fraiche).
wat ik ook wel eens maak is gepofte aardappel met een 'saus' van creme fraiche, veul knoflook en uitgebakken spekjesdat sausje kan ook prima bij een zuurkoolstamp
ik eet zelden zuurkool zonder stampquote:Op zondag 1 november 2009 22:52 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maarre, dat is dan zuurkoolstamppot toch?
of puur zuurkool, zonder aardappelen?
*snapt er niks van
nou ja.. met knoflook en spekjes dus (dat zou ik dan doen)quote:Op zondag 1 november 2009 22:56 schreef Mirjam het volgende:
en dan flikker je dus gewoon een bekertje creme fraiche in je pan stamppot en dan maar hard roeren?
Ha, ik heb juist heel erg de neiging om zo zelden mogelijk dingen klaar te maken die ik al eerder heb gekookt. Er zijn zoveel lekkere recepten in de wereld!quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
wij hebben gewoon een stuk of 20 a 25 gerechten waar we uit kunnen kiezen en die regelmatig de revue passeren. Soms gaat er wat uit, soms komt er iets nieuws bij![]()
maar dat scheelt wel, als je een beetje regelmatig dezelfde dingen eet, al is het dan soms met wat kleine aanpassingen ofzo
als ik alle tijd en geld van de wereld had om uitgebreid te experimenteren had ik 't wel gedaan, maar dat lukt gewoon niet. Zelfs de weekenden zitten nagenoeg altijd helemaal vol.....quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, ik heb juist heel erg de neiging om zo zelden mogelijk dingen klaar te maken die ik al eerder heb gekookt. Er zijn zoveel lekkere recepten in de wereld!
Ja dat is ook een beetje mijn probleem, ik wil altijd experimenteren met nieuwe dingen maar daar heb ik vaak niet eens tijd voor. Plus dat áls ik het dan doe, dan moet het perfect en wil ik alles t liefst zelf maken. Maar goed, meestal doe ik dan toch nog makkelijk en pak ik een blokje bouillon ipv verse en haal ik broodjes bij de supermarkt terwijl ik ze liever zelf had gebakken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, ik heb juist heel erg de neiging om zo zelden mogelijk dingen klaar te maken die ik al eerder heb gekookt. Er zijn zoveel lekkere recepten in de wereld!
Ik kan best snappen dat het voor veel mensen best werkt. Maar voor mij niet. Ik heb het ook druk met sport, werk, studie..bla bla.. Dan scheelt het wel dat ik maar 2 minuten hoef te lopen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:41 schreef Fuente het volgende:
Kan toch Red? Smaken verschillen. Voor mij is het echt handig, gewoon een druk leven met 2 kinderen en allebei een baan, dus voor ons werkt het super!
Vind ik wel meevallen hoe veel het scheelt bij mij. Of ik nu voor langere tijd boodschappen doe of per dag/ 2 dagen even naar de supermarkt of markt ga als die in de buurt is. Per week ben ik ongeveer hetzelfde kwijt. Ligt puur aan jezelf hoe jij je geld uit geeft heb ik het idee. Wat ook werkt is kijken in je kasten voordat je weggaat. 'Wat heb ik nog?'quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:45 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik ben met weekmenu's begonnen omdat ik het zat ben om bijna iedere dag naar de winkel te gaan. Nu ga ik 1 keer in de week boodschappen doen en toen ontdekte ik dat het nog geld scheelt ook
Autistjequote:Op vrijdag 6 november 2009 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
als wij nu een keer onverhoopt geen weekmenu hebben of weetikveelwat en we staan ineens inde supermarkt om 'daar wel te bedenken wat we eten' raak ik helemaal in paniek
Mja, ik werk dan weliswaar maar zo'n uur of dertig, maar verder doe ik álles, van strijken tot boodschappen tot elke dag koken, wassen, afwassen (met de hand!), schoonmaken, en zorgen dat mijn lief voortdurend voorzien wordt van benodigde hapjes, drankjes en aaien over de bol.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:16 schreef ColdFeet het volgende:
...ik tref het nog aardig dat mijn vent niet moppert dat hij eigenlijk altijd de boodschappen moet doen... En dan kook ik even snel of maken we een salade ofzo.
Het zet geen zoden aan de dijk. Maar 3x per week naar de supermarkten (ja meervoud want er is altijd wel iets dat ze bij de ene niet hebben en bij de andere wel) rijden voor je boodschappen is toch echt duurder dan 1x per week.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kan best snappen dat het voor veel mensen best werkt. Maar voor mij niet. Ik heb het ook druk met sport, werk, studie..bla bla.. Dan scheelt het wel dat ik maar 2 minuten hoef te lopen.
Alleen heb jij nooit dat je op het midden van de dag ergens zin in krijgt qua avond eten? Zo'n moment van 'ja daar heb ik zin in?'
[..]
Vind ik wel meevallen hoe veel het scheelt bij mij. Of ik nu voor langere tijd boodschappen doe of per dag/ 2 dagen even naar de supermarkt of markt ga als die in de buurt is. Per week ben ik ongeveer hetzelfde kwijt. Ligt puur aan jezelf hoe jij je geld uit geeft heb ik het idee. Wat ook werkt is kijken in je kasten voordat je weggaat. 'Wat heb ik nog?'
OK, met 2x 12 km hoef je inderdaad niet te sporten! Maar ik heb toch echt wat meer inspanning nodig dan die 10 minuutjes fietsen elke dagquote:Op vrijdag 6 november 2009 23:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Mja, ik werk dan weliswaar maar zo'n uur of dertig, maar verder doe ik álles, van strijken tot boodschappen tot elke dag koken, wassen, afwassen (met de hand!), schoonmaken, en zorgen dat mijn lief voortdurend voorzien wordt van benodigde hapjes, drankjes en aaien over de bol.
Mijn lief heeft één klusje en dat is, heel traditioneel, de vuilniszakken in de container gooien.
Emancipatie is aan mij voorbij gegaan.![]()
Wat ook scheelt: mijn werk is twaalf kilometer heen en twaalf kilometer terug fietsen, dus ik heb geen enkele behoefte aan verdere lichaamsbeweging, en ik heb daarmee ruim tijd om op de fiets mijn menu's uit te denken.
't Is ook wel een beetje een kwestie van prioriteiten stellen. Wij eten liever lekker dan geld uit te geven aan spullen of vakanties (echt waar!) en ik sta liever uren in de keuken dan dat ik in die tijd zou sporten, of knalhard aan mijn carrière zou werken. Koken maakt me blij, mijn lief maakt me blij, mijn beste vriend maakt me blij, en een paar van mijn kneuzige hobbies, en af en toe een feestje, en verder heb ik niks nodig. Ik zorg gewoon dat ik tijd héb.
Of je het al dan niet drukdrukdruk hebt heb je niet altijd helemaal voor het kiezen, maar áls ik te kiezen heb dan kies ik voor luieren en eten en wijntjes drinken.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Mja, ik werk dan weliswaar maar zo'n uur of dertig, maar verder doe ik álles, van strijken tot boodschappen tot elke dag koken, wassen, afwassen (met de hand!), schoonmaken, en zorgen dat mijn lief voortdurend voorzien wordt van benodigde hapjes, drankjes en aaien over de bol.
Mijn lief heeft één klusje en dat is, heel traditioneel, de vuilniszakken in de container gooien.
Emancipatie is aan mij voorbij gegaan.![]()
Wat ook scheelt: mijn werk is twaalf kilometer heen en twaalf kilometer terug fietsen, dus ik heb geen enkele behoefte aan verdere lichaamsbeweging, en ik heb daarmee ruim tijd om op de fiets mijn menu's uit te denken.
't Is ook wel een beetje een kwestie van prioriteiten stellen. Wij eten liever lekker dan geld uit te geven aan spullen of vakanties (echt waar!) en ik sta liever uren in de keuken dan dat ik in die tijd zou sporten, of knalhard aan mijn carrière zou werken. Koken maakt me blij, mijn lief maakt me blij, mijn beste vriend maakt me blij, en een paar van mijn kneuzige hobbies, en af en toe een feestje, en verder heb ik niks nodig. Ik zorg gewoon dat ik tijd héb.
Of je het al dan niet drukdrukdruk hebt heb je niet altijd helemaal voor het kiezen, maar áls ik te kiezen heb dan kies ik voor luieren en eten en wijntjes drinken.
erg hè?quote:
zo bijzonder is het toch allemaal niet? Ok, niet alleen maar AGV, maar zeker geen onmaakbare dingen?quote:Op zondag 8 november 2009 22:04 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik voel mn eigen een behoorlijke amateurkok als ik jullie weekmenu's zo lees
Wat een leuke blog is dat zeg! Ik heb me er net ontzettend mee vermaakt, en die curry komt deze week aan bodquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:23 schreef minilot het volgende:
Woensdag: Gele kipcurry, recept van Kayotic Kitchen. Zelfgemaakte naanbroodjes erbij, en gestoomde broccoli
quote:Op maandag 16 november 2009 10:57 schreef minilot het volgende:
Zo, ik ben er weer uit:
Vrijdag:
Hamburgers met brie en zoete baconjam
Dat is 'm! Receptje vergeten te linken. Ik ben ook erg benieuwd!quote:Op maandag 16 november 2009 11:01 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Is dat deze?
http://www.notquitenigell(...)st-dreams-come-true/
Ik kwam die laatst tegen en het leek me echt geweldig. Wil het graag een keer maken, ben benieuwd.
Whehehhequote:Op maandag 16 november 2009 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Maandag: Couscoussalade
Dinsdag: Kipshoarma
Woensdag: risotto met paddo's en spinazie
Donderdag: kippenvleugeltjes met ?
Vrijdag: nasi
Zaterdag: - (uit eten)
Zondag: Goulash
Ik neem het me nu al een paar weken voor, maar het komt er steeds niet van! Vast omdat ik er een onbewuste zomerassociatie bij heb, en ik nu vooral graag tot mijn neus in de wortelen, paddestoelen, pompoenen en knolselderijen zit.quote:Op maandag 16 november 2009 12:41 schreef karoltje het volgende:
[..]
Whehehhe.
Ik eet het ook vanavond
De groenten die je opsomt passen ook prima bij couscous. (nouwja, ok, die knolserderij zou ik weglaten) Groenten roosteren in de oven, couscous maken, beetje zachte geitenkaas erbij, verse kruiden en smullen maar.quote:Op maandag 16 november 2009 14:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik neem het me nu al een paar weken voor, maar het komt er steeds niet van! Vast omdat ik er een onbewuste zomerassociatie bij heb, en ik nu vooral graag tot mijn neus in de wortelen, paddestoelen, pompoenen en knolselderijen zit.
O, dat geloof ik ook best. Het zit vooral tussen mijn oren dat ik couscous associeer met munt en feta en tomaten en bikini's en zonsondergangen.quote:Op maandag 16 november 2009 14:31 schreef mjan het volgende:
[..]
De groenten die je opsomt passen ook prima bij couscous. (nouwja, ok, die knolserderij zou ik weglaten) Groenten roosteren in de oven, couscous maken, beetje zachte geitenkaas erbij, verse kruiden en smullen maar.
Hmmm baconjam.... Ziet er wel goed uit. Maar 500gr gerookte bacon. Dat is niet hetzelfde als bacon ala vleeswaren toch? Waar zou ik dat vinden in de supermarkt??quote:Op maandag 16 november 2009 11:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat is 'm! Receptje vergeten te linken. Ik ben ook erg benieuwd!
Oe lekker én makkelijkquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:41 schreef Xennia het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=39542&rq=portobello&course=hoofdgerecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |