Geen enkele daling gaat niet gepaard met korte oplevingen. Dat moet jij als beursguru toch weten. De lange val van ING van 35 naar 3 euro ging ook gepaard met dagen waarin het aandeel weer steeg.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Uit het dal aan het kruipen lijkt me nogal een trendbreuk. Dat vind ik opzienbarend. Niemand is toch geinteresseerd (zeker niet hier) in prijzen uit het verleden?
Daarom vraag ik me af wat maakt dat in de UK de prijzen gestegen lijken te zien (tov vorige maand). Ik dacht dat de UK (samen met Espana) volslagen disaster gebied was? Is het daar al over dan? Gaat dat zo snel?
ik ben geen beursguru hoor, ik ken alleen een aantal beursbedrijven van binnenuitquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen enkele daling gaat niet gepaard met korte oplevingen. Dat moet jij als beursguru toch weten. De lange val van ING van 35 naar 3 euro ging ook gepaard met dagen waarin het aandeel weer steeg.
Of het een trendbreuk is weet ik niet. Daarvoor vind ik één cijfer van één maand nog te vroeg. Er is in de UK echter al heel wat af, de rente is enorm laag, zeker wanneer je variabel financiert zoals in de UK gebruikelijk is, dus wie weet. Ik weet echter wel dat wanneer de rente weer naar een marktconform niveau gaat (dus wanneer de ECB gedwongen is deze weer te verhogen) het gauw afgelopen is met de pret.
De zgn. dead-cat-bounce..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen enkele daling gaat niet gepaard met korte oplevingen. Dat moet jij als beursguru toch weten. De lange val van ING van 35 naar 3 euro ging ook gepaard met dagen waarin het aandeel weer steeg.
Of het een trendbreuk is weet ik niet. Daarvoor vind ik één cijfer van één maand nog te vroeg. Er is in de UK echter al heel wat af, de rente is enorm laag, zeker wanneer je variabel financiert zoals in de UK gebruikelijk is, dus wie weet. Ik weet echter wel dat wanneer de rente weer naar een marktconform niveau gaat (dus wanneer de ECB gedwongen is deze weer te verhogen) het gauw afgelopen is met de pret.
Een poosje geleden gingen de huizenprijzen in de VS ook in een bepaalde maand even omhoog... Om vervolgens weer verder te dalen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Uit het dal aan het kruipen lijkt me nogal een trendbreuk. Dat vind ik opzienbarend. Niemand is toch geinteresseerd (zeker niet hier) in prijzen uit het verleden?
Daarom vraag ik me af wat maakt dat in de UK de prijzen gestegen lijken te zien (tov vorige maand). Ik dacht dat de UK (samen met Espana) volslagen disaster gebied was? Is het daar al over dan? Gaat dat zo snel?
Hel andere situatie. Natuurlijk stijgt de waarde van het aandeel als het al 90% gedaald. is. Er zijn altijd mensen die dan een gokje willen wagen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
De koepelorganusatie van projectontwikkelaars juicht het niet toequote:za 30 mei 2009, 20:23 |
Veel belangstelling voor vrije kavels in Almere
door Thijs Wartenbergh
ALMERE, zaterdag -
De verkoop van 500 kavels tijdens een woonmanifestatie in Almere Poort is zaterdag voortvarend van start gegaan. Na twee uur was al op 100 stukjes grond een optie genomen. Dat aantal is in de loop van de dag verder opgevoerd.
Almere zet hoog in op de verkoop van kavels waarop belangstellenden hun droomhuis kunnen bouwen. Ook wel particulier opdrachtgeverschap genaamd. De gemeente ziet het als een goede manier om de stagnerende woningbouw in beweging te houden. Bovendien wordt op deze manier gewerkt aan een 'maakbare stad': de bewoners bepalen hoe een huis eruit komt te zien en niet de gevestigde marktpartijen.
Sommige analysten vinden het pond 10-20% ondergewaardeerd tov de dollar en euro, en in Londen is top-vastgoed te koop voor de helft van wat het twee jaar geleden moest kosten. Dat maakt het nu een interessante markt voor vastgoedfondsen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Daarom vraag ik me af wat maakt dat in de UK de prijzen gestegen lijken te zien (tov vorige maand). Ik dacht dat de UK (samen met Espana) volslagen disaster gebied was?
Helemaal met je eens. Ze proberen alleen maar mensen bang te maken in de hoop er zelf van te profiteren. Misselijke houding...quote:Op maandag 1 juni 2009 14:55 schreef Fastmatti het volgende:
Ik begin een beetje de kots te krijgen van de Rabobank. Dit nieuws brengen ze alleen maar naar buiten om nog meer klanten naar zich toe te trekken omdat zij zo veilig zijn. Ze moeten uitkijken dat ze hun opgebouwde goodwill niet gaan verliezen met deze wekelijkse nieuwsberichten.
Dat het nooit meer wordt zoals het was, onbeperkt welhaast gratis geld met schuld op schuld op schuld gestapeld en alles met fantasievolle derivaten en hedges aan elkaar geplakt, dat geloof ik zeker. Er zal meer toezicht zijn en minder financieel getover. Alhoewel, nooit is wel erg lang. De komende 30 jaar niet meer.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:49 schreef xenobinol het volgende:
Opmerkelijk nieuws
Crisis gaat decennia duren en het word nooit meer zoals het was
Laatst ingelicht door een medewerker van de Rabobank (een kennis die daar werkt en iets te veel op had), zij zitten ook tot hun strot toe in de 'sub-prime' hypotheken, althans het aantal wanbetalers explodeert daar ook, maar dat mag de buitenwereld niet weten. Jeweetz tripple A gedoe en weg lopende hockey meisjes gold diggers
Bron:quote:Woningprijzen in Nederland zullen scherp dalen: -42%?
laatst gewijzigd: 20-04-2009 10:22
De eerste barsten in de zeepbel: de verkopen dalen. Wanneer de huizenmarkt het scenario van 1978-1983 volgt wacht ons mogelijk een prijsdaling van 42%.
Lagere woningprijzen
Vrijwel alle deskundigen zijn het er inmiddels over eens dat woningprijzen naar beneden gaan, maar de meningen zijn behoorlijk verdeeld over hoe lang de reeds ingezette daling zal gaan duren en hoe fors de daling zal zijn.' Dat zegt Maartje Martens van Huizenmarkt-zeepbel.nl.
Financiële crisis
Er zijn duidelijke indicaties voor een langdurige en ernstige stagnatie van de koopwoningmarkt en voor een flinke daling van de woningprijzen. Hoe groot is de zeepbel? Wanneer het scenario van de woningmarktcrisis van 1978-1983 wordt geprojecteerd op de huidige zeepbel in de koopwoningmarkt kunnen we ons opmaken voor een prijsdaling van 42% over de komende vijf jaar.
Dat zeg ik, min 40%quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:44 schreef pberends het volgende:
Beetje oud, maar goed:
[..]
Bron:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)len_scherp_dalen.xml
http://www.huizenmarkt-ze(...)zullen-scherp-dalen/.
geniaal, RTL verwijst naar huizenmarkt-zeepbel.nlquote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:44 schreef pberends het volgende:
Beetje oud, maar goed:
[..]
Bron:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)len_scherp_dalen.xml
http://www.huizenmarkt-ze(...)zullen-scherp-dalen/.
bedoel je BAM en Heijmans etc? Die hebben vooral ook een heel ander probleem. Debiteuren en onderbezetting.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:08 schreef LXIV het volgende:
Het bizarre is trouwens ook dat die daling van de huizenprijs nu al zit ingeprijsd in de bouwfondsen etc. Vooraf de actuele daling heeft plaatsgevonden. Het is jammer dat er geen future's zijn op de huizenmarkt, dat was een prima indicator geweest.
Met als verschil dat jij zegt dat dat bij december 2010 gerealiseerd zou zijnquote:
Misschien zelfs wel eerderquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Met als verschil dat jij zegt dat dat bij december 2010 gerealiseerd zou zijn
Hoe kom je erbij dat veel groei kwam door de huisprijs stijging, je mag al jaren niet meer je overwaarde gebruiken om te consumeren, die moet je gewooon voor een nieuwe hypotheek gebruiken, of heb ik het helemaal mis.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:07 schreef LXIV het volgende:
Een groot deel van de economische groei de afgelopen jaren werd veroorzaakt door de stijgende huizenprijzen. Als die factor wegvalt kom je in een vicieuze cirkel terecht.
Dat is het niet. Een grote aanjager in de economie van Nederland, en veel andere landen, is de continue stijgende inflatie-gecorrigeerde huizenprijzen. Mensen 'voelden' zich steeds rijker worden en gingen zich ook naar gedragen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat veel groei kwam door de huisprijs stijging, je mag al jaren niet meer je overwaarde gebruiken om te consumeren, die moet je gewooon voor een nieuwe hypotheek gebruiken, of heb ik het helemaal mis.
Ten eerste gebeurt dit dus wel. Tenminste ik zag bij Radar mensen die hun huis met ruim een ton bovenop de waarde hadden gefinancierd. Dat geld hebben ze dus allemaal aangegeven. Ten tweede komt het geld dat in de instappers investeren uiteindelijk bij de uitstappers terecht, die dit gecreëerde geld dan dan weer uitgeven.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat veel groei kwam door de huisprijs stijging, je mag al jaren niet meer je overwaarde gebruiken om te consumeren, die moet je gewooon voor een nieuwe hypotheek gebruiken, of heb ik het helemaal mis.
Dat heb je deels mis.. rente op consumptief krediet mag al een tijdje niet meer van de inkomstenbelasting afgetrokken worden, en dat geldt sinds een paar jaar ook voor het deel van een hypotheek dat niet daadwerkelijk voor het huis bedoeld is.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:04 schreef Basp1 het volgende:
Ik verwacht een verdere stijging van de werkeloosheid, dat gaat echt wel een gevolg hebben voor de huizenmarkt. Wat inhoud dat mensen op een gegeven moment hun lasten niet meer kunnen betalen. Moet de belastingbetaler daar voor op gaan draaien of gaan we de markt zijn werk laten doenquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:46 schreef JamesWarrenJones het volgende:
Een daling van gemiddeld 40% gaat echt niet meer gebeuren. Daarvoor daalt de boel te traag in vergelijking met andere landen waar ook sprake is van een huizenbubble. Maar er kan best nog wel wat vanaf.
En die grote waardestijgingen gaan we de komende tien-vijftien jaar echt niet meer terugzien. Ja misschien als er hyperinflatie komt, maar daar is sowieso niemand bij gebaat.
We zitten al op een procent of 20, maar dat weten de huizenverkopers nog niet. Daarbij is de economie dan wel zwaar getroffen, maar de Nederlander zelf merkt daar nog weinig van. Uiteindelijk zal de recessie in Nederland later beginnen, dieper zijn en langer duren terwijl de rest al weer economische groei heeft. Net als in de jaren 80.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:46 schreef JamesWarrenJones het volgende:
Een daling van gemiddeld 40% gaat echt niet meer gebeuren. Daarvoor daalt de boel te traag in vergelijking met andere landen waar ook sprake is van een huizenbubble. Maar er kan best nog wel wat vanaf.
En die grote waardestijgingen gaan we de komende tien-vijftien jaar echt niet meer terugzien. Ja misschien als er hyperinflatie komt, maar daar is sowieso niemand bij gebaat.
Laat ik het anders zeggen: als de boel hier 40% gaat dalen, doordat economisch herstel te lang uitblijft, betekent dat dat er in landen als de VS of de UK ook nog eens minimaal 40% vanaf gaat. Zie jij dat gebeuren? Ik niet hoor.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik verwacht een verdere stijging van de werkeloosheid, dat gaat echt wel een gevolg hebben voor de huizenmarkt. Wat inhoud dat mensen op een gegeven moment hun lasten niet meer kunnen betalen. Moet de belastingbetaler daar voor op gaan draaien of gaan we de markt zijn werk laten doen
Waarom zou dat zo zijn? Dit zijn de jaren '80 niet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:50 schreef Fastmatti het volgende:
Uiteindelijk zal de recessie in Nederland later beginnen, dieper zijn en langer duren terwijl de rest al weer economische groei heeft. Net als in de jaren 80.
De omstandigheden zijn vergelijkbaar. Er is maar één groot verschil, de markt is nog een stukje verder overspannen dan toen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:57 schreef JamesWarrenJones het volgende:
[..]
Waarom zou dat zo zijn? Dit zijn de jaren '80 niet.
Huh? Volgens mij snap ik jou niet helemaal meer...quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
We zitten al op een procent of 20, maar dat weten de huizenverkopers nog niet. Daarbij is de economie dan wel zwaar getroffen, maar de Nederlander zelf merkt daar nog weinig van. Uiteindelijk zal de recessie in Nederland later beginnen, dieper zijn en langer duren terwijl de rest al weer economische groei heeft. Net als in de jaren 80.
Ik zie wel meer verschillen. Zoals bijvoorbeeld het rentepercentage. Tot nu toe dan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De omstandigheden zijn vergelijkbaar. Er is maar één groot verschil, de markt is nog een stukje verder overspannen dan toen.
Een -40% zoals berekend door CBS/Kadaster? Voor januari 2011? Dat vermoed ik nietquote:
Dat komt door de huizen die niet verkocht zijn. Fas verzint dan een prijsdaling waarbij die huizen dan mogelijk wel verkocht worden en presenteert dat als feit.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:07 schreef capricia het volgende:
Ook begrijp ik niet helemaal hoe jij aan die 20% komt...wellicht wil je ons dat uitleggen?
Iedereen kan wel een prijsdaling verzinnen...quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Een -40% zoals berekend door CBS/Kadaster? Voor januari 2011? Dat vermoed ik niet![]()
Als je behoefte hebt om er een weddenschap over af te sluiten dan denk ik dat ik dat wel aandurf.
[..]
Dat komt door de huizen die niet verkocht zijn. Fas verzint dan een prijsdaling waarbij die huizen dan mogelijk wel verkocht worden en presenteert dat als feit.
Dus tov voor de recessie is de gemiddelde prijsindex voor alle woningtypen in geheel NL gedaald met 2,1%.quote:Gegevens van de woning
regio Landelijk
soort woning Alle woningtypen
Prijsindex Bestaande Koopwoningen
april 2008 111,9
april 2009 109,5
% stijging/daling -2,1 %
Wat is daar precies het probleem aan dan?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:08 schreef Fastmatti het volgende:
Dat zijn de huizen die verkocht worden, het probleem zit hem in de huizen die niet verkocht worden.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:14 schreef Fastmatti het volgende:
Dat ze niet verkocht worden zegt erg veel over de vraagprijs icm de waardedaling. Dat de huizenbezitters nog niet willen in zien dat in prijs moeten dalen wil niet zeggen dat de waardedaling er niet is.
Maar zolang het goed niet verkocht wordt is er geen handel, en dus geen prijs. Geen gedaalde prijs en ook geen gestegen prijs.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:
Dat je er niets van merkt als je jouw huis niet te koop hoeft te zetten is een feit, maar dat wil niet zeggen dat er geen waardedaling is. Daarbij is vraagprijs (iets anders dan de waarde dus) afhankelijk van heel veel factoren en één daarvan is uiteraard de waarde, maar ook tijd.
Dat is toch ook wat je nu ziet? Klassieke marktwerking; de markt slaat op slot wegens te groot verschil tussen vraag & aanbod. Tuurlijk, er zijn mensen die moeten verkopen, maar er zijn er heul veul meer die eerst wachten met een huis te kopen totdat hun eigen huis verkocht is. Mensen hier denken maar dat verkopers per definitie domme koeien zijn en kopers slimme aasgieren, maar zo zit het in de praktijk natuurlijk niet in elkaar, ook al is dat teleurstellend voor sommigen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar zolang het goed niet verkocht wordt is er geen handel, en dus geen prijs. Geen gedaalde prijs en ook geen gestegen prijs.
Gewoon: Geen handel, dus geen prijsvorming.
Dat is 1ste klas economie, en alle beurzen werken zo, m.i.
Jep.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is toch ook wat je nu ziet? Klassieke marktwerking; de markt slaat op slot wegens te groot verschil tussen vraag & aanbod. Tuurlijk, er zijn mensen die moeten verkopen, maar er zijn er heul veul meer die eerst wachten met een huis te kopen totdat hun eigen huis verkocht is. Mensen hier denken maar dat verkopers per definitie domme koeien zijn en kopers slimme aasgieren, maar zo zit het in de praktijk natuurlijk niet in elkaar, ook al is dat teleurstellend voor sommigen.
nou, mijn collegaatje wil graag voor 80% van de vraagprijs van vorig jaar verkopen hoor, dus als je belangstelling hebtquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:34 schreef capricia het volgende:
Daar waar er wel handel was, en dus prijsvorming, bleken de transactiebedragen gemiddeld met 2,1% gedaald te zijn (gemeten over een vol jaar recessie).
Niet echt schokkend dus.
Ik heb al een huisquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:40 schreef henkway het volgende:
[..]
nou, mijn collegaatje wil graag voor 80% van de vraagprijs van vorig jaar verkopen hoor, dus als je belangstelling hebt
Ja kavels voor zelfbouw dat wil welquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb al een huis
Maar even serieus: Ik ken al die wilde indianenverhalen maar al te goed. Hier worden de vrije kavels zelfs nu nog in een mum van tijd verkocht, omdat het zo goed gaat...en er veel vraag naar is.
Grapjas. Ik ga trouwens morgen naar de gemeente om mijn OZB op 0,- te laten zetten. Ik wil mijn huis helemaal niet verkopen dus heeft het geen waarde.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar zolang het goed niet verkocht wordt is er geen handel, en dus geen prijs. Geen gedaalde prijs en ook geen gestegen prijs.
Gewoon: Geen handel, dus geen prijsvorming.
Dat is 1ste klas economie, en alle beurzen werken zo, m.i.
OMG je woont in Almerequote:Op woensdag 3 juni 2009 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb al een huis
Maar even serieus: Ik ken al die wilde indianenverhalen maar al te goed. Hier worden de vrije kavels zelfs nu nog in een mum van tijd verkocht, omdat het zo goed gaat...en er veel vraag naar is.
Ik wacht liever cijfers af van het kadaster dan van collegaatjes en andere borrelpraat...
Anders ga je ff serieus erop in. Het is toch gewoon een feit dat de markt op slot zit? Aantallen verkochte huizen ontzettend gedaald, prijsdaling is ronduit weinig te noemen, klassieke manier om te zien dat de markt op slot zit. Ik snap niet dat je dat niet gewoon kan toegeven?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Grapjas. Ik ga trouwens morgen naar de gemeente om mijn OZB op 0,- te laten zetten. Ik wil mijn huis helemaal niet verkopen dus heeft het geen waarde.
Nogmaals, het gaat niet om de huizen die verkocht worden maar om de huizen die nog te koop staan. Het is niet voor niks dat de huizenverkoop gehalveerd is en het aantal te koop staande huizen explosief aan het stijgen is. Dat men de vraagprijs niet wil aanpassen wil niet zeggen dat de huizen niet minder waard zijn geworden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb al een huis
Ik wacht liever cijfers af van het kadaster dan van collegaatjes en andere borrelpraat...
Ja, dus de markt zit op slot, dus is er nog geen sprake van expliciete waardedaling voor de niet-verkochte huizen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat niet om de huizen die verkocht worden maar om de huizen die nog te koop staan. Het is niet voor niks dat de huizenverkoop gehalveerd is en het aantal te koop staande huizen explosief aan het stijgen is. Dat men de vraagprijs niet wil aanpassen wil niet zeggen dat de huizen niet minder waard zijn geworden.
Voor een beetje realistische prijs wel. Bouwbedrijven zijn op het moment blij met elke opdracht die ze krijgen, dus je kunt op een stuk grond nu voor relatief weinig een leuk huisje laten zetten.quote:
Nee, provicie Utrecht. Ook daar is een run op vrije kavels (volgens het AD dan...quote:
Kip-ei, ze worden tenslotte niet verkocht omdat de verkopers niet willen inzien dat de vraagprijs te hoog is.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dus de markt zit op slot, dus is er nog geen sprake van expliciete waardedaling voor de niet-verkochte huizen.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Grapjas. Ik ga trouwens morgen naar de gemeente om mijn OZB op 0,- te laten zetten. Ik wil mijn huis helemaal niet verkopen dus heeft het geen waarde.
Bronquote:De gemeente moet de waarde van woningen vaststellen op basis van de Wet Waardering Onroerende Zaken (WOZ). De wet geeft aan dat de taxatiewaarde van de woning moet overeenkomen met de marktwaarde (verkoopwaarde). Dat is niet - zoals velen denken - de waarde anno 2009. Als peildatum moet de gemeente volgens de wet WOZ de datum van 1 januari 2008 hanteren. De kredietcrisis heeft dus nu nog geen invloed op de WOZ-waarde. Dat komt pas in het belastingjaar 2010 aan de orde.
Precies, dus kan je niet spreken van een structurelen waardedaling zolang de markt die trend niet vertoont. Zoals capricia al zegt, de enige cijfers die hard gemaakt kunnen worden zijn die 2.1%.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kip-ei, ze worden tenslotte niet verkocht omdat de verkopers niet willen inzien dat de vraagprijs te hoog is.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:00 schreef Fastmatti het volgende:
Grapjas, volgens jouw redenatie kan het taxatierapport niet gelijk zijn aan de marktwaarde aangezien de marktwaarde 0 is omdat je niet verkoopt. Heeft niks te maken met de peildatum.
Dat zegt hij niet. Je trekt zelf conclusies die niet kloppen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:00 schreef Fastmatti het volgende:
Grapjas, volgens jouw redenatie kan het taxatierapport niet gelijk zijn aan de marktwaarde aangezien de marktwaarde 0 is omdat je niet verkoopt. Heeft niks te maken met de peildatum.
Er is inderdaad weinig prijsdaling maar de vraaguitval is wel enorm, dat gaat consequenties hebben. Dat de markt niet reageert zegt een hoop over de fase waarin we zitten en de incompetentie van beleidsmakersquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, dus kan je niet spreken van een structurelen waardedaling zolang de markt die trend niet vertoont. Zoals capricia al zegt, de enige cijfers die hard gemaakt kunnen worden zijn die 2.1%.
Dit zijn vrij economische basisbegrippen btw.
Helemaal mee eens, maar dat staaft nog steeds niet de uitspraken die Fastmatti nu doet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er is inderdaad weinig prijsdaling maar de vraaguitval is wel enorm, dat gaat consequenties hebben. Dat de markt niet reageert zegt een hoop over de fase waarin we zitten en de incompetentie van beleidsmakers
Misschien wel een hogere vraagprijs maar waarvoor is de woning uiteindelijk verkocht?quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:38 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik begin steeds minder te snappen van die hele huizenmarkt. Lokaal in ieder geval:
Er stonden twee vergelijkbare tussenwoningen te koop in mijn wijk. De duurste had de ongunstigste plek en die was binnen zes weken verkocht. De ander (goedkopere/minder dure) staat nog steeds te koop ondanks een prijsverlaging.
Geen flauw idee. Ik ben zelf niet binnen wezen kijken dus misschien ligt het daaraan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Misschien wel een hogere vraagprijs maar waarvoor is de woning uiteindelijk verkocht?
Tegen de tijd dat die aan maatregelen zijn toegekomen is het ergste waarschijnlijk alweer achter de rug.quote:
Je redenaties worden steeds creatieverquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:00 schreef Fastmatti het volgende:
Er valt niks te staven als jullie beweren dat de waarde alleen de verkoopprijs kan zijn. De meeste huizen hebben dan tenslotte geen waarde.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dat staaft nog steeds niet de uitspraken die Fastmatti nu doet.
Volgens mij begrijp jij het gewoon niet helemaal.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er valt niks te staven als jullie beweren dat de waarde alleen de verkoopprijs kan zijn. De meeste huizen hebben dan tenslotte geen waarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |