kortom, deze woningen gaan niet gebouwd worden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:22 schreef xenobinol het volgende:
Ik woon in een dorp waar de komende 10 jaar zo'n 700 woningen bijgebouwd moeten worden. gemiddeld zo'n 70 stuks per jaar. Nu blijkt dat de woningmarkt volledig vast zit, er word nl. geen woning meer verkocht boven de 150k, spreekt de projectontwikkelaar zich uit voor het bouwen van goedkope woningen. Pas als de woningmarkt zich weer hersteld willen ze gaan nadenken over de duurdere woningen, zie de eerste reacties van de markt zijn in zicht![]()
Een ander project waarin huizen staan van 340k is al afgebouwd en deze kasten staan al gewoon 2 jaar leeg te wachten op een 'sukkel' die het er voor neer wil leggen. Een ander project in het buitengebied waar 80 woningen moesten komen staat al een jaar of 6 in de verkoop, enkel de 'demowoningen' zijn gebouwd. Wie wil er dan ook minimaal 350k betalen voor een recreatiewoning
Kortom, de markt gaat vanaf nu knetterhard naar beneden, check de werkeloosheidscijfers, check de economische krimpcijfers, check je eigen verstand en grijp je vast aan het wrakhout van je veel te dure stenen hut, good luck en vooral niet verzuipen
Hier maar 3-4 procent vanaf het hoogtepunt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens werd gemeld dat de daling in huizenprijzen in NL erg meeviel. Nou volgens mij is het hier in de UK een stuk zwaarder. Dacht zo rond de 15%
Waarom denk ik dat? Hoe kom je erbij dat ik dat denk? Ik zet het neer omdat het omdat het zo is.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Heb je biedingen in die richting gekregen, of loop je nou maar wat in de ruimte te blaten?
Als je namelijk geen concreet bod hebt gekregen voor 75% van de vraagprijs, is het enkel wishful thinking wat jij nu doet.
De Nederlandse woningmarkt functioneert niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Hier maar 3-4 procent vanaf het hoogtepunt.
We've a long way to go.
Xeno heeft het al vaker over 40 en 50% gehad...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:46 schreef Doc het volgende:
Ik zet nog steeds in op een gemiddelde daling 10% in een jaar gemeld door CBS en Kadaster (dus gewogen voor type huis) ... Of dat gehaald gaat worden zal voornamelijk afhangen van werkeloosheidscijfers en rentestand (stijging van beiden).
Wie biedt er meer? Wie biedt er minder?
klopt wel tot nu toequote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:59 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk een procent of 5.
quote:Koophuis wordt steeds goedkoper
Van onze economische redactie
DEN HAAG, VRIJDAG - Huizen gaan steeds goedkoper van de hand. De prijzen van verkochte bestaande woningen waren in april 2009 gemiddeld 2,2 procent lager dan in april 2008, de gemiddelde prijs komt daarmee op 238.000 euro.
Het is de derde maand op rij dat de prijzen dalen. Volgens CBS-econoom Michiel Vergeer is dit een heel vervelend teken, het kan ertoe bijdragen dat mensen de aankoop van een woning nog langer uitstellen.
Een medestander wat kjoetquote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:44 schreef Falco het volgende:
Gem. huizenprijs -40% over 3 jaar en dan nog zullen bepaalde huizen belachelijk duur zijn. Hopen maar dat de overheid geen gekke fratsen uithaalt die de vrije marktwerking belemmeren.
Over welke termijn eigenlijk? Een maand, een jaar, over de loop van de hele crisis?quote:
Ratelbandquote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:50 schreef pberends het volgende:
http://www.eo.nl/kvdb
Gister Emile Ratelband en en trendwatcher Adjiedj Bakas bij Knevel en van den Brink. Zij zeggen dat ze beide de crisis op hoofdlijnen hebben voorspeld, en dat na deze zomer de pleuris pas echt uitbreekt. Maar in 2011 gloort er licht aan het einde van de tunnel. Ratelband voorspelt dat vastgoed 50 tot 60% gaat dalen.
We zitten inmiddels na 4 maanden al bijna op de 5%. Die vergelijking met april 2008 vertekent, omdat in de maanden daarna de prijs nog verder is gestegen.quote:
hebben ze ook verteld waarom ?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:50 schreef pberends het volgende:
http://www.eo.nl/kvdb
Gister Emile Ratelband en en trendwatcher Adjiedj Bakas bij Knevel en van den Brink. Zij zeggen dat ze beide de crisis op hoofdlijnen hebben voorspeld, en dat na deze zomer de pleuris pas echt uitbreekt.
zo hey, da's wel een meter of 5 danquote:Maar in 2011 gloort er licht aan het einde van de tunnel. Ratelband voorspelt dat vastgoed 50 tot 60% gaat dalen.
Nee, de afbouw van vastgoedbezit in Nederland voor pensioenaanvulling door de aanstaande babyboom verhuizing is al begonnen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:00 schreef dutch_renter het volgende:
50%-60% daling tot 2014, daarna een opleving. De echte klap komt tussen 2025 en 2030.
ik zie om me heen vooral ouderen terugkomen uit Belgiequote:Op zondag 24 mei 2009 08:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee, de afbouw van vastgoedbezit in Nederland voor pensioenaanvulling door de aanstaande babyboom verhuizing is al begonnen.
Dat hoor ik om me heen bij mensen die plannen hebben om binnen vijf jaar te verkassen naar Spanje, Hongarije of Florida
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |