abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69294553
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:22 schreef xenobinol het volgende:
Ik woon in een dorp waar de komende 10 jaar zo'n 700 woningen bijgebouwd moeten worden. gemiddeld zo'n 70 stuks per jaar. Nu blijkt dat de woningmarkt volledig vast zit, er word nl. geen woning meer verkocht boven de 150k, spreekt de projectontwikkelaar zich uit voor het bouwen van goedkope woningen. Pas als de woningmarkt zich weer hersteld willen ze gaan nadenken over de duurdere woningen, zie de eerste reacties van de markt zijn in zicht
Een ander project waarin huizen staan van 340k is al afgebouwd en deze kasten staan al gewoon 2 jaar leeg te wachten op een 'sukkel' die het er voor neer wil leggen. Een ander project in het buitengebied waar 80 woningen moesten komen staat al een jaar of 6 in de verkoop, enkel de 'demowoningen' zijn gebouwd. Wie wil er dan ook minimaal 350k betalen voor een recreatiewoning
Kortom, de markt gaat vanaf nu knetterhard naar beneden, check de werkeloosheidscijfers, check de economische krimpcijfers, check je eigen verstand en grijp je vast aan het wrakhout van je veel te dure stenen hut, good luck en vooral niet verzuipen
kortom, deze woningen gaan niet gebouwd worden.

Overigens mag jouw scenario helemaal uitkomen hoor. Geen leverage, centen op de bank, en als de de huizenprijzen 80% dalen geef ik enkel de winst toe die ik in mijn beperkte huizencarriere (12 jaar) gemaakt heb.

Overigens worden hier huizen van ruim boven 1.000.000 nog verkocht, dus waar je vandaan haalt dat huizen boven 150k niet meer verkocht worden? Misschien niet in Winschoten Buiten, maar wel op normale locaties hoor
pi_69294708
Overigens werd gemeld dat de daling in huizenprijzen in NL erg meeviel. Nou volgens mij is het hier in de UK een stuk zwaarder. Dacht zo rond de 15%
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69294868
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens werd gemeld dat de daling in huizenprijzen in NL erg meeviel. Nou volgens mij is het hier in de UK een stuk zwaarder. Dacht zo rond de 15%
Hier maar 3-4 procent vanaf het hoogtepunt.

We've a long way to go.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:08:37 #6
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_69295134
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Heb je biedingen in die richting gekregen, of loop je nou maar wat in de ruimte te blaten?

Als je namelijk geen concreet bod hebt gekregen voor 75% van de vraagprijs, is het enkel wishful thinking wat jij nu doet.
Waarom denk ik dat? Hoe kom je erbij dat ik dat denk? Ik zet het neer omdat het omdat het zo is.

Ik heb eens gevraagd wat een handelaar ervoor geeft als ik het direct van de hand wil doen. Vandaar.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_69296318
ach, voor ons persoonlijk zou het gewoon aardig zijn als de huizenprijzen de komende anderhalf jaar lekker dalen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:52:11 #8
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69296561
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Hier maar 3-4 procent vanaf het hoogtepunt.

We've a long way to go.
De Nederlandse woningmarkt functioneert niet.
Vooral de onderkant niet. Daardoor verwacht ik niet een hele grote daling.. De duurdere woningen zullen wel in prijs dalen.. En dan daar het gemiddelde van.

Persoonlijk vind ik dat je die 2 markten los van elkaar moet zien voornamelijk omdat er op het moment zo weinig woningen verkocht worden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 mei 2009 @ 19:46:46 #9
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69301630
Ik zet nog steeds in op een gemiddelde daling 10% in een jaar gemeld door CBS en Kadaster (dus gewogen voor type huis) ... Of dat gehaald gaat worden zal voornamelijk afhangen van werkeloosheidscijfers en rentestand (stijging van beiden).

Wie biedt er meer? Wie biedt er minder?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Moderator zaterdag 23 mei 2009 @ 00:55:44 #10
236264 crew  capricia
pi_69314447
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:46 schreef Doc het volgende:
Ik zet nog steeds in op een gemiddelde daling 10% in een jaar gemeld door CBS en Kadaster (dus gewogen voor type huis) ... Of dat gehaald gaat worden zal voornamelijk afhangen van werkeloosheidscijfers en rentestand (stijging van beiden).

Wie biedt er meer? Wie biedt er minder?
Xeno heeft het al vaker over 40 en 50% gehad...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69314526
Ik denk een procent of 5.
pi_69318239
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:59 schreef Scorpie het volgende:
klopt wel tot nu toe
quote:
Koophuis wordt steeds goedkoper
Van onze economische redactie
DEN HAAG, VRIJDAG - Huizen gaan steeds goedkoper van de hand. De prijzen van verkochte bestaande woningen waren in april 2009 gemiddeld 2,2 procent lager dan in april 2008, de gemiddelde prijs komt daarmee op 238.000 euro.
Het is de derde maand op rij dat de prijzen dalen. Volgens CBS-econoom Michiel Vergeer is dit een heel vervelend teken, het kan ertoe bijdragen dat mensen de aankoop van een woning nog langer uitstellen.
pi_69319237
Goeie topic titel, tevens tvp.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 23 mei 2009 @ 10:44:13 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69319428
Gem. huizenprijs -40% over 3 jaar en dan nog zullen bepaalde huizen belachelijk duur zijn. Hopen maar dat de overheid geen gekke fratsen uithaalt die de vrije marktwerking belemmeren.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69319574
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:44 schreef Falco het volgende:
Gem. huizenprijs -40% over 3 jaar en dan nog zullen bepaalde huizen belachelijk duur zijn. Hopen maar dat de overheid geen gekke fratsen uithaalt die de vrije marktwerking belemmeren.
Een medestander wat kjoet

Inderdaad veel huizen zullen zelfs bij -50% nog te duur zijn en de overheid, tja... die zit nog in denial maar uiteindelijk kan die de zaak ook niet redden. Laat die zich eerder bezighouden met de hervorming van de arbeidsmarkt en de sociale premies, arbeid dreigt onbetaalbaar te worden en de oplossing is echt niet om iedereen van een uitkering te voorzien
I'll sing you a lullaby.
pi_69319598
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:59 schreef Scorpie het volgende:
Over welke termijn eigenlijk? Een maand, een jaar, over de loop van de hele crisis?
I'll sing you a lullaby.
pi_69322147
http://www.eo.nl/kvdb

Gister Emile Ratelband en en trendwatcher Adjiedj Bakas bij Knevel en van den Brink. Zij zeggen dat ze beide de crisis op hoofdlijnen hebben voorspeld, en dat na deze zomer de pleuris pas echt uitbreekt. Maar in 2011 gloort er licht aan het einde van de tunnel. Ratelband voorspelt dat vastgoed 50 tot 60% gaat dalen.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:42:07 #18
246373 Idler
Simplicity!
pi_69323337
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:50 schreef pberends het volgende:

Gister Emile Ratelband en en trendwatcher Adjiedj Bakas bij Knevel en van den Brink. Zij zeggen dat ze beide de crisis op hoofdlijnen hebben voorspeld, en dat na deze zomer de pleuris pas echt uitbreekt. Maar in 2011 gloort er licht aan het einde van de tunnel. Ratelband voorspelt dat vastgoed 50 tot 60% gaat dalen.
Ratelband

Laten we het een béétje op niveau houden hè!
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_69325002
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 08:49 schreef henkway het volgende:
klopt wel tot nu toe
We zitten inmiddels na 4 maanden al bijna op de 5%. Die vergelijking met april 2008 vertekent, omdat in de maanden daarna de prijs nog verder is gestegen.

Zo'n 10 a 12% is mijn schatting voor 2009.
pi_69325339
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:50 schreef pberends het volgende:

Gister Emile Ratelband en en trendwatcher Adjiedj Bakas bij Knevel en van den Brink. Zij zeggen dat ze beide de crisis op hoofdlijnen hebben voorspeld, en dat na deze zomer de pleuris pas echt uitbreekt.
hebben ze ook verteld waarom ?
quote:
Maar in 2011 gloort er licht aan het einde van de tunnel. Ratelband voorspelt dat vastgoed 50 tot 60% gaat dalen.
zo hey, da's wel een meter of 5 dan

Ratelband
pi_69325397
Mijn schatting voor 2009 is overigens 5-7% daling, en in 2010 plust dat er weer ongeveer bij.
De overheid denkt met alle geweld de huizenmarkt overeind te kunnen houden, rentetarieven zakken, en mensen die nu de kat uit de boom kijken op dat koopje, zullen na een jaar of anderhalf jaar wachttijd uiteindelijk voor zekerheid kiezen. ALS de markt (qua volume) weer op gang komt, dan berg je maar, want dan wordt het even wild.

De echte klap valt pas na 2015
Lange rente, demografie, wie je bent wordt belangrijker dan wat je bezit
pi_69336205
2009 inderdaad 5-10% daling. Daarna weer een bescheiden stijging in 2010 en in 2012 zitten we weer boven het niveau van medio 2008 .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_69337789
50%-60% daling tot 2014, daarna een opleving. De echte klap komt tussen 2025 en 2030.
pi_69343795
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:00 schreef dutch_renter het volgende:
50%-60% daling tot 2014, daarna een opleving. De echte klap komt tussen 2025 en 2030.
Nee, de afbouw van vastgoedbezit in Nederland voor pensioenaanvulling door de aanstaande babyboom verhuizing is al begonnen.
Dat hoor ik om me heen bij mensen die plannen hebben om binnen vijf jaar te verkassen naar Spanje, Hongarije of Florida
pi_69344142
quote:
Op zondag 24 mei 2009 08:39 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee, de afbouw van vastgoedbezit in Nederland voor pensioenaanvulling door de aanstaande babyboom verhuizing is al begonnen.
Dat hoor ik om me heen bij mensen die plannen hebben om binnen vijf jaar te verkassen naar Spanje, Hongarije of Florida
ik zie om me heen vooral ouderen terugkomen uit Belgie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')