abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74550322
quote:
,,Mensen krijgen nu dan ook twee keer zoveel voor hun goud dan een jaar geleden''
Dit is echt onzin. Goud levert (in euro's) misschien 20% meer op dan een jaar geleden. Afgelopen februari stond de goudprijs in euro's op z'n hoogst: boven de 25k.

Zilver heeft tussendoor een aardige dip gehad, maar kost nu zo ongeveer net zoveel als begin juli vorig jaar, toen ik zelf mijn zilver heb verkocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door bouillabaisse op 09-11-2009 20:13:44 (hele domme taalfout :')) ]
  maandag 9 november 2009 @ 19:37:43 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74550624
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:30 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. Goud levert (in euro's) misschien 20% meer op dan een jaar geleden. Afgelopen februari stond de goudprijs in euro's op z'n hoogst: boven de 25k.

Zilver heeft tussendoor een aardige dip gehad, maar kost nu zo ongeveer net zoveel als begin jullie vorig jaar, toen ik zelf mijn zilver heb verkocht.
De bodem van vorig jaar oktober lag op $681, dus vanaf daar heb je wel zo'n 62% stijging. Maar echt spectaculair is het allemaal niet, zeker niet vergeleken met sommige aandelen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74550661
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarvan een registratie dan?
Je naam denk ik, je bankrekening. Je kunt ook niet contant betalen geloof ik, of je moet je in ieder geval legitimeren bij de hbu dan. Ze registreren ook het nr van de goudbaar die je koopt bij de hbu. Ik weet het niet precies.

Het mooiste is natuurlijk om het op de vrije (zwarte) markt te kopen. Er bestaan hele handige methoden om een te testen of het goud echt is. Zie hier:
http://www.goud-inkoop-enschede.nl/goudtesten.html
pi_74550810
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

De bodem van vorig jaar oktober lag op $681, dus vanaf daar heb je wel zo'n 62% stijging. Maar echt spectaculair is het allemaal niet, zeker niet vergeleken met sommige aandelen.
Maar aandelen zijn over het algemeen ook sterker gedaald. Sommige aandelen van goud- en zilvermijnen waren echt bijna voor niets.

Mooi he? zo'n kredietkrisis. Van mij mag het nog wel een keer hoor.
pi_74552322
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

En in euro's wordt het allemaal nog een stukje minder spectaculair. Bovendien is de precieze timing erg belangrijk: nu krijg je bijna ¤24k voor een kilo, maar dat kan binnen een week of twee weer gezakt zijn onder de 20k. Het kan echter ook zo boven de 30k gaan als e.e.a. een beetje meezit, en dat is nu net de pest.
pi_74552595
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:38 schreef arjanus het volgende:

Het mooiste is natuurlijk om het op de vrije (zwarte) markt te kopen. Er bestaan hele handige methoden om een te testen of het goud echt is.
Ik hoop niet dat iemand op die testjes afgaat!

De mooiste goudvervalsingen hebben een kern van wolfraam, dat bijna exact even zwaar is als goud. Een test die alleen het soortelijk gewicht of de buitenkant van het object test, werkt dan niet.
pi_74553201
http://www.telegraaf.nl/

gekte om goudprijs op de Frontpage
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_74554475
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:42 schreef edwinh het volgende:
http://www.telegraaf.nl/

gekte om goudprijs op de Frontpage
Één van de reacties onder dat artikel:
quote:
Ik hoorde laatst dat je middels werken ook aan geld kunt komen ! Idee ?
Marcel, Amsterdam | 20:32 | 09.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

In principe lees ik die reacties nooit, maar sommige reacties zijn zo briljant in hun eenvoud. Of deze:
quote:
heb een gouden heup denk dat ik het er maar uit laat halen
hanek, veghel | 20:10 | 09.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
pi_74562502
Misschien moeten we ons toch niet teveel illusies maken over de liquiditeit van goud..

Anderzijds een goed teken dat we nog lang niet aan de top zitten - want dan wil iedereen goud hebben
pi_74563000
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:47 schreef Vandergeld het volgende:
Vanmorgen short op goud gegaan
Top gezet hoogstwaarschijnlijk, stop op 1115.
pi_74563544
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 05:15 schreef dvr het volgende:
Misschien moeten we ons toch niet teveel illusies maken over de liquiditeit van goud..

Anderzijds een goed teken dat we nog lang niet aan de top zitten - want dan wil iedereen goud hebben
"I don't have 50 dollars."
"What about 5 dollars?"
"I don't have 5 dollars. I have a credit card."

dinsdag 10 november 2009 @ 10:06:57 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74565195
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:54 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

"I don't have 50 dollars."
"What about 5 dollars?"
"I don't have 5 dollars. I have a credit card."

De essentie van de huidige crisis in 3 regels
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74565249
Precies wat mij ook door het hoofd schoot.
pi_74593476
Wellicht waren ze bang opgelicht te worden?
Vanavond was ook wel een aardig stukje over goud in NOVA, zie ook het volgende stukje evenals de link waar ook de beelden te zien zijn:
quote:
Een hoge goudprijs tijdens een economische crisis zorgt voor drukte bij opkopers van goud. De 'goudkoorts' heeft nu dusdanige vormen aangenomen dat mensen zo ver gaan dat ze zelf hun gouden kiezen uit hun mond halen om die om te zetten in euro's.

Veilige belegging
De goudprijs steeg gisteren tot een nieuw recordniveau van ruim 1107 dollar per ounce (31,1 gram). De prijs van het edelmetaal is sinds begin dit jaar met 26 procent gestegen, vooral door de zwakkere dollar. Ook wordt goud vaak gezien als een veilige belegging in economisch onzekere tijden. De goudprijs stijgt ook omdat centrale banken zijn overgestapt op het kopen van goud in plaats van dollars om de reserves aan te vullen. De verwachting is dat meer centrale banken dit gaan doen.

Cash
Iedere dag bieden zo'n honderd mensen hun goud aan bij het bedrijf Goud is Geld. Goud aan uit erfenissen, veelal juwelen of munten en ander goud dat nog in het nachtkastje lag. Zelfs gouden vullingen leveren cash op; vanaf 20 tot 200 euro, afhankelijk van het gewicht. De Antwerpse handelaar Jacob Friedman en zijn medewerkers trekken door Nederland om goud te taxeren en in te kopen. Vandaag is hij in Hotel Schiphol in Hoofddorp. NOVA doet verslag van de goudkoorts.
http://www.novatv.nl
pi_74595034
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 07:58 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Top gezet hoogstwaarschijnlijk, stop op 1115.
Stop verhoogd naar 1120, wil niet worden uitgestopt op die laatste paar dollars die erbij komen
pi_74596487
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:04 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Stop verhoogd naar 1120, wil niet worden uitgestopt op die laatste paar dollars die erbij komen
We zijn er al bijna. Pas je wel op?
  woensdag 11 november 2009 @ 22:43:19 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74620566
Helaas zullen de centrale banken goud nooit te veel laten stijgen, die gaan wel dumpen als dat dreigt te gebeuren. En kopen wel terug als het weer daalt.

Als het een hele vrije markt was zou ik wel willen shorten vanaf $2000. Maar die gaan we daarom niet zien.
The End Times are wild
pi_74621249
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:43 schreef LXIV het volgende:
Helaas zullen de centrale banken goud nooit te veel laten stijgen, die gaan wel dumpen als dat dreigt te gebeuren. En kopen wel terug als het weer daalt.

Als het een hele vrije markt was zou ik wel willen shorten vanaf $2000. Maar die gaan we daarom niet zien.
Die moet ik even gequote hebben.
pi_74622690
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:22 schreef henkway het volgende:
willem van middelkoop bij Pauw en Witteman
Apocalyptisch. Tussen nu en 2 jaar. Lijkt mij redelijk.
pi_74627338
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:08 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

We zijn er al bijna. Pas je wel op?
Vannacht wel geraakt, maar mijn turbo's kunnen 's nachts niet worden verkocht, ik zit er nog in dus.
pi_74629838
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:22 schreef henkway het volgende:
willem van middelkoop bij Pauw en Witteman
Die zal wel blij zijn met deze ontwikkeling ;-)
pi_74633120
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:34 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Vannacht wel geraakt, maar mijn turbo's kunnen 's nachts niet worden verkocht, ik zit er nog in dus.
Knalt aardig in elkaar momenteel, dus wellicht ga je nog aardig binnenlopen.
pi_74634680
Kun je niet beter met opties of warrants werken? Met Turbo's kun je met een dip of piek snel je geld kwijt raken, en je zit constant te stressen ivm je stoploss. Tenminste dat is mijn ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')