In Duitsland gaan er ook al stemmen op, en wie weet waait ook daar een fris politiek geluid door het land.quote:"Duitsland heeft een Geert Wilders nodig"
Ook het weekblad ”Focus” heeft meegekregen dat in Nederland de wind is gedraaid. Ons voorheen zo multicultiverliefde buurland is ten aanzien van de door zijn in de dagelijkse praktijk beleefde islamisering met al zijn bedreigende nevenverschijnselen realistisch geworden.
Een meerderheid van de Nederlanders zal volgens actuele peilingen de ”Partij voor de Vrijheid” van Geert Wilders kiezen, de moedigste politicus van Europa. Hij zegt, wat in ons land misschien vele politici denken, maar niet durven uitspreken: ”De islam is gevaarlijk”.
Dat ”Focus” hem op twee pagina’s met politiek hoogst incorrecte uitspraken aan het woord laat komen is een goed teken. Zo langzamerhand breken de aan zichzelf opgelegde censuurdammen van de mediabij ook bij ons. Het gezonde mensenverstand kan men ook bij een hoogst explosief thema niet voor altijd opsluiten. De feiten liggen, voor iedereen die kan lezen, voor de hand. Een imperialistische tot geweld bereide ideologie probeert in de tolerante en nauwelijks tot verdediging bereid zijnde democratische samenlevingen van Europa een greep naar de macht te doen. Beschermd onder de dekmantel van godsdienstvrijheid. Op een sluipende, onopvallende manier, altijd handig de naīeve wensen van de multicultidromers bedienend en penetrant rondrijdend op de zenuw van de met schuld beladen psychopathische innerlijke verwerkers van het verleden.
”De waarheid heeft een moedig iemand nodig die haar uitspreekt”, dat wist Albert Einstein al. Duitsland heeft hier de meeste moeite mee. De moslims zwaaien in dat geval zoals bekend meteen met de naziknuppel en dat betekent dan voor de meeste gevestigde politici om dekking te zoeken. De minister-president van de deelstaat Hessen, Ronald Koch, werd voor vanwege het benoemen van niet te bestrijden feiten op het gebied van de criminaliteit van buitenlanders door de media gestenigd. Zaak opgelost. Wie hebben we nog meer bij de CDU? De minister-president van de deelstaat Niedersachsen, Christian Wulff, en de fractiewoordvoerder van de CDU voor binnenlandse zaken in het parlement, Wolfgang Bosbach, uiten zich weliswaar steeds opnieuw over misstanden, die ze ook in verbinding brengen met de islam, maar een omvattende discussie met deze politieke ideologie durven ook zij niet aan te gaan.
Zo blijft de islamkritiek bij de gevestigde partijen in eerste beginselen steken. De FDP bewijst zich in haar ”liberale” principiële houding als ruggengraatloze totale mislukking. Bij de links-groene partijen hoeven we helemaal niet beginnen te zoeken, want daar heeft men de snel groeiende islamitische bevolking als kiezerspotentieel geīdentificeerd. Men moet zijn blik dus naar de protestpartijen laten dwalen.
Op dit moment valt ”Pro Köln” het meest op door regelmatige anti-islamiseringsacties. Daar kristalliseert zich de voormalige CDU-districtsburgemeester Jörg Uckermann als hoop aan de horizon uit. Retorisch begaafd, immuun voor de naziknuppel en inhoudelijk zakelijk, zou de 40-jarige geneeskundige zich tot een Duitse Geert Wilders kunnen ontwikkelen. Het is aan de bevolking van Keulen om tijdens de gemeenteraadsverkiezingen eind augustus een duidelijk signaal af te geven. Uckermann kandideert als districtsburgemeester voor Köln-Ehrenfeld, waar zoals bekend de grootste islamitische inbezitneming (bouw van de grootste moskee van Europa) van land in heel Europa zal plaatsvinden. ”Hier vindt de Turkse medeburger alles om zich niet te hoeven integreren”, luidt hierbij de duidelijke mening van Uckermann. Als hij zich verder met zakelijke islamkritiek profileert, zou hij een hele grote kunnen worden. Want dit thema zal in de toekomst zeer zeker boven alle andere problemen uitsteken die we in Europa hebben. Daarvoor zorgt alleen al de snelle demografische ontwikkeling.
Interview Geert Wilders in ”Focus”: http://www.pi-news.net/wp/uploads/2009/05/wilders_focus.pdf
Bron: www.pi-news.net
Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron
En dat is wel zķ laf aan dat volk, maar zodra zij kritiek krijgen dan breekt er een opstand uitquote:De moslims zwaaien in dat geval zoals bekend meteen met de naziknuppel en dat betekent dan voor de meeste gevestigde politici om dekking te zoeken.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:40 schreef GGMM het volgende:
Die hadden ze 70 jaar geleden al.
Eerder 39-45 keer denk ikquote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:40 schreef Zwansen het volgende:
Denk dat ze in Duitsland wel 40-45 keer nadenken voor ze op een persoon als Wilders stemmen.
Na Hitler wel ja..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:40 schreef Zwansen het volgende:
Denk dat ze in Duitsland wel 40-45 keer nadenken voor ze op een persoon als Wilders stemmen.
Je weet maar nooit met die duitsersquote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:40 schreef Zwansen het volgende:
Ik moest hardop lachen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:40 schreef Zwansen het volgende:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:41 schreef spoor4 het volgende:
Haha de moslims winnen toch! over 5 jaar is de sharia ingevoerd in heel Europa!
Jullie zijn al te laat!
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:40 schreef GGMM het volgende:
Die hadden ze 70 jaar geleden al.
Tja, waarschijnlijk door het CDA en de GggggristenUnie.... want die zijn al jaren hard bezig met het steeds meer inperken van onze vrijheden en rechten, en het terugschoppen van onze moderne westerse maatschappij naar een eeuw geleden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:41 schreef spoor4 het volgende:
Jullie zijn al te laat!
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:40 schreef Zwansen het volgende:
'Dat volk'? Ik bespeur enige wrok en minachting jegens onze Islamitische vrinden?quote:En dat is wel zķ laf aan dat volk, maar zodra zij kritiek krijgen dan breekt er een opstand uit
Wat meen jij hier mee te bereiken? Een vuist tegen de Islamisering? Een gezamenlijk bondgenootschap tegen de Moslims? Jij hebt vast nooit Geschiedenis gehad op school, of er in ieder geval niet opgelet. Anders had je wel geweten dat dit één van de gevaarlijkste en idiote dingen is die je kan doen. Mensen systematisch uitsluiten omwille van hun geloof is de simpelste, en daarmee vaak ook de meest abjecte, oplossing voor een zogenaamd probleem.quote:Ik kan niet wachten totdat ook in Duitsland een Geert Wilders opstaat, misschien kunnen ze ons ondersteunen, en zo meer landen een aansluiting maken om zo de islamisering van Europa tegen te gaan. Mooie geluiden uit Duitsland ! Nu de rest van Europa nog....
Juistquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Conversatie het volgende:
[..]
'Dat volk'? Ik bespeur enige wrok en minachting jegens onze Islamitische vrinden?
Je generaliseert en dat is heel gevaarlijk. Je kúnt iemand niet veroordelen om wat andere mensen die toevallig hetzelfde geloof menen aan te hangen doen. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen voor veel mensen heden ten dagen? Ik noem dit dan ook geen fris politiek geluid. Dit is een uiterst conservatief geluid. En met conservatief bedoel ik Middeleeuws.
[..]
Wat meen jij hier mee te bereiken? Een vuist tegen de Islamisering? Een gezamenlijk bondgenootschap tegen de Moslims? Jij hebt vast nooit Geschiedenis gehad op school, of er in ieder geval niet opgelet. Anders had je wel geweten dat dit één van de gevaarlijkste en idiote dingen is die je kan doen. Mensen systematisch uitsluiten omwille van hun geloof is de simpelste, en daarmee vaak ook de meest abjecte, oplossing voor een zogenaamd probleem.
Wat is nu werkelijk het probleem van de Moslimgemeenschap volgens de Wilders aanhangers? Het feit dat er sporadisch een Imam is die oproept tot haat? Zijn er niet talloze dominees, priesters en politici die dat ook doen? Pas was er nog een priester die de Holocaust ontkende, zijn daarom per definitie alle Katholieken Holocaust ontkenners? Nee, je snapt dat dat een idiote constatering is.
Het is net zo'n idiote constatering om daarom meteen alle Moslims gevaarlijk te noemen, omdat er ergens een Imam is die oproept tot haat. Je zult altijd rotte appels hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat de groep zo is.
Ook zijn er mensen die beweren dat de zogenoemde 'Marokkaanse-straatterroristen' handelen in opdracht van hun geloof. Ik wijt dit eerder aan macho-gedrag. Daden die grotendeels zijn toe te schrijven aan de hachelijke positie waarin zij verkeren. Ze verkeren vaak in een sociaal-economische positie die ik niemand toewens. Vaak spreken de ouders de Nederlandse taal niet, en tot overmaat van ramp worden ze ook nog eens wantrouwend bekeken door de autochtone bevolking. Negatieve aandacht creëert vaak negatief gedrag.
Het lijkt allemaal zo simpel, althans voor mij, maar veel mensen willen hier werkelijk niet aan. Zij blijven bij hun idiote standpunt dat Moslims een groot gevaar zijn. Alle Moslims. En ze proberen daardoor steeds dichter bij een volstrekt onnodige cultuurclash te komen.
Een van de beste posts die ik ooit gelezen heb. 100% waar.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Conversatie het volgende:
[..]
'Dat volk'? Ik bespeur enige wrok en minachting jegens onze Islamitische vrinden?
Je generaliseert en dat is heel gevaarlijk. Je kúnt iemand niet veroordelen om wat andere mensen die toevallig hetzelfde geloof menen aan te hangen doen. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen voor veel mensen heden ten dagen? Ik noem dit dan ook geen fris politiek geluid. Dit is een uiterst conservatief geluid. En met conservatief bedoel ik Middeleeuws.
[..]
Wat meen jij hier mee te bereiken? Een vuist tegen de Islamisering? Een gezamenlijk bondgenootschap tegen de Moslims? Jij hebt vast nooit Geschiedenis gehad op school, of er in ieder geval niet opgelet. Anders had je wel geweten dat dit één van de gevaarlijkste en idiote dingen is die je kan doen. Mensen systematisch uitsluiten omwille van hun geloof is de simpelste, en daarmee vaak ook de meest abjecte, oplossing voor een zogenaamd probleem.
Wat is nu werkelijk het probleem van de Moslimgemeenschap volgens de Wilders aanhangers? Het feit dat er sporadisch een Imam is die oproept tot haat? Zijn er niet talloze dominees, priesters en politici die dat ook doen? Pas was er nog een priester die de Holocaust ontkende, zijn daarom per definitie alle Katholieken Holocaust ontkenners? Nee, je snapt dat dat een idiote constatering is.
Het is net zo'n idiote constatering om daarom meteen alle Moslims gevaarlijk te noemen, omdat er ergens een Imam is die oproept tot haat. Je zult altijd rotte appels hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat de groep zo is.
Ook zijn er mensen die beweren dat de zogenoemde 'Marokkaanse-straatterroristen' handelen in opdracht van hun geloof. Ik wijt dit eerder aan macho-gedrag. Daden die grotendeels zijn toe te schrijven aan de hachelijke positie waarin zij verkeren. Ze verkeren vaak in een sociaal-economische positie die ik niemand toewens. Vaak spreken de ouders de Nederlandse taal niet, en tot overmaat van ramp worden ze ook nog eens wantrouwend bekeken door de autochtone bevolking. Negatieve aandacht creëert vaak negatief gedrag.
Het lijkt allemaal zo simpel, althans voor mij, maar veel mensen willen hier werkelijk niet aan. Zij blijven bij hun idiote standpunt dat Moslims een groot gevaar zijn. Alle Moslims. En ze proberen daardoor steeds dichter bij een volstrekt onnodige cultuurclash te komen.
Welnee, het is standaard linkse prietpraat. Boehoehoe het is de schuld van de maatschappijquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Een van de beste posts die ik ooit gelezen heb. 100% waar.
Conversatie
Jammer genoeg zal het weinig zoden aan de dijk zetten. Veel mensen zitten gewoon te vol haat, domheid en angst.
Ik hoef me als vegetariër toch ook niet verontschuldigen voor wat ALF doet, om maar eens iets te noemen? Zij zijn zij en ik ben ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Welnee, het is standaard linkse prietpraat. Boehoehoe het is de schuld van de maatschappij.
Het gaat natuurlijk niet aan om alle individuele moslims 9-11 in de schoenen te schuiven, dat wil echter niet zeggen dat er iets mis is met constateren dat het moslimsgeloof in zijn algemeenheid blijkbaar onvoldoende dit soort gedrag afwijst, gelet op de frequentie en de omvang van het religieuze geweld uit die hoek, en vanuit die conclusie kritiek hebben op de ideologie en het getoonde gebrek aan zelfreinigend vermogen.
Er is een macho component, maar ik weiger het falen van een te groot deel van de Marokaanse gemeenschap toe te schrijven aan hun macho-gedrag en "de hachelijke positie waarin zij verkeren". We hebben alle problemen die "ze" veroorzaken al een jaar of 30 onder het tapijt geveegd, omdat die mensen zo zielig zijn, en het wordt tijd voor wat anders. Te beginnen met het stoppen van het vergoeilijken van crimineel gedrag. Daar is NOOIT een excuus voor.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Conversatie het volgende:
Dat zou je wel moeten doen als je dierenbevrijding onderschreef...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik hoef me als vegetariër toch ook niet verontschuldigen voor wat ALF doet, om maar eens iets te noemen? Zij zijn zij en ik ben ik.
het is niet de vraag wat de grootste geloof stroming wordt maar de vraag, welke invloed de islam mag hebben op onze maatschappij..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:41 schreef spoor4 het volgende:
Jullie zijn al te laat!
Ondertussen elders in de stad: Diamantbuurt: al 87 arrestatiesquote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Conversatie het volgende:
[..]
[..]
Ja, in Duitsland heet dat NPD en de kiesdrempel van 5% halen ze frappant genoeg alleen in de voormalige DDR, waar nauwelijks moslims of andere allochtonen wonen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:38 schreef Pacifico het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
In Duitsland gaan er ook al stemmen op, en wie weet waait ook daar een fris politiek geluid door het land.
Kom op, links POL gepeupel. 3 x hetzelfde bericht quoten en er dan eenquote:
Ach ja, de Koran. Dat is gewoon een oud boek van een woestijnvolk en zo ontzettend vaag dat je er alle kanten mee uitkunt. Net als de Bijbel. (Ok, ik moet toegeven dat ik de Koran nog niet gelezen heb, maar de Bijbel wel. Althans, ik ben halverwege en ik kan zeggen dat ik daar ook niet vrolijk van word.) Wie er enkel vrede uithaalt, heeft het net zo goed bij het rechte eind als degene die er geweld mee meent te rechtvaardigen. Het gaat om wat de mensen er zelf mee doen en ik denk dan ook niet dat het handig is om je te concentreren op het bestrijden van een boek of een zo vaag en breed gedachtegoed als de islam, van soefi's tot salafisten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat zou je wel moeten doen als je dierenbevrijding onderschreef...
Je vergelijking is niet deugdelijk, omdat de moslims een heilig boek hebben wat dit soort gedragingen aanmoedigt. Als nu de meerderheid stilzwijgend toekijkt hoe radicale types dood en verderf zaaien, verlenen ze impliciet steun aan dergelijke gedragingen. Wat de moslims nodig hebben is dat er duidelijk wordt uitgesproken dat dit niet kan, en niet acceptabel is. Ze moeten de koran ontdoen van het geweld. Het moet duidelijk worden dat de radicalen eenlingen zijn, die geen steun genieten.
Maar er is dus een duidelijk verschil waarneembaar tussen hoe de bijbel geinterpreteerd wordt en hoe de koran geinterpreteerd wordt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:12 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ach ja, de Koran. Dat is gewoon een oud boek van een woestijnvolk en zo ontzettend vaag dat je er alle kanten mee uitkunt. Net als de Bijbel. (Ok, ik moet toegeven dat ik de Koran nog niet gelezen heb, maar de Bijbel wel. Althans, ik ben halverwege en ik kan zeggen dat ik daar ook niet vrolijk van word.) Wie er enkel vrede uithaalt, heeft het net zo goed bij het rechte eind als degene die er geweld mee meent te rechtvaardigen. Het gaat om wat de mensen er zelf mee doen en ik denk dan ook niet dat het handig is om je te concentreren op het bestrijden van een boek of een zo vaag en breed gedachtegoed als de islam, van soefi's tot salafisten.
Natuurlijk zie ik het geloof (elk geloof) liever gaan dan komen, maar dat kan alleen werken als het een keuze van de betrokkenen zelf is. Druk van buitenaf duwt mensen alleen maar verder in hun eigen wereldje.
Hoe kan dat de schuld zijn van een collectief? Waarom schuif je de schuld af op de hele Marokkaanse gemeenschap?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is een macho component, maar ik weiger het falen van een te groot deel van de Marokaanse gemeenschap toe te schrijven aan hun macho-gedrag en "de hachelijke positie waarin zij verkeren". We hebben alle problemen die "ze" veroorzaken al een jaar of 30 onder het tapijt geveegd, omdat die mensen zo zielig zijn, en het wordt tijd voor wat anders. Te beginnen met het stoppen van het vergoeilijken van crimineel gedrag. Daar is NOOIT een excuus voor.
Het fundamentalistisch geweld komt meestal niet voort uit een spiritueel streven. Veeleer heeft het te maken met het een einde willen maken aan de corrupte, autocratische regeringen die nu in veel moslimlanden aan de macht zijn en die de vooruitgang van hun landen frustreren.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
het moslimsgeloof in zijn algemeenheid blijkbaar onvoldoende dit soort gedrag afwijst, gelet op de frequentie en de omvang van het (religieuze) geweld uit die hoek, en vanuit die conclusie kritiek hebben op de ideologie en het getoonde gebrek aan zelfreinigend vermogen.
Een ietwat negatieve toonzetteng, ja. Wrok en minachting verzin je er zelf bij. Dat is jouw interpretatie.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Je kunt prima beredeneren dat als de ene in de inhoud van een boekje gelooft, en op basis van die inhoud een bepaalde mening erop nahoudt, dat de andere, die in hetzelfde boekje gelooft, waarschijnlijk dezelfde opvattingen erop nahoudt. Of dat in dezelfde gradatie is en of hij er in de praktijk dezelfde uiting als de andere aan geeft, hangt inderdaad van de individu af. Maar denken dat mensen die hetzelfde geloven, wel veel standpunten uit dat boekje met elkaar zullen delen, is best wel logisch eigenlijk.quote:Je generaliseert en dat is heel gevaarlijk. Je kúnt iemand niet veroordelen om wat andere mensen die toevallig hetzelfde geloof menen aan te hangen doen.
Nee, wij begrijpen het nog niet. Jij al wel gelukkig. Bespeur ik hier enige wrok en minachting?quote:Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen voor veel mensen heden ten dagen? Ik noem dit dan ook geen fris politiek geluid. Dit is een uiterst conservatief geluid. En met conservatief bedoel ik Middeleeuws.
[..]
Dat bedoel ik met de nazikaart. We trekken het direct door naar concentratiekampen. En wie dat wil is een gevaarlijke idioot met abjecte oplossingen. Ook al zegt iemand alleen dat het niet een Nederlandse kwestie is, maar een Europese.quote:Wat meen jij hier mee te bereiken? Een vuist tegen de Islamisering? Een gezamenlijk bondgenootschap tegen de Moslims? Jij hebt vast nooit Geschiedenis gehad op school, of er in ieder geval niet opgelet. Anders had je wel geweten dat dit één van de gevaarlijkste en idiote dingen is die je kan doen. Mensen systematisch uitsluiten omwille van hun geloof is de simpelste, en daarmee vaak ook de meest abjecte, oplossing voor een zogenaamd probleem.
Hier volstaat eenquote:Wat is nu werkelijk het probleem van de Moslimgemeenschap volgens de Wilders aanhangers? Het feit dat er sporadisch een Imam is die oproept tot haat? Zijn er niet talloze dominees, priesters en politici die dat ook doen?
Wederom eenquote:Pas was er nog een priester die de Holocaust ontkende, zijn daarom per definitie alle Katholieken Holocaust ontkenners? Nee, je snapt dat dat een idiote constatering is.
En die kansarme jongeren komen normaal gesproken op een gegeven moment in de hulpverlening, jeugdzorg, arbeidsbemiddelingsbureaus. Daar hebben we in Nederland een heel sociaal stelsel voor. Maar als de islam al die instanties voor is, wordt ze vanuit de koran onderwezen dat ze hun slechte maatschappelijke positie te danken hebben aan democratie die bestuurd wordt door ongelovigen. Het komt door de authoriteiten die de islam tegenhouden voor zoiets banaals en aards als democratie. De westerse wereld is het probleem en de islam is de oplossing.quote:Het is net zo'n idiote constatering om daarom meteen alle Moslims gevaarlijk te noemen, omdat er ergens een Imam is die oproept tot haat. Je zult altijd rotte appels hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat de groep zo is.
Het verschil tussen islam en moslim is de menselijke factor. De ideologie van de islam moet eerst door de individu opgenomen en geīnterpreteerd worden. Dan pas krijgt het verschijningsvorm in de vorm van gedrag. Vergelijk het maar met een dans die gedanst moet worden om verschiningsvorm in de materiële wereld te krijgen. Want waar is de dans als hij niet gedanst wordt?quote:Het lijkt allemaal zo simpel, althans voor mij, maar veel mensen willen hier werkelijk niet aan. Zij blijven bij hun idiote standpunt dat Moslims een groot gevaar zijn. Alle Moslims. En ze proberen daardoor steeds dichter bij een volstrekt onnodige cultuurclash te komen.
Grapjasquote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:19 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Het fundamentalistisch geweld komt meestal niet voort uit een spiritueel streven. Veeleer heeft het te maken met het een einde willen maken aan de corrupte, autocratische regeringen die nu in veel moslimlanden aan de macht zijn en die de vooruitgang van hun landen frustreren.
Ook grappigquote:Die omstandigheden worden overigens mede in stand gehouden door landen als de VS.
39-45 dan he..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:40 schreef Zwansen het volgende:
Misschien heeft dat wčl met de islam te maken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:19 schreef Leevancleef het volgende:
Het heeft dus weinig met de islam te maken, en des te meer met de sociaal-economische en politieke omstandigheden waarin veel moslims verkeren.
De man die genoemd wordt in de OP, heeft ook meer van Fortyn weg dan van GWquote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef speknek het volgende:
Duitsland heeft een Fortuyn nodig. Een vierde man in het vastgeroeste systeem die zegt waar het op staat. Met een volksmenner als Geert Wilders schieten ze echt helemaal niks op.
Als je dat Middeleeuws noemt, hoe heet de islam dan? Modern?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Conversatie het volgende:
[..]
En wat meen jij nu te bereiken met je linkse prietpraat? Een vuist tegen Wilders? Een gezamenlijk bondgenootschap tegen 'Wilders-adeptjes'? Jij hebt vast nooit Geschiedenis gehad op school, of er in ieder geval niet opgelet. Anders had jij wel geweten dat dit één van de gevaarlijkste en idiote dingen zijn die je kan doen. Mensen systematisch uitsluiten omwille van hun denkbeelden is de simpelste, en daarmee vaak ook de meest abjecte (en typerend voor linksstemmend Nederland), oplossing voor het ontkennen van een probleem.quote:Wat meen jij hier mee te bereiken? Een vuist tegen de Islamisering? Een gezamenlijk bondgenootschap tegen de Moslims? Jij hebt vast nooit Geschiedenis gehad op school, of er in ieder geval niet opgelet. Anders had je wel geweten dat dit één van de gevaarlijkste en idiote dingen is die je kan doen. Mensen systematisch uitsluiten omwille van hun geloof is de simpelste, en daarmee vaak ook de meest abjecte, oplossing voor een zogenaamd probleem.
En wederom geef je aan zéér weinig kennis van zaken te hebben. Je hebt dus echt niet opgelet, maar ik denk eerder dat jij door het leven moet gaan als struisvogel, want je steekt je kop in het zand. Jij bent een eng mannetje dat simplistisch selectief kijkt naar wat er in de maatschappij speelt. Mensen als jij zorgen ervoor dat terreur wordt gefinancieerd, want oh wat zijn ze toch zielig, die moslims! Wat zijn ze zielig, die Marokkanen! En met die doel ik op de hele grote groep die het voor dat kleine aantal verpest. Want die groep is mogelijk groter dan dé groep Marokkanen, groter dan dé groep moslims. Ik doel altijd op die groep die het verpest, en juist dat kleine aantal die het wél goed doet is op één hand te tellen.quote:Wat is nu werkelijk het probleem van de Moslimgemeenschap volgens de Wilders aanhangers? Het feit dat er sporadisch een Imam is die oproept tot haat?
Nee, maar een terrorist is meestal wél moslim! Aanslagen in Madrid al vergeten? Aanslagen op Bali al vergeten? Aanslagen Riyad al vergeten? Aanslagen Jakarta al vergeten? Aanslag op Theo van Gogh al vergeten? Aanslagen Londen al vergeten? En uit welk geloof zijn de genoemde voorbeelden gepleegd denk je zelf? Wie heeft er nou niet opgelet? Jij! Nee, je snapt dat jouw constatering idioot is.quote:Zijn er niet talloze dominees, priesters en politici die dat ook doen? Pas was er nog een priester die de Holocaust ontkende, zijn daarom per definitie alle Katholieken Holocaust ontkenners? Nee, je snapt dat dat een idiote constatering is.
Ja hoor, er zullen altijd rotte appels bijzitten. Ik denk dat die hele mand vol met rotte appels zit, want het is een internationaal probleem. Het beperkt zich niet tot 'een enkele' haatimam. Het is niet een rotte appel. De rotte appel is de islam zelf! Het geloof is de rotte appel! En dit ontkennen is wel een van de meest gevaarlijke en meest opmerkelijke constatering van iemand die hier hoog van de toren blaast en pretendeert goed te hebben opgelet tijdens Geschiedenisles op school.quote:Het is net zo'n idiote constatering om daarom meteen alle Moslims gevaarlijk te noemen, omdat er ergens een Imam is die oproept tot haat. Je zult altijd rotte appels hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat de groep zo is.
Die mensen hebben gelijk. Want wat werd er geroepen toen Theo van Gogh werd vermoord? 'Allah hakbar!!!'. Wat werd er tijdens de demonstratie geroepen in Amsterdam tegen de oorlog in Gaza? 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas!!', en wat denk je wat Hamas voor groepering is dan? Jij hebt toch Geschiedenisles gehad? Jij hebt toch zo goed opgelet? En zo zijn er nog véél meer voorbeelden te noemen van Marokkaanse straattuig dat elk incident aangrijpen even te laten zien waar zij werkelijk voor staan.quote:Ook zijn er mensen die beweren dat de zogenoemde 'Marokkaanse-straatterroristen' handelen in opdracht van hun geloof. Ik wijt dit eerder aan macho-gedrag.
Boehoe, wat zielig. Nou, weet je wat, schuif ze nog maar weer miljoenen subsidie toe joh! Je zegt wel dat ik generaliseer, en ik populistische uitspraken doe, maar wat jij doet is nét zo. Je constateert zogenaamd iets, en schuift dit dan in de schoenen van de maatschappij, naar de hardwerkende burger toe. En wie kan er voor dit probleem opdraaien? Juist, de belastingbetaler. En dan vindt jij het gek dat mensen het zat zijn, en achter mensen als Wilders gaan staan? Je hebt totaal geen idee waar je het over hebt, want hoe zou het nou komen dat zij in een sociaal-economische positie verkeren? Dat ligt aan ons? Hoe zou het nou komen dat ze de taal niet spreken? Dat ligt aan ons?quote:Daden die grotendeels zijn toe te schrijven aan de hachelijke positie waarin zij verkeren. Ze verkeren vaak in een sociaal-economische positie die ik niemand toewens. Vaak spreken de ouders de Nederlandse taal niet, en tot overmaat van ramp worden ze ook nog eens wantrouwend bekeken door de autochtone bevolking. Negatieve aandacht creëert vaak negatief gedrag.
Ja, voor jou lijkt het allemaal zo simpel, je bevestigd dit zelf. En mensen hebben niets aan jouw linkse prietpraat en struisvogelgedrag, met daarbij het gevaarlijk links wijzende vingertje, zoals Paul Rösenmuller deed en Pim Fortuyn's aanhang extreem rechts noemde. Dat heeft Fortuyn uiteindelijk met de dood moeten bekopen. Dat is niet de schuld van links, maar de schuld van mensen zoals jij die alles ontkennen, de andere kant opkijken en zeer selectief (vanwege hun eigen linkse visie, en deze met man en macht, koste wat het kost willen beschermen) te werk gaan. En demoniseren omdat de vinger op de zere plek wordt gelegd. Ik zou haast willen zeggen dat jij de kwaliteiten van Joseph Goebbels bezit. Hoe jij hier jouw monoloog afsteekt, en hoeveel mensen dagelijks hier in deze linkse prietpraat trappen, daar kan die man nog een puntje aan zuigen.quote:Het lijkt allemaal zo simpel, althans voor mij, maar veel mensen willen hier werkelijk niet aan. Zij blijven bij hun idiote standpunt dat Moslims een groot gevaar zijn. Alle Moslims. En ze proberen daardoor steeds dichter bij een volstrekt onnodige cultuurclash te komen.
Fout, Moslim-zijn leidt juist wel voor een groot deel tot de criminaliteit, juist omdat bij deze groep het idee bestaat dat alles wat westers is, fout is. En alles wat niet-moslim is, is ongelovig, en ongelovigen verdienen straf. Dat uit zich dus in elke vorm, en een daarvan is haat jegens westerse mensen. Dit uit zich dan in criminaliteit, want die auto waar de autoradio uit wordt gejat is toch van een westers iemand, die zaak die wordt overvallen is toch van een westers iemand. Zie jij een patroon bij Marokkanen die een islamitische slager overvallen? Zie jij een patroon bij Marokkanen die geweldadig zijn tegen Marokkanen zelf?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:04 schreef shilizous_88 het volgende:
Als je teruggaat naar de kern van de problemen, dan kom je toch niet uit op het geloof....
Dan kom je uit op de extreme criminaliteit, de onbeschoftheid, het negeren van gezag en het feit dat de gemiddelde buitenlander geen opleiding kan afmaken.
Ga dan daar eens iets aan doen en laat het geloof erbuiten, want het Christendom is net zo'n idioot geloof als de Islam.
Waarom deden de nazi's eigenlijk van die gekke dingen? Vertel me dat eens, groot licht...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:04 schreef shilizous_88 het volgende:
Als je teruggaat naar de kern van de problemen, dan kom je toch niet uit op het geloof....
Dan kom je uit op de extreme criminaliteit, de onbeschoftheid, het negeren van gezag en het feit dat de gemiddelde buitenlander geen opleiding kan afmaken.
Ga dan daar eens iets aan doen en laat het geloof erbuiten, want het Christendom is net zo'n idioot geloof als de Islam.
Hier moet ik je wel gelijk in geven. Zelfs de meest gematigde Moslim zal na enig aandringen toegeven dat zolang een misdrijf niet gepleegd is jegens een Moslim het eigenlijk ook niet zoveel kwaad kan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:06 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Fout, Moslim-zijn leidt juist wel voor een groot deel tot de criminaliteit, juist omdat bij deze groep het idee bestaat dat alles wat westers is, fout is. En alles wat niet-moslim is, is ongelovig, en ongelovigen verdienen straf. Dat uit zich dus in elke vorm, en een daarvan is haat jegens westerse mensen. Dit uit zich dan in criminaliteit, want die auto waar de autoradio uit wordt gejat is toch van een westers iemand, die zaak die wordt overvallen is toch van een westers iemand. Zie jij een patroon bij Marokkanen die een islamitische slager overvallen? Zie jij een patroon bij Marokkanen die geweldadig zijn tegen Marokkanen zelf?
denk je dat serieus?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:13 schreef TheThirdMark het volgende:
Hier moet ik je wel gelijk in geven. Zelfs de meest gematigde Moslim zal na enig aandringen toegeven dat zolang een misdrijf niet gepleegd is jegens een Moslim het eigenlijk ook niet zoveel kwaad kan.
Bron? Geen bron? Loze uitspraak.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:06 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Fout, Moslim-zijn leidt juist wel voor een groot deel tot de criminaliteit, juist omdat bij deze groep het idee bestaat dat alles wat westers is, fout is.
Bron? Geen bron? Geen onderbouwing in de vorm van cijfers? Loze uitspraak.quote:En alles wat niet-moslim is, is ongelovig, en ongelovigen verdienen straf.
Want moslims hebben geen auto's en ten tweede voeren criminelen altijd een kentekencheck uit om te kijken of iemand een moslim is. Aangezien Nederlanders ook moslim kunnen zijn, hebben ze niet genoeg aan NAW gegevens en gaan ze eerst maar even langs om te kijken of die persoon een moslim is of niet. Oftewel loze uitspraak.quote:Dat uit zich dus in elke vorm, en een daarvan is haat jegens westerse mensen.
Dit uit zich dan in criminaliteit, want die auto waar de autoradio uit wordt gejat is toch van een westers iemand,
Zie vorig punt, conclusie: loze uitspraak.quote:die zaak die wordt overvallen is toch van een westers iemand.
Onderbouw dit een met cijfers, kan je dat niet? (Loze uitspraak.) Straatterroristen terroriseren buurten waarin ze wonen of buurten daaromheen, drie keer raden wat de afkomst is van veel mensen die daar wonen. Die gasten gaan echt niet eerst na wie de eigenaar van een auto is voordat ze hem in brand steken (zie bijv. in Slotervaart) Het is niet alsof jochies uit Slotervaart auto's in A'dam Zuid in de fik steken.quote:Zie jij een patroon bij Marokkanen die een islamitische slager overvallen? Zie jij een patroon bij Marokkanen die geweldadig zijn tegen Marokkanen zelf?
Die hebben ze al gehad.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef speknek het volgende:
Duitsland heeft een Fortuyn nodig. Een vierde man in het vastgeroeste systeem die zegt waar het op staat. Met een volksmenner als Geert Wilders schieten ze echt helemaal niks op.
"Na enig aandringen"? Misschien zodat je ze met rust gaat laten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hier moet ik je wel gelijk in geven. Zelfs de meest gematigde Moslim zal na enig aandringen toegeven dat zolang een misdrijf niet gepleegd is jegens een Moslim het eigenlijk ook niet zoveel kwaad kan.
Waarom zeggen ze dan allemaal van wel? Zouden mensen uberhaupt niet gedreven kunnen worden door een spiritueel streven? Religie roept niets op in mensen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:19 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Het fundamentalistisch geweld komt meestal niet voort uit een spiritueel streven.
Waarom dan die aanslagen in de westerse landen, landen waar moslims vrijelijk hun geloof kunnen belijden? Vertel me dat maar eens...quote:Veeleer heeft het te maken met het een einde willen maken aan de corrupte, autocratische regeringen die nu in veel moslimlanden aan de macht zijn en die de vooruitgang van hun landen frustreren.
Niet dus...quote:Het heeft dus weinig met de islam te maken, en des te meer met de sociaal-economische en politieke omstandigheden waarin veel moslims verkeren. Die omstandigheden worden overigens mede in stand gehouden door landen als de VS.
Bron? -> Koranquote:
Drie maal raden tegen wie het geweld altijd is gericht.... Westerse mensen, de westerse maatschappij, Goh!quote:Straatterroristen terroriseren buurten waarin ze wonen of buurten daaromheen, drie keer raden wat de afkomst is van veel mensen die daar wonen.
'eigen wijken'.... die wijken zijn niet van hun. Het zijn wijken die opgebouwd zijn door de hardwerkende burger, niet door een Marokkaan die rijdt in een BMW uit de 7-serie. Waarbij nog aangetekend moet worden dat sommige wijken zelfs door onze Nederlandse voorouders zijn opgebouwd ná de oorlog. Wie maken het vervolgens kapot? Juist.quote:Die gasten gaan echt niet eerst na wie de eigenaar van een auto is voordat ze hem in brand steken (zie bijv. in Slotervaart) Het is niet alsof jochies uit Slotervaart auto's in A'dam Zuid in de fik steken.
Hetzelfde bij de rellen in de banlieu's, ze hebben hun eigen wijken kapotgeslagen.
Dat blijft een leuke hobby onder moslims en linksen die tegen de klippen op maar blijven ontkennen dat de islamitische cultuur een enkeltje middeleeuwen is, ja.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:12 schreef speknek het volgende:
Mensen blijven hier doen alsware religie en cultuur twee disjuncte mogendheden.
Ian Paisley is ook een mooi voorbeeld.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:28 schreef Py het volgende:
[..]
Wederom een![]()
Je hebt de hele wereld af moeten zoeken om 1 Bisschop was het volgens mij, te vinden met een aparte mening om te kunnen zeggen:"ja daar gebeurt het ook'. Die ene heeft daar behoorlijk wat kritiek op gekregen en daar is behoorlijk discussie over ontstaan, ook binnen er kerk. Is hij niet tijden geschorst geweest? Dus om die mening van die bisschop als de algemene mening van de kerk te zien is een idiote constatering, imo. Er staat niet in de bijbel dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden, hij heeft het zelf bedacht. Maar voor jou is het toch een stok om mee te slaan: 'Kijk eens hoe ik niet generaliseer in dit geval waarin je niet kan generaliseren, en als je dat wel doet doe je idiote constateringen'.
[..]
Aanslagen in Spanje gepleegd door de ETA al vergeten? Aanslagen door de (verschillende takken van de) IRA in onder andere Londen al vergeten? Om maar eens wat voorbeelden te noemen van terroristische aanslagen door groeperingen die nou niet bepaald "moslim" waren. Die 2 groeperingen hebben bij elkaar heel wat meer aanslagen gepleegd dan "de moslims" tot nu toe, in ieder geval binnen de grenzen van Europa.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:49 schreef Pacifico het volgende:
[...]
Nee, maar een terrorist is meestal wél moslim! Aanslagen in Madrid al vergeten? Aanslagen op Bali al vergeten? Aanslagen Riyad al vergeten? Aanslagen Jakarta al vergeten? Aanslag op Theo van Gogh al vergeten? Aanslagen Londen al vergeten? En uit welk geloof zijn de genoemde voorbeelden gepleegd denk je zelf? Wie heeft er nou niet opgelet? Jij! Nee, je snapt dat jouw constatering idioot is.
[..]
Het midden-oosten is niet zo ver lopen. Ik hou ze niet tegen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:14 schreef Meh7 het volgende:
[..]
"Na enig aandringen"? Misschien zodat je ze met rust gaat laten.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:40 schreef Zwansen het volgende:
Just my thoughtsquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Terwijl cultuur en islam met elkaar verweven zijn, en zeker niet te scheiden zijn, idd.
Afgewezen. Ik wil bronnen zien die een causaal verband aantonen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:22 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Bron? -> Koran
[..]
Bron? -> Koran
[..]
Zie vorig punt, conclusie: Koran
[..]
Bron, geen bron? Loze uitspraak.quote:Drie maal raden tegen wie het geweld altijd is gericht.... Westerse mensen, de westerse maatschappij, Goh!
Ga daar vragen dan van wie die wijken zijn.quote:'eigen wijken'.... die wijken zijn niet van hun.
Wat een stereotypen weer, hoe gek in je hoofd ben je als je denkt dat Marokkanen doorgaans in dikke 7 serie BMW's rijden? Loop even rond in één van die wijken en tel even hoeveel auto's met een waarde van meer dan ¤30.000 je ziet. Als je dat niet durft mag je ook Google Street Views gebruiken.quote:Het zijn wijken die opgebouwd zijn door de hardwerkende burger, niet door een Marokkaan die rijdt in een BMW uit de 7-serie.
Tokkies?quote:Waarbij nog aangetekend moet worden dat sommige wijken zelfs door onze Nederlandse voorouders zijn opgebouwd ná de oorlog. Wie maken het vervolgens kapot? Juist.
Ain't going nowhere. Elke keer dat iemand zoiets zegt komt er +1 moslim baby'tje bij in Nederland.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:25 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het midden-oosten is niet zo ver lopen. Ik hou ze niet tegen.
Niet vergeten, maar dat waren geen aanslagen op westers grondgebied waarbij er is gehandeld uit een geloof, n.l. de islam. En dat terwijl op dit grondgebied moslims vrijelijk hun geloof kunnen belijden..... Erg frapant, of toch niet?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:24 schreef morg78 het volgende:
[..]
Aanslagen in Spanje gepleegd door de ETA al vergeten? Aanslagen door de (verschillende takken van de) IRA in onder andere Londen al vergeten? Om maar eens wat voorbeelden te noemen van terroristische aanslagen door groeperingen die nou niet bepaald "moslim" waren. Die 2 groeperingen hebben bij elkaar heel wat meer aanslagen gepleegd dan "de moslims" tot nu toe, in ieder geval binnen de grenzen van Europa.
"Vingertje wijzen." MAAR HULLIE DOEN HET OOKquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:29 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Niet vergeten, maar dat waren geen aanslagen op westers grondgebied waarbij er is gehandeld uit een geloof, n.l. de islam. En dat terwijl op dit grondgebied moslims vrijelijk hun geloof kunnen belijden..... Erg frapant, of toch niet?
Je haalt er nu groeperingen bij de zich verzetten tegen de onderdrukker in hun eigen land.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:24 schreef morg78 het volgende:Aanslagen in Spanje gepleegd door de ETA al vergeten? Aanslagen door de (verschillende takken van de) IRA in onder andere Londen al vergeten? Om maar eens wat voorbeelden te noemen van terroristische aanslagen door groeperingen die nou niet bepaald "moslim" waren. Die 2 groeperingen hebben bij elkaar heel wat meer aanslagen gepleegd dan "de moslims" tot nu toe, in ieder geval binnen de grenzen van Europa.
Religie is natuurlijk niets anders dan een specialis van cultuur.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:24 schreef ExTec het volgende:
Terwijl cultuur en islam met elkaar verweven zijn, en zeker niet te scheiden zijn, idd.
Die heb je net gehad.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Afgewezen. Ik wil bronnen zien die een causaal verband aantonen.
quote:Wat een stereotypen weer, hoe gek in je hoofd ben je als je denkt dat Marokkanen doorgaans in dikke 7 serie BMW's rijden? Loop even rond in één van die wijken en tel even hoeveel auto's met een waarde van meer dan ¤30.000 je ziet. Als je dat niet durft mag je ook Google Street Views gebruiken.
[..]
Tokkies?
Welke cultuur? De cultuur in land van herkomst? De culturen in het woonland? De straatcultuur die heerst in de achterstandwijken? Of van alles een beetje?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Religie is natuurlijk niets anders dan een specialis van cultuur.
Vingerwijzen doe jij ook, gast.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
"Vingertje wijzen." MAAR HULLIE DOEN HET OOK
quote:
Echt Lemmebesque dit, als je geen antwoord hebt ga je maar de lolbroek uithangen. Jij kwam met de 7 serie BMW's, nu heb je natuurlijk geen onderbouwing en moet je trollen.quote:Hoe gek in je hoofd ben je als je denkt dat Nederlanders doorgaans in dikke 7 serie BMW's rijden? Loop even rond in één van die wijken en tel even hoeveel auto's met een waarde van meer dan ¤30.000 je ziet. Als je dat niet durft mag je ook Google Street Views gebruiken.
Wijs jij nu niet de vinger naar mij door mij te vertellen dat ik het ook doe?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vingerwijzen doe jij ook, gast.
Niet janken.
Dus je verklaard bij deze de Koran als iets wat niet te onderbouwen is? Het is toch het woord van Allah en diens boodschapper? Die trek jij nu in twijfel?quote:
Alsof jij een onderbouwing geeft, en jij nooit trolt. Slachtofferrol, hm.... wat komt me dit toch bekend voor....quote:Echt Lemmebesque dit, als je geen antwoord hebt ga je maar de lolbroek uithangen. Jij kwam met de 7 serie BMW's, nu heb je natuurlijk geen onderbouwing en moet je trollen.
Beide idd.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Welke cultuur? De cultuur in land van herkomst? De culturen in het woonland?
Niet perse, wel elementen.quote:De straatcultuur die heerst in de achterstandwijken?
Idd, beetje van alles.quote:Of van alles een beetje?
Ja, dus??quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wijs jij nu niet de vinger naar mij door mij te vertellen dat ik het ook doe?
Een welbekende tactiek die bij mij niet werkt. Kan je aantonen dat er een causaal verband tussen de islam en criminaliteit is? Zo, nee: dan maak je je zelf belachelijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:37 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Dus je verklaard bij deze de Koran als iets wat niet te onderbouwen is? Het is toch het woord van Allah en diens boodschapper? Die trek jij nu in twijfel?
Ik twijfel aan jouw onderbouwing, jij stelt dat er een causaal verband is en dan moet ik bewijzen dat die er niet is? Zo werkt het niet.quote:Alsof jij een onderbouwing geeft, en jij nooit trolt. Slachtofferrol, hm.... wat komt me dit toch bekend voor....
Het bergip cultuur is jou volkomen vreemd he? Maar laat ik jou eens een wedervraag stellen (dat doe je toch immers zelf ook zo graag): waarom vond Hitler zoveel bereidwilligen bij het uitroeien van de joden? Waar zou dat aan gelegen hebben? Ik ben zeer benieuwd naar je antwoord!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Welke cultuur? De cultuur in land van herkomst? De culturen in het woonland? De straatcultuur die heerst in de achterstandwijken? Of van alles een beetje?
Seriously? Moet ik nu gaan zoeken naar een post waarin je wel jankt? Volgens mij was jij gisteren nog aan het janken over het vingertje.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dus??
Ik jank toch niet: "Jij bent aan het vingerwijzen"?
Nou dan.
Lezen, Lee, lezen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:15 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Hoe kan dat de schuld zijn van een collectief? Waarom schuif je de schuld af op de hele Marokkaanse gemeenschap?
Ja, ik was gister ook aan het janken, idd, dat jij het flikte om mensen terecht te wijzen omdat ze aan het vingerwijzen waren, terwijl je dat zelf ook doetquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Seriously? Moet ik nu gaan zoeken naar een post waarin je wel jankt? Volgens mij was jij gisteren nog aan het janken over het vingertje.
Nee, want ik weet niet wat een BERGIP is! WHAHA!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het bergip cultuur is jou volkomen vreemd he?
De IRA bleef niet in de UK. In Ierland zelf zijn aanslagen door de IRA gepleegd (geen onderdeel van het VK) en ook in Nederland.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:30 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je haalt er nu groeperingen bij de zich verzetten tegen de onderdrukker in hun eigen land.
ETA blijft binnen spanje (en grensstreek), IRA blijft in de UK.
Hiervan kun je nog altijd stellen dat de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder is. Ze strijden niet voor wereld dominantie en niet voor meerdere glorie van hun hemelse E-Cock. Enkel voor het recht om te zijn wie ze zijn onder hun eigen recht in hun eigen land. Hoe verwerpelijk de meeste acties van hun ook mogen zijn.
Moslims daarentegen terroriseren maar om 1 reden--> alles dat niet Moslim is is slecht en moet uitgeroeid worden.
De enige realiteit om dit soort dingen te voorkomen is om alle moslims op hun eigen plekje te zetten met een grote muur er om heen. Discussies zijn niet mogelijk.
Ik vind dit zieligheidquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:39 schreef Meh7 het volgende:
Ik twijfel aan jouw onderbouwing, jij stelt dat er een causaal verband is en dan moet ik bewijzen dat die er niet is? Zo werkt het niet.
Dit toont ten eerste geen causaal verband aan en ten tweede vormt het een ontkrachting van Pacifo's betoog.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:46 schreef ExTec het volgende:
Het is idd niet perse de islam, het is primair de culturen (of het schrijnende gebrek aan) waar die mensen uit voort komen die het probleem is.
Vertel?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:47 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit toont ten eerste geen causaal verband aan en ten tweede vormt het een ontkrachting van Pacifo's betoog.
Het is het seizoen niet voor aardbeien.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:52 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ben jij altijd zo? Je hebt zeker aambeien
wat doet het er nou toe dat ze dan Nederlanders zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:49 schreef Lyrebird het volgende:
Kwalijke zaak. Het probleem ligt namelijk niet alleen bij de islam of bij buitenlanders.
De kern van het probleem ligt bij ons. Hoe is het mogelijk dat we in deze situatie zijn terecht gekomen? Kun je je voorstellen dat ze, ik noem maar wat, in Saudi Arabie op een dag wakker worden, en realiseren dat meer dan 10% van hun inwoners Nederlands is? En dat een onevenredig deel hun hand ophoudt bij de staat, en van dat geld lekker bier gaat drinken?
Eh, over het causaal verband tussen religie en criminaliteit heb ik het. De discussies lopen een beetje door elkaar.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vertel?
Hij was het expliciet eens dat islam maar cultuur is. Een is niet van het ander te scheiden.
Briljant hoor. Het begrip cultuur kan uberhaupt niet bestaan zonder enige vorm van abstrahering. Wat jij de hele tijd doet is de focus verschuiven om daarmee toch maar vooral te kunnen ontkennen dat er een bepaalde (islam) culturele component aanwezig is bij deze problematiek. Als we even aannemen dat mensen in alles wat ze doen voor een groot deel gestuurd worden door hun cultuur (waarvan ik me niet kan voorstellen dat je dat betwist...), zul je toch met me eens moeten zijn dat cultuur in deze een rol speelt. Als we dat hebben aangetoond, kunnen we gaan kijken welke cultuur het precies is. Jij zoomt daarbij steeds in op de straatcultuur en aanverwanten, maar dat is moeilijk verdedigbaar nu deze problematiek wereldwijd speelt. Dan moet het dus aan een minder specifiek deel van de cultuur liggen, dat is althans zeer aannemelijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, want ik weet niet wat een BERGIP is! WHAHA!
Inhoudelijk: dat is afhankelijk van wat je onder cultuur verstaat en hoe breed je het wil bekijken. De "cultuur" van de kraker in Amsterdam is een andere dan de "cultuur" van een boer in Friesland.
Die Marokkanen zijn verantwoordelijk voor zichzelf en hoe zijzelf de conclusie uit de Koran trekken. Je kan de verantwoordelijkheid niet afschuiven op een dood object als een boek.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beide idd.
[..]
Niet perse, wel elementen.
Denk even aan onze Antilianen.Staan qua misdaad cijfers toch wel redelijk in de buurt van het 'Trotse Marokkaanse volk'. Waarom zijn die minder zichtbaar?
Omdat ze bv geen lesbienes wijken uit pesten. Of homo's in elkaar trappen. Of 'psssst'en, maar dan alleen naar NL meisjes, nooit naar hoofddoekjes.
Is het toeval dat marokkanen dat doen, of aard dat ergens in hun religie?
[..]
Idd, beetje van alles.
niets. het is slechts een voorbeeld.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
wat doet het er nou toe dat ze dan Nederlanders zijn.
\quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Die Marokkanen zijn verantwoordelijk voor zichzelf en hoe zijzelf de conclusie uit de Koran trekken. Je kan de verantwoordelijkheid niet afschuiven op een dood object als een boek.
iedereen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:02 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
\
Wel als iedereen van dat verwerpelijke ''geloof'' het met dat dode object goed praat.
Exact, een boek is niet verantwoordelijk voor daden van anderen. Zo denk ik er ook over, al is dat volgens ExTec nogal uniek.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Die Marokkanen zijn verantwoordelijk voor zichzelf en hoe zijzelf de conclusie uit de Koran trekken. Je kan de verantwoordelijkheid niet afschuiven op een dood object als een boek.
Cultuur en religie zijn een en dezelfde (met dien verstande dat onder cultuur nog wat extra puntjes vallen), dat is wat ik hier al jaren poneer... Ik draai dus helemaal niks om.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:10 schreef Mutant01 het volgende:
Sowieso draait Diederick Duck oorzaak en gevolg om, religie definieert cultuur niet, cultuur definieert religie.
Dat is het dus niet, immers dan zou de gehele Islamitische cultuur een en dezelfde zijn, ongeacht land waar het voorkomt. Probeer jij maar eens bijvoorbeeld de Marokkaans cultuur en de Saoedische cultuur overeen te brengen aan de hand van religie.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Cultuur en religie zijn een en dezelfde (met dien verstande dat onder cultuur nog wat extra puntjes vallen), dat is wat ik hier al jaren poneer... Ik draai dus helemaal niks om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |