Misschien dat die zangeres met haar nieuwe band - incl Jack White op drums - gaat toeren?quote:Op zondag 24 mei 2009 17:14 schreef Aisumasen het volgende:
Ik geloolf dat The Kills hun complete festival-tournee geannuleerd hebben. Helaas dus...
quote:Op zondag 24 mei 2009 17:19 schreef YellowBanana het volgende:
Opeth is toch wel het beste dat komt.
lees dan eerst ff terugquote:Op zondag 24 mei 2009 21:36 schreef foowout het volgende:
misschien kom ik met oud nieuws maar ik krijg net te horen dat Kees van Hondt zichzelf heeft bevestigt op zn optreden gister.
dat wordt weer flink doorhalen de laatste nacht!
ok, dus geen:quote:Op zondag 24 mei 2009 18:42 schreef Aisumasen het volgende:
Hm... Yep. http://www.thedeadweather.com/shows.html
Troll! Da kan heul niej!quote:Op zondag 24 mei 2009 04:34 schreef Sappys het volgende:
Voor de fokkers die nu nog online zijn.... er zijn normale tickets beschikbaar!![]()
Ik heb er net 2 besteld!![]()
Peaches moet komenquote:Op maandag 25 mei 2009 13:27 schreef ciscotjuh het volgende:
Toch vind ik wel dat Peaches even langs mag en kan komen :}
Ja ik vind eigenlijk ook wel dat het MOETquote:
Jij bent toch altijd degene die nieuwe namen ontdekt?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Het topic wordt saai, kan iemand de Pinkpopposter niet ff lekken ofzo?
ken het niet, maar drums of death tourt met haar door de VS. En komt ook op Lowlands, dus het zou wel kunnen.quote:
Ja klopt ze waren hier 8 mei nog.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:13 schreef Radioheader het volgende:
[..]
ken het niet, maar drums of death tourt met haar door de VS. En komt ook op Lowlands, dus het zou wel kunnen.
Inderdaad, die spelen al overal dus ik vind 't jammer dat LL ze dan ook nog 's moet hebben. Ik ga ze op Pinkpop of Parkpop wel ff bekijken.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:23 schreef AMDB het volgende:
De Staat is cool, maar ga er alleen kijken als er niks anders is. Ik zie ze toch al vaak genoeg.
Ik ook niet. Zag ze op bevrijdingspop... wel aardig maar niet geweldig. En ik snap al helemaal die lyrische pers en vergelijking met Qotsa niet. Als ze daar mee willen vergelijken vergelijk ik ze met Triggerfinger die even later op bevrijdingspop speelde en geen spaan van De Staat over liet. Dat is pas echte rock'n'roll.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:19 schreef frame-saw het volgende:
Nou, wat een verrassing, nooit verwacht!
Ik weet het niet zo met De Staat, vind het niet heel interessant.
Objectief kun je toch wel stellen dat de middelmaat regeert in de Nederlandse popwereld als de enige muzikanten met internationale faam DJ's en Within Temptation zijn en een 'stadion'act als Kane ondanks veel lobby- en marketingwerk niet eens een boerenschuur in Duitsland vol krijgt en die andere stadionact, Anouk, een enkel een half hitje in Scandinavie heeft gehad.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:46 schreef ranja het volgende:
Dat blijft een kwestie van smaak Sack... wat de een goed vindt, vindt de ander niks
Net als dat er zat mensen in dit topic zijn die Arctic Monkeys geweldig vinden en ook die het helemaal niks doet.
Alain Clark is nu wel hard aan het doorbreken in het buitenlandquote:Op maandag 25 mei 2009 20:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Objectief kun je toch wel stellen dat de middelmaat regeert in de Nederlandse popwereld als de enige muzikanten met internationale faam DJ's en Within Temptation zijn en een 'stadion'act als Kane ondanks veel lobby- en marketingwerk niet eens een boerenschuur in Duitsland vol krijgt en die andere stadionact, Anouk, een enkel een half hitje in Scandinavie heeft gehad.
Zeker wat bijpodium optredens op massale jazzfestivals, een supportact in Duitsland en wat zelf betaalde optredens in Japan? Zodat ie daarna bij Matthijs van Nieuwkerk kan pochen met z'n internationale succes. Of staat ie bij Jools Holland deze week en de week erna bij Letterman?quote:Op maandag 25 mei 2009 21:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Alain Clark is nu wel hard aan het doorbreken in het buitenland
Clubcircuit zeg ik toch.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:15 schreef RedGuy het volgende:
Welke Belgische bands staan er regelmatig bij Jools Holland en Letterman?
Sommige Nederlandse club acts zou ik graag wat vaker in Nederland zien. Ik heb het idee dat het gewoon met image te maken heeft, dat het 'not done' is om als Nederlander iets Nederlands goed te vinden. Niet voor niks zijn sommige Nederlandse club bands bekender/succesvoller in Engeland en de VS dan in Nederland.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Niet voor niets ook dat Belgische acts graag gezien worden in het Nederlandse clubcircuit en Nederlandse clubacts zelden voet aan grond krijgen in Belgie.
Wie dan? Kan me niets bedenken wat druk bezig is in het buitenland en Nederland overslaat eerlijk gezegd.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Sommige Nederlandse club acts zou ik graag wat vaker in Nederland zien. Ik heb het idee dat het gewoon met image te maken heeft, dat het 'not done' is om als Nederlander iets Nederlands goed te vinden.
In Belgie bepaalt niet Giel Beelen de muzikale agenda voor het gehele land, maar zijn er fatsoenlijke radiostations en tijdschriften met een eigen smaakquote:Op maandag 25 mei 2009 21:18 schreef RedGuy het volgende:
Belgen maken nu eenmaal 'intelligentere' muziek dan de grote Nederlandse artiesten.
Belgen kunnen over het algemeen ook goede muziek beter waarderen.
Had moke het niet geprobeerd in duitsland.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wie dan? Kan me niets bedenken wat druk bezig is in het buitenland en Nederland overslaat eerlijk gezegd.
Ik nu ook even niet, maar in het verleden wel met name met dank aan bv John Peel die regelmatig bands als Seedling en Persil draaide of in de studio had. Maar bv dit jaar heb ik een aantal concerten gezien, nog niet veel trouwens, maar m'n top 2 bestaat wel uit Nederlandse bands en dat kan zo maar zo blijven na Lowlands. Hopelijk niet.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wie dan? Kan me niets bedenken wat druk bezig is in het buitenland en Nederland overslaat eerlijk gezegd.
Over muzikale armoede gesproken: met 1 cd op zak al een theatertour met strijkers gaan doenquote:Op maandag 25 mei 2009 21:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Had moke het niet geprobeerd in duitsland.
Je hoeft er niet heen of naar te luisterenquote:Op maandag 25 mei 2009 21:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Over muzikale armoede gesproken: met 1 cd op zak al een theatertour met strijkers gaan doen
Jammer dat Nederland geen John Peel-achtige(n) heeft op de radio inderdaadquote:Op maandag 25 mei 2009 21:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik nu ook even niet, maar in het verleden wel met name met dank aan bv John Peel die regelmatig bands als Seedling en Persil draaide of in de studio had. Maar bv dit jaar heb ik een aantal concerten gezien, nog niet veel trouwens, maar m'n top 2 bestaat wel uit Nederlandse bands en dat kan zo maar zo blijven na Lowlands. Hopelijk niet.
Dat moet iedereen ook voor zich weten natuurlijk. Maar het is natuurlijk te triest voor woorden dat dit soort wansmaak op de 3fm-en en DWDD's verkocht wordt als de top-of-the-bill van Nederland muziekland en dat hele kuddes meningloze Pinkpoppers en Lowlanders dat slikken. Bah.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Je hoeft er niet heen of naar te luisterenDoe ik ook niet.
als ze dat leuk vinden moeten ze dat gewoon doen. Wat een instelling alsof dat niet zou kunnenquote:Op maandag 25 mei 2009 21:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Over muzikale armoede gesproken: met 1 cd op zak al een theatertour met strijkers gaan doen
't Mag wel, dat ze het doen op zich kan mij geen reet schelen, maar ga als media dat soort creatieve armoede niet verkopen als een meesterzet en er positieve aandacht aan besteden.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als ze dat leuk vinden moeten ze dat gewoon doen. Wat een instelling alsof dat niet zou kunnen
De meeste mensen vallen toch voor simpele dingen die te begrijpen zijn. Een programma met echt nieuwe dingen en revolutionaire muziek zou hier toch niet werken. Aangezien degene die daar van houden toch hun heil wel op internet zoeken en zodoende sneller op de hoogte zijn van een trend dan dat een tv-programma ze kan bieden.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
't Mag wel, dat ze het doen op zich kan mij geen reet schelen, maar ga als media dat soort creatieve armoede niet verkopen als een meesterzet en er positieve aandacht aan besteden.
In Belgie, Scandinavie, Duitsland en Groot-Brittanie is de programmering op de populair 'alternatieve' radiozenders toch veel gevarieerder en gewaagder dan hier en er wordt goed naar geluisterd. En eerder genoemde programma's als Rockpalast of Jools Holland zouden hier op de buis niet misstaan.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:53 schreef AMDB het volgende:
[..]
De meeste mensen vallen toch voor simpele dingen die te begrijpen zijn. Een programma met echt nieuwe dingen en revolutionaire muziek zou hier toch niet werken. Aangezien degene die daar van houden toch hun heil wel op internet zoeken en zodoende sneller op de hoogte zijn van een trend dan dat een tv-programma ze kan bieden.
Ja zo jammer dat ze 's nachts niet gewoon oude concerten laten zien, of wat actueels. Zo moeilijk is het niet laat Rockpalast zien.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In Belgie, Scandinavie, Duitsland en Groot-Brittanie is de programmering op de populair 'alternatieve' radiozenders toch veel gevarieerder en gewaagder dan hier en er wordt goed naar geluisterd. En eerder genoemde programma's als Rockpalast of Jools Holland zouden hier op de buis niet misstaan.
In Nederland zijn werkelijk alle grote media 'die iets met muziek doen' vergielbeeliseerd.
Jools Holland is er al toch? Ergens midden in de nacht weggestopt. Maar doe nou eens zo iets met Nederlandse artiesten die niet Blof, Kane, Moke, Di-Rect, Krezip of Moke zijn en knip het niet weg tot fragmenten van 1 minuut.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ja zo jammer dat ze 's nachts niet gewoon oude concerten laten zien, of wat actueels. Zo moeilijk is het niet laat Rockpalast zien.
Maar Jools Holland komt binnenkort op Nederland 3.
proef ik hier een persoonlijke smaak?quote:Op maandag 25 mei 2009 23:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar doe nou eens zo iets met Nederlandse artiesten die niet Blof, Kane, Moke, Di-Rect, Krezip of Moke zijn
Nee, niet perse, het zijn gewoon altijd dezelfde artiesten. En iedereen kan toch wel objectief vast stellen dat het niet de scherpe randjes van de popmuziek zijn.quote:
Gaat al gelijk stoppen. We hebben nu Youtube waar de laatste tijd redelijk wat goed materiaal staat. Maar, inderdaad voor de diversiteit die de PO altijd voorstaat zou een beetje meer Rock geen kwaad kunnen.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jools Holland is er al toch? Ergens midden in de nacht weggestopt. Maar doe nou eens zo iets met Nederlandse artiesten die niet Blof, Kane, Moke, Di-Rect, Krezip of Moke zijn en knip het niet weg tot fragmenten van 1 minuut.
Nou ja, Dwdd heeft wel vaak Excelsior bandjes. Dat wel. Maar niet alleen maar. Soms hebben ze best wat goeds of interessants staan.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nee, niet perse, het zijn gewoon altijd dezelfde artiesten. En iedereen kan toch wel objectief vast stellen dat het niet de scherpe randjes van de popmuziek zijn.
Kytemanquote:Op maandag 25 mei 2009 23:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, Dwdd heeft wel vaak Excelsior bandjes. Dat wel. Maar niet alleen maar. Soms hebben ze best wat goeds of interessants staan.
En die scherpe randjes, ach. Wat betekent dat eigenlijk.
Het is even wennen, maar ben om, vooral sinds ik ze live zag op bevrijdingsfestival, misschien moet je ze ook eens live zien dus.quote:
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:53 schreef Luni het volgende:
Dit is toch het Lowlandstopic?
Oeh, die is altijd wel zwaar oké!quote:Op maandag 25 mei 2009 21:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nina Kinert trouwens bevestigd op myspace: http://www.myspace.com/ninakinert
(via collegaforum)
quote:Met Placebo is opnieuw een headliner voor Pukkelpop 2009 bekend. De groep rond Brian Molko brengt op 8 juni het gloednieuwe ‘Battle for the sun’ uit. De plaat is het resultaat van drie maanden bloed, zweet en tranen onder het goedkeurende oog van sterproducer Dave Bottrill, die eerder al werkte met bands als Tool, Muse en onze eigenste dEUS. De single ‘For what it’s worth’ schalt nu al door je radio en zal op vrijdag 21 augustus ongetwijfeld ook door de Pukkelpop-speakers knallen!
Verder kan je genieten van Pukkelpop lievelingen Eagles of Death Metal, versterken MSTRKRFT en Luciano presents AEther de indrukwekkende dance affiche en komen Ladyhawke, DeVotchKa, Brakes, The Rifles, Gang Gang Dance, Bill Callahan en [b]The Black Angels richting Kiewit.
[/b]
Uiteraard is er weer veel plaats voor knap jong talent zoals rijzende pop ster La Roux, shoegazers The Big Pink, NME lievelingen The Gay Blades en indiepop sensatie The Virgins. En in de Shelter zal het er stevig aan toe gaan bij bands als Thursday, Rival Schools, Future of the Left, Zebrahead en The Living End. Dit is nog lang niet alles, maar volgens ons toch weer een fijne reeks namen om bij te watertanden
Hij zal wel in de war zijn met Pinkpop, maar ik zie het nog gebeuren ook. Dat zou wel het zoveelste zwaktebod zijn, maar goed...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:15 schreef RedGuy het volgende:
Heeft Michiel Veenstra gisteren nou The Kooks bevestigd voor Lowlands? Dat las ik op Last FM.
Ik hoop het toch godverdomme niet he.
Of ze komen gewoon lekker op lowlandsquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:29 schreef Toad het volgende:
Placebo komt al op PP. Dan kopen jullie lekker daar kaartjes voor.
Boeiend, dit is het Lowlandstopic, en daar komen ze gewoon wel heenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:26 schreef mouzzer het volgende:
Zoals ik eerder vandaag al zei dat The Prodigy echt niet op Pinkpop zou komen is het nu ook bevestigd door de band zelf via twitter:
Sorry no for Pinkpop - still in the USA on Sunday :: Prodigy HQ
goh zou ik het dan misschien in het verkeerde topic hebben gezet.. En ze komen na Lowlands nog een keerquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:27 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Boeiend, dit is het Lowlandstopic, en daar komen ze gewoon wel heen
idd zeker weten. kunnen gewoon in de lijst erbij.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:48 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Kyteman schijnt ook op LL te komen.
BTW, Destine net bekend gemaakt door RRB. Yuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |