abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69078279
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:35 schreef Siniti het volgende:

[..]

Mensen die denken dat mensen die weten dat het leven slechts een illusie is dit niet aan andere mensen willen melden zodat deze andere mensen de waarheid ook onder ogen zien en beseffen dat het leven een illusie is. Ik doe dit voor jouw eigen bestwil.
Waarom is het leven volgens jouw een illusie?

Ik hoor dit trouwens vaker , maar meestal niet of nauwelijks onderbouwd . Ben nu weleens benieuwd naar de gedachtegang achter deze opmerking, of is het louter "anti-maatschappij" en "kijk mij eens een interessante afwijkende mening hebben" iets?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69078331
Bewijs eerst maar eens dat het leven geen illusie is.

Bracing for incoming shitstorm
pi_69078341
Zal ik eens even illusionair je polsen doorsnijden? Dan merken we het vanzelf.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_69078361
weet niet hoe ze dat doen, zo'n illusie, zal vast wel iets met spiegels zijn ofzo
pi_69078368
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69078375
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:49 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik hoor dit trouwens vaker , maar meestal niet of nauwelijks onderbouwd . Ben nu weleens benieuwd naar de gedachtegang achter deze opmerking, of is het louter "anti-maatschappij" en "kijk mij eens een interessante afwijkende mening hebben" iets?
dat en we noemen dat ook wel 'suicidaal'
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
pi_69078399
quote:

[..]

Ok om eerlijk te zijn is het slechts trollen

Maar je kan niet uitsluiten dat het een mogelijkheid is, net zoals het een mogelijkheid is dat wij het computerspel van een tiener in een andere wereld zijn.
pi_69078408
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:55 schreef Sinceria het volgende:
Zal ik eens even illusionair je polsen doorsnijden? Dan merken we het vanzelf.
Doodsbedreiging *noteert* , die gaat zo via PM gelijk mee

En Sinti je bent een motherfucker. Eerst helemaal bla bla doen over je illusie-theorie en vervolgens niet e.e.a. durven uit te leggen wat is dat voor stylo man
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69078427
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:57 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

[..]

dat en we noemen dat ook wel 'suicidaal'
Ja toch? Zo had ik ook een discussie met Sinti en die zei dat. Ik zie het leven niet als een illusie ervaar . Maar we gaan allemaal dood, de een morgen de ander over 60 jaar pas.

Misschien een illusie in de zin dat dit leven een hoger doel heeft waar we als we normaal ons aardse ding doen daar geen aandacht aan schenken.
Je weet toch ff twisted spiritueel doen na deze spannende week met Jomanda
pi_69078475
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:03 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ja toch? Zo had ik ook een discussie met Sinti en die zei dat. Ik zie het leven niet als een illusie ervaar . Maar we gaan allemaal dood, de een morgen de ander over 60 jaar pas.

Misschien een illusie in de zin dat dit leven een hoger doel heeft waar we als we normaal ons aardse ding doen daar geen aandacht aan schenken.
Je weet toch ff twisted spiritueel doen na deze spannende week met Jomanda
Nja, hoger doel, het zal allemaal wel. als dat zo is... dan is werken 5-6 dagen per week 30 jaar lang voor hongerloon een enorme illusie inderdaad

jomanda lol...d'r gaat iets gebeuren ja deze week... of week is al voorbij..maybe doelde ze op het onweer... weer een illusie

en de toppers door naar het songfestival..ow nee shit...illusie

maar je heb van die leipo's ja die dat serieus menen. het kan, dat ik hier nu in de matrix zit..why not
pi_69078502
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:00 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Doodsbedreiging *noteert* , die gaat zo via PM gelijk mee

En Sinti je bent een motherfucker. Eerst helemaal bla bla doen over je illusie-theorie en vervolgens niet e.e.a. durven uit te leggen wat is dat voor stylo man
Lees deze discussie in dit topic is, hier ben ik toch aardig ver gekomen met het verdedigen van mijn illusie
0 seeders WTF??
pi_69078529
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:11 schreef Siniti het volgende:

[..]

Lees deze discussie in dit topic is, hier ben ik toch aardig ver gekomen met het verdedigen van mijn illusie
0 seeders WTF??
hahaha, well i'm impressed good job
pi_69078628
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:11 schreef Siniti het volgende:

[..]

0 seeders WTF??
Ja maar dat is een discussie tussen jou en een andere user (die bovendien al zijn/haar mening klaar had)
In principe sta ik (zij het ligt sceptisch ) open voor jouw interpretatie dat het leven een illusie zou zijn.

Dus geen bash topic maar oprechte en open discussie over hoe we dit leven moeten beschouwen.

Soms denk ik dat dit hele gedoe idd een illusie is. Niet zoals in de Matrix , maar meer dat we een hoger doel dienen dat los staat van de zaken die hier op aarde gebeuren. Of dat de aarde een soort van strafkolonie is voor hoger verhevene zielen o.i.d.
Niet dat ik mijn leven als een straf zie hoor , in tegendeel zelfs.
Echter er zijn wel gradaties in bewustzijn en schoonheid waar te nemen . Daarvan is muziek het ultieme bewijs . Waarom vinden we muziek mooi? Waarom vinden we dit:

over het algemeen gezien mooier dan dit:

Dan moet er toch een hoger bewustzijn in ons aanwezig zijn dat een hoger doel dient dan zoals eerder genoemd werd 38 uur werken in de week, geld verdienen, neuken , kinderen opvoeden en dan oud worden en aan een of andere rare ziekte sterven?

Als dat hogere doel er is dan is het lijkt me niet op aarde te vinden, dus vanuit dat perspectief zou je wellicht kunnen stellen dat dit aardse leven met al haar geld en status gerelateerde zaken slechts een illusie is vergelijken met dat hogere doel?

Zoiets?
pi_69078662
Zoiets ja, al sta ik zelf zelfs voor meer opties open. Wie zegt dat dit hele leven geen droom is uit een ander leven, of een computerspelletje uit een ander leven, etc, etc. Alles is mogelijk.
pi_69078664
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:28 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ja maar dat is een discussie tussen jou en een andere user (die bovendien al zijn/haar mening klaar had)
In principe sta ik (zij het ligt sceptisch ) open voor jouw interpretatie dat het leven een illusie zou zijn.

Dus geen bash topic maar oprechte en open discussie over hoe we dit leven moeten beschouwen.

Soms denk ik dat dit hele gedoe idd een illusie is. Niet zoals in de Matrix , maar meer dat we een hoger doel dienen dat los staat van de zaken die hier op aarde gebeuren. Of dat de aarde een soort van strafkolonie is voor hoger verhevene zielen o.i.d.
Niet dat ik mijn leven als een straf zie hoor , in tegendeel zelfs.
Echter er zijn wel gradaties in bewustzijn en schoonheid waar te nemen . Daarvan is muziek het ultieme bewijs . Waarom vinden we muziek mooi? Waarom vinden we dit:

[ afbeelding ]

over het algemeen gezien mooier dan dit:

[ afbeelding ]

Dan moet er toch een hoger bewustzijn in ons aanwezig zijn dat een hoger doel dient dan zoals eerder genoemd werd 38 uur werken in de week, geld verdienen, neuken , kinderen opvoeden en dan oud worden en aan een of andere rare ziekte sterven?

Als dat hogere doel er is dan is het lijkt me niet op aarde te vinden, dus vanuit dat perspectief zou je wellicht kunnen stellen dat dit aardse leven met al haar geld en status gerelateerde zaken slechts een illusie is vergelijken met dat hogere doel?

Zoiets?

Kan je dit nog naar je op verschuiven? this makes sense
  zaterdag 16 mei 2009 @ 02:43:33 #16
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_69078753
Jongens, het is een illusie, TS; dit leven, is allemaal, slechts, het ubertastische videogame ding dat je op de kermis zag, daarlijk zet je je bril af en merk je dat je net 50 cent hebt verneukt aan een spel waar je (?)jaar oud bent geworden op een of andere absurde planeet aarde, en ga je met je moeder weer terug naar huis.
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 02:52:16 #17
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_69078802
Het leven afschilderen als illusie is niets meer dan het hopen op een makkelijker leven na je dood.
Suļcidale gelovigen/agnosten zijn het.

Als het leven een illusie is heb ik liever plezier en wat bier dan wat hoop en 300 milligram dope.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_69078818
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:52 schreef cerror het volgende:
Het leven afschilderen als illusie is niets meer dan het hopen op een makkelijker leven na je dood.

Als het leven een illusie is heb ik liever plezier en wat bier dan wat hoop en 300 milligram dope.
Of je kan stellen dat agnosten mensen zijn die accepteren dat het niet mogelijk is met zekerheid te weten dat er geen god oid bestaat

Oh, en ik geloof zelf dat er weinig kans is dat er iets is na dit leven
pi_69078845
Wat bedoel je hier mee in dit kader: PVV: Koninginnedag 2009 is bedorven door Marokkanen
I´m back.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 03:02:01 #20
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_69078861
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:55 schreef Siniti het volgende:

[..]

Of je kan stellen dat agnosten mensen zijn die accepteren dat het niet mogelijk is met zekerheid te weten dat er geen god oid bestaat

Oh, en ik geloof zelf dat er weinig kans is dat er iets is na dit leven
Ik ben meer agnost wegens het onstaan van ieder onsch.
Dat hele leven na de dood verhaal? Neh.

Maar als ik de OP's referentie moet geloven is er meer.
Ik denk van niet. Men bedenkt zoiets alleen om zichzelf minder bang te maken voor de dood.

Sommigen bedenken een alternatieve realiteit om zo zichzelf toch een afterlife te garanderen (in hun hoofd) maar dan wel met een "wetenschappelijke achtergrond" in plaats van een spirituele.

Hypocriete sperma emmers.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_69078873
quote:

Te makkelijk. Ik geniet van het leven (en mijn bier) maar dat wil niet zeggen dat af en toe vragen stellen een ongezonde manier van denken is , of zelfs een vorm van wanhopig op zoek zijn naar een makkelijker bestaan.
pi_69078889
Het hangt er van af wat voor een illusie we het over hebben.

Eigenlijk is alles wat we zien niet meer dan een associatie en interpertatie van onze hersenen. Alles wat je hebt geleerd geeft betekenis aan alles wat we waarnemen. Inclusief onszelf. Eigenlijk zijn de dingen die we waarnemen, inc. onszelf dus, niet hoe ze "echt" of met andere woorden, objectief, zijn. In dat opzicht is ons leven één grote illusie. Dat maakt het leven voor mij als individu niet minder echt.

Dat is ten minste het topje van de ijsberg van wat ik erover denk
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_69078898
Ik geniet van mijn leven en mijn bier???
I´m back.
pi_69078917
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:02 schreef cerror het volgende:

[..]

Ik ben meer agnost wegens het onstaan van ieder onsch.
Dat hele leven na de dood verhaal? Neh.

Maar als ik de OP's referentie moet geloven is er meer.
Ik denk van niet. Men bedenkt zoiets alleen om zichzelf minder bang te maken voor de dood.

Sommigen bedenken een alternatieve realiteit om zo zichzelf toch een afterlife te garanderen (in hun hoofd) maar dan wel met een "wetenschappelijke achtergrond" in plaats van een spirituele.

Hypocriete sperma emmers.
Waarom reageer je zo aanvallend naar de "andersdenkenden" ? Je schreeuwt om het hardst dat er niets is , waarschijnlijk omdat je iemand bent die de voorkeur geeft aan aardse (schijn)zekerheden.

Nee want wat jij niet ziet bestaat niet hé? Maar ondertussen schijt je 7 kleuren stront dat er wél iets is. En dat jij dat dreigt te missen omdat je het immers niet ziet.

Over hypocriet gesproken.......
pi_69078965
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:08 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Waarom reageer je zo aanvallend naar de "andersdenkenden" ? Je schreeuwt om het hardst dat er niets is , waarschijnlijk omdat je iemand bent die de voorkeur geeft aan aardse (schijn)zekerheden.

Nee want wat jij niet ziet bestaat niet hé? Maar ondertussen schijt je 7 kleuren stront dat er wél iets is. En dat jij dat dreigt te missen omdat je het immers niet ziet.

Over hypocriet gesproken.......
Ja, of je schijt 7 kleuren stront dat er wel wat is en dus verzin je maar dat er wel wat is, iets vaags, een dinges???
I´m back.
pi_69078968
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:06 schreef Ryan3 het volgende:
Ik geniet van mijn leven en mijn bier???
Zou je alsjeblieft de hondenmand naar boven willen meebrengen?
pi_69078974
Kijk, er is wel wat. .
De hondenmand is nat btw hč.
I´m back.
pi_69078979
Die zal toch wel opgedroogd zijn inmiddels?

Ollie ligt nu in bed trouwens. Op jouw plek uiteraard. .
pi_69078986
neem die mand nu maar mee naar boven... ik heb zat fleecedekens voor O. Maar net te weinig om op te liggen.
pi_69078995
Aparte wending van topic
pi_69078998
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:19 schreef Stali het volgende:
neem die mand nu maar mee naar boven... ik heb zat fleecedekens voor O. Maar net te weinig om op te liggen.
Hij is al weer droog, zoals je inmiddels weet. .
Dus jaag Ollie even van mijn plaats af. .
I´m back.
pi_69079000
Ik leg mijn ziel bloot ( ) en jullie maken irrelevante grapjes
pi_69079003
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:20 schreef Siniti het volgende:
Aparte wending van topic
Ja, even tussendoor hoor.
I´m back.
pi_69079004
quote:
Aparte wending van topic
Oh, hij riep iets over biertopic en Ollie moet wel fijn slapen natuurlijk.
Hoi enzo. .
pi_69079007
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:21 schreef intraxz het volgende:
Ik leg mijn ziel bloot ( ) en jullie maken irrelevante grapjes
Dat zijn geen irrelevante grapjes, dude, die hondemand heeft vanmiddag even in de regen gestaan. .
I´m back.
pi_69079010
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij is al weer droog, zoals je inmiddels weet. .
Dus jaag Ollie even van mijn plaats af. .
Jij blijft de jager. Ik zorg enkel dat Ootje straks een vluchtplek heeft. .
pi_69079018
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:22 schreef Stali het volgende:

[..]

De jager gaat even pissen dan. .
I´m back.
pi_69079019
quote:
Aparte wending van topic
dit exact
underground forever baby
pi_69079022
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:05 schreef intraxz het volgende:

Eigenlijk is alles wat we zien niet meer dan een associatie en interpertatie van onze hersenen. Alles wat je hebt geleerd geeft betekenis aan alles wat we waarnemen. Inclusief onszelf. Eigenlijk zijn de dingen die we waarnemen, inc. onszelf dus, niet hoe ze "echt" of met andere woorden, objectief, zijn. In dat opzicht is ons leven één grote illusie. Dat maakt het leven voor mij als individu niet minder echt.

Overheen gelezen, maar dit is natuurlijk een feit
pi_69079025
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zijn geen irrelevante grapjes, dude, die hondemand heeft vanmiddag even in de regen gestaan. .
Wil je erover praten?
pi_69079029
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:24 schreef Laton het volgende:

[..]

dit exact
Ja, sorry hoor, dat was even een huishoudelijke mededeling... .
I´m back.
pi_69079033
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:25 schreef Siniti het volgende:

[..]

Wil je erover praten?
Nou ik vroeg me allenig af hoe al die shit van het leven is een illusie zich verhield tot die opmerking in dat PVV topic. Zo van Wilders bladediebla Nederlandse cultuur gaat kapot bladediebla mensen doe je ogen open etc. .
I´m back.
pi_69079036
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:22 schreef Stali het volgende:

[..]

Ey zoek een kamer of ga via PM bs praten
pi_69079037
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, sorry hoor, dat was even een huishoudelijke mededeling... .
nee nee, welkom entertainment
underground forever baby
pi_69079039
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ik vroeg me allenig af hoe al die shit van het leven is een illusie zich verhield tot die opmerking in dat PVV topic. Zo van Wilders bladediebla Nederlandse cultuur gaat kapot bladediebla mensen doe je ogen open etc. .
Dat is mijn alom herhaalde troll-routine. Hij werkte niet echt in dat topic, echt 0 reacties
pi_69079047
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:28 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hoezo bull shit. dude? Wie denk jij dat er op dit moment bull shit redeneert?
I´m back.
pi_69079050
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:29 schreef Siniti het volgende:

[..]

Dat is mijn alom herhaalde troll-routine. Hij werkte niet echt in dat topic, echt 0 reacties
En welk statement probeer je, tevergeefs, te maken vis-ą-vis die illusie shit?
I´m back.
pi_69079056
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo bull shit. dude? Wie denk jij dat er op dit moment bull shit redeneert?
Jij en je lelijke vrouwtje, en nou opkankeren met je BS
pi_69079059
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En welk statement probeer je, tevergeefs, te maken vis-ą-vis die illusie shit?
Slechts dat het een mogelijkheid iets die niet valt uit te sluiten.
pi_69079061
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:28 schreef Laton het volgende:

[..]

nee nee, welkom entertainment
Ik zou wat softporno gaan downloaden als je entertainment zoekt, dat is opwindender dan wat die dudes in dit topic hebben te melden, denk ik.
I´m back.
pi_69079064
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:33 schreef Siniti het volgende:

[..]

Geen correctlopende zin hč. .
Even overnieuw.
I´m back.
pi_69079067
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Even overnieuw.
Geen correct woord hé. .
pi_69079068
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:33 schreef Siniti het volgende:

[..]

Hij is te dom om zaken open minded en beschouwend waar te nemen. Zijn gebrekkige opleiding en tokkie karakter zouden daar anyway trouwens toch geen relevante perceptie van kunnen inbrengen.
Die verdrinkt nog wel in zijn eigen eigengeiligheid
pi_69079069
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:28 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Zeg hou jij eens je gemak tegen mij, zoveel heb jij niet toegevoegd in dit topic wat langzaam toewerkt naar existentiėle eenzaamheid.

Gun een klein hondje z'n mandje.
pi_69079075
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:35 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hij is te dom om zaken open minded en beschouwend waar te nemen. Zijn gebrekkige opleiding en tokkie karakter zouden daar anyway trouwens toch geen relevante perceptie van kunnen inbrengen.
Die verdrinkt nog wel in zijn eigen eigengeiligheid
Ik vind het jammer dat mensen altijd denken de waarheid in pacht te hebben
pi_69079077
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:35 schreef Stali het volgende:

[..]

Zeg hou jij eens je gemak tegen mij, zoveel heb jij niet toegevoegd in dit topic wat langzaam toewerkt naar existentiėle eenzaamheid.

Dat is gewoon dom wat je daar zegt _!
pi_69079078
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Even overnieuw.
Ben je een beetje een L-V aan het worden?
pi_69079086
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zou wat softporno gaan downloaden als je entertainment zoekt, dat is opwindender dan wat die dudes in dit topic hebben te melden, denk ik.
multitasken he
underground forever baby
pi_69079089
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:37 schreef Siniti het volgende:

[..]

Dat is gewoon dom wat je daar zegt _!
Ik heb de Quest ook maar liggen omdat die krijg van mijn ouders hoor. .
pi_69079092
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:35 schreef Siniti het volgende:

[..]

Geen correct woord hé. .
Maar het loopt wel, het gaat om correctlopend, dusdanig dat je begrijpt wat iemand bedoelt.
Wat bedoelde jij met die post in dat andere topic en dan tov die illusie shit?
I´m back.
pi_69079093
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:39 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik heb de Quest ook maar liggen omdat die krijg van ouders hoor. .
Nog een totaal irrelevante opmerking
pi_69079098
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:35 schreef Stali het volgende:

[..]

Tieft op naar je nest achterlijk pijpsletje. O en neem je domme vriendje met zijn quasi grappige Obama zwarte piet hoedje avatar mee ( ) meteen mee. Inhoudelijk een discussie voeren grenst gezien jouw geestelijke capaciteiten aan het onmogelijke.

Dus óf je kruipt onder de tafel en begint met zuigen óf je kruipt je nest in en gaat slapen.Wel stilliggen want als dat zich voorplant hebben we er met 2 domme ouders weer een slachtoffertje loverboy toestanden bij . Kosten de maatschappij al genoeg lelijke steuntrekker

Zolang je je bek maar houdt
pi_69079102
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:39 schreef Siniti het volgende:

[..]

Nog een totaal irrelevante opmerking
Maar jouw opmerking was dus ook irrelevant in dat topic?
Was gewoon bedoeld om te testen in hoeverre users vasthouden aan de illusie oid?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-05-2009 03:47:26 ]
I´m back.
pi_69079111
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:40 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Tieft op naar je nest achterlijk pijpsletje. O en neem je domme vriendje met zijn quasi grappige Obama zwarte piet hoedje avatar mee ( ) meteen mee. Inhoudelijk een discussie voeren grenst gezien jouw geestelijke capaciteiten aan het onmogelijke.

Dus óf je kruipt onder de tafel en begint met zuigen óf je kruipt je nest in en gaat slapen.Wel stilliggen want als dat zich voorplant hebben we er met 2 domme ouders weer een slachtoffertje loverboy toestanden bij . Kosten de maatschappij al genoeg lelijke steuntrekker

Zo jij bent stoer. .
I´m back.
pi_69079114
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar jouw opmerking was dus oom irrelevant in dat topic?
Was gewoon bedoeld om te testen in hoeverre users vasthouden aan de illusie oid?
Welke opmerking? Die over Wilders was trollen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 03:45:20 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69079121
quote:

[
Ik hoor dit trouwens vaker , maar meestal niet of nauwelijks onderbouwd .
paddo vriendjes.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_69079128
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:45 schreef popolon het volgende:

[..]

paddo vriendjes.
Ik doe het zonder drugs jeweets
pi_69079129
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:33 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Jij en je lelijke vrouwtje, en nou opkankeren met je BS
Je was hier al begonnen zie ik???
I´m back.
pi_69079132
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:45 schreef popolon het volgende:

[..]

paddo vriendjes.
Die zijn verboden toch
pi_69079136
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:44 schreef Siniti het volgende:

[..]

Welke opmerking? Die over Wilders was trollen.
Maar wat vind je dan over Wilders ivm illusie?
Niet over nagedacht? Gewoon lukraak trollen?
I´m back.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 03:49:23 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69079139
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:47 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Die zijn verboden toch
Waarom open je vaak topics en begin je te schelden? Wat is dat voor zwaktebod?

Da's toch nergens voor nodig?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_69079140
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:47 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Die zijn verboden toch
Rot op naar je nest man.
I´m back.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 03:49:51 #73
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69079142
Drie vragen op een rij.
pi_69079145
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:49 schreef popolon het volgende:

[..]

Waarom open je vaak topics en begin je te schelden? Wat is dat voor zwaktebod?

Da's toch nergens voor nodig?
Socializen jeweetz
pi_69079146
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:40 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

"kijk mij eens een interessante afwijkende mening hebben"

Van je pa zeker? .
pi_69079148
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rot op naar je nest man.
Je moeder is ongesteld
pi_69079151
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:50 schreef Stali het volgende:

[..]

Van je pa zeker? .
Goeie man
pi_69079152
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar wat vind je dan over Wilders ivm illusie?
Niet over nagedacht? Gewoon lukraak trollen?
Wat heeft Wilders met illusie te maken? Illusie gaat echt alleen over iedereen en de hele wereld.

Daarnaast zijn al mijn posts waarin ik Wilders vereer inderdaad lukraak trollen. Tis leuk hoor
pi_69079154
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:49 schreef popolon het volgende:
Drie vragen op een rij.
restecp man
pi_69079156
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:51 schreef Siniti het volgende:

[..]

Wat heeft Wilders met illusie te maken? Illusie gaat echt alleen over iedereen en de hele wereld.

Daarnaast zijn al mijn posts waarin ik Wilders vereer inderdaad lukraak trollen. Tis leuk hoor
Dus je vereert Wilders niet?
I´m back.
pi_69079157
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:51 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Goeie man
Die van jou een tentoonstelling. .
pi_69079161
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:51 schreef Siniti het volgende:

[..]

Laat gaan man. Die gasten zijn puur op troll acties uit. Heb die Ryan nauwelijks en dat mokkeltje gewoon géén bijdrage aan dit topic zien leveren.

Nu is het een soort bash/NB topic dus fuck it
pi_69079169
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je vereert Wilders niet?

Begrijpend lezen is moeilijk.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 03:55:04 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69079173
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:52 schreef Siniti het volgende:

[..]

restecp man
Dronkaard !
pi_69079178
Maar beste Ryan omdat je nogal een obsessie aangaande Wilders schijnt te hebben.... Wilders is idd een schim , een passant en zijn doelstellingen zijn grotendeels gronwettechnische illusies dus in zekere zin ja.
pi_69079179
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:53 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Laat gaan man. Die gasten zijn puur op troll acties uit. Heb die Ryan nauwelijks en dat mokkeltje gewoon géén bijdrage aan dit topic zien leveren.

Nu is het een soort bash/NB topic dus fuck it
pi_69079182
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Dronkaard !
Ik drink ook niet
pi_69079183
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:54 schreef Siniti het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Begrijpend lezen is moeilijk.
Begrijpend lezen is niet moeilijk, maar blijkbaar gaat het begrijpend schrijven je moeilijk af?
I´m back.
pi_69079187
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:56 schreef Stali het volgende:

[..]

Is het überhaupt fysiek mogelijk voor jouw inhoudelijk te reageren?
pi_69079191
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:56 schreef Stali het volgende:

[..]

Constatering van feiten , komt verder geen mening aan te pas gleuf.
pi_69079193
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is niet moeilijk, maar blijkbaar gaat het begrijpend schrijven je moeilijk af?
Als ik stel dat al mijn posts waar ik Wilders vereer lukraak trollen is, dan kan je zelf ook wel bedenken of ik hem vereer.
pi_69079195
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:56 schreef Pacmaniac het volgende:
Maar beste Ryan omdat je nogal een obsessie aangaande Wilders schijnt te hebben.... Wilders is idd een schim , een passant en zijn doelstellingen zijn grotendeels gronwettechnische illusies dus in zekere zin ja.
Dit is wel een biertopic he? Wat een schijn van een verkapte huillie.
pi_69079202
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:59 schreef Stali het volgende:

[..]

Maak je dan voor de verandering eens wél nuttig en ga bier halen !
pi_69079210
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:58 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Constatering van feiten , komt verder geen mening aan te pas gleuf.

En maar ordinair blijven schelden op het vriendinnetje van he. Schitterend. .
pi_69079218
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:00 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Maak je dan voor de verandering eens wél nuttig en ga bier halen !
Dit is jouw hele achtergrond wrs.
Zonde voor je.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 04:04:28 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69079223
WFL

Normaal een discussie voeren zonder krachttermen wordt steeds moeilijker.
pi_69079227
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:58 schreef Siniti het volgende:

[..]

Als ik stel dat al mijn posts waar ik Wilders vereer lukraak trollen is, dan kan je zelf ook wel bedenken of ik hem vereer.
Als trollen voor jou betekent precies het tegenovergestelde beweren van wat je vindt dan niet. Als trollen voor jou betekent de boel een beetje opjutten dan wel.
I´m back.
pi_69079229
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:03 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit is jouw hele achtergrond wrs.
Zonde voor je.
Jaaaaa, ga nou maar bier halen. Je hond moet waarschijnlijk ook nog uit? Zijn de bitterballen al klaar? Ksssst
pi_69079231
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:04 schreef popolon het volgende:
WFL

Weet je nog wel dat WFT 1 van de leukste subfora was?
Met deze dudes gaat het mooi naar de donder iig.
I´m back.
pi_69079233
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:04 schreef popolon het volgende:
WFL

Ok en dat heb je nu 3 x gezegd...jouw bijdrage is ook enigszins discutabel aan het worden......
pi_69079235
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als trollen voor jou betekent precies het tegenovergestelde beweren van wat je vindt dan niet. Als trollen voor jou betekent de boel een beetje opjutten dan wel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)
pi_69079240
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:59 schreef Stali het volgende:

[..]

Eigenaardige dude idd, iets zegt me dat-ie het in andere subfora ook niet echt redt.... .
I´m back.
pi_69079243
quote:
Ik zie dat je de postgeschiedenis van Ryan gevonden hebt?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 04:09:22 #104
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69079245
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:06 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ok en dat heb je nu 3 x gezegd...jouw bijdrage is ook enigszins discutabel aan het worden......
Al drie keer? Bewijs graag.

Je opent graag topics en dan ga je tekeer als een halve josti zonder band. Tja da's even fijn.
pi_69079248
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Al drie keer? Bewijs graag.

Je opent graag topics en dan ga je tekeer als een halve josti zonder band. Tja da's even fijn.
En jij bent er altijd bij ja . Geef maar gewoon toe dat ik je fascineer !
pi_69079249
quote:
Er zit gewoon helemaal niets achter, en dat ga je even uitdiepen in dit topic?
I´m back.
pi_69079251
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:05 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Jaaaaa, ga nou maar bier halen. Je hond moet waarschijnlijk ook nog uit? Zijn de bitterballen al klaar? Ksssst

Schaam je niet hoor, je bent precies die achtergebleven boerenmarokkaan waar ik wel eens over lees op FOK!
pi_69079253
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:11 schreef Stali het volgende:

[..]

Schaam je niet hoor, je bent precies die achtergebleven boerenmarokkaan waar ik wel eens over lees op FOK!
Krijgen de Marokkanen wéér de schuld
pi_69079257
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er zit gewoon helemaal niets achter, en dat ga je even uitdiepen in dit topic?
Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim?

Zoals ik al eerder zei heeft Wilders 0,0 te maken met mijn gebrabbel over de illusie.
pi_69079260
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:13 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim?

Zoals ik al eerder zei heeft Wilders 0,0 te maken met mijn gebrabbel over de illusie.
Eensch. Al heeft hij tussen de onzin door af en toe nog wel een inhoudelijke reactie gepost. Dat gezeik over Wilders gaat nergens over idd
pi_69079269
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:12 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Krijgen de Marokkanen wéér de schuld
Nee hoor, het was aan jou persoonlijk.
Maar je hebt inderdaad veel overeenkomsten met die achtergebleven boertjes. Er gaat wat bier bij je in en dan ga je zomaar een vrouw uitschelden omdat je issues hebt met e.o.a. kerel op internet die je niet aanstaat.

Tentoonstelling. .
pi_69079272
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:20 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee hoor, het was aan jou persoonlijk.
Maar je hebt inderdaad veel overeenkomsten met die achtergebleven boertjes. Er gaat wat bier bij je in en dan ga je zomaar een vrouw uitschelden omdat je issues hebt met e.o.a. kerel op internet die je niet aanstaat.

Tentoonstelling. .
De internets is serious business of niet?
pi_69079279
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:15 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Eensch. Al heeft hij tussen de onzin door af en toe nog wel een inhoudelijke reactie gepost. Dat gezeik over Wilders gaat nergens over idd

Dit hele topic gaat nergens over, WFL ligt al een paar jaar op zijn gat wat dat betreft.
pi_69079284
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:23 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit hele topic gaat nergens over, WFL ligt al een paar jaar op zijn gat wat dat betreft.
Ja, toch bedankt dat jij geprobeerd hebt dit topic te redden met je briljante inhoudelijke posts
pi_69079293
[quote]Op zaterdag 16 mei 2009 04:20 schreef Stali het volgende:

[..]

[ Bericht 80% gewijzigd door Pacmaniac op 16-05-2009 05:38:24 ]
pi_69079298
Wfl was wel ooit leuk toch, tijdje geleden, voordat lui als Pacmaniac en wat? Siniti zich ermee bemoeiden, in wat? in een poging om bijdehand te doen, vaag te doen, om zogenaamd interessante vraagjes te stellen aan elkaar?
I´m back.
pi_69079300
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:29 schreef Ryan3 het volgende:
Wfl was wel ooit leuk toch, tijdje geleden, voordat lui als Pacmaniac en wat? Siniti zich ermee bemoeiden, in wat? in een poging om bijdehand te doen, vaag te doen, om zogenaamd interessante vraagjes te stellen aan elkaar?
Vroeger was alles beter hé
pi_69079301
quote:
Nostalgie NOES NOES

Weet je hé.........Vroeger was alles beter,niet?

WTF doe je dan hier mafkees?????
pi_69079307
Jullie krijgen het topic wel vol verder he?

Lekker schelden joh. Het is immers allemaal een illusie. Je vindt nooit genoeg entertainment als je zo hol bent.

Succes heren. .
pi_69079309
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:35 schreef Stali het volgende:

Lekker schelden joh. Het is immers allemaal een illusie. Je vindt nooit genoeg entertainment als je zo hol bent.

Succes heren. .
Bedankt voor je "bijdrage" en hopelijk tot nooit meer
pi_69079312
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:35 schreef Stali het volgende:

Succes heren. .
Succes met het vinden van een post van mij waarin ik iemand uitscheld in dit topic.
pi_69079313
quote:
Ben je gek. Het is al een paar jaar een theezakje van de Quest.
Maar je hebt nog steeds een hoop aardige users in WFL.

Zeg, kom je naar boven? .
pi_69079314
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:39 schreef Stali het volgende:

[..]

Ben je gek. Het is al een paar jaar een theezakje van de Quest.
Maar je hebt nog steeds een hoop aardige users in WFL.

Zeg, kom je naar boven? .
Doe het in hemelsnaam veilig
pi_69079319
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:36 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Bedankt voor je "bijdrage" en hopelijk tot nooit meer
Slaap je roes uit.

Tot FOK!s. .
pi_69079320
Zijn jullie huilies er nog steeds?
I´m back.
pi_69079323
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:41 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn jullie huilies er nog steeds?
De hoofdverantwoordelijke huilie riep net dat je naar boven moest komen geloof ik
  zaterdag 16 mei 2009 @ 04:48:40 #127
39581 Salvad0R
universal
pi_69079391
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:05 schreef intraxz het volgende:

mooi uitgelegd
  zaterdag 16 mei 2009 @ 08:47:04 #129
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_69079834
er is geen grand doel in het leven, die maak je voor jezelf

naast voortplanten en doodgaan natuurlijk
When all else fails, you always have delusion.
pi_69087100
Uit het KBL-topic wel een interessante reactie van fluitbekzeenaald2.0:
quote:
Maar hij kan er ook voor zorgen dat de gedachte niet eens in ons opkomt. Als wij in ons geheel niet bestaan, zijn we een soort gecompliceerde dagdroom. Dan kan diegene dus precies invullen wat wij denken, dus hij zou ook kunnen zorgen dat wij hier niet over nadenken, of dat het ons gewoon niet uitmaakt.
Niet zo zeer interessant omdat ik er mee eens ben, maar wel omdat het mij weer eens laat nadenken over de illusie in relatie tot een eventuele droom(wereld).
Tevens is dit even mijn tvp voor nu
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:33:12 #131
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_69087892
Alles is er en wordt door verschillende levende wezens anders opgevat en geļnterpreteerd, maar het leven is geen illusie. In godsnaam welke idioot is er ooit op die gedachte gekomen, waar denk je dat we zintuigen hebben? Juist, om dingen waar te nemen!

Als alles een illusie zou zijn, zouden dus alle sterren, nevels, melkwegen etc. allemaal illusies zijn. Guess what, dat zijn ze niet! Doe een slotje op dit topic alstjeblieft, want dit gaat nergens over.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
pi_69088291
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:33 schreef Machiavelli. het volgende:
Alles is er en wordt door verschillende levende wezens anders opgevat en geļnterpreteerd, maar het leven is geen illusie. In godsnaam welke idioot is er ooit op die gedachte gekomen, waar denk je dat we zintuigen hebben? Juist, om dingen waar te nemen!

Als alles een illusie zou zijn, zouden dus alle sterren, nevels, melkwegen etc. allemaal illusies zijn. Guess what, dat zijn ze niet! Doe een slotje op dit topic alstjeblieft, want dit gaat nergens over.
Ik denk nou net dat dit de insteek van de TS is, dat hij/zij vindt/meent dat dit niet aantoonbaar is en dat daarom het idee van de illusie net zo zeer mogelijk is.

En al zou alles een illusie zijn, dan blijf je met vragen zitten die jij hier min of meer noemt: waarom dan alle sterren, nevels, melkwegen etc.

Toch denk ik niet dat je kunt stellen dat het leven geen illusie is, net zo min als dat het wel een illusie is. Maar tis denk ik maar net hoe ver/scherp je de grens wil trekken.
pi_69088329
quote:

Dit is nog steeds geen bewijs. Het leven kan net zo goed een droom zijn uit een ander leven. Dit topic is wss voornamelijk bedoelt om te laten zien dat alles mogelijk is en je niets kan uitsluiten.
pi_69088395
quote:
Ik denk dat er in dit topic niet illusie als in dat dingen niet bestaan wordt bedoelt, maar illusie als in subjectivieteit.

Als je bijvoorbeeld een appel neemt, dan bestaat dat object, die appel, of met andere woorden materie, wel, maar waarom is het een appel? Omdat onze hersenen dat zo bedacht hebben.

Of als je een kleur neemt, geel bijvoorbeeld. Geel is niets anders dan een bepaalde frequentie elekrtomagnetische straling. Onze hersenen interperteren dat als geel, terwijl er eigenlijk niet zoiets bestaat.
quote:
Ben je ongemakkelijk met het idee ofzo?

[ Bericht 24% gewijzigd door intraxz op 16-05-2009 16:02:25 ]
  zaterdag 16 mei 2009 @ 16:02:39 #135
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_69088612
Ach ja je kan van alles beweren en zeggen dat het klopt omdat het tegendeel niet te bewijzen is.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 16:07:38 #136
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69088742
Je afvragen waarom je leeft of het leven een illusie is. Zinloze tijdverspilling.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 16:08:30 #137
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69088759
Zes pagina's tijdverspilling dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69088925
Is er dan zoiets als zinvolle tijdsverspilling? En net alsof het leven zin heeft
pi_69089294
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:15 schreef intraxz het volgende:
Is er dan zoiets als zinvolle tijdsverspilling? En net alsof het leven zin heeft
pi_69091940
tvz
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:32:34 #141
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69092350
Omdat je er uiteindelijk niks mee kan.
pi_69092971
Wat vindt de TS trouwens van de interpretatie van de illusie in het Oosten? Maya is daar een bekend begrip..

Van de wiki-pagina:
quote:
Maya Oorspronkelijke betekenis: illusie (sanskr.) is een begrip uit het Hindoeļsme en het Boeddhisme, dat vertaald kan worden als "sluier van illusies". Beiden religies wijzen er op dat de mens meestal een wereldbeeld heeft dat ver van de werkelijkheid af staat, zodat het de mens belet inzicht te hebben. Dit onwerkelijke beeld is het resultaat van materiėle waarneming via de zintuigen (empirisme) en een foute interpretatie ervan. Omdat de mens hierdoor door een sluier van illusies is omgeven, wordt de ware toestand van de wereld aan het zicht onttrokken. Zowel het Hindoeļsme als het Boeddhisme gaan er van uit dat deze toestand de mens verhindert het ware geluk te vinden.
bron
  maandag 18 mei 2009 @ 13:36:20 #143
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_69149174
Puur wetenschappelijk is het toch al bewezen dat het leven een illusie is??

we bestaan allemaal voor 0,00001 % uit molecuulstof en daarom heen zit 99,9999 % vacuum.

Wat we zien is dus een hele grove subjectieve vervorming van wat er echt is (leegte)
pi_69150816
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:36 schreef Mefistoteles het volgende:
Puur wetenschappelijk is het toch al bewezen dat het leven een illusie is??

we bestaan allemaal voor 0,00001 % uit molecuulstof en daarom heen zit 99,9999 % vacuum.

Wat we zien is dus een hele grove subjectieve vervorming van wat er echt is (leegte)
Staat 'leegte' gelijk aan 'illusie'?
"Everything we are, we are when we're alone."
  maandag 18 mei 2009 @ 21:18:11 #145
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_69166294
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:22 schreef Meursault het volgende:

[..]

Staat 'leegte' gelijk aan 'illusie'?
het heelal is toch ontstaan uit niets?
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_69184957
Bekijk The Matrix en vind het antwoord
pi_69221561
quote:

Illusie is een groot woord. De realiteit wordt grotendeels bepaald door zintuigelijke interpretaties en cognitieve schema's en associaties die onze logica bepalen en de manier waarop we onze wereld waarnemen. Dus wat is écht? Hoe definieer je de werkelijkheid als het bekeken wordt door een subjectief bewustzijn?
pi_69222187
U bevindt zich >hier<
pi_69222357
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef CAPS. het volgende:
Solipsisme
Verklaar je nader.
pi_69222696
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:26 schreef Ivo1986 het volgende:
Bekijk The Matrix en vind het antwoord

"Was nothing real?"
"You were real ... that made you so great to watch."
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:54:31 #151
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69223098
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:29 schreef Meursault het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Klinkt gek, maar daar is het een link voor.
pi_69223953
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:54 schreef Grulez het volgende:

[..]

Klinkt gek, maar daar is het een link voor.
Ik was meer benieuwd naar de reden van het posten van de link en eventuele overtuigingen. Dat was misschien niet al te best verwoord.
Het artikel zelf is inhoudelijk niet de hoogste kwaliteit.

Dit was de vraag van de TS.
quote:

pi_69224553
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:22 schreef Meursault het volgende:

[..]

Ik was meer benieuwd naar de reden van het posten van de link en eventuele overtuigingen. Dat was misschien niet al te best verwoord.
Het artikel zelf is inhoudelijk niet de hoogste kwaliteit.

Dit was de vraag van de TS.
[..]

De Engelse Wikipedia is al veel uitgebreider: http://en.wikipedia.org/wiki/Solipsism. Bij het lezen van dit topic moest ik gelijk denken aan solipsisme. Ook al is solipsisme niet te weerleggen/bewijzen, het is wel interessant als idee.

En hierbij horend: http://en.wikipedia.org/wiki/Solipsism_syndrome

Wil je weten wat een illusie, zou je eerst moeten weten wat 'echt' is, de werkelijkheid dus.
U bevindt zich >hier<
pi_69225659
Het leven hier op aarde is slechts een deel van een illusie. Wat de mens bewust doet (werken, stappen , praten,eten) is een grote illusie. Wat de mens onbewust doet zoals dromen ( vooral lucide dromen) is echt . Je kunt het geen leven noemen want je bent je niet bewust van wat er 'in de echte wereld' ondertussen gebeurt. Hoewel je lichaam nog functioneert terwijl je aan het (lucide,of andere onbewustedromen) dromen bent maakt het geen deel uit van het echte leven. In de droom kan je vanalles doen, je komt in heel benarde situaties terecht waarbij je je volgende dag afvraagt: "waarom heb ik daarvan gedroomd" . Tenminste als je van je droom nog niet zot bent geworden. Telkens als je weer wakker wordt stap je weer in een illusie. Waarom dromen mensen dan , daarmee bedoel ik wel niet het dromen dat men omschrijft als het verwerken van informatie of gebeurtenissen dat je hebt meegemaakt.

Het leven is gewoon één grote illusie, je moet eens proberen te dromen dat de wereld waarin je droomt een grote illusie is en daardoor je vaststelling dat de wereld een grote illusie is ook een illusie is, aangezien je de illusie droomt vanuit een illusie of een geļllusioneerde wereld.

Het woord illusie is toch zo'n leuk woord....... of is dat ook een illusie
Are you from the Illuminati? No,of course not, that's an illusion
We gaan er allemaal aan in 2012, oei jaah
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:41:32 #155
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69226579
Het enige feit waar ik zeker van ben, is mijn eigen onwetendheid. Het illusievraagstuk is ook meer een inschatting binnen mijn eigen onvermogen. Omdat je de waarheid toch niet kan weten, is het antwoord op de vraag ook niet relevant.
pi_69227371
Ben je daar zeker van? Volgens mij is zelfs je eigen onwetendheid een illusie
Are you from the Illuminati? No,of course not, that's an illusion
We gaan er allemaal aan in 2012, oei jaah
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:27:24 #157
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69228215
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:04 schreef MyIllusion het volgende:
Ben je daar zeker van? Volgens mij is zelfs je eigen onwetendheid een illusie
Dat weet ik dus niet
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:48:51 #158
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_69241696
Ik moet ook meteen denken aan het zgn. Solipsisme, en hoewel ik geneigd ben om te denken dat alles inderdaad een illusie is (buiten onze waarnemingen bestaat geen realiteit, maar nemen we wel echt waar?), probeer ik me er toch zoveel mogelijk van te distantiėren. Overbewustzijn van de illusie leidt namelijk onherroepelijk tot nihilisme. Leven met die gedachte is ethisch onmogelijk.
pi_69242011
Ik zie de werkelijkheid als een soort grens tussen verleden tijd en illusie of fantasie wat betreft de toekomst. Het heden is geen illusie, maar hoe lang duurt het moment "nu"?
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:12:29 #160
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_69254452
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:51 schreef Siniti het volgende:

[..]

Dit is nog steeds geen bewijs. Het leven kan net zo goed een droom zijn uit een ander leven. Dit topic is wss voornamelijk bedoelt om te laten zien dat alles mogelijk is en je niets kan uitsluiten.
Ja en ik kan net zo min bewijzen dat er een oude knakker in de lucht zit die alles ziet wat ik doe. Net zo min kan ik bewijzen dat de aarde er uitziet als een gele koekjestrommel, maar dat wij het gewoon zien als mooi rond en gekleurd. Uiteindelijk kunnen we niks 100% uitsluiten, maar elk weldenkend mens (wat tevens iets raars zou zijn in een droom, perfect denkvermogen) weet dat het leven geen illusie is.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
pi_69264756
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:12 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

Ja en ik kan net zo min bewijzen dat er een oude knakker in de lucht zit die alles ziet wat ik doe. Net zo min kan ik bewijzen dat de aarde er uitziet als een gele koekjestrommel, maar dat wij het gewoon zien als mooi rond en gekleurd. Uiteindelijk kunnen we niks 100% uitsluiten, maar elk weldenkend mens (wat tevens iets raars zou zijn in een droom, perfect denkvermogen) weet dat het leven geen illusie is.
Ja het is geen illusie, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar het stelt ook niet veel voor, aangezien wij leven volgens ons pakketje.

En? bezit jij perfect denkvermogen?
pi_69264818
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:12 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

Ik geloof het zelf ook niet hoor. Maar dan kan je het nog niet uitsluiten
  zaterdag 13 maart 2010 @ 23:17:17 #163
295621 TeAmo
YES yes girlfriend Hellooo!!
pi_79113044
Hey PacManiac,, ik zie ook al een tijdj hoe alles een illusie is.
alle theorieėn alles, zodanig dat je jezelf er gek mee kan maken
maar dat is aan onszelf we weten meestal wel wat het juiste is om te doen voor onszelf maar doen dan toch het andere omdat we gewend zijn in een sleur van stomiteiten te zitten.
Ik vond je voorbeeld van muziek echt een hele goeie:O
zodra je inziet dat alles een illusie is die we zelf gecreeerd hebben heb je geen keus dan jezelf te zijn en te leven zoals je echt verlangt.
wat er ook met ons gebeurt, it's pretty<3 laten we het daar bij laten haha
it's time to shine so let's do it!

Much Love & Respect XX
-Fashionable
-SuperLover
-Enchanted
-The Realest
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:10:21 #164
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_79194360
Ik kan heel kort zijn. Als ik echt een ongeloofelijke klootzak zou willen zijn (en een deel is dat ook gewoonweg ) dan zou ik zeggen dat we leven omdat je je kunt afvragen of we wel leven.

Hoe wil je dit benaderen, als ik mag vragen?

Als we de metafysische manier pakken zou je kunnen stellen dat alles wat je ziet, ruikt en hoort een interpreatie van je hersenen is. Feitelijk gesproken (en dit is mijn officiele standpunt) is het zo dat onze individuele persoonlijkheden gevormt worden door drie factoren:

- Genetische aanleg: Onze genen die we meekrijgen van geboorte zijn een soort 'pre-settings', ze bepalen ons uiterlijk maar ook gedragskenmerken. Hoe snel worden we kwaad? Hoe snel vestigen we meningen? en ze interreageren met erlkaar. Sommige instellingen kunnen anderen versterken of verzwakken.
- Afgelegde weg: Naast genetische aanleg is de afgelegde weg veranderdwoordelijk voor onze denkwijze op een bepaald moment. Waar zijn we opgegroeit? Hoe was onze omgeving? Wat hebben we meegemaakt? Deze ervaringen beinvloeden de initiele instellingen die we hebben meegekregen van de genetische aanleg.
- Huidige situatie Onze huidige situatie, de situatie waarin we een besliissing maken is een ongeloofelijke mengelmoes van alle drie de factoren. jij, andere mensen en dieren zijn ervan afhankelijk. Hoe voelen we ons? Hoe voelen andere zich? Hoe is het weer? iedere huidige situatie is het voorlopige eindresultaat van een ongeloofelijk web van afgelegde wegen die op zich weer bepaald zijn op het moment dat ze niet verleden waren maar huidige situaties en uiteindelijk zijn allemaal die wegen afhankelijk van de genetische aanleg (of de geologische als het een steen, water of aarde is bijvoorbeeld).

Uiteindelijk komt het erop neer dat onze hersenen niet toereikend geneog zijn om al die factoren bij te houden. Veel ervan zijn verborgen voor ons en een groot deel is gewoon onmogelijk om non-stop actief ind e gaten te houden. het enorme gat aan informatie vormt uiteindelijk de illusie van een geest of persoonlijkheid. In weze zijn we allemaal zoals amchines en ik kan je verzekeren dat geen enkel voorbeeld ontkomt aan die drie factoren. maar het feit blijft dat jij, als mens zijnde nooit kunt ontstijgen aan de illusie van bewustzijn, zelfs niet als je weet dat je gedachten een illusie zijn om het ontoereikende vermogen van de menselijke hersenen te compenseren.

Ergo; echt belangrijk is je vraag daarin niet, want zelfs met het antwoord maakt het geen verschil, je blijft hoe dan ook een mens en dus ontoereikend om ook ooit maar wat aan de waarheid te hebben. Alleen god mag stoicijns zijn en zelfs daar twijfel ik aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door pomtiedom op 16-03-2010 07:21:28 ]
I mean no harm
pi_79213953
Zoek maar eens op:

The holographic universe
pi_79240260
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:56 schreef Capt.Weed het volgende:
Zoek maar eens op:

The holographic universe

Juist hier moest ik ook gelijk aan denken. Interessante theorie maar 100% waterdicht is deze niet vind ik. Maar wel interessant om over na te denken. Check 'm hier;
pi_79254595
Tjah is het leven een illusie. Wat is een illusie dan... een illusie is iets dat in werkelijkheid niet bestaat. Dus wat je dan stelt is dat wij in werkelijkheid niet bestaan. En volgens mij is dat heel goed mogelijk. Stel je voor dat wij eigenlijk een hele grote complexe simulatie zijn op een hele grote krachtige supercomputer met een perfecte kunstmatige intelligentie. Dat er dus een ver ontwikkeld en slim ras is dat deze computer gebouwd heeft en dat wij allemaal deel zijn van deze simulatie met kunstmatige intelligenties.

Deze kunstmatige intelligentie werkt precies hetzelfd alsof wij waren echte mensen. Zoals onze hersenen zintuigen en gevoelens ervaren zo word dat exact gesimuleerd. Kortom we kunnen dus nooit bewijzen dat we wel of niet echt zijn. Maar als het echt perfect gesimuleerd is, maakt het dan eigenlijk uit of we echt zijn of niet?
pi_79259136
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 03:45 schreef EDkataantje het volgende:

[..]

Juist hier moest ik ook gelijk aan denken. Interessante theorie maar 100% waterdicht is deze niet vind ik. Maar wel interessant om over na te denken. Check 'm hier;
Doet me een beetje aan Dr. Phil denken. "This show is gonna change your life forever!"
pi_79452072
Het leven kan in die zin een illusie zijn dat het enige dat binnen ons domein ligt, is wat de lichamelijke zintuigen ons voorspiegelen. Wat we zien met de ogen, horen met de oren, voelen etc. is allemaal afhankelijk van ons lichaam. Maar wat bevindt zich voorbij het lichaam? De geest. Als de geest dan de werkelijkheid is, dan is dit inderdaad slechts een tijdelijke illusie van voorbijgaande aard.
Lo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:07:30 #170
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_79489430
Vriendschap, das pas echt een illusie..
pi_79494487
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:07 schreef Elkafila het volgende:
Vriendschap, das pas echt een illusie..
En kun je ook uitleggen waarom?
Lo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:28:30 #172
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_79495607
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:03 schreef PleaseGod het volgende:

[..]

En kun je ook uitleggen waarom?
Als kind had ik een vriend waarmee ik alles deed
Als hij begon te vechten, dan vocht ik met 'm mee
En als ik in 't water sprong, dook hij erachteraan
Een mooiere vriendschap, kon er m'n ogen niet bestaan

Totdat hij verhuiste naar een andere stad
'K heb als ik het goed heb nog een kaart van hem gehad

Toen kreeg ik een vriendin waarmee ik alles deed
Als zij begon te zoenen, dan vree ik met 'r mee
En als ik begon te janken kwam ze naast me staan
Een mooiere vriendschap kon 'r in m'n ogen niet bestaan

Tot 't moment dat ze spontaan m'n naam vergat
En bleek dat ze een ander vriendje had
pi_79617439
Mensen kunnen wel zeggen dat het leven een illusie is, maar er zijn helemaal geen gegevens(En als je ze wel hebt moet je je nobelprijs ophalen) die dit onderbouwen. Definieer het woord illusie eerst maar is.

Als wij in de matrix of iets dergelijks zouden leven, kun je dan wel spreken van een illusie? Dit zou erop wijzen dat wij in een soort computer programma zitten en dat niet doorhebben en nooit door kunnen krijgen zolang iemand uit de 'echte' wereld ons daar niet op wijst.

Ergens lijkt het universum inderdaad wel op een computer programma dat zal ik niet ontkennen. De verandering van de energie-materie samenstelling wordt bepaald door natuurwetten, het wordt dus in zekere zin gedetermineerd door wiskundige verbanden die afhankelijk zijn van heel veel variabelen(Zoveel dat je ze niet allemaal kunt overzien). Op dezelfde manier volgen computer similaties ook wiskundige regels. Verder bestaat materie uit (een) elementair(e) deeltje(s), die dus niet verder opgesplitst kunnen worden. Deze zijn te vergelijken met de nullen en enen in een computer programma.

Maargoed of we nu wel of niet in een illusie leven, het veranderd niets in ons leven. Je zult het toch niet merken, dus mij boeit het niet of we in een illusie leven of niet.
pi_79823839
Nee, je zult het misschien inderdaad niet merken. Maar hoe kan het leven nog een bron van je leiden voor je vormen wanneer je weet dat het slechts een voorbijgaande droom is?
Lo
pi_79829398
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:02 schreef snork het volgende:

Ergens lijkt het universum inderdaad wel op een computer programma dat zal ik niet ontkennen.
Computers zijn gemaakt door mensen, vandaar dat we die link leggen. Ik zal iedereen uit de droom helpen, 1 april...
Zelfs een dwaas die zijn mond houdt gaat nog door voor wijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')