abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:54:31 #151
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69223098
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:29 schreef Meursault het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Klinkt gek, maar daar is het een link voor.
pi_69223953
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:54 schreef Grulez het volgende:

[..]

Klinkt gek, maar daar is het een link voor.
Ik was meer benieuwd naar de reden van het posten van de link en eventuele overtuigingen. Dat was misschien niet al te best verwoord.
Het artikel zelf is inhoudelijk niet de hoogste kwaliteit.

Dit was de vraag van de TS.
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:49 schreef Pacmaniac het volgende:

Waarom is het leven volgens jouw een illusie?
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_69224553
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:22 schreef Meursault het volgende:

[..]

Ik was meer benieuwd naar de reden van het posten van de link en eventuele overtuigingen. Dat was misschien niet al te best verwoord.
Het artikel zelf is inhoudelijk niet de hoogste kwaliteit.

Dit was de vraag van de TS.
[..]

De Engelse Wikipedia is al veel uitgebreider: http://en.wikipedia.org/wiki/Solipsism. Bij het lezen van dit topic moest ik gelijk denken aan solipsisme. Ook al is solipsisme niet te weerleggen/bewijzen, het is wel interessant als idee.

En hierbij horend: http://en.wikipedia.org/wiki/Solipsism_syndrome

Wil je weten wat een illusie, zou je eerst moeten weten wat 'echt' is, de werkelijkheid dus.
U bevindt zich >hier<
pi_69225659
Het leven hier op aarde is slechts een deel van een illusie. Wat de mens bewust doet (werken, stappen , praten,eten) is een grote illusie. Wat de mens onbewust doet zoals dromen ( vooral lucide dromen) is echt . Je kunt het geen leven noemen want je bent je niet bewust van wat er 'in de echte wereld' ondertussen gebeurt. Hoewel je lichaam nog functioneert terwijl je aan het (lucide,of andere onbewustedromen) dromen bent maakt het geen deel uit van het echte leven. In de droom kan je vanalles doen, je komt in heel benarde situaties terecht waarbij je je volgende dag afvraagt: "waarom heb ik daarvan gedroomd" . Tenminste als je van je droom nog niet zot bent geworden. Telkens als je weer wakker wordt stap je weer in een illusie. Waarom dromen mensen dan , daarmee bedoel ik wel niet het dromen dat men omschrijft als het verwerken van informatie of gebeurtenissen dat je hebt meegemaakt.

Het leven is gewoon één grote illusie, je moet eens proberen te dromen dat de wereld waarin je droomt een grote illusie is en daardoor je vaststelling dat de wereld een grote illusie is ook een illusie is, aangezien je de illusie droomt vanuit een illusie of een geïllusioneerde wereld.

Het woord illusie is toch zo'n leuk woord....... of is dat ook een illusie
Are you from the Illuminati? No,of course not, that's an illusion
We gaan er allemaal aan in 2012, oei jaah
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:41:32 #155
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69226579
Het enige feit waar ik zeker van ben, is mijn eigen onwetendheid. Het illusievraagstuk is ook meer een inschatting binnen mijn eigen onvermogen. Omdat je de waarheid toch niet kan weten, is het antwoord op de vraag ook niet relevant.
pi_69227371
Ben je daar zeker van? Volgens mij is zelfs je eigen onwetendheid een illusie
Are you from the Illuminati? No,of course not, that's an illusion
We gaan er allemaal aan in 2012, oei jaah
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:27:24 #157
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69228215
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:04 schreef MyIllusion het volgende:
Ben je daar zeker van? Volgens mij is zelfs je eigen onwetendheid een illusie
Dat weet ik dus niet
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:48:51 #158
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_69241696
Ik moet ook meteen denken aan het zgn. Solipsisme, en hoewel ik geneigd ben om te denken dat alles inderdaad een illusie is (buiten onze waarnemingen bestaat geen realiteit, maar nemen we wel echt waar?), probeer ik me er toch zoveel mogelijk van te distantiëren. Overbewustzijn van de illusie leidt namelijk onherroepelijk tot nihilisme. Leven met die gedachte is ethisch onmogelijk.
pi_69242011
Ik zie de werkelijkheid als een soort grens tussen verleden tijd en illusie of fantasie wat betreft de toekomst. Het heden is geen illusie, maar hoe lang duurt het moment "nu"?
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:12:29 #160
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_69254452
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:51 schreef Siniti het volgende:

[..]

Dit is nog steeds geen bewijs. Het leven kan net zo goed een droom zijn uit een ander leven. Dit topic is wss voornamelijk bedoelt om te laten zien dat alles mogelijk is en je niets kan uitsluiten.
Ja en ik kan net zo min bewijzen dat er een oude knakker in de lucht zit die alles ziet wat ik doe. Net zo min kan ik bewijzen dat de aarde er uitziet als een gele koekjestrommel, maar dat wij het gewoon zien als mooi rond en gekleurd. Uiteindelijk kunnen we niks 100% uitsluiten, maar elk weldenkend mens (wat tevens iets raars zou zijn in een droom, perfect denkvermogen) weet dat het leven geen illusie is.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
pi_69264756
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:12 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

Ja en ik kan net zo min bewijzen dat er een oude knakker in de lucht zit die alles ziet wat ik doe. Net zo min kan ik bewijzen dat de aarde er uitziet als een gele koekjestrommel, maar dat wij het gewoon zien als mooi rond en gekleurd. Uiteindelijk kunnen we niks 100% uitsluiten, maar elk weldenkend mens (wat tevens iets raars zou zijn in een droom, perfect denkvermogen) weet dat het leven geen illusie is.
Ja het is geen illusie, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar het stelt ook niet veel voor, aangezien wij leven volgens ons pakketje.

En? bezit jij perfect denkvermogen?
pi_69264818
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:12 schreef Machiavelli. het volgende:

[..]

Ik geloof het zelf ook niet hoor. Maar dan kan je het nog niet uitsluiten
  zaterdag 13 maart 2010 @ 23:17:17 #163
295621 TeAmo
YES yes girlfriend Hellooo!!
pi_79113044
Hey PacManiac,, ik zie ook al een tijdj hoe alles een illusie is.
alle theorieën alles, zodanig dat je jezelf er gek mee kan maken
maar dat is aan onszelf we weten meestal wel wat het juiste is om te doen voor onszelf maar doen dan toch het andere omdat we gewend zijn in een sleur van stomiteiten te zitten.
Ik vond je voorbeeld van muziek echt een hele goeie:O
zodra je inziet dat alles een illusie is die we zelf gecreeerd hebben heb je geen keus dan jezelf te zijn en te leven zoals je echt verlangt.
wat er ook met ons gebeurt, it's pretty<3 laten we het daar bij laten haha
it's time to shine so let's do it!

Much Love & Respect XX
-Fashionable
-SuperLover
-Enchanted
-The Realest
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:10:21 #164
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_79194360
Ik kan heel kort zijn. Als ik echt een ongeloofelijke klootzak zou willen zijn (en een deel is dat ook gewoonweg ) dan zou ik zeggen dat we leven omdat je je kunt afvragen of we wel leven.

Hoe wil je dit benaderen, als ik mag vragen?

Als we de metafysische manier pakken zou je kunnen stellen dat alles wat je ziet, ruikt en hoort een interpreatie van je hersenen is. Feitelijk gesproken (en dit is mijn officiele standpunt) is het zo dat onze individuele persoonlijkheden gevormt worden door drie factoren:

- Genetische aanleg: Onze genen die we meekrijgen van geboorte zijn een soort 'pre-settings', ze bepalen ons uiterlijk maar ook gedragskenmerken. Hoe snel worden we kwaad? Hoe snel vestigen we meningen? en ze interreageren met erlkaar. Sommige instellingen kunnen anderen versterken of verzwakken.
- Afgelegde weg: Naast genetische aanleg is de afgelegde weg veranderdwoordelijk voor onze denkwijze op een bepaald moment. Waar zijn we opgegroeit? Hoe was onze omgeving? Wat hebben we meegemaakt? Deze ervaringen beinvloeden de initiele instellingen die we hebben meegekregen van de genetische aanleg.
- Huidige situatie Onze huidige situatie, de situatie waarin we een besliissing maken is een ongeloofelijke mengelmoes van alle drie de factoren. jij, andere mensen en dieren zijn ervan afhankelijk. Hoe voelen we ons? Hoe voelen andere zich? Hoe is het weer? iedere huidige situatie is het voorlopige eindresultaat van een ongeloofelijk web van afgelegde wegen die op zich weer bepaald zijn op het moment dat ze niet verleden waren maar huidige situaties en uiteindelijk zijn allemaal die wegen afhankelijk van de genetische aanleg (of de geologische als het een steen, water of aarde is bijvoorbeeld).

Uiteindelijk komt het erop neer dat onze hersenen niet toereikend geneog zijn om al die factoren bij te houden. Veel ervan zijn verborgen voor ons en een groot deel is gewoon onmogelijk om non-stop actief ind e gaten te houden. het enorme gat aan informatie vormt uiteindelijk de illusie van een geest of persoonlijkheid. In weze zijn we allemaal zoals amchines en ik kan je verzekeren dat geen enkel voorbeeld ontkomt aan die drie factoren. maar het feit blijft dat jij, als mens zijnde nooit kunt ontstijgen aan de illusie van bewustzijn, zelfs niet als je weet dat je gedachten een illusie zijn om het ontoereikende vermogen van de menselijke hersenen te compenseren.

Ergo; echt belangrijk is je vraag daarin niet, want zelfs met het antwoord maakt het geen verschil, je blijft hoe dan ook een mens en dus ontoereikend om ook ooit maar wat aan de waarheid te hebben. Alleen god mag stoicijns zijn en zelfs daar twijfel ik aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door pomtiedom op 16-03-2010 07:21:28 ]
I mean no harm
pi_79213953
Zoek maar eens op:

The holographic universe
pi_79240260
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:56 schreef Capt.Weed het volgende:
Zoek maar eens op:

The holographic universe

Juist hier moest ik ook gelijk aan denken. Interessante theorie maar 100% waterdicht is deze niet vind ik. Maar wel interessant om over na te denken. Check 'm hier;
pi_79254595
Tjah is het leven een illusie. Wat is een illusie dan... een illusie is iets dat in werkelijkheid niet bestaat. Dus wat je dan stelt is dat wij in werkelijkheid niet bestaan. En volgens mij is dat heel goed mogelijk. Stel je voor dat wij eigenlijk een hele grote complexe simulatie zijn op een hele grote krachtige supercomputer met een perfecte kunstmatige intelligentie. Dat er dus een ver ontwikkeld en slim ras is dat deze computer gebouwd heeft en dat wij allemaal deel zijn van deze simulatie met kunstmatige intelligenties.

Deze kunstmatige intelligentie werkt precies hetzelfd alsof wij waren echte mensen. Zoals onze hersenen zintuigen en gevoelens ervaren zo word dat exact gesimuleerd. Kortom we kunnen dus nooit bewijzen dat we wel of niet echt zijn. Maar als het echt perfect gesimuleerd is, maakt het dan eigenlijk uit of we echt zijn of niet?
pi_79259136
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 03:45 schreef EDkataantje het volgende:

[..]

Juist hier moest ik ook gelijk aan denken. Interessante theorie maar 100% waterdicht is deze niet vind ik. Maar wel interessant om over na te denken. Check 'm hier;
Doet me een beetje aan Dr. Phil denken. "This show is gonna change your life forever!"
pi_79452072
Het leven kan in die zin een illusie zijn dat het enige dat binnen ons domein ligt, is wat de lichamelijke zintuigen ons voorspiegelen. Wat we zien met de ogen, horen met de oren, voelen etc. is allemaal afhankelijk van ons lichaam. Maar wat bevindt zich voorbij het lichaam? De geest. Als de geest dan de werkelijkheid is, dan is dit inderdaad slechts een tijdelijke illusie van voorbijgaande aard.
Lo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:07:30 #170
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_79489430
Vriendschap, das pas echt een illusie..
pi_79494487
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:07 schreef Elkafila het volgende:
Vriendschap, das pas echt een illusie..
En kun je ook uitleggen waarom?
Lo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:28:30 #172
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_79495607
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:03 schreef PleaseGod het volgende:

[..]

En kun je ook uitleggen waarom?
Als kind had ik een vriend waarmee ik alles deed
Als hij begon te vechten, dan vocht ik met 'm mee
En als ik in 't water sprong, dook hij erachteraan
Een mooiere vriendschap, kon er m'n ogen niet bestaan

Totdat hij verhuiste naar een andere stad
'K heb als ik het goed heb nog een kaart van hem gehad

Toen kreeg ik een vriendin waarmee ik alles deed
Als zij begon te zoenen, dan vree ik met 'r mee
En als ik begon te janken kwam ze naast me staan
Een mooiere vriendschap kon 'r in m'n ogen niet bestaan

Tot 't moment dat ze spontaan m'n naam vergat
En bleek dat ze een ander vriendje had
pi_79617439
Mensen kunnen wel zeggen dat het leven een illusie is, maar er zijn helemaal geen gegevens(En als je ze wel hebt moet je je nobelprijs ophalen) die dit onderbouwen. Definieer het woord illusie eerst maar is.

Als wij in de matrix of iets dergelijks zouden leven, kun je dan wel spreken van een illusie? Dit zou erop wijzen dat wij in een soort computer programma zitten en dat niet doorhebben en nooit door kunnen krijgen zolang iemand uit de 'echte' wereld ons daar niet op wijst.

Ergens lijkt het universum inderdaad wel op een computer programma dat zal ik niet ontkennen. De verandering van de energie-materie samenstelling wordt bepaald door natuurwetten, het wordt dus in zekere zin gedetermineerd door wiskundige verbanden die afhankelijk zijn van heel veel variabelen(Zoveel dat je ze niet allemaal kunt overzien). Op dezelfde manier volgen computer similaties ook wiskundige regels. Verder bestaat materie uit (een) elementair(e) deeltje(s), die dus niet verder opgesplitst kunnen worden. Deze zijn te vergelijken met de nullen en enen in een computer programma.

Maargoed of we nu wel of niet in een illusie leven, het veranderd niets in ons leven. Je zult het toch niet merken, dus mij boeit het niet of we in een illusie leven of niet.
pi_79823839
Nee, je zult het misschien inderdaad niet merken. Maar hoe kan het leven nog een bron van je leiden voor je vormen wanneer je weet dat het slechts een voorbijgaande droom is?
Lo
pi_79829398
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:02 schreef snork het volgende:

Ergens lijkt het universum inderdaad wel op een computer programma dat zal ik niet ontkennen.
Computers zijn gemaakt door mensen, vandaar dat we die link leggen. Ik zal iedereen uit de droom helpen, 1 april...
Zelfs een dwaas die zijn mond houdt gaat nog door voor wijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')