Waarom is het leven volgens jouw een illusie?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:35 schreef Siniti het volgende:
[..]
Mensen die denken dat mensen die weten dat het leven slechts een illusie is dit niet aan andere mensen willen melden zodat deze andere mensen de waarheid ook onder ogen zien en beseffen dat het leven een illusie is. Ik doe dit voor jouw eigen bestwil.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:49 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Waarom is het leven volgens jouw een illusie?
Ik hoor dit trouwens vaker , maar meestal niet of nauwelijks onderbouwd . Ben nu weleens benieuwd naar de gedachtegang achter deze opmerking, of is het louter "anti-maatschappij" en "kijk mij eens een interessante afwijkende mening hebben" iets?
Ok om eerlijk te zijn is het slechts trollenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:49 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Waarom is het leven volgens jouw een illusie?
Ik hoor dit trouwens vaker , maar meestal niet of nauwelijks onderbouwd . Ben nu weleens benieuwd naar de gedachtegang achter deze opmerking, of is het louter "anti-maatschappij" en "kijk mij eens een interessante afwijkende mening hebben" iets?
Doodsbedreiging *noteert* , die gaat zo via PM gelijk meequote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:55 schreef Sinceria het volgende:
Zal ik eens even illusionair je polsen doorsnijden? Dan merken we het vanzelf.
Ja toch? Zo had ik ook een discussie met Sinti en die zei dat. Ik zie het leven niet als een illusie ervaar . Maar we gaan allemaal dood, de een morgen de ander over 60 jaar pas.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:57 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
dat en we noemen dat ook wel 'suicidaal'
Nja, hoger doel, het zal allemaal wel. als dat zo is... dan is werken 5-6 dagen per week 30 jaar lang voor hongerloon een enorme illusie inderdaadquote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:03 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja toch? Zo had ik ook een discussie met Sinti en die zei dat. Ik zie het leven niet als een illusie ervaar . Maar we gaan allemaal dood, de een morgen de ander over 60 jaar pas.
Misschien een illusie in de zin dat dit leven een hoger doel heeft waar we als we normaal ons aardse ding doen daar geen aandacht aan schenken.
Je weet toch ff twisted spiritueel doen na deze spannende week met Jomanda
Lees deze discussie in dit topic is, hier ben ik toch aardig ver gekomen met het verdedigen van mijn illusiequote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:00 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Doodsbedreiging *noteert* , die gaat zo via PM gelijk mee![]()
En Sinti je bent een motherfucker. Eerst helemaal bla bla doen over je illusie-theorie en vervolgens niet e.e.a. durven uit te leggen wat is dat voor stylo man
hahaha, well i'm impressed good jobquote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:11 schreef Siniti het volgende:
[..]
Lees deze discussie in dit topic is, hier ben ik toch aardig ver gekomen met het verdedigen van mijn illusie
0 seeders WTF??
Ja maar dat is een discussie tussen jou en een andere user (die bovendien al zijn/haar mening klaar had)quote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:11 schreef Siniti het volgende:
[..]
Lees deze discussie in dit topic is, hier ben ik toch aardig ver gekomen met het verdedigen van mijn illusie
0 seeders WTF??
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:28 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja maar dat is een discussie tussen jou en een andere user (die bovendien al zijn/haar mening klaar had)
In principe sta ik (zij het ligt sceptisch) open voor jouw interpretatie dat het leven een illusie zou zijn.
Dus geen bash topic maar oprechte en open discussie over hoe we dit leven moeten beschouwen.
Soms denk ik dat dit hele gedoe idd een illusie is. Niet zoals in de Matrix , maar meer dat we een hoger doel dienen dat los staat van de zaken die hier op aarde gebeuren. Of dat de aarde een soort van strafkolonie is voor hoger verhevene zielen o.i.d.
Niet dat ik mijn leven als een straf zie hoor , in tegendeel zelfs.
Echter er zijn wel gradaties in bewustzijn en schoonheid waar te nemen . Daarvan is muziek het ultieme bewijs . Waarom vinden we muziek mooi? Waarom vinden we dit:
[ afbeelding ]
over het algemeen gezien mooier dan dit:
[ afbeelding ]
Dan moet er toch een hoger bewustzijn in ons aanwezig zijn dat een hoger doel dient dan zoals eerder genoemd werd 38 uur werken in de week, geld verdienen, neuken , kinderen opvoeden en dan oud worden en aan een of andere rare ziekte sterven?
Als dat hogere doel er is dan is het lijkt me niet op aarde te vinden, dus vanuit dat perspectief zou je wellicht kunnen stellen dat dit aardse leven met al haar geld en status gerelateerde zaken slechts een illusie is vergelijken met dat hogere doel?
Zoiets?
Of je kan stellen dat agnosten mensen zijn die accepteren dat het niet mogelijk is met zekerheid te weten dat er geen god oid bestaatquote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:52 schreef cerror het volgende:
Het leven afschilderen als illusie is niets meer dan het hopen op een makkelijker leven na je dood.
Suïcidale gelovigen/agnosten zijn het.
Als het leven een illusie is heb ik liever plezier en wat bier dan wat hoop en 300 milligram dope.
Ik ben meer agnost wegens het onstaan van ieder onsch.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:55 schreef Siniti het volgende:
[..]
Of je kan stellen dat agnosten mensen zijn die accepteren dat het niet mogelijk is met zekerheid te weten dat er geen god oid bestaat
Oh, en ik geloof zelf dat er weinig kans is dat er iets is na dit leven
Te makkelijk. Ik geniet van het leven (en mijn bier) maar dat wil niet zeggen dat af en toe vragen stellen een ongezonde manier van denken is , of zelfs een vorm van wanhopig op zoek zijn naar een makkelijker bestaan.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:52 schreef cerror het volgende:
Het leven afschilderen als illusie is niets meer dan het hopen op een makkelijker leven na je dood.
Suïcidale gelovigen/agnosten zijn het.
Als het leven een illusie is heb ik liever plezier en wat bier dan wat hoop en 300 milligram dope.
Waarom reageer je zo aanvallend naar de "andersdenkenden" ? Je schreeuwt om het hardst dat er niets is , waarschijnlijk omdat je iemand bent die de voorkeur geeft aan aardse (schijn)zekerheden.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 03:02 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik ben meer agnost wegens het onstaan van ieder onsch.
Dat hele leven na de dood verhaal? Neh.
Maar als ik de OP's referentie moet geloven is er meer.
Ik denk van niet. Men bedenkt zoiets alleen om zichzelf minder bang te maken voor de dood.
Sommigen bedenken een alternatieve realiteit om zo zichzelf toch een afterlife te garanderen (in hun hoofd) maar dan wel met een "wetenschappelijke achtergrond" in plaats van een spirituele.
Hypocriete sperma emmers.
Ja, of je schijt 7 kleuren stront dat er wel wat is en dus verzin je maar dat er wel wat is, iets vaags, een dinges???quote:Op zaterdag 16 mei 2009 03:08 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Waarom reageer je zo aanvallend naar de "andersdenkenden" ? Je schreeuwt om het hardst dat er niets is , waarschijnlijk omdat je iemand bent die de voorkeur geeft aan aardse (schijn)zekerheden.
Nee want wat jij niet ziet bestaat niet hé? Maar ondertussen schijt je 7 kleuren stront dat er wél iets is. En dat jij dat dreigt te missen omdat je het immers niet ziet.
Over hypocriet gesproken.......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |