SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een super final! Was tijd reizen maar echt mogelijk dan ging ik nu naar januari 2010
[ Bericht 20% gewijzigd door Kwyjibo op 14-05-2009 12:35:45 (Nieuwe theorie ) ]
quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:22 schreef Kwyjibo het volgende:Lijkt er wel op ja, las ergens ook dat die gast waarschijnlijk Smokey is. En dus nu Locke dood is kan hij ook in Locke's vorm op het eiland rondlopen en probeert hij Ben te manipuleren zodat hij Jacob doodt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een super final! Was tijd reizen maar echt mogelijk dan ging ik nu naar januari 2010
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:10 schreef Symer het volgende:
[..]
TT-nominatie voor het volgende topic ^
Ik denk gewoon dat ze door die bom weer terug naar locke en bens tijd terug gaan.. je zag namelijk die flits en die chick zei ook zo ietsquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:25 schreef pfaf het volgende:
Aardige afleveringen. Goed dat we eindelijk Jacob te zien krijgen en dat de verhaallijnen nu samenkomen. Verder vond ik het niet zulke heel erg geweldige afleveringen, maar misschien waren m'n verwachtingen te hoog. Ik had overigens niet verwacht dat de bom nog niet was afgegaan.
En nu een half jaar wachten op de vraag of de bom de oorzaak van alles is of de oplossing.
of wacht de komende dagen met het lezen van dit topicquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:11 schreef 7eVeNL het volgende:
ARGGHHHH GA D**D MET JE SPOILERS!!
Ik moet het nog zien, maar ik las perongeluk wat.... gebruik de komende dagen nog ff spoiler tags enzo voor mensen die vandaag gewoon aan het werk zijn e.d.?
Hij zat in het lange standbeeld en stond op een gegeven moment in brand. Ze zaten er dus niet eens zo heel veel naast.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:26 schreef Rnie het volgende:
En ik maar denken dat Jacob een 30ft flaming monster was
Seizoen 1 had een zelfde einde met de hatch. Er was door de producers al voor gewaarschuwd...quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:23 schreef planethugo het volgende:
dat einde was idd erg klote. Een cliffhanger ok maar niet ene waar ze het halve seizoen mee bezig zijn geweest en waardoor je dus nog steeds geen idee hebt waarnaar je het kijken bent
Niet een loop doorbreken maar een loophole vinden. In het nederlands, een maas in de wet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:33 schreef planethugo het volgende:
die ene gast wat jacob dood wil had het over een loop doorbreken. Jacob heeft jack & co allemaal aangeraakt en ze een advies gegeven. Dus wellicht is de loop toch niet doorbroken en worden ze teruggeflitst naar het vliegtuig dat alsnog crasht en dan begint de loop weer opnieuw. Alleen weten ze nu wel wat ze wel en niet moeten doen en gaan ze in het laatste seizoen orde op zaken stellen
Helemaal meeeensquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:37 schreef Myers het volgende:
Wat een ontzettend kut einde. Het hele seizoen lang leggen ze de nadruk op de vraag of ze de tijd kunnen veranderen, en dan eindigen ze met zo'n waardeloze cliffhanger die niet eens de consequenties van de ontploffing laat zien. In plaats daarvan kan je er nog eens lekker negen maanden over na gaan denken.![]()
De ontwikkelingen met Locke en Jacob vond ik wel boeiend, maar de gehele aflevering is totaal niet finale-waardig. Het was veel te traag, nergens antwoorden op gekregen, vond het zelfs meer een 'gewone' aflevering die normaal gesproken voor de finale komt.
Agrees!quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:37 schreef Myers het volgende:
Wat een ontzettend kut einde. Het hele seizoen lang leggen ze de nadruk op de vraag of ze de tijd kunnen veranderen, en dan eindigen ze met zo'n waardeloze cliffhanger die niet eens de consequenties van de ontploffing laat zien. In plaats daarvan kan je er nog eens lekker negen maanden over na gaan denken.![]()
De ontwikkelingen met Locke en Jacob vond ik wel boeiend, maar de gehele aflevering is totaal niet finale-waardig. Het was veel te traag, nergens antwoorden op gekregen, vond het zelfs meer een 'gewone' aflevering die normaal gesproken voor de finale komt.
Volgens mij had ie die alleen maar omdat ze de 1e crash zo goed mogelijk moesten nabootsen (Charlie's gitaar). Toffe finale verder, ik vind S3 nog steeds de beste hebben maar deze was beter dan vorig jaar. Ik vond t einde wel echt heel vet eigenlijk, betere cliffhanger konden ze niet verzinnen en ik verwachtte niet meer dat het ging gebeuren. Ben alleen wel heel benieuwd hoeveel effect het heeft gehad ivm het 'What happened, happened'-principe. Verder vond ik Jacob een toffe gast, alleen jammer dat ik niet hoorde dat die andere gast in het begin zei dat ie m wilde vermoorden en dat van die loophole, anders had ik t verhaal met Locke een stuk interessanter gevonden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:41 schreef Marc63 het volgende:
De vraag is ook... wat zit er in de gitaarkoffer van Hurley?
Die man in het begin op het eiland met Jacob was toch niet Richard? Of laat ik me nu misleiden door de baard en grijze haar?quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:14 schreef OmeCo het volgende:
[..]
![]()
Wie zou er dan rond lopen (aangezien locke dood is, of miss een geest ofzo)? en snap nog steeds niet waarom richard niet veroudert :S hij zat met zn maatje naar de black rock te kijken neem ik aan, en dat was 15e eeuw?
Yes!quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:36 schreef One_conundrum het volgende:
ik ben nu bezig met het binnenhalen van s05e16e17.720p met een grootte van 2,18 gig.
Heb ik dan alles van deze week?
Hier viel ik van m'n stoel.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:37 schreef Myers het volgende:
De ontwikkelingen met Locke en Jacob vond ik wel boeiend, maar de gehele aflevering is totaal niet finale-waardig. Het was veel te traag, nergens antwoorden op gekregen
Wie is die man nou eigenlijk? Ik herken hem ergens van maar ik weet niet waarvan en wat zijn rol is, behalve dan dat ie of iets te maken heeft met Locke of gewoon Locke is.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:07 schreef Foreverblue het volgende:
[..]
Die man in het begin op het eiland met Jacob was toch niet Richard? Of laat ik me nu misleiden door de baard en grijze haar?
[ afbeelding ]
Ben ik het wel mee eens. Snap niet dat elke scheet die Lost heet hier als "fantastisch" wordt beoordeeld.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:37 schreef Myers het volgende:
Cool? Locke had gewoon dood moeten blijven. Enorm vervelend karakter die op een zeer irritante wijze als plotdevice wordt gebruikt. Elke keer die spannende TUMDUMDUM-geluidjes als de dode Locke in beeld komt, hoe vaak hebben we dat ondertussen nu niet al gezien? Locke is dood, we get it, geen reden om dat in den treure toe te blijven herhalenquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Hele vette aflevering. Erg cool dat Jacob al die verschillende mensen heeft aangeraakt en ze zo dus waarschijnlijk heeft gekozen.
Ook erg cool dat locke ineens uit die kist kwam rollen terwijl "locke" bij jacob was.
Dit heb ik er niet uit kunnen halen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:46 schreef Symer het volgende:
[..]
Waarom is Sun als enige 06'er niet naar 1977 geflasht?
Da's overdreven, maar die manboobs vind ik wel reteirritant.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
Cool? Locke hadden ze drie seizoenen geleden al dood moeten maken, wat een irritant karakter is dat toch altijd.
Ik erger me gewoon dood aan die semi-bijdehante opmerkingen van Locke waarna je een spannend muziekje hoort en vervolgens de scene of aflevering eindigtquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Da's overdreven, maar die manboobs vind ik wel reteirritant.
Overigens had ik wel door dat Locke in die kist zou zitten.
Wat is het antwoord hierop dan?quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:46 schreef Symer het volgende:
[..]
De volgende vragen zijn allemaal beantwoord (onder andere, want ik heb ze vast niet allemaal):
...
...
Dit is toch wel zeer speculatief. Zeker het feit dat ze elkaar uit proberen te moorden heb ik niet teruggezien in deze aflevering.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:37 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Jacob en Smokey zijn dus verschillend (ik dacht dat ze hetzelfde waren) en zijn twee egyptische goden. Ze proberen elkaar steeds uit te moorden maar aangezien zij goden zijn kunnen ze elkaar niet vermoorden.
Daarom ook dat die gast aan het begin een 'loophole' nodig had. Die heeft hij gevonden in Locke, wiens lichaam hij kon overnemen zodat hij Ben kon overtuigen Jacob te moeten doden.
Het is wel interessant, omdat het duidelijk maakt dat Locke dus die Nemesis van Jacob is. Maar ik snap nooit waarom de makers ons zo debiliseren. Zoals ik zei was het vrij logisch dat Locke in die kist zat, waarom laten ze dat niet meteen zien in plaats van 70 minuten te rekken in de hoop dat we verrast zijn. Nou, nee, ik voel me juist dom gehouden. Hetzelfde met het ‘naam-noemen’. Bij de eerste flashback is het toch kant-en-klaar dat het Kate is, maar ze gooien altijd weer een spannend muziekje bij als de naam genoemd wordt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik erger me gewoon dood aan die semi-bijdehante opmerkingen van Locke waarna je een spannend muziekje hoort en vervolgens de scene of aflevering eindigt. Alles wat met Locke te maken heeft wordt overdreven gedramatiseerd. Net zoals dat ze 70 minuten lang de inhoud van de kist geheimhouden, alsof het zo'n enorme schok is dat het lichaam van de dode Locke ook nog bestaat. Zo interessant is dat toch niet?
Ja, dat is inderdaad enorm irritant. De meest kleine details worden gepresenteerd als het grootste shockmoment ooit. Hierdoor word je een beetje afgestompt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het is wel interessant, omdat het duidelijk maakt dat Locke dus die Nemesis van Jacob is. Maar ik snap nooit waarom de makers ons zo debiliseren. Zoals ik zei was het vrij logisch dat Locke in die kist zat, waarom laten ze dat niet meteen zien in plaats van 70 minuten te rekken in de hoop dat we verrast zijn. Nou, nee, ik voel me juist dom gehouden. Hetzelfde met het ‘naam-noemen’. Bij de eerste flashback is het toch kant-en-klaar dat het Kate is, maar ze gooien altijd weer een spannend muziekje bij als de naam genoemd wordt.
Als ik dat vergelijk met de season-finale van House, waar ik echt twee afleveringen in het ootje ben genomen, valt Lost echt zwaar tegen.
Werd in de bijbehorende recap verteld. Ze moesten de situatie van 815 zo exact mogelijk reconstrueren, wat niet helemaal gelukt is. De resultaten zouden daardoor niet geheel voorspelbaar zijn, zoals Ms. Hawking uitlegde.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:29 schreef TheGame het volgende:
[..]
Dit heb ik er niet uit kunnen halen?
Vergeet het gros van het Amerikaanse publiek niet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar ik snap nooit waarom de makers ons zo debiliseren.
Inderdaad, do explain.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:29 schreef TheGame het volgende:
[..]
Dit heb ik er niet uit kunnen halen?
Simpel excuus, de makers gebruiken gewoon goedkope truukjes om het spannend te houden, maar na vijf seizoenen werken die truukjes gewoon niet meer, ook bij het gros van het publiek.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:45 schreef Symer het volgende:
[..]
Vergeet het gros van het Amerikaanse publiek niet.
Dat het speculatief is, oké. Maar kijk het begin van de aflevering nog eens, daar zien we dat Jacob's vijand duidelijk een loophole wil vinden om Jacob te gaan doden. Aan het eind van de aflevering doet hij dat. Lijkt me toch wel dat je dan kan aannemen dat in elk geval die onbekende man Jacob wil vermoorden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dit is toch wel zeer speculatief. Zeker het feit dat ze elkaar uit proberen te moorden heb ik niet teruggezien in deze aflevering.
Wees blij, alhoewel ik verwacht dat de echte finale volgend seizoen ook een cliffhanger zal hebben waardoor je nog niet weet hoe het precies afloopt...quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
Vriend van mij zei dat het de laatste aflevering was
Blijkt het nog niet het einde te zijn...
Ja dat dacht ik ookquote:Op donderdag 14 mei 2009 17:07 schreef makko het volgende:
het is al heel lang bekend dat het verhaal in 6 seizoenen zal worden verteld
Hoe is dit beantwoord?quote:Hoe kwam de Black Rock op het eiland?
Jacob heeft daar voor gezorgd, dat is wat we weten. Tenminste, als dat schip aan het begin van aflevering inderdaad de Black Rock is. Maar dat lijkt me wel.quote:
Dat staat al vast. Na seizoen 3 zeiden de schrijvers tegen ABC dat ze nog stof hadden voor nog 48 afleveringen. Toen hebben ze besloten om die 48 afleveringen te verdelen over drie seizoenen. Dat betekent dat we van die 48 afleveringen nog 17 te gaan hebben.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:46 schreef Rnie het volgende:
Ik hoop dat ze er nog een paar seizoenen aanplakken! zou dat een mogelijk kunnen zijn? of is het script al zodanig klaar dat het toch niet zal gebeuren?
Kun je me deze uitleggen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:46 schreef Symer het volgende:
[..]
Lees het topic nog eens door.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:07 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Kun je me deze uitleggen?
De rest heb ik totaal begrepen!
Ja! Laten we luiheid belonen!quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:12 schreef Mirel het volgende:
Of je zegt het gewoon.
Viel zeker niet mee hč, die tien posts helemaal doorlezen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:15 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Heb het gevonden, maar bedankt hoor![]()
![]()
Maar dat is dus niet deze aflevering uitgelegd, daarbij vind ik het een zwakke uitleg. Sun en Frank zijn imo wel met een reden niet meegeflitst, in Lost is dat niet gewoon puur toeval.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:44 schreef Symer het volgende:
[..]
Werd in de bijbehorende recap verteld. Ze moesten de situatie van 815 zo exact mogelijk reconstrueren, wat niet helemaal gelukt is. De resultaten zouden daardoor niet geheel voorspelbaar zijn, zoals Ms. Hawking uitlegde.
Beste Merkie,quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dit is toch wel zeer speculatief. Zeker het feit dat ze elkaar uit proberen te moorden heb ik niet teruggezien in deze aflevering.
Iemand is ongesteld zie ik...quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Viel zeker niet mee hč, die tien posts helemaal doorlezen?
Hij bediscussieert toch gewoon de aflevering(en)? Nergens zeikt hij over de serie?quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:53 schreef Jonad het volgende:
[..]
Beste Merkie,
Volgens mij is het nu al het complete seizoen van Lost zo dat jij na elke aflevering even komt vertellen hoe kut, saai en onrealistisch de serie wel niet is. Misschien een idee gewoon op te houden met kijken? En als dat niet lukt, in ieder geval ophouden er hier over te zeiken bij mensen die het nog wel leuk vinden.
Bij voorbaat dank,
Volgens mij komt het door Jacob - in de flashbacks zag je dat hij o.a. Hurley, Jack en Kate had aangeraakt, maar Ben, Lapidus en Sun niet (hij schudde alleen Jin de hand op de bruiloft). Dit lijkt me wel gerelateerd aan wie er wel en niet naar 1977 verdween.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:28 schreef Mirel het volgende:
Het lijkt mij dat het nog steeds niet duidelijk is waarom Sun Ben en Lapidus niet zijn meegeflitst.
Nee, dat is pas sinds aflevering 8 zo. Daarnaast bespreek ik de afleveringen, mag het?quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:53 schreef Jonad het volgende:
[..]
Beste Merkie,
Volgens mij is het nu al het complete seizoen van Lost zo dat jij na elke aflevering even komt vertellen hoe kut, saai en onrealistisch de serie wel niet is. Misschien een idee gewoon op te houden met kijken? En als dat niet lukt, in ieder geval ophouden er hier over te zeiken bij mensen die het nog wel leuk vinden.
Bij voorbaat dank,
Hij raakt Sun wel aan.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:16 schreef Kor het volgende:
[..]
Volgens mij komt het door Jacob - in de flashbacks zag je dat hij o.a. Hurley, Jack en Kate had aangeraakt, maar Ben, Lapidus en Sun niet (hij schudde alleen Jin de hand op de bruiloft). Dit lijkt me wel gerelateerd aan wie er wel en niet naar 1977 verdween.
Inderdaad, het zou veel toffer zijn geweest als ze nog even een paar beelden lieten zien wat erna gebeurde.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:31 schreef Xrenity het volgende:
Wel heel vetOok met Jacob bij Locke's val enzo.
Maarrrr het einde... Had eigenlijk gehoopt dat die ontploffing eerder zou gebeuren en dat de OMGWTF cliffhanger dan erna zou zijn.
Dat moeten ze zelf nog verzinnen denk ik.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:34 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Inderdaad, het zou veel toffer zijn geweest als ze nog even een paar beelden lieten zien wat erna gebeurde.
Dat weet ik wel zeker van niet. Cuse en Lindelof weten precies waar het naartoe gaat en dus ook wat er nu gebeurt zou zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:39 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat moeten ze zelf nog verzinnen denk ik.
Als ik de reacties hier soms lees is het niet alleen het Amerikaanse publiek.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:45 schreef Symer het volgende:
[..]
Vergeet het gros van het Amerikaanse publiek niet.
Ah, die wilde ik even horen ja. Ik zat ook aan de Bijbelse Jacob te denken, maar die verhalen ben ik allemaal vergeten. Goede reden om dat boek weer eens af te stoffenquote:Op donderdag 14 mei 2009 12:49 schreef Symer het volgende:
Ik denk dat die gast Jacobs broer was (de 'Bad Twin').
Dat komt mooi overeen met het bijbelse verhaal van de tweelingbroers Jacob (vader van Benjamin) en Esau. Ook daar wilde Esau Jacob vermoorden.
Hij had niets met Locke te maken, hij deed zich gewoon voor als Locke om Ben te manipuleren zodat hij Jacob zou doden, dat kon hij immers niet zelf.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:16 schreef Darkzell het volgende:
[..]
Wie is die man nou eigenlijk? Ik herken hem ergens van maar ik weet niet waarvan en wat zijn rol is, behalve dan dat ie of iets te maken heeft met Locke of gewoon Locke is.
dat is 200% geen richard, hij lijkt er nie eens op :Squote:Op donderdag 14 mei 2009 15:07 schreef Foreverblue het volgende:
[..]
Die man in het begin op het eiland met Jacob was toch niet Richard? Of laat ik me nu misleiden door de baard en grijze haar?
[ afbeelding ]
Ja, dat was grappig.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:15 schreef JohnLocke het volgende:
Maar Vincent, wat was ik blij hem te zien
Okay, dan is het inderdaad zonde/jammer dat ze niet wat meer hebben laten zien.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:44 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker van niet. Cuse en Lindelof weten precies waar het naartoe gaat en dus ook wat er nu gebeurt zou zijn.
R&B vond ik juist verfrissend. Ze hebben een totaal andere kijk op alles dan de rest en ik vond het wel tof om eindelijk eens karakters te zien met een laissez-faire manier van doen. Sawyer had dat in de eerste seizoenen een beetje maar is dat inmiddels ook wel kwijt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:15 schreef PimD het volgende:
Man man man, wat geniaal weer
En inderdaad, wat hierboven al gezegd wordt - hadden ze Rose en Bernard niet gewoon weg kunnen laten. Wat een stelletje vervelende bejaarden zeg.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:11 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
Het stukje van 1:45 tot 3:20 lijkt me vrij cruciaal voor dit hele seizoen en ook best wel voor de hele serie. Ik kan hier eigenlijk uithalen, dat het principe wat er is gebeurd met onze Losties, al heel erg veel gebeurd is, en elk golf van nieuw lost-ers hebben hun eigen verhaal (uitzondering van The Others en The Dharma folks, maar die maakten mekaar ook af).
Ik denk dat het al veel langer speelt dan dat.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:05 schreef Unhuman het volgende:
Heb hem afgezien. Behoorlijk voorspelbaar dat de bom het incident veroorzaakte. Dat hele stuk was ook weinig boeiend omdat je eigenlijk al weet dat 'what's done is done' blijft kloppen.
Het stuk met Jacob vond ik het interessantst. Echt enorm gaaf. Het begint al ergens in de 17e-18e eeuw of iets dergelijks.
Ik denk dat ze op dat moment nog niet bezig waren met de casting voor Jacob en Esau hoor.quote:Blijkbaar bevindt Jacob zich samen met zijn 'vijand' op het eiland (in het wit en zwart [ afbeelding ] ). De man in het zwart wilt niet dat er iets verandert op het eiland, maar Jacob heeft het piratenschip naar het eiland gehaald op één of andere manier. Natuurlijk de Black Rock
Daarna komt Jacob deze aflevering erg vaak in beeld en lijkt op iedereen invloed uit te oefenen om ze naar het eiland te halen. Echt super gaaf om te zien, en dat soort dingen bedoelde ik nou die ik dit seizoen eigenlijk miste: Flashbacks. En dit waren hele vette flashbacks
En er is een hele achterban gebouwd rondom Jacob en zijn vijand. De vijand van Jacob had dus ook een groep bij elkaar gebracht om iets voor elkaar te krijgen op het eiland. Dat waren waarschijnlijk de mensen die met de kist met [spoil]Locke[/spoil] erin rondliepen. Eén van de mensen die meeliep (die dikke), was ook degene die Miles heeft ontvoerd en zei dat Miles niet naar het eiland mocht gaan, en dat werken voor Widmore een grote fout is. Dat zal dus ook wel te maken hebben in het 'gevecht' tussen Jacob en zijn vijand.
-!- Nu ik er verder over nadenk, die mensen kunnen dus ook de 'good guys' zijn, omdat ze willen laten zien dat de John Locke die zij nu kennen, niet de echte is. Stom dat ik daar niet eerder aan dacht. Want Jacob woont eigenlijk direct in de schaduw van het beeld.
Echt een gave finale en het hele stuk met Jacob/Richard/Locke vind ik nu het interessantst.
Nu een beetje mijn gedachten over het hele Jacob/vijand gedoe, het is totaal gokken maar: Het klopt inderdaad dat de man in de stoel totaal niet leek op Jacob. Mįįr, hij lijkt wel verdacht veel op de vijand van Jacob. Dus, zal de man in die hut niet de vijand van Jacob geweest zijn in plaats van Jacob zelf?
Roept u maar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was juist overduidelijk dat Esau in dat lichaam zat. In het begin zei hij nog dat hij Jacob wilde doden, maar het niet kon. Door zich voor te doen als Locke om Ben te manipuleren, had hij een 'loophole'.quote:En verder: Ben deed net alsof hij tegen een onzichtbaar iemand praatte. Locke vond het onzin en geloofde er niks van, en draaide zich om, om weg te lopen. Vervolgens hoorde hij iemand roepen 'help me!'. Kan het dan niet zo zijn dat Jacob zijn vijand in die hut heeft opgesloten? En dat de cirkel van as om de hut heen, een soort van tralies is geweest om hem in bedwang te houden? Aangezien hij in de hut alles kan laten vliegen, en brand zomaar kan blussen.
En verder.. John Locke dood, en iemand anders in zijn lichaam...? Daar heb ik echt helemaal geen idee van hoe dat kan zitten en dat vind ik nog de grootste cliffhanger.. En een geinig detail; de persoon die in het lichaam van Locke zit, zorgt ervoor dat de echte Locke doodgaat. De persoon in het lichaam van Locke zegt tegen Richard, dat hij tegen Locke moet zeggen dat hij dood moet gaan (Volg je het nog?).
Misschien was dat de tegenstelling tussen de Losties en de Others, dat Jacob de Others manipuleerde, terwijl Esau dat op meer subtiele wijze met de Losties deed?quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:29 schreef Symer het volgende:
Dat Esau in de hut zat vind ik wel een goeie theorie, maar wie zou hem dan bevrijd hebben?
Uit Ben's reactie maak ik op dat zelfs de Others niet van Esau's bestaan wisten, wie zou Esau dan voor z'n karretje gespannen hebben?
Ja tuurlijk, anders komt dat beeld er niet. Blijkbaar hebben ze een meningsverschil met elkaar.quote:Ik denk dat het al veel langer speelt dan dat.
Het zou wel stom zijn als ze eerst iemand in een stoel zetten die Jacob moet voorstellen, om daarna een totaal iemand te casten. Daar hebben ze echt wel aan gedacht hoor, helemaal als je ziet hoeveel details en verwijzingen je tegenkomt elke aflevering.quote:Ik denk dat ze op dat moment nog niet bezig waren met de casting voor Jacob en Esau hoor.
Ik vond dat deze aflevering wel min of meer bevestigd werd dat Ricardos/Richard de kapitein van de Black Rock was, die door Jacob naar het eiland werd gehaald, en daar blijkbaar door hem het eeuwige leven werd gegeven.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:35 schreef Unhuman het volgende:
[..]
En ze kunnen allebei niet ouder worden blijkbaar.. Net zoals Richard. Die zal ook wel meer met hun 2 te maken hebben.
[..]
Ik denk dat het een soort van goden, duivels of andere opperwezens zijn, mogelijk zo oud als de schepping zelf. En ze spelen al die tijd al dit spelletje tegen elkaar; proberen mensen tegen elkaar en tegen henzelf op te zetten, of op een andere manier tot iets te manipuleren. Misschien uit verveling, en/of uit oprechte haat naar de ander, of mogelijk is het een heilige missie ofzo.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:35 schreef Unhuman het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, anders komt dat beeld er niet. Blijkbaar hebben ze een meningsverschil met elkaar.
Jacob haalt het piratenschip naar het eiland, vervolgens zegt zijn tegenpool: 'You're trying to prove me wrong aren't you?'. Daarbij komt het ook over alsof ze elkaar al lang niet hebben gezien ('I guess you are here because of the ship..').
'They come, they fight, they fight, they destroy, they corrupt. That's how it goes'. Vervolgens zegt Jacob; we moeten het blijven proberen. Want elke keer dat het iets langer goed gaat, is voortgang. Ze zijn dus al hele lang tijd bezig met mensen op het eiland, maar elke keer hakken ze elkaar de schedel in.
En er was dus een tijd voortgang door bijvoorbeeld de Thruce tussen de Others en de Dharma. etc.
En ja, het is duidelijk dat de tegenpool in het lichaam van Locke zat om Ben te manipuleren, zodat Jacob alsnog gedood kon worden. Dat de tegenpool in het lichaam van Locke zich bevindt is ook uit de vorige aflevering te bepalen. Toen vroeg Ben aan Locke hoe hij kon weten dat op dit precieze tijdstip de gewonde Locke uit de jungle zal komen. Toen zei hij: 'Because the island told me to'. En ik neem aan dat Jacob en zijn tegenpool een sterke band met het eiland hebben.
En ze kunnen allebei niet ouder worden blijkbaar.. Net zoals Richard. Die zal ook wel meer met hun 2 te maken hebben.
Ik denk dat het puur bedoeld was als silhouette, niet dat mensen daadwerkelijk het beeld gingen stil zetten en uitvergroten om kleine details te onderscheiden. En zo werkt Hollywood ook niet, je kunt niet 3 jaar van te voren een bepaalde acteur in gedachte houden, teveel onzekerheden.quote:[..]
Het zou wel stom zijn als ze eerst iemand in een stoel zetten die Jacob moet voorstellen, om daarna een totaal iemand te casten. Daar hebben ze echt wel aan gedacht hoor, helemaal als je ziet hoeveel details en verwijzingen je tegenkomt elke aflevering.
En de groep die de hut in de fik zette, zei ook al dat jacob er een lange tijd niet was geweest.
De kapitein was Magnus Hanso en ligt vlak bij de Black Rock begraven.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:39 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik vond dat deze aflevering wel min of meer bevestigd werd dat Ricardos/Richard de kapitein van de Black Rock was, die door Jacob naar het eiland werd gehaald, en daar blijkbaar door hem het eeuwige leven werd gegeven.
Die hoorde ik ook al van iemand, vrij aannemelijk ja. Hoop wel dat we nog iets daarvan te zien krijgen volgend seizoen, hoe het is verlopen met zijn bemanning enzo.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:39 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik vond dat deze aflevering wel min of meer bevestigd werd dat Ricardos/Richard de kapitein van de Black Rock was, die door Jacob naar het eiland werd gehaald, en daar blijkbaar door hem het eeuwige leven werd gegeven.
Als Esau dan ook Christian was, sprak hij dus niet namens Jacob denk ik, heeft Esau zo de boel gemanipuleerd en belazerd?quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:45 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik denk dat het een soort van goden, duivels of andere opperwezens zijn, mogelijk zo oud als de schepping zelf. En ze spelen al die tijd al dit spelletje tegen elkaar; proberen mensen tegen elkaar en tegen henzelf op te zetten, of op een andere manier tot iets te manipuleren. Misschien uit verveling, en/of uit oprechte haat naar de ander, of mogelijk is het een heilige missie ofzo.
Ik vind het in ieder geval ook erg leuk gedaan tot nu toe, dat soort karakters zijn altijd goed voor veel mysterie, en dat is toch waar Lost om draait.
[..]
Ik denk dat het puur bedoeld was als silhouette, niet dat mensen daadwerkelijk het beeld gingen stil zetten en uitvergroten om kleine details te onderscheiden. En zo werkt Hollywood ook niet, je kunt niet 3 jaar van te voren een bepaalde acteur in gedachte houden, teveel onzekerheden.
Ik denk best dat Esau degene in de hut geweest kan zijn, maar niet vanwege het uiterlijk van die figurant destijds.
Ricardus is de latijnse versie van zijn naam, origineel zal het mogelijk een Italiaan zijn geweest, afgaande op de etniciteit van de acteur.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:46 schreef Symer het volgende:
[..]
De kapitein was Magnus Hanso en ligt vlak bij de Black Rock begraven.
Maar als Richard eerste stuurman ofzo geweest zou zijn, waarom zou een slavenhandelaar uit de negentiende eeuw Latijn spreken en Ricardus heten?
Mogelijk, dat durf ik echt niet te gokken, intrige zijn ze goed in.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:48 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als Esau dan ook Christian was, sprak hij dus niet namens Jacob denk ik, heeft Esau zo de boel gemanipuleerd en belazerd?
Dat zeggen mensen wel vaker, maar zijn er werkelijk wel zoveel onbeantwoorde vragen? Behalve de nieuwe dingen en enkele grote vragen die al vanaf het begin spelen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:54 schreef Unhuman het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe de meeste mysteries beantwoord zullen worden volgend seizoen. Er zijn al honderden vragen die waarschijnlijk nooit meer beantwoord zullen worden, en ik vraag me af hoeveel er volgend seizoen in zo'n korte tijd zoveel vragen beantwoord kunnen worden.
Hopelijk maken ze aan het einde van seizoen 6 ook nog een mooie recap van de hele serie ofzo
Ik denk niet dat de Black Rock de eerste buitenstaanders waren die naar het eiland zijn gebracht. Dus Richard kan best een romein oid zijn geweest. Ze laten Iliana Richard echt niet zomaar Ricardus noemenquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ricardus is de latijnse versie van zijn naam, origineel zal het mogelijk een Italiaan zijn geweest, afgaande op de etniciteit van de acteur.
Latijn als taal is mogelijk ook iets dat door Jacob komt, niet door Richard.
Maar misschien is Richard inderdaad nog van voor de Black Rock.
Je hebt gelijk, dat was Hanso.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:46 schreef Symer het volgende:
[..]
De kapitein was Magnus Hanso en ligt vlak bij de Black Rock begraven.
Maar als Richard eerste stuurman ofzo geweest zou zijn, waarom zou een slavenhandelaar uit de negentiende eeuw Latijn spreken en Ricardus heten?
Nou ja, Jacob heeft waarschijnlijk alle Losties vanaf hun vroege jeugd al gemanipuleerd/in de gaten gehouden om ze naar het eiland te krijgen. Als Esau de evenknie is van Jacob, dan lijkt me zo'n manipulatie iets waar hij zijn hand niet voor omdraait.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:48 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als Esau dan ook Christian was, sprak hij dus niet namens Jacob denk ik, heeft Esau zo de boel gemanipuleerd en belazerd?
Dat denk ik ook zeker, bijvoorbeeld de beschaving die de tempel enzo gebouwd hebben. Maar dat Ilana Ricardus zegt, is misschien omdat ze weet dat de Others in het Latijns communiceren, ik lees er iig niet zoveel in.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Black Rock de eerste buitenstaanders waren die naar het eiland zijn gebracht. Dus Richard kan best een romein oid zijn geweest. Ze laten Iliana Richard echt niet zomaar Ricardus noemen
'They come, they fight, they destroy, they corrupt. That's how it goes'.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Black Rock de eerste buitenstaanders waren die naar het eiland zijn gebracht.
quote:Jacob's enemy becomes the smoke monster after he dies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van wie is dit oog?
quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:16 schreef Chaos210 het volgende:
In de promo voor het laatste seizoen is maar 1 beeld te zien.
[ afbeelding ]
Van wie is dit oog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een bazen serie, en een bazen topicBedankt voor het leesvoer na de aflevering!
Ik vond het echt een vette finale, het einde met Juliette vond ik erg sterk, alleen jammer van de cliffhanger..![]()
En dit moet toch wel een ontploffing geweest zijn, en geen flits (heb ik een paar keer gelezen hier).
Verder moet die tegenpool van Jacob wel in dat hutje gezeten hebben ja, en ik denk ook dat hij Smokey is.
VINCENT!11 EINDELIJK!
Deze scene is er waarschijnlijk alleen ingezet omdat Damon en Carlton elke aflevering wel 100 vragen kregen waar Vincent (en Rose & Bernart) waren.
Kwam er nog een podcast van deze aflevering van Darlton?[@Last.fm |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jack's oog uit de openings scene van de serie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:16 schreef Chaos210 het volgende:
In de promo voor het laatste seizoen is maar 1 beeld te zien.
[ afbeelding ]
Van wie is dit oog?
quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:19 schreef Shrien het volgende:
[..]Ook zo grappig, hebben ze dat bootje opgeblazen als ze uit de sub kwamen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een bazen serie, en een bazen topicBedankt voor het leesvoer na de aflevering!
Ik vond het echt een vette finale, het einde met Juliette vond ik erg sterk, alleen jammer van de cliffhanger..![]()
En dit moet toch wel een ontploffing geweest zijn, en geen flits (heb ik een paar keer gelezen hier).
Verder moet die tegenpool van Jacob wel in dat hutje gezeten hebben ja, en ik denk ook dat hij Smokey is.
[ afbeelding ]
VINCENT!11 EINDELIJK!
Deze scene is er waarschijnlijk alleen ingezet omdat Damon en Carlton elke aflevering wel 100 vragen kregen waar Vincent (en Rose & Bernart) waren.
Kwam er nog een podcast van deze aflevering van Darlton?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
«shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
Richard zei het ook tegen Locke, omdat de Evil-Locke het tegen Richard zei.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:20 schreef Mirel het volgende:
Ach, als de tegenpool van Jacob gedaantes kan aannemen, dan kan Jacob vast ook wel. Maar tot nu toe zie ik daar geen bewijs voor. Christian zei tegen Locke dat hij dood moest gaan, dus dat was vast de tegenpool.
ot
ik google even naar ricardus, krijg ik een wikipagina genaamd http://uncapaedia.wikia.com/wiki/Ricardus_jacobus. Die naam was me toch opvallend zeg.
Of ze zijn juist de tegenpool van elkaar: Jacob kan de doden tot leven wekken (Locke na zijn val ui de flat), Esau kan de lichamen van doden animeren (Christian, Locke na zijn tweede dood).quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:20 schreef Mirel het volgende:
Ach, als de tegenpool van Jacob gedaantes kan aannemen, dan kan Jacob vast ook wel. Maar tot nu toe zie ik daar geen bewijs voor. Christian zei tegen Locke dat hij dood moest gaan, dus dat was vast de tegenpool.
Dat is technisch gezien niet het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:26 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Of ze zijn juist de tegenpool van elkaar: Jacob kan de doden tot leven wekken (Locke na zijn val ui de flat), Esau kan de lichamen van doden animeren (Christian, Locke na zijn tweede dood).
Daar word het ook echt beter van.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:29 schreef wolfrolf het volgende:
Ze tapen, editen en scoren de laatste 17 afleveringen komende week maar zodat ik ze kan zien.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |