abonnement Unibet Coolblue
pi_69029552
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:15 schreef PimD het volgende:
Man man man, wat geniaal weer

En inderdaad, wat hierboven al gezegd wordt - hadden ze Rose en Bernard niet gewoon weg kunnen laten. Wat een stelletje vervelende bejaarden zeg.
R&B vond ik juist verfrissend. Ze hebben een totaal andere kijk op alles dan de rest en ik vond het wel tof om eindelijk eens karakters te zien met een laissez-faire manier van doen. Sawyer had dat in de eerste seizoenen een beetje maar is dat inmiddels ook wel kwijt.
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:11 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:

Het stukje van 1:45 tot 3:20 lijkt me vrij cruciaal voor dit hele seizoen en ook best wel voor de hele serie. Ik kan hier eigenlijk uithalen, dat het principe wat er is gebeurd met onze Losties, al heel erg veel gebeurd is, en elk golf van nieuw lost-ers hebben hun eigen verhaal (uitzondering van The Others en The Dharma folks, maar die maakten mekaar ook af).


Het is nu ook wel duidelijk dat dit de laatste golf is. Elke groep hiervoor heeft elkaar uiteindelijk lopen afslachten (zoals 'Esau' zei), maar de losties zullen eindelijk de cirkel doorbreken en Jacob in het gelijk stellen.
pi_69029976
pi_69030339
Mooie finale! Goed, het had véél beter gekund. Maar het was toch weer

Kan me prima vinden in Jacob v.s. Esau

De 'getlostpodcast' dude heeft ook wat interessante theoriën die in die lijn aansluiten. Check: http://www.getlostpodcast(...)eggs-audio-analysis/
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_69030451
Heb hem afgezien. Behoorlijk voorspelbaar dat de bom het incident veroorzaakte. Dat hele stuk was ook weinig boeiend omdat je eigenlijk al weet dat 'what's done is done' blijft kloppen.

Het stuk met Jacob vond ik het interessantst. Echt enorm gaaf. Het begint al ergens in de 17e-18e eeuw of iets dergelijks. Blijkbaar bevindt Jacob zich samen met zijn 'vijand' op het eiland (in het wit en zwart ). De man in het zwart wilt niet dat er iets verandert op het eiland, maar Jacob heeft het piratenschip naar het eiland gehaald op één of andere manier. Natuurlijk de Black Rock Vanaf hier zal ik de 'vijand' van Locke maar even zijn tegenpool noemen.

Daarna komt Jacob deze aflevering erg vaak in beeld en lijkt op iedereen invloed uit te oefenen om ze naar het eiland te halen. Echt super gaaf om te zien, en dat soort dingen bedoelde ik nou die ik dit seizoen eigenlijk miste: Flashbacks. En dit waren hele vette flashbacks

En er is een hele achterban gebouwd rondom Jacob en zijn tegenpool. Dat waren waarschijnlijk de mensen die met de kist met [spoil]Locke[/spoil] erin rondliepen. Eén van de mensen die meeliep (die dikke), was ook degene die Miles heeft ontvoerd en zei dat Miles niet naar het eiland mocht gaan, en dat werken voor Widmore een grote fout is. Dat zal dus ook wel te maken hebben in het 'gevecht' tussen Jacob en zijn tegenpool.

Echt een gave finale en het hele stuk met Jacob/Richard/Locke vind ik nu het interessantst.

Nu een beetje mijn gedachten over het hele Jacob/tegenpool gedoe, het is totaal gokken maar: Het klopt inderdaad dat de man in de stoel totaal niet leek op Jacob. Máár, hij lijkt wel verdacht veel op de vijand van Jacob. Dus, zal de man in die hut niet de vijand van Jacob geweest zijn in plaats van Jacob zelf?

Roept u maar:





Een paar seizoenen terug: Ben deed net alsof hij tegen een onzichtbaar iemand praatte. Locke vond het onzin en geloofde er niks van, en draaide zich om, om weg te lopen. Vervolgens hoorde hij iemand roepen 'help me!'. Kan het dan niet zo zijn dat Jacob zijn vijand in die hut heeft opgesloten? En dat de cirkel van as om de hut heen, een soort van tralies is geweest om hem in bedwang te houden? Aangezien hij in de hut alles kan laten vliegen, en brand zomaar kan blussen.

En het groepje met de kist met daarin Locke, zei ook dat de hut al lang niet meer gebruikt was door Jacob. Daarom zette ze er ook de fik in volgens mij. Dus wie weet heeft Jacob zijn tegenpool er opgesloten. Deze tegenpool is blijkbaar weer vrijkomen omdat de 'loop' is doorbroken (loophole).

Wat zal de loop zijn? Telkens komen er nieuwe mensen op het eiland (het begint bij de piraten om te eindigen met Ajira, met tussendoor Flight 815, US Marines, Rousseau en haar team, DHARMA, de mensen van de Freighter etc.), die elkaar uitmoorden. En nu is deze 'loop' op één of andere manier doorbroken en kan Jacob vermoord worden en is zijn tegenpool ontsnapt uit de hut.. Zou dat ongeveer kloppen?

En verder.. John Locke dood, en iemand anders in zijn lichaam...? Daar heb ik echt helemaal geen idee van hoe dat kan zitten en dat vind ik nog de grootste cliffhanger.. En een geinig detail; de persoon die in het lichaam van Locke zit, zorgt ervoor dat de echte Locke doodgaat. De persoon in het lichaam van Locke zegt tegen Richard, dat hij tegen Locke moet zeggen dat hij dood moet gaan (Volg je het nog? ).

Jacob vond ik trouwens ook een supervet personage dus ik vind het jammer wat er nu gebeurd is. En ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat aangezien de vijand van Jacob nu blijkbaar de touwtjes in handen heeft nu Jacob dood is. En hij wilde geen mensen op het eiland, dus ik ben benieuwd wat hij van plan is

Ze gaan terug in de tijd en dát zorgt er voor dat ze uiteindelijk crashen. Ze komen namelijk uit de toekomst en veroorzaken het 'incident'. Maar het incident zorgt er juist voor dat ze in de toekomst naar het verleden zullen reizen.

Dus: Het is niet zo dat ze in het verleden de geschiedenis kunnen veranderen.. zij zijn de geschiedenis.

Ik denk/hoop dat de Losties in het verleden blijven (en verder terug reizen?) en op die manier de hele geschiedenis bepalen. Dat zij bijvoorbeeld degenen zijn die het Dharma-initiative opstarten, of dat zij degenen zijn die met de piratenboot als eerste het eiland bereiken. Ik denk ook dat dat de hele rode draad van de serie is/wordt. En verder ben ik benieuwd hoe alles verder gaat in het 'heden'.

Ook ben ik benieuwd wat er nou tussen 1977 en de crash gaat gebeuren. Hoe alle stations tot stand komen, en hoe Marvin Candle het allemaal aanpakt met de stations en de onderzoeken. Want hij weet al dat tijdreizen mogelijk is. Zie bijvoorbeeld dit filmpje nog maar eens:



'Time is not just of the essence, it ís the essence'

Leuk detail ook om te zien hoe hij aan zijn prothese is gekomen toen dat stuk staal op zijn hand viel. Nu weet Marvin Candle ook dat het tijdreizen dus daadwerkelijk werkt, en hij daar nu zijn onderzoeken misschien op zal baseren.

En what lies in the shadow of the statue?
"Ile qui nos omnes servabit", which is Latin for "He who will save us all"

[ Bericht 0% gewijzigd door Unhuman op 14-05-2009 21:24:45 ]
pi_69030680
Wow Unhuman
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_69031485
ille qui nos omnes servabit ( What lies in the shadow of the statue?)

"He who will save us all."


Season 6 teaser:
pi_69031625
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:05 schreef Unhuman het volgende:
Heb hem afgezien. Behoorlijk voorspelbaar dat de bom het incident veroorzaakte. Dat hele stuk was ook weinig boeiend omdat je eigenlijk al weet dat 'what's done is done' blijft kloppen.

Het stuk met Jacob vond ik het interessantst. Echt enorm gaaf. Het begint al ergens in de 17e-18e eeuw of iets dergelijks.
Ik denk dat het al veel langer speelt dan dat.
quote:
Blijkbaar bevindt Jacob zich samen met zijn 'vijand' op het eiland (in het wit en zwart [ afbeelding ] ). De man in het zwart wilt niet dat er iets verandert op het eiland, maar Jacob heeft het piratenschip naar het eiland gehaald op één of andere manier. Natuurlijk de Black Rock

Daarna komt Jacob deze aflevering erg vaak in beeld en lijkt op iedereen invloed uit te oefenen om ze naar het eiland te halen. Echt super gaaf om te zien, en dat soort dingen bedoelde ik nou die ik dit seizoen eigenlijk miste: Flashbacks. En dit waren hele vette flashbacks

En er is een hele achterban gebouwd rondom Jacob en zijn vijand. De vijand van Jacob had dus ook een groep bij elkaar gebracht om iets voor elkaar te krijgen op het eiland. Dat waren waarschijnlijk de mensen die met de kist met [spoil]Locke[/spoil] erin rondliepen. Eén van de mensen die meeliep (die dikke), was ook degene die Miles heeft ontvoerd en zei dat Miles niet naar het eiland mocht gaan, en dat werken voor Widmore een grote fout is. Dat zal dus ook wel te maken hebben in het 'gevecht' tussen Jacob en zijn vijand.

-!- Nu ik er verder over nadenk, die mensen kunnen dus ook de 'good guys' zijn, omdat ze willen laten zien dat de John Locke die zij nu kennen, niet de echte is. Stom dat ik daar niet eerder aan dacht. Want Jacob woont eigenlijk direct in de schaduw van het beeld.

Echt een gave finale en het hele stuk met Jacob/Richard/Locke vind ik nu het interessantst.

Nu een beetje mijn gedachten over het hele Jacob/vijand gedoe, het is totaal gokken maar: Het klopt inderdaad dat de man in de stoel totaal niet leek op Jacob. Máár, hij lijkt wel verdacht veel op de vijand van Jacob. Dus, zal de man in die hut niet de vijand van Jacob geweest zijn in plaats van Jacob zelf?

Roept u maar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik denk dat ze op dat moment nog niet bezig waren met de casting voor Jacob en Esau hoor.
quote:
En verder: Ben deed net alsof hij tegen een onzichtbaar iemand praatte. Locke vond het onzin en geloofde er niks van, en draaide zich om, om weg te lopen. Vervolgens hoorde hij iemand roepen 'help me!'. Kan het dan niet zo zijn dat Jacob zijn vijand in die hut heeft opgesloten? En dat de cirkel van as om de hut heen, een soort van tralies is geweest om hem in bedwang te houden? Aangezien hij in de hut alles kan laten vliegen, en brand zomaar kan blussen.

En verder.. John Locke dood, en iemand anders in zijn lichaam...? Daar heb ik echt helemaal geen idee van hoe dat kan zitten en dat vind ik nog de grootste cliffhanger.. En een geinig detail; de persoon die in het lichaam van Locke zit, zorgt ervoor dat de echte Locke doodgaat. De persoon in het lichaam van Locke zegt tegen Richard, dat hij tegen Locke moet zeggen dat hij dood moet gaan (Volg je het nog? ).
Dat was juist overduidelijk dat Esau in dat lichaam zat. In het begin zei hij nog dat hij Jacob wilde doden, maar het niet kon. Door zich voor te doen als Locke om Ben te manipuleren, had hij een 'loophole'.
pi_69031969
Dat Esau in de hut zat vind ik wel een goeie theorie, maar wie zou hem dan bevrijd hebben?

Uit Ben's reactie maak ik op dat zelfs de Others niet van Esau's bestaan wisten, wie zou Esau dan voor z'n karretje gespannen hebben?
pi_69032197
Maar Esau=Smokey?
pi_69032207
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:29 schreef Symer het volgende:
Dat Esau in de hut zat vind ik wel een goeie theorie, maar wie zou hem dan bevrijd hebben?

Uit Ben's reactie maak ik op dat zelfs de Others niet van Esau's bestaan wisten, wie zou Esau dan voor z'n karretje gespannen hebben?
Misschien was dat de tegenstelling tussen de Losties en de Others, dat Jacob de Others manipuleerde, terwijl Esau dat op meer subtiele wijze met de Losties deed?
pi_69032262
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:33 schreef Zwoerd het volgende:
Maar Esau=Smokey?
Zou best kunnen, Smokey deed zich immers ook graag voor als anderen.
pi_69032341
quote:
Ik denk dat het al veel langer speelt dan dat.
Ja tuurlijk, anders komt dat beeld er niet. Blijkbaar hebben ze een meningsverschil met elkaar.

Jacob haalt het piratenschip naar het eiland, vervolgens zegt zijn tegenpool: 'You're trying to prove me wrong aren't you?'. Daarbij komt het ook over alsof ze elkaar al lang niet hebben gezien ('I guess you are here because of the ship..').

'They come, they fight, they fight, they destroy, they corrupt. That's how it goes'. Vervolgens zegt Jacob; we moeten het blijven proberen. Want elke keer dat het iets langer goed gaat, is voortgang. Ze zijn dus al hele lang tijd bezig met mensen op het eiland, maar elke keer hakken ze elkaar de schedel in.

En er was dus een tijd voortgang door bijvoorbeeld de Thruce tussen de Others en de Dharma. etc.

En ja, het is duidelijk dat de tegenpool in het lichaam van Locke zat om Ben te manipuleren, zodat Jacob alsnog gedood kon worden. Dat de tegenpool in het lichaam van Locke zich bevindt is ook uit de vorige aflevering te bepalen. Toen vroeg Ben aan Locke hoe hij kon weten dat op dit precieze tijdstip de gewonde Locke uit de jungle zal komen. Toen zei hij: 'Because the island told me to'. En ik neem aan dat Jacob en zijn tegenpool een sterke band met het eiland hebben.

En ze kunnen allebei niet ouder worden blijkbaar.. Net zoals Richard. Die zal ook wel meer met hun 2 te maken hebben.
quote:
Ik denk dat ze op dat moment nog niet bezig waren met de casting voor Jacob en Esau hoor.
Het zou wel stom zijn als ze eerst iemand in een stoel zetten die Jacob moet voorstellen, om daarna een totaal iemand te casten. Daar hebben ze echt wel aan gedacht hoor, helemaal als je ziet hoeveel details en verwijzingen je tegenkomt elke aflevering.

En de groep die de hut in de fik zette, zei ook al dat jacob er een lange tijd niet was geweest.
pi_69032405
Fantastische aflevering hoor. Dat hele gedoe was wat minder (hoewel wel een paar fantastische Sawyer scènes), maar alles met Jacob maakt dat meer dan goed. Het zet eigenlijk de hele serie op zijn kop. 'Destiny' die ze allemaal op flight 815 zette was dus de hand van Jacob. Fuck, ik kan me niet voorstellen hoe het zesde seizoen zich gaat ontvouwen.

Overigens vond ik de cliffhanger niet echt een cliffhanger. Ik vind het overduidelijk dat ze het verleden niet kunnen veranderen. Wat moet er anders gebeuren? Ze landen de eerste aflevering van seizoen zes op LAX en het seizoen is voorbij? Ik denk dat de kans 90% is dat ze 'gewoon' naar de tijd van Ben/Locke/Sun en de rest worden gezapt.
pi_69032531
Sawyer zal wel pissed zijn op Jack...
pi_69032581
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:35 schreef Unhuman het volgende:

[..]


En ze kunnen allebei niet ouder worden blijkbaar.. Net zoals Richard. Die zal ook wel meer met hun 2 te maken hebben.
[..]

Ik vond dat deze aflevering wel min of meer bevestigd werd dat Ricardos/Richard de kapitein van de Black Rock was, die door Jacob naar het eiland werd gehaald, en daar blijkbaar door hem het eeuwige leven werd gegeven.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 14 mei 2009 @ 21:42:27 #266
206731 Mortaxx
Doomer
pi_69032766
Het gedeelte is Dharmatijd heeft echt niks nieuws opgeleverd. Miles verwoordde perfect wat ik dacht toen Daniel in The Variable begon over de bom. De bom = The Incident.. hoe moeilijk kan het zijn

Huidige tijd + flashbacks is veel interessanter
Esau wil geen nieuwelingen op het eiland(they come,fight, destroy etc.) Jacob gelooft in het goede van mensen en wil het ongelijk van Esau bewijzen en heeft de Black Rock en later de losties en Iliana gerecruiteerd

Vraag me af of Widmore nog in het verhaal voorkomt. Dat Bram Miles niet op de Kahana wou zou aangeven dat Widmore niet aan Jacobs kant staat. Misschien dat hij daarom verbannen is? Een kind bij iemand buiten het eiland vond ik wel een erg slechte verklaring om je leider te verbannen

Ik hoop niet dat Richard met 'iets wat ons beschermd' Jacob wordt bedoeld want dan hebben ze een probleem Sowieso vraag ik me af aan welke kant Richard nu zal staan
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:43:02 #267
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_69032807
omdat de 'loop' is doorbroken (loophole). << loophole is een gat in een waterdichte regel om het zo te zeggen

hou eens op loop en loophole in 1 zin te gebruiken
When all else fails, you always have delusion.
pi_69032999
Loophole is een gat in een waterdichte regel, en de waterdichte regel is de loop.
pi_69033009
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:35 schreef Unhuman het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, anders komt dat beeld er niet. Blijkbaar hebben ze een meningsverschil met elkaar.

Jacob haalt het piratenschip naar het eiland, vervolgens zegt zijn tegenpool: 'You're trying to prove me wrong aren't you?'. Daarbij komt het ook over alsof ze elkaar al lang niet hebben gezien ('I guess you are here because of the ship..').

'They come, they fight, they fight, they destroy, they corrupt. That's how it goes'. Vervolgens zegt Jacob; we moeten het blijven proberen. Want elke keer dat het iets langer goed gaat, is voortgang. Ze zijn dus al hele lang tijd bezig met mensen op het eiland, maar elke keer hakken ze elkaar de schedel in.

En er was dus een tijd voortgang door bijvoorbeeld de Thruce tussen de Others en de Dharma. etc.

En ja, het is duidelijk dat de tegenpool in het lichaam van Locke zat om Ben te manipuleren, zodat Jacob alsnog gedood kon worden. Dat de tegenpool in het lichaam van Locke zich bevindt is ook uit de vorige aflevering te bepalen. Toen vroeg Ben aan Locke hoe hij kon weten dat op dit precieze tijdstip de gewonde Locke uit de jungle zal komen. Toen zei hij: 'Because the island told me to'. En ik neem aan dat Jacob en zijn tegenpool een sterke band met het eiland hebben.

En ze kunnen allebei niet ouder worden blijkbaar.. Net zoals Richard. Die zal ook wel meer met hun 2 te maken hebben.
Ik denk dat het een soort van goden, duivels of andere opperwezens zijn, mogelijk zo oud als de schepping zelf. En ze spelen al die tijd al dit spelletje tegen elkaar; proberen mensen tegen elkaar en tegen henzelf op te zetten, of op een andere manier tot iets te manipuleren. Misschien uit verveling, en/of uit oprechte haat naar de ander, of mogelijk is het een heilige missie ofzo.

Ik vind het in ieder geval ook erg leuk gedaan tot nu toe, dat soort karakters zijn altijd goed voor veel mysterie, en dat is toch waar Lost om draait.
quote:
[..]

Het zou wel stom zijn als ze eerst iemand in een stoel zetten die Jacob moet voorstellen, om daarna een totaal iemand te casten. Daar hebben ze echt wel aan gedacht hoor, helemaal als je ziet hoeveel details en verwijzingen je tegenkomt elke aflevering.

En de groep die de hut in de fik zette, zei ook al dat jacob er een lange tijd niet was geweest.
Ik denk dat het puur bedoeld was als silhouette, niet dat mensen daadwerkelijk het beeld gingen stil zetten en uitvergroten om kleine details te onderscheiden. En zo werkt Hollywood ook niet, je kunt niet 3 jaar van te voren een bepaalde acteur in gedachte houden, teveel onzekerheden.

Ik denk best dat Esau degene in de hut geweest kan zijn, maar niet vanwege het uiterlijk van die figurant destijds.
pi_69033046
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:39 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ik vond dat deze aflevering wel min of meer bevestigd werd dat Ricardos/Richard de kapitein van de Black Rock was, die door Jacob naar het eiland werd gehaald, en daar blijkbaar door hem het eeuwige leven werd gegeven.
De kapitein was Magnus Hanso en ligt vlak bij de Black Rock begraven.

Maar als Richard eerste stuurman ofzo geweest zou zijn, waarom zou een slavenhandelaar uit de negentiende eeuw Latijn spreken en Ricardus heten?
pi_69033160
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:39 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ik vond dat deze aflevering wel min of meer bevestigd werd dat Ricardos/Richard de kapitein van de Black Rock was, die door Jacob naar het eiland werd gehaald, en daar blijkbaar door hem het eeuwige leven werd gegeven.
Die hoorde ik ook al van iemand, vrij aannemelijk ja. Hoop wel dat we nog iets daarvan te zien krijgen volgend seizoen, hoe het is verlopen met zijn bemanning enzo.
pi_69033218
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:45 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik denk dat het een soort van goden, duivels of andere opperwezens zijn, mogelijk zo oud als de schepping zelf. En ze spelen al die tijd al dit spelletje tegen elkaar; proberen mensen tegen elkaar en tegen henzelf op te zetten, of op een andere manier tot iets te manipuleren. Misschien uit verveling, en/of uit oprechte haat naar de ander, of mogelijk is het een heilige missie ofzo.

Ik vind het in ieder geval ook erg leuk gedaan tot nu toe, dat soort karakters zijn altijd goed voor veel mysterie, en dat is toch waar Lost om draait.
[..]

Ik denk dat het puur bedoeld was als silhouette, niet dat mensen daadwerkelijk het beeld gingen stil zetten en uitvergroten om kleine details te onderscheiden. En zo werkt Hollywood ook niet, je kunt niet 3 jaar van te voren een bepaalde acteur in gedachte houden, teveel onzekerheden.

Ik denk best dat Esau degene in de hut geweest kan zijn, maar niet vanwege het uiterlijk van die figurant destijds.
Als Esau dan ook Christian was, sprak hij dus niet namens Jacob denk ik, heeft Esau zo de boel gemanipuleerd en belazerd?
  Lieve Belg donderdag 14 mei 2009 @ 21:51:04 #273
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_69033425
Het was toch bevestigd dat dit iemand van de crew was die voor jacob speelde daar?

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_69033452
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:46 schreef Symer het volgende:

[..]

De kapitein was Magnus Hanso en ligt vlak bij de Black Rock begraven.

Maar als Richard eerste stuurman ofzo geweest zou zijn, waarom zou een slavenhandelaar uit de negentiende eeuw Latijn spreken en Ricardus heten?
Ricardus is de latijnse versie van zijn naam, origineel zal het mogelijk een Italiaan zijn geweest, afgaande op de etniciteit van de acteur.

Latijn als taal is mogelijk ook iets dat door Jacob komt, niet door Richard.

Maar misschien is Richard inderdaad nog van voor de Black Rock.
pi_69033598
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:48 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Als Esau dan ook Christian was, sprak hij dus niet namens Jacob denk ik, heeft Esau zo de boel gemanipuleerd en belazerd?
Mogelijk, dat durf ik echt niet te gokken, intrige zijn ze goed in.

Overigens wel lullig voor Ben, de meester-manipulator die nu zelf misbruikt wordt als pion. En weer zeer sterk geacteerd van Emerson, maar dat is niet verassend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')