zou wel grappig zijn toch, dating.fok.nlquote:
word jij wel is gepmt?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:25 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
zou wel grappig zijn toch, dating.fok.nlHet moet niet moeilijk zijn een omgeving te maken die wat leuker en uitnodigender is dan die rp/lexa troep
Inderdaadquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:28 schreef kwaakvaak het volgende:
hebben ze al een keer gemaakt, maar was niet echt een success toen.
"Goh".quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:28 schreef kwaakvaak het volgende:
hebben ze al een keer gemaakt, maar was niet echt een success toen.
Je moet het natuurlijk wel wat groter maken, gebaseerd op de 5 vrouwen die toevallig op dit forum zitten wordt het uiteraard niksquote:
dating.fok.nl vind ik dan overbodig, met pm-en kun je een date regelen (dat blijkt maar weer).quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:31 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Schijnt af en toe weleens te gebeuren, hoezo?
Voor vrouwen geldt het ook nietquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:18 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb mijn vriend leren kennen op Relatieplanet en heb nu bijna 2.5 jaar een relatie met hem, dus ik ben het niet eens met de stelling.
Tja, maar mn vriend is het dus ook gelukt om via RP een serieuze relatie te krijgenquote:Op zondag 19 juli 2009 01:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Voor vrouwen geldt het ook niet![]()
Voor elke vrouw die via relatieplanet een relatie krijgt zijn er 100 mannen die dat niet krijgen. 100% slagingskans. Het is wat dat betreft net een kroeg waar een leuk uitziende dame naar binnenloopt en roept 'ik ben single, wie wil met me uit?'.
dat zeg ik toch? Voor mannen is het een loterij met een zeer lage slagingskans, voor vrouwen een zekerheidje. Je vriend was luckyquote:Op maandag 20 juli 2009 22:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tja, maar mn vriend is het dus ook gelukt om via RP een serieuze relatie te krijgen
De laatste keer dat ik telde was de verhouding iets van 3 mannen per 2 vrouwen op zo'n site. Dat lijkt helemaal niet zo scheef. Het is meer de manier waarop die scheef is. Het is één grote vleeskeuring. Zet je foto eerst maar eens op paiq, en als die meer dan een 8 haalt, dan kun je het eens op RP of Lexa proberen.quote:Op zondag 19 juli 2009 01:14 schreef Knipoogje het volgende:
Voor vrouwen geldt het ook niet![]()
Voor elke vrouw die via relatieplanet een relatie krijgt zijn er 100 mannen die dat niet krijgen. 100% slagingskans. Het is wat dat betreft net een kroeg waar een leuk uitziende dame naar binnenloopt en roept 'ik ben single, wie wil met me uit?'.
Ook dat is verschillend, mij maakt het geen donder uit of ik nu met een buitenlander date of met een nederlander. Overigens maak ik zelf geen gebruik van dating websites. Ik kan daar absoluut niet tegen, ik ontmoet liever iemand 'toevallig' dan internet afgaan zoeken op vrouwelijke gezichten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:47 schreef picardmike het volgende:
Volgens mij dalen je slagingskansen ook deels als je een buitenlands uiterlijk heb, heb ik een beetje het idee. Mensen daten liever met een autochtoon dan een allochtoon.
Bullshit. Er zijn even veel vrouwen die een relatie zoeken als mannen. Op de meeste datingsites is het aantal mannen en vrouwen in evenwicht. Dat eeuwige verhaal dat vrouwen maar hoeven te roepen dat ze een relatie willen en dat ze die dan ook krijgen is onzin. Als je dat gelooft, zegt dat meer over jou dan wat anders. Vrouwen moeten net zoveel 'geluk' hebben op een datingsite als mannen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:52 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
dat zeg ik toch? Voor mannen is het een loterij met een zeer lage slagingskans, voor vrouwen een zekerheidje. Je vriend was lucky
Waar zit je weerstand in dan?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 02:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook dat is verschillend, mij maakt het geen donder uit of ik nu met een buitenlander date of met een nederlander. Overigens maak ik zelf geen gebruik van dating websites. Ik kan daar absoluut niet tegen, ik ontmoet liever iemand 'toevallig' dan internet afgaan zoeken op vrouwelijke gezichten.
Ik had een paar jaar geleden mijn foto op paiq. Ik vond het juist opmerkelijk hoe makkelijk je een hoog cijfer kreeg. Ik vond mezelf echt niet het cijfer dat ik daar kreeg. Zo bescheiden ben ik dan nog net. Ik heb vooral gemerkt dat er veel dames met problemen op datingsites zitten en ik heb het niet zo op problemen. Qua vrouwen zitten er veel figuren die nog weinig ervaring hebben in de liefde hebben en midden twintig zijn. Meestal merk je de reden daarvoor ook al vrij snel. Daarnaast steek je tijd in iemand op basis van een foto, terwijl je er irl al niets had gevonden na 5 minuten praten. Voor mij is het non-verbale veel te belangrijk!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:44 schreef Howl het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik telde was de verhouding iets van 3 mannen per 2 vrouwen op zo'n site. Dat lijkt helemaal niet zo scheef. Het is meer de manier waarop die scheef is. Het is één grote vleeskeuring. Zet je foto eerst maar eens op paiq, en als die meer dan een 8 haalt, dan kun je het eens op RP of Lexa proberen.
Vrouwen worden sowieso doodgespamd. En vlak het "er zit niets van mijn gading tussen" en "ik wacht desnoods 10 jaar tot ik weer eens verliefd wordt" syndroom niet uit. Het merendeel van de vrouwen op zo'n site zijn niet echt open voor een nieuwe relatie.
dat vind ik altijd zo'n vreemde opmerking, hé. Als je (lang) single bent of weinig ervaring hebt in de liefde, zal er wel iets aan je mankeren.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:30 schreef Verloren_onschuld het volgende:
heb vooral gemerkt dat er veel dames met problemen op datingsites zitten en ik heb het niet zo op problemen. Qua vrouwen zitten er veel figuren die nog weinig ervaring hebben in de liefde hebben en midden twintig zijn. Meestal merk je de reden daarvoor ook al vrij snel.
Nee, inderdaad! Vind ik ook altijd zo vreemd gedacht. In mijn vriendenkring zat een jongen die echt nog nooit een vriendin had gehad, al jarenlang niet. Maar we dachten dan altijd 'wat is er mis met de vrouwen?!' want hij was echt heel erg leuk.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:45 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dat vind ik altijd zo'n vreemde opmerking, hé. Als je (lang) single bent of weinig ervaring hebt in de liefde, zal er wel iets aan je mankeren.
Met iedereen is er wel iets mis, denk ik dan. Alsof alle mensen die in een relatie zitten of veel ervaring in de liefde hebben "perfect" zijn. Ik in ieder geval niet, en ik heb al lang een relatie.
Precies, mijn vriend was 26 toen we wat met elkaar kregen, ben zijn eerste vriendin en er is echt niks mis met hem hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:45 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dat vind ik altijd zo'n vreemde opmerking, hé. Als je (lang) single bent of weinig ervaring hebt in de liefde, zal er wel iets aan je mankeren.
Met iedereen is er wel iets mis, denk ik dan. Alsof alle mensen die in een relatie zitten of veel ervaring in de liefde hebben "perfect" zijn. Ik in ieder geval niet, en ik heb al lang een relatie.
Sommige mensen zijn gewoon kortzichtig. Daar is ook niets aan te doen. Ik zou er eerder wat van denken als een vrouw te veel ervaring in de liefde heeft.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:45 schreef petitlapin2 het volgende:
Niks bullshit. De verhouding is totaal zoek. Ook al lijkt de ratio 50:50, als je naar het aantal aktieve mannen en vrouwen kijkt is er veel mis. Als je een gerichte zoekaktie doet op vrouwen van leeftijd X in regio Y, dan heb je op RP bijvoorbeeld 3 bladzijdes van dames die vandaag nog online zijn geweest. Als je datzelfde voor mannen doet, dan heb je een veelvoud daarvan die nog deze dag online zijn geweest.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:59 schreef ioko het volgende:
Bullshit. Er zijn even veel vrouwen die een relatie zoeken als mannen. Op de meeste datingsites is het aantal mannen en vrouwen in evenwicht.
Ze moeten wellicht ook geluk hebben ja, maar waar je als man met veel pijn en moeite 1 date in de maand zou kunnen regelen, zouden de dames bij wijze van spreken elke dag een paar dates kunnen hebben om het geluk een handje te helpen. En daar hoeven ze niets voor te doen, geen leuke mailtjes verzinnen ofzo...gewoon elke dag even de mailbus legen. Uiteraard zijn ze wat kieskeuriger dus zo veel dates zullen ze ook niet hebben, maar het feit blijft dat als je 20 mannen kan 'afkeuren', dat dit beter is dan 8 'geen interesses', 2 mailtjes die 'bedanken voor je mail, maar dat je niet hun type bent' en 10 non-response, de kans flink groter is om er een relatie aan over te houden.quote:Dat eeuwige verhaal dat vrouwen maar hoeven te roepen dat ze een relatie willen en dat ze die dan ook krijgen is onzin. Als je dat gelooft, zegt dat meer over jou dan wat anders. Vrouwen moeten net zoveel 'geluk' hebben op een datingsite als mannen.
Het gaat er niet om dat er iets mis is. Het gaat om perspectief. Een vriendin/vriend op jonge leeftijd belemmert meestal gewoon de vorming van een groot perspectief op wat voor jou belangrijk is. Ook het volledig ontbreken van ervaring doet dat. Dat daarin uitzonderingen zijn en mensen die wel geschikt voor eeuwige liefde zijn, dat zal zo zijn (al geloof ik dr persoonlijk niet in). En er zijn natuurlijk 'wondergevallen' met wie niets mis is, maar die nooit iemand aan de haak slaan. . Ik maak hier echter een opmerking aan de hand van de 'regel' en niet de uitzondering.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:45 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Daar maak je een denkfout. Jij ziet actief en berichtjes sturen in elkaars verlengde. Ik denk dat het feit dat vooral mannen berichtjes sturen de manier is waarop de wereld in elkaar zit. In een kroeg wordt meestal ook van de man verwacht dat hij de eerste 'move' maakt. Vrouwen doen dat nu eenmaal minder.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Niks bullshit. De verhouding is totaal zoek. Ook al lijkt de ratio 50:50, als je naar het aantal aktieve mannen en vrouwen kijkt is er veel mis. Als je een gerichte zoekaktie doet op vrouwen van leeftijd X in regio Y, dan heb je op RP bijvoorbeeld 3 bladzijdes van dames die vandaag nog online zijn geweest. Als je datzelfde voor mannen doet, dan heb je een veelvoud daarvan die nog deze dag online zijn geweest.
En het staat hierboven al: dames krijgen 20 reakties per dag. Heb het ook eens nagecheckt met een damesprofiel. In 2 uur meer pageviews en reakties dan mijn eigen profiel in 2 maanden. En dat is dan met een paiq foto met een 9.2 als cijfer. Let wel, ik heb het over 'normale' dames en 'normale' mannen. Dikke of lelijke vrouwen zijn ook kansloos natuurlijk; het blijft immers een vleesmarkt.
Geloof me maar, ook vrouwen kunnen niet zoveel leuke dates hebben. Veel dates hebben lukt wellicht makkelijker, maar dat het dan ook een leuk iemand is? Dat is even lastig als voor mannen. Wederom leg je een link die volgens mij niet klopt. De kans dat je een relatie krijgt vanuit een date via internet is klein, die kans is voor vrouwen en mannen gelijk. Of je moet genoegen nemen met minder, en dat lijkt me gewoon dom.quote:[..]
Ze moeten wellicht ook geluk hebben ja, maar waar je als man met veel pijn en moeite 1 date in de maand zou kunnen regelen, zouden de dames bij wijze van spreken elke dag een paar dates kunnen hebben om het geluk een handje te helpen. En daar hoeven ze niets voor te doen, geen leuke mailtjes verzinnen ofzo...gewoon elke dag even de mailbus legen. Uiteraard zijn ze wat kieskeuriger dus zo veel dates zullen ze ook niet hebben, maar het feit blijft dat als je 20 mannen kan 'afkeuren', dat dit beter is dan 8 'geen interesses', 2 mailtjes die 'bedanken voor je mail, maar dat je niet hun type bent' en 10 non-response, de kans flink groter is om er een relatie aan over te houden.
En daarom krijgen de vrouwen dus hulp om 'geluk' te hebben bij het vinden van een relatie en mannen niet (of minder). Als man kun je niet reakties vergelijken, profielen van geinteresseerden bezoeken en een keuze maken. Ipv moet je hopen dat de dame in kwestie uberhaupt geinteresseerd is en dat ze niet te veel andere reakties heeft gekregen van mannen die *net* iets leuker ogen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:49 schreef ioko het volgende:
Daar maak je een denkfout. Jij ziet actief en berichtjes sturen in elkaars verlengde. Ik denk dat het feit dat vooral mannen berichtjes sturen de manier is waarop de wereld in elkaar zit. In een kroeg wordt meestal ook van de man verwacht dat hij de eerste 'move' maakt. Vrouwen doen dat nu eenmaal minder. [..]
Ze hebben iig een 100% kans om elke week wel een leuk iemand te treffen. Dat ze mensen als mij overslaan om voor dat ene lekkerdje te kiezen met dat avontuurlijke profiel en het blijkt een player te zijn of arrogante bal, tja, da's hun fout... Ik kan me er wel wat bij voorstellen, aangezien een dozijn mails per dag extreem kieskeurig kan maken. Maar er zijn genoeg mannen als ik die van elke date wel een gezellige avond zonder rare verzoeken of 'awkward' momenten kan maken. Ik heb er nu een stuk of 20 gehad via datingsites over de afgelopen paar jaar en allemaal waren ze gezellig.quote:Geloof me maar, ook vrouwen kunnen niet zoveel leuke dates hebben. Veel dates hebben lukt wellicht makkelijker, maar dat het dan ook een leuk iemand is?
De kans van de man hangt af van het feit of de vrouw jouw mailtje uitpikt uit die 20 die ze die dag kreeg. Als je dat geen scheefgroei vindt... Dat dames het initiatief in handen geven aan de heren ok, maar ze zoeken ook amper. Als dames ook aardig wat zoekakties doen, dan zie ik wie mijn profiel heeft bekeken (en blijkbaar potentieel interesse had/heeft). Dat vergroot immers ook je kansen. Net als dat de dames bij voorbaat al weten of iemand geinteresseerd is of niet (ze gaan immers uit met iemand die *hen* interesse toonde)quote:Dat is even lastig als voor mannen. Wederom leg je een link die volgens mij niet klopt. De kans dat je een relatie krijgt vanuit een date via internet is klein, die kans is voor vrouwen en mannen gelijk. Of je moet genoegen nemen met minder, en dat lijkt me gewoon dom.
Tja, de bedoeling van dat nepprofiel was juist, hoe ver gaan vrouwen als ze een echt leuke man tegenkomen. En daar zie je dus duidelijk dat de vrouwen zoeken, actief interesse tonen, en zelf berichten schrijven. Maar waarom ze dat doen bij een man die iets minder leuk is weet ik niet. Bij vrouwen valt er geen analytische lijn te maken, ze kunnen met zijn 100en op 1 profiel afstormen maar zou die 1 pukkel hebben dan zie je daarin geen geleidelijke afname. Je kan eigenlijk ook zeggen dat er voor vrouwen weinig verschil zit tussen mannen op uiterlijk, tenzij de kleine kenmerken er boven uit springen en dat maakt dan ineens een factor 100 verschil. Zoals lengte en opleiding bijvoorbeeld maar het toont ook aan dat vrouwen mannen eigenlijk op minder beoordelen op het eerste gezicht dan wij mannen doen. Als man zou ik het binnen een maand weten als ik elk half uur een bericht van een vrouw zou krijgen, de leukste pik ik er zo uit.quote:De kans van de man hangt af van het feit of de vrouw jouw mailtje uitpikt uit die 20 die ze die dag kreeg. Als je dat geen scheefgroei vindt... Dat dames het initiatief in handen geven aan de heren ok, maar ze zoeken ook amper. Als dames ook aardig wat zoekakties doen, dan zie ik wie mijn profiel heeft bekeken (en blijkbaar potentieel interesse had/heeft). Dat vergroot immers ook je kansen. Net als dat de dames bij voorbaat al weten of iemand geinteresseerd is of niet (ze gaan immers uit met iemand die *hen* interesse toonde)
let wel: ik heb het nog altijd over datingsites en 'normale' mannen en vrouwen die om uiteenlopende reden wat minder succes hebben met het vinden van een relatie in de reallife omgeving
quote:Het onderzoek werd uitgevoerd onder 13.000 Europese mannen en vrouwen en toont aan dat Nederlandse mannen tot de minst kieskeurige van Europa behoren.
Ja? Wat raar dan. Als ik 20 reakties op een dag zou krijgen, dan zou ik er waarschijnlijk een stuk of 7 wel leuk vinden. Dan ga ik echt niet het leukste uiterlijk er uit pikken, maar degene met het leukste profiel. Of ze nou superknap is, een beetje knap of gewoon 'wel leuk' boeit me niet echt. Op al die 3 gradaties kan ik wel verliefd worden als het op andere niveaus ook klikt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:20 schreef picardmike het volgende:
Als man zou ik het binnen een maand weten als ik elk half uur een bericht van een vrouw zou krijgen, de leukste pik ik er zo uit.
Waarom zou je dat niet doen de leukste eruit pikken?quote:Ja? Wat raar dan. Als ik 20 reakties op een dag zou krijgen, dan zou ik er waarschijnlijk een stuk of 7 wel leuk vinden. Dan ga ik echt niet het leukste uiterlijk er uit pikken, maar degene met het leukste profiel. Of ze nou superknap is, een beetje knap of gewoon 'wel leuk' boeit me niet echt. Op al die 3 gradaties kan ik wel verliefd worden als het op andere niveaus ook klikt.
Kijk ook maar eens (bijvoorbeeld om je heen) naar personen die op dit moment een relatie hebben, daar kent iedereen er wel een boel van. Same thing. Daar is 9/10 keer iets mis mee: te dik, te onzeker, te...weet ik veel wat.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:40 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Kijk ook maar eens ( bijvoorbeeld op datingsites) naar personen die geen ervaring hebben, daar kent iedereen er via via ook wel 1 van. Same thing. Daar is 9/10 keer iets mis mee: te dik, te onzeker, te ... weet ik veel wat.
Ja, dat Italiaanse fotomodel willen ze wel, maar als je er normaal uitziet moet je toch wel degelijk wat compenseren. Een leuke tekst dus, niet te lang, niet te kort.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:50 schreef picardmike het volgende:
weet je trouwens wat voor profieltekst ik had staan met dat nepprofiel(Italiaan). twee zinnen met op het einde een kusje. Kortom het boeit die vrouwen geen reet wat je daar heb staan!Tenzij je iets moet compenseren natuurlijk.
Precies. En ook daar hebben vrouwen het weer makkelijker. Onzekerheid wordt van veel vrouwen gewoon getolereerd, veel mannen vinden een onzekere vriendin zelfs 'fijn', al klagen ze er wel over.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:53 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Kijk ook maar eens (bijvoorbeeld om je heen) naar personen die op dit moment een relatie hebben, daar kent iedereen er wel een boel van. Same thing. Daar is 9/10 keer iets mis mee: te dik, te onzeker, te...weet ik veel wat.
Ik kan me nooit zo goed voorstellen dat mensen zich in de uitverkoop gooien. Ik zou toch echt voor geen goud gezien willen worden op een site zoals Relatieplanet. Laat staan een relatie kunnen opbouwen met een goed gevoel.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:01 schreef Hexagon het volgende:
Och het is een gevalletje kaf en koren. Op zo'n site heb je inderdaad snel een vast bezinksel van vrouwen die gewoon hopeloos zijn en waar geen zichzelf respecterende man een relatie mee wil. Evenals van mannen waar juist die vrouwen zich dan nog te goed voor voelen.
Maar is het in de kroeg niet hetzelfde? Daar zie ik ook chronisch vrijgezelle dames rondhangen die dat 5 jaar geleden ook al deden en die bepaald niet de aantrekkelijkste en leukste zijn.
Datingsites zijn meer als een uitverkoopbak in een cd-winkel waar je tussen alle onverkoopbare rommel de juweeltjes moet vinden.
Ok maar de verhouding mannen/vrouwen in een bevolking is toch 50/50?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Niks bullshit. De verhouding is totaal zoek. Ook al lijkt de ratio 50:50, als je naar het aantal aktieve mannen en vrouwen kijkt is er veel mis. Als je een gerichte zoekaktie doet op vrouwen van leeftijd X in regio Y, dan heb je op RP bijvoorbeeld 3 bladzijdes van dames die vandaag nog online zijn geweest. Als je datzelfde voor mannen doet, dan heb je een veelvoud daarvan die nog deze dag online zijn geweest.
En het staat hierboven al: dames krijgen 20 reakties per dag. Heb het ook eens nagecheckt met een damesprofiel. In 2 uur meer pageviews en reakties dan mijn eigen profiel in 2 maanden. En dat is dan met een paiq foto met een 9.2 als cijfer. Let wel, ik heb het over 'normale' dames en 'normale' mannen. Dikke of lelijke vrouwen zijn ook kansloos natuurlijk; het blijft immers een vleesmarkt.
[..]
Ze moeten wellicht ook geluk hebben ja, maar waar je als man met veel pijn en moeite 1 date in de maand zou kunnen regelen, zouden de dames bij wijze van spreken elke dag een paar dates kunnen hebben om het geluk een handje te helpen. En daar hoeven ze niets voor te doen, geen leuke mailtjes verzinnen ofzo...gewoon elke dag even de mailbus legen. Uiteraard zijn ze wat kieskeuriger dus zo veel dates zullen ze ook niet hebben, maar het feit blijft dat als je 20 mannen kan 'afkeuren', dat dit beter is dan 8 'geen interesses', 2 mailtjes die 'bedanken voor je mail, maar dat je niet hun type bent' en 10 non-response, de kans flink groter is om er een relatie aan over te houden.
Uit onderzoek is ook gebleken dat mannen heel eensgezind zijn over welke vrouwen aantrekkelijk zijn. Het is heel simpel, mannen kijken in eerste instantie puur naar uiterlijk. Vrouwen zijn juist helemaal niet eensgezind over wat aantrekkelijk is. Kijken meer naar het totaalplaatje, uiterlijk speelt zeker een belangrijke rol maar ook andere zaken.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:20 schreef picardmike het volgende:
[..]
Tja, de bedoeling van dat nepprofiel was juist, hoe ver gaan vrouwen als ze een echt leuke man tegenkomen. En daar zie je dus duidelijk dat de vrouwen zoeken, actief interesse tonen, en zelf berichten schrijven. Maar waarom ze dat doen bij een man die iets minder leuk is weet ik niet. Bij vrouwen valt er geen analytische lijn te maken, ze kunnen met zijn 100en op 1 profiel afstormen maar zou die 1 pukkel hebben dan zie je daarin geen geleidelijke afname. Je kan eigenlijk ook zeggen dat er voor vrouwen weinig verschil zit tussen mannen op uiterlijk, tenzij de kleine kenmerken er boven uit springen en dat maakt dan ineens een factor 100 verschil. Zoals lengte en opleiding bijvoorbeeld maar het toont ook aan dat vrouwen mannen eigenlijk op minder beoordelen op het eerste gezicht dan wij mannen doen. Als man zou ik het binnen een maand weten als ik elk half uur een bericht van een vrouw zou krijgen, de leukste pik ik er zo uit.
Misschien heeft dat ook wel met evolutie te maken mannen hebben vrouwen altijd al gekeurd en wij geven soms ook cijfers aan vrouwen. Vrouwen kunnen mannen niet nummeren alleen op hun uiterlijk. je ziet het trouwens ook vaak bij datingprogramma's dat het zo gaat. Een man hoeft maar 1 slecht ding op te noemen en iedereen haakt af. Terwijl ik dan altijd denk, deze vent was toch knapper dan de vorige vent alleen word ie hetzelfde behandelt, hoe kan dat? Zouden mannen massaal een vrouw kiezen dan zie daar een veel duidelijkere lijn in.
Tja wat zie je dat mannen dus eigenlijk heel erg goed hun voorkeuren kunnen verdelen bij vrouwen, maar vrouwen eigenlijk meer voor 1 soort man gaan. Ik vraag me dan ook af waarom hebben vrouwen nu ze al 100 jr vrij loslopen hun uiterlijke voorkeuren niet beter verdeelt onder mannen?
Als vrouwen hun voorkeur even efficient verdelen als mannen dan is er totaal geen probleem op datingsites want een vrouw kan toch ook gewoon kijken welk profiel aantrekt en daar een bericht op afsturen en heb je er al 1 teruggekregen dan heb je een match.
Dat is het dus. Als een dame zich na een half jaar nog steeds op RP bevindt is er iets grondigs mis met die dame. Als een man er na een half jaar nog steeds op staat, dan is dat logisch en niet meer dan normaalquote:Op zondag 26 juli 2009 13:46 schreef HandiMAN het volgende:
De scheve verhouding spreekt zeker in het voordeel voor de dames. Die lopen een 100% kans op dates. En pas als je gaat daten, kun je echt verliefd worden. Dus wat houdt die dames tegen? Het lijkt voor hun de ideale weg naar verliefdheid.
Nou dan is er met heel veel wat mis. Ik kijk dan meestal bij 1 provincie en 80% staat er zeker al langer dan een half jaar op. Sommige zelfs langer dan 4 jr. Ik vind dat gewoon onbegrijpelijk. Hoe kan je nou elke dag 100 berichten ontvangen er daaruit geen leuke man uitkiezen? Dan moet het bijna wel aan jezelf liggen lijkt mij.quote:Dat is het dus. Als een dame zich na een half jaar nog steeds op RP bevindt is er iets grondigs mis met die dame. Als een man er na een half jaar nog steeds op staat, dan is dat logisch en niet meer dan normaal
Hup dan, opzeggen die accounts en het echte leven in. Je gaat toch niet betalen voor iets waar je niet eens een kans krijgt?quote:Op zondag 26 juli 2009 14:10 schreef Knipoogje het volgende:
Ik denk dat mijn stiekeme frustratie bij dating sites meer het feit is dat je een hoop leuke vrouwen ziet waarvan ook nog het profiel matcht en dat je er toch geen contact mee kan krijgen omdat ze jou tussen die 100 andere mannen niet ziet staan. Terwijl als ze zich in je directe omgeving (tennisclub, vriendenkring, kennis-van-neef etc) zouden bevinden je wel een kans zou krijgen.
Net op Paiq ook weer. Ik stuurde een oneliner naar een meisje dat me wel leuk leek. Zij accepteert, meteen een heel vlot gesprek tot de foto's. Blijkt dat de foto waar ik op reageerde dus haar minste foto was. In werkelijkheid was ze gewoon knap. En dat weet je het wel. Ze was ook meteen van 'je bent niet het type waar ik een relatie mee zou kunnen krijgen, maar je lijkt me wel een leuke jongen'. Op datingsites krijgt een man de kans niet om iets te laten groeien omdat de dame eigenlijk al direct een besluit maakt om voor iemand open te staan of niet. Voor jou nog 100 anderen immers.
Betalen deed ik een paar jaar terug, nu niet meerquote:Op zondag 26 juli 2009 14:52 schreef ShadyLane het volgende:
Hup dan, opzeggen die accounts en het echte leven in. Je gaat toch niet betalen voor iets waar je niet eens een kans krijgt?
Ach, ik weet van mezelf (en hoor ook vaker) dat ik goed uit zie en kreeg ook niet zoveel reactiesquote:Op maandag 27 juli 2009 11:17 schreef Cyruse het volgende:
Hier ook maar eens (als man zijnde) een ervarinkje met RP.
Na lang wikken en wegen een profiel gezet op RP, compleet met foto. Een leuke tekst er bij gezet en vervolgens dames aangeschreven met zowel mailtjes als met 'interesse' berichtjes. Nou, dat was allemaal niet bemoedigend. Er werd of niet gereageerd, of ik kreeg die berucht 'geen interesse' mailtjes. Ik kreeg er bijna een minderwaardigheidscomplex van.
In de loop der tijd het profiel aangepast maar het mocht allemaal niet baten. Zou het toch met de foto (lees uiterlijk) te maken hebben? Toen ik hier iets las van de fotorating op Paiq heb een foto van mij op paiq gezet en binnen een paar dagen een rating van 5.2![]()
auwauwauw, dan moet je wel even slikken hoor
Later een betere foto neergezet en nu zit ik rond de 7, maar verder op RP geen verbetering in de situatie.
Ergens hierboven staat dat bij een fotorating beneden de 8 je feitelijk als man zijnde geen kans hebt op de datingsites en ik moet dat inderdaad onderschrijven. Heb ter controle eens een 2e (mannelijk) profiel aangemaakt met een aantrekkelijk zuidelijk type wat ik van een vakantiefoto op internet had gejat. Verder qua profiel niks bijzonders, zelfs saai. De mailtjes van vrouwen stroomden binnen....
Het leven voor de mannen op datingsites is hard en als je wat aan de gevoelige kant bent kan e.e.a. ERG confronterend zijn
Er was niks mis met 'em, maar niemand in die 'vriendenkring' vond hem leuk genoeg om er wat mee te beginnen kennelijk?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Nee, inderdaad! Vind ik ook altijd zo vreemd gedacht. In mijn vriendenkring zat een jongen die echt nog nooit een vriendin had gehad, al jarenlang niet. Maar we dachten dan altijd 'wat is er mis met de vrouwen?!' want hij was echt heel erg leuk.
Komt voor een deel wel overeen met mijn ervaringen. Heb zelf eind 2006 een profiel gehad op RP. Op een gegeven moment krijg je dan af en toe aanbieding om voor 3 dagen vol lid te worden. Natuurlijk gebruik van gemaakt en meiden berichtjes gaan sturen. In het begin zocht ik dan 3 echt leuke meiden uit en stuurde daar een berichtje naar toe. Krijg je dus gewoon of geen reactie, of een "geen interesse". Uiteindelijk maar een beetje gaan mass-mailen, en toen wel met een meid contact gekregen en vrij snel afgesproken. Toch nog iets van 4 maanden wat mee gehad, maar dat is gewoon niks geworden omdat ze 'issues' had.quote:Op maandag 27 juli 2009 11:17 schreef Cyruse het volgende:
Hier ook maar eens (als man zijnde) een ervarinkje met RP.
Op zich geen slecht idee, al is het 'raten op hotornot' een beetje kansloos. Je weet van jezelf wel op welke foto's je er goed uitziet toch? Nu heb ik op paiq een 9,6 (quote:Op maandag 27 juli 2009 12:48 schreef semexo het volgende:
Een aantal tips voor datingsites:
1. Maak een aantal foto's van jezelf en laat ze raten op bijv. hotornot.com. Degene met de hoogste scores plaats je op rp.
En willen ze niet omdat het supersuf is om een hartje te sturen.quote:Hartjes reageren vrouwen niet op (kunnen ze niet omdat ze niet betalen).
True, true. En zet er een grapje in.quote:4. Vanwege de overstelpende hoeveelheid reacties die vrouwen krijgen, is het het beste een pakkende reactie te sturen die niet te lang is (max 5 regels) en inhoudelijk op het profiel ingaat. Zorg dus dat het geen knip/plakwerk is, maar een uniek bericht op de persoon gericht.
Niet mee eens. Niet te eager overkomen, niet te graag willen. (Bovendien, alsof die wijven op die sites allemaal zo leuk zijnquote:6. Probeer zo snel mogelijk telefoonnummers uit te wisselen en af te spreken, anders ziet ze misschien in de tussentijd een "leuker" iemand.
De vraag is wat er mis was met de vrouwen die hem niet wildenquote:Op maandag 27 juli 2009 13:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Er was niks mis met 'em, maar niemand in die 'vriendenkring' vond hem leuk genoeg om er wat mee te beginnen kennelijk?
Ik mail een paar keer (MSN doe ik niet, dan gaan ze onder werktijd tegen me aan kleppen en dan kom ik toch kortaf en ongeinteresseerd overquote:Op maandag 27 juli 2009 13:38 schreef Silenus het volgende:
Niet mee eens. Niet te eager overkomen, niet te graag willen. (Bovendien, alsof die wijven op die sites allemaal zo leuk zijn). Niet direct zeuren om een nummer of een date, daar knappen ze op af. Doe maar een beetje luchtig en nonchalant, net als in de kroeg, dan heb je veel eerder succes dan dat je direct loopt te smeken en kruipen om een keer af te mogen spreken.
Haha, gelijk heb je hoor. Er zijn alleen veel kerels die na één keer chatten/mailen al direct om een date beginnen te zaniken. Terwijl je nog geen enkel beeld hebt van elkaar.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik mail een paar keer (MSN doe ik niet, dan gaan ze onder werktijd tegen me aan kleppen en dan kom ik toch kortaf en ongeinteresseerd over) en dan stel ik meestal voor wat te gaan drinken. Ik heb geen zin weken te mailen om er dan bij een date achter te komen dat ik d'r niks vind. En smeken? Komop. Ze mogen blij zijn dat ik met ze uit wil. Pff
Ik vind wat je zegt een beetje tegenstrijdig, rustig aan zeg je maar toch 5 dates in een maand?quote:Haha, gelijk heb je hoor. Er zijn alleen veel kerels die na één keer chatten/mailen al direct om een date beginnen te zaniken. Terwijl je nog geen enkel beeld hebt van elkaar.
Je moet wel een béétje weten waar je mee te maken hebt, één mail is veel te gevaarlijk. De kans dat je dan met een lelijke dikke doos zonder tekst te maken hebt is nog best aanwezig.
Als het gezellig is laat ik na een paar keer wel een hint vallen, en dan vragen ze mij. Klaar
Mwoa. Ik vind het als man mijn taak om initiatief te nemen. Dus na een paar mails over en weer stel ik gewoon voor om 's avonds bij een cafetje ofzo wat te gaan drinken. In het slechste geval heb je na een uur genoeg van elkaar. Als meiden me na 2-3 mailtjes nog eng vinden, tja, laat dan maarquote:Op maandag 27 juli 2009 13:49 schreef Silenus het volgende:
Haha, gelijk heb je hoor. Er zijn alleen veel kerels die na één keer chatten/mailen al direct om een date beginnen te zaniken. Terwijl je nog geen enkel beeld hebt van elkaar.
Je moet wel een béétje weten waar je mee te maken hebt, één mail is veel te gevaarlijk. De kans dat je dan met een lelijke dikke doos zonder tekst te maken hebt is nog best aanwezig.
Als het gezellig is laat ik na een paar keer wel een hint vallen, en dan vragen ze mij. Klaar.
Ik date niet serieel maar meer parallel.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:25 schreef picardmike het volgende:
Ik vind wat je zegt een beetje tegenstrijdig, rustig aan zeg je maar toch 5 dates in een maand?
Ik vertel niet over mezelf, maar vertel over waarom ik op haar reageer. In m'n eigen profiel staat dan toch al de algemene info. Dus iets van "Hey X, je profiel viel me op omdat XYZ, <blabla verhaal over aansluitende punten>, het lijkt me leuk te mailen en misschien later wat te gaan drinken. X Catbert". Ik probeer in ieder geval te laten zien dat ik d'r profiel gelezen heb (hoewel 't wel copy-paste berichtjes zijn waar ik iedere keer wat in aanpas), maar ga niet veel over mezelf vertellen omdat 't toch al in m'n profiel staat, en ik zeker weet dat ze dat gaan checken.quote:reageren op dames is eigenlijk simpeler dan vele mannen denken, gewoon een kort berichtje schrijven, zonder aanmerkingen, in 5 zinnen over jezelf vertellen een leuke afsluiter en je email erbij.
quote:Ik date niet serieel maar meer parallel.
Ja ik denk altijd dat deze methode niet werkt omdat dames dat als excuus zien om hun het bed in te krijgen. Als je meteen wat met ze wil ondernemen.quote:Ik vertel niet over mezelf, maar vertel over waarom ik op haar reageer. In m'n eigen profiel staat dan toch al de algemene info. Dus iets van "Hey X, je profiel viel me op omdat XYZ, <blabla verhaal over aansluitende punten>, het lijkt me leuk te mailen en misschien later wat te gaan drinken. X Catbert". Ik probeer in ieder geval te laten zien dat ik d'r profiel gelezen heb (hoewel 't wel copy-paste berichtjes zijn waar ik iedere keer wat in aanpas), maar ga niet veel over mezelf vertellen omdat 't toch al in m'n profiel staat, en ik zeker weet dat ze dat gaan checken
Ja, rustig aan in de zin dat je niet na één gesprek al moet gaan zeuren over een date. En ja, 5 dates in een maand is toch niet belachelijk veel? Dat is er één per week, ongeveer. Maar je hoeft het niet te geloven natuurlijk, dat is niet mijn probleem.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:25 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ik vind wat je zegt een beetje tegenstrijdig, rustig aan zeg je maar toch 5 dates in een maand?
Of ik kan het gewoon niet hebben dat kan ook hoor, maar dit lijken mij altijd sterke verhalen.
Nouja, wat iemands taak is (uit cultuur-historisch oogpunt) maakt misschien niet zoveel uit. Dat is bij mij ook vaak half-half, soms stelt zij het voor, soms ik. Vrouwen die nauwelijks daten zijn vaak wat terughoudender.quote:Mwoa. Ik vind het als man mijn taak om initiatief te nemen. Dus na een paar mails over en weer stel ik gewoon voor om 's avonds bij een cafetje ofzo wat te gaan drinken. In het slechste geval heb je na een uur genoeg van elkaar. Als meiden me na 2-3 mailtjes nog eng vinden, tja, laat dan maar
tegelijk dus, blijkbaar.quote:
Nou ik mag blij zijn als ik 1 gesprek krijg in 1 week en dat hoor ik ook van andere mannen. En mij ervaring is juist hoe minder ik over een date begin hoe meer vrouwen je willen leren kennen op msn, zelf zetten ze de stap nooit.quote:Ja, rustig aan in de zin dat je niet na één gesprek al moet gaan zeuren over een date. En ja, 5 dates in een maand is toch niet belachelijk veel? Dat is er één per week, ongeveer. Maar je hoeft het niet te geloven natuurlijk, dat is niet mijn probleem.
Dat ik, zolang het niet met een serieus wordt, ik met meerdere meiden tegelijk date. Dus als A en B wat met me willen drinken, ik dan met A op vrijdag en B op zaterdag bijvoorbeeld wat ga drinken. Ik ga dus geen dates uitstellen omdat ik al met iemand date, tenzij het serieus wordt.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:42 schreef picardmike het volgende:
Wat bedoel je daarmee?
Euh, ten eerste dat werkt helemaal prima. Ten tweede: het is doodnormaal wat te gaan drinken, zo gaat dat in "het echt" ook. Met de meid met wie ik nu date spreek ik ook elke 1.5/2 weken ofzo af, en daartussen SMSen we af en toe. Ik ga geen lange mailtjes dichten tussendoor. Waarom zou dat als je iemand online 'ontmoet' anders gaan? Wat is er mis met gewoon een echte date? Vind het nogal onzin dat dat zo geinterpreteerd zou worden. En ja, als het wat wordt dan wil je ook met elkaar naar bed. Misschien verbaast het je, maar vrouwen vinden seks ook fijnquote:Ja ik denk altijd dat deze methode niet werkt omdat dames dat als excuus zien om hun het bed in te krijgen. Als je meteen wat met ze wil ondernemen.
Ik vind het dus erg meevallen. Misschien is het het type vrouwen waar ik relaties mee heb en/of mee date, maar die vinden het doodnormaal samen wat te gaan drinken in de stad.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:44 schreef Silenus het volgende:
Nouja, wat iemands taak is (uit cultuur-historisch oogpunt) maakt misschien niet zoveel uit. Dat is bij mij ook vaak half-half, soms stelt zij het voor, soms ik. Vrouwen die nauwelijks daten zijn vaak wat terughoudender.
Ik een 10 met de foto die ik hier ook als avatar gebruik (zegt meteen alweer hoeveel waarde dat cijfer nog heeftquote:Op maandag 27 juli 2009 13:38 schreef Silenus het volgende:
Nu heb ik op paiq een 9,6 (voor zover dat wat zegt)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door picardmike op 27-07-2009 15:38:13 ]UITGESCHREVEN
quote:Op maandag 27 juli 2009 14:50 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou ik mag blij zijn als ik 1 gesprek krijg in 1 week en dat hoor ik ook van andere mannen. En mij ervaring is juist hoe minder ik over een date begin hoe meer vrouwen je willen leren kennen op msn, zelf zetten ze de stap nooit.
Das waar maar ik heb al veel excusen gehad of ze waar zijn weet ik niet, eentje was ziek, de andere die kon pas over een maand want ze moest invallen voor haar leidinggevende, en bij de ene kapt msn er steeds mee als ik het vraag en vervolgens komt ze 2 seconden later weer terug en praat ze er overheen, en nog een ander die reageert niet eens als ik het vraag.quote:Ja, en dan blijf je eindeloos op msn ouwehoeren zonder dat het ooit verder gaat dan dat. Je moet datingsites en msn gewoon gebruiken als een eerste stap en proberen om zo snel mogelijk af te spreken.
Met 1 date weet je meer over de ander dan met drie maanden msn-gesprekken.
Dan ben je dus gewoon een leuke afleiding voor ze en ben je alleen maar je tijd aan het verdoen. Een situatie die je kan voorkomen door meteen duidelijk te maken dat jouw doel een date is.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:44 schreef picardmike het volgende:
[..]
Das waar maar ik heb al veel excusen gehad of ze waar zijn weet ik niet, eentje was ziek, de andere die kon pas over een maand want ze moest invallen voor haar leidinggevende, en bij de ene kapt msn er steeds mee als ik het vraag en vervolgens komt ze 2 seconden later weer terug en praat ze er overheen, en nog een ander die reageert niet eens als ik het vraag.
Erm, allemaal stelletjes? Lijkt me dan een béétje vrteemd om er iets mee te beginnenquote:Op maandag 27 juli 2009 13:10 schreef Catbert het volgende:
Er was niks mis met 'em, maar niemand in die 'vriendenkring' vond hem leuk genoeg om er wat mee te beginnen kennelijk?
quote:Op maandag 27 juli 2009 15:32 schreef picardmike het volgende:
Net reageerde er weer 1 op mij, maar echt alleen dit soort.Wat is daar precies mis mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je gaat me niet vertellen dat in je vriendengroep, en daarbij de vrienden-van-vriendengroep, niet een paar single meiden zijn?quote:Op maandag 27 juli 2009 15:55 schreef Isabeau het volgende:
Erm, allemaal stelletjes? Lijkt me dan een béétje vrteemd om er iets mee te beginnen
Euh, dat ga ik ze niet vertellen ofzoquote:Op maandag 27 juli 2009 15:32 schreef picardmike het volgende:
Tja ik zie niet zoveel speciaals in Silenus en Catberts aanpak waarvan ik denk nou dat is echt een methode die ik nog niet heb geprobeert of als ik daarin door zou zetten dan verhoog ik mijn kansen.Hoewel parallel daten altijd kan natuurlijk, maar ik vraag me dan af hoe de dames dan op elkaar reageren en dan nog hoe iemand er zelf mee omgaat.
Die dingen staan nogal los van elkaar. Ik heb (voor een deel) standaard berichten die ik iedere keer aanpas met een persoonlijk deel. Elke keer from scratch een bericht sturen duurt gewoon te lang, vooral als je maar eens in de 20 berichten ofzo 'raak' hebt.quote:Maarja misschien 1 methode die ik ook nog niet heb geprobeert en dat is concepten opstellen en naar zoveel mogelijk versturen, mijn ervaring is ook als een vrouw je eenmaal niet gereageerd heeft je haar beter geen 2 keer een bericht kan sturen komende maand. Daarom stuur ik ook liever geen concepten. En ik zie het nut daar ook niet van in.
Dat vroeg ik me ook al afquote:
Veronderstel je nu dat elke leuke man bij elke leuke vrouw past?quote:Op maandag 27 juli 2009 16:00 schreef Catbert het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat in je vriendengroep, en daarbij de vrienden-van-vriendengroep, niet een paar single meiden zijn?
Ja, en als er twee zielige vrijgezellen in een vriendengroep zittend at die dan maar een stelletje moeten worden bij gebrek aan anderen.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:05 schreef ShadyLane het volgende:
Veronderstel je nu dat elke leuke man bij elke leuke vrouw past?
Nee hoor, maar als een "leuke" kerel nooit iemand heeft, is er meestal gewoon wat mis, al is het maar dat 'ie het zelf niet opzoekt. Als je maar genoeg meiden tegenkomt zit er altijd wel een leuke tussen waar het mee klikt.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:05 schreef ShadyLane het volgende:
Veronderstel je nu dat elke leuke man bij elke leuke vrouw past?
Haha, dat heb ik ook. De ene tactiek na de andere, alsof er een soort wiskunde formule is waar je de meeste chickies mee kunt regelen. Die is er niet. De ene vrouw heeft een andere benadering nodig dan de andere.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:08 schreef Isabeau het volgende:
En ik weet het niet goed te omschrijven, maar als ik dit topic doorlees dan bekruipt me sowieso het gevoel dat er een beetje raar over daten, vrouwen en relaties beginnen wordt gedachtHoe cliché ook, het gebeurt soms gewoon dat je een super iemand tegenkomt en dat je zomaar in een relatie rolt. En dat kan denk ik ook via een datingsite, als je maar niet te krampachtig zoekt.
En dat laatste is dus volgens mij een beetje het probleem bij dating sites. Mensen die daar op zitten willen volgens mij (gewoon het idee dat ik krijg, ook naar m'n eigen ervaringen) gewoon erg graag weer een relatie, ook al zijn ze daar eigenlijk zelf niet aan toe. Die meid met wie ik kort wat gehad heb is een goed voorbeeld. Die heeft gewoon issues, maar omdat ze nu 30 is vind ze het echt tijd worden voor een relatie. Na mij heeft ze een "relatie" gehad met een gozer die ze 1-2 keer per maand zag, en niet bijster leuk vond. Maarja, ze had tenminste iemand.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:08 schreef Isabeau het volgende:
En ik weet het niet goed te omschrijven, maar als ik dit topic doorlees dan bekruipt me sowieso het gevoel dat er een beetje raar over daten, vrouwen en relaties beginnen wordt gedachtHoe cliché ook, het gebeurt soms gewoon dat je een super iemand tegenkomt en dat je zomaar in een relatie rolt. En dat kan denk ik ook via een datingsite, als je maar niet te krampachtig zoekt.
Dat inderdaad.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Mwah, datingsites zijn niet spontaan. Je bent daar specifiek op zoek naar een leuk meisje, en dat meisje is specifiek op zoek naar een leuke jongen. Dat is zo geforceerd als wat natuurlijk.
Mwah, datingsites zijn niet spontaan. Je bent daar specifiek op zoek naar een leuk meisje, en dat meisje is specifiek op zoek naar een leuke jongen. Dat is zo geforceerd als wat natuurlijk.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:08 schreef Isabeau het volgende:
Klopt helemaal. De 'mop' is juist dat als je niet krampachtig reageert/zoekt, en meer 'voor de lol' gaat daten, dat het veel makkelijker gaat en serieuzer wordt. Chatten/mailen (desnoods MSN) is handig (middel) om een beetje achtergrondinfo uit te wisselen. Als je een duidelijker beeld krijgt, dan pas ga je daten. Dat kan je rustig na een week of 2 (afhankelijk van de frequentie) doen.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:08 schreef Isabeau het volgende:
Nou je ziet zo aan haar huid dat ze snel oud wordt, ze zit nu ongeveer aan haar top. Maar ik weet niet of ik het doe als ze heel lief berichtje schrijft misschien nog wel, maar meestal gaat dat dan ook over niks anders dan wat heb je leuk hoofd en nog een andere zin.quote:Wat is daar precies mis mee?
Ben het hier niet mee eens er zijn zeker wel tactieken, de ene algemene opmerking valt bij een grotere groep in de smaak dan een andere, en ook belangrijk is je eigen zwakheden kennen. Als je weet waar je op afgekend word in eerst instantie, kan dat om je daarop te focussen veel twijfels weggnemen. Je wordt op een datingsite meer afgerekend dan dat er toenadering word gezocht.quote:Haha, dat heb ik ook. De ene tactiek na de andere, alsof er een soort wiskunde formule is waar je de meeste chickies mee kunt regelen. Die is er niet. De ene vrouw heeft een andere benadering nodig dan de andere.
En daarbij kan internet één van de middelen zijn om iemand tegen te komen. Net als de kroeg, je werk, de trein, de supermarkt, alles.
Denk nou niet altijd en overal van 'HOE kan ik ooit met haar afspreken?' maar ga eens relaxed een gesprek in. En dan zie je vanzelf wel wat er gebeurt.
In het echte leven was je ondanks dat misschien straalverliefd op d'r geworden, als je d'r langzaam maar zeker had leren kennen. Ziehier precies het probleem van datingsites.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:33 schreef picardmike het volgende:
Nou je ziet zo aan haar huid dat ze snel oud wordt, ze zit nu ongeveer aan haar top.
En als ze voor dat soort "relaties" zou passen krijgt ze het verwijt dat er wel iets mis met haar zal zijn omdat ze langere tijd geen relatie heeft. Het is ook nooit goedquote:Op maandag 27 juli 2009 16:14 schreef Catbert het volgende:
Na mij heeft ze een "relatie" gehad met een gozer die ze 1-2 keer per maand zag, en niet bijster leuk vond. Maarja, ze had tenminste iemand.
Nou het is eerder andersom omdat ik zo weinig bekijks krijg en op een datingsite sta wil ik het wellicht nog een kans geven. Maar dat is ook het grote voordeel als vrouwen ook op mannen reageren.quote:In het echte leven was je ondanks dat misschien straalverliefd op d'r geworden, als je d'r langzaam maar zeker had leren kennen. Ziehier precies het probleem van datingsites.
Maar ook bij sollicitaties moet je niet te krampachtig doen (been there, done that): hoe 'losser' je ermee om gaat, des te beter de gesprekken lopen en dus meer kansen je hebt! Met 'losser' bedoel ik uiteraard gezond losser.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Net of je gaat solliciteren, zo'n dartingsite. Maar goed, ook met een sollicitatie kan je een droombaan vinden
Het is een frisse combinatie van eisenpakketten en wanhoop.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:49 schreef Pheno het volgende:
Op datingsites wordt er toch gereageerd alsof het een vleeskeuring is waar "Sterretje gezocht" nog heilig bij is? Zit er alleen maar afvoermateriaal of zijn de eisenpakketten ook torenhoog bij veel van de deelnemers? Nee, "de huid wordt snel oud". Joh, ga snel in een ziekenhuis werken, of bij Oil Olaz.
als dit echt de norm is waarop geselecteerd wordt, WTF.... Een meisje wat op deze manier partners uitzoekt wil ik nog niet als kreeg ik er een pakje boter bijquote:Op maandag 27 juli 2009 12:48 schreef semexo het volgende:
Een aantal tips voor datingsites:
1. Maak een aantal foto's van jezelf en laat ze raten op bijv. hotornot.com. Degene met de hoogste scores plaats je op rp.
2. Vul je profiel helemaal in. Schrijf een niet te lange profieltekst (max 10 regels) over jezelf. Lees eens profielen van andere mannen zodat je weet wat cliché is. Schrijf zelf niet zo'n cliché profieltekst.
3. Veel vrouwen zijn geen betalend lid, maar het is het beste om zelf wel betalend lid te zijn. Op die manier kun je echte inhoudelijke berichtjes sturen. Vanwege het feit dat veel vrouwen geen betalend lid zijn, is het handig je msn-adres of e-mailadres in je berichtje te zetten. Zo kunnen ze je zo toevoegen om msn, en kun je contact met haar onderhouden. Hartjes reageren vrouwen niet op (kunnen ze niet omdat ze niet betalen).
4. Vanwege de overstelpende hoeveelheid reacties die vrouwen krijgen, is het het beste een pakkende reactie te sturen die niet te lang is (max 5 regels) en inhoudelijk op het profiel ingaat. Zorg dus dat het geen knip/plakwerk is, maar een uniek bericht op de persoon gericht.
5. Als je een vrouw op de msn-chat hebt, zorg dan dat je daar tijd voor vrijmaakt. Probeer zo lang mogelijke gesprekken te houden.
6. Probeer zo snel mogelijk telefoonnummers uit te wisselen en af te spreken, anders ziet ze misschien in de tussentijd een "leuker" iemand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<hr>
Ik ookquote:Op maandag 27 juli 2009 16:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al afEn dan roepen dat Nederlandse vrouwen zo kritisch zijn
Soms heb ik het idee dat ze er voornamelijk opstaan om te kijken hoe ze in de markt liggenquote:Op zondag 26 juli 2009 14:16 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou dan is er met heel veel wat mis. Ik kijk dan meestal bij 1 provincie en 80% staat er zeker al langer dan een half jaar op. Sommige zelfs langer dan 4 jr. Ik vind dat gewoon onbegrijpelijk. Hoe kan je nou elke dag 100 berichten ontvangen er daaruit geen leuke man uitkiezen? Dan moet het bijna wel aan jezelf liggen lijkt mij.
Sterket nog: Ik ken een paar meiden (3 stuks) die op RP staan persoonlijk (je hoort nog 'es wat als je een damesteam training geeft) en die staan daar gewoon alle 3 voor de lol op. Ze nemen het, vooral om de hoeveelheid en het niveau van de reacties, helemaal niet serieus.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:11 schreef Provinciaaltje het volgende:
Soms heb ik het idee dat ze er voornamelijk opstaan om te kijken hoe ze in de markt liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |