Deed me enigzins denken aan Valverde die vorig jaar in eerste etappe van Tour Kirchen achterhaaldequote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:18 schreef OProg het volgende:
Het was toch wel een wereldjump van DiLuca trouwens.
Vanuit de heli deed het er een beetje aan denken idd, Valverde kwam wel van wat verder.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Deed me enigzins denken aan Valverde die vorig jaar in eerste etappe van Tour Kirchen achterhaalde
Zich ietwat liet afzakken? Hij werd gewoon gelost. Net als dat hij altijd naar achteren zakte in de groep op het moment dat het tempo omhoog ging. Die gaat morgen inderdaad op minuten binnenkomen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:33 schreef sitting_elfling het volgende:
die etappe van morgen ziet er best tsjill uit. De eerste 8 km is het een vuurwerk van aanvallen dan is het lekker 80 km naar beneden fietsen om daarna weer stijl omhoog te gaan
Puur aan het feit dat Armstrong zich ietwat liet afzakken aan het eind van de etappe verwacht ik hem morgen op minuten binnen!![]()
Hij zag er op de eerste col al niet erg fris uit. Maar ik vrees dat Lance keihard door het ijs gaat zakken. En of dat nu allemaal door zijn sleutelbeenbreuk komt...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zich ietwat liet afzakken? Hij werd gewoon gelost. Net als dat hij altijd naar achteren zakte in de groep op het moment dat het tempo omhoog ging. Die gaat morgen inderdaad op minuten binnenkomen.
Lance gaat keihard afzakken morgen. Die man wordt op minuten gereden morgen. Dat kan haast niet anders.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:17 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hij zag er op de eerste col al niet erg fris uit. Maar ik vrees dat Lance keihard door het ijs gaat zakken. En of dat nu allemaal door zijn sleutelbeenbreuk komt...
Terug klimmen? Dat is toch gewoon afdalen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Popo rijdt terug bij Astana en kan plots terug klimmen.
Wat een buitengewoon toeval.
Dat lijkt me idd ook, zoals gezegd zag 'ie er op de eerste col al niet fris uit en daar werd nog niet hard gereden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lance gaat keihard afzakken morgen. Die man wordt op minuten gereden morgen. Dat kan haast niet anders.
Nuja... sleutelbeenbreuk vlak voor giro, zijn piek lag al niet op de giro en 3jaar out geweest. Wat hij hier laat zien is gewoon straffe kost met zijn geschiedenis. Als hij de toppers niet kan volgen zou ik niet echt over door het ijs zakken spreken... Weet je nog ullrich in 2006? Giro gedaan als voorbereiding en overal uitzakte? was ook met oog op tdf. Hopelijk houd hij zich koest en forceert hij niet zoals vandaag. Mss dat we hem dan eens in de aanval zien naar het einde toe _o_quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:17 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hij zag er op de eerste col al niet erg fris uit. Maar ik vrees dat Lance keihard door het ijs gaat zakken. En of dat nu allemaal door zijn sleutelbeenbreuk komt...
Ik vond armstrong er alles behalve fris bij zitten de laatste 5 kilometers en had echt het idee dat op het eind toe dat de versnelling er in kwam hij op goed op z'n tandvlees zat. Doet me beetje denken aan salvoldelli van de afgelopen jaren, iedere keer werd hem toch wel een hoge verwachting opgescheept en elke keer bij de eerste beste bult omhoog zat hij in de laatste groep met een gezicht op onweer.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:46 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Nuja... sleutelbeenbreuk vlak voor giro, zijn piek lag al niet op de giro en 3jaar out geweest. Wat hij hier laat zien is gewoon straffe kost met zijn geschiedenis. Als hij de toppers niet kan volgen zou ik niet echt over door het ijs zakken spreken... Weet je nog ullrich in 2006? Giro gedaan als voorbereiding en overal uitzakte? was ook met oog op tdf. Hopelijk houd hij zich koest en forceert hij niet zoals vandaag. Mss dat we hem dan eens in de aanval zien naar het einde toe _o_
Nu heb spijtig genoeg wedstrijd niet gezien... maar 6man van astana in top32 is toch vrij riant.. en blijkbaar heeft popoyvch ook nog ergens zijn adem teruggevonden
Ik denk niet dat hij door het ijs gaat zakken, ik denk dat tijdverlies morgen ingecalculeerd is.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:17 schreef Sautor het volgende:
[..]
Van astana site:quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:15 schreef KneiterS het volgende:
Trouwens: Armstrong en Horner zeggen op hun sites dat de tijd die Armstrong verloor te wijten was aan een technisch probleem.
quote:"We finished with a big group and I lost 15 seconds, but that is not so much," said Armstrong. "Moreover, I needed to make an adjustment to the derailleur. Of course, it was not a very difficult climb. For Di Luca it was a perfect finish with the gradual climb. Basso, Di Luca, Garzelli and Cunego all looked very good. Tomorrow will be a better indication. It will be a long and hard day. We'll see. I don't know what to expect. I am happy
with my performance of today. This was my first big climb since retiring. I had a good feeling and no collarbone pain at all,"
Technisch probleemquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:15 schreef KneiterS het volgende:
Trouwens: Armstrong en Horner zeggen op hun sites dat de tijd die Armstrong verloor te wijten was aan een technisch probleem.
Dat tijdsverlies komt idd niet door bijstellen van de derailleur. Of hij moet op de eerste col dat probleem ook al gehad hebbenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:19 schreef Szura het volgende:
[..]
Technisch probleem![]()
Hij hing al eerder achteraan in de groep
www.rabosport.nl/wielrennenquote:Opvallend was, dat jullie op de slotbeklimming ver achterin de groep van de favorieten reden. Wat was daar de oorzaak van?
"Ik vond het ook vreemd dat Denis daar ging zitten, dus heb ik het aan hem gevraagd. Toen reageerde hij zoals Denis kan. Heel nuchter, heel stoïcijns. 'Ach, de eerste dag rijden ze allemaal rustig. Ze verstoppen zich allemaal. Ik rijd dan liever een beetje uit beeld. Ze hoeven niet te zien, dat ik goed ben'. Dat is ook een manier natuurlijk, maar ik denk dat het klopt. Je ziet het niet goed aan hem, maar volgens mij is Denis heel erg goed."
Nog meer tweets:quote:Damn it! Almost crashed with 500m to go and lost some secs. Came to a complete stop, both feet out of the pedals. Behave yourself Mr. Cunego
Dat heel goed bij Denis heb ik vaker gehoordquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:10 schreef Sjiznit het volgende:
Menchov is volgens de Rabosite en ten Dam ook erg goed:
[..]
www.rabosport.nl/wielrennen
Ben benieuwd wat die dan nog kan doen als hij echt zo goed is, no.
Die twitter van basso! haha geweldig,quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:29 schreef Bismarck het volgende:
Michael Rogers (Team Columbia) Twittert tegenwoordig ook:
[..]
Nog meer tweets:
Ekimov
Armstrong
Horner
Leipheimer
Vandevelde
Davis
Basso
Dat is allemaal flink overtrokken. Als je het sec bekijkt, valt het allemaal wel mee. Net als inderdaad het gemekker, waar Wimderon terecht al vaak over geklaagd heeft, dat Evans nooit zou aanvallen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:50 schreef Almere-Dude het volgende:
Ik vind Menchov toch vaak te nonchalant rijden, hoe vaak is het niet gebeurd dat hij tijd verloren heeft omdat hij te ver van achteren rijdt?
Ach toch top 5 in elke grote ronde, zijn er niet zo veel die dat kunnen zeggen. Ik heb ook de indruk dat Menchov nog steeds sterker word dan de voorgaande jaren. Rijdt in mijn ogen elk jaar beter. Dus ik ben benieuwd, no.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat heel goed bij Denis heb ik vaker gehoordik vond tot nu toe alleen zijn prestatie in de vuelta waar hij iedereen ten stront reed in die 2 tijdritten en hij volgens mij die vuelta ook won wel leuk om te zien. Menchov als outsider in z'n uppie tegen de rest.
Heeft iemand al een tijdschema voor morgen? Morgen wordt sowieso een toffere etappe dan vandaag
http://www.gazzetta.it/Sp(...)i%20Siusi_CR_FIN.pdfquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Iemand al een tijdschema voor morgen?
En toch 2 keer de Vuelta gewonnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:25 schreef Sloggi het volgende:
Mentsjov is een beetje een Leipheimer. Altijd bovenin het klassement, maar moet altijd volgen. Hij zal nooit voorop rijden, en dus nooit winnen.
Dat wordt smullen morgen. Mijn wekker maar even voor zetten (nachtdienst).quote:Even later begint de slotklim, de Alpe di Siusi (1844m hoog, 24.9km aan 6.1% gem. en 11% max.) wordt door de Duitstaligen de Seiseralm genoemd en bestaat uit drie gedeeltes. De Passo Costalunga (7.4 km aan 7.2% gem.), een vrij regelmatige klim met vooral aan het einde een paar steile stroken tot 9.4%, vervolgens een veredeld vals platte aanloop naar het dorp Siusi (7.2km aan 2.1%) en tenslotte de daadwerkelijke slotklim naar het skistation (10.3km aan 8% gem.).
Het venijn zit hem in de staart, waar de eerste kilometers nog relatief meevallen steekt het stijgingspercentage tussen zes en één kilometer van de streep bijna voortdurend boven de 9% uit met als hoogtepunt een strook van 11% op 3.5km van de finish.
Haha. Ik heb nog college zo, dan even snel een powernap tot de finale.quote:Op woensdag 13 mei 2009 08:27 schreef franklop het volgende:
Speciaal eerder naar mn stage gegaan, rond half 5 thuis, hoop ik al het spektakel te kunnen zien
Hunter zit ook op Twitter.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:29 schreef Bismarck het volgende:
Twitteraars:
Rogers
Ekimov
Armstrong
Horner
Leipheimer
Vandevelde
Davis
Basso
Dat zal wel. De slotklim is langer en veel lastiger dan die van gisteren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:52 schreef ElYefe het volgende:
Ben benieuwd, hopelijk meer spektakel dan gisteren!
Armstrong: "Hope to stay within 2 mins of the leaders."quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:49 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Hunter zit ook op Twitter.
Di Luca tipt Simoni, Basso en Sastre voor de etappewinst vandaag. Ik heb de bubbels klaar staan voor het geval Simoni als eerste over de meet komt.
Dat kan je echt compleet vergeten. Zou ook niet goed zijn overigens mocht dat wel kunnen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:21 schreef Elwood1802 het volgende:
Hoop dat Armstrong ook mee kanEn dat ie wint maar dat zal er wel niet inzitten
Traguardo Volante, kortom de Italiaanse aanduiding voor een tussensprint.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:43 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik heb een vraagje, Wat betekenen die TV icoontjes in de plaatjes bij de etappes in de openingspost
Klopt, armstrong wordt hier gewoon netjes op 3 a 4 minuten gereden van degene die hier gaan winnen een basso/sastre/simoni inderdaad.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat kan je echt compleet vergeten. Zou ook niet goed zijn overigens mocht dat wel kunnen.
Dat is geen kopgroep die het gaat redden!. Al heb ik hoop dat die voeckler als laatste overblijftquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:18 schreef TheArt het volgende:
Hele leuke kopgroep:
VOECKLER
CAPECCHI
GAVAZZI
PIETROPOLLI
SERPA PEREZ
OCHOA
VISCONTI
Brutt rijdt op 40" en het peloton op 1'48".
Hopen kan je wel, maar dat is natuurlijk alles behalve reëel met renners als Pietropolli, Capecchi Ochoa en Serpa in die groep.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is geen kopgroep die het gaat redden!. Al heb ik hoop dat die voeckler als laatste overblijft![]()
Sja, pesoonlijk vind ik van dat groepje dat die kleine fransoos wel de meeste wislkracht heeft.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hopen kan je wel, maar dat is natuurlijk alles behalve reëel met renners als Pietropolli, Capecchi Ochoa en Serpa in die groep.
En hij zit er ook altijd bij. Hij redt het vrijwel nooit, maar hij gaat er altijd wel voor.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:37 schreef franklop het volgende:
Je kan alles zeggen over Voeckler maar aanvallen doet ie wel
Ja leuk wilskracht, maar die anderen die ik noemde, zijn bergop gewoon beter.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sja, pesoonlijk vind ik van dat groepje dat die kleine fransoos wel de meeste wislkracht heeft.
Doet de livestream van Sporza het bij iemand?quote:
Een week of twee terug ja.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:31 schreef leroytje het volgende:
http://uk.eurosport.yahoo(...)nt-blood-doping.html
Dit al iemand gezien of gelezen?
bij mij iig nietquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:29 schreef OA het volgende:
[..]
Doet de livestream van Sporza het bij iemand?
Ik ook.quote:
Ik schat op een 1.15 van amstrong op de winnaarquote:
Ik volg dan vaak de live coverage van cyclingnews.comquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:25 schreef Coelho het volgende:
is de stand van zaken ergens te volgen? Geen mogelijkheid tot streams op het werk (ja, het wordt tijd voor een iphone met SlingPlayer).
Ik denk wel meer gezien armstrong al weer aan het eind van de groep zit.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik schat op een 1.15 van amstrong op de winnaar
ach, onzin. Ik ben het er mee eens dat Armstrong geen grote potten zal breken .. maar hij fietst nog steeds beter dan minstens 75% van het hele peleton.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:33 schreef Sautor het volgende:
Als ik Armstrong was zou ik op dit moment denken, waarom ben ik hier in godsnaam nou weer aan begonnen
Die liggen er allebei af dusquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:32 schreef Sautor het volgende:
Garzalli (die rijdt met nummer 1 toch?) en Armstrong zitten niet heel erg goed.
Ja, da's ook weer waar.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:35 schreef Elwood1802 het volgende:
Leipheimer plat toch alleen maar dus die heeft geen hulp nodig
Zag hem wel zitten volgens mij.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:37 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ten dam er nog bij ?? Schakel net in
Ja okee... En hij zegt natuurlijk ook zelf ik gooi alles op de Tour. Maar dan nog... We zullen zienquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ach, onzin. Ik ben het er mee eens dat Armstrong geen grote potten zal breken .. maar hij fietst nog steeds beter dan minstens 75% van het hele peleton.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:43 schreef Intxaurraga het volgende:
Ai Simoni er nu ook af. Hopelijk zakt hij er niet doorheen.
Hij is de oudste van alle favorieten, maar vandaag bij lange na niet de slechtste. Misschien kan hij zijn dagje nog uitpikken.quote:
Ja, maar ik vind het nog steeds straf dat hij er nog is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:46 schreef wimderon het volgende:
Lovkvist is zich op aan het blazen lijkt het.
Dat zeker.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind het nog steeds straf dat hij er nog is.
menchov en aanvallenquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Menchov zou eigenlijk en keer moeten aanvallen, in de sprint wordt hij sowieso geklopt.
dat was echt jammer inderdaadquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:50 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Aanvallen en meteen daarna op z'n donder vallen, dát kan-ie.
!!!quote:
Jij bent ook zo opportunistisch als wat he?quote:
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:54 schreef JelleS het volgende:
Mooi voor Menchov. Maar val dan een kilomter eerder aan man. Dan pak je die seconden terug en dan rijd je sowieso Sastre en Lovkvist eraf.
Geweldig trouwens van de Zweed, en Ten Dam natuurlijk _0_
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Menchov zou eigenlijk en keer moeten aanvallen, in de sprint wordt hij sowieso geklopt.
Wel duidelijk wie NIET gaat winnen, Cunego, Armstrong, Pellizotti, Simoni, Bruzeghinquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:56 schreef Ambrosius het volgende:
Op 1.5 km slinger ik de tv aan, mooie sprint van Menchov, Ten Dam sloot nog knap aan zeg. Nog zeker niet te zeggen wie de Giro gaat winnen.
Kan nog wel wat gaan stijgen als je kijkt hoe hij anderhalve minuut is verloren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:58 schreef Palmboom313 het volgende:
Ten dam14e in het algemeen klassement
Nu al gehaald dat is mooi danquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:00 schreef franklop het volgende:
Eerste ritwinst ooit voor Rabobank in de Giro trouwens, was ook een doel voordat ie begon
Buiten Cunego gaf ik van tevoren niemand van die namen een kans, dus ik ben iig niet veel wijzerquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:58 schreef franklop het volgende:
[..]
Wel duidelijk wie NIET gaat winnen, Cunego, Armstrong, Pellizotti, Simoni, Bruzeghin
Maar om een Tour de France gezegde erbij te pakken; Rome is nog ver
En eindelijk hun eerste Girorit ooit gewonnen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:05 schreef Mr_DG het volgende:
Ritwinst Rabobank in de GiroMoet niet veel gekker worden
Van Hummel is echt goed bezig deze periodequote:Op woensdag 13 mei 2009 17:04 schreef oxylus11 het volgende:
Goede dag voor het Nederlandse wielrennen. Menchov wint Girorit en kenny van Hummel wint de Batavus Pro Race 2009. Vab Hummel naar de Tour
Contador niet?quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:06 schreef Intxaurraga het volgende:
Mensjov hoort nu wel bij de club van actie Tour/Giro/vuelta-etappewinnaars. Gaan we weer, wie zie ik over het hoofd:
Petacchi, Bennati, Lastras, Zabriskie, Menchov, Simoni
DIe won vorig jaar de Giro zonder ritwinst.quote:
Contador won vorig jaar geen rit in de Giro.quote:
ohquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Contador won vorig jaar geen rit in de Giro.
Absoluut. Maar hij hoeft ook niet vol aan te vallen. Gewoon mannen als Sastre en Lovkvist wat extra secondes aan de broek smeren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:01 schreef TheArt het volgende:
Over de kritiek op Menchov dat hij het van wat verder moest proberen. Ik denk dat de beste man bang is om stil te vallen, net als dat hij in het verleden ook al eens flink is stilgevallen toen hij zich opblies. Hij speelde op safe en dat is zo vroeg in de Giro maar logisch ook.
Contador heeft geen Giro-ritten gewonnen.quote:
Idd. En op deze aankomst en zo vroeg in de Giro was ook niet veel tijd te winnen. Misschien als je 10 km voor de finish gaat, maar daarvoor is het risico idd te groot. Als je je opblaast en wordt teruggepakt (en achtergelaten) sta je nog met lege handen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:01 schreef TheArt het volgende:
Over de kritiek op Menchov dat hij het van wat verder moest proberen. Ik denk dat de beste man bang is om stil te vallen, net als dat hij in het verleden ook al eens flink is stilgevallen toen hij zich opblies. Hij speelde op safe en dat is zo vroeg in de Giro maar logisch ook.
McEwen ook wel toch?quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:06 schreef Intxaurraga het volgende:
Mensjov hoort nu wel bij de club van actie Tour/Giro/vuelta-etappewinnaars. Gaan we weer, wie zie ik over het hoofd:
Petacchi, Bennati, Lastras, Zabriskie, Menchov, Simoni
Leuk hequote:Op woensdag 13 mei 2009 16:58 schreef Palmboom313 het volgende:
Ten dam14e in het algemeen klassement
Als er meer dan 1 sec. tussen twee renners zit, gaan de absolute tijdsverschillen tellen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
Ik blijf het raar vinden hoe de tijdsverschillen worden gemeten. Hoeveel meter moet er tussen twee fietsen zitten wil er een tijdsverschil worden genoteerd?
Het zou veel beter zijn als gewone de absolute tijdsverschillen worden gehanteerd, in een bergetappe kan dat best zonder dat er grote ongelukken gaan gebeuren. Dat je het niet in een vlakke rit doet kan ik begrijpen.
Heel simpel, er moet een volle seconde zitten tussen het voorwiel van renner a en renner b, anders worden ze in dezelfde tijd geplaatst.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
Ik blijf het raar vinden hoe de tijdsverschillen worden gemeten. Hoeveel meter moet er tussen twee fietsen zitten wil er een tijdsverschil worden genoteerd?
Het zou veel beter zijn als gewone de absolute tijdsverschillen worden gehanteerd, in een bergetappe kan dat best zonder dat er grote ongelukken gaan gebeuren. Dat je het niet in een vlakke rit doet kan ik begrijpen.
Dus in feite worden gewoon de absolute tijdsverschillen gerekend, tenzij je in halve secondes gaat rekenen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als er meer dan 1 sec. tussen twee renners zit, gaan de absolute tijdsverschillen tellen.
Welke stream gebruik je, die van Gazetta of is er nog een betere? Sporza schijnt niet altijd te werken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:25 schreef vaarsuvius het volgende:
Lang leve streams.. Ik vond het leuk om de laatste beklimming te volgen, maar ik was in hyper actieve bui mijn huis aan het opruimen op zoek naar een onderdeel van iets dat ik verkocht heb via marktplaats. Ik heb maar 1 tv, maar dankzij 3 PC's kon ik toch ongeveer overal in huis het einde volgen.
Uiteindelijk heb ik het ding gevonden, maar het huis is nu een grotere puinhoopvan het weekend dan maar echt opruimen,
Het dunde wat beter uit, maar eigenlijk reden ze weer met zijn allen naar de laatste kilometer toequote:Op woensdag 13 mei 2009 17:28 schreef Szura het volgende:
Was het beter/spectaculairder dan gisteren?
Okquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:32 schreef Sautor het volgende:
[..]
Het dunde wat beter uit, maar eigenlijk reden ze weer met zijn allen naar de laatste kilometer toe
Studio Sport zal wel wat hebben straks om 18.30 (ofzo)quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Ok![]()
Wel jammer dat ik het gemist heb, had toch graag de finale met Mentsjov gezien
Dan heb je het waarschijnlijk net gemist. 18.40 elke dag.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:37 schreef Damzkieee het volgende:
18.45
Ik mis elke dag de eerste 5 minutenquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan heb je het waarschijnlijk net gemist. 18.40 elke dag.
Kan je mooi een foto van de winnaar zienquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan heb je het waarschijnlijk net gemist. 18.40 elke dag.
Maar het is overduidelijk dat daarmee wordt gemarchandeerd.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Heel simpel, er moet een volle seconde zitten tussen het voorwiel van renner a en renner b, anders worden ze in dezelfde tijd geplaatst.
Dat diende zich in de Tirreno en in Trentino natuurlijk al aan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:38 schreef Ericr het volgende:
Basso maakt toch wel een mooie comeback, had niet verwacht dat hij met de besten kon meestrijden.
Sowieso een erg rare tactiek. Ze hebben Pellizotti eigenlijk helemaal niet gebruikt. Szmyd nam veruit het grootste deel voor zijn rekening en hij van kop af ging, nam Basso al direct over. Rare tactiek toch. Waar dient zo'n Pellizotti dan voor.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat diende zich in de Tirreno en in Trentino natuurlijk al aan.
En in de komende bergritten heeft hij met Pellizotti nu een extra helper. Die loste vandaag zonder een meter op kop te hebben gereden voor Basso
Zou hij clean zijn?quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:38 schreef Ericr het volgende:
Basso maakt toch wel een mooie comeback, had niet verwacht dat hij met de besten kon meestrijden.
Misschien had Pellizotti aangegeven dat hij zich helemaal niet goed voelde?quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:05 schreef TheArt het volgende:
Sowieso een erg rare tactiek. Ze hebben Pellizotti eigenlijk helemaal niet gebruikt. Szmyd nam veruit het grootste deel voor zijn rekening en hij van kop af ging, nam Basso al direct over. Rare tactiek toch. Waar dient zo'n Pellizotti dan voor.
Omdat elke renner die in de top rijdt aan de dope zit zoals je al ruim 10 jaar kunt zien.quote:
Ga eens ergens anders kloten met dat dopinggezeik van je. Dat is het enige wat je kan posten. Daar is nu speciaal een dopingtopic voor.quote:
Die was wisselkopman. En moest er vrijwel direct af toen Basso op kop ging, dus die zal niet goed geweest zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sowieso een erg rare tactiek. Ze hebben Pellizotti eigenlijk helemaal niet gebruikt. Szmyd nam veruit het grootste deel voor zijn rekening en hij van kop af ging, nam Basso al direct over. Rare tactiek toch. Waar dient zo'n Pellizotti dan voor.
Ten Dam.quote:
I know, maar hij moet toch al wel aangegeven hebben dat hij zich niet goed voelde. Dan hadden ze hem alsnog kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die was wisselkopman. En moest er vrijwel direct af toen Basso op kop ging, dus die zal niet goed geweest zijn.
Aangezien hij vrijwel direct loste toen Basso op kop ging, had 'ie dan waarschijnlijk maar een meter of 10 op kop kunnen rijden. Dat had ook niet echt geholpen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
I know, maar hij moet toch al wel aangegeven hebben dat hij zich niet goed voelde. Dan hadden ze hem alsnog kunnen gebruiken.
Ze hadden het ook anders op kunnen lossen. Zo hadden hij en Szmyd afwisselend het tempo hoog kunnen houden i.p.v. Szmyd alleen. Dat had nog meer te weeg kunnen brengen dan het fantastische werk van Szmyd alleen. En enigszins achter de hand houden voor het klassement lijkt me vrij zinloos. Zeker als hij hier al minuten verliest, gaat hij dat later ook nog wel doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aangezien hij vrijwel direct loste toen Basso op kop ging, had 'ie dan waarschijnlijk maar een meter of 10 op kop kunnen rijden. Dat had ook niet echt geholpen.
Was dan wel logischer geweest als hij het begin van de klim op zich had genomen, maar misschien willen ze 'm toch nog enigszins achter de hand houden voor het klassement.
Veel vreemder vond ik eigenlijk dat er drie man bij Armstrong bleven en alleen Horner bij Leipheimer bleef.
Ben ik het wel mee eens hoor, ik gaf alleen maar aan wat er in de ploeg gedacht zou kunnen worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hadden het ook anders op kunnen lossen. Zo hadden hij en Szmyd afwisselend het tempo hoog kunnen houden i.p.v. Szmyd alleen. Dat had nog meer te weeg kunnen brengen dan het fantastische werk van Szmyd alleen. En enigszins achter de hand houden voor het klassement lijkt me vrij zinloos. Zeker als hij hier al minuten verliest, gaat hij dat later ook nog wel doen.
Inderdaad maar van die drie renners had ik eigenlijk alleen Brajkovic in staat gezien om langer bij de kopgroep te hangen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aangezien hij vrijwel direct loste toen Basso op kop ging, had 'ie dan waarschijnlijk maar een meter of 10 op kop kunnen rijden. Dat had ook niet echt geholpen.
Was dan wel logischer geweest als hij het begin van de klim op zich had genomen, maar misschien willen ze 'm toch nog enigszins achter de hand houden voor het klassement.
Veel vreemder vond ik eigenlijk dat er drie man bij Armstrong bleven en alleen Horner bij Leipheimer bleef.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:51 schreef Gitanki het volgende:
Ik wil weer italiaanse ondertitels: Ultimo Chilometro, Testa della Corsa!
Basso kon het dus kennelijk niet alleen af. Er bleven er vijf in zijn wiel zitten. Als ze mee willen doen om de knikkers moeten ze gewoon een keuze maken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:22 schreef Gillingham het volgende:
Ik snap niet dat Pellizotti hier al volledig afgedaan wordt. Hij verloor 47", maar dat hoeft niet per se rampzalig te zijn. Hij staat nog steeds 9e in het klassement op 1'27" van Di Luca en slechts 34" van Leipheimer en 21" van kopman Basso. Logisch dat ze Pellizotti nog niet volledig gaan opofferen als Basso het ook alleen af kan.
En die vijf waren er wel afgereden als Basso er een Pellizotti bij had zitten die er compleet doorheen zat?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Basso kon het dus kennelijk niet alleen af. Er bleven er vijf in zijn wiel zitten. Als ze mee willen doen om de knikkers moeten ze gewoon een keuze maken.
Was vorig jaar eigenlijk ook al, met Sella als grote uitzondering dan. Ook Riccò kon niet echt het verschil maken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:35 schreef kawotski het volgende:
Zoals ze vandaag en gisteren reden, erg menselijk.. Denk dat het nieuwe wielrennen is begonnen.
Veel saaier dan vandaag en gister kon eigenlijk nietquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:35 schreef kawotski het volgende:
Zoals ze vandaag en gisteren reden, erg menselijk.. Denk dat het nieuwe wielrennen is begonnen.
Nou ja, zo vreemd vind ik het niet dat je de nummer vier van vorig jaar niet bij voorbaat zich al laat opofferen voor iemand die twee jaar buitenspel heeft gestaan. Vanaf nu zullen ze wel duidelijk voor Basso kiezen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hadden het ook anders op kunnen lossen. Zo hadden hij en Szmyd afwisselend het tempo hoog kunnen houden i.p.v. Szmyd alleen. Dat had nog meer te weeg kunnen brengen dan het fantastische werk van Szmyd alleen. En enigszins achter de hand houden voor het klassement lijkt me vrij zinloos. Zeker als hij hier al minuten verliest, gaat hij dat later ook nog wel doen.
In de TDF won hij ooit ook op ongeveer dezelfde manier, nog niet zolang geleden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:03 schreef RamonNL het volgende:
Indrukwekkend van Menchov, ik heb hem nog nooit zo gezien.
Was dat niet dankzij de chicken en die dude uit Den Haag?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
In de TDF won hij ooit ook op ongeveer dezelfde manier, nog niet zolang geleden.
Ga zelf ergens anders posten als je het niet over de realiteit wilt hebben zou ik zeggen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ga eens ergens anders kloten met dat dopinggezeik van je. Dat is het enige wat je kan posten. Daar is nu speciaal een dopingtopic voor.
Inhoudelijk dan maar; denk dat Basso op het moment wel clean is, is hij altijd een groot talent geweest, heeft een vrij logische groeicurve, en zou imo als hij doping zou gebruiken iedereen mákkelijk op een hoop rijden, wat nu niet gebeurde.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:15 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ga zelf ergens anders posten als je het niet over de realiteit wilt hebben zou ik zeggen.
Daar gaat het niet om. Of het realiteit is of niet. Dit is een discussietopic over de Giro. Mensen die over de koers willen praten en die niet elke keer van jou een reactie tussendoor willen met doping dit en doping dat. Als je het erover wilt hebben, ga je dat maar in het dopingtopic doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:15 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ga zelf ergens anders posten als je het niet over de realiteit wilt hebben zou ik zeggen.
Dat ga je ook zeggen tegen iedereen die wat gaat zeggen over een eventueel dopinggeval in deze Giro neem ik aan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Of het realiteit is of niet. Dit is een discussietopic over de Giro. Mensen die over de koers willen praten en die niet elke keer van jou een reactie tussendoor willen met doping dit en doping dat. Als je het erover wilt hebben, ga je dat maar in het dopingtopic doen.
Dat is wat anders natuurlijk dan een beetje vissen naar mensen die eventueel zouden gebruiken. Bij een dopinggeval is het gewoon duidelijk en gebeurt in deze Giro, dus kan het dan gewoon in dit topic.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:29 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat ga je ook zeggen tegen iedereen die wat gaat zeggen over een eventueel dopinggeval in deze Giro neem ik aan?
In 2006 won hij de Ronde van Italië. Een paar maanden later dook zijn naam op in een dopingschandaal en werd hij voorlopig geschorst. In 2007 werd hij voor twee jaar geschorst, nadat hij zijn intentie tot dopinggebruik had toegegeven.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inhoudelijk dan maar; denk dat Basso op het moment wel clean is, is hij altijd een groot talent geweest, heeft een vrij logische groeicurve, en zou imo als hij doping zou gebruiken iedereen mákkelijk op een hoop rijden, wat nu niet gebeurde.
Waarom denk jij dat hij wel aan de doping zit?
Okee ik zal wel stoppen want jullie willen geen kritiek horen maar om het nou vissen te noemen is nogal naief.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:32 schreef Ambrosius het volgende:
Dat is wat anders natuurlijk dan een beetje vissen naar mensen die eventueel zouden gebruiken. Bij een dopinggeval is het gewoon duidelijk en gebeurt in deze Giro, dus kan het dan gewoon in dit topic.
Maar moet je ons daarmee vermoeien? Maak het jezelf dan maar vervelend door constant dat soort dingen te denken, maar ga ons daar niet mee lastig vallen. Ik, maar ik denk bijna iedereen die hier in dit topic reageert, wilt van de koers genieten zonder constant met dat d-woord opgescheept te worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:35 schreef Colnago het volgende:
[..]
In 2006 won hij de Ronde van Italië. Een paar maanden later dook zijn naam op in een dopingschandaal en werd hij voorlopig geschorst. In 2007 werd hij voor twee jaar geschorst, nadat hij zijn intentie tot dopinggebruik had toegegeven.
En dat had ik nou niet verwacht van Basso uit de ploeg van Riis.
Waarom weet ik niet want Riis gebruikte ook en de laatste jaren is de ene na de andere leider/winnaar uit de Giro of Tour betrapt dus ik zou beter moeten weten.
Nu ga ik er helaas maar vanuit dat elke renner uit de top 10/20 aan de doping zit.
Ik zit dus niet te gallen maar ik vind het gewoon heel erg jammer dat je niet zeker bent van het klassement.
Sporza iedere dagquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:37 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Wordt de Giro ook nog ergens op tv uitgezonden,of ben ik veroordeeld tot een webstream + samenvattingen tijdens het sportjournaal?
quote:Menchov: Alles uit de kast
AMSTERDAM - "Ik zag dat de anderen aan hun limiet zaten. Zelf had ik nog over. Dus alles uit de kast," zo verklaarde Denis Menchov zijn aanval in de laatste 300 meter van de vijfde etappe in de Giro die hem de zege bracht.
"Ik heb me onderweg op Alpe de Siusi in moeten houden, want ik voelde me erg goed. Maar eerder aanvallen was onverstandig. Het is nu nog niet het moment om risico's te nemen. Ik wilde overhouden voor de sprint en deze kon ik niet laten liggen. Ik zag dat de anderen aan hun limiet zaten. Zelf had ik nog over. Dus alles uit de kast. De laatste driehonderd meter. Ik wist dat het daar nog steil was. Daar lagen kansen," aldus Menchov op de site van de Rabobankwielerploeg.
Ondanks zijn overwinning vindt Menchov dat hij nog niet in topvorm is. "Ik ben inderdaad nog niet in topvorm. Het hele seizoen gaat het al goed, maar de supervorm is er nog niet. Ik ben deze Giro goed begonnen. De Ronde van Romandië voelde goed. Daarna even rust genomen en nu gaat het eigenlijk steeds beter. Ik word nog iedere dag beter. Waar dat ophoudt? We will see. De Giro duurt nog meer dan twee weken. We zijn net begonnen."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |