Wel duidelijk wie NIET gaat winnen, Cunego, Armstrong, Pellizotti, Simoni, Bruzeghinquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:56 schreef Ambrosius het volgende:
Op 1.5 km slinger ik de tv aan, mooie sprint van Menchov, Ten Dam sloot nog knap aan zeg. Nog zeker niet te zeggen wie de Giro gaat winnen.
Kan nog wel wat gaan stijgen als je kijkt hoe hij anderhalve minuut is verloren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:58 schreef Palmboom313 het volgende:
Ten dam14e in het algemeen klassement
Nu al gehaald dat is mooi danquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:00 schreef franklop het volgende:
Eerste ritwinst ooit voor Rabobank in de Giro trouwens, was ook een doel voordat ie begon
Buiten Cunego gaf ik van tevoren niemand van die namen een kans, dus ik ben iig niet veel wijzerquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:58 schreef franklop het volgende:
[..]
Wel duidelijk wie NIET gaat winnen, Cunego, Armstrong, Pellizotti, Simoni, Bruzeghin
Maar om een Tour de France gezegde erbij te pakken; Rome is nog ver
En eindelijk hun eerste Girorit ooit gewonnen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:05 schreef Mr_DG het volgende:
Ritwinst Rabobank in de GiroMoet niet veel gekker worden
Van Hummel is echt goed bezig deze periodequote:Op woensdag 13 mei 2009 17:04 schreef oxylus11 het volgende:
Goede dag voor het Nederlandse wielrennen. Menchov wint Girorit en kenny van Hummel wint de Batavus Pro Race 2009. Vab Hummel naar de Tour
Contador niet?quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:06 schreef Intxaurraga het volgende:
Mensjov hoort nu wel bij de club van actie Tour/Giro/vuelta-etappewinnaars. Gaan we weer, wie zie ik over het hoofd:
Petacchi, Bennati, Lastras, Zabriskie, Menchov, Simoni
DIe won vorig jaar de Giro zonder ritwinst.quote:
Contador won vorig jaar geen rit in de Giro.quote:
ohquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Contador won vorig jaar geen rit in de Giro.
Absoluut. Maar hij hoeft ook niet vol aan te vallen. Gewoon mannen als Sastre en Lovkvist wat extra secondes aan de broek smeren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:01 schreef TheArt het volgende:
Over de kritiek op Menchov dat hij het van wat verder moest proberen. Ik denk dat de beste man bang is om stil te vallen, net als dat hij in het verleden ook al eens flink is stilgevallen toen hij zich opblies. Hij speelde op safe en dat is zo vroeg in de Giro maar logisch ook.
Contador heeft geen Giro-ritten gewonnen.quote:
Idd. En op deze aankomst en zo vroeg in de Giro was ook niet veel tijd te winnen. Misschien als je 10 km voor de finish gaat, maar daarvoor is het risico idd te groot. Als je je opblaast en wordt teruggepakt (en achtergelaten) sta je nog met lege handen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:01 schreef TheArt het volgende:
Over de kritiek op Menchov dat hij het van wat verder moest proberen. Ik denk dat de beste man bang is om stil te vallen, net als dat hij in het verleden ook al eens flink is stilgevallen toen hij zich opblies. Hij speelde op safe en dat is zo vroeg in de Giro maar logisch ook.
McEwen ook wel toch?quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:06 schreef Intxaurraga het volgende:
Mensjov hoort nu wel bij de club van actie Tour/Giro/vuelta-etappewinnaars. Gaan we weer, wie zie ik over het hoofd:
Petacchi, Bennati, Lastras, Zabriskie, Menchov, Simoni
Leuk hequote:Op woensdag 13 mei 2009 16:58 schreef Palmboom313 het volgende:
Ten dam14e in het algemeen klassement
Als er meer dan 1 sec. tussen twee renners zit, gaan de absolute tijdsverschillen tellen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
Ik blijf het raar vinden hoe de tijdsverschillen worden gemeten. Hoeveel meter moet er tussen twee fietsen zitten wil er een tijdsverschil worden genoteerd?
Het zou veel beter zijn als gewone de absolute tijdsverschillen worden gehanteerd, in een bergetappe kan dat best zonder dat er grote ongelukken gaan gebeuren. Dat je het niet in een vlakke rit doet kan ik begrijpen.
Heel simpel, er moet een volle seconde zitten tussen het voorwiel van renner a en renner b, anders worden ze in dezelfde tijd geplaatst.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
Ik blijf het raar vinden hoe de tijdsverschillen worden gemeten. Hoeveel meter moet er tussen twee fietsen zitten wil er een tijdsverschil worden genoteerd?
Het zou veel beter zijn als gewone de absolute tijdsverschillen worden gehanteerd, in een bergetappe kan dat best zonder dat er grote ongelukken gaan gebeuren. Dat je het niet in een vlakke rit doet kan ik begrijpen.
Dus in feite worden gewoon de absolute tijdsverschillen gerekend, tenzij je in halve secondes gaat rekenen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als er meer dan 1 sec. tussen twee renners zit, gaan de absolute tijdsverschillen tellen.
Welke stream gebruik je, die van Gazetta of is er nog een betere? Sporza schijnt niet altijd te werken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:25 schreef vaarsuvius het volgende:
Lang leve streams.. Ik vond het leuk om de laatste beklimming te volgen, maar ik was in hyper actieve bui mijn huis aan het opruimen op zoek naar een onderdeel van iets dat ik verkocht heb via marktplaats. Ik heb maar 1 tv, maar dankzij 3 PC's kon ik toch ongeveer overal in huis het einde volgen.
Uiteindelijk heb ik het ding gevonden, maar het huis is nu een grotere puinhoopvan het weekend dan maar echt opruimen,
Het dunde wat beter uit, maar eigenlijk reden ze weer met zijn allen naar de laatste kilometer toequote:Op woensdag 13 mei 2009 17:28 schreef Szura het volgende:
Was het beter/spectaculairder dan gisteren?
Okquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:32 schreef Sautor het volgende:
[..]
Het dunde wat beter uit, maar eigenlijk reden ze weer met zijn allen naar de laatste kilometer toe
Studio Sport zal wel wat hebben straks om 18.30 (ofzo)quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Ok![]()
Wel jammer dat ik het gemist heb, had toch graag de finale met Mentsjov gezien
Dan heb je het waarschijnlijk net gemist. 18.40 elke dag.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:37 schreef Damzkieee het volgende:
18.45
Ik mis elke dag de eerste 5 minutenquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan heb je het waarschijnlijk net gemist. 18.40 elke dag.
Kan je mooi een foto van de winnaar zienquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan heb je het waarschijnlijk net gemist. 18.40 elke dag.
Maar het is overduidelijk dat daarmee wordt gemarchandeerd.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Heel simpel, er moet een volle seconde zitten tussen het voorwiel van renner a en renner b, anders worden ze in dezelfde tijd geplaatst.
Dat diende zich in de Tirreno en in Trentino natuurlijk al aan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:38 schreef Ericr het volgende:
Basso maakt toch wel een mooie comeback, had niet verwacht dat hij met de besten kon meestrijden.
Sowieso een erg rare tactiek. Ze hebben Pellizotti eigenlijk helemaal niet gebruikt. Szmyd nam veruit het grootste deel voor zijn rekening en hij van kop af ging, nam Basso al direct over. Rare tactiek toch. Waar dient zo'n Pellizotti dan voor.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat diende zich in de Tirreno en in Trentino natuurlijk al aan.
En in de komende bergritten heeft hij met Pellizotti nu een extra helper. Die loste vandaag zonder een meter op kop te hebben gereden voor Basso
Zou hij clean zijn?quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:38 schreef Ericr het volgende:
Basso maakt toch wel een mooie comeback, had niet verwacht dat hij met de besten kon meestrijden.
Misschien had Pellizotti aangegeven dat hij zich helemaal niet goed voelde?quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:05 schreef TheArt het volgende:
Sowieso een erg rare tactiek. Ze hebben Pellizotti eigenlijk helemaal niet gebruikt. Szmyd nam veruit het grootste deel voor zijn rekening en hij van kop af ging, nam Basso al direct over. Rare tactiek toch. Waar dient zo'n Pellizotti dan voor.
Omdat elke renner die in de top rijdt aan de dope zit zoals je al ruim 10 jaar kunt zien.quote:
Ga eens ergens anders kloten met dat dopinggezeik van je. Dat is het enige wat je kan posten. Daar is nu speciaal een dopingtopic voor.quote:
Die was wisselkopman. En moest er vrijwel direct af toen Basso op kop ging, dus die zal niet goed geweest zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sowieso een erg rare tactiek. Ze hebben Pellizotti eigenlijk helemaal niet gebruikt. Szmyd nam veruit het grootste deel voor zijn rekening en hij van kop af ging, nam Basso al direct over. Rare tactiek toch. Waar dient zo'n Pellizotti dan voor.
Ten Dam.quote:
I know, maar hij moet toch al wel aangegeven hebben dat hij zich niet goed voelde. Dan hadden ze hem alsnog kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die was wisselkopman. En moest er vrijwel direct af toen Basso op kop ging, dus die zal niet goed geweest zijn.
Aangezien hij vrijwel direct loste toen Basso op kop ging, had 'ie dan waarschijnlijk maar een meter of 10 op kop kunnen rijden. Dat had ook niet echt geholpen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
I know, maar hij moet toch al wel aangegeven hebben dat hij zich niet goed voelde. Dan hadden ze hem alsnog kunnen gebruiken.
Ze hadden het ook anders op kunnen lossen. Zo hadden hij en Szmyd afwisselend het tempo hoog kunnen houden i.p.v. Szmyd alleen. Dat had nog meer te weeg kunnen brengen dan het fantastische werk van Szmyd alleen. En enigszins achter de hand houden voor het klassement lijkt me vrij zinloos. Zeker als hij hier al minuten verliest, gaat hij dat later ook nog wel doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aangezien hij vrijwel direct loste toen Basso op kop ging, had 'ie dan waarschijnlijk maar een meter of 10 op kop kunnen rijden. Dat had ook niet echt geholpen.
Was dan wel logischer geweest als hij het begin van de klim op zich had genomen, maar misschien willen ze 'm toch nog enigszins achter de hand houden voor het klassement.
Veel vreemder vond ik eigenlijk dat er drie man bij Armstrong bleven en alleen Horner bij Leipheimer bleef.
Ben ik het wel mee eens hoor, ik gaf alleen maar aan wat er in de ploeg gedacht zou kunnen worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hadden het ook anders op kunnen lossen. Zo hadden hij en Szmyd afwisselend het tempo hoog kunnen houden i.p.v. Szmyd alleen. Dat had nog meer te weeg kunnen brengen dan het fantastische werk van Szmyd alleen. En enigszins achter de hand houden voor het klassement lijkt me vrij zinloos. Zeker als hij hier al minuten verliest, gaat hij dat later ook nog wel doen.
Inderdaad maar van die drie renners had ik eigenlijk alleen Brajkovic in staat gezien om langer bij de kopgroep te hangen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aangezien hij vrijwel direct loste toen Basso op kop ging, had 'ie dan waarschijnlijk maar een meter of 10 op kop kunnen rijden. Dat had ook niet echt geholpen.
Was dan wel logischer geweest als hij het begin van de klim op zich had genomen, maar misschien willen ze 'm toch nog enigszins achter de hand houden voor het klassement.
Veel vreemder vond ik eigenlijk dat er drie man bij Armstrong bleven en alleen Horner bij Leipheimer bleef.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:51 schreef Gitanki het volgende:
Ik wil weer italiaanse ondertitels: Ultimo Chilometro, Testa della Corsa!
Basso kon het dus kennelijk niet alleen af. Er bleven er vijf in zijn wiel zitten. Als ze mee willen doen om de knikkers moeten ze gewoon een keuze maken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:22 schreef Gillingham het volgende:
Ik snap niet dat Pellizotti hier al volledig afgedaan wordt. Hij verloor 47", maar dat hoeft niet per se rampzalig te zijn. Hij staat nog steeds 9e in het klassement op 1'27" van Di Luca en slechts 34" van Leipheimer en 21" van kopman Basso. Logisch dat ze Pellizotti nog niet volledig gaan opofferen als Basso het ook alleen af kan.
En die vijf waren er wel afgereden als Basso er een Pellizotti bij had zitten die er compleet doorheen zat?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Basso kon het dus kennelijk niet alleen af. Er bleven er vijf in zijn wiel zitten. Als ze mee willen doen om de knikkers moeten ze gewoon een keuze maken.
Was vorig jaar eigenlijk ook al, met Sella als grote uitzondering dan. Ook Riccò kon niet echt het verschil maken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:35 schreef kawotski het volgende:
Zoals ze vandaag en gisteren reden, erg menselijk.. Denk dat het nieuwe wielrennen is begonnen.
Veel saaier dan vandaag en gister kon eigenlijk nietquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:35 schreef kawotski het volgende:
Zoals ze vandaag en gisteren reden, erg menselijk.. Denk dat het nieuwe wielrennen is begonnen.
Nou ja, zo vreemd vind ik het niet dat je de nummer vier van vorig jaar niet bij voorbaat zich al laat opofferen voor iemand die twee jaar buitenspel heeft gestaan. Vanaf nu zullen ze wel duidelijk voor Basso kiezen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hadden het ook anders op kunnen lossen. Zo hadden hij en Szmyd afwisselend het tempo hoog kunnen houden i.p.v. Szmyd alleen. Dat had nog meer te weeg kunnen brengen dan het fantastische werk van Szmyd alleen. En enigszins achter de hand houden voor het klassement lijkt me vrij zinloos. Zeker als hij hier al minuten verliest, gaat hij dat later ook nog wel doen.
In de TDF won hij ooit ook op ongeveer dezelfde manier, nog niet zolang geleden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:03 schreef RamonNL het volgende:
Indrukwekkend van Menchov, ik heb hem nog nooit zo gezien.
Was dat niet dankzij de chicken en die dude uit Den Haag?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
In de TDF won hij ooit ook op ongeveer dezelfde manier, nog niet zolang geleden.
Ga zelf ergens anders posten als je het niet over de realiteit wilt hebben zou ik zeggen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ga eens ergens anders kloten met dat dopinggezeik van je. Dat is het enige wat je kan posten. Daar is nu speciaal een dopingtopic voor.
Inhoudelijk dan maar; denk dat Basso op het moment wel clean is, is hij altijd een groot talent geweest, heeft een vrij logische groeicurve, en zou imo als hij doping zou gebruiken iedereen mákkelijk op een hoop rijden, wat nu niet gebeurde.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:15 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ga zelf ergens anders posten als je het niet over de realiteit wilt hebben zou ik zeggen.
Daar gaat het niet om. Of het realiteit is of niet. Dit is een discussietopic over de Giro. Mensen die over de koers willen praten en die niet elke keer van jou een reactie tussendoor willen met doping dit en doping dat. Als je het erover wilt hebben, ga je dat maar in het dopingtopic doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:15 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ga zelf ergens anders posten als je het niet over de realiteit wilt hebben zou ik zeggen.
Dat ga je ook zeggen tegen iedereen die wat gaat zeggen over een eventueel dopinggeval in deze Giro neem ik aan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Of het realiteit is of niet. Dit is een discussietopic over de Giro. Mensen die over de koers willen praten en die niet elke keer van jou een reactie tussendoor willen met doping dit en doping dat. Als je het erover wilt hebben, ga je dat maar in het dopingtopic doen.
Dat is wat anders natuurlijk dan een beetje vissen naar mensen die eventueel zouden gebruiken. Bij een dopinggeval is het gewoon duidelijk en gebeurt in deze Giro, dus kan het dan gewoon in dit topic.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:29 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat ga je ook zeggen tegen iedereen die wat gaat zeggen over een eventueel dopinggeval in deze Giro neem ik aan?
In 2006 won hij de Ronde van Italië. Een paar maanden later dook zijn naam op in een dopingschandaal en werd hij voorlopig geschorst. In 2007 werd hij voor twee jaar geschorst, nadat hij zijn intentie tot dopinggebruik had toegegeven.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inhoudelijk dan maar; denk dat Basso op het moment wel clean is, is hij altijd een groot talent geweest, heeft een vrij logische groeicurve, en zou imo als hij doping zou gebruiken iedereen mákkelijk op een hoop rijden, wat nu niet gebeurde.
Waarom denk jij dat hij wel aan de doping zit?
Okee ik zal wel stoppen want jullie willen geen kritiek horen maar om het nou vissen te noemen is nogal naief.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:32 schreef Ambrosius het volgende:
Dat is wat anders natuurlijk dan een beetje vissen naar mensen die eventueel zouden gebruiken. Bij een dopinggeval is het gewoon duidelijk en gebeurt in deze Giro, dus kan het dan gewoon in dit topic.
Maar moet je ons daarmee vermoeien? Maak het jezelf dan maar vervelend door constant dat soort dingen te denken, maar ga ons daar niet mee lastig vallen. Ik, maar ik denk bijna iedereen die hier in dit topic reageert, wilt van de koers genieten zonder constant met dat d-woord opgescheept te worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:35 schreef Colnago het volgende:
[..]
In 2006 won hij de Ronde van Italië. Een paar maanden later dook zijn naam op in een dopingschandaal en werd hij voorlopig geschorst. In 2007 werd hij voor twee jaar geschorst, nadat hij zijn intentie tot dopinggebruik had toegegeven.
En dat had ik nou niet verwacht van Basso uit de ploeg van Riis.
Waarom weet ik niet want Riis gebruikte ook en de laatste jaren is de ene na de andere leider/winnaar uit de Giro of Tour betrapt dus ik zou beter moeten weten.
Nu ga ik er helaas maar vanuit dat elke renner uit de top 10/20 aan de doping zit.
Ik zit dus niet te gallen maar ik vind het gewoon heel erg jammer dat je niet zeker bent van het klassement.
Sporza iedere dagquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:37 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Wordt de Giro ook nog ergens op tv uitgezonden,of ben ik veroordeeld tot een webstream + samenvattingen tijdens het sportjournaal?
quote:Menchov: Alles uit de kast
AMSTERDAM - "Ik zag dat de anderen aan hun limiet zaten. Zelf had ik nog over. Dus alles uit de kast," zo verklaarde Denis Menchov zijn aanval in de laatste 300 meter van de vijfde etappe in de Giro die hem de zege bracht.
"Ik heb me onderweg op Alpe de Siusi in moeten houden, want ik voelde me erg goed. Maar eerder aanvallen was onverstandig. Het is nu nog niet het moment om risico's te nemen. Ik wilde overhouden voor de sprint en deze kon ik niet laten liggen. Ik zag dat de anderen aan hun limiet zaten. Zelf had ik nog over. Dus alles uit de kast. De laatste driehonderd meter. Ik wist dat het daar nog steil was. Daar lagen kansen," aldus Menchov op de site van de Rabobankwielerploeg.
Ondanks zijn overwinning vindt Menchov dat hij nog niet in topvorm is. "Ik ben inderdaad nog niet in topvorm. Het hele seizoen gaat het al goed, maar de supervorm is er nog niet. Ik ben deze Giro goed begonnen. De Ronde van Romandië voelde goed. Daarna even rust genomen en nu gaat het eigenlijk steeds beter. Ik word nog iedere dag beter. Waar dat ophoudt? We will see. De Giro duurt nog meer dan twee weken. We zijn net begonnen."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |