abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69159316
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:36 schreef cultheld het volgende:
Waarom zou je discussiėren met idioten?
Tja, ik weet ook niet waarom die imam met Wilders wil praten.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:40:55 #152
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69159345
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:14 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Hoezo vrijheid van meningsuiting?
Waar haat zaaien begint, daar eindigt vrijheids van meningsuiting. Om direct alle geile linkse rakkers voor te zijn. Dat doet Wilders niet, hij benoemt de problemen slechts en legt de vinger op de zere plek. Hij benoemt de feiten.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_69159360
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:31 schreef zoalshetis het volgende:
waarom zou je met een krankzinnige in discussie willen gaan?
Dat moet je die imam vragen.

Het is natuurlijk wel weer veelzeggend om een immam meteen weer een krankzinnige of een idioot te noemen. Dat julie moslims haten, is evident, maar bespaar ons die haatdragende taal.
pi_69159378
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:40 schreef LENUS het volgende:

[..]

Waar haat zaaien begint, daar eindigt vrijheids van meningsuiting. Om direct alle geile linkse rakkers voor te zijn. Dat doet Wilders niet, hij benoemt de problemen slechts en legt de vinger op de zere plek. Hij benoemt de feiten.
Ja lekker makkelijk. Wilders zaait voorlopig meer haat dan zo'n onbeduidend imampje natuurlijk.
pi_69159431
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, ik weet ook niet waarom die imam met Wilders wil praten.
Dat je die Yassin nog beschermt..
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:43:56 #156
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69159457
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel weer veelzeggend om een immam meteen weer een krankzinnige of een idioot te noemen. Dat julie moslims haten, is evident, maar bespaar ons die haatdragende taal.
Google even op de naam van meneer haatbaard. Is niet bepaald iemand die vrede komt brengen. Ter vergeiljking, het is ook onzinnig om met Adolf Hitler in discussie te gaan waarom hij nu zo'n hekel aan joden heeft (mocht hij nog geleefd hebben). Sommige mensen moet je negeren.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_69159478
quote:
Dat vraag ik mijzelf ook wel eens af als ik een Wilders-aanhanger de gebruikelijke onzin zie verkondigen.
pi_69159504
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:43 schreef LENUS het volgende:

[..]

Google even op de naam van meneer haatbaard. Is niet bepaald iemand die vrede komt brengen.
Wilders ook niet.
quote:
Ter vergeiljking, het is ook onzinnig om met Adolf Hitler in discussie te gaan waarom hij nu zo'n hekel aan joden heeft (mocht hij nog geleefd hebben). Sommige mensen moet je negeren.
Je kan Wilders moeilijk negeren als hij in de tweede kamer zit.
pi_69159526
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat je die Yassin nog beschermt..
Beschermt? Ik bescherm de vrijheid van meningsuiting die jullie zo selectief hanteren.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:46:20 #160
170945 smoekie
individualist
pi_69159538
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Nu ga je ineens veel verder dan je vorige post. Eerst ging het over radicale moslims en nu is de hele integratie ineens een miljoenenstrop.

Het is ook zo raar om die integratie te koppelen aan radicale moslims. Dat is een waanbeeld, en dat wordt door Wilders steeds weer geventileerd en blijkbaar trap jij er ook in.

En ja ik vind Wilders radicaal, jij vindt die imam radicaal. Gelukkig mag dat allemaal.

Het is alleen jammer dat jij nogal selectief bent waar het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Alleen als het je uitkomt blijkbaar, terwiijl ik vind dat het voor iedereen moet gelden.
Ja uiteraard ga ik verder dan mijn vorige post, ik geef uitleg waarom ik de dolle mina's erbij haalde

En ja de integratie is inderdaad een miljoenenstrop ja, hoeveel miljoenen zijn er wel niet al ingepompt met 0 resultaat

integratie wordt per definitie gekoppeld aan radicale moslims. De radicale moslims zorgen er juist voor dat integratie wordt tegengegaan. Ik heb wilders niet nodig om dat in te zien. De stukken te lezen van gemeenteraadsleden en de tv een beetje bijhouden als het gaat om uitgaves daarvan is meer dan genoeg. Dus ja beide hebben we onze eigen mening daarover wat gelukkig inderdaad mag.

Ik ben zelf niet van mening dat ik selectief ben als het gaat om vrijheid van meningsuiting, ik vind het aanzetten tot haat als je voor eerwraak e.d. bent en niet nalaat dit door te geven aan andere moslims. En tja, dat is per wet nog steeds verboden in Nederland.

Maar goed, mij maakt het verder niet uit. Ik ben het in ieder geval met Wilders eens, maar dat was al duidelijk
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  maandag 18 mei 2009 @ 18:46:24 #161
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69159539
quote:

[..]

Ja lekker makkelijk. Wilders zaait voorlopig meer haat dan zo'n onbeduidend imampje natuurlijk.
Zo'n haatbaard heeft in de moslimgemeenschap veel aanzien, zijn boodschap is daarom gevaarlijk. Vergelijkbaar met de paus die ook veel invloed heeft op achterlijke mensen in onder andere Afrika.
pi_69159564
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Beschermt? Ik bescherm de vrijheid van meningsuiting die jullie zo selectief hanteren.
De vrijheid van menigsuiting stopt wat mij betreft waar haatzaaien begint.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_69159596
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:44 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat vraag ik mijzelf ook wel eens af als ik een Wilders-aanhanger de gebruikelijke onzin zie verkondigen.
Als het aan jou lag werd per direkt de sharia ingevoerd en alles tot iedereen de mond gesnoerd die maar enige vorm van kritiek op jouw extremistische geloofswaanzin heeft.
pi_69159610
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daarom loopt er ook een rechtszaak tegen Wilders.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:48:56 #165
170945 smoekie
individualist
pi_69159622
quote:

[..]

ehm ik weet het niet hoor. Maar zo'n Imam is zo'n beetje de meester van de moslims die hem bezoeken, en hij bereikt door over de hele wereld te reizen en te prediken meer aanhangers dan Wilders ooit zal kunnen.

Als Wilders net zo veel mensen kon bereiken zoals hij moslims bereikt zou hij de grootste partij van allen worden, en dat is jammer genoeg een droom die nooit uit zal komen.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
pi_69159625
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als het aan jou lag werd per direkt de sharia ingevoerd en alles tot iedereen de mond gesnoerd die maar enige vorm van kritiek op jouw extremistische geloofswaanzin heeft.
Dan heb je blijkbaar een verkeerd beeld van mij.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:49:48 #167
170945 smoekie
individualist
pi_69159656
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:46 schreef LENUS het volgende:

[..]

Zo'n haatbaard heeft in de moslimgemeenschap veel aanzien, zijn boodschap is daarom gevaarlijk. Vergelijkbaar met de paus die ook veel invloed heeft op achterlijke mensen in onder andere Afrika.
psies
pi_69159718
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:48 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Daarom loopt er ook een rechtszaak tegen Wilders.
Het is veelzeggend dat dergelijke rechtszaken niet tegen de Yassin's van deze wereld worden aangespannen.
pi_69159721
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:43 schreef LENUS het volgende:

[..]

Google even op de naam van meneer haatbaard. Is niet bepaald iemand die vrede komt brengen. Ter vergeiljking, het is ook onzinnig om met Adolf Hitler in discussie te gaan waarom hij nu zo'n hekel aan joden heeft (mocht hij nog geleefd hebben). Sommige mensen moet je negeren.
Misschien moet je wat minder googelen en wat meer nadenken. Het staat Wilders vrij om te debatteren met wie hij wil maar stel je eens voor dat een moslimorganisatie zou zeggen: we willen niet met die man in debat omdat we hem te radicaal vinden dan werden er morgen kamervragen gesteld, de subsidie moet weg enz. enz. Het is allemaal zo overduidelijk hypocriet en met 2 maten dat het ongelooflijk is dat sommigen dat niet willen zien. Jou vergeef ik het, jij bent verblind

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 19-05-2009 09:10:08 (op de man = onnodig) ]
pi_69159732
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:46 schreef LENUS het volgende:

[..]

Haatperoxide heeft anders 9 zetels in de Tweede Kamer en 30 in de peilingen, ik durf te wedden dat dat in aantallen meer zijn dan de aanhangers van die imam in Nederland.

Maar blijf lekker de struisvogel spelen, kop in het zand, niks aan de hand.
pi_69159745
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dan wil je Wilders monddood maken?
pi_69159749
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het is veelzeggend dat dergelijke rechtszaken niet tegen de Yassin's van deze wereld worden aangespannen.
Nee, dat is het niet. Yassin is ons probleem niet, die houdt zijn verhaal en vertrekt, wij zitten opgescheept met haatperoxide.
pi_69159832
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan wil je Wilders monddood maken?
Die zaait wat mij betreft geen haat. Hij roept domme dingen, dat zeker. Maar een haatzaaier? Nee.
pi_69159884
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Yassin is ons probleem niet, die houdt zijn verhaal en vertrekt, wij zitten opgescheept met haatperoxide.
Wilders verliest zijn bestaansrecht als politicus zodra gematigde moslims voor de verandering eindelijk eens opstaan en ondubbelzinnig afrekenen met intolerantie vanuit hun geloof. En niet, zoals nu, zeggen dat het niet hun probleem is dat sommige 'broeders' het Westen haten.
pi_69159923
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wij???????????? Tering zeg, spreek voor jezelf zeg

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 19-05-2009 09:10:33 ]
pi_69159959
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Die zaait wat mij betreft geen haat. Hij roept domme dingen, dat zeker. Maar een haatzaaier? Nee.
Tja, dan hebben we een probleem. Want dat is altijd een subjectieve benadering. Anderen zullen de imam weer geen haat vinden zaaien. Ik denk dat als je voor vrijheid van meningsuiting bent, je geen onderscheid zou moeten maken.
pi_69159994
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

quote:
In de derde plaats heeft het hof de vraag beantwoord of strafvervolging van Wilders vanwege zijn uitlatingen in de Nederlandse situatie wenselijk zou zijn (de opportuniteitsvraag). Volgens het hof is het haatzaaien in een democratische rechtsorde dermate ernstig dat een algemeen belang aanwezig is om in het maatschappelijk debat een duidelijke grens te trekken.

(...)

Het hof maakt echter een uitzondering voor beledigende uitlatingen waarin een relatie met het nazisme wordt gelegd (door onder meer de Koran met ”Mein Kampf” te vergelijken). Dit vindt het hof dermate beledigend voor de bevolkingsgroep van moslimgelovigen dat een algemeen belang aanwezig wordt geacht om Wilders daarvoor te vervolgen.

Het hof komt tot de conclusie dat de wijze waarop het maatschappelijk debat verloopt over controversiėle kwesties, zoals de immigratie- en integratiepolitiek, weliswaar in principe niet tot het terrein van het recht behoort, maar dat dit anders wordt als fundamentele grenzen worden overschreden. Dan komt ook het strafrecht in beeld.
Alhoewel het hof alleen heeft besloten tot vervolging van Wilders, heeft het wel enkele aanwijzingen gegeven over dat Wilders grenzen overschreden heeft. De echte, inhoudelijke behandeling volgt nog.

http://www.rechtspraak.nl(...)id+Geert+Wilders.htm
  maandag 18 mei 2009 @ 19:01:52 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69160011
quote:

[..]

zo te horen ben jij niet op de hoogte van die imam. anders had je deze poep niet gepost.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_69160055
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, dan hebben we een probleem. Want dat is altijd een subjectieve benadering. Anderen zullen de imam weer geen haat vinden zaaien. Ik denk dat als je voor vrijheid van meningsuiting bent, je geen onderscheid zou moeten maken.
Ik heb Wilders nog niet één keer horen oproepen tot het vernietigen of onheus bejegenen van moslims. Jij meet overduidelijk met twee maten: een imam (en nee, ik doel in dit geval niet op Yassin) die schreeuwt dat homo's head-first van de daken moeten worden gegooid komt er bij jou mee weg, en Wilders die zegt dat de Koran met 'Mein Kampf' te vergelijken is, zaait haat.
pi_69160236
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Alhoewel het hof alleen heeft besloten tot vervolging van Wilders, heeft het wel enkele aanwijzingen gegeven over dat Wilders grenzen overschreden heeft. De echte, inhoudelijke behandeling volgt nog.

http://www.rechtspraak.nl(...)id+Geert+Wilders.htm
Dat zegt vooral veel over het hof. Mein Kampf staat niet gelijk aan het nazisme (het is er wel een belangrijk onderdeel van) en toch meent een clubje rechtenmannetjes dat dit ronduit beledigend is voor 'een hele groep moslims' omdat hun religie met het nazisme wordt vergeleken. Wat is de volgende stap: Winston Churchill postuum vervolgen?
pi_69160291
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien moet jij eens stoppen met persoonlijke nonsens te posten.
Nee hoor, ik volg de discussie. Jij zegt irl dat je de boel lekker een beetje opstookt hier, dat je Wilders achterlijk vindt maar het leuk vindt om de moslims een beetje op te stoken en hier te rellen. En dat ga je dan hier weer ontkennen
pi_69160317
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:03 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik heb Wilders nog niet één keer horen oproepen tot het vernietigen of onheus bejegenen van moslims. Jij meet overduidelijk met twee maten: een imam (en nee, ik doel in dit geval niet op Yassin) die schreeuwt dat homo's head-first van de daken moeten worden gegooid komt er bij jou mee weg, en Wilders die zegt dat de Koran met 'Mein Kampf' te vergelijken is, zaait haat.
Ze zaaien beide haat en ze hebben beide het recht om dingen te zeggen. Het is raar dat jij in dit geval met 2 maten meet, dat snap ik niet.
pi_69160408
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze zaaien beide haat en ze hebben beide het recht om dingen te zeggen. Het is raar dat jij in dit geval met 2 maten meet, dat snap ik niet.
Ik vind een vergelijking tussen de Koran als symbool van de ideologische islam en 'Mein Kampf' niet direct een vorm van haatzaaiļng. Winston Churchill heeft die vergelijking ook gemaakt en is door niemand vervolgd. Interessanter vind ik de vraag of de argumentatie zo'n vergelijking legitimeert. Maar geen journalist of columnist stelt die vraag überhaupt: alsof het heel eng is om überhaupt aan zo'n mogelijkheid te dénken.
pi_69160499
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:15 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik vind een vergelijking tussen de Koran als symbool van de ideologische islam en 'Mein Kampf' niet direct een vorm van haatzaaiļng. Winston Churchill heeft die vergelijking ook gemaakt en is door niemand vervolgd. Interessanter vind ik de vraag of de argumentatie zo'n vergelijking legitimeert. Maar geen journalist of columnist stelt die vraag überhaupt: alsof het heel eng is om überhaupt aan zo'n mogelijkheid te dénken.
Wilders wordt niet vervolgd voor één uitspraak, maar voor tientallen, als ik het niet mis heb bevat de aanklacht ongeveer honderd uitspraken.
pi_69161024
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wilders wordt niet vervolgd voor één uitspraak, maar voor tientallen, als ik het niet mis heb bevat de aanklacht ongeveer honderd uitspraken.
Maar dit is wel de belangrijkste. Ik kan me herinneren dat ik een aantal uitspraken las die ik tamelijk aanstootgevend vond en mochten die uitspraken grensoverschrijdend zijn, dan vind ik dat Wilders daar z'n verontschuldigingen voor moet aanbieden, maar ook de kans moet krijgen om die opmerkingen te nuanceren danwel te rectificeren.
  maandag 18 mei 2009 @ 19:43:47 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69161376
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, ik volg de discussie. Jij zegt irl dat je de boel lekker een beetje opstookt hier, dat je Wilders achterlijk vindt maar het leuk vindt om de moslims een beetje op te stoken en hier te rellen. En dat ga je dan hier weer ontkennen
jij leest je pm's slecht. en nee, dat hoeven we niet en plein public uit te vechten. als jij denkt dat ik een spelletje speel, prima. mijn geloofwaardigheid is toch al nihil op fok!

dusse, laten we maar weer eens ontopic gaan.
pi_69163074
quote:
Dat zelfde geld voor dhr Wilders. Geen enkele politieke partij wil met hem in zee gaan en bepaalde landen komt hij niet eens meer in.
Misschien kunnen ze wel iets van elkaar leren?
  maandag 18 mei 2009 @ 20:23:58 #188
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_69163217
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:21 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Dat zelfde geld voor dhr Wilders. Geen enkele politieke partij wil met hem in zee gaan en bepaalde landen komt hij niet eens meer in.
Misschien kunnen ze wel iets van elkaar leren?
kan je nog meer overeenkomsten vinden? haardracht bijvoorbeeld.
pi_69163273
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan je nog meer overeenkomsten vinden? haardracht bijvoorbeeld.
Huh
pi_69177476
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:27 schreef Tribalist het volgende:

[..]

Klopt, even googlen en ik heb alle info:

- Yasin advocates for the death penalty for homosexuality.
- Yasin justified the terrorist bombings in Bali because of years of Western oppression.
- Yasin says that the Quran permits wife-beating and that equal rights for women is a "delusion" and "foolishness".
- Yasin calls the beliefs of Christians and Jews "filth".
- Yasin says that Muslims cannot have non-Muslim friends.
- Yasin rejects any separation between Islam and the state and openly advocates for the reestablishment of the caliphate.
- Yasin visited Jemaah Islamiah terrorist leader Abu Bakar Bashir in prison.
- Yasin has lectured with Hizb-ut-Tahrir hatemonger Omar Bakri Mohammed, who was banned from the UK in 2006.

pi_69178210
Ik vind eerlijk gezegd dat niet alleen Wilders er goed aan had gedaan op deze uitnodiging in te gaan, maar dat ook mensen als Pechtold, Halsema, Rutte of Aboutaleb op dergelijke bijeenkomsten zouden moeten verschijnen. Iemand moet een weerwoord bieden tegen salafisme en sharia, daar is zo'n bijeenkomst een mooie gelegenheid voor. Dat ontkennen is de verzuiling nieuw leven inblazen. Op dezelfde wijze moet men met gereformeerden in discussie blijven gaan.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_69178430
Ook vind ik het naļef als mensen denken dat de islam "vanzelf wel zal moderniseren". Orthodoxe islam lijkt prima te kunnen gedijen in deze maatschappij en dit dient met een hoop discussie aangepakt te worden. Een leegloop der moskeeėn, zoals met de kerken in de jaren zestig en zeventig, zal niet zomaar plaatsvinden. Andere tijden, andere mensen, andere oplossingen. Er ligt hier dus een actieve taak voor verdedigers van een seculiere politieke orde, dus ook voor andere politici dan Wilders.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_69178583
Tenslotte doet men er geen goed aan Wilders' aanhangers weg te zetten als "xenofoben" of als "mensen die moeten wennen aan een nieuwe tijd van globalisering". Er is wel degelijk een sentiment onder velen van hen (het is een behoorlijk gevarieerde groep) dat serieus genomen dient te worden: namelijk de angst voor en weerzin tegen het SGP-achtige karakter van een groot deel van de moslims. Door telkens vooral Wilders en zijn aanhang te benoemen als "het probleem" voelen deze mensen zich terecht niet serieus genomen en lijkt het alsof de rest van de samenleving tegen hen is.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 11:19:21 #194
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_69182796
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:07 schreef Meki het volgende:
Wanneer zien de Nederlanders en Wildersstemmers die onwetenheid zijn dit nou een keer in..
Als je normale en serieuze reacties wil, moet je eens beginnen met ophouden Nederlanders te generaliseren tot "De Nederlanders". Het overgrote deel van Nederland neemt Wilders absoluut niet serieus.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:10:35 #195
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69184490
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 09:00 schreef lightbearer het volgende:
Tenslotte doet men er geen goed aan Wilders' aanhangers weg te zetten als "xenofoben" of als "mensen die moeten wennen aan een nieuwe tijd van globalisering". Er is wel degelijk een sentiment onder velen van hen (het is een behoorlijk gevarieerde groep) dat serieus genomen dient te worden: namelijk de angst voor en weerzin tegen het SGP-achtige karakter van een groot deel van de moslims. Door telkens vooral Wilders en zijn aanhang te benoemen als "het probleem" voelen deze mensen zich terecht niet serieus genomen en lijkt het alsof de rest van de samenleving tegen hen is.
Het is een denkfout om wildersstemmers als xenofoben weg te zetten idd. Met de overgrote meerderheid van de immigranten heb ik als stemmer geen problemen. Zij maken zich nuttig en veroorzaken over het algemeen weinig tot geen problemen. Onaangepast tuig met alleen maar haat voor Nederland, dient snel verwijderd te worden uit de samenleving.
  Moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 12:23:43 #196
8781 crew  Frutsel
pi_69184868
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 11:19 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als je normale en serieuze reacties wil, moet je eens beginnen met ophouden Nederlanders te generaliseren tot "De Nederlanders". Het overgrote deel van Nederland neemt Wilders absoluut niet serieus.
Als Wilders 25-30 zetels of meer krijgt, dan bereikt hij net dat wat hij niet wil joh
Niemand wil immers met hem regeren, over rechts valt er dan geen kamermeerderheid te behalen. Dus moet het CDA wel weer over links Ik zie Wilders niet inbinden om te mogen regeren en ik zie het CDA zichzelf niet zodanig verloochenen door met Wilders te gaan regeren, ondanks felle protesten en opmerkingen van nu dat ze dat niet zullen doen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:30:19 #197
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69185091
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Als Wilders 25-30 zetels of meer krijgt, dan bereikt hij net dat wat hij niet wil joh
Niemand wil immers met hem regeren, over rechts valt er dan geen kamermeerderheid te behalen. Dus moet het CDA wel weer over links Ik zie Wilders niet inbinden om te mogen regeren en ik zie het CDA zichzelf niet zodanig verloochenen door met Wilders te gaan regeren, ondanks felle protesten en opmerkingen van nu dat ze dat niet zullen doen.
Wishfull thinking denk ik. Want het CDA bewijst al jaren alles te willen opofferen om het pluche te behouden. Vooral met Balkenende aan het stuur.
pi_69185404
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:30 schreef LENUS het volgende:

[..]

Wishfull thinking denk ik. Want het CDA bewijst al jaren alles te willen opofferen om het pluche te behouden. Vooral met Balkenende aan het stuur.
Die heeft nog een trauma van de LPF, dat moet je niet vergeten.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:46:44 #199
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69185646
Het blijft alleen zo apart dat Wilders de discussie met įlle moslims uit de weg blijft gaan. Er zijn zat voorbeelden van Moslims die het echt niet slecht met Nederland voor hebben.

Omdat er hooligans zijn moet je ook maar voetbal gaan verbieden?
Omdat er een aantal mensen zijn die NS-personeel mishandelen moet je mensen maar verbieden met het openbaar vervoer te reizen?

Het lijkt me duidelijk dat mensen die van oorsprong niet uit Nederland komen en het hier niet naar hun zin hebben (lees: haat zaaien) opzouten naar een plek waar ze het wel naar hun zin hebben, in plaats van dat ze het sociale stelsel uitbuiten.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:49:53 #200
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69185749
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:10 schreef LENUS het volgende:

[..]

Het is een denkfout om wildersstemmers als xenofoben weg te zetten idd. Met de overgrote meerderheid van de immigranten heb ik als stemmer geen problemen. Zij maken zich nuttig en veroorzaken over het algemeen weinig tot geen problemen. Onaangepast tuig met alleen maar haat voor Nederland, dient snel verwijderd te worden uit de samenleving.
Precies.

En dan nog. De herrie die ontstaat door 'nieuwe Nederlandse' jongeren (onaangepast tuig) wordt vaak eerder veroorzaakt doordat de ouders wat onhandiger en wat lakser in het opvoeden zijn dan dat er daadwerkelijk moedwillig op aangestuurd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')