Echter komen die polls helemaal niet. In plaats daarvan krijgen de bewoners gewoon een uur later te horen dat de kijker heeft beslist dat ze niets terugkrijgen. De kijker heeft dat helemaal niet beslist, want de beloofde 3 polls zijn er niet geweest.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:18 schreef ditisHuub het volgende:
de huidige polls sluiten rond een uur of halftien, daarna komen er nieuwe polls over wat en vooral hoeveel ze dan gaan krijgen de komende dagen
Ja, en dat was de bewoners ook al verteld. Alleen kregen die toen te horen dat er op dat moment 3 nieuwe polls gestart zouden worden met wat ze terug zouden krijgen, waarna dus een uur ofzo later de melding kwam dat die poll - die er nooit geweest is - bepaald had dat de streamer ze niets terug wilde geven.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:20 schreef ditisHuub het volgende:
hallo er zijn drie polls geweest over wat er the bunker moest verlaten
zowel van de persoonlijke items, het voedsel en de kleding,
de streamer heeft besloten dat er op alle drie de polls ALLES the bunker moest verlaten
dat is natuurlijk wel erg makkelijk, want absoluut NIET wat er gezegd is, zowel tegen ons als kijker als tegen de bewoners.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:29 schreef ditisHuub het volgende:
Dus Huub kan je onderstaande bevestigen/verduidelijken?
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:16 schreef Espabilado het volgende:
Ik denk toch dat dat zinnetje 'streamers hebben bepaald dat jullie niks terug krijgen' oid nog gewoon te maken had met de 1e 3 polls... als 'de helft' was gekozen had redactie helft uitgezocht en teruggegeven en gezegd 'de streamers hebben bepaald dat jullie de helft mogen houden'
Ik ben bang dat Danny weer zonder goede reden iets doms gaat doen
bij deze bevestig ik dat
Eens
Ja, ze zijn allemaal tof, maar daar gaat het hier niet over toch? We beoordelen hier niet op persoonlijke eigenschappen, dat zal bij de meesten wel snor zitten. We beoordelen hier een product, dat staat er wel wat los van.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:05 schreef fadingleo het volgende:
by the way: Dementor is echt druk !!! en verricht veel en goed werk ! (wie niet van de totale crew ???)
Huub is een toffe peer en is niet zoals we hem kennen uit DGK !!!
Denkt veel mee in en na over het continueren van het het concept van TBO, zet anderen aan het denken, houdt de redactie scherp, werkt keihard (ook 's nachts), slaapt weinig (dit geldt ook voor anderen)
Wat doet ie dan ? Tja, wat doet ie niet ? !!!
Kortom een toffe peer (of had ik dat al gezegd ?)
dat onderscheid kunnen velen niet maken volgens mij.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, ze zijn allemaal tof, maar daar gaat het hier niet over toch? We beoordelen hier niet op persoonlijke eigenschappen, dat zal bij de meesten wel snor zitten. We beoordelen hier een product, dat staat er wel wat los van.
Ja ja, maar je zegt dan nu weer met zoveel woorden dat Huub daar de grootste vinger in de pap heeft. Dat kan zo zijn, maar ik zou het niet vermelden. Bovendien is "jouw visie" een subjectief gegeven.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:09 schreef fadingleo het volgende:
Met een toffe peer bedoelde ik ook dat ik Huub zijn professionele inbreng voor The Bunker zeer waardeer vanuit mijn visie.
Persoonlijk vind ik hem wel aardig maar dat is idd hier niet aan de orde
quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:15 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ja ja, maar je zegt dan nu weer met zoveel woorden dat Huub daar de grootste vinger in de pap heeft.
Zo kun je het ook samenvatten, geen bezwaar!quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je bedoelt: Ik interpreteer jouw worden als zodanig.
wie was dan verantwoordelijk voor de blunder met de polls gisteren (zie mijn vorige post hier in dit topic)?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:30 schreef fadingleo het volgende:
beste NMNS, Huub heeft helemaal niet de grootste vinger in de pap !!
Hij heeft, in concreto, inbreng in de redactie, serieuze ideeen, overlegt in/met de redactie, er wordt geluisterd, gewikt en gewogen, krijgt bijval of reactie, er wordt door de redactie democratisch een besluit genomen op goede argumenten ten goede van het concept
Dit alles, samen met de streamers die voten.
De camera's proberen het zo goed mogelijk in beeld te brengen ..................
ow ok, omdat je wel meningen hebt over de kritiek en hoe onterecht die wel niet is dacht ik dat je er ook daadwerkelijk iets over te zeggen had.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:39 schreef fadingleo het volgende:
geen idee
ik zit ergens anders en mijn bemoeinis (goed geschreven ? = is nog vroeg) op redactioneel vlak en polls etc etc behoort niet tot mijn "taak"
Ik bied alleen maar beeldjes en geluidjes aan ............. (ik lijk Eline wel)
quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:41 schreef Danny het volgende:
[..]
ow ok, omdat je wel meningen hebt over de kritiek en hoe onterecht die wel niet is dacht ik dat je er ook daadwerkelijk iets over te zeggen had.
Ontopic dan maar weer.
Onduidelijke polls:
Bunker Wildcard
Ja, zeker doen!
Nee, doe maar niet
wtf is een 'bunker wildcard' ?
Dus stel even dat Amber de wildcard krijgt en terug mag dan heeft iedereen voor jan lul op amber zitten stemmen. Idem voor Renate, Bobby en Jeroen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:08 schreef nick-e het volgende:
Degene met de minste stemmen gaat er gewoon uit, mag dat duidelijk zijn. De persoon die de wildcard ontvangt (DAT IS DUS IEMAND DIE WEGGESTEMT IS UIT THE BUNKER) zou dan de bunker weer in mogen.
De poll staat dus op de homepage om te kijken of de streamer dat wil ja of te nee. Het is dus aan de streamer of er eventueel een wildcard komt.
mja, maar om daar nou een apart topic voor te openen is ook weer zoiets.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:31 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Die hele wildcard poll zie ik niet alleen als een blunder, maar ook een uiting van disrespect aan iedereen die geld heeft uitgegeven om credits uit te geven. Een soort vrijkaart voor de redactie om betaalde beslissingen van de kijkers in de prullenmand te kunnen gooien.
We moeten maar gewoon ja stemmen en ze knalhard in hun eigen nogal domme opzet laten trappen. Het betekend één op één het einde van "de Bunker". Mensen gaan wel drie keer nadenken voordat ze honderd euro besteden aan dit spel.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:31 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Die hele wildcard poll zie ik niet alleen als een blunder, maar ook een uiting van disrespect aan iedereen die geld heeft uitgegeven om credits uit te geven. Een soort vrijkaart voor de redactie om betaalde beslissingen van de kijkers in de prullenmand te kunnen gooien.
Ik zou het begrijpen als ze zouden stoppen met manipulatie, pogingen tot manipulatie, gekleurde en onduidelijke polls e.d., zich houden aan 'you control the bunker' en 'we gaan de kijker niet bedriegen' en fouten durven toegeven (en indien mogelijk, corrigeren, bv door de bewoners op de hoogte te stellen dat de kijker helemaal niet is gevraagd of ze hun spullen terug mochten).quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik kan mij er nog iets bij voorstellen dat men Jeroen er in wil houden. Maar doe het dan niet op deze manier. Ik kan mij voorstellen dat vanwege het kleine aantal streamers en het beschikbare geld onder een paar streamers het men daar niet geheel en al naar wens vind verlopen.
Dat kan, dat snap ik en ik heb daar ook nog wel enig begrip voor, ondanks dat het is wát het is en dat het naar beneden stemmen van één persoon volgens de regels verloopt.
Ik zou het dan begrijpen als de redactie als een soort van presentje iedereen wederom een x aantal vrij te besteden credits geeft, als dank voor de input in deze pilot en als tegenwicht voor de financieel beter gesitueerden en in het licht van het feit dat er schijnbaar een klein aantal betalende streamers zijn.
Maar dit is wat mij betreft echt een brug te ver.
Nee, ik stem voor. Laat ze maar in hun eigen val trappen, zodra dat gedaan is missen ze bij de volgende aflevering veel inkomsten omdat gebleken is dat er met je bestede geld gesold gaat worden.quote:
de poll had dan eigenlijk zo geweest:quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:51 schreef sunny16947 het volgende:
De poll had anders kunnen zijn:
Een wildcard?
ja
Nee
Voor wie:
Bobby
Renate
Amber
eerstvolgende exit
- nederland koopt staatslotenquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:53 schreef koemleit het volgende:
wat is er mis met de wild card poll?
als de meerderheid het niet wil dan komt het er gewoon niet lijkt me..
dus ze vragen het toch netjes?
stem gewoon nee als je het niet wilt lijkt me.
1. De deelnemers worden bij de veter genomen omdat het niet volgens concept is. Opeens wordt het percentage van "de kans" weer verkleindquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:53 schreef koemleit het volgende:
dan stem nederland natuurlijk op neequote:Op woensdag 13 mei 2009 11:55 schreef Danny het volgende:
[..]
- nederland koopt staatsloten
- vlak voor de trekking komt er een poll onder alle nederlanders
'moeten we alle verkocht loten ongeldig verklaren'
wat zou daar mis mee zijn?
ze vragen het toch netjes?
Elke bewoners zal gekleurd zijn. Mocht Peter blijven en Jeroen gaat weg en die krijgt een wildcard klopt het toch al niet. IPV opluchting krijgt de streamer de kans hem te treiteren. Ik ben daar tegen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik kan mij er nog iets bij voorstellen dat men Jeroen er in wil houden. Maar doe het dan niet op deze manier. Ik kan mij voorstellen dat vanwege het kleine aantal streamers en het beschikbare geld onder een paar streamers het men daar niet geheel en al naar wens vind verlopen.
Dat kan, dat snap ik en ik heb daar ook nog wel enig begrip voor, ondanks dat het is wát het is en dat het naar beneden stemmen van één persoon volgens de regels verloopt.
Ik zou het dan begrijpen als de redactie als een soort van presentje iedereen wederom een x aantal vrij te besteden credits geeft, als dank voor de input in deze pilot en als tegenwicht voor de financieel beter gesitueerden en in het licht van het feit dat er schijnbaar een klein aantal betalende streamers zijn.
Dan kun je alsnog nee stemmen, maar ben je wel duidelijk. Nu wordt er alleen maar AANGENOMEN dat het om Jeroen gaat.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:53 schreef Danny het volgende:
[..]
de poll had dan eigenlijk zo geweest:
de duizenden stemmen die we nietig gaan verklaren zijn de stemmen die zijn gegeven voor
Bobby
Renate
Amber
Eerstvolgende exit
Zijn jullie maf ofzo, voor niemand natuurlijk
de redactie vraagt of jullie het willenquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:56 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
1. De deelnemers worden bij de veter genomen omdat het niet volgens concept is. Opeens wordt het percentage van "de kans" weer verkleind
2. De streamers die veel geld dokken worden bij de benen genomen omdat een overlever die er met veel geld is uitgestemd via een omweg toch weer terug kan komen.
3. Het verloop van het spel is schijnbaar niet naar de zin van het Bunkerteam en ze arrangeren één en ander om het weer naar hun hand te zetten. Dus in tegenstelling tot "In control zijn" is de kijker niet "in control"
Degene met de wildcard dingt niet meer mee voor de hoofdprijs hoor.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:59 schreef akveor het volgende:
Degene met de wildcard dingt niet meer mee voor de hoofdprijs hoor.
Ja, we blijven dokken. Straks is er een winnaar en krijgen we een Poll: Weten jullie wel zeker dat jullie hem als winnaar willen zien?quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:58 schreef koemleit het volgende:
[..]
de redactie vraagt of jullie het willen
jullie zeggen gewoon allemaal: "neu dat willen we niet (zie bovenstaande redenen) en er is dan toch niks aan de hand?"
Nou daar mag ik toch wel van uit gaan zeker? Wat zullen we nou krijgen...?quote:
En dan stem ik NEE.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:02 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ja, we blijven dokken. Straks is er een winnaar en krijgen we een Poll: Weten jullie wel zeker dat jullie hem als winnaar willen zien?
Assumption is the mother of all fuck-ups ...quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:02 schreef akveor het volgende:
Nou daar mag ik toch wel van uit gaan zeker? Wat zullen we nou krijgen...?![]()
Dat zou ik, als final joke, dan wel weer lachen vinden....quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:02 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, we blijven dokken. Straks is er een winnaar en krijgen we een Poll: Weten jullie wel zeker dat jullie hem als winnaar willen zien?
Ik snap jouw kritiek niet helemaal. We hebben meerdere mailtjes gehad van kijkers, met de vraag of er een Overlever terug in het spel kon komen. Net als met andere verzoeken (we kunnen natuurlijk niet alles inwilligen) is er een poll op de site gekomen. Volgens de wens van de streamer dus.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:55 schreef Danny het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:02 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Assumption is the mother of all fuck-ups ...
maak dan even duidelijk hoe het zit met de winkans, mocht er iemand weer terug de kooi in komen?quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:04 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Ik snap jouw kritiek niet helemaal. We hebben meerdere mailtjes gehad van kijkers, met de vraag of er een Overlever terug in het spel kon komen. Net als met andere verzoeken (we kunnen natuurlijk niet alles inwilligen) is er een poll op de site gekomen. Volgens de wens van de streamer dus.
1. De kijker heeft om een poll gevraagd.
2.We hebben een poll gemaakt
3. De kijker kan nu stemmen op de poll.
4. Als de kijker de poll wegstemt, komt er geen wild card.
5. Als de kijker vindt dat één persoon te veel macht heeft vanwege zijn/haar financiele posistie, is de kijker vrij om zelf een genootschap van minder bedeelden op te richten, om de stemmen van de welgestelden te counteren.
Dus ik begrijp niet helemaal waar je over zit te zeuren. Als je het er niet mee eens bent dat de kijker een bepaalde macht heeft, is dat niet meer mijn probleem. Wij hebben de kijker die macht gegeven. Sommige kijkers begrijpen dat je met een aantal honderden euro´s de boel naar je hand kan zetten. Andere kijkers hebben dit (nog) niet door. Wat mij betreft is dit volledig in de geest van het spel.
Klopt, maar zoals het er nu uitziet, komt er geen Wildcardquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:02 schreef akveor het volgende:
[..]
Nou daar mag ik toch wel van uit gaan zeker? Wat zullen we nou krijgen...?![]()
Eensch. Volg de newsfeed op de bunkersite.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:06 schreef blomst het volgende:
[..]
maak dan even duidelijk hoe het zit met de winkans, mocht er iemand weer terug de kooi in komen?
Tuurlijk joh, help lekker je format om zeep....quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:04 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Ik snap jouw kritiek niet helemaal. We hebben meerdere mailtjes gehad van kijkers, met de vraag of er een Overlever terug in het spel kon komen. Net als met andere verzoeken (we kunnen natuurlijk niet alles inwilligen) is er een poll op de site gekomen. Volgens de wens van de streamer dus.
5. Als de kijker vindt dat één persoon te veel macht heeft vanwege zijn/haar financiele posistie, is de kijker vrij om zelf een genootschap van minder bedeelden op te richten, om de stemmen van de welgestelden te counteren.
Dus ik begrijp niet helemaal waar je over zit te zeuren. Als je het er niet mee eens bent dat de kijker een bepaalde macht heeft, is dat niet meer mijn probleem. Wij hebben de kijker die macht gegeven. Sommige kijkers begrijpen dat je met een aantal honderden euro´s de boel naar je hand kan zetten. Andere kijkers hebben dit (nog) niet door. Wat mij betreft is dit volledig in de geest van het spel.
Het format is zo opgezet dat de kiijker iedere wens en gedachte in kan sturen. Als er een controverse ontstaat omdat de ene kijker naar links wil (wildcard bv) en de andere kijker naar rechts (geen wildcard), dan moeten wij het mnidden maar bewandelen. Door middel van een poll.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:08 schreef akveor het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, help lekker je format om zeep....
Door zelfs deze suggestie maar te doen. Heb ik definitief besloten geen enkele cent meer uit te geven aan dit programma. Zo duidelijk?quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:09 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Het format is zo opgezet dat de kiijker iedere wens en gedachte in kan sturen. Als er een controverse ontstaat omdat de ene kijker naar links wil (wildcard bv) en de andere kijker naar rechts (geen wildcard), dan moeten wij het mnidden maar bewandelen. Door middel van een poll.
Waar helpen wij dan het format om zeep
Het zou al heel veel helpen als Polls beter omschreven worden. Een Wildcard.. waarvoor? Om een dagduel zonder consequenties te mogen droppen was ook een mogelijkheid geweest.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:09 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Het format is zo opgezet dat de kiijker iedere wens en gedachte in kan sturen. Als er een controverse ontstaat omdat de ene kijker naar links wil (wildcard bv) en de andere kijker naar rechts (geen wildcard), dan moeten wij het mnidden maar bewandelen. Door middel van een poll.
Waar helpen wij dan het format om zeep
Daar heeft Bart natuurlijk gelijk in. Als ik hier en daar lees worden er veel mailtjes verstuurd door andere fora's en de kijkers zonder fora. En dat kan Fok natuurlijk niet overzien.quote:Ik snap jouw kritiek niet helemaal. We hebben meerdere mailtjes gehad van kijkers, met de vraag of er een Overlever terug in het spel kon komen. Net als met andere verzoeken (we kunnen natuurlijk niet alles inwilligen) is er een poll op de site gekomen. Volgens de wens van de streamer dus.
1. Ik heb geen probleem met het feit dat enkelen vanwege hun financiële positie één en ander naar hun hand kunnen zetten, integendeel, ik vind dat meer dan prima. Het is inderdaad volgens de geest van het spel en anderen kunnen dat ook doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:04 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Straks is het weer allemaal een misverstand. Die fucking onduidelijke communicatie ookquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Assumption is the mother of all fuck-ups ...
Het is mij nu duidelijk Maar aan de gegeven info je eigen aannames hangen, werkt misverstanden wel in de hand. En dan worden mensen weer boos dat hun eigen interpretatie foutief bleek te zijn. Tja.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:20 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Straks is het weer allemaal een misverstand. Die fucking onduidelijke communicatie ook
Ok, ben het met je eens, maar wie laat nu iedere keer die ruimte voor eigen interpretatie?quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is mij nu duidelijk Maar aan de gegeven info je eigen aannames hangen, werkt misverstanden wel in de hand. En dan worden mensen weer boos dat hun eigen interpretatie foutief bleek te zijn. Tja.
2. Wij hebben niets voor ogen met deze poll. Het is onder veel streamers als een gemis ontvangen dat Bobby naar huis werd gestuurd door Peter, waar velen al dachten dat wij als maker op een goedkope manier van Renate af wilden komen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
1. Ik heb geen probleem met het feit dat enkelen vanwege hun financiële positie één en ander naar hun hand kunnen zetten, integendeel, ik vind dat meer dan prima. Het is inderdaad volgens de geest van het spel en anderen kunnen dat ook doen.
2. Maar het lijkt er juist op dat de redactie er niet mee uit de voeten kan en daarom een voor veel geld weg gestemde overlever middels zo'n Poll weer terug willen halen.
De kijkers die vragen of er iemand terug kan komen had je de deur moeten wijzen vanwege punt 2 en het concept van "de Bunker". Deze actie laadt direct de verdenking op de redactie, in die zin dat men Jeroen niet wil laten gaan.
"In control" kan toch niet betekenen dat het concept opeens gaat veranderen, of ben ik nu zo dom?
Daarom moet die info bij polls imo ook verduidelijkt worden. Is te cryptisch vaak. Zeker bij dit soort aangelegenheden moet de streamer goed uitgelegd worden waarop gestemd kan worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:23 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ok, ben het met je eens, maar wie laat nu iedere keer die ruimte voor eigen interpretatie?
Wat er mis mee is?quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:53 schreef koemleit het volgende:
Wij, omdat we proberen om de kijker zoveel mogelijk te laten controleren. Vaak gaat dat goed, soms wat minder.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:23 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ok, ben het met je eens, maar wie laat nu iedere keer die ruimte voor eigen interpretatie?
quote:Sinds de poll over de Wildcard op de site staat, krijgen we veel kritiek. Volgens sommige kijkers is deze poll bedoeld om Jeroen in het spel te houden (hoewel die er nog niet uit ligt). Volgens andere kijkers is deze opzet een laatste nagel aan onze doodskist. Weer andere kijkers vinden het een juiste en terechte poll, omdat de kijker er nu eenmaal om heeft gevraagd.
Hoe dan ook, de Wildcard poll maakt veel emoties los. We willen daarom duidelijk maken dat de kijker heeft gevraagd om een poll voor een Wildcard. Dat andere kijkers het daar niet mee eens zijn, is onderdeel van het spel. Om dezelfde reden kun je vóór en tégen stemmen op een persoon.
Het moge duidelijk zijn dat (in het geval van een gehonoreerde Wildcard) de desbetreffende persoon geen kans meer maakt op de volledige prijzenpot, maar slechts op de helft. Echter, zoals het er nu uitziet, komt er niemand binnen met een Wildcard. We gaan het volgen!
Goed, dan kun je niet zeggen dat je niets voor ogen had, het ging dus om Bobby, zoals je zelf aangeeft. Jeroen of Bobby of mevr. X, het maakt niet uit, het concept is dat "eruit eruit is".quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:24 schreef dieenebart het volgende:
[..]
2. Wij hebben niets voor ogen met deze poll. Het is onder veel streamers als een gemis ontvangen dat Bobby naar huis werd gestuurd door Peter, waar velen al dachten dat wij als maker op een goedkope manier van Renate af wilden komen.
De personen die de suggestie instuurden hadden wellicht iemand anders voor ogen dan Jeroen...
Ja, helemaal eens, de streamer in control, maar graag binnen de randvoorwaarden en binnen het concept van de Bunker. Als ik een reis naar Timboektoe koop, dan verwacht ik niet dat ik in Tanger eindig omdat 8 van de 10 medereizigers opeens van gedachten veranderen.quote:Maar als je In Control bent, dan ben je in control. Niet wij. Ik had op sommige polls graag een andere uitslag gezien, maar wij conformeren ons aan de uiteindelijke poll/uitslag. Ben je het niet eens met de pol, kun je tegenstemmen. En voor iedereen geldt dat je maar een keer op een poll kunt stemmen. Lijkt me duidelijk en eerlijk.
Eens.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
1. Ik heb geen probleem met het feit dat enkelen vanwege hun financiële positie één en ander naar hun hand kunnen zetten, integendeel, ik vind dat meer dan prima. Het is inderdaad volgens de geest van het spel en anderen kunnen dat ook doen.
2. Maar het lijkt er juist op dat de redactie er niet mee uit de voeten kan en daarom een voor veel geld weg gestemde overlever middels zo'n Poll weer terug willen halen.
De kijkers die vragen of er iemand terug kan komen had je de deur moeten wijzen vanwege punt 2 en het concept van "de Bunker". Deze actie laadt direct de verdenking op de redactie, in die zin dat men Jeroen niet wil laten gaan.
"In control" kan toch niet betekenen dat het concept opeens gaat veranderen, of ben ik nu zo dom?
Blijkbaar toch niet helemaal.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:18 schreef fadingleo het volgende:
Jammer Akveor.
Sta dan dadelijk niet verbaast als het programma de andere kant uitloopt dan jij in gedachten hebt/had .....
Dit is het ultieme programma (en wellicht tot nu toe de enigste, bij mijn weten) waarbij de kijker echt bepalen kan wat men wilt zien en/of de Overlevers te laten doen
Ik ken geen ander programma waar er zo nauw wordt "samen gewerkt" tussen maker en kijker !!!!!!!!
Nogmaals, wij hadden Bobby niet voor ogen, de kijker had Bobby voor ogen, en blijkbaar hadden andere kijkers Jeroen voor ogen. Daar was toch de controverse omquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Goed, dan kun je niet zeggen dat je niets voor ogen had, het ging dus om Bobby, zoals je zelf aangeeft. Jeroen of Bobby of mevr. X, het maakt niet uit, het concept is dat "eruit eruit is".
[..]
Ja, helemaal eens, de streamer in control, maar graag binnen de randvoorwaarden en binnen het concept van de Bunker. Als ik een reis naar Timboektoe koop, dan verwacht ik niet dat ik in Tanger eindig omdat 8 van de 10 medereizigers opeens van gedachten veranderen.
Het concept is heel duidelijk dat er iedere x dagen iemand optieft, niet dat er een mogelijkheid is dat er dan ook weer iemand terug gaat komen.
Ingeval de persoon die terug mag komen (bv in geval van Bobby) kan ik dan wel concluderen dat hij voordeel kan hebben m.b.t. in die situatie. Dit programma is te kort voor dit soort fratsen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:24 schreef dieenebart het volgende:
[..]
2. Wij hebben niets voor ogen met deze poll. Het is onder veel streamers als een gemis ontvangen dat Bobby naar huis werd gestuurd door Peter, waar velen al dachten dat wij als maker op een goedkope manier van Renate af wilden komen.
De personen die de suggestie instuurden hadden wellicht iemand anders voor ogen dan Jeroen...
In control betekent dat er door middel van een suggestie een poll gemaakt wordt. In control betekent ook dat je daar als streamer op mag stemmen.
In control betekent ook dat je de poll mag wegstemmmen. Maar als je In Control bent, dan ben je in control. Niet wij. Ik had op sommige polls graag een andere uitslag gezien, maar wij conformeren ons aan de uiteindelijke poll/uitslag. Ben je het niet eens met de pol, kun je tegenstemmen. En voor iedereen geldt dat je maar een keer op een poll kunt stemmen. Lijkt me duidelijk en eerlijk.
Ow, dan ga ik even doorlezen.quote:
Als je van alles een poll maakt wat de mensen vragen, dan heb je gelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:37 schreef Gert het volgende:
Het is heel simpel:
- plaats je de poll niét, dan luister je niet naar de kijkers en help je daarmee het concept om zeep.
- plaats je de poll wél, dan is het een slinkse truc om het spelverloop te sturen, en help je daarmee het concept om zeep .
Beter is het, om dagelijks vijf uur te vergaderen, en vooral niet vergeten de feedback op de verstuurde notulen ook mee te nemen in de uiteindelijke besluitvorming. Op een transparánte manier, denk erom.![]()
O, trouwens: de persoon die met behulp van de wildcard weer terug zou keren, moest natuurlijk wínnen, want dan hoef je slechts de helft van de prijzenpot uit te keren, stelletje smiechten!
Kijk, jij snapt het!quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:37 schreef Gert het volgende:
Het is heel simpel:
- plaats je de poll niét, dan luister je niet naar de kijkers en help je daarmee het concept om zeep.
- plaats je de poll wél, dan is het een slinkse truc om het spelverloop te sturen, en help je daarmee het concept om zeep.
Beter is het, om dagelijks vijf uur te vergaderen, en vooral niet vergeten de feedback op de verstuurde notulen ook mee te nemen in de uiteindelijke besluitvorming. Op een transparánte manier, denk erom.![]()
O, trouwens: de persoon die met behulp van de wildcard weer terug zou keren, moet natuurlijk wínnen, want dan hoef je slechts de helft van de prijzenpot uit te keren, stelletje smiechten!
Ik zou niet weten waar ik dat contract kan vinden. Hoe dan ook, als eruit niet eruit hoeft te zijn, dan begrijp ik er alvast niet meer van, sorryquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:36 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Ook wat de exits betreft heeft de kijker zijn zegje mogen doen. Morgen is er een exit, in plats van (wat wij wilden) zaterdag. En anders lees je ons contract nog even door
Je maakt er nu een karikatuur van Gert. Het leest lekker weg hoor, daar niet van, maar ik kan daar ook niets meequote:Op woensdag 13 mei 2009 12:37 schreef Gert het volgende:
O, trouwens: de persoon die met behulp van de wildcard weer terug zou keren, moet natuurlijk wínnen, want dan hoef je slechts de helft van de prijzenpot uit te keren, stelletje smiechten!
Niet alle polls zijn even redelijk, dit verzoek vonden wij wél okee. Vlak na de exit van Bobby werd dit al gevraagd, maar dat vonden we te vroeg in het spel. Boevendien staat er een clausule in het contract dat er eventueel een extra speler in kan komen. Tenzij de kijker anders beslist...quote:[
Dat er wordt gevraagd om een poll wil niet zeggen dat je 'm uit moet voeren natuurlijk.
En het feit dat niet alle verzoeken het tot poll schoppen geeft dat ook al aan. En dus wordt er een selectie gemaakt door de redactie. Volkomen terecht overigens.
Waar ik dan wel benieuwd naar ben is met welk idee deze poll er wel doorheen is gekomen en andere polls er NIET doorheen zijn gekomen.
Je verpakt het allemaal in mooie praatjes hoor, daar niet van, maar feit blijft dat de poll feitelijk niets meer of minder is dan een vraag om betaalde stemmen van mensen ongeldig te verklaren en zodra je daaraan gaat beginnen moet je natuurlijk niet raar opkijken dat uiteindelijk minder mensen gaan stemmen.
Kun je er niets mee, of wil je er niets mee?quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je maakt er nu een karikatuur van Gert. Het leest lekker weg hoor, daar niet van, maar ik kan daar ook niets mee
Mijn bezwaar is, dat duizenden - tienduizend - stemmen en heel veel euro's dus kunnen worden weggeveegd door de keuze van 18+27 = 45 stemmers.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:36 schreef dieenebart het volgende:
[..]
<knip>
Momenteel staat de poll op 18 voor en 27 tegen.
<knip>
Bart, ik kan er niets mee, dat schrijf ik toch! Ik ken geen contract, ik weet alleen dat er iedere week iemand uitgestemd zou worden. Daar besteed ik credits aan. Het voelt nu alsof ik een koelkast koop die volgende week weer door de leverancier opgehaald kan wordenquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:44 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Kun je er niets mee, of wil je er niets mee?
En dan kan ik me voorstellen dat daar een poll voor wordt geplaatst, aangezien Bobby er op een onrechtmatige manier uitgestemd is door de "overlevers".quote:Nogmaals, wij hadden Bobby niet voor ogen, de kijker had Bobby voor ogen,
Proef ik hier dan met die wildcardpoll toch niet een reaktie op het laatste? Hij is vies. ;-)quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:43 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Niet alle polls zijn even redelijk, dit verzoek vonden wij wél okee. Vlak na de exit van Bobby werd dit al gevraagd, maar dat vonden we te vroeg in het spel. Boevendien staat er een clausule in het contract dat er eventueel een extra speler in kan komen. Tenzij de kijker anders beslist...
En dat laatste is natuurlijk onzin. Er stemmen minder mensen omdat jij hebt verkondigd er duizenden euro´s tegen aan te gooien om Jeroen weg te krijgen. Bedankt nog, daarvoor.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:40 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Poll.
- alle polls weg
- wildcard poll weg
- controle van de kijker weg
Zeg het maar.
Inderdaad, sommige verzoeken zouden daarom al op voorhand naar de prullenmand verwezen kunnen worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:46 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Bart, ik kan er niets mee, dat schrijf ik toch! Ik ken geen contract, ik weet alleen dat er iedere week iemand uitgestemd zou worden. Daar besteed ik credits aan. Het voelt nu alsof ik een koelkast koop die volgende week weer door de leverancier opgehaald kan worden
maar ja dat kan natuurlijk net zo goed als je wél stemt. Stemmen is geen garantie dat het gaat zoals je wenst.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:18 schreef fadingleo het volgende:
Jammer Akveor.
Sta dan dadelijk niet verbaast als het programma de andere kant uitloopt dan jij in gedachten hebt/had .....
Dit is het ultieme programma (en wellicht tot nu toe de enigste, bij mijn weten) waarbij de kijker echt bepalen kan wat men wilt zien en/of de Overlevers te laten doen
Ik ken geen ander programma waar er zo nauw wordt "samen gewerkt" tussen maker en kijker !!!!!!!!
Tja, maar deze brengt dan ook geen geld op. ;-)quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:48 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Zie je wel dat de redactie duidelijke polls KAN maken.
Jeroen levert jullie meer geld op dan ieder ander, een beetje gemene opmerkingquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:43 schreef dieenebart het volgende:
Er stemmen minder mensen omdat jij hebt verkondigd er duizenden euro´s tegen aan te gooien om Jeroen weg te krijgen. Bedankt nog, daarvoor.
Probeer ik iets van een analyse:quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:18 schreef fadingleo het volgende:
Jammer Akveor.
dat is je eigen draai eraan geven, ik proef dat niet en het smaakt me vooralsnog prima.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:47 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Proef ik hier dan met die wildcardpoll toch niet een reaktie op het laatste? Hij is vies. ;-)
Begin eens bij jezelfquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:49 schreef Danny het volgende:
<knip>
Wees gewoon mans genoeg die toe te geven zodat ze eventueel kunnen worden opgelost en ervan geleerd kan worden...
Geen karikatuur hoor, ik ben hooguit iemand vóór. Denk ik. Zou me niets verbazen als die verdachtmaking inmiddels al ergens in de COS staat.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je maakt er nu een karikatuur van Gert. Het leest lekker weg hoor, daar niet van, maar ik kan daar ook niets mee
als pim er nu als eerste uit gaat dan is het ook weer doorgestoken kaart omdat die het minste geld in het laatje brengt, let maar opquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:50 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jeroen levert jullie meer geld op dan ieder ander, een beetje gemene opmerking![]()
[ afbeelding ]
Uuuh? Denk je dat er nu nog mensen gaan stemmen? De achterstand is duidelijk en de koppositie baadt niet. Dus minder stemmen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:50 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jeroen levert jullie meer geld op dan ieder ander, een beetje gemene opmerking![]()
[ afbeelding ]
Nou, ik zou zeggen, neem nog een hapje. ;-)quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat is je eigen draai eraan geven, ik proef dat niet en het smaakt me vooralsnog prima.
Eensquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Overigens denk ik, dat het een goed idee is om als stelregel te gaan hanteren dat stemmingen en polls niet herroepen kunnen worden door andere stemmingen en polls. Dat is een voor iedereen duidelijke regel.
Je vergist je schromelijk, ik ga niet allemaal grafiekjes plaatsen, maar Jeroen wordt (is nu al) de financiële klapper van het programma in deze week. Er komen ook honderden plus stemmen binnen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:52 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Uuuh? Denk je dat er nu nog mensen gaan stemmen? De achterstand is duidelijk en de koppositie baadt niet. Dus minder stemmen.
Er hoeven niet veel grafiekjes te komen. Alleen de komende grafiek na de exit en die van vorige week kunnen het feitelijk maken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:56 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je vergist je schromelijk, ik ga niet allemaal grafiekjes plaatsen, maar Jeroen wordt (is nu al) de financiële klapper van het programma in deze week. Er komen ook honderden plus stemmen binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |