abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2009 @ 16:06:46 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68908138
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:02 schreef ditisHuub het volgende:
en anders vraag je in de COS wat er precies wordt bedoeld met een poll.
Dat is bijna altijd te onduidelijk. Misschien een idee om bij elke optie een korte omschrijving te doen? Dan is het ook voor jullie wat beter gedocumenteerd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin maandag 11 mei 2009 @ 16:08:54 #62
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68908216
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:02 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

ff for the sake of the argument

Wie zegt dat andere streamers niet juist wilde dat we ze gingen " treiteren" (om jouw woorden te gebruiken) met dergelijke muziek
Niemand. Wie zegt jou dat ze dat WEL wilden? En indien dat antwoord 'niemand' is; waarom daar geen poll over? De kijker bepaalt toch zeg je steeds?
quote:
hoop dat je uiteindelijk altijd zorgvuldig met je stemmen omspringt
Doe ik ook. Op dagduels, weekopdrachten en wie er moeten duelleren stem ik al niet eens meer.
quote:
en anders vraag je in de COS wat er precies wordt bedoeld met een poll.
ok, ga ik meteen ff doen. ben benieuwd naar het antwoord
[TBO COS #162] No sleep till ... Brooklyn!
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 11 mei 2009 @ 16:11:19 #63
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68908327
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is bijna altijd te onduidelijk. Misschien een idee om bij elke optie een korte omschrijving te doen? Dan is het ook voor jullie wat beter gedocumenteerd.
mja, nu moeten we dus bij elke poll in de cos vragen wat er bedoeld wordt. Kan ook. Is wat omslachtiger en meer werk voor ze, maar mij maakt 't verder weinig uit. In de cos kunnen ze het wel duidelijker uitleggen dan ze in een begeleidende tekst zouden kunnen. Moeten ze natuurlijk wel snel en vaak reageren.
  maandag 11 mei 2009 @ 16:14:09 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68908447
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:11 schreef Danny het volgende:

[..]

mja, nu moeten we dus bij elke poll in de cos vragen wat er bedoeld wordt. Kan ook. Is wat omslachtiger en meer werk voor ze, maar mij maakt 't verder weinig uit. In de cos kunnen ze het wel duidelijker uitleggen dan ze in een begeleidende tekst zouden kunnen. Moeten ze natuurlijk wel snel en vaak reageren.
Het is mij te omslachtig hoor.. maargoed, wat klaag ik, ik heb toch geen credits aangezien ik nog steeds wacht op de credits van de renate-stemronde.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 11 mei 2009 @ 17:00:13 #65
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_68910235
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:59 schreef Danny het volgende:

[..]

Ermm, die stemmen heb IK gegeven
[..]

Maakt me niet uit dat we niet TOTAAL in control zijn, maar wel dat mijn stem om ze wakker te houden met muziek wordt misbruikt om ze alsnog te treiteren. Dat is weggegooid geld voor me natuurlijk, en dat zal voor andere stemmende streamers niet anders zijn.
Ze staat bijna 700 stemmen voor op de nummer twee hè. Kan best zijn dat jij daar vrijwel in je eentje verantwoordelijk voor bent natuurlijk. Maar ook in de COS waren er gisteren een hoop mensen die het zielig en oneerlijk vonden. Dus ik vermoed dat het wel meevalt met de imago-schade.

En nee niet elke poll moet gaan uitmonden in een aktie die de kijkers niet bedoeld hebben met hun stem. Zo'n jazzdeuntje vind ik dan wel weer een grappige twist. En het is ook wel grappig dat jij daar dan zo pissed over bent. Dubbel plezier dus, dankzij Lous Armstrong of welke trompetneger het ook was.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_68910430
bijna 400 stemmen Gert
  Admin maandag 11 mei 2009 @ 17:05:47 #67
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68910452
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:00 schreef Gert het volgende:

[..]

Ze staat bijna 700 stemmen voor op de nummer twee hè. Kan best zijn dat jij daar vrijwel in je eentje verantwoordelijk voor bent natuurlijk. Maar ook in de COS waren er gisteren een hoop mensen die het zielig en oneerlijk vonden. Dus ik vermoed dat het wel meevalt met de imago-schade.
Ik had gisteren 1000+ credits. nu nog 40 ofzo. You do the math.

[/quote]En nee niet elke poll moet gaan uitmonden in een aktie die de kijkers niet bedoeld hebben met hun stem. Zo'n jazzdeuntje vind ik dan wel weer een grappige twist. En het is ook wel grappig dat jij daar dan zo pissed over bent. Dubbel plezier dus, dankzij Lous Armstrong of welke trompetneger het ook was.
[/quote]ik ben er helemaal niet pissed over. Ik zeg dat ze er geen gewoonte van zouden moeten maken.
  Moderator maandag 11 mei 2009 @ 17:12:20 #68
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_68910697
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:05 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
bijna 400 stemmen Gert
Klopt ja, ze staat zélf op ongeveer 700 stemmen, de nummer twee op zo'n 350.
Dat kan best wel grotendeels van Danny afkomstig zijn, evenals de topnotering aan negatieve stemmen tegen Eline.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_68911834
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:38 schreef ditisHuub het volgende:
over die pannenkoeken
Ben ik die hele discussie aan het nalezen tussen Cc en Danny kom jij aan met mijn voorbeeld van ''de pannenkoeken''

Joh, dat was gewoon maar één voorbeeldje dat me opviel dat er over sommige dingen niet écht goed nagedacht wordt, ik kan wel grotere blunders opnoemen, of je kunt het pech noemen of misverstanden, geef het maar de naam die jullie zelf willen, daar zal ik verder écht niet van wakker liggen.

Een paar voorbeeldjes zijn natuurlijk de al misschien opgeloste problemen zoals de link naar de ''gratis streams'' die overal behalve op Fok geplaatst konden worden, het creditsysteem dat niet klopte, een bug of een hacker, ik weet niet meer precies wat het was, lullig voor julllie maar natuurlijk ook lullig voor
''de streamers'' die wel overal netjes voor betaald hadden, maar goed da's geloof ik allemaal oud nieuws.

Tja maar als ik dan zo lees, hadden Cc en Danny een discussie over het benadelen van Marilien en ja wat ik er dan van mee heb gekregen is dat ze bijvoorbeeld wél peuken mee kreeg toen ze buiten moest slapen maar
ze dan vervolgens niet mag oproken, ja sorry bij dit soort voorbeelden ga je toch wel denken, waar slaat dat nou op? Dat is toch niet zo vreemd? Dan wek je wel de indruk dat het niet helemaal eerlijk gaat, en ach je hebt zelf alle andere voorbeelden vast al wel gelezen is de cossen.

Ja ik lees alléén mee, heb geen streams dus ook geen last van het Calimero stemmetje van Eline als dat al zo is en last van kutnijd en ik ook niet want ik vind het op zich allebei wel leuke meiden om te zien dus ik weet niet meer wie dat zei in de cos dat degene die tégen Eline waren last van kutnijd hadden maar dat is natuurlijk te makkelijk.

Tja en voor de rest vind ik dat credit systeem totaal ruk, sorry, maar ''de kijker bepaald'' is hier wel een beetje
geworden ''de rijkste kijker betaald''.

Er worden door sommige mensen ook heftig geprobeerd om dingen recht te praten die gewoonweg totaal krom zijn en het valt dan wél op dat dat dan net de mensen zijn waar je gezellig een biertje mee hebt gedronken of een blowtje mee hebt gerookt, komt op mij allemaal een beetje dubbel over, zou kunnen dat je
dan iets minder objectief naar de dingen gaat kijken óf dat als je de blunders toch ziet ze toch met man en macht goed wilt praten, is menselijk maar of dat nou helemaal slim is ?
Dat oordeel laat ik aan jullie zelf over, maar op een buitenstaander die alléén meeleest en misschien ook voor diegene die ook nog eens streams erbij hebben kan het wel vreemd overkomen.

(en laat er nu alsjeblieft niet iemand gaan roepen dat ik jaloers ben dat ik nog niet in de bunker ben
geweest, want geloof me, mij krijg je daar met geen 10 paarden naar toe, anders had ik me wel gewoon aangemeld, dus die opmerkingen kunnen sowieso achterwege blijven.)

Ja ik reageer nog maar even omdat ik eigenlijk stomverbaasd ben dat jij juist mijn post uitkoos om te reageren,
vandaar.... maar eh... nogmaals ik lig er verder niet wakker van en bovendien barst ik van de honger dus ga ik eten, heb trouwens vandaag ontzettende zin in pannenkoeken

eetse allemaal ook op de redactie en sterkte ermee zou ik zeggen !
pi_68913569
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:42 schreef FANN het volgende:
[quote]
[..]

Mwahh moet zeggen ik ben zeker niet vaak online (streams) En eigenlijk vond ik dat pannenkoeken idee niet
eens zo slecht van je. Laten we het maar op een leermoment houden ofzo..
Dat stemmen gaat compleet aan me voorbij als ik eerlijk ben. En geen haar op mijn hoofd die er meer bij gaat kopen, is veel te vaag allemaal. ??? Debiele polls waar je geen ruk mee kan !!
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 22:56:04 #71
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_68922986
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:52 schreef Loedertje het volgende:
Mogen ze hun prijzen delen met de anderen? De beloningen (biefstuk,friet e.d ) mochten toch ook maar alleen door *de winnaar* worden gebruikt?
Jeroen deelt nu zijn sigaretten uit, volgt er een geldelijke sanctie?
De anderen hebben hem min of meer voor het blok gezet DUS die zijn schuldig, niet Jeroen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 01:47:40 #72
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_68927453
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:42 schreef FANN het volgende:

[..]

Tja maar als ik dan zo lees, hadden Cc en Danny een discussie over het benadelen van Marilien en ja wat ik er dan van mee heb gekregen is dat ze bijvoorbeeld wél peuken mee kreeg toen ze buiten moest slapen maar
ze dan vervolgens niet mag oproken, ja sorry bij dit soort voorbeelden ga je toch wel denken, waar slaat dat nou op? Dat is toch niet zo vreemd? Dan wek je wel de indruk dat het niet helemaal eerlijk gaat, en ach je hebt zelf alle andere voorbeelden vast al wel gelezen is de cossen.

Of ogenschijnlijk zonder reden van de regie een grote spin in de bunker doen.

----

Volgende blunder:

De "geheim agent" die de geheime opdrachten krijgt zou zijn rol verliezen als hij doorzien was.

Jeroen is doorzien - zelfs 2 keer betrapt.

Toch geven jullie hem gewoon een nieuwe opdracht alsof er niks gebeurd is.

(een opdracht die overigens weer Peter en Marielin treft)

Mijn post in "Een week The Bunker" over dat ik hoopte op een vervolg mag je doorstrepen. Flop maar lekker!
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  † In Memoriam † dinsdag 12 mei 2009 @ 02:07:47 #73
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_68927598
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:05 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
bijna 400 stemmen Gert
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_68927603
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 02:07 schreef markvanrinsum het volgende:

[..]

Mark
  dinsdag 12 mei 2009 @ 02:58:10 #75
2018 PC eend
relativist
pi_68927783
Pannenkoeken bakken (er niks van).

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_68929060
Het verstrekken van een tweede geheime opdracht en de manier waarop is toch wel tergend. Het sneaky binnensluipen van een redactielid, als was hij actief onderdeel van het Bunkerspel. Het doet allemaal een beetje "Arie Roos" achtig aan (uit de Bob Evers serie).

Elkaar er doorheen slepen is verworden tot meerderen tegen elkaar opzetten middels het arrangeren van geheime opdrachten. Simpelweg een kopie van DGK, met het enige verschil dat het verstrekken van de "geheime opdrachten" hier (nog) wel transparant is.
pi_68929150
Het verstrekken van genotsmiddelen aan één speler buiten medeweten van de groep, te weten één blik bier aan Jeroen. Hoe kunnen jullie dat in vredesnaam doen zonder de schijn tegen te krijgen
  Admin dinsdag 12 mei 2009 @ 09:01:46 #78
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68929220
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 08:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het verstrekken van genotsmiddelen aan één speler buiten medeweten van de groep, te weten één blik bier aan Jeroen. Hoe kunnen jullie dat in vredesnaam doen zonder de schijn tegen te krijgen
en een pakje sigaretten. Jeroen kreeg de sigaretten nog voordat zijn opdracht in ging blijkbaar.
Zijn opdracht is inmiddels trouwens gelukt, dus de aansteker mag wel weer terug de bunker in nu.
  Admin dinsdag 12 mei 2009 @ 09:13:01 #79
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68929462
even c/p uit de cos omdat het daar snel ondersneeuwt:
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:05 schreef Jay_Bee het volgende:

[..]

Maar dat pakje peuken heeft hij toch gekregen voor het goed uitvoeren van de eerste actie, het verstoppen van de kleding? De beloning daarvoor was een week lang een warme douche en een item naar keuze, de sigaretten dus.
Nee, hij zou alleen de douche krijgen:

Nieuws op de bunkersite:
quote:
Gepubliceerd op: 10/05/2009
Er gaat zo een telefoontje naar Jeroen: hij heeft zijn geheime opdracht gehaald. Met succes heeft hij tien persoonlijke items van zijn mede-Overlevers in de doodskist gestopt zonder hierbij betrapt te worden. Met deze geslaagde missie verdient Jeroen een week lang elke dag vijf minuten warm douchen. In het geheim.
De nieuwe opdracht had er nooit meer in moeten komen. Hij was geheim agent af toen hij gisteravond ontmaskerd werd.
quote:
Ook vertellen we hem dat hij voorlopig onze geheim agent blijft. In ieder geval totdat hij ontmaskerd wordt … In de loop van de dag volgt er een nieuwe opdracht voor 007 Jeroen.
Er komt snel een poll op de site over het verloop van de nieuwe opdracht voor Jeroen.
Remember: you control the game!
bron: http://www.thebunkeronline.tv/nieuwsitem.html?newsid=217

Gisteravond is pas bekend gemaakt dat zijn prijs OPEENS een pakje peuken is? Lijkt mij iets dat wellicht met Bart is afgesproken gisteren, maar voor 21:12 gisteren was er NIETS bekend over een pakje peuken.
quote:
Maandag 11-05-2009, 21.12 uur.

Jeroen's prijs

De eerste geheime opdracht van Jeroen is geslaagd. En bij een geslaagde opdracht hoort natuurlijk een prijs.Jeroen heeft ervoor gekozen voor een pakje sigaretten in ruil voor de diefstal van zijn mede-Overlevers.
Aangezien Jeroen zelf niet rookt, zal hij die sigaretten verderop in het spel wel inzetten. Maar op welke manier?
bron: http://www.thebunkeronline.tv/nieuwsitem.html?newsid=232
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:14:57 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68929511
Wij spelen een spel met de bewoners, maar de redactie speelt een spel met ons. Acceptabel? Ik vind van wel. We moeten gewoon wat vindingrijker zijn!
Een gedicht over Maanvis
pi_68929989
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:01 schreef Danny het volgende:

[..]

en een pakje sigaretten. Jeroen kreeg de sigaretten nog voordat zijn opdracht in ging blijkbaar.
Zijn opdracht is inmiddels trouwens gelukt, dus de aansteker mag wel weer terug de bunker in nu.
Als Jeroen écht de solist in het spel is, zoals hij zegt te zijn, dan weigert hij die opdrachten van de redactie. Maar nee, hij laat zich maar wat graag gebruiken. Reden: hij denkt dat het hem stemmen oplevert en de eindprijs op zal leveren!
  Admin dinsdag 12 mei 2009 @ 09:33:52 #82
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68929995
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:14 schreef Maanvis het volgende:
Wij spelen een spel met de bewoners, maar de redactie speelt een spel met ons. Acceptabel? Ik vind van wel. We moeten gewoon wat vindingrijker zijn!
en jeroen er massaal uitstemmen. OF stoppen met kijken, maar ik probeer eerst de manier waarbij de kijker duidelijk maakt dat de Huub-DGK methode niet gewenst is.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:42:19 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68930238
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:33 schreef Danny het volgende:

[..]

en jeroen er massaal uitstemmen. OF stoppen met kijken, maar ik probeer eerst de manier waarbij de kijker duidelijk maakt dat de Huub-DGK methode niet gewenst is.
Dat is een goede oplossing, zo lijkt me!
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † dinsdag 12 mei 2009 @ 09:48:48 #84
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_68930389
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:13 schreef Danny het volgende:

Gisteravond is pas bekend gemaakt dat zijn prijs OPEENS een pakje peuken is? Lijkt mij iets dat wellicht met Bart is afgesproken gisteren, maar voor 21:12 gisteren was er NIETS bekend over een pakje peuken.
Jeroen vroeg zelf om een pakje via de zender als beloning voor de geheime opdracht en aangezien iedereen zelf een item mag kiezen is dat op zich niet raar.
pi_68930845
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:33 schreef Danny het volgende:

[..]

Massaal stemmen is natuurlijk wél onderdeel van de Huub methode, dus die kant kiezen houdt voor een deel z'n gelijk in. Maar goed, als je de rotte appel eruit stemt, dan is dat inderdaad en tevens ook een duidelijk signaal.
  Admin dinsdag 12 mei 2009 @ 10:18:37 #86
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68931164
jeroen staat nu weer op een cumulatief van 0 punten.
  Admin dinsdag 12 mei 2009 @ 10:20:32 #87
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68931208
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jeroen vroeg zelf om een pakje via de zender als beloning voor de geheime opdracht en aangezien iedereen zelf een item mag kiezen is dat op zich niet raar.
volgens mij vroeg hij om een pakje peuken voor de NIEUWE opdracht. Maar zelfs als niet, dan nog; er was al bekend gemaakt dat hij een week warm mocht douchen. Een dag later, nadat hij de bunker ook nog eens een paar uur is uitgeweest, vraagt hij OPEENS om peuken? En daar wordt op de bunkersite dan ook nog eens een compleet nieuwsbericht aan besteed?
Something smells fishy and it ain't renate's pussy this time...
  Admin dinsdag 12 mei 2009 @ 10:22:43 #88
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68931249
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:06 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Massaal stemmen is natuurlijk wél onderdeel van de Huub methode, dus die kant kiezen houdt voor een deel z'n gelijk in. Maar goed, als je de rotte appel eruit stemt, dan is dat inderdaad en tevens ook een duidelijk signaal.
ze willen jeroen erin houden, want die maakt leuke streams (en daar ben ik het helemaal mee eens). juist door hem eruit te mikken raak je de redactie imo. En tenzij ze zelf via de database of een backend kunnen stemmen (wat niet GEHEEL ondenkbaar is) kunnen we op die manier aardig wat druk uitoefenen. Het is 'you control the bunker' en niet 'we make you THINK you control the bunker'.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:26:24 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68931356
Niet vergete, we hebben uiteindelijk wel zelf voor ene opdracht voor jeroen gekozen.
Een gedicht over Maanvis
  Admin dinsdag 12 mei 2009 @ 10:51:14 #90
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68932143
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:26 schreef Maanvis het volgende:
Niet vergete, we hebben uiteindelijk wel zelf voor ene opdracht voor jeroen gekozen.
Klopt. Ik ben ook niet tegen de opdracht an sich, maar tegen het manipuleren door de redactie.
Extra biertje, opeens een pakje peuken, spullen niet teruggeven, creativiteit mag opeens niet meer etc,
En telkens als ze een poll houden blijkt dat ze ZELF de verkeerde keuze gemaakt hadden.

Poll of de spullen terugmoeten na de opdracht?
JA

Poll of ze als overlevers creatief mogen zijn en de kookplaat mogen gebruiken om een peuk aan te steken?
JA

Nou nog een poll of ze zich moeten houden aan de melding dat Jeroen 007-af zou zijn als hij ontmaskerd zou worden.

De redactie bedenkt continu manipulatieve dingen die de meerderheid kennelijk NIET wil. Misschien dat ze daar eens lering uit moeten trekken.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:00:34 #91
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68932397
Ha, deel 2, even bijlezen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Admin dinsdag 12 mei 2009 @ 11:59:17 #92
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68934284
Vragen over onduidelijke pollopties konden hier zei huub:

Hardere aanpak nodig?
Ja, dit is The Bunker
Nee, op dit moment niet
Nee, dit scheelt ze een vliegreis

Wat wordt bedoeld met 'hardere aanpak'?
Graag duidelijkheid voordat straks gezegd wordt dat we er zelf voor gekozen hebben

Wat wordt bedoeld met optie 3?

En ik mag HOPEN dat beide nee opties bij elkaar worden opgeteld. Nee is namelijk Nee, ongeacht de reden.

Als er nu 10 mensen stemmen.
ja - 4
nee, niet nu - 3
nee, vliegreis - 3

dan heeft ja 4 stemmen en daarmee de meeste stemmen.
maar NEE heeft eigenlijk natuurlijk 3 + 3 = 6 stemmen.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:06:05 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68934492
Hoezo scheelt ze dit een vliegreis?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_68937044
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:59 schreef Danny het volgende:
Vragen over onduidelijke pollopties konden hier zei huub:

Hardere aanpak nodig?
Ja, dit is The Bunker
Nee, op dit moment niet
Nee, dit scheelt ze een vliegreis

Wat wordt bedoeld met 'hardere aanpak'?
Graag duidelijkheid voordat straks gezegd wordt dat we er zelf voor gekozen hebben

Wat wordt bedoeld met optie 3?

En ik mag HOPEN dat beide nee opties bij elkaar worden opgeteld. Nee is namelijk Nee, ongeacht de reden.

Als er nu 10 mensen stemmen.
ja - 4
nee, niet nu - 3
nee, vliegreis - 3

dan heeft ja 4 stemmen en daarmee de meeste stemmen.
maar NEE heeft eigenlijk natuurlijk 3 + 3 = 6 stemmen.
Mijn reactie staat in de COS.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:22:13 #95
2018 PC eend
relativist
pi_68937238
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:16 schreef Dementor het volgende:

[..]

Mijn reactie staat in de COS.
Goed dat je dat hier even kom melden
Maar een linkje kon er zeker niet af
pi_68937304
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:22 schreef PC eend het volgende:

[..]

Goed dat je dat hier even kom melden
Maar een linkje kon er zeker niet af
Even te druk voor.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:25:50 #97
2018 PC eend
relativist
pi_68937363
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:24 schreef Dementor het volgende:

[..]

Even te druk voor.
Goed dat je toch nog wat tijd gevonden hebt om dit ook nog ff te melden
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:37:30 #98
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_68967763
Misschien een poll invoeren om te vragen of er een nieuwe poll moet komen ...... zo ja, welke poll en waarover ?

Ik ben er van overtuigd dat de polls op een fatsoenlijke, integere, eerlijke manier verlopen
pi_68967975
by the way: Dementor is echt druk !!! en verricht veel en goed werk ! (wie niet van de totale crew ???)

Huub is een toffe peer en is niet zoals we hem kennen uit DGK !!!
Denkt veel mee in en na over het continueren van het het concept van TBO, zet anderen aan het denken, houdt de redactie scherp, werkt keihard (ook 's nachts), slaapt weinig (dit geldt ook voor anderen)
Wat doet ie dan ? Tja, wat doet ie niet ? !!!

Kortom een toffe peer (of had ik dat al gezegd ?)
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:07:14 #101
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68968018
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:05 schreef fadingleo het volgende:
by the way: Dementor is echt druk !!! en verricht veel en goed werk ! (wie niet van de totale crew ???)

Denkt veel mee in en na over het continueren van het het concept van TBO, zet anderen aan het denken, houdt de redactie scherp, werkt keihard (ook 's nachts), slaapt weinig (dit geldt ook voor anderen)

Leo!
De open wond op mijn elleboog is bijna genezen. Bijna .
pi_68968483
Zie je nou wel, dat kusje op de zere plek doet wonderen !

De volgende keer uitkijken als DweilingLeo is geweest !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Have a nice day, and see you 2nite ?
  Admin woensdag 13 mei 2009 @ 09:49:13 #103
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68969165
Kort gezegd en in chronologische volgorde:

De redactie was bewoners aan het voortrekken en profileren op een oneerlijke manier. Tot aan onderhands uitgedeelde biertjes aan toe.

Verder werden opdrachten niet netjes afgerond (niet teruggeven van spullen, een ontmaskerde jeroen die gewoon nieuwe opdrachten kreeg e.d.) Dus heb ik samen met een paar andere users een paar duizend stemmen gekocht en jeroen 1000 punten in de min gestemd. Min of meer gelijk aan hoe een groep mensen twee weken geleden bobby omlaag stemden.

Gistermiddag moest de boel veranderen, zo bleek. Dat werd gedaan op nogal drastische wijze. Discussie over geweest, maar goed; meeste stemmen enzo dus daar had ik me wel overheen gezet, hoewel skeptisch over de uitvoer.

Ze moeten allemaal alle spullen, eten en kleding tellen en stuk voor stuk opnoemen. Ze krijgen te horen dat de kijker gaat bepalen wat er weg moet middels 3 polls.

Kleren
- alles eruit
- de helft eruit
- niets eruit

eten
- alles eruit
- de helft eruit
- niets eruit

persoonlijke items
- alles eruit
- de helft eruit
- niets eruit

De uitslag is, niet heel verrassend, dat alles eruit moet. Ook eerdere privileges worden middels een poll teruggedraaid. So far so good.

Om 10 uur 's avonds krijgen de bewoners te horen dat alles weg moet en dat er middels drie polls door de kijker zal worden besloten wat ze terugkrijgen.
Dat komt overeen met wat Huub eerder op de avond in de COS meldde:
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:18 schreef ditisHuub het volgende:

de huidige polls sluiten rond een uur of halftien, daarna komen er nieuwe polls over wat en vooral hoeveel ze dan gaan krijgen de komende dagen
Echter komen die polls helemaal niet. In plaats daarvan krijgen de bewoners gewoon een uur later te horen dat de kijker heeft beslist dat ze niets terugkrijgen. De kijker heeft dat helemaal niet beslist, want de beloofde 3 polls zijn er niet geweest.

Dan komt huub de boel 'uitleggen' met:
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:20 schreef ditisHuub het volgende:

hallo er zijn drie polls geweest over wat er the bunker moest verlaten
zowel van de persoonlijke items, het voedsel en de kleding,
de streamer heeft besloten dat er op alle drie de polls ALLES the bunker moest verlaten
Ja, en dat was de bewoners ook al verteld. Alleen kregen die toen te horen dat er op dat moment 3 nieuwe polls gestart zouden worden met wat ze terug zouden krijgen, waarna dus een uur ofzo later de melding kwam dat die poll - die er nooit geweest is - bepaald had dat de streamer ze niets terug wilde geven.

espabihuppeldepup bedenkt vervolgens een eigen interpretatie aan het geheel waarop huub meteen inhaakt
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:29 schreef ditisHuub het volgende:
Dus Huub kan je onderstaande bevestigen/verduidelijken?
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:16 schreef Espabilado het volgende:
Ik denk toch dat dat zinnetje 'streamers hebben bepaald dat jullie niks terug krijgen' oid nog gewoon te maken had met de 1e 3 polls... als 'de helft' was gekozen had redactie helft uitgezocht en teruggegeven en gezegd 'de streamers hebben bepaald dat jullie de helft mogen houden'

Ik ben bang dat Danny weer zonder goede reden iets doms gaat doen

bij deze bevestig ik dat

Eens
dat is natuurlijk wel erg makkelijk, want absoluut NIET wat er gezegd is, zowel tegen ons als kijker als tegen de bewoners.

Dat er een - overduidelijke - fout wordt gemaakt is nog tot daarantoe, maar geef die fout gewoon toe. Wees eerlijk naar je kijkers toe en wees eerlijk naar de overlevers toe OVER de kijkers. Het konijn is overigens geen kadootje van FOK!. Dat hele idee kwam niet van FOK! afaik.
Fouten maken is mensenlijk hoor. Wees gewoon mans genoeg die toe te geven zodat ze eventueel kunnen worden opgelost en ervan geleerd kan worden...
  Admin woensdag 13 mei 2009 @ 09:50:02 #104
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68969192
mogguh trouwens...
pi_68969467
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:05 schreef fadingleo het volgende:

Ja, ze zijn allemaal tof, maar daar gaat het hier niet over toch? We beoordelen hier niet op persoonlijke eigenschappen, dat zal bij de meesten wel snor zitten. We beoordelen hier een product, dat staat er wel wat los van.
  Admin woensdag 13 mei 2009 @ 10:05:24 #106
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68969659
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ja, ze zijn allemaal tof, maar daar gaat het hier niet over toch? We beoordelen hier niet op persoonlijke eigenschappen, dat zal bij de meesten wel snor zitten. We beoordelen hier een product, dat staat er wel wat los van.
dat onderscheid kunnen velen niet maken volgens mij.

'dit of dat gaat fout'
'ja, het zijn toffe peren die keihard werken'

Ja, dat is allemaal zo en ben ik het helemaal mee eens, maar dat neemt niet weg dat het fout gaat.
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:08:31 #107
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68969754
Het idd een nonargument.

Oranjeboom is smerig bier
Ja, maar de mensen die achter de lopende band staan om de flesjes te vullen zijn toffe peren die hard werken.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_68969795
Met een toffe peer bedoelde ik ook dat ik Huub zijn professionele inbreng voor The Bunker zeer waardeer vanuit mijn visie.
Persoonlijk vind ik hem wel aardig maar dat is idd hier niet aan de orde
pi_68969976
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:09 schreef fadingleo het volgende:
Met een toffe peer bedoelde ik ook dat ik Huub zijn professionele inbreng voor The Bunker zeer waardeer vanuit mijn visie.
Persoonlijk vind ik hem wel aardig maar dat is idd hier niet aan de orde
Ja ja, maar je zegt dan nu weer met zoveel woorden dat Huub daar de grootste vinger in de pap heeft. Dat kan zo zijn, maar ik zou het niet vermelden. Bovendien is "jouw visie" een subjectief gegeven.

In dit topic proberen wij op feiten af te gaan. Wat zeggen ze en wat doen ze in concreto!
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:17:38 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68970046
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:15 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Ja ja, maar je zegt dan nu weer met zoveel woorden dat Huub daar de grootste vinger in de pap heeft.

Je bedoelt: Ik interpreteer jouw woorden als zodanig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 13-05-2009 10:31:45 ]
pi_68970226
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je bedoelt: Ik interpreteer jouw worden als zodanig.
Zo kun je het ook samenvatten, geen bezwaar!
pi_68970465
beste NMNS, Huub heeft helemaal niet de grootste vinger in de pap !!
Hij heeft, in concreto, inbreng in de redactie, serieuze ideeen, overlegt in/met de redactie, er wordt geluisterd, gewikt en gewogen, krijgt bijval of reactie, er wordt door de redactie democratisch een besluit genomen op goede argumenten ten goede van het concept
Dit alles, samen met de streamers die voten.
De camera's proberen het zo goed mogelijk in beeld te brengen ..................
  Admin woensdag 13 mei 2009 @ 10:34:39 #113
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68970589
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:30 schreef fadingleo het volgende:
beste NMNS, Huub heeft helemaal niet de grootste vinger in de pap !!
Hij heeft, in concreto, inbreng in de redactie, serieuze ideeen, overlegt in/met de redactie, er wordt geluisterd, gewikt en gewogen, krijgt bijval of reactie, er wordt door de redactie democratisch een besluit genomen op goede argumenten ten goede van het concept
Dit alles, samen met de streamers die voten.
De camera's proberen het zo goed mogelijk in beeld te brengen ..................
wie was dan verantwoordelijk voor de blunder met de polls gisteren (zie mijn vorige post hier in dit topic)?
pi_68970736
geen idee

ik zit ergens anders en mijn bemoeinis (goed geschreven ? = is nog vroeg) op redactioneel vlak en polls etc etc behoort niet tot mijn "taak"

Ik bied alleen maar beeldjes en geluidjes aan ............. (ik lijk Eline wel )
  Admin woensdag 13 mei 2009 @ 10:41:11 #115
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68970796
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:39 schreef fadingleo het volgende:
geen idee

ik zit ergens anders en mijn bemoeinis (goed geschreven ? = is nog vroeg) op redactioneel vlak en polls etc etc behoort niet tot mijn "taak"

Ik bied alleen maar beeldjes en geluidjes aan ............. (ik lijk Eline wel )
ow ok, omdat je wel meningen hebt over de kritiek en hoe onterecht die wel niet is dacht ik dat je er ook daadwerkelijk iets over te zeggen had.

Ontopic dan maar weer.
Onduidelijke polls:

Bunker Wildcard
Ja, zeker doen!
Nee, doe maar niet

wtf is een 'bunker wildcard' ?
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 11:05:24 #116
137949 Disana
pi_68971612
Kleinigheidje.

Ik kon nog op de volgende poll stemmen terwijl de overlevers vanochtend vroeg al te horen kregen dat ze op een noodrantsoen staan:

Noodrantsoen?
Je hebt al op deze poll gestemd en je stem was: Nee, normale porties
»Ja, vanaf morgen
31 Votes
»Nee, normale porties
22 Votes
  Admin woensdag 13 mei 2009 @ 11:15:37 #117
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68971924
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:41 schreef Danny het volgende:

[..]

ow ok, omdat je wel meningen hebt over de kritiek en hoe onterecht die wel niet is dacht ik dat je er ook daadwerkelijk iets over te zeggen had.

Ontopic dan maar weer.
Onduidelijke polls:

Bunker Wildcard
Ja, zeker doen!
Nee, doe maar niet

wtf is een 'bunker wildcard' ?
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:08 schreef nick-e het volgende:
Degene met de minste stemmen gaat er gewoon uit, mag dat duidelijk zijn. De persoon die de wildcard ontvangt (DAT IS DUS IEMAND DIE WEGGESTEMT IS UIT THE BUNKER) zou dan de bunker weer in mogen.

De poll staat dus op de homepage om te kijken of de streamer dat wil ja of te nee. Het is dus aan de streamer of er eventueel een wildcard komt.
Dus stel even dat Amber de wildcard krijgt en terug mag dan heeft iedereen voor jan lul op amber zitten stemmen. Idem voor Renate, Bobby en Jeroen.
Je kunt je afvragen of ze niet beter gewoon een coin-toss kunnen doen om te bepalen wie eruit gaat en er weer in gaat. Je kunt toch niet op zo'n manier kloten met het geld van je kijker?!?
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:31:44 #118
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_68972535
Die hele wildcard poll zie ik niet alleen als een blunder, maar ook een uiting van disrespect aan iedereen die geld heeft uitgegeven om credits uit te geven. Een soort vrijkaart voor de redactie om betaalde beslissingen van de kijkers in de prullenmand te kunnen gooien.
Keep the Sunny Side Up
  Admin woensdag 13 mei 2009 @ 11:32:31 #119
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68972566
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:31 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Die hele wildcard poll zie ik niet alleen als een blunder, maar ook een uiting van disrespect aan iedereen die geld heeft uitgegeven om credits uit te geven. Een soort vrijkaart voor de redactie om betaalde beslissingen van de kijkers in de prullenmand te kunnen gooien.
mja, maar om daar nou een apart topic voor te openen is ook weer zoiets.
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:35:50 #120
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_68972696
Nee, zeker geen apart topic openen. De redactie is duidelijk geweest en we weten genoeg. Verder geen tijd meer aan besteden, gewoon doorspoelen. Jammer, het was zo'n mooi plan.
Keep the Sunny Side Up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')