quote:Op maandag 11 mei 2009 11:32 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Okay, hier zit ik toch al een poosje mee en kom er niet uit wat wijsheid is om te doen vandaar de vraag wat jullie zouden doen...
Een oom en tante van mij zijn nogal van het zuipen , niet gezellig een biertje of 5 maar echt 1 fles wijn , wat likeurtjes en dan nog een halve krat bier tot ze straallam zijn.
Ook op verjaardagen , eigenlijk de enigste plek waar ik ze nog tegen het lijf loop zuipen veelsteveel.![]()
Vervolgens gaan ze naar huis en kruipt hij totaal dronken gewoon achter het stuur. Op de weg die ze rijden om thuis te moeten komen gebeuren relatief veel ongelukken met dodelijk afloop (Rijksweg N99 voor de kenners) en ik vind het echt niet kunnen dat ze dusdanig onder invloed van alcohol terugrijden.
Niet voor hun want boeit me geen flikker als ze zich kapot rijden
Dat dus.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:33 schreef Snakey het volgende:
Bel de politie zodra ze dronken in de auto stappen .
quote:Op maandag 11 mei 2009 11:32 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Meld misdaad anoniem bellen als ze net wegrijden of is dat een kutstreek?
Ik zie ze op verjaardagen van andere familieleden (zelf vier ik het zogenaamd nooitquote:Op maandag 11 mei 2009 11:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan nodig je ze toch lekker niet meer uit op je verjaardag. Leuk als je familie zo over je denkt.. Ga je wel naar de begrafenis als het zover is? En zeg je dan ook deze woorden?
Geen drank geven werkt niet , althans het zou wel werken maar de ooms en tantes waar ze komen zijn te laf om er iets van te zeggen (als ze al zouden luisteren) .Een nichtje en ik hebben er al een aantal keren wat over gezegd , echter de subtiele manier werkt niet en de minder subtiele manier werkt ook niet want dan gaan ze (met name hij) ruzie maken en vervolgens alsnog zuipenquote:Op maandag 11 mei 2009 11:35 schreef marcel-o het volgende:
Als je het je al niet boeit dat ze zich kapotrijden, zou k t anoniem melden ja.
* steek banden lek.
* suiker bij benzine.
* pak sleutels af.
* schenk ze geen drank!
* nodig ze NIET meer uit.
Waarom reageer je zo? Spiegeltje?quote:Op maandag 11 mei 2009 11:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan nodig je ze toch lekker niet meer uit op je verjaardag. Leuk als je familie zo over je denkt.. Ga je wel naar de begrafenis als het zover is? En zeg je dan ook deze woorden?
Ik heb het serieus overwogen . Echter hij is soort van vertegenwoordiger en zonder auto is hij vrijwel zeker zijn baan kwijt en zij heeft volgens mij dr hele leven nog niet gewerkt.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:37 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat dacht je van gewoon 112 bellen als het zo ver is??
Blijkens je verhaal kunnen de betreffende oom en tante je niet zoveel schelen en mogelijk red je een medemens.
Omdat de TS overkomt als een internethero die zijn familie niet durft aan te spreken op gedrag. Absoluut geen spiegeltje, ik rijd vrijwel nooit (lastig zonder autoquote:Op maandag 11 mei 2009 11:45 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Waarom reageer je zo? Spiegeltje?
Zelf een alcomobilist?
Zo denkt de wereld dus over je!
Geen verzachtende omstandigheden imo. Wie niet horen wil, moet maar voelen.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Ik heb het serieus overwogen . Echter hij is soort van vertegenwoordiger en zonder auto is hij vrijwel zeker zijn baan kwijt en zij heeft volgens mij dr hele leven nog niet gewerkt.![]()
Daarbij hebben ze 4 kindjes waarvan allen onder de 12 en de jongste is 8 maanden. Gelukkig komen die bijna nooit mee met verjaardagen , maar als ik heb er dus (terecht) bij zou lappen heb ik die kleintjes er ook mee.
Als je de politie niet belt, rijdt ie zich vroeger of later dood.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Ik heb het serieus overwogen . Echter hij is soort van vertegenwoordiger en zonder auto is hij vrijwel zeker zijn baan kwijt en zij heeft volgens mij dr hele leven nog niet gewerkt.![]()
Daarbij hebben ze 4 kindjes waarvan allen onder de 12 en de jongste is 8 maanden. Gelukkig komen die bijna nooit mee met verjaardagen , maar als ik heb er dus (terecht) bij zou lappen heb ik die kleintjes er ook mee.
Dat dus. Gewoon de politie bellen. Geen reden om ze zo te laten rijden.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Geen verzachtende omstandigheden imo. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
En met een fiets kom je met kinderen ook een heel eind.
Daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in , volgende keer dan maar gewoon bellen idd.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je de politie niet belt, rijdt ie zich vroeger of later dood.
Da's nog een tikkie veul erger voor de kids.
Denk je in in de persoon die ze wellicht in de toekomst dood zullen rijden. Die heeft waarschijnlijk ook kindjes, en zat zeer waarschijnlijk wel nuchter achter het stuur.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Nou weet je he....... T liefste zou ik willen dat hij zijn rijbewijs tijdelijk kwijtraakt en een cursus krijgt of bepaalde voorwaarden zodat die niet meer dronken gaat rijden.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:59 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Denk je in in de persoon die ze wellicht in de toekomst dood zullen rijden. Die heeft waarschijnlijk ook kindjes, en zat zeer waarschijnlijk wel nuchter achter het stuur.
Vanalles geprobeert , zelfs om ze thuis te brengen (40 km heen en 40 terugquote:
wat hij zegt.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:33 schreef Snakey het volgende:
Hou eens op met smoesjes verzinnen . jij en je ouders zijn net zo verantwoordelijk als jullie ze willens en wetens dronken laten rijdenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Nou weet je he....... T liefste zou ik willen dat hij zijn rijbewijs tijdelijk kwijtraakt en een cursus krijgt of bepaalde voorwaarden zodat die niet meer dronken gaat rijden.
Weet zeker dat als ik zou bellen en ze houden hem aan dat het x aantal jaren exit is met rijden , gevolg is dat ik hun incl kids rechtstreeks de bijstand intrap.
Oorzaak-gevolg. Als hij ervoor kiest om lam achter het stuur te gaan, kiest hij ervoor om zijn rijbewijs op het spel te zetten...quote:Op maandag 11 mei 2009 12:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Nou weet je he....... T liefste zou ik willen dat hij zijn rijbewijs tijdelijk kwijtraakt en een cursus krijgt of bepaalde voorwaarden zodat die niet meer dronken gaat rijden.
Weet zeker dat als ik zou bellen en ze houden hem aan dat het x aantal jaren exit is met rijden , gevolg is dat ik hun incl kids rechtstreeks de bijstand intrap.
Zoals je zegt , als die iemand doodrijdt of zichzelf dan is het leed helemaal niet te overzien. De waarheid is hard maar dit is wel de meest rechtvaardige oplossing al weet ik dat hij toch niet betert thx
Lieve schat ik probeer wat binnen mijn macht ligt goed? Mijn ouders moeten hem ook niet , en dat andere ooms en tantes ze wel uitnodigen en inschenken kunnen wij niets aan doen ok?quote:Op maandag 11 mei 2009 12:08 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hou eens op met smoesjes verzinnen . jij en je ouders zijn net zo verantwoordelijk als jullie ze willens en wetens dronken laten rijden
Je snapt het niet, hij boeit me nietquote:Op maandag 11 mei 2009 12:10 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Oorzaak-gevolg. Als hij ervoor kiest om lam achter het stuur te gaan, kiest hij ervoor om zijn rijbewijs op het spel te zetten...
Er wordt vanalles aangedragen maar jij verzint steeds wat zieligs , kindertjes in de bijstand , geen auto hebben bla bla blaquote:Op maandag 11 mei 2009 12:11 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Lieve schat ik probeer wat binnen mijn macht ligt goed? Mijn ouders moeten hem ook niet , en dat andere ooms en tantes ze wel uitnodigen en inschenken kunnen wij niets aan doen ok?
Nou, de bijstand intrappen dan maarquote:Op maandag 11 mei 2009 12:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Zoals je zegt , als die iemand doodrijdt of zichzelf dan is het leed helemaal niet te overzien. De waarheid is hard maar dit is wel de meest rechtvaardige oplossing al weet ik dat hij toch niet betert thx
1 ik ben geent vent en 2 heb ik volgens mij gezegd dat ik ging bellen of niet dan?quote:Op maandag 11 mei 2009 12:13 schreef N.icka het volgende:
[..]
Er wordt vanalles aangedragen maar jij verzint steeds wat zieligs , kindertjes in de bijstand , geen auto hebben bla bla bla
Wees een vent en bel de politie en zeg je familie dit!
Klaar
Neem aan dat ze beide een rijbewijs hebben..? Dan raakt er 1 hem kwijt, de ander kan dan rijden.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:12 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Je snapt het niet, hij boeit me nietZe hebben net een nieuw huis gekocht , econmisch onzekere tijden en een dergelijk actie zorgt er terecht voor dat hij zijn roze papiertje kwijtraakt . Dan mag ik het toch nog wel kut vinden voor die kleintjes??
Heb geen medelijden met hun , totaal niet . Ging me om de randverschijnselen. Mja ik ga wel bellen, moet maar gewoon idd voor er doden vallen.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:13 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Nou, de bijstand intrappen dan maar
En daar zou ik me niet schuldig over voelen ook. Ik heb totaal geen medelijden met deze mensen.
Als ze mij in dronken toestand aanrijden zodat ik in een rolstoel beland of overlijd zullen ze er wsl nog geen nacht van wakker liggen. Ff "goh, wat erg" mompelen en de draad weer (vrolijk) oppakken ligt meer in de lijn der verwachting
Nou gedraag je dan als een ventquote:Op maandag 11 mei 2009 12:15 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
1 ik ben geent vent en 2 heb ik volgens mij gezegd dat ik ging bellen of niet dan?![]()
Leer lezen kreng
Dat is je geraden ook. Want dit topic is geen aflaat of middel om je schuldgevoel te sussenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:15 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
1 ik ben geent vent en 2 heb ik volgens mij gezegd dat ik ging bellen of niet dan?![]()
Leer lezen kreng
Ze zuipen allebei volop dus lost niets op , het zou leuk zijn als ze zo een startonderbreker hebben op last van de politie zodat ze niet kunnen rijden met drank op.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:16 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Neem aan dat ze beide een rijbewijs hebben..? Dan raakt er 1 hem kwijt, de ander kan dan rijden.
Dat is nooit de insteek geweest he....quote:Op maandag 11 mei 2009 12:17 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Dat is je geraden ook. Want dit topic is geen aflaat of middel om je schuldgevoel te sussen
Zeg jij. Maar je hebt nog niet gebeld en al wel dit topic geopend. Dus de feiten zeggen mij iets anders...quote:Op maandag 11 mei 2009 12:19 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Dat is nooit de insteek geweest he....
quote:Op maandag 11 mei 2009 11:56 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in , volgende keer dan maar gewoon bellen idd.
Ik zit nu niet op een verjaardag héquote:Op maandag 11 mei 2009 12:22 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Zeg jij. Maar je hebt nog niet gebeld en al wel dit topic geopend. Dus de feiten zeggen mij iets anders...
Als ze de kinderen wèl een keer bij zich hebben zou ik zéker bellenquote:Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Ja ik ga ook bellen , was dat sowieso al van plan om te gaan doen als ze weer eens tokkielam de wagen instappen. Laatste verjaardag er ook knallende ruzie om gehad en boeit me niks . Zelfs niet als dan bepaalde andere mensen je als "sfeerverzieker" benoemen omdat je je bek wel open doet en er wat van zegt tegen zequote:Op maandag 11 mei 2009 12:26 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als ze de kinderen wèl een keer bij zich hebben zou ik zéker bellen![]()
Je hebt die kinderen er juist mee als je niets doet... De kans dat ze hun ouders kwijt raken door een ongeval lijkt me behoorlijk groot. Ik denk dat je zulke mensen alleen maar tot inzicht kunt dwingen als ze dat rijbewijs kwijtraken bij een controle. Dan worden ze misschien wakker geschud en zien ze de gevolgen in.
Ik rijd zelf altijd 170 wanneer ik vrij baan heb. Minimaal. Niet zo'n goed voorbeeld dusquote:Op maandag 11 mei 2009 12:24 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Ik zit nu niet op een verjaardag hé![]()
Daarnaast moet ik niets bellen , als jij ingehaald wordt op de snelweg met 170 bel je dan ook 112? Dacht ut niet hé. Moraalridders mogen het elders proberen
Jij als wegmisbruikende tokkie die gaat mij zeggen wat ik wel en niet moet laten? Mafkeesquote:Op maandag 11 mei 2009 12:30 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Ik rijd zelf altijd 170 wanneer ik vrij baan heb. Minimaal. Niet zo'n goed voorbeeld dus
Maar jij zit er blijkbaar mee -en terecht imo- dat ze met veel drank op gaan rijden. Dan zijn er twee opties; je geweten sussen, bv met een topic als deze, of corrigerend handelen, bv door te bellen.
En de eerste optie vind ik geen optie.
Whehe , ik durf echt wel te bellen hoor maak je maar geen zorgenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:30 schreef ukga het volgende:
Niet om het een of ander, mijn halfe familie heeft wel eens moeten ziite. lekker boeiend. sommige mensen moeten het de harde manier leren. als je oom/tante dood is door een ongeluk mocht iedereen willen dat ze een tijde hadden gezeten ipv in een graf liggen.
Geef maar een datum van een verjaardag en adres, dan bel ik wel ff met de politie
Was ironisch bedoeld hè. Ik haat het als ik grapjes uit moet leggenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:31 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Jij als wegmisbruikende tokkie die gaat mij zeggen wat ik wel en niet moet laten? Mafkees
quote:
Een dilemma, dat is er mis met TS. Enerzijds begrijpelijk, anderzijds niet. Enerzijds geldt voor betrokkenen, anderzijds voor buitenstaanders, zoals wij allen die hier reageren.quote:
Welke andere opties had je dan verwacht? Dit soort zaken kun je het beste direct korte metten mee maken door het door te spelen aan de betreffende instanties. Is het meest effectief. En je oom neemt zelf elke keer de überdomme beslissing om met teveel drank op toch achter het stuur te kruipen. En dus neemt ie ook zelf elke keer het risico zijn rijbewijs en dus zijn baan kwijt te raken.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:33 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Whehe , ik durf echt wel te bellen hoor maak je maar geen zorgenAlleen eerst even kijken of er andere dingen zijn maar levert weinig boeiende info op hier
en schrijf je gelijk in bij de NSBquote:Op maandag 11 mei 2009 11:33 schreef Snakey het volgende:
Tja een sarcastische ondertoon waarnemen in een chatdialoog waarin non verbale expressie waarnemen geen optie is lijkt me dat een complexe aangelegenheidquote:Op maandag 11 mei 2009 12:35 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Was ironisch bedoeld hè. Ik haat het als ik grapjes uit moet leggen
Wat een bullshit vergelijking.quote:
Zijn risico , zijn gezondheid , zijn baan idd...... Maar ik moet bellen snap je? Het is geen dillema van zal ik het doen of toch maar niet........quote:Op maandag 11 mei 2009 12:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Welke andere opties had je dan verwacht? Dit soort zaken kun je het beste direct korte metten mee maken door het door te spelen aan de betreffende instanties. Is het meest effectief. En je oom neemt zelf elke keer de überdomme beslissing om met teveel drank op toch achter het stuur te kruipen. En dus neemt ie ook zelf elke keer het risico zijn rijbewijs en dus zijn baan kwijt te raken.
Zijn keuze, zijn verantwoordelijkheid, zijn risico.
Oh er zijn ongeveer 101 manieren om te zorgen dat ze niet kunnen rijden, of ze legaal/verstandig/verantwoord zijn? Niet echt denk ik. Enne, als je toch zo weinig voor de betreffende familie leden voelt, waarom twijfel je dan over de politie?quote:Op maandag 11 mei 2009 12:43 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Wat ik hoopte was dat iemand er misschien uit omgeving ervaring mee had van mensen die dat doen , en of er andere manieren waren om (met of zonder politie) iemand te dwingen niet te rijden .
het is niet terzake doende meuk dus hup terug naar het dilemmaquote:
Ik reageerde te laat.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:56 schreef Re het volgende:
het is niet terzake doende meuk dus hup terug naar het dillema
Denk je niet dat je je schuldiger voelt als ze wèl ergens tegenaan rijden dan wanneer hij zijn rijbewijs kwijtraakt vóór hij iemand/zichzelf/zijn gezin ongelukkig rijdt? Het is zíjn verantwoordelijkheid om niet met drank op achter het stuur te gaan zitten. Niet de jouwe. Maar je kunt door te bellen mogelijk wel anderen een hoop leed besparen.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:43 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Zijn risico , zijn gezondheid , zijn baan idd...... Maar ik moet bellen snap je? Het is geen dillema van zal ik het doen of toch maar niet........
Heb mijn moeder ook gezegd dat ik ga bellen en ze geeft me groot gelijk (sterker nog ze bood zelf aan om te bellen) al gaat dat betekenen mochten ze erachter komen dat ze al het contact met haar kwijtraakt en door een deel van de familie als verrader wordt gezien en niet meer welkom is maar dat is haar probleem verder .
Enigste wat ik zeg is dat er zowel aan wel bellen als aan niet bellen flinke gevolgen kleven . Neemt niet weg dat wat jullie zeggen over gevaar voor anderen enz gewoon de waarheid is en eigenlijk de rest gelul is eerlijk is eerllijk .
Wat ik hoopte was dat iemand er misschien uit omgeving ervaring mee had van mensen die dat doen , en of er andere manieren waren om (met of zonder politie) iemand te dwingen niet te rijden .
Dat is een zekerheid?quote:Op maandag 11 mei 2009 12:59 schreef Re het volgende:
ja uhmm...
TS je hebt de zekerheid dat je oom en tante zich vandaag of morgen te pletter rijden, hopelijk tegen een boom. Dus als je aan hun kinderen denkt hou dat gewoon in de gaten
Als er geen alternatieven zijn dan idd de politie. Op technisch en justitioneel zou het toch kunnen zijn dat er iemand op dit forum is die ervaring met dit soort toestanden heeft en misschien met een andere tip zou kunnen komen dan misdaad anoniem?quote:Op maandag 11 mei 2009 12:48 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Oh er zijn ongeveer 101 manieren om te zorgen dat ze niet kunnen rijden, of ze legaal/verstandig/verantwoord zijn? Niet echt denk ik. Enne, als je toch zo weinig voor de betreffende familie leden voelt, waarom twijfel je dan over de politie?
Geen 100%, maar de kans is aardig groot. Temeer daar TS ook al ergens schrijft dat ze regelmatig bezopen over een dodenweg rijden waar vaak ongelukken gebeuren.quote:
quote:Op maandag 11 mei 2009 12:59 schreef Re het volgende:
ja uhmm...
TS je hebt de zekerheid dat je oom en tante zich vandaag of morgen te pletter rijden, hopelijk tegen een boom. Dus als je aan hun kinderen denkt hou dat gewoon in de gaten
Weet ik lieverd , en als hij zich alsnog te barsten rijdt hebben die kinderen ook geen ouders meer dus wat is erger?quote:Op maandag 11 mei 2009 13:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap dat je het rot vindt voor die kinderen maar die hebben echt meer aan een nuchtere papa...
Zo kende ik ook iemand. Altijd dronken achter het stuur. Nooit een probleem 'Ik kan echt wel rijden!'. Tot die keer dat het fout ging en hij vijf onschuldige mensen mee de dood in trok.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:02 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Tegelijkertijd rijdt hij al 20 jaar zo en nog geen paaltje met inparkeren heeft die geraakt. En nee is geen garantie dat er niks gebeurt maar er is ook geen garantie zoals jij het stelt dat het zeker wel gaat gebeuren.
Het is niet jouw feestje dus of ze wel of niet komen heb jij niet in de hand. De personen die ze wel uitnodigen steken hun kop liever in het zand dan dat ze er iets aan doen. Dat vind ik ook moeilijk te accepteren trouwens. Als er hier bij een familiefeest iemand straalbezopen weg probeert te rijden kan ik je melden dat de halve familie voor zijn auto zou springen. Taxi bellen of eventueel een slaapplek aanbieden ligt dan voor de hand. De keer erop zorgt hij maar dat óf hijzelf óf zijn vrouw nuchter blijft.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:43 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Zijn risico , zijn gezondheid , zijn baan idd...... Maar ik moet bellen snap je? Het is geen dillema van zal ik het doen of toch maar niet........
Heb mijn moeder ook gezegd dat ik ga bellen en ze geeft me groot gelijk (sterker nog ze bood zelf aan om te bellen) al gaat dat betekenen mochten ze erachter komen dat ze al het contact met haar kwijtraakt en door een deel van de familie als verrader wordt gezien en niet meer welkom is maar dat is haar probleem verder .
Enigste wat ik zeg is dat er zowel aan wel bellen als aan niet bellen flinke gevolgen kleven . Neemt niet weg dat wat jullie zeggen over gevaar voor anderen enz gewoon de waarheid is en eigenlijk de rest gelul is eerlijk is eerllijk .
Mail hem alvast dit topicquote:Op maandag 11 mei 2009 13:05 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Weet ik lieverd , en als hij zich alsnog te barsten rijdt hebben die kinderen ook geen ouders meer dus wat is erger?
Vinden jullie dat ik open kaart zou moeten spelen en hem moeten waarschuwen dat als die in de auto stapt dat ik ga bellen , of gewoon stiekem als die net wegrijdt een telefoontje plegen en op die manier?
Wat is wijsheid?
Als je op de website van je gemeente kijkt is er dan ook een linkje naar de politie waar je vragen kunt mailen? Misschien kun je daar vragen wat je het beste kunt doen. Ik heb er zo geen antwoord op, ik snap je dilemma wel. Maar hem door laten rijden met alcohol op is imho ook niet echt een optie want als er dan wel iets gebeurt dan zit jij je op te vreten omdat je er niets aan hebt gedaan lijkt me.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:02 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Weet ik toch?
Tegelijkertijd rijdt hij al 20 jaar zo en nog geen paaltje met inparkeren heeft die geraakt. En nee is geen garantie dat er niks gebeurt maar er is ook geen garantie zoals jij het stelt dat het zeker wel gaat gebeuren.
Politie kan best langzaam zijn, dus een beetje vantevoren bellenquote:Op maandag 11 mei 2009 11:32 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Meld misdaad anoniem bellen als ze net voordat ze wegrijden of is dat een kutstreek?
Denk dat die wel gaat weten wie gebeld heeftquote:
Zou je ze wel aan kunnen kijken als je oom zichzelf of een ander kapot rijdt? Trouwens hoe zouden ze er achter moeten komen wie er gebeld heeft? Als jij niets zegt dan komen ze daar nooit achter. Er kan ook een buurman of medeweggebruiker melding hebben gemaakt.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:10 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Denk dat die wel gaat weten wie gebeld heeftdat nichtje of ik dus vanaf dat moment bestaan we niet meer voor hem. Niet dat dat een gemis is om hem niet te hoeven kennen maar gedachte aan mijn nichtjes en neefjes niet meer zien ga ik serieus nu al kapot aan
Nou ja, zoals je zelf zei ramt ie binnenkort misschien wel een autootje vol met lieve nichtjes en neefjes de sloot in. Wat is erger?quote:Op maandag 11 mei 2009 13:10 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Denk dat die wel gaat weten wie gebeld heeftdat nichtje of ik dus vanaf dat moment bestaan we niet meer voor hem. Niet dat dat een gemis is om hem niet te hoeven kennen maar gedachte aan mijn nichtjes en neefjes niet meer zien ga ik serieus nu al kapot aan
Hey sorry omdat te horen zegquote:Op maandag 11 mei 2009 13:16 schreef devlinmr het volgende:
Toen ik 17 was reed ik met een maat van me terug van een avondje stappen. Beide op de brommer.
Op een gegeven moment moest ik links hij rechtdoor, we hebben elkaar nog gegroet en zouden elkaar de volgende dag weer zien bij het voetballen. Hij is daar nooit komen opdagen omdat een debiel met zijn dronken kop op de verkeerde weghelft hem frontaal heeft aangereden.
Ik kan je verzekeren dat de ouders en alle vrienden van mijn maat dolblij zouden zijn geweest als iemand in de kroeg waar die vent zich had lopen bezatten de politie had gebeld om hem van de straat te halen.
Misschien wel misschien niet héquote:Op maandag 11 mei 2009 13:17 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nou ja, zoals je zelf zei ramt ie binnenkort misschien wel een autootje vol met lieve nichtjes en neefjes de sloot in. Wat is erger?
Met politie en justitie proberen een cursus afkicken ofzo doorspreken?quote:Op maandag 11 mei 2009 13:21 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Hey sorry omdat te horen zegSowieso moet er ingegerepen worden , was alleen op zoek naar de beste oplossing voor iedereen . Als die zn rijbewijs kwijt is dan is het opgelost maar hoelang nemen ze het in? Een jaar zeker als er verder geen ongeval is geweest? Die gast zuipt al weet ik veel hoeveel jaar. De kans dat hij nadat hij zijn rijbewijs terug heeft weer gaat rijden is dan ook levensgroot aanwezig mja zien we dan later wel weer
Dacht ik ja, of verplicht een kastje in de auto die zijn promillage meet alvorens hij uberhaupt kan starten , en verdere rijbevoegdheid in andere auto's verbieden en indien toch betrapt zware sanctie erop misschien dat het zou helpen.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:24 schreef 49euro het volgende:
[..]
Met politie en justitie proberen een cursus afkicken ofzo doorspreken?
De man had al geen rijbewijs meer door een eerdere veroordeling voor rijden onder invloed. Na dit heeft hij 2 jaar gevangenis en 5 jaar ontzegging gekregen.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:24 schreef 49euro het volgende:
[..]
Met politie en justitie proberen een cursus afkicken ofzo doorspreken?
Het is al in ontwikkeling een alcohol slot op auto's, laatst iets over gelezen. Je moet blazen voordat je je eigen auto in komt.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:29 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Dacht ik ja, of verplicht een kastje in de auto die zijn promillage meet alvorens hij uberhaupt kan starten , en verdere rijbevoegdheid in andere auto's verbieden en indien toch betrapt zware sanctie erop misschien dat het zou helpen.
Mja zal wel een utopische gedachten zijn om zoiets te regelen
Ik zou ook de ernstigheid van de gevolgen meeneemen, niet alleen de kans of er wel of niet iets gebeurt. Dat het jarenlang goedgaat biedt geen gerantie, m.i. wordt de kans alleen maar groter want meneer zal wel niet jonger zijn geworden in de tussentijd.quote:
2 jaar voorwaardelijk zal in Nederland wel een taakstraf worden , en al zou het doorgaan.... Over 5 jaar is tie ik denk 48. Kan die dus gewoon weer verder gaan waar die gebleven was . Goede oplossing dusquote:Op maandag 11 mei 2009 13:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De man had al geen rijbewijs meer door een eerdere veroordeling voor rijden onder invloed. Na dit heeft hij 2 jaar gevangenis en 5 jaar ontzegging gekregen.
Dat zou perfect zijn idd . Alleen ben bang dat het nog niet zo ver is met de techniek en het toepassen ervan..........quote:Op maandag 11 mei 2009 13:32 schreef 49euro het volgende:
[..]
Het is al in ontwikkeling een alcohol slot op auto's, laatst iets over gelezen. Je moet blazen voordat je je eigen auto in komt.
Zo'n gevalletje had ik dus ook mee te maken. Ik heb het gelukkig overleefd, maar dat soort klapjosti's leert het eigenlijk nooit...quote:Op maandag 11 mei 2009 13:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De man had al geen rijbewijs meer door een eerdere veroordeling voor rijden onder invloed. Na dit heeft hij 2 jaar gevangenis en 5 jaar ontzegging gekregen.
112 is voor accuut en levensbedreigend gevaar. Daar zou ik ook een zwaar-dronken automobilist onder scharen.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:39 schreef maok het volgende:
112 lijkt mij trouwens wat te zwaar hiervoor, ik zou gewoon 8844 bellen.
Heb ik na de afgelopen verjaardag gedaan , gewoon informeren hoe of wat , maar de politie wilde er niet aan . Ze hebben zoals ze zelf zeggen op dat gebied : (ik citeer) geen "sociale functie"quote:Op maandag 11 mei 2009 13:39 schreef maok het volgende:
Kun je niet de politie bellen met de vraag of ze niet eens prefentief bij die mensen langs kunnen gaan. Dus op een moment dat ze niet gedronken hebben. Gewoon voor een goed gesprek. Als ze niet naar jou willen luisteren misschien wel naar de politie. Die kunnen waarschijnlijk uit hun ervaring wel wat voorbeelden van ongelukken die door drank achter het stuur zijn ontstaan geven. Of anders laten weten wat de financiële en andere gevolgen voor hun zouden zijn als ze wel een keer gepakt worden. Als het doel gehaald kan worden zonder de boetes ed zou dat natuurlijk mooi zijn.
Als ze dan nog niet willen luisteren volgende keer gewoon nog een keer de politie bellen. 112 lijkt mij trouwens wat te zwaar hiervoor, ik zou gewoon 8844 bellen.
Echt wel!quote:Op maandag 11 mei 2009 13:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
112 is voor accuut en levensbedreigend gevaar. Daar zou ik ook een zwaar-dronken automobilist onder scharen.
Ik ook. En voor de handigheid, 8844 is heel goed te onthouden als 0900-TUIG. Daar waar het in die gevallen meestal om gaat...quote:Op maandag 11 mei 2009 13:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
112 is voor accuut en levensbedreigend gevaar. Daar zou ik ook een zwaar-dronken automobilist onder scharen.
jaquote:Op maandag 11 mei 2009 12:40 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van het feit dat de NSB in het verlengde van de bezetter opereerde?
Heb ik gedaan lieve schatquote:Op maandag 11 mei 2009 14:07 schreef Isdatzo het volgende:
In z'n gezicht zeggen dat je de politie belt als hij met die dronken kop in de auto gaat stappen, of anders anoniem. Beter die lui in de bijstand dan dat die vent iemand kapot rijdt.
Snapt hij zelf niet dat je zoiets gewoon niet doet?
Mensen die met drank op rijden.
Zo heb ik een keer iemand boos gemaakt toen ik weigerde bij hem in de auto te stappen omdat hij bezopen was. Heb 'm nooit meer gesproken, wat een gemis
.
Hoe zou jij 't vinden als je zusje door één of andere dronken malloot overreden wordt omdat iemand te laf was om een familielid te naaien.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja
verplaats de bezetter ff met de wouten en je bloedeigen familie naai je er bij
Triest figuurquote:Op maandag 11 mei 2009 14:10 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan lieve schatMaar die kneus luistert niet . Aangezien ik niet met hem mee hoef te rijden is daarmee dreigen ook geen optie.
![]()
Zodra je het met hem over zijn alcoholmisbruik gaat hebben draait hij door en breekt er ruzie uit. Natuurlijk sta je dan in je recht als je de strijd met hem aanbindt , echter A luistert hij tóch niet en B verziek je de sfeer voor andere mensen (die jarig zijn bijvoorbeeld) waar je vervolgens zelf óók maar te gast bent en dus geen reet te zeggen hebt over wie wat eet/drinkt en doet of laat.
Heb net mijn moeder even gesproken , ze gaat hem vanavond bellen om een en ander aan te kaarten en als die weer eigenwijs is en toch denkt boven alles en iedereen te staan gaat ze samen met een tante en ons dus de politie inlichten bij de eerstvolgende gelegenheid dat die dronken de auto in stapt.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Triest figuur.
Dan is bellen de enige optie idd. Of parkeer je eigen auto zo dat hij niet meer weg kan, ruzie gegarandeerd.
Maar je kan de politie wél vragen wat je precies moet doen om het snel en goed te melden zodra ze de weg opgaan. (Sorry heb niet hele topic gelezen)quote:Op maandag 11 mei 2009 13:51 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Heb ik na de afgelopen verjaardag gedaan , gewoon informeren hoe of wat , maar de politie wilde er niet aan . Ze hebben zoals ze zelf zeggen op dat gebied : (ik citeer) geen "sociale functie"![]()
Sterker nog..... Als ik niet zou bellen zou ik in overtreding zijn en juridische stappen tegen me genomen kunnen worden indien het wél misgaat.
ik heb geen zusjequote:Op maandag 11 mei 2009 14:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe zou jij 't vinden als je zusje door één of andere dronken malloot overreden wordt omdat iemand te laf was om een familielid te naaien.
Nou dank je wel hoorquote:Op maandag 11 mei 2009 14:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik heb geen zusje
het is wel kwalijk, maar je familie erbij naaien is echt TE laf
Wat is volgens jou dan wel een goede oplossing?quote:Op maandag 11 mei 2009 14:19 schreef Catch22- het volgende:
Niets mis mee..quote:Op maandag 11 mei 2009 14:04 schreef faculty het volgende:
Ik heb ooit een keer hetzelfde meegemaakt na een feest. Dat mensen na 1 a 2 bier op nog de auto pakken daar ga ik niet op letten. Maar deze mensen gingen met 3 auto's flink bezopen van Leiden terug naar Zoetermeer. Ik heb ze gewaarschuwd niet de auto te pakken en aangeboden om bij ons te blijven slapen.
Ze bleven maar doorhameren op hetgeen dat ze de auto zouden nemen. Ik heb ze gezegd dat ik de politie zou bellen als ze de auto zouden nemen en hun kentekens zou doorgeven. 1 van de 3 is toch gaan rijden en ik heb ook daadwerkelijk de politie gebeld en hij is gepakt. Eigen schuld..
het ze zelf aan het verstand brengen, of mensen waar ze wel naar luisteren dat ze laten vertellenquote:Op maandag 11 mei 2009 14:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan wel een goede oplossing?
Dat blijkt dus niet te werken. En dan?quote:Op maandag 11 mei 2009 14:26 schreef Catch22- het volgende:
het ze zelf aan het verstand brengen, of mensen waar ze wel naar luisteren dat ze laten vertellen
Klasse.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:04 schreef faculty het volgende:
Ik heb ooit een keer hetzelfde meegemaakt na een feest. Dat mensen na 1 a 2 bier op nog de auto pakken daar ga ik niet op letten. Maar deze mensen gingen met 3 auto's flink bezopen van Leiden terug naar Zoetermeer. Ik heb ze gewaarschuwd niet de auto te pakken en aangeboden om bij ons te blijven slapen.
Ze bleven maar doorhameren op hetgeen dat ze de auto zouden nemen. Ik heb ze gezegd dat ik de politie zou bellen als ze de auto zouden nemen en hun kentekens zou doorgeven. 1 van de 3 is toch gaan rijden en ik heb ook daadwerkelijk de politie gebeld en hij is gepakt. Eigen schuld..
Ergens moet ik er inderdaad wel aan denken.....wanneer stopt de bemoeienis tegen andere mensen, let wel, ik praat niks goed, maar ik vind niet dat je er jouw probleem van moet maken, laat ze het lekker uitzoeken, ze weten zelf ook wel dat het fout is.quote:
iemand die zoiets flikt is geen familie meer van mij.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik heb geen zusje
Die kloothommel waar ik het over had heeft daadwerkelijk 1,5 jaar gezeten voor doodslag.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:34 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
2 jaar voorwaardelijk zal in Nederland wel een taakstraf worden , en al zou het doorgaan.... Over 5 jaar is tie ik denk 48. Kan die dus gewoon weer verder gaan waar die gebleven was . Goede oplossing dus
Nee? Zou jij niet bij jezelf denken: "had ik er maar iets aan gedaan"?quote:Op maandag 11 mei 2009 14:33 schreef 68Chevelle het volgende:
Rijden ze kleine kindertjes dood?, niet jouw probleem
Je familie erbij naaien vind ik nog steeds minder kwalijk dan iemand bezopen achter het stuur laten kruipen en niks doen.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik heb geen zusje
Maar goed dat je nooit familie van mij was dan.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:35 schreef devlinmr het volgende:
iemand die zoiets flikt is geen familie meer van mij.
Gast denk je dat het makkelijk is ofzo en leuk?? Dat dit een "morele kwestie" is? Dat ik mijn eigen wil verraden? Nee straks rijden ze wel iemand dood, jouw ouders bijvoorbeeld , en dan? Waar blijf je dan met je NSB grappen en kutopmerkingen nou? Dat jij nou een laffe kutmongool bent die liever de ogen sluit voor dingen die spelen neemt niet weg dat er ook nog mensen zijn die wél verantwoording durven dragen.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ergens moet ik er inderdaad wel aan denken.....wanneer stopt de bemoeienis tegen andere mensen, let wel, ik praat niks goed, maar ik vind niet dat je er jouw probleem van moet maken, laat ze het lekker uitzoeken, ze weten zelf ook wel dat het fout is.
Rijden ze kleine kindertjes dood?, niet jouw probleem
Rijden ze mij dood, niet jouw probleem
Ga je in dit geval de moralist uithangen om de boel terecht te wijzen, en daarmee in een mogelijke vete terecht te komen, jouw probleem!!
nope, ik voel mij niet verantwoordelijk voor andermans daden, zou me wat zijn zeg.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee? Zou jij niet bij jezelf denken: "had ik er maar iets aan gedaan"?
Ieder weldenkend mens met een greintje gevoel zou zich schuldig voelen.
Gaat ze weerquote:Op maandag 11 mei 2009 14:51 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Gast denk je dat het makkelijk is ofzo en leuk?? Dat dit een "morele kwestie" is? Dat ik mijn eigen wil verraden? Nee straks rijden ze wel iemand dood, jouw ouders bijvoorbeeld , en dan? Waar blijf je dan met je NSB grappen en kutopmerkingen nou? Dat jij nou een laffe kutmongool bent die liever de ogen sluit voor dingen die spelen neemt niet weg dat er ook nog mensen zijn die wél verantwoording durven dragen.
En als tie geen familie meer wil zijn prima dan , beter zo dan dat die straks mensen kapot rijdt en ik de rest van mijn leven moet leven met de gedachte "had ik maar........."
Dit gaat niet om moraal vs klikken , dit gaat om het wél of niet accepteren dat iemand bewust andere , onschuldige levens op het spel zet , en dan moet ik me druk maken dat mensen me als een "verklikker" gaan zien? Tieft op man kutvent
Ik zou daar wel last van hebben hoor , als ik daadwerkelijk uit gemakzucht niets zou doen en er zouden doden vallen zou ik me toch behoorlijk kut voelenquote:Op maandag 11 mei 2009 14:53 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
nope, ik voel mij niet verantwoordelijk voor andermans daden, zou me wat zijn zeg.
Mwoah, vind ik iets te zwart-wit. Als ik iemand willens en wetens vanuit mijn huis zwaar bezopen in een auto zie stappen en er vindt vervolgens een heftig ongeluk plaats, voel ik me daar toch wel ietwat verantwoordelijk voor en enorm schuldig over.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:53 schreef 68Chevelle het volgende:
nope, ik voel mij niet verantwoordelijk voor andermans daden, zou me wat zijn zeg.
die dus, iedereen zijn of haar mening is er een, daar kunnen we het op een normale manier mee eeens of oneens zijnquote:
Nee iemand voor NSBer uitmaken vind jij dat een normale opmerking dan en vind je dat respect? Sorry hoorquote:Op maandag 11 mei 2009 14:56 schreef Re het volgende:
[..]
die dus, iedereen zijn of haar mening is er een, daar kunnen we het op een normale manier mee eeens of oneens zijn
Iemand doodrijden met je fiets ja?quote:Op maandag 11 mei 2009 14:57 schreef ArnoKlaassen het volgende:
allemaal leuk en wel maar waar trek je de grens? Alcohol met de fiets is net zo gevaarlijk als met de auto. Bel je dan ook? En wat als iemand zonder licht wegfietst? Ook maar bellen?
ik denk dat je die term niet lettterlijk moet nemen, sommige mensen vinden het nou eenmaal not done om je familie te verraden, 99% van de andere gevallen vinden dat je dat wel moet doenquote:Op maandag 11 mei 2009 14:56 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Nee iemand voor NSBer uitmaken vind jij dat een normale opmerking dan en vind je dat respect? Sorry hoor
Sorry maar een NSBer is wel degelijk een scheldwoord al denk jij van niet . En dus ja ik moet het wel melden anders is het ook weer niet goedquote:Op maandag 11 mei 2009 14:59 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat je die term niet lettterlijk moet nemen, sommige mensen vinden het nou eenmaal not done om je familie te verraden, 99% van de andere gevallen vinden dat je dat wel moet doen
En volgens mij al ergens genoemd, het niet melden van een zwaar misdrijf is ook strafbaar
Zou jij wel durven bellen dan of zijn het maar vage kenissen zeg maar?quote:Op maandag 11 mei 2009 15:02 schreef P.F het volgende:
Kennissen van mij (20-22 jaar..) rijden ook vaak dronken naar huis, Goeie tip van bellen + kenteken doorgeven!
En je voelt je dus ook niet verantwoordelijk voor iets dat je had kunnen voorkomen?quote:Op maandag 11 mei 2009 14:53 schreef 68Chevelle het volgende:
Niet elke keer dat iemand straalbezopen wegrijdt rijden ze iemand dood, dus als het gebeurd is het jammer, maar het is niet anders, ja en het is idd zwart-wit zien, het is tevens de makkelijkste methode om ermee om te gaan.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mwoah, vind ik iets te zwart-wit. Als ik iemand willens en wetens vanuit mijn huis zwaar bezopen in een auto zie stappen en er vindt vervolgens een heftig ongeluk plaats, voel ik me daar toch wel ietwat verantwoordelijk voor en enorm schuldig over.
In zoverre dat een slingerende fietser ook best voor een ongeluk kan zorgen doordat een auto moet uitwijken.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:59 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Iemand doodrijden met je fiets ja?
Sorry, waar in de bovenstaande tekst liet ik merken dat het iets anders was?quote:Op maandag 11 mei 2009 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En je voelt je dus ook niet verantwoordelijk voor iets dat je had kunnen voorkomen?
nee het is volgens mij strafbaarquote:Op maandag 11 mei 2009 15:06 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Niet elke keer dat iemand straalbezopen wegrijdt rijden ze iemand dood, dus als het gebeurd is het jammer, maar het is niet anders, ja en het is idd zwart-wit zien, het is tevens de makkelijkste methode om ermee om te gaan.
Stel je hebt later kinderen (of misschien heb je die al) en jouw zoontje of dochter geeft een partijtje en jullie gaan naar Duinrell , Tikibad of een of ander lokaal zwembad . En je ziet een van die kinderen helemaal onder de blauwe plekken zitten , zou je er dan werk van maken of niet?quote:Op maandag 11 mei 2009 15:07 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Sorry, waar in de bovenstaande tekst liet ik merken dat het iets anders was?
Nou ja.. Zaterdag was een vriend/kennis/overbuurjongen met de auto.. Dus hij halverwege: ja zullen we anders samen terug op jouw fiets? Dus ik: ja prima.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:04 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Zou jij wel durven bellen dan of zijn het maar vage kenissen zeg maar?
Ah op die manier, ja dat zou ik ook niet erg vinden. Zou een ander verhaal worden maybe als het een zus/broer of hele goede vriend zou zijn toch?quote:Op maandag 11 mei 2009 15:10 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou ja.. Zaterdag was een vriend/kennis/overbuurjongen met de auto.. Dus hij halverwege: ja zullen we anders samen terug op jouw fiets? Dus ik: ja prima.
RIjden we 100 meter, duurt het hem te lang, loopt hij terug naar z'n auto met z'n dronken hoofdToen heb ik hem nog even gezegd dat hij debiel bezig is..
Ik zou het wel durven doen ja.
1. Ik ben toch al verhuisd
2. Als het dan m'n vrienden niet meer zijn, I don't care. Ik heb nooit beweerd dat ik aardig ben.
Leuk mens om mee in een samenleving te leven ben jequote:Op maandag 11 mei 2009 15:07 schreef 68Chevelle het volgende:
Sorry, waar in de bovenstaande tekst liet ik merken dat het iets anders was?
Nee, is het ook niet, ik kan alleen oprecht aan zo'n kind vragen wat er aan de hand zou kunnen zijn, ik zou niet mogen twijfelen aan het gegeven antwoord, en als deze dan het plausibele verhaal van mishandeling zou opgeven dan is het niet de ouders die ik ermee ga confronteren.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:10 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Stel je hebt later kinderen (of misschien heb je die al) en jouw zoontje of dochter geeft een partijtje en jullie gaan naar Duinrell , Tikibad of een of ander lokaal zwembad . En je ziet een van die kinderen helemaal onder de blauwe plekken zitten , zou je er dan werk van maken of niet?
Volgens jouw logica beredeneren zou dat dan "niet jouw probleem zijn" toch?
Ik bedoelde ook te zeggen dat een familielid die dronken achter het stuur kruipt, voor mij geen familie meer is. En ik deze persoon wel degelijk "erbij zou naaien"quote:Op maandag 11 mei 2009 14:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar goed dat je nooit familie van mij was dan.
Het is niet mijn keuze geweest om familie te worden van mijn familie. Vrienden kies je, familie zit je mee opgescheept. Maar het blijven allemaal mensen. Als een familielid elke keer stomdronken toch gaat rijden na een verjaardag, zal ik op een gegeven moment, na met die persoon gesproken te hebben, zeker de politie bellen.
Ik heb persoonlijk maling aan de wet, het is een richtilijn voor zwakbegaafde personen die zelf geen principes hebben.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Leuk mens om mee in een samenleving te leven ben je
Andere mensen rijden zich dood? Boeit me niks! Had ik er iets aan kunnen doen? Ja, maar nog boeit het me niks!
Gelukkig vindt de wet je wél strafbaar als je willens en wetens iemand die dronken wil gaan autorijden, dat ook daadwerkelijk laat doen.
Ok, dan heb ik je woorden verkeerd geïnterpreteerd. Excuusquote:Op maandag 11 mei 2009 15:18 schreef devlinmr het volgende:
Ik bedoelde ook te zeggen dat een familielid die dronken achter het stuur kruipt, voor mij geen familie meer is. En ik deze persoon wel degelijk "erbij zou naaien"
Je zegt dat je het anderen niet belet om dronken te gaan rijden, ook al zie je dat iemand te dronken is om te rijden.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:18 schreef 68Chevelle het volgende:
Ik heb persoonlijk maling aan de wet, het is een richtilijn voor zwakbegaafde personen die zelf geen principes hebben.
Je beseft wel dat je het over een persoonlijke mening hebt he?quote:Op maandag 11 mei 2009 15:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je zegt dat je het anderen niet belet om dronken te gaan rijden, ook al zie je dat iemand te dronken is om te rijden.
Dat getuigt van geen principes hebben, en dus ben je zwakbegaafd, volgens je eigen opvatting.
Je antwoorden lieten dat al zien.
En dat gebeurt nu net niet.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:42 schreef 68Chevelle het volgende:
Als iedereen in deze maatschappij voor zichzelf zou kunnen zorgen, hoefde ik niet eens te letten op dit soort misstappen, laat staan dat ik er actie op zou moeten nemen.
Ik vind je knap beledigend, het kan geen kwaad om je excuses voor deze uitspraken aan te bieden.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat gebeurt nu net niet.
Maar goed, als jij de kans groter maakt dat onschuldige mensen doodgereden worden, ga je gang maar.
Misschien is het ook beter dat je ergens op een verlaten eiland gaat wonen, daar heb je helemaal geen last van mensen die niet op zichzelf kunnen passen. Is misschien een betere oplossing voor iedereen. En tot die oplossing ten uitvoer is gebracht: hou je gewoon aan de algemeen geldende regels (en die gelden dus ook voor jou) om de samenleving (what's in a word ey?) een beetje beter en veiliger te maken.
PS: ja, ik besef heel goed dat mijn persoonlijke mening is dat jij zwakbegaafd bent.
LOLquote:Op maandag 11 mei 2009 16:02 schreef 68Chevelle het volgende:
Ik vind je knap beledigend, het kan geen kwaad om je excuses voor deze uitspraken aan te bieden.
Dit is het verschil, mijnheer!, jij denkt met je hart, ik denk met mijn hoofd, ik respecteer jouw denkwijze, probeer dan ook de denkwijze van een ander te respecteren, ook al ben je het er niet mee eens.
Je komt nu over als een totaal intolerant persoon die niet alleen de denkwijzen van een ander disrespecteert, maar ook nog eens totaal onnodige uitspraken erbij betrekt.
Ik geef je nu de gelegenheid om je te verdedigen en het tot een net einde te brengen, omdat mijn geduld dat toelaat, maak er gebruik van.
Brrrrrrr wat een kilte hangt er om jou heen zeg!quote:Op maandag 11 mei 2009 16:02 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik vind je knap beledigend, het kan geen kwaad om je excuses voor deze uitspraken aan te bieden.
Dit is het verschil, mijnheer!, jij denkt met je hart, ik denk met mijn hoofd, ik respecteer jouw denkwijze, probeer dan ook de denkwijze van een ander te respecteren, ook al ben je het er niet mee eens.
Je komt nu over als een totaal intolerant persoon die niet alleen de denkwijzen van een ander disrespecteert, maar ook nog eens totaal onnodige uitspraken erbij betrekt.
Ik geef je nu de gelegenheid om je te verdedigen en het tot een net einde te brengen, omdat mijn geduld dat toelaat, maak er gebruik van.
Wat komen er anders voor consequenties?quote:Op maandag 11 mei 2009 16:02 schreef 68Chevelle het volgende:
Hij gaat een fles JD drinken en dan proberen TS dood te rijden!!quote:Op maandag 11 mei 2009 17:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat komen er anders voor consequenties?
Dat vroeg ik me ook af iddquote:
Wat een ongepaste kutopmerking is dat zegquote:Op maandag 11 mei 2009 17:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hij gaat een fles JD drinken en dan proberen TS dood te rijden!!
MIj mag je wel kietelen hoorquote:Op maandag 11 mei 2009 17:10 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Brrrrrrr wat een kilte hangt er om jou heen zeg!
Als ik je kietel ga je dan wel gewoon giechelen ? Of ga je dan op een vermanende manier corrigerent toespreken dat het niet in de lijn der verwachtingen ligt dat je dergelijk gedrag ooit van me zal accepteren?
Ik moest er anders wel hardop op om lachenquote:Op maandag 11 mei 2009 17:21 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Wat een ongepaste kutopmerking is dat zeg
Vast jaquote:Op maandag 11 mei 2009 17:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik moest er anders wel hardop op om lachen.
Ik heb niet over consequenties gesproken, ik wilde er alleen even de nadruk op leggen.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat komen er anders voor consequenties?
Ik zou me geen familie voelen met iemand die dronken achter het stuur gaat zitten. Zo'n idioot zou ik niet als familie willen. Ook al is het mijn familie dan zou ik precies dezelfde stappen ondernemen als bij ieder ander. Dronken achter het stuur zitten is een van de kwalijkste dingen die je kunt doen.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik heb geen zusje
Tof , dat verwoordt precies mijn gevoelens over die eikelquote:Op maandag 11 mei 2009 17:41 schreef 49euro het volgende:
[..]
Ik zou me geen familie voelen met iemand die dronken achter het stuur gaat zitten. Zo'n idioot zou ik niet als familie willen. Ook al is het mijn familie dan zou ik precies dezelfde stappen ondernemen als bij ieder ander. Dronken achter het stuur zitten is een van de kwalijkste dingen die je kunt doen.
Zoals je in de topics kunt lezen ben ik wat het onderwerp betreft niet erg corrigerend, dat ik aangevallen wordt op mijn ingeving is mijn probleem, en dat heb ik opgepakt.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:10 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Brrrrrrr wat een kilte hangt er om jou heen zeg!
Als ik je kietel ga je dan wel gewoon giechelen ? Of ga je dan op een vermanende manier corrigerent toespreken dat het niet in de lijn der verwachtingen ligt dat je dergelijk gedrag ooit van me zal accepteren?
Het kwam op mij zo 'or else ...' over. Vandaar.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:39 schreef 68Chevelle het volgende:
Ik heb niet over consequenties gesproken, ik wilde er alleen even de nadruk op leggen.
Vermoeden had ik alquote:Op maandag 11 mei 2009 17:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het kwam op mij zo 'or else ...' over. Vandaar.
Ben je een jurist ofzo? Constant met een weegschaaltje kijken of datgene wat je inbrengt wel neutraal c.q. onderbouwt is? Ik neem aan dat je toch ook dingen voelt? Maar dank voor het compliment dan maar , ik ben soms opvliegerig dus het rustige en beschouwende stukje van anderen is iets dat je me wellicht met het nodige nog kunt bijbrengen (in een ander topic) , dank iigquote:Op maandag 11 mei 2009 17:43 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Zoals je in de topics kunt lezen ben ik wat het onderwerp betreft niet erg corrigerend, dat ik aangevallen wordt op mijn ingeving is mijn probleem, en dat heb ik opgepakt.
Top in ieder geval dat je niet op het niveau van je eerste reactie bent doorgegaan, ik zag het als iets dusdanig emotioneels, dat ik het de moeite niet meer waard vond om erop te reageren.![]()
Maar goed, in de afgelopen reacties is mijn standpunt daarover duidelijk geweest, tenzij er vragen zijn, raad ik aan verder te gaan waar het topic gebleven is zodat ik het verder met rust kan laten.
Ik voel inderdaad dingen, ook al probeer ik het aardig te vermijden, ik heb in mijn leven 2 keer zeer goede vrienden verloren door nadelen van drugsgebruik, in mijn ogen gelijk te stellen met alcohol, 1 van die vrienden leeft nog, maar hij weet niet wie ik ben, heeft een gat in zijn hals en rijdt rond in een rolstoel, oorzaak was onder invloed van hash keren op een autoweg (N57) Hellevoetsluis - Brielle to be exact met een Suzuki Alto type 1985.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:49 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Ben je een jurist ofzo? Constant met een weegschaaltje kijken of datgene wat je inbrengt wel neutraal c.q. onderbouwt is? Ik neem aan dat je toch ook dingen voelt? Maar dank voor het compliment dan maar , ik ben soms opvliegerig dus het rustige en beschouwende stukje van anderen is iets dat je me wellicht met het nodige nog kunt bijbrengen (in een ander topic) , dank iig
Ik snap het een beetje ja , tevens is oprecht neutraal zaken kunnen beoordelen zonder meningen , zonder oordeel en vooral zonder eigenbelang het kostbaarste en hoogste wat een mens kan bereiken.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:00 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik voel inderdaad dingen, ook al probeer ik het aardig te vermijden, ik heb in mijn leven 2 keer zeer goede vrienden verloren door nadelen van drugsgebruik, in mijn ogen gelijk te stellen met alcohol, 1 van die vrienden leeft nog, maar hij weet niet wie ik ben, heeft een gat in zijn hals en rijdt rond in een rolstoel, oorzaak was onder invloed van hash keren op een autoweg (N57) Hellevoetsluis - Brielle to be exact met een Suzuki Alto type 1985.
Het tweede geval is hier te lezen:
http://www.peterrdevries.nl/column/textcolumnpeter132.htm
http://www.peterrdevries.(...)etertelegraaf029.htm
Ik heb het 1 en ander meegemaakt, en ben daar emotioneel gezien behoorlijk wat harder van geworden, ik heb het meegemaakt, gezien en ik laat nooit meer mijn emoties bepalen door stommigheden van een ander, wat dat betreft heb ik mijn lesje wel geleerd.
Prima, ik was wel werkelijk verbaasd dat ik er zo'n zee van reacties op zou terugkrijgen.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:20 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Ik snap het een beetje ja , tevens is oprecht neutraal zaken kunnen beoordelen zonder meningen , zonder oordeel en vooral zonder eigenbelang het kostbaarste en hoogste wat een mens kan bereiken.
En cannabis is ook verboden , maar de controle is nauwelijks toereikend (al zijn ze daar nu wel mee bezig , daar krijg jij je vrienden niet mee terug) toch tof dat je reageerde
Gewoon doen , je krijgt vanzelf van dees of geen een spiegel voorgehoudenquote:Op maandag 11 mei 2009 18:34 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Prima, ik was wel werkelijk verbaasd dat ik er zo'n zee van reacties op zou terugkrijgen.
Ik denk dat ik maar niet al te veel in dit forum moet gaan reageren, ik heb nog veel meer van dit soort idioterie op mijn lijst.
quote:Op maandag 11 mei 2009 18:34 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Prima, ik was wel werkelijk verbaasd dat ik er zo'n zee van reacties op zou terugkrijgen.
Ik denk dat ik maar niet al te veel in dit forum moet gaan reageren, ik heb nog veel meer van dit soort idioterie op mijn lijst.
Ik kijk wel uit, ik ben al een keer voor NSB-er uitgemaakt, semi-gezellig persoon waarvoor aangeraden wordt maar een onbewoond eiland uit te zoeken en weet ik veel wat nog meer.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:47 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Tegengas is toch niet erg?
Beide kanten op niet.
Ik denk juist gezond voor de partijen, en júist interessant voor de overige lezers.
quote:Op maandag 11 mei 2009 19:05 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit, ik ben al een keer voor NSB-er uitgemaakt, semi-gezellig persoon waarvoor aangeraden wordt maar een onbewoond eiland uit te zoeken en weet ik veel wat nog meer.
Als ik een filosofie van mezelf neer zou zetten zou er minimaal 6 keer "Nazi", 12 keer "asociaal", 5 keer "ongehoord" en een keer of 30 verscheidene besmettelijke ziektes langskomen in een reactie of 10, vind je het erg dat ik het laat?![]()
Ontopic, het zal misschien best meevallen maar het is behoorlijke kost om in je eentje te gaan verantwoorden tegen een compleet subforum.
Je bent volgens mij zelfs strafbaar als je niet ingrijpt als stomdronken mensen achter het stuur gaan zitten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:26 schreef Fortitudo het volgende:
wat een stelletje nazi's hier zeg.
je ouders broer/zus/zwager ergens bijlappen zodat ze hun baan kwijt raken.![]()
![]()
dat ze alcohol drinken is niet goed, misschien moet je ze er eens duidelijk op aan spreken en dan bedoel ik niet mompelend zoals een gemiddelde autist dat zou doen. en wat zeggen je ouders ervan, die zijn broer/zus/zager/etc. van je oom en tante.
ik zou ze gewoon aanspreken en zeggen dat ze als ze met alcohol achter het stuur gaan zitten ze niet meer welkom zijn. dan verlink je ze er niet bij en dan maak je ze duidelijk dat het niet kan wat ze doen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:54 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Je bent volgens mij zelfs strafbaar als je niet ingrijpt als stomdronken mensen achter het stuur gaan zitten.
Daarnaast vind ik het moreel volstrekt ontoelaatbaar.
Bovendien heeft TS zo te zien geen warme familie gevoelens bij dit stel.
Maar goed, ieder zijn mening dan.
Maar ze zijn ook niet welkom meer op haar verjaardag, het is op de verjaardagen van familie.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:24 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
ik zou ze gewoon aanspreken en zeggen dat ze als ze met alcohol achter het stuur gaan zitten ze niet meer welkom zijn. dan verlink je ze er niet bij en dan maak je ze duidelijk dat het niet kan wat ze doen.
Lul niet zo dom, dat doen ze toch zelf. Ze stappen zelf met drank op achter het stuur, dat wordt ze niet opgelegd of zo.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:26 schreef Fortitudo het volgende:
wat een stelletje nazi's hier zeg.
je ouders broer/zus/zwager ergens bijlappen zodat ze hun baan kwijt raken.![]()
Stel deze vraag eens aan de politie. Wat je er mee aan moet.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:32 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Okay, hier zit ik toch al een poosje mee en kom er niet uit wat wijsheid is om te doen vandaar de vraag wat jullie zouden doen...
Een oom en tante van mij zijn nogal van het zuipen , niet gezellig een biertje of 5 maar echt 1 fles wijn , wat likeurtjes en dan nog een halve krat bier tot ze straallam zijn.
Ook op verjaardagen , eigenlijk de enigste plek waar ik ze nog tegen het lijf loop zuipen veelsteveel.![]()
Vervolgens gaan ze naar huis en kruipt hij totaal dronken gewoon achter het stuur. Op de weg die ze rijden om thuis te moeten komen gebeuren relatief veel ongelukken met dodelijk afloop (Rijksweg N99 voor de kenners) en ik vind het echt niet kunnen dat ze dusdanig onder invloed van alcohol terugrijden.
Niet voor hun want boeit me geen flikker als ze zich kapot rijden , maar er zal een gezinnetje ze tegemoet rijden en er frontaal opklappen .
Ze rijden in een Volvo XC-90 dus de kans dat de tegenliggers het niet redden is vrij groot al maakt het merk auto niet uit of je wel of niet dronken rijdt.![]()
Ze aanspreken helpt niet (worden ze OF pissig OF ze doen alsof je je druk maakt om bijzaken)
Mijn vraag is wat kan ik doen om te voorkomen dan deze onverantwoorde debielen nog bezopen achter het stuur kruipen? Meld misdaad anoniem bellen als ze net wegrijden of is dat een kutstreek?
Graag advies gevraagd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |