quote:Op maandag 11 mei 2009 11:32 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Okay, hier zit ik toch al een poosje mee en kom er niet uit wat wijsheid is om te doen vandaar de vraag wat jullie zouden doen...
Een oom en tante van mij zijn nogal van het zuipen , niet gezellig een biertje of 5 maar echt 1 fles wijn , wat likeurtjes en dan nog een halve krat bier tot ze straallam zijn.
Ook op verjaardagen , eigenlijk de enigste plek waar ik ze nog tegen het lijf loop zuipen veelsteveel.![]()
Vervolgens gaan ze naar huis en kruipt hij totaal dronken gewoon achter het stuur. Op de weg die ze rijden om thuis te moeten komen gebeuren relatief veel ongelukken met dodelijk afloop (Rijksweg N99 voor de kenners) en ik vind het echt niet kunnen dat ze dusdanig onder invloed van alcohol terugrijden.
Niet voor hun want boeit me geen flikker als ze zich kapot rijden
Dat dus.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:33 schreef Snakey het volgende:
Bel de politie zodra ze dronken in de auto stappen .
quote:Op maandag 11 mei 2009 11:32 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Meld misdaad anoniem bellen als ze net wegrijden of is dat een kutstreek?
Ik zie ze op verjaardagen van andere familieleden (zelf vier ik het zogenaamd nooitquote:Op maandag 11 mei 2009 11:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan nodig je ze toch lekker niet meer uit op je verjaardag. Leuk als je familie zo over je denkt.. Ga je wel naar de begrafenis als het zover is? En zeg je dan ook deze woorden?
Geen drank geven werkt niet , althans het zou wel werken maar de ooms en tantes waar ze komen zijn te laf om er iets van te zeggen (als ze al zouden luisteren) .Een nichtje en ik hebben er al een aantal keren wat over gezegd , echter de subtiele manier werkt niet en de minder subtiele manier werkt ook niet want dan gaan ze (met name hij) ruzie maken en vervolgens alsnog zuipenquote:Op maandag 11 mei 2009 11:35 schreef marcel-o het volgende:
Als je het je al niet boeit dat ze zich kapotrijden, zou k t anoniem melden ja.
* steek banden lek.
* suiker bij benzine.
* pak sleutels af.
* schenk ze geen drank!
* nodig ze NIET meer uit.
Waarom reageer je zo? Spiegeltje?quote:Op maandag 11 mei 2009 11:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan nodig je ze toch lekker niet meer uit op je verjaardag. Leuk als je familie zo over je denkt.. Ga je wel naar de begrafenis als het zover is? En zeg je dan ook deze woorden?
Ik heb het serieus overwogen . Echter hij is soort van vertegenwoordiger en zonder auto is hij vrijwel zeker zijn baan kwijt en zij heeft volgens mij dr hele leven nog niet gewerkt.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:37 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat dacht je van gewoon 112 bellen als het zo ver is??
Blijkens je verhaal kunnen de betreffende oom en tante je niet zoveel schelen en mogelijk red je een medemens.
Omdat de TS overkomt als een internethero die zijn familie niet durft aan te spreken op gedrag. Absoluut geen spiegeltje, ik rijd vrijwel nooit (lastig zonder autoquote:Op maandag 11 mei 2009 11:45 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Waarom reageer je zo? Spiegeltje?
Zelf een alcomobilist?
Zo denkt de wereld dus over je!
Geen verzachtende omstandigheden imo. Wie niet horen wil, moet maar voelen.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Ik heb het serieus overwogen . Echter hij is soort van vertegenwoordiger en zonder auto is hij vrijwel zeker zijn baan kwijt en zij heeft volgens mij dr hele leven nog niet gewerkt.![]()
Daarbij hebben ze 4 kindjes waarvan allen onder de 12 en de jongste is 8 maanden. Gelukkig komen die bijna nooit mee met verjaardagen , maar als ik heb er dus (terecht) bij zou lappen heb ik die kleintjes er ook mee.
Als je de politie niet belt, rijdt ie zich vroeger of later dood.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Ik heb het serieus overwogen . Echter hij is soort van vertegenwoordiger en zonder auto is hij vrijwel zeker zijn baan kwijt en zij heeft volgens mij dr hele leven nog niet gewerkt.![]()
Daarbij hebben ze 4 kindjes waarvan allen onder de 12 en de jongste is 8 maanden. Gelukkig komen die bijna nooit mee met verjaardagen , maar als ik heb er dus (terecht) bij zou lappen heb ik die kleintjes er ook mee.
Dat dus. Gewoon de politie bellen. Geen reden om ze zo te laten rijden.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Geen verzachtende omstandigheden imo. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
En met een fiets kom je met kinderen ook een heel eind.
Daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in , volgende keer dan maar gewoon bellen idd.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je de politie niet belt, rijdt ie zich vroeger of later dood.
Da's nog een tikkie veul erger voor de kids.
Denk je in in de persoon die ze wellicht in de toekomst dood zullen rijden. Die heeft waarschijnlijk ook kindjes, en zat zeer waarschijnlijk wel nuchter achter het stuur.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Nou weet je he....... T liefste zou ik willen dat hij zijn rijbewijs tijdelijk kwijtraakt en een cursus krijgt of bepaalde voorwaarden zodat die niet meer dronken gaat rijden.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:59 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Denk je in in de persoon die ze wellicht in de toekomst dood zullen rijden. Die heeft waarschijnlijk ook kindjes, en zat zeer waarschijnlijk wel nuchter achter het stuur.
Vanalles geprobeert , zelfs om ze thuis te brengen (40 km heen en 40 terugquote:
wat hij zegt.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:33 schreef Snakey het volgende:
Bel de politie zodra ze dronken in de auto stappen .
Hou eens op met smoesjes verzinnen . jij en je ouders zijn net zo verantwoordelijk als jullie ze willens en wetens dronken laten rijdenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Nou weet je he....... T liefste zou ik willen dat hij zijn rijbewijs tijdelijk kwijtraakt en een cursus krijgt of bepaalde voorwaarden zodat die niet meer dronken gaat rijden.
Weet zeker dat als ik zou bellen en ze houden hem aan dat het x aantal jaren exit is met rijden , gevolg is dat ik hun incl kids rechtstreeks de bijstand intrap.
Oorzaak-gevolg. Als hij ervoor kiest om lam achter het stuur te gaan, kiest hij ervoor om zijn rijbewijs op het spel te zetten...quote:Op maandag 11 mei 2009 12:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Nou weet je he....... T liefste zou ik willen dat hij zijn rijbewijs tijdelijk kwijtraakt en een cursus krijgt of bepaalde voorwaarden zodat die niet meer dronken gaat rijden.
Weet zeker dat als ik zou bellen en ze houden hem aan dat het x aantal jaren exit is met rijden , gevolg is dat ik hun incl kids rechtstreeks de bijstand intrap.
Zoals je zegt , als die iemand doodrijdt of zichzelf dan is het leed helemaal niet te overzien. De waarheid is hard maar dit is wel de meest rechtvaardige oplossing al weet ik dat hij toch niet betert thx
Lieve schat ik probeer wat binnen mijn macht ligt goed? Mijn ouders moeten hem ook niet , en dat andere ooms en tantes ze wel uitnodigen en inschenken kunnen wij niets aan doen ok?quote:Op maandag 11 mei 2009 12:08 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hou eens op met smoesjes verzinnen . jij en je ouders zijn net zo verantwoordelijk als jullie ze willens en wetens dronken laten rijden
Je snapt het niet, hij boeit me nietquote:Op maandag 11 mei 2009 12:10 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Oorzaak-gevolg. Als hij ervoor kiest om lam achter het stuur te gaan, kiest hij ervoor om zijn rijbewijs op het spel te zetten...
Er wordt vanalles aangedragen maar jij verzint steeds wat zieligs , kindertjes in de bijstand , geen auto hebben bla bla blaquote:Op maandag 11 mei 2009 12:11 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Lieve schat ik probeer wat binnen mijn macht ligt goed? Mijn ouders moeten hem ook niet , en dat andere ooms en tantes ze wel uitnodigen en inschenken kunnen wij niets aan doen ok?
Nou, de bijstand intrappen dan maarquote:Op maandag 11 mei 2009 12:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Zoals je zegt , als die iemand doodrijdt of zichzelf dan is het leed helemaal niet te overzien. De waarheid is hard maar dit is wel de meest rechtvaardige oplossing al weet ik dat hij toch niet betert thx
1 ik ben geent vent en 2 heb ik volgens mij gezegd dat ik ging bellen of niet dan?quote:Op maandag 11 mei 2009 12:13 schreef N.icka het volgende:
[..]
Er wordt vanalles aangedragen maar jij verzint steeds wat zieligs , kindertjes in de bijstand , geen auto hebben bla bla bla
Wees een vent en bel de politie en zeg je familie dit!
Klaar
Neem aan dat ze beide een rijbewijs hebben..? Dan raakt er 1 hem kwijt, de ander kan dan rijden.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:12 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Je snapt het niet, hij boeit me nietZe hebben net een nieuw huis gekocht , econmisch onzekere tijden en een dergelijk actie zorgt er terecht voor dat hij zijn roze papiertje kwijtraakt . Dan mag ik het toch nog wel kut vinden voor die kleintjes??
Heb geen medelijden met hun , totaal niet . Ging me om de randverschijnselen. Mja ik ga wel bellen, moet maar gewoon idd voor er doden vallen.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:13 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Nou, de bijstand intrappen dan maar
En daar zou ik me niet schuldig over voelen ook. Ik heb totaal geen medelijden met deze mensen.
Als ze mij in dronken toestand aanrijden zodat ik in een rolstoel beland of overlijd zullen ze er wsl nog geen nacht van wakker liggen. Ff "goh, wat erg" mompelen en de draad weer (vrolijk) oppakken ligt meer in de lijn der verwachting
Nou gedraag je dan als een ventquote:Op maandag 11 mei 2009 12:15 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
1 ik ben geent vent en 2 heb ik volgens mij gezegd dat ik ging bellen of niet dan?![]()
Leer lezen kreng
Dat is je geraden ook. Want dit topic is geen aflaat of middel om je schuldgevoel te sussenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:15 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
1 ik ben geent vent en 2 heb ik volgens mij gezegd dat ik ging bellen of niet dan?![]()
Leer lezen kreng
Ze zuipen allebei volop dus lost niets op , het zou leuk zijn als ze zo een startonderbreker hebben op last van de politie zodat ze niet kunnen rijden met drank op.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:16 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Neem aan dat ze beide een rijbewijs hebben..? Dan raakt er 1 hem kwijt, de ander kan dan rijden.
Dat is nooit de insteek geweest he....quote:Op maandag 11 mei 2009 12:17 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Dat is je geraden ook. Want dit topic is geen aflaat of middel om je schuldgevoel te sussen
Zeg jij. Maar je hebt nog niet gebeld en al wel dit topic geopend. Dus de feiten zeggen mij iets anders...quote:Op maandag 11 mei 2009 12:19 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Dat is nooit de insteek geweest he....
quote:Op maandag 11 mei 2009 11:56 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in , volgende keer dan maar gewoon bellen idd.
Ik zit nu niet op een verjaardag héquote:Op maandag 11 mei 2009 12:22 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Zeg jij. Maar je hebt nog niet gebeld en al wel dit topic geopend. Dus de feiten zeggen mij iets anders...
Als ze de kinderen wèl een keer bij zich hebben zou ik zéker bellenquote:Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef Newyorkuni22 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |