abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68898988
Okay, hier zit ik toch al een poosje mee en kom er niet uit wat wijsheid is om te doen vandaar de vraag wat jullie zouden doen...

Een oom en tante van mij zijn nogal van het zuipen , niet gezellig een biertje of 5 maar echt 1 fles wijn , wat likeurtjes en dan nog een halve krat bier tot ze straallam zijn.
Ook op verjaardagen , eigenlijk de enigste plek waar ik ze nog tegen het lijf loop zuipen veelsteveel.

Vervolgens gaan ze naar huis en kruipt hij totaal dronken gewoon achter het stuur. Op de weg die ze rijden om thuis te moeten komen gebeuren relatief veel ongelukken met dodelijk afloop (Rijksweg N99 voor de kenners) en ik vind het echt niet kunnen dat ze dusdanig onder invloed van alcohol terugrijden.

Niet voor hun want boeit me geen flikker als ze zich kapot rijden , maar er zal een gezinnetje ze tegemoet rijden en er frontaal opklappen .
Ze rijden in een Volvo XC-90 dus de kans dat de tegenliggers het niet redden is vrij groot al maakt het merk auto niet uit of je wel of niet dronken rijdt.

Ze aanspreken helpt niet (worden ze OF pissig OF ze doen alsof je je druk maakt om bijzaken )
Mijn vraag is wat kan ik doen om te voorkomen dan deze onverantwoorde debielen nog bezopen achter het stuur kruipen? Meld misdaad anoniem bellen als ze net wegrijden of is dat een kutstreek?

Graag advies gevraagd!
  maandag 11 mei 2009 @ 11:33:50 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_68899057
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:32 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Okay, hier zit ik toch al een poosje mee en kom er niet uit wat wijsheid is om te doen vandaar de vraag wat jullie zouden doen...

Een oom en tante van mij zijn nogal van het zuipen , niet gezellig een biertje of 5 maar echt 1 fles wijn , wat likeurtjes en dan nog een halve krat bier tot ze straallam zijn.
Ook op verjaardagen , eigenlijk de enigste plek waar ik ze nog tegen het lijf loop zuipen veelsteveel.

Vervolgens gaan ze naar huis en kruipt hij totaal dronken gewoon achter het stuur. Op de weg die ze rijden om thuis te moeten komen gebeuren relatief veel ongelukken met dodelijk afloop (Rijksweg N99 voor de kenners) en ik vind het echt niet kunnen dat ze dusdanig onder invloed van alcohol terugrijden.

Niet voor hun want boeit me geen flikker als ze zich kapot rijden

Dan nodig je ze toch lekker niet meer uit op je verjaardag. Leuk als je familie zo over je denkt.. Ga je wel naar de begrafenis als het zover is? En zeg je dan ook deze woorden?
  maandag 11 mei 2009 @ 11:35:02 #4
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68899085
Als je het je al niet boeit dat ze zich kapotrijden, zou k t anoniem melden ja.

* steek banden lek.
* suiker bij benzine.
* pak sleutels af.
* schenk ze geen drank!
* nodig ze NIET meer uit.
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_68899110
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:33 schreef Snakey het volgende:
Bel de politie zodra ze dronken in de auto stappen .
Dat dus.
En ontken dat jij het gedaan hebt.
"Het zal wel een buurman geweest zijn."
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_68899115
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:32 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Meld misdaad anoniem bellen als ze net wegrijden of is dat een kutstreek?
pi_68899148
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dan nodig je ze toch lekker niet meer uit op je verjaardag. Leuk als je familie zo over je denkt.. Ga je wel naar de begrafenis als het zover is? En zeg je dan ook deze woorden?
Ik zie ze op verjaardagen van andere familieleden (zelf vier ik het zogenaamd nooit ) En ik ga naar de begrafenis omdat mijn ouders en anderen het zouden waarderen , zeker niet voor hun. Van mij mogen ze serieus oprotten met hun gezuip en debiele gedrag.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:37:14 #8
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68899167
Dronken achter het stuur is een zware misdaad trouwens.

met n glas wijn teveel mag je al 5 uur brommen en ¤250,- neerleggen
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  maandag 11 mei 2009 @ 11:37:45 #9
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_68899191
Wat dacht je van gewoon 112 bellen als het zo ver is??

Blijkens je verhaal kunnen de betreffende oom en tante je niet zoveel schelen en mogelijk red je een medemens.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:39:17 #10
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68899242
Al die volwassenen die hen vol laten lopen en dan in de auto laten stappen zijn wat mij betreft net zo schuldig
  maandag 11 mei 2009 @ 11:43:49 #11
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_68899426
Aiaiaiai.

Levensdilemma. Voor de wereld zou het beter zijn als je die mensen uit de auto zou weten te houden, of inderdaad ergens aan zou kunnen geven zodra ze bezopen die auto instappen.

Maar goed. Ik denk dat iedereen dit dilemma kent. Ik ga er vanuit dat die mensen niet naar je luisteren als jij zegt dat ze niet in die auto moeten stappen. (Zeker als ze al bezopen zijn)
Je hebt het over een oom en tante. Ik denk dat je hun generatiegenoten (vader moeder, ooms en tantes, oftewel broers en zussen van het betreffende familielid, of misschien zelfs wel hun ouders, jouw opa en oma) in moet schakelen om dit ijzer uit het vuur te halen. Naar jou zullen ze vast niet luisteren, alleen boos op je worden. Je kunt het beste die andere oudere mensen op hun verantwoordelijkheid aanspreken, dat zij het ook laten gebeuren dat hun broer/zus/kind als een disaster waiting to happen de weg op gaan.

Lastig. Tof dat je het je aantrekt. De wereld is vol van mensen die het zwijgend laten gebeuren. Bedenk dat je je heel wat op de hals haalt door dit aan te zwengelen. Je bent vast niet de enige in de familie die het ziet gebeuren. En ook vast niet de enige die weleens denkt dat het crimineel is.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_68899454
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:35 schreef marcel-o het volgende:
Als je het je al niet boeit dat ze zich kapotrijden, zou k t anoniem melden ja.

* steek banden lek.
* suiker bij benzine.
* pak sleutels af.
* schenk ze geen drank!
* nodig ze NIET meer uit.
Geen drank geven werkt niet , althans het zou wel werken maar de ooms en tantes waar ze komen zijn te laf om er iets van te zeggen (als ze al zouden luisteren) .Een nichtje en ik hebben er al een aantal keren wat over gezegd , echter de subtiele manier werkt niet en de minder subtiele manier werkt ook niet want dan gaan ze (met name hij) ruzie maken en vervolgens alsnog zuipen

En we zijn dan ook op andermans verjaardag , in andermans huis dus drank weigeren gaat gewoon niet.
Heb het er ook met de betreffende ooms en tantes over gehad , maar die zien het als hun probleem en moeten ze zelf weten

Sleutels verstoppen zou misschien wel kunnen al zie ik die debiel er wel voor aan dat hij dan van iemand anders de auto leent om zijn reserve sleutels thuis op te gaan halen
  maandag 11 mei 2009 @ 11:45:56 #13
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_68899505
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom reageer je zo? Spiegeltje?
Zelf een alcomobilist?
Zo denkt de wereld dus over je!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_68899520
Ondanks dat het als een rotstreek klinkt tegenover familie gewoon 112 bellen en melden. Je kunt er iemand mee redden. Hopelijk zullen ze dan leren van hun fout als ze een flinke boete krijgen.

Mijn neef ging in de ochtend van oud en nieuw rond 5 uur nog naar huis rijden. Ik ging ervan uit dat hij bleef slapen omdat hij al toch behoorlijk gedroken had. Hij weigerde op het bod in te gaan om te logeren.

Nog niet eens 10 minuten van mijn huis was er dus een alcoholcontrole. Hij is zijn rijbewijs voor een jaar kwijt en kreeg dus een boete van rond 1500 euro. Voortaan denkt hij wel goed na als hij iets drinkt.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_68899531
Wat Snakey al aangaf, aangeven die lui.
pi_68899564
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:37 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat dacht je van gewoon 112 bellen als het zo ver is??

Blijkens je verhaal kunnen de betreffende oom en tante je niet zoveel schelen en mogelijk red je een medemens.
Ik heb het serieus overwogen . Echter hij is soort van vertegenwoordiger en zonder auto is hij vrijwel zeker zijn baan kwijt en zij heeft volgens mij dr hele leven nog niet gewerkt.
Daarbij hebben ze 4 kindjes waarvan allen onder de 12 en de jongste is 8 maanden. Gelukkig komen die bijna nooit mee met verjaardagen , maar als ik heb er dus (terecht) bij zou lappen heb ik die kleintjes er ook mee.
pi_68899666
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:45 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Waarom reageer je zo? Spiegeltje?
Zelf een alcomobilist?
Zo denkt de wereld dus over je!
Omdat de TS overkomt als een internethero die zijn familie niet durft aan te spreken op gedrag. Absoluut geen spiegeltje, ik rijd vrijwel nooit (lastig zonder auto ).
  maandag 11 mei 2009 @ 11:51:01 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68899673
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Ik heb het serieus overwogen . Echter hij is soort van vertegenwoordiger en zonder auto is hij vrijwel zeker zijn baan kwijt en zij heeft volgens mij dr hele leven nog niet gewerkt.
Daarbij hebben ze 4 kindjes waarvan allen onder de 12 en de jongste is 8 maanden. Gelukkig komen die bijna nooit mee met verjaardagen , maar als ik heb er dus (terecht) bij zou lappen heb ik die kleintjes er ook mee.
Geen verzachtende omstandigheden imo. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
En met een fiets kom je met kinderen ook een heel eind.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_68899691
quote:
Als je de politie niet belt, rijdt ie zich vroeger of later dood.
Da's nog een tikkie veul erger voor de kids.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:54:10 #20
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_68899776
Geef ze idd aan bij meld misdaad anoniem. Zeg dat de politie klaar moet staan op een bepaalde plek en dat je ze update als ze weggaan. Geef kenteken en type auto door en laat ze maar even op de blaren zitten..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_68899799
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Geen verzachtende omstandigheden imo. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
En met een fiets kom je met kinderen ook een heel eind.
Dat dus. Gewoon de politie bellen. Geen reden om ze zo te laten rijden.
pi_68899867
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je de politie niet belt, rijdt ie zich vroeger of later dood.
Da's nog een tikkie veul erger voor de kids.
Daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in , volgende keer dan maar gewoon bellen idd.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:58:32 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68899933
gewoon je locale politiebureau verwittigen dat je een dronken stel thuis hebt die van plan is in de auto te gaan stappen en dat je je zorgen maakt.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68899963
quote:

[..]

Denk je in in de persoon die ze wellicht in de toekomst dood zullen rijden. Die heeft waarschijnlijk ook kindjes, en zat zeer waarschijnlijk wel nuchter achter het stuur.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68899987
gewoon 112 bellen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')