abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2009 @ 13:38:19 #51
93664 waht
Mushir
pi_68869072
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit vind ik zo'n onzin.

En als je dit echt vindt, dan moet je ook geen nieuws meer kijken/lezen, want in principe komt het al het nieuws bij Murdoch vandaan.
Hij is baas van FOX. Derhalve Goebbels.

Maar wees maar gerust, ik neem al het nieuws met een korrel zout.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_68869081
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad maximaal 5 bedrijven die wereldnieuws maken in deze wereld, de rest doet niks anders dan copy-pasten en herschrijven.
Of constateren dat er wat is, terplaatse gaan en eigen details bijschrijven waardoor het effectief al een eigen bericht word.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:38:59 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68869095
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:32 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maar wat is de meerwaarde van dat zgn kwaliteits content?
Wat is er daar beter dan wat ik bijvoorbeeld op nu.nl lees?
Op Nu.nl lees ik alleen maar standaard nieuws, wat exact hetzelfde is dat ik op alle andere sites lees. Het zijn op z'n best iets anders verwoorde standaard berichten van het ANP die op duizenden andere plaatsen te vinden zijn. Een pure commodity dus die nauwelijks waarde heeft.

Diepte analyses, eigen research of opinie door interessante/ deskundige mensen is iets dat wel meerwaarde heeft, maar voor dat soort dingen wordt er allang betaald.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68869121
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Of constateren dat er wat is, terplaatse gaan en eigen details bijschrijven waardoor het effectief al een eigen bericht word.
Lees voor de gein morgen maar eens een keertje allemaal verschillende kranten, en dan bedoel ik niet die gratis wegwerp-krantjes, want dat is sowieso 1 pot nat, maar ik bedoel dus de betaal kranten en je zal zien dat het in feite allemaal hetzelfde is.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 10 mei 2009 @ 13:41:38 #55
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68869178
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:35 schreef McKillem het volgende:
En daar heb ik wat precies aan?
Het nieuws houd ik alleenmaar bij voor dingen die direct op mij effect kunnen hebben (zoals die griepshit om maar een voorbeeld te noemen) de rest kan mij niet aan mijn reet roesten, in grote lijnen.
Ik denk niet dat er zo achterlijk veel mensen zijn die gaan betalen voor nieuws, als de simpele berichtgeving van bijvoorbeeld nu.nl voldoende is.
Dat geldt voor jou en een hoop andere mensen, maar kennelijk is er wel degelijk behoefte aan betaalde content, gezien het feit dat het al wordt aangeboden. Ik heb die diepgang ook nergens voor nodig, maar lees bv wel weer de National Geographic (betaald) omdat er vaak content in staat die dieper op de materie ingaat op het vlak wat mij interesseert.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_68869180
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:38 schreef waht het volgende:

[..]

Hij is baas van FOX. Derhalve Goebbels.

Maar wees maar gerust, ik neem al het nieuws met een korrel zout.
Murdoch is de baas (of heeft aandelen) bij legio bedrijven.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68869199
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:35 schreef McKillem het volgende:

[..]

En daar heb ik wat precies aan?
Het nieuws houd ik alleenmaar bij voor dingen die direct op mij effect kunnen hebben (zoals die griepshit om maar een voorbeeld te noemen) de rest kan mij niet aan mijn reet roesten, in grote lijnen.
Ik denk niet dat er zo achterlijk veel mensen zijn die gaan betalen voor nieuws, als de simpele berichtgeving van bijvoorbeeld nu.nl voldoende is.
Jezus, wat ben jij een simpele ziel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_68869204
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Lees voor de gein morgen maar eens een keertje allemaal verschillende kranten, en dan bedoel ik niet die gratis wegwerp-krantjes, want dat is sowieso 1 pot nat, maar ik bedoel dus de betaal kranten en je zal zien dat het in feite allemaal hetzelfde is.
En dit zegt wat precies?
Alle kranten melden toch het nieuws? Het is dan toch gewoon rechtuit logisch dat je berichten over hetzelfde item in verschillende kranten terug gaat vinden met wss dezelfde details?
Dat zegt verder toch helemaal niets?

Neem bijvoorbeeld dat Turkse vliegtuig incident. Iedereen had wel iets anders te melden over het aantal doden.
pi_68869244
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jezus, wat ben jij een simpele ziel.
Want?
  zondag 10 mei 2009 @ 13:44:23 #60
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68869259
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:39 schreef JohnDope het volgende:
Dat is waar. Aan de andere kant zou het ook frappant zijn als we morgen allemaal verschillende dingen lezen over hetzelfde nieuwsfeitje is het niet ? Zoals het was een zwarte/paarse/rode/blauwe Swift en de bestuurder was een man/vrouw/Taliban/JohnDope ...
pi_68869275
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:42 schreef McKillem het volgende:

[..]

En dit zegt wat precies?
Dat zegt dat mensen de illusie hebben dat ze dan wel andere bronnen gaan aanspreken voor nieuws, terwijl die andere bronnen in feite hetzelfde brengen.
Dus het lijkt alsof er legio nieuws te vinden is en dat het allemaal objectief is, terwijl het in werkelijkheid allemaal hetzelfde is.

En laten we eerlijk wezen; het is goed dat het zo in elkaar zit, want als er geen hiërarchie zou zijn, zou het een nog grotere puinhoop zijn op deze wereld, want te veel ruimdenkende mensen, is het failliet van deze aarde.
pi_68869287
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat zijn er heel wienig die dat doen, maar je hebt gelijk, ze bestaan. Het zijn echter vaak andere kranten die een eigen draai geven aan het nieuws. De grote boosdoeners in deze kwestie zijn websites zoals FOK. Die wordt gerund door een stelletje vrijwilligers en steelt her en der nieuws van kranten- en andere nieuwssites.
pi_68869334
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:41 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Dat geldt voor jou en een hoop andere mensen, maar kennelijk is er wel degelijk behoefte aan betaalde content, gezien het feit dat het al wordt aangeboden. Ik heb die diepgang ook nergens voor nodig, maar lees bv wel weer de National Geographic (betaald) omdat er vaak content in staat die dieper op de materie ingaat op het vlak wat mij interesseert.
Een abonnement op de NatGeo zou ik niet echt willen vergelijken met nieuws. Dat zijn specifieke interesse gebonden onderwerpen waar research naar gedaan is, is geen nieuws.
pi_68869343
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:44 schreef McKillem het volgende:

[..]

Want?
Als jij de toegevoegde waarde van kwaliteitsnieuws (zoals achtergronden, analyses enz) niet ziet, dan ben jij wat mij betreft simpel. De reden dat mensen vaak zo ongenuanceerd lopen te schreeuwen op websites zoals FOK, komt doordat mensen zich niet goed laten informeren. Nieuwsfeitjes worden uit hun context gerukt wanneer je enkele het bericht leest, zonder enige achtergrondkennis.
pi_68869377
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij de toegevoegde waarde van kwaliteitsnieuws (zoals achtergronden, analyses enz) niet ziet, dan ben jij wat mij betreft simpel. De reden dat mensen vaak zo ongenuanceerd lopen te schreeuwen op websites zoals FOK, komt doordat mensen zich niet goed laten informeren. Nieuwsfeitjes worden uit hun context gerukt wanneer je enkele het bericht leest, zonder enige achtergrondkennis.
Eens. Maar dat geldt ook voor politici.
pi_68869447
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Eens. Maar dat geldt ook voor politici.
Je doelt erop dat iemand als Wilders nogal eens onjuist wordt neergezet door korte, schreeuwerige berichten?
pi_68869463
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat zegt dat mensen de illusie hebben dat ze dan wel andere bronnen gaan aanspreken voor nieuws, terwijl die andere bronnen in feite hetzelfde brengen.
Dus het lijkt alsof er legio nieuws te vinden is en dat het allemaal objectief is, terwijl het in werkelijkheid allemaal hetzelfde is.

En laten we eerlijk wezen; het is goed dat het zo in elkaar zit, want als er geen hiërarchie zou zijn, zou het een nog grotere puinhoop zijn op deze wereld, want te veel ruimdenkende mensen, is het failliet van deze aarde.
Beetje jammer dat je selectief quote en reageert.
Nogmaals, dat ze hetzelfde melden zegt toch helemaal niets? Het is toch logisch dat ze hetzelfde melden?
Ik zie dit niet als bewijs dat dit allemaal dezelfde bron heeft.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:53:17 #68
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68869516
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:46 schreef McKillem het volgende:
Een abonnement op de NatGeo zou ik niet echt willen vergelijken met nieuws. Dat zijn specifieke interesse gebonden onderwerpen waar research naar gedaan is, is geen nieuws.
Het zijn niet allemaal zomaar van de plank gerukte achtergrondjes, het is vaak ook achtergrond van actuele items. Verder zijn er legio betere voorbeelden, daar heb je gelijk in, maar ik gok dat je het evengoed niet wilt inzien.
pi_68869531
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want alle nieuwsberichten zonder 200 bronvermeldingen zijn onjuist?
NU.nl meld toch in grote lijnen het juiste nieuws of niet dan? Dat ik geen zin heb om mij te verdiepen in elk bericht omdat ik, om het maar even plat te zeggen, wel wat beters te doen heb zegt helemaal niets over mij.
pi_68869574
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:51 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nogmaals, dat ze hetzelfde melden zegt toch helemaal niets? Het is toch logisch dat ze hetzelfde melden?
Kranten tappen veelal uit hetzelfde vaatje: ANP, GPD, AP enz enz.
pi_68869726
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

Want alle nieuwsberichten zonder 200 bronvermeldingen zijn onjuist?
NU.nl meld toch in grote lijnen het juiste nieuws of niet dan? Dat ik geen zin heb om mij te verdiepen in elk bericht omdat ik, om het maar even plat te zeggen, wel wat beters te doen heb zegt helemaal niets over mij.
Ik beweer niet dat de berichten onjuist zijn. Daar heb ik het helemaal niet over. Weet je uberhaupt wel wat een achtergrondverhaal is trouwens?

Kijk, het zit zo. Nieuws komt vaak niet zomaar uit de lucht vallen. Acties van bijv de VS hebben een lange voorgeschiedenis. Als je de achtergrond van het nieuws kent, snap je beter wat er aan de hand is. Hoe zo'n besluit tot stand is gekomen. Dat kan een hoop verwarring voorkomen. Misschien schrijf je dan op een forum: 'dat is een goede zat van de VS' ipv: 'die vuile tering VS'. Dit laatste roep je enkel omdat het afzonderlijke nieuwsverhaal negatief is, terwijl het heel positief kan zijn wanneer je het grote plaatje ziet.

Dat zegt verder niets over jou. Want de NL bevolking bestaat voor 90 % uit figuren als jij; die enkel het vlugge nieuws tot zich willen nemen.
pi_68869851
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat de berichten onjuist zijn. Daar heb ik het helemaal niet over. Weet je uberhaupt wel wat een achtergrondverhaal is trouwens?

Kijk, het zit zo. Nieuws komt vaak niet zomaar uit de lucht vallen. Acties van bijv de VS hebben een lange voorgeschiedenis. Als je de achtergrond van het nieuws kent, snap je beter wat er aan de hand is. Hoe zo'n besluit tot stand is gekomen. Dat kan een hoop verwarring voorkomen. Misschien schrijf je dan op een forum: 'dat is een goede zat van de VS' ipv: 'die vuile tering VS'. Dit laatste roep je enkel omdat het afzonderlijke nieuwsverhaal negatief is, terwijl het heel positief kan zijn wanneer je het grote plaatje ziet.

Dat zegt verder niets over jou. Want de NL bevolking bestaat voor 90 % uit figuren als jij; die enkel het vlugge nieuws tot zich willen nemen.
Wat begrijp jij niet aan "ik heb wel wat beters te doen".
Dat ik het niet doe wil niet zeggen dat ik het niet kan en hoef jij me niet te behandelen als een achterlijke met je "weet jij wat een achtergrond verhaal is".
Elitaire bal.
  zondag 10 mei 2009 @ 14:17:11 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_68870222
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:33 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik will best betalen voor een goede krant op internet
dus gratis krant lezen, maar doorklikken om het artikel te lezen kost 3 euro per maand
En dan gaan de kranten weer max winst maken??? Ik geloof er niet in.
pi_68870279
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:51 schreef McKillem het volgende:

[..]

Je kan het heel duidelijk zien aan de Darfur-problematiek. Dit is de hel op aarde, daar gebeuren nogsteeds de meest afschuwelijke dingen, alleen je hoort er helemaal nooit wat over in het nieuws.

MAAR als je er wel een keertje wat over hoort in het nieuws, dan zie je dat niet in 1 krant, of 2 kranten verschijnen, maar dan hoor je het meteen geheel toevallig: overal tegelijk.
En opeens verdwijnt het overal ook in 1 keer van alle headlines.
pi_68870338
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je doelt erop dat iemand als Wilders nogal eens onjuist wordt neergezet door korte, schreeuwerige berichten?
Ik bedoelde het in het algemeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')