Maar als de belastingen maar lager zouden zijn zou jij toch wel terug gekomen zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:06 schreef SeLang het volgende:
De jonge goed opgeleide ondernemende mensen vertrekken
Schaarste aan woningen waar mensen in willen wonen. Starters van nu zijn nogal veeleisend. Wat ook wel mag natuurlijk voor de prijs. Maar dan nog. Koppeltjes willen niet meer klussen, willen een grote tuin in een leuke buurt. Die willen niet eerst jarenlang in een kleine flatwoning uit de jaren 70 doorbrengen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:09 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Niet bewoonde woningen per gemeente
[ afbeelding ]
Niet officieel bewoond is geen leegstand.
Schaarste? Dacht t niet.
Het is ook nergens voor nodig dat mensen in Nederland in een flat wonen. Sterker nog het is totaal belachelijk dat de overheid er voor kiest om mensen in krotten te laten beginnen alleen maar om koeien ruimte te geven.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Schaarste aan woningen waar mensen in willen wonen. Starters van nu zijn nogal veeleisend. Wat ook wel mag natuurlijk voor de prijs. Maar dan nog. Koppeltjes willen niet meer klussen, willen een grote tuin in een leuke buurt. Die willen niet eerst jarenlang in een kleine flatwoning uit de jaren 70 doorbrengen.
LOL, en wereldreiziger, waar is dit beloofde land dan waar je meer verdient, en alles veel goedkoper is?quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of je gaat naar het buitenland, waar je meer verdient, minder belasting betaalt en huizen, autorijden en dergelijke veel goedkoper zijn. Uiteindelijk is dat de wal die het schip keert: mensen die nog weigeren in te stappen in een kunstmatig hoog gehouden markt.
Sowieso grote delen van de VS.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
LOL, en wereldreiziger, waar is dit beloofde land dan waar je meer verdient, en alles veel goedkoper is?
misschien moet je voor de gein eens wat salarissen opzoeken en omrekenen, en ook voor de gein eens informeren wat gemeentelijke lasten en verzekeringen kosten.quote:
Ik heb de site nog weer eens gechecked en vind dat de VEH geen extreem vreemde zaken beweert. Relatief realistisch. Geen rare voorstellen in ieder geval.quote:
Vier van de vijf ex-pats die ik ken zijn teruggekomen. De vijfde kan nu mogelijk ook al terug zijn, maar die heb ik twee jaar voor het laatste gesproken. En daarnaast geldt ook dat mensen die ik ken die een joboffer in de USA hadden (koffers al gepakt en eigenlijk al afscheid genomen) uiteindelijk toch niet gegaan zijn om dat als alles even op een rijtje gezet werd het toch niet zo verschrikkelijk veel scheelde.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:50 schreef Basp1 het volgende:
Een groot gedeelte van de mensen die vertrekken en hier een grote mond hebben komen vaak weer met hangende pootjes terug omdat het stiekum in nederland toch wel goed geregeld is.
Hoeveel van die ruïnes hebben een rotte fundering?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/zaandam/0-125000/
36 huizen onder de 125 in zaandam.![]()
Niet zo cherrypicken.
En daarom staan er zoveel huizen al meer dan een jaar te koop... Omdat ze zo marktconform zijn geprijsd. Er zit een groot verschil tussen het begrip marktconform tussen koper en verkoper. En aangezien het een kopersmarkt is het niet zo moeilijk te bepalen wie aan het kortste eind gaat trekken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Tuurlijk mogen mensen exorbitante bedragen vragen. Is hun goed recht. Als ze zich uit de markt prijzen koopt niemand. Een marktconforme prijs is de prijs van een huis dat verkocht wordt. En hoewel het er minder zijn, worden er nog steeds huizen verkocht. Bevallen de prijzen je niet, dan koop je niet.
en zijn we er al uit?quote:
Als je al werk kunt vinden, lekker in de rij staan en hevige concurrentie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en zijn we er al uit?
Illinois misschien iets? Waar een registeraccountant maar liefst tussen de USD 20 en USD 25 verdient per uur verdient. Ik heb het even over de duim voor je omgerekend: tussen de 16 en 20 euro per uur. Wow!
http://www.linkedin.com/groupAnswers?viewQuestionAndAnswers=&discussionID=3396489&gid=979347&trk=EML_anet_qa_ttle-cnhOon0JumNFomgJt7dBpSBA
ja hoor, gouden bergen
Salaris is het dubbele, belastingen de helft, woonlasten een kwart, producten kosten de helft. Tja, netto-besteedbaar inkomen gaat voor opgeleiden mensen wel richting 4x zoveel terwijl je er ook nog eens meer voor kunt kopen. Enige wat je daarvoor is zelf extra moet doen is je pensioen regelen en een arbeidsongeschiktheidverzekering, maar dan houdt het wel op.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
misschien moet je voor de gein eens wat salarissen opzoeken en omrekenen, en ook voor de gein eens informeren wat gemeentelijke lasten en verzekeringen kosten.
maar afijn, welke delen dan precies. Dit blijft te algemeen, ik heb m'n koffers als gepakt...
Een ex-pat doet het per definitie tijdelijk dus het is niet zo gek dat ze terugkomen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:48 schreef Doc het volgende:
Vier van de vijf ex-pats die ik ken zijn teruggekomen. De vijfde kan nu mogelijk ook al terug zijn, maar die heb ik twee jaar voor het laatste gesproken. En daarnaast geldt ook dat mensen die ik ken die een joboffer in de USA hadden (koffers al gepakt en eigenlijk al afscheid genomen) uiteindelijk toch niet gegaan zijn om dat als alles even op een rijtje gezet werd het toch niet zo verschrikkelijk veel scheelde.
Dat niemand durft heeft meer met de onzekere toekomst wat betreft eigen inkomen te maken dan met de hoge prijzen. Tevens is de trend om iets te kopen en je eigen huis daarna pas te verkopen ook verleden tijd dus daar zit ook een vertraging in.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:28 schreef Toewan het volgende:
[..]
En daarom staan er zoveel huizen al meer dan een jaar te koop... Omdat ze zo marktconform zijn geprijsd. Er zit een groot verschil tussen het begrip marktconform tussen koper en verkoper. En aangezien het een kopersmarkt is het niet zo moeilijk te bepalen wie aan het kortste eind gaat trekken.
Mensen die valuta's omrekenen neem ik sowieso niet serieus. Een Amerikaan koopt zijn spullen in dollars en met dollars kun je meer kopen dan met euro's. Daar heeft de wisselkoers vrij weinig mee te maken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en zijn we er al uit?
Illinois misschien iets? Waar een registeraccountant maar liefst tussen de USD 20 en USD 25 verdient per uur verdient. Ik heb het even over de duim voor je omgerekend: tussen de 16 en 20 euro per uur. Wow!
http://www.linkedin.com/groupAnswers?viewQuestionAndAnswers=&discussionID=3396489&gid=979347&trk=EML_anet_qa_ttle-cnhOon0JumNFomgJt7dBpSBA
ja hoor, gouden bergen
Omdat ik een reëele prijs wil betalen voor zaken die ik aanschaf. Of ik iets kan betalen wordt pas relevant op het moment dat ik iets wil, en daarnaast vind dat de prijs die er voor gevraagd wordt naar mijn idee realistisch is.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:00 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat niemand durft heeft meer met de onzekere toekomst wat betreft eigen inkomen te maken dan met de hoge prijzen. Tevens is de trend om iets te kopen en je eigen huis daarna pas te verkopen ook verleden tijd dus daar zit ook een vertraging in.
Als ik jou garandeer dat je je inkomen de komende 30 houdt, je na die 30 jaar je hele hypotheek is afgelost en je maandlasten acceptabel zijn en je evt. huidige eigen woning overneem. Waarom zou je dan nu niet toeslaan? Omdat je vind dat je lasten per maand nog misschien wel een paar euro lager moeten? Terijl je inkomen wel met evt. inflatie gaat meestijgen?
Ah wunderfull Texas. Toevallig werkt grofweg een derde van mijn collega's in Texas. Kun je je bewering ook staven, aangezien mijn vriendelijk collega's uit Texas absoluut minder verdienen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Mensen die valuta's omrekenen neem ik sowieso niet serieus. Een Amerikaan koopt zijn spullen in dollars en met dollars kun je meer kopen dan met euro's. Daar heeft de wisselkoers vrij weinig mee te maken.
Ik kan wel een staat noemen hoor, Texas. Salaris wat ik hier zou krijgen voor mijn beroep is 30k euro, daar 100k dollar.
Dat is het hele punt. Als jij het wil koop je en als je het niet wil dan niet. Kan je het wel op de prijs schuiven maar die gaat heus geen 50% zakken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:09 schreef Metatron het volgende:
[..]
Omdat ik een reëele prijs wil betalen voor zaken die ik aanschaf. Of ik iets kan betalen wordt pas relevant op het moment dat ik iets wil, en daarnaast vind dat de prijs die er voor gevraagd wordt naar mijn idee realistisch is.
Je kan het ook omdraaien, hoe hard wil (en moet) je je huis kwijt als verkoper? Wanneer je huis een jaar te koop hebt staan, er komt bijna niemand kijken en je houdt vast aan je prijs, wil je het dan wel daadwerkelijk kwijt? Is je verkoopprijs dan wel reeel en is de taxatie van de makelaar wel goed?quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat is het hele punt. Als jij het wil koop je en als je het niet wil dan niet. Kan je het wel op de prijs schuiven maar die gaat heus geen 50% zakken.
Dan blijft de vraag over hoe hard wil je het?
Mijn TV koste 1100,-, vind ik dat reëel voor die hoop plastic? Nee. Is het dat waard? Nee. Wilde ik hem graag? Ja. Kon ik het betalen? Ja. En zie hier; Hij is er!
Overigens is het nagenoeg niet mogelijk te zeggen wat een reële prijs is voor een willekeurige woning.
Taxeren is gewoon natte vingerwerk.
Ondertussen worden er ook nog wel huizen verkocht - minder dan voorheen en voor een iets lager dan een jaar geleden, maar er zijn blijkbaar ook nog duizenden marktconforme huizen in Nederland ...quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:28 schreef Toewan het volgende:
[..]
En daarom staan er zoveel huizen al meer dan een jaar te koop... Omdat ze zo marktconform zijn geprijsd. Er zit een groot verschil tussen het begrip marktconform tussen koper en verkoper. En aangezien het een kopersmarkt is het niet zo moeilijk te bepalen wie aan het kortste eind gaat trekken.
Mensen die het echt alles financieel op een rijtje gezet hebben en uitgrekend hebben omdat ze op het punt stonden zelf te gaan, die kunnen je vertellen dat de meerwaarde financieel gering is.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:57 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Salaris is het dubbele, belastingen de helft, woonlasten een kwart, producten kosten de helft. Tja, netto-besteedbaar inkomen gaat voor opgeleiden mensen wel richting 4x zoveel terwijl je er ook nog eens meer voor kunt kopen. Enige wat je daarvoor is zelf extra moet doen is je pensioen regelen en een arbeidsongeschiktheidverzekering, maar dan houdt het wel op.
Ik had in derdaad het verkeerde woord gebruikt en had geemigreerden moeten gebruiken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een ex-pat doet het per definitie tijdelijk dus het is niet zo gek dat ze terugkomen.
Nou, nee hoor. Als we voor de simpliciteit van de vergelijking gewoon even naar een vrijstaande woning kijken, kun je best inschatten of een vraagprijs een beetje realistisch is. Je kijkt naar de grondprijs in de buurt. Daar zit de 'locatietoeslag' (om het zo maar even te noemen) in besloten. De prijs van de grond trek je van de woning af, en dan kijk je wat het zou kosten om hetzelfde huis te herbouwen. Als dat niet strookt, is de prijs simpelweg niet realistisch.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat is het hele punt. Als jij het wil koop je en als je het niet wil dan niet. Kan je het wel op de prijs schuiven maar die gaat heus geen 50% zakken.
Dan blijft de vraag over hoe hard wil je het?
Mijn TV koste 1100,-, vind ik dat reëel voor die hoop plastic? Nee. Is het dat waard? Nee. Wilde ik hem graag? Ja. Kon ik het betalen? Ja. En zie hier; Hij is er!
Overigens is het nagenoeg niet mogelijk te zeggen wat een reële prijs is voor een willekeurige woning.
Taxeren is gewoon natte vingerwerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |