Het lijkt mij dat in het geval van een recidive als de mevrouw weer vrij komt er een hogere straf opgelegd zal worden, net zo lang tot de maximumstraf bereikt is.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:14 schreef zoalshetis het volgende:
wel een toffe uitspraak. had wel wat langer kunnen zijn, maar goed. wijze les voor die enge heks.
Ik mag hopen van wel.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat in het geval van een recidive als de mevrouw weer vrij komt er een hogere straf opgelegd zal worden, net zo lang tot de maximumstraf bereikt is.
De straf is volgens mij zwaar uitgevallen, omdat ze iemand onterecht van pedofilie beschuldigde. Iets wat in de huidige maatschappij gelijk staat aan 'sociale doodstraf' voor de beschuldigde.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:17 schreef Jarno het volgende:
Dit opent wel wat deuren voor een paar GeenStijl procesjes zeg... die zijn er over het algemeen ook niet vies van om iemand aan de schandpaal te nagelen.
Maar goed, goede zaak uiteraard. Die van Hertum is ENG.
quote:Op het Martijn-forum werd door deelnemer DNH een interessante post neergezet onder de titel "Hyperactieve kinderen en tekort aan seks". DNH betoogt inzake het tegenwoordig epidemisch vaak gestelde label 'ADHD' onder meer dat: "kinderen die zogenaamd lijden aan deze door de zorgmaffia verzonnen ziekte het slachtoffer zijn van een inferieure opvoeding en pedagogie, met name de verwaarlozing van seksuele driften. [...]
Je hé, de veroordeling van Yvonne van Hertum praat het bestaan van de stichting Martijn nog niet goed hequote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:25 schreef Py het volgende:
Ken die Yvonne niet maar dat zal best een eng mens zijn gezien de reacties hier.
Ondertussen is de site van martijn nog volop in de lucht om het sexueel misbruik van kleine kinderen goed te praten.
[..]
Hoe het precies zit weet ik nog niet maar de zeer negatieve reacties tegen dat mens moeten een politieke lading hebben. Anders kan ik de felheid van de reacties niet verklaren. Door extreem-rechtse splinterpartijtjes in dit land wordt de pedoproblematiek vaak gebruikt als thema bij hun demonstraties. Misschien dat die van Hertum daar op één-of-andere manier aan gelinkt wordt??quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:25 schreef Py het volgende:
Ken die Yvonne niet maar dat zal best een eng mens zijn gezien de reacties hier.
Kweet 't. Iemand een halt toeroepen die doorslaat is niets mis mee.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hé, de veroordeling van Yvonne van Hertum praat het bestaan van de stichting Martijn nog niet goed he
Je doet altijd wel veel moeite om ieder onderwerp uiteindelijk te verdraaien naar links bashenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:39 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hoe het precies zit weet ik nog niet maar de zeer negatieve reacties tegen dat mens moeten een politieke lading hebben. Anders kan ik de felheid van de reacties niet verklaren. Door extreem-rechtse splinterpartijtjes in dit land wordt de pedoproblematiek vaak gebruikt als thema bij hun demonstraties. Misschien dat die van Hertum daar op één-of-andere manier aan gelinkt wordt??
Dus jij vindt dat ik er naast zit. Prima, ik neem het mee in mijn overwegingen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:44 schreef Sapstengel het volgende:
Je doet altijd wel veel moeite om ieder onderwerp uiteindelijk te verdraaien naar links bashen.
Ga eens een andere hobby zoeken.
je mist het niet zo heel erg onbelangrijke punt van VALSE beschuldiging..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:40 schreef Py het volgende:
[..]
Kweet 't. Iemand een halt toeroepen die doorslaat is niets mis mee.
Maar kan haar queeste toch nog beter begrijpen dan die van de perverselingen die erachter zijn gekomen dat je kinderen van alles wijs kan maken om zo aan je eigen genot te komen. En wat blijkbaar nog gewoon openbaar mag ook.
Three strikes and you're out!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat in het geval van een recidive als de mevrouw weer vrij komt er een hogere straf opgelegd zal worden, net zo lang tot de maximumstraf bereikt is.
Bron: http://www.rechtspraak.nl(...)ster+op+internet.htm (doorklikken voor het hele vonnis)quote:Het hof heeft de op te leggen straf bepaald op grond van de ernst van het feit en de omstandigheden waaronder dit is begaan en op grond van de persoon en de persoonlijke omstandigheden van de verdachte, zoals daarvan is gebleken uit het onderzoek ter terechtzitting.
Daarbij heeft het hof in het bijzonder het volgende in aanmerking genomen. De verdachte heeft tezamen met haar mededader(s) het slachtoffer welbewust beschuldigd van het voeren van een erotische chat met een minderjarige. Dat deze chat erotisch getint was, is naar het oordeel van het hof niet gebleken, evenmin als dat de chatsessie met een minderjarige is gevoerd, terwijl zelfs niet vaststaat of en, zo ja, in hoeverre het slachtoffer bij die sessie betrokken was. Aldus heeft de verdachte zich schuldig gemaakt aan het welbewust aantasten van de eer en goede naam van het slachtoffer. Het hof kent bijzondere betekenis toe aan het door de verdachte en haar mededader(s) gekozen medium, te weten het internet. De aard van dat medium maakt een slachtoffer van zo’n aantijging in verhoogde mate kwetsbaar, mede omdat geenszins denkbeeldig is dat het slachtoffer daardoor tot in lengte van jaren wordt achtervolgd met alle maatschappelijke gevolgen van dien.
Het hof is van oordeel dat met de op te leggen straf moet worden ingescherpt dat het handelen van de verdachte en haar mededader(s) strenge afkeuring verdient en dat aldus – gelet op de ernst van het bewezenverklaarde feit en de omstandigheden waaronder dat feit is gepleegd, alsmede vanuit een oogpunt van zowel speciale als generale preventie – een deels onvoorwaardelijke gevangenisstraf van navermelde duur een passende en geboden reactie vormt.
Dat valt onder 'doorslaan' in je queeste. Daar is ze nu op teruggefloten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:48 schreef FUFR het volgende:
[..]
je mist het niet zo heel erg onbelangrijke punt van VALSE beschuldiging..
En nu kan het slachtoffer natuurlijk ook nog eens een flinke schadeclaim neerleggen bij Yvonne.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:55 schreef Pool het volgende:
De motivering van het hof in het vonnis:
[..]
Bron: http://www.rechtspraak.nl(...)ster+op+internet.htm (doorklikken voor het hele vonnis)
Het hof wil dit soort gedrag op internet dus ook voor de toekomst afschrikken en heeft daarom een relatief forse straf uitgesproken.
Wil je soms ergens over praten?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:01 schreef Py het volgende:
[..]
Dat valt onder 'doorslaan' in je queeste. Daar is ze nu op teruggefloten.
Maar vooral sites als martijn blijven hosten hoor, waar ze het bijv. pedagogisch verantwoord vinden dat je ADHD gewoon uit die kleuters moet neuken. Niks mis mee toch? Win-win-situatie. Lekker, lekker![]()
Wel de familie van directeuren van dierproefbedrijven bedreigen en auto's opblazen en huizen in de fik steken. Heftig verontwaardigd dat er lipstick op het konijntje wordt uitgeprobeerd.
Selectieve verontwaardiging. Echt
Misschien zit jij in een ander topic dan ik, maar zie jij hier Martijn fans ofzo?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:01 schreef Py het volgende:
[..]
Maar vooral sites als martijn blijven hosten hoor, waar ze het bijv. pedagogisch verantwoord vinden dat je ADHD gewoon uit die kleuters moet neuken. Niks mis mee toch? Win-win-situatie. Lekker, lekker![]()
Wel de familie van directeuren van dierproefbedrijven bedreigen en auto's opblazen en huizen in de fik steken. Heftig verontwaardigd dat er lipstick op het konijntje wordt uitgeprobeerd.
Ik vinnut niet eerlijkquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:11 schreef FUFR het volgende:
[..]
Wil je soms ergens over praten?
Je bent behoorlijk gefrustreerd lees ik zo...
Dat kan ik door het beeldscherm heen niet zien. Dus geen idee.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Misschien zit jij in een ander topic dan ik, maar zie jij hier Martijn fans ofzo?.
naar wat ik begrepen heb helemaal niet. Oh ze heeft wel ooit eens een als authetiek maar uiteindelijk geheel verzonnen boek over de 2e wereld oorlog uitgebrachtquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:22 schreef Py het volgende:
[..]
Dat kan ik door het beeldscherm heen niet zien. Dus geen idee.![]()
Maar ik kan me iets voorstellen dat bij dit beladen onderwerp iemand een beetje emotioneel doorslaat en te ver gaat in haar heksenjacht. Is niet goed natuurlijk, maar wel begrijpelijk. Geen idee wat zo'n mens zelf in haar kinderjaren heeft meegemaakt.
of zou het gewoon een doorgeflipte aandachtshoer zijn?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:22 schreef Py het volgende:
[..]
Maar ik kan me iets voorstellen dat bij dit beladen onderwerp iemand een beetje emotioneel doorslaat en te ver gaat in haar heksenjacht. Is niet goed natuurlijk, maar wel begrijpelijk. Geen idee wat zo'n mens zelf in haar kinderjaren heeft meegemaakt.
ik hoop dat ze daar inzien dat ze beter tbs kan krijgen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ze gaat in castratie bij de Hoge Raad.
Nou, maar goed dat ze achter slot en grendel verdwijnt dan.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:24 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
naar wat ik begrepen heb helemaal niet. Oh ze heeft wel ooit eens een als authetiek maar uiteindelijk geheel verzonnen boek over de 2e wereld oorlog uitgebracht
Dus een mens mag zich niet over een onderwerp drukmaken, zonder al het andere wat er mis is in de wereld te noemen? Wat een onzin.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:01 schreef Py het volgende:
[..]
Lees het nog eens terug.quote:
Is dat een bewuste of een Freudiaanse verspreking?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ze gaat in castratie bij de Hoge Raad.
Wie?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:44 schreef Buzz129 het volgende:
Zie hier de hand, en de macht van Joris Demmink!
Ik denk beide.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat een bewuste of een Freudiaanse verspreking?
Ze heeft zogenaamd de holocaust meegemaakt, iets dat bewezen onwaar is. Als je al leugens over je eigen jeugd loopt te vertellen, heb je de schijn (bij mij) tegen je. Daar komt bij dat ze mensen met naam, toenaam, adres, foto etc. op het internet plaatst, zonder dat ze echt weet of het een (veroordeelde)pedofiel is. Erg fijn, want die mensen worden weggepest uit hun buurt, terwijl ze gewoon onschuldig kunnen zijn. Dit noem ik niet ver gaan in een heksenjacht; dit noem ik andere mensen demoniseren en wegpesten. Ze verdient haar celstraf volkomen!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:22 schreef Py het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel het volgende:quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:38 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dus een mens mag zich niet over een onderwerp drukmaken, zonder al het andere wat er mis is in de wereld te noemen? Wat een onzin.
Ga je dan in een topic over dierproeven ook klagen dat het selectieve verontwaardiging is als ze daar Yvonne van H. niet noemen en veroordelen?
Het is ook niet eerlijk dat Yvonne onschuldige mannen terroriseert. Doorslaan noem je dat? Ze is gestoord en een gevaar voor de rechtsorde. Wat ze nu bereikt is dat aangiftes tegen pedo's minder serieus genomen worden.quote:
Ah, ok.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Top-ambtenaar die is vrijgesproken van kindermisbruik...
moet jij eens de gemiddelde reacties lezen op die acties van de vegan streakerquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:55 schreef Py het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel het volgende:
Mensen zijn tegen dierproeven en vinden het daarom gerechtvaardigd om terreuracties uit te halen. De publieke opinie heeft daar niet zoveel moeite mee want ach, die arme diertjes hebben niemand die voor ze opkomt. Dus goed dat er mensen zijn die proberen dit onrecht recht te zetten. En sja, met vreedzaam protesteren bereik je niks. Dus hop, brandbommen erop en Nederland draait zich schouderophalend om.
Ik moet nog zien als er een terroristische dierenactivist wordt opgepakt of hier ook een topic vol gejuich volkomt dat die engerd eindelijk van straat is zoals dat nu gebeurt.
Volgens mij gaat het op fok! en in de media vaak genoeg over die terreuracties hoor?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:55 schreef Py het volgende:
[..]
Mensen zijn tegen dierproeven en vinden het daarom gerechtvaardigd om terreuracties uit te halen. De publieke opinie heeft daar niet zoveel moeite mee want ach, die arme diertjes hebben niemand die voor ze opkomt. Dus goed dat er mensen zijn die proberen dit onrecht recht te zetten. En sja, met vreedzaam protesteren bereik je niks. Dus hop, brandbommen erop en Nederland draait zich schouderophalend om.
Ik moet nog zien als er een terroristische dierenactivist wordt opgepakt of hier ook een topic vol gejuich volkomt dat die engerd eindelijk van straat is zoals dat nu gebeurt.
Tsja, interessant. Dit kun je in elke onderwerp plaatsen waarin iemand zich over iets opwindt, of iemand veroordeeld wordt. Maar wat is de relevantie of de toegevoegde waarde?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:55 schreef Py het volgende:
[..]
OK, dus in jou ogen is iemand die vrijgesproken is nog steeds schuldig?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Top-ambtenaar die is vrijgesproken van kindermisbruik...
PEDO! PEDO! PEDO!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:16 schreef speknek het volgende:
Iemand een link naar de zogenaamd erotische chat?
Het is een Yvonne_loverquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:57 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Tsja, interessant. Dit kun je in elke onderwerp plaatsen waarin iemand zich over iets opwindt, of iemand veroordeeld wordt. Maar wat is de relevantie of de toegevoegde waarde?
Neequote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:00 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
OK, dus in jou ogen is iemand die vrijgesproken is nog steeds schuldig?
Ja en andersom misschien omdat er zo weinig weerstand is tegen een pedofielensite als martijn (echt, hoe kunnen wij als maatschappij tolereren dat zoiets in de lucht wordt gehouden???quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is ook niet eerlijk dat Yvonne onschuldige mannen terrorisert. Doorslaan noem je dat? Ze is gestoord en een gevaar voor de rechtsorde. Wat ze nu bereikt is dat aangiftes tegen pedo's minder serieus genomen worden.
Ik weet niet waar jij de 'publieke opinie' vandaan haalt, maar meestal wordt er niet erg vriendelijk gereageerd op dierenactivisten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:55 schreef Py het volgende:
Is die site strafbaar dan?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:10 schreef Py het volgende:
Ja en andersom misschien omdat er zo weinig weerstand is tegen een pedofielensite als martijn (echt, hoe kunnen wij als maatschappij tolereren dat zoiets in de lucht wordt gehouden???), staan er minder geschikte mensen op die daar iets aan willen doen.
We laten helemaal niet zover komen. Die zogenaamde pedojagers doen helemaal niks aan het voorkomen van kindermisbruik. Ze doen niks voor de slachtoffers. Het enige waar ze voor zorgen is dat het leven van onschuldige mensen kapot gemaakt wordt.quote:We laten het zelf allemaal zo ver komen. De grijze massa tolereert dat de extremen de publieke ruimte innemen. En wij snappen straks niet hoe het zover heeft kunnen komen.
@Yvonne: Ze mag stinken, ruften en paranoia uit de heup schieten tegen alles wat aardig is tegen kinderen en het is goed dat wanpraktijken als vals beschuldigen worden aangepakt. Maar de boodschapper is weer eens belangrijker dan de boodschap. Nu is iedereen blij dat ze aangepakt wordt en een site als martijn kan verder met zijn verhaaltjes over hoe graag die kleuters het zelf ook willen, zonder dat daar nog iemand verontwaardigd over is.
Hop. De pedojagers zijn de fouten. En een site als martijn doet toch niets verkeerd?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:15 schreef The_End het volgende:
[..]
Is die site strafbaar dan?
[..]
We laten helemaal niet zover komen. Die zogenaamde pedojagers doen helemaal niks aan het voorkomen van kindermisbruik. Ze doen niks voor de slachtoffers. Het enige waar ze voor zorgen is dat het leven van onschuldige mensen kapot gemaakt wordt.
Nogmaals; De Martijn site doet niks strafbaars. Als ze hun ideeen uitvoeren zijn ze strafbaar en mogen ze wat mij betreft neergesabeld worden.
Inderdaad. Of kan jij even vertellen wat voor strafbare dingen er op die site staan.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:18 schreef Py het volgende:
Hop. De pedojagers zijn de fouten. En een site als martijn doet toch niets verkeerd?
Dat bedoel ik
De site martijn doet juridisch niets verkeerd nee. Moreel vind ik de site ook verwerpelijk. Het staat je vrij om een pleidooi te houden voor de strafbaarstelling van meningen zoals martijn die uit. Open er een topic over en je zult van sommige users bijval krijgen en tegenspraak van andere users die voor volledige vrijheid van meningsuiting zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:18 schreef Py het volgende:
[..]
Hop. De pedojagers zijn de fouten. En een site als martijn doet toch niets verkeerd?
Dat bedoel ik
Wat een onzinnige conclusie zeg.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:10 schreef Py het volgende:
Maar de boodschapper is weer eens belangrijker dan de boodschap.
Heb je je nou al ingelezen over die van hertum?!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:18 schreef Py het volgende:
[..]
Dat bedoel ik
Kijk, nu is het wel de juiste conclusiequote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:18 schreef Py het volgende:
[..]
Hop. De pedojagers zijn de fouten. En een site als martijn doet toch niets verkeerd.
Want daar wordt nooit over geklaagd?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:01 schreef Py het volgende:
[..]
Geen idee, ik kom nooit op dat soort sites.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:18 schreef Py het volgende:
[..]
Dat bedoel ik
Hij verwacht ook dat het over YvH gaat, mar dan positiefquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want daar wordt nooit over geklaagd?![]()
Dit topic gaat over YvH, waar verwacht je anders dat het over zou gaan in dit topic?
Gevaar voor mannelijk Nederland is nogal overtrokken vind je zelf niet? als je geen sexueel getinte chats met jonge kinderen hebt zul je van haar echt geen last hebben hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:44 schreef Exoteria het volgende:
Ik zou psychiatrische hulp trouwens gepaster vinden.
Als iemand op een dergelijke manier doorslaat en daarbij alle gevolgen die haar daden voor anderen heeft uit het oog verliest, dan denk ik dat zij niet in orde is.
Zij is letterlijk een gevaar voor mannelijk Nederland.
Inderdaad raar dat de overheid (onze rechtstaat) daar niets aan doet, tuurlijk is het erg vervelend als je beschuldigd wordt van iets waar je totaal niets mee van doen hebt maar hoeveel pedo's heeft Yvonne wel te pakken gekregen? en wat is er met hun gebeurd? NIETS!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:01 schreef Py het volgende:
Daar ben ik het dus totaal mee oneens, juist omdat ze probeert deze viezeriken van het internet af te halen.. maar goed, jij hebt liever dat een pedo aan je kind zit dan dat iemand jou vals beschuldigd....quote:
Klopt, en niet alleen haar, ze had een vrij groot netwerk van mensen die haar mee hielpen met het opsporen van pedo's. Iets wat ooit in een uitzending op tv is geweest (weet niet meer wat). Ze noemen het dan uitlokken als je je voordoet als een jong meisje waarop een pedo reageert of het meisje haar borsten/kutje wilt laten zien of wat voor onzedelijke voorstellen dan ook.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:03 schreef Neuralnet het volgende:
Van Hertum is meerdere malen gewaarschuwd dat haar handelswijze illegaal is. De mannen die zij beschuldigde, chatten niet met minderjarigen, maar met haar. Ze heeft nog geluk gehad. Volgens oudforumbezoekers had ze eens zelf kinderporno op haar website staan. Zogenaamd om mannen te lokken om dat van haar te downloaden. Twee maanden cel is daarom best weinig.
Je hebt gelijk, door haar fout helpt ze zich zelf om zeep. Pedo's zullen zich nu wel krom lachen... want daar gebeurd helaas nog veelste weinig tegen. Al is er genoeg bewijs (rechtelijk bewijs) dan nog wordt er te weinig actie ondernomen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:10 schreef Py het volgende:
Ja en andersom misschien omdat er zo weinig weerstand is tegen een pedofielensite als martijn (echt, hoe kunnen wij als maatschappij tolereren dat zoiets in de lucht wordt gehouden???), staan er minder geschikte mensen op die daar iets aan willen doen.
We laten het zelf allemaal zo ver komen. De grijze massa tolereert dat de extremen de publieke ruimte innemen. En wij snappen straks niet hoe het zover heeft kunnen komen.
@Yvonne: Ze mag stinken, ruften en paranoia uit de heup schieten tegen alles wat aardig is tegen kinderen en het is goed dat wanpraktijken als vals beschuldigen worden aangepakt. Maar de boodschapper is weer eens belangrijker dan de boodschap. Nu is iedereen blij dat ze aangepakt wordt en een site als martijn kan verder met zijn verhaaltjes over hoe graag die kleuters het zelf ook willen, zonder dat daar nog iemand verontwaardigd over is.
Waar haal jij vandaan dat de pedojagers degenen zijn die fout zitten, terwijl een site als martijn niks verkeerd doet?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:18 schreef Py het volgende:
[..]
Dat bedoel ik
De spijker op zn kop, lekker knudde...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:39 schreef Chandler het volgende:
Beetje knudde, deze wereld maar goed, hoe meer mensen, hoe meer mongolen, hoe minder we er tegen kunnen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |