Marokko heeft ooit ook meegedaanquote:
Tja.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
In tegendeel. In plaats van een VN-lidmaatschap vanzelfsprekend te maken, zou je dergelijke dubieuze landen een lidmaatschap kunnen laten verdienen, na lang onderhandelen (net als bij een E.U. lidmaatschap). Nu stelt het niet zoveel voor omdat elke bananenrepubliek lid is en er niet uit wordt gegooid: al moordt zo'n republiek ook honderdduizenden mensen uit.
Sterk argument.quote:
Is ook nooit goed hequote:
Dat is niet te vergelijken met landen die al decennia lang stelselmatig op grote schaal de mensenrechten schenden en niet zelden ook buurlanden bedreigen. Daarom hecht ik dus ook niet al teveel waarde aan kritiek van de VN op Israël.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja.
Dan lijkt het mij bijvoorbeeld een goed idee om dubieuze burgers uit te sluiten van passief en actief kiesrecht. Elke burgerlul kan nu wel in de Tweede Kamer gekozen worden.
En wat te denken van landen waar opeens door 51 % van de bevolking met een meerderheid van 49 % een volstrekte minkukel als president gekozen wordt.
Bovendien zijn de VN en de Raad voor de Mensenrechten niet helemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:11 schreef sp3c het volgende:
nou hij zegt wat anders
dat landen die feitelijk geen recht van spreken stemmen en zelfs stemrecht kunnen kopen met geld of gunsten, daar heeft hij geen ongelijk in maar een VN zonder dit soort landen is compleet zinloos ... dan kun je de afspraken die gemaakt zijn namelijk ook niet afdwingen (niet dat dat veel gebeurt maar het is toch de stok achter de deur) want die staten hebben er dan niet mee ingestemt, dan zeggen ze 'ons land, onze regels ... blijf lekker weg'
Ik zouquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is niet te vergelijken met landen die al decennia lang stelselmatig op grote schaal de mensenrechten schenden en niet zelden ook buurlanden bedreigen. Daarom hecht ik dus ook niet al teveel waarde aan kritiek van de VN op Israël.
Ik doe nog welquote:
Jij wil de Berlusconi's en Bushes van deze wereld gelijk stellen aan die gek uit Noord-Korea en Ahmadinejad?quote:
Je begrijpt het vet niet, geloof ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij wil de Berlusconi's en Bushes van deze wereld gelijk stellen aan die gek uit Noord-Korea en Ahmadinejad?
Je zou één en ander misschien wat beter kunnen formuleren. Tja, wat zou het verschil nou zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je begrijpt het vet niet, geloof ik.
En ja, waarom niet? Wat is eigenlijk het verschil, afgezien van de narcistische vrolijkheid van de eerste twee.
Je snapt het niet, dus nadere uitleg.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is niet te vergelijken met landen die al decennia lang stelselmatig op grote schaal de mensenrechten schenden en niet zelden ook buurlanden bedreigen. Daarom hecht ik dus ook niet al teveel waarde aan kritiek van de VN op Israël.
Interessante vraag.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:37 schreef Slappy het volgende:
kees22 is Meki toevallig je zoon?
Nee, maar dat lijkt me een echte openbaring: een week in een concentratiekamp om minder wereldvreemde inzichten te krijgen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je zou één en ander misschien wat beter kunnen formuleren. Tja, wat zou het verschil nou zijn. Ik zou je bijna een werkweek in een Noord-Koreaans concentratiekamp gunnen om tot wat minder wereldvreemde inzichten te komen.
Ach, de joden zijn zelf al ijverig op zoek naar genetische lijnen. Vooralsnog alleen via de mannelijke kant (het Y-chromosoom). Wat me verbaast. Want je bent toch pas jood als je moeder joods is, dus via het mitochondriaal DNA.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:48 schreef cultheld het volgende:
Was niet echt serieus bedoel maar keeg soms het ideequote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Interessante vraag.
1) Vanwaar deze vraag?
2) Ik heb geen kinderen, en ook geen kloons.
3) Volgens mij was Meki hier al actief voor ik FOK! ontdekte.
4) Als hij mijn zoon was, zou hij wel beter spellen. Wees daarvan overtuigd.![]()
![]()
Wordt al gedaan door de Israëliërs. Ze graven er al onder. Maar moeilijk he reageren op mijn stukje. Mond vol tanden zeker?quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:20 schreef buachaille het volgende:
Het bewijs ligt onder de rotskoepel moskee. Die zullen we eerst moeten slopen voordat we e.e.a. zeker weten.
Er zijn arabische verhalen die stellen dat het gegraaf van de Israelisch uiteindelijk zal leiden tot het inklappen van de rotskoepelmoskee. Het is niet te hopen dat er dan gewonden bij vallen. Je verhaal over het ontstaan van Jeruzalem is één van de vele mogelijkheden die er zijn. De geschiedenis van 5000 jaar geleden doet er echter niet toe. Het is denk ik niet redelijk dan verder terug te kijken in de geschiedenis dan de tijd van de opa van je opa, ongeveer 150 jaar.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:23 schreef Burakius het volgende:
Wordt al gedaan door de Israëliërs. Ze graven er al onder. Maar moeilijk he reageren op mijn stukje. Mond vol tanden zeker?
In dat geval behoort Jeruzalem tot de Turken. Nou probleem opgelost.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:34 schreef buachaille het volgende:
[..]
Er zijn arabische verhalen die stellen dat het gegraaf van de Israelisch uiteindelijk zal leiden tot het inklappen van de rotskoepelmoskee. Het is niet te hopen dat er dan gewonden bij vallen. Je verhaal over het ontstaan van Jeruzalem is één van de vele mogelijkheden die er zijn. De geschiedenis van 5000 jaar geleden doet er echter niet toe. Het is denk ik niet redelijk dan verder terug te kijken in de geschiedenis dan de tijd van de opa van je opa, ongeveer 150 jaar.
Ik vind dat we terug moeten kijken tot 1682quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:01 schreef sp3c het volgende:
maak daar 200 jaar van en de Zuidelijke NEderlanden zijn weer van ons!
Ik begrijp de poging tot enige luchtigheid in dit topicquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:55 schreef Burakius het volgende:
In dat geval behoort Jeruzalem tot de Turken. Nou probleem opgelost.
Je bent zelf zo luchtig als een kuub gas over de gehele wereld verspreid man! Ik zeg nog tegen je ga dan in op mijn stuk. Jij zat zelf zo hard te roepen bij dat stuk over Israël dat Oost-Jeruzalem annexeert. Nu postte ik een mooi stukje daarover en jij bnet muisstil.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:24 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik begrijp de poging tot enige luchtigheid in dit topicmaar in 150 jaar is meer gebeurd dan alleen de bezetting van palestina door de ottomanen.
Waarom zou ik in gaan op je stuk over Jeruzalem? Ik heb gezegd dat ik mijn vraagtekens heb bij je verhaal over de onstaansgeschiedenis. Ook wie de touwtjes in handen heeft gedurende welke periode is niet belangrijk, zie ook: http://www.mapsofwar.com/images/EMPIRE17.swf In dat kaartje zie je ook dat het Ottomaanse rijk eigenlijk ook geen ene ruk voorstelt, als je met je ogen knippert dan is het al weer voorbij. Maar ik ben blij dat je er trots op bent, als ik Turk zou zijn dan zou ik het ook inbrengen als argument voor mijn eigen superioriteit. Als Turk heb je tenminste nog iets om trots op te zijn, het enige waar ik als autochtonen Nederlander mee kan schermen zijn de hollandse dijken en onze vermeende tolerantie.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:26 schreef Burakius het volgende:Je bent zelf zo luchtig als een kuub gas over de gehele wereld verspreid man! Ik zeg nog tegen je ga dan in op mijn stuk. Jij zat zelf zo hard te roepen bij dat stuk over Israël dat Oost-Jeruzalem annexeert. Nu postte ik een mooi stukje daarover en jij bnet muisstil.
Jij komt zelf met 150 jaar. Nou in dat geval terug naar de Osmanen Jeruzalem(Kuddus)!
p.s.
Tevens geen bezetting is het, maar een bevrijding door de Osmanen, omdat Osmanen is alle moslims bij elkaar (en in die tijd geregeerd door Turken, maar voor alle moslims). Sterker nog. Het Ottomaanse Rijk was voor iedereen. Zodoende kwamen vele Joden in hoge functies. Wat een geweldig rijk!
Het Neerlandsche Rijk was ook groot. Ken je geschiedenis. De Gouden Eeuw etc. Maar ik weet niet hoe jij een regeerperiode van 400+ jaar zomaar wegwimpeld? Dit is zeer (en zeker voor de laatste periode waarin er zoveel werd gewisseld van rijken) erg veel! Bij het Osmaanse Rijk moeten ze die dingen altijd even versnellen, omdat ze zolang hebben geregeerd over die delen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Waarom zou ik in gaan op je stuk over Jeruzalem? Ik heb gezegd dat ik mijn vraagtekens heb bij je verhaal over de onstaansgeschiedenis. Ook wie de touwtjes in handen heeft gedurende welke periode is niet belangrijk, zie ook: http://www.mapsofwar.com/images/EMPIRE17.swf In dat kaartje zie je ook dat het Ottomaanse rijk eigenlijk ook geen ene ruk voorstelt, als je met je ogen knippert dan is het al weer voorbij. Maar ik ben blij dat je er trots op bent, als ik Turk zou zijn dan zou ik het ook inbrengen als argument voor mijn eigen superioriteit. Als Turk heb je tenminste nog iets om trots op te zijn, het enige waar ik als autochtonen Nederlander mee kan schermen zijn de hollandse dijken en onze vermeende tolerantie.
Nou je hebt op zich wel gelijk, het VOC-verleden van Nederland is iets waar we trots op kunnen zijn. Dankzij de Nederlands zijn de culinaire tradities van veel volkeren op de aarde ten goede gewijzigd en zonder de slaven die de hollanders naar de nieuwe wereld gesleept hebben hadden we waarschijnlijk ook niet kunnen genieten van een muzikale gigant als Miles Davis.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:50 schreef Burakius het volgende:
Het Neerlandsche Rijk was ook groot. Ken je geschiedenis. De Gouden Eeuw etc. Maar ik weet niet hoe jij een regeerperiode van 400+ jaar zomaar wegwimpeld? Dit is zeer (en zeker voor de laatste periode waarin er zoveel werd gewisseld van rijken) erg veel! Bij het Osmaanse Rijk moeten ze die dingen altijd even versnellen, omdat ze zolang hebben geregeerd over die delen.
p.s.
Ik kan trouwens zeggen dat ik als Nederlandse Turk en Waterbouwkundige erg trots ben op de Nederlandse dijken en deze traditie voort zet.
ja en Hitler maakte van die mooie snelwegenquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou je hebt op zich wel gelijk, het VOC-verleden van Nederland is iets waar we trots op kunnen zijn. Dankzij de Nederlands zijn de culinaire tradities van veel volkeren op de aarde ten goede gewijzigd en zonder de slaven die de hollanders naar de nieuwe wereld gesleept hebben hadden we waarschijnlijk ook niet kunnen genieten van een muzikale gigant als Miles Davis.
Die "uitspraak" (advies dus) over de veiligheidsmuur is al gekraakt door onafhankelijk deskundigen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:16 schreef Ikhebergeenkrachtmeervoor het volgende:
Mijn reactie op een eerdere reactie in het nieuwsbericht over de Paus en Abbas op die gast met dat gele hoofd als accountafbeelding....blahblah
Die slaven zijn juist weer het minpuntje. Ik doelde meer op de zeeslagen tegen de Engelsen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou je hebt op zich wel gelijk, het VOC-verleden van Nederland is iets waar we trots op kunnen zijn. Dankzij de Nederlands zijn de culinaire tradities van veel volkeren op de aarde ten goede gewijzigd en zonder de slaven die de hollanders naar de nieuwe wereld gesleept hebben hadden we waarschijnlijk ook niet kunnen genieten van een muzikale gigant als Miles Davis.
Sowieso Nederland > Frankrijk. Wanneer gaan we dat land eens annexeren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:07 schreef sp3c het volgende:
de Engelsen, de Zweden, de Fransen ... iedereen kreeg slaag!!
alleen jammer dat we om de zoveel tijd zelf ook van iedereen klappen kregen
Deze tekst wijkt zo veel af van wat je normaal produceert, dat ik meteen al niet geloofde dat je dat allemaal zelf bedacht had. Snap je het eigenlijk wel, wat er allemaal staat?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:44 schreef buachaille het volgende:
[..]
Die "uitspraak" (advies dus) over de veiligheidsmuur is al gekraakt door onafhankelijk deskundigen.
Het veiligheidshek ('de muur')
[**knip**]
bron: http://www.israel-palestina.info/modules.php?name=News&file=article&sid=895
dank u
Zie ook: http://www.israel-palestina.info/muur_hek.html
Hoho, onafhankelijk?? Dat zeggen ze zelf zeker?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:44 schreef buachaille het volgende:
[..]
Die "uitspraak" (advies dus) over de veiligheidsmuur is al gekraakt door onafhankelijk deskundigen.
Open deur, maar inderdaad toch vaak over het hoofd gezien.quote:Het veiligheidshek ('de muur')
Mr. Mathijs de Blois, docent rechtstheorie en rechtsfilosofie aan de Universiteit van Utrecht, ging dieper in op het advies door het Internationaal Gerechtshof over de bouw van de veiligheidsbarričre door Israël. Hij begon met de mededeling dat het internationale recht in algemene termen is vervat en de uitleg daarvan politiek is en een uiting van de op dat moment heersende machtsverhoudingen.
Ach, het argument van de selectieve verontwaardiging. Alsof je eigen zonden witter worden als ze door anderen ook begaan worden.quote:Zo zijn er een aantal andere staten die ook muren of hekken in omstreden gebied hebben gebouwd, waar veel minder aandacht voor is, zoals India in Kasjmir en Marokko in de door haar bezette West-Sahara.
Dat is dus een mening als alle andere.quote:Bovendien is het voorstel om Israëls barričre door het Internationaal Gerechtshof te laten onderzoeken ingediend door 26 lidstaten die voor het merendeel Israël niet erkennen en zelf een slechte reputatie hebben op het gebied van de mensenrechten. De Blois ziet het besluit het Gerechtshof te raadplegen dan ook vooral als een politieke zet in het schaakspel tussen Israël en haar vijanden. Internationaal recht verwordt zo tot de voortzetting van politiek met andere middelen.
Haha, en welke landen hebben het hof niet erkend? Inderdaad, onder andere de VSvA en Israel.quote:De uitspraak was overigens niet bindend; een bindende uitspraak is alleen mogelijk indien de betreffende staten het hof erkennen en instemmen met behandeling van hun zaak door het hof.
En waarom zou de aanklager geen beschuldigende taal mogen gebruiken? Het is trouwens "het Israel" en dus "zijn weigering".quote:Het Internationaal Gerechtshof was in een aantal opzichten bevooroordeeld en bovendien niet consequent, aldus De Blois. Om te beginnen sprak de VN resolutie al van Israëls illegale acties in de bezette gebieden en haar weigering zich aan het internationaal recht te houden, ook wat betreft de bouw van de 'muur'. Men nam al aan wat zogenaamd nog onderzocht moest worden, en men verwachtte al dat de uitkomst bevestigend zou zijn, anders was de resolutie niet ingediend.
Dit is natuurlijk geen normale zaak. En het is de bedoeling dat de PA een volwaardige autoriteit is. Dat wil Israel ook, als het die autoriteit ertoe oproept om de bevolking goed in de hand te houden en orde en rust te herstellen.quote:Het was opvallend dat het hof de Palestijnse Autoriteit, 'Palestina' genoemd, volledige deelname in de procedure toestond, iets dat normaal aan staten en internationale organisaties is voorbehouden.
Ja, en het woord slave gebruiken voor de tweede harde schijf in een computer is beledigend voor negers. Hadden de rechters dan gordijn moeten zeggen? En persoonlijk vind ik barričre ook wel heftig klinken. En hek doet weer denken aan van die kampen met van de wachttorens met soldaten erin.quote:Het hof sprak vervolgens consequent van een muur, ondanks het feit dat maar op een zeer klein gedeelte (nog geen 10 km) ook daadwerkelijk van een muur sprake is. Dit heeft echter de negatieve associatie met de Berlijnse Muur, en klinkt heftiger dan 'hek' of 'barričre'.
Nummering van mij.quote:Er waren, aldus De Blois, een aantal goede redenen waarom het hof had kunnen besluiten van een advies af te zien. 1) Zo is het gebruikelijk dat het hof geen uitspraak doet als een kwestie ook bij de Veiligheidsraad ligt, men wordt doorgaans pas ingeschakeld als die er niet uitkomt. 2) De resolutie die het hof om advies vroeg, was bovendien aangenomen op een speciale 'noodzitting' van de Algemene Vergadering over het Israëlisch-Palestijns conflict, die al in 1997 was begonnen en steeds weer hervat werd. Het is uniek dat een speciale noodzitting zo lang duurt en zo vaak bij elkaar moet komen, en de vraag is of deze nog wel een mandaat had. 3) Daarnaast is het bij een zogenaamd contentieus geschil, een geschil tussen twee partijen, gebruikelijk dat alleen uitspraak wordt gedaan als beide partijen daarmee instemmen. 4) Ook was het hof zeer beperkt geďnformeerd, het had weinig info tot zijn beschikking. 5) Tot slot was dit eigenlijk een politieke en geen juridische kwestie, de barričre is immers een deel van het conflict tussen Israël en de Palestijnen om het land. Je zou op deze manier met hetzelfde recht de 'juridische consequenties van het plegen van zelfmoordaanslagen' kunnen onderzoeken, met als uitkomst dat die natuurlijk niet deugen en onmiddellijk gestopt moeten worden. Het hof heeft dat laatste (dat het een politieke kwestie is) overigens erkend, maar meende dat als het geen uitspraak zou doen, het eveneens politiek bedreef.
Het uitroepen van de staat Israel was al illegaal, en de veroveringen als gevolg daarvan ook.quote:Het Internationaal Gerechtshof hanteert onterecht de term "bezette gebieden", aldus De Blois. Het gaat om gebieden die in 1948 illegaal door Jordanië en Egypte zijn veroverd, waarna Jordanië de Westelijke Jordaanoever annexeerde, een daad die alleen door Pakistan werd erkend.
Ja, die Britten... Ze hebben de Koerden ook een thuisland beloofd. En de belofte aan de joden hadden ze al lang weer ingetrokken: ze hebben echt hun uiterste best gedaan om import van joden in Palestina te voorkomen.quote:Daarom gelden de bepalingen van het Britse mandaat nog steeds, namelijk dat in heel het gebied een Joods thuis zou worden gecreëerd en Joden zich er vrij mochten vestigen.
Het is wel degelijk duidelijk dat onder het Briste mandaat Israel geen enkel recht had om grond te bezitten. Het illegale land heeft dus gronden bezet, die misschien wel geen rechtmatig bezit waren van andere staten, maar in elk geval ook niet van de illegale staat en minstens onder beheer stonden van een derde staat.quote:Doordat Israël geen land veroverde wdat legaal door een andere staat was verkregen of haar gerechtelijk toebehoorde, is geen sprake van een bezetting in de klassieke zin.
Hier wordt wel gesteld, dat het onterecht is, maar op geen enkele manier wordt dat aannemelijk gemaakt. Stellen is makkelijk!quote:Onterecht hanteert het hof de Groene Lijn als grens tussen Israël en 'Palestina', en meent het dat Israël op de Westoever moet handelen overeenkomstig de verplichtingen die een bezettende macht heeft tegenover de mensen die onder die bezetting leven.
Graag een bron voor dit specifieke doel van het Britse mandaat! Volgens mijn bronnen kwamen de Britten in de knoop, omdat ze beide bevolkingen plaats aanboden. En over het algemeen waren de mandaten na de Eerste Wereldoorlog bedoeld om de lokale bevolking op zelfbeschikking voor te bereiden. Op veel andere plaatsen is dat ook gebeurd.quote:Het is overigens opvallend dat in de beschrijving van de situatie door het hof, nergens melding wordt gemaakt van het specifieke doel van het Britse mandaat om een Joods nationaal thuis te creëren. Gesteld wordt daarentegen dat een mandaat doorgaans tot doel had om de inheemse bevolking op zelfbeschikking voor te bereiden. Deze omissie is volgens De Blois tekenend voor het hele advies van het hof.
Ja, die bepaling is nog niet zo oud. Overigens waren die deportaties het omgekeerde: bezet gebied leeghalen. Hier wordt bezet gebied volgeplempt met de fanatiekelingen, die ze dan zelf ook fijn kwijt zijn. Win-win-win.quote:Wat betreft de nederzettingen achtte het hof de Geneefse Conventie van toepassing, waar deze bepaalt dat het verboden is om delen van de eigen bevolking over te brengen naar bezet gebied. Deze bepaling was nota bene vlak na de Tweede Wereldoorlog aangenomen met de Jodendeportaties voor ogen, om dergelijke deportaties tegen de zin van de betroffenen in de toekomst te voorkomen. Nu werd dat - oh bittere ironie - gebruikt om een gebied waar honderdduizenden Joden wonen 'Judenrein' te maken.
Ik zou het op moeten zoeken, maar volgens mijn herinnering heeft het hof vooral de plaats van het hek veroordeeld! Grote delen van de muur/barričre/gordijn zijn niet op de zogenaamde eigen grond gebouwd, maar op Palestijns gebied. Op zichzelf is een staat natuurlijk vrij om wat voor muur dan ook te bouwen om zich van het buitenland af te sluiten. Maar dan wel op eigen grond.quote:Het hof had in zijn advies nauwelijks aandacht voor de reden waarom Israël de barričre bouwde, en het feit dat door de barričre Israël minder geweld hoefde te gebruiken om aanslagen door Palestijnse terroristen te voorkomen. In het handvest van de VN, artikel 51 is het zelfverdedigingsrecht van iedere staat vastgelegd. Bij een gewapende aanval op een VN lidstaat heeft deze het recht zich te verdedigen. Het hof meende dat dit alleen geldt wanneer het om een aanval vanuit het grondgebied van een andere staat gaat, hoewel het handvest dat voorbehoud niet maakt. Zo heeft de VS op grond van die bepaling het recht gekregen om na 11 september Afghanistan aan te vallen, ondanks dat Al Qaida geen staat was. Bovendien werden de Palestijnse terreurgroepen gesteund door andere staten, dus er was wel degelijk een internationale connectie. De meeste conflicten vinden tegenwoordig plaats tussen een staat en een of meerdere guerrilla's of milities, en niet tussen twee staten. En had niet juist het Internationaal Gerechtshof Palestina in andere opzichten als staat behandeld? Waarom hier dan niet? Waarom werd de Palestijnse Autoriteit, nu dit in haar nadeel uitpakte, van alle verantwoordelijkheid ontheven die staten hebben? De PA was immers in de Oslo akkoorden met Israël overeengekomen om het geweld te beëindigen.
Zozo, een baanbrekende conclusie, die mij de schellen van de ogen doet vallen: de meerderheid heeft niet altijd gelijk. De goede man kreeg zeker een staande ovatie of hij werd tot nieuwe redder der mensheid uitgeroepen.quote:De conclusie van De Blois is dan ook dat het hof meedeint op de golven van de anti-Israël stemming in de VN, en dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft.
Samenvattend: wat een slap, bevooroordeeld gelul.quote:
Het is toch gewoon bespottelijk dat je dat moet melden; waarom wil je überhaupt per se tegengas bieden? Moet je nog even googelen of je inlezen of iets dergelijks? En trouwens, volgens mij heb je al eens aangegeven geen affiniteit met het gebied te hebben, dus waarom zit je dan zo vaak in dit topic? Vind je het leuk om je gal te spuien over één natie in het bijzonder?quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zal me eens op wat tegengas bezinnen.
Waarom ga je niet in een hoekje zitten janken?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:23 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Het is toch gewoon bespottelijk dat je dat moet melden; waarom wil je überhaupt per se tegengas bieden? Moet je nog even googelen of je inlezen of iets dergelijks? En trouwens, volgens mij heb je al eens aangegeven geen affiniteit met het gebied te hebben, dus waarom zit je dan zo vaak in dit topic? Vind je het leuk om je gal te spuien over één natie in het bijzonder?
Sjongejonge, intelligente reactie weer. Ik verwacht ook niet veel beter van een Grijze Wolf.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:42 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in een hoekje zitten janken?
1. Op jouw haatberichtje valt niet anders te reageren. Je bent net een jankerd. Je bent zelf net zo subjectief bezig als dat je oppert over Kees22.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:47 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Sjongejonge, intelligente reactie weer. Ik verwacht ook niet veel beter van een Grijze Wolf.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:23 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Het is toch gewoon bespottelijk dat je dat moet melden; waarom wil je überhaupt per se tegengas bieden? Moet je nog even googelen of je inlezen of iets dergelijks? En trouwens, volgens mij heb je al eens aangegeven geen affiniteit met het gebied te hebben, dus waarom zit je dan zo vaak in dit topic? Vind je het leuk om je gal te spuien over één natie in het bijzonder?
Ook weer zo'n lekkere intelligente reactie. Alsof ik een slechte dag zou hebben. Nee, het ging er gewoon om dat jij per se tegengas wil geven blijkbaar, wat blijkt uit het citaat "Ik zal me eens op wat tegengas bezinnen". Dat is gewoon debiel. Alsof je het er niet een keer mee eens zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
![]()
Iets verkeerds gegeten of zo? Ruzie met je vrouw? Ongesteld?
En trouwens: ik heb er toen bijgezet wat mijn affiniteit is.
En lees nu mijn antwoord maar eens. Dan kun je daar op reageren.
1. Haatberichtje? Het was gewoon een terechte klacht. En ik heb nooit gezegd dat ik objectief ben. Ik hou van Israël en ik steun haar, haar leger en haar bevolking in vele dingen. Ik heb echter ook terechte kritiek op het landje. 'Jankerd' is trouwens echt een pauperterm, maar dat wist je zelf ook al, hč?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:56 schreef Burakius het volgende:
[..]
1. Op jouw haatberichtje valt niet anders te reageren. Je bent net een jankerd. Je bent zelf net zo subjectief bezig als dat je oppert over Kees22.
2. Ik ben anti-Nationalistisch en anti-Grijze wolf en dus /Fail
1.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:11 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
1. Haatberichtje? Het was gewoon een terechte klacht. En ik heb nooit gezegd dat ik objectief ben. Ik hou van Israël en ik steun haar, haar leger en haar bevolking in vele dingen. Ik heb echter ook terechte kritiek op het landje. 'Jankerd' is trouwens echt een pauperterm, maar dat wist je zelf ook al, hč?
2. Dat doe je anders vaker anders vermoeden, met je gezever over het Osmaanse Rijk.
Vanwaar het "haar" als je aan Israel refereert?quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:11 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
1. Haatberichtje? Het was gewoon een terechte klacht. En ik heb nooit gezegd dat ik objectief ben. Ik hou van Israël en ik steun haar, haar leger en haar bevolking in vele dingen. Ik heb echter ook terechte kritiek op het landje. 'Jankerd' is trouwens echt een pauperterm, maar dat wist je zelf ook al, hč?
2. Dat doe je anders vaker anders vermoeden, met je gezever over het Osmaanse Rijk.
Last van projectie?quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:06 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Ook weer zo'n lekkere intelligente reactie. Alsof ik een slechte dag zou hebben. Nee, het ging er gewoon om dat jij per se tegengas wil geven blijkbaar, wat blijkt uit het citaat "Ik zal me eens op wat tegengas bezinnen". Dat is gewoon debiel. Alsof je het er niet een keer mee eens zou kunnen zijn.
israel-palestina.info is één van de meest objectieve sites over het conflict.
Alsof het ook maar iets uit zou maken wat ik tegen jouw reactie inbreng. Ik kan jou toch niet overtuigen en jij mij ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |