de VN zou een wassen neus zijn als die landen niet vertegenwoordigd warenquote:Op maandag 11 mei 2009 23:01 schreef cultheld het volgende:
De VN is een wassen neus. Het zegt genoeg dat landen als Iran en Noord-Korea VN-lid zijn.
In tegendeel. In plaats van een VN-lidmaatschap vanzelfsprekend te maken, zou je dergelijke dubieuze landen een lidmaatschap kunnen laten verdienen, na lang onderhandelen (net als bij een E.U. lidmaatschap). Nu stelt het niet zoveel voor omdat elke bananenrepubliek lid is en er niet uit wordt gegooid: al moordt zo'n republiek ook honderdduizenden mensen uitquote:Op maandag 11 mei 2009 23:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
de VN zou een wassen neus zijn als die landen niet vertegenwoordigd waren
Helemaal niet ze kunnen niet zonder Israëlquote:Op maandag 11 mei 2009 23:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
de VN zou een wassen neus zijn als die landen niet vertegenwoordigd waren
quote:Activists and journalists in Azerbaijan and Cuba have already appealed to the international community not to elect their nations to the Human Rights Council. States committed to human rights and the integrity of the council cannot remain indifferent. Countries must express solidarity with the victims of human rights abuses and reclaim the council by simply refusing to vote for human rights abusers in this shamefully uncontested election.
Dat moet je dus nooit zeggen: "Dat kan hier/ons/mij niet gebeuren, en wie niks verkeerds doet, heeft niks te vrezen." De geschiedenis heeft wel bewezen dat dat een erg vals vertrouwen is.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 02:45 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Oh ja, dat wilde ik nog even kwijt; je weet wel dat de joden in het keizerrijk (en later nazi-) Duitsland tot de best geďntegreerde bevolkingsgroep hoorden? Toen de Dreyfus-affaire door Frankrijk raasde, zeiden alle Duitse joden vol vertrouwen; 'dat kan hier nooit gebeuren'. Dat hebben ze 40 jaar later geweten...
Sinds wanneer ligt Israel in Europa?quote:Op zondag 10 mei 2009 17:37 schreef buachaille het volgende:
Israel's inzending voor het Eurovisie Songfestival:
[ afbeelding ]
Een joodse en een arabische tante. Aan de anti-israel kliek: maar hopen dat de toppers zullen winnen hé?
Ik herinnerde me dat verhaal, dank voor het opschoppen.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik heb al eerder geprobeerd dit Kees aan z'n verstand te brengen, maar mantra's zijn nu eenmaal bestendig.
Dank voor deze coulance. Ik had minstens Adolf verwacht.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:35 schreef cultheld het volgende:
Als reďncarnatie bestaat, dan heeft Kees22 ooit Wilhelm geheten.
Mij werd onlangs door PhysicsRules verzekerd, dat de raketaanvallen gestopt waren en hij meldde dat als bewijs van succes van de december-januari-oorlog. Als ik dit bericht goed begrijp, is er dus geen succes geboekt op dit punt.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:31 schreef Wouter1979 het volgende:
[..]
Dankzij dit soort bijeenkomsten van de veiligheidsraad krijgen we in het westen eens om de zoveel tijd te horen over een klein deel van de fascistische praktijken van de israëlische regering. Als de veiligheidsraad bijeen komt dan kunnen de media dit natuurlijk niet negeren zoals ze gewoonlijk alle israëlische misdaden tegen de menselijkheid negeren.
Marokko heeft ooit ook meegedaanquote:
Tja.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
In tegendeel. In plaats van een VN-lidmaatschap vanzelfsprekend te maken, zou je dergelijke dubieuze landen een lidmaatschap kunnen laten verdienen, na lang onderhandelen (net als bij een E.U. lidmaatschap). Nu stelt het niet zoveel voor omdat elke bananenrepubliek lid is en er niet uit wordt gegooid: al moordt zo'n republiek ook honderdduizenden mensen uit.
Sterk argument.quote:
Is ook nooit goed hequote:
Dat is niet te vergelijken met landen die al decennia lang stelselmatig op grote schaal de mensenrechten schenden en niet zelden ook buurlanden bedreigen. Daarom hecht ik dus ook niet al teveel waarde aan kritiek van de VN op Israël.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja.
Dan lijkt het mij bijvoorbeeld een goed idee om dubieuze burgers uit te sluiten van passief en actief kiesrecht. Elke burgerlul kan nu wel in de Tweede Kamer gekozen worden.
En wat te denken van landen waar opeens door 51 % van de bevolking met een meerderheid van 49 % een volstrekte minkukel als president gekozen wordt.
Bovendien zijn de VN en de Raad voor de Mensenrechten niet helemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:11 schreef sp3c het volgende:
nou hij zegt wat anders
dat landen die feitelijk geen recht van spreken stemmen en zelfs stemrecht kunnen kopen met geld of gunsten, daar heeft hij geen ongelijk in maar een VN zonder dit soort landen is compleet zinloos ... dan kun je de afspraken die gemaakt zijn namelijk ook niet afdwingen (niet dat dat veel gebeurt maar het is toch de stok achter de deur) want die staten hebben er dan niet mee ingestemt, dan zeggen ze 'ons land, onze regels ... blijf lekker weg'
Ik zouquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is niet te vergelijken met landen die al decennia lang stelselmatig op grote schaal de mensenrechten schenden en niet zelden ook buurlanden bedreigen. Daarom hecht ik dus ook niet al teveel waarde aan kritiek van de VN op Israël.
Ik doe nog welquote:
Jij wil de Berlusconi's en Bushes van deze wereld gelijk stellen aan die gek uit Noord-Korea en Ahmadinejad?quote:
Je begrijpt het vet niet, geloof ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij wil de Berlusconi's en Bushes van deze wereld gelijk stellen aan die gek uit Noord-Korea en Ahmadinejad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |