abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 mei 2009 @ 23:11:20 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68923615
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:01 schreef cultheld het volgende:
De VN is een wassen neus. Het zegt genoeg dat landen als Iran en Noord-Korea VN-lid zijn.
de VN zou een wassen neus zijn als die landen niet vertegenwoordigd waren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_68923975
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

In tegendeel. In plaats van een VN-lidmaatschap vanzelfsprekend te maken, zou je dergelijke dubieuze landen een lidmaatschap kunnen laten verdienen, na lang onderhandelen (net als bij een E.U. lidmaatschap). Nu stelt het niet zoveel voor omdat elke bananenrepubliek lid is en er niet uit wordt gegooid: al moordt zo'n republiek ook honderdduizenden mensen uit .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 11 mei 2009 @ 23:22:32 #43
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68924031
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

Helemaal niet ze kunnen niet zonder Israël Vn is net als Eu circus vol clowns
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68930367
In een essay op de NY Times van gisteren heeft Vaclav Havel een stuk geschreven over de VN Raad voor de mensenrechten. Ook hij gebruikt woorden als een 'wassen neus' (farce).
Dat taalgebruik kan gerechtvaardigd worden als je kijkt naar een paar nieuwe kandidaten voor de raad: Saoedi Arabie, Cuba en China
quote:
Activists and journalists in Azerbaijan and Cuba have already appealed to the international community not to elect their nations to the Human Rights Council. States committed to human rights and the integrity of the council cannot remain indifferent. Countries must express solidarity with the victims of human rights abuses and reclaim the council by simply refusing to vote for human rights abusers in this shamefully uncontested election.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 12:11:13 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68934669
nou hij zegt wat anders

dat landen die feitelijk geen recht van spreken stemmen en zelfs stemrecht kunnen kopen met geld of gunsten, daar heeft hij geen ongelijk in maar een VN zonder dit soort landen is compleet zinloos ... dan kun je de afspraken die gemaakt zijn namelijk ook niet afdwingen (niet dat dat veel gebeurt maar het is toch de stok achter de deur) want die staten hebben er dan niet mee ingestemt, dan zeggen ze 'ons land, onze regels ... blijf lekker weg'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_68958150
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 02:45 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Oh ja, dat wilde ik nog even kwijt; je weet wel dat de joden in het keizerrijk (en later nazi-) Duitsland tot de best geďntegreerde bevolkingsgroep hoorden? Toen de Dreyfus-affaire door Frankrijk raasde, zeiden alle Duitse joden vol vertrouwen; 'dat kan hier nooit gebeuren'. Dat hebben ze 40 jaar later geweten...
Dat moet je dus nooit zeggen: "Dat kan hier/ons/mij niet gebeuren, en wie niks verkeerds doet, heeft niks te vrezen." De geschiedenis heeft wel bewezen dat dat een erg vals vertrouwen is.
Je raakt wel een punt: het bestaan van de staat Israel is dus op zichzelf ook geen garantie. Ook de joden zelf lijken daar weinig vertrouwen in te hebben, gezien hun paranoia en fobie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68958238
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:37 schreef buachaille het volgende:
Israel's inzending voor het Eurovisie Songfestival:
[ afbeelding ]
Een joodse en een arabische tante. Aan de anti-israel kliek: maar hopen dat de toppers zullen winnen hé?
Sinds wanneer ligt Israel in Europa?

Ik snap trouwens wel waarom ze die Arabisch/Bulgaarse mevrouw erbij gehaald hebben. Zo maken ze tenminste nog een schijn van kans.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kees22 op 12-05-2009 22:58:48 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68958519
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:42 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik heb al eerder geprobeerd dit Kees aan z'n verstand te brengen, maar mantra's zijn nu eenmaal bestendig.
Ik herinnerde me dat verhaal, dank voor het opschoppen.
Het is me trouwens iets te eenvoudig, maar om het nu helemaal na te trekken, gaat me ook te ver.
pi_68958740
quote:
Op maandag 11 mei 2009 00:35 schreef cultheld het volgende:
Als reďncarnatie bestaat, dan heeft Kees22 ooit Wilhelm geheten.
Dank voor deze coulance. Ik had minstens Adolf verwacht.
pi_68958942
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:31 schreef Wouter1979 het volgende:

[..]

Dankzij dit soort bijeenkomsten van de veiligheidsraad krijgen we in het westen eens om de zoveel tijd te horen over een klein deel van de fascistische praktijken van de israëlische regering. Als de veiligheidsraad bijeen komt dan kunnen de media dit natuurlijk niet negeren zoals ze gewoonlijk alle israëlische misdaden tegen de menselijkheid negeren.
Mij werd onlangs door PhysicsRules verzekerd, dat de raketaanvallen gestopt waren en hij meldde dat als bewijs van succes van de december-januari-oorlog. Als ik dit bericht goed begrijp, is er dus geen succes geboekt op dit punt.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:46:25 #51
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68959074
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sinds wanneer ligt Israel in Europa?
Marokko heeft ooit ook meegedaan
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68959287
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:21 schreef cultheld het volgende:

[..]

In tegendeel. In plaats van een VN-lidmaatschap vanzelfsprekend te maken, zou je dergelijke dubieuze landen een lidmaatschap kunnen laten verdienen, na lang onderhandelen (net als bij een E.U. lidmaatschap). Nu stelt het niet zoveel voor omdat elke bananenrepubliek lid is en er niet uit wordt gegooid: al moordt zo'n republiek ook honderdduizenden mensen uit .
Tja.
Dan lijkt het mij bijvoorbeeld een goed idee om dubieuze burgers uit te sluiten van passief en actief kiesrecht. Elke burgerlul kan nu wel in de Tweede Kamer gekozen worden.
En wat te denken van landen waar opeens door 51 % van de bevolking met een meerderheid van 49 % een volstrekte minkukel als president gekozen wordt.
pi_68959315
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:46 schreef Slappy het volgende:

[..]

Marokko heeft ooit ook meegedaan
Sterk argument.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:52:34 #54
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68959409
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sterk argument.
Is ook nooit goed he
pi_68959458
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja.
Dan lijkt het mij bijvoorbeeld een goed idee om dubieuze burgers uit te sluiten van passief en actief kiesrecht. Elke burgerlul kan nu wel in de Tweede Kamer gekozen worden.
En wat te denken van landen waar opeens door 51 % van de bevolking met een meerderheid van 49 % een volstrekte minkukel als president gekozen wordt.
Dat is niet te vergelijken met landen die al decennia lang stelselmatig op grote schaal de mensenrechten schenden en niet zelden ook buurlanden bedreigen. Daarom hecht ik dus ook niet al teveel waarde aan kritiek van de VN op Israël.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_68959510
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:11 schreef sp3c het volgende:
nou hij zegt wat anders

dat landen die feitelijk geen recht van spreken stemmen en zelfs stemrecht kunnen kopen met geld of gunsten, daar heeft hij geen ongelijk in maar een VN zonder dit soort landen is compleet zinloos ... dan kun je de afspraken die gemaakt zijn namelijk ook niet afdwingen (niet dat dat veel gebeurt maar het is toch de stok achter de deur) want die staten hebben er dan niet mee ingestemt, dan zeggen ze 'ons land, onze regels ... blijf lekker weg'
Bovendien zijn de VN en de Raad voor de Mensenrechten niet helemaal hetzelfde.
Voorzover ik begreep gaat dat voor een aantal rechten wel op: dat ze alleen geldig zijn in landen die het bijpassende verdrag ondertekend hebben.
Mede daarom heeft Israel een groot aantal verdragen niet ondertekend.
pi_68959594
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is niet te vergelijken met landen die al decennia lang stelselmatig op grote schaal de mensenrechten schenden en niet zelden ook buurlanden bedreigen. Daarom hecht ik dus ook niet al teveel waarde aan kritiek van de VN op Israël.
Ik zou als het niet zo en was.
pi_68959666
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:52 schreef Slappy het volgende:

[..]

Is ook nooit goed he
Ik doe nog wel
Hebben ze nog een redelijke plaats gehaald, indertijd?
pi_68959742
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik zou als het niet zo en was.

Jij wil de Berlusconi's en Bushes van deze wereld gelijk stellen aan die gek uit Noord-Korea en Ahmadinejad?
pi_68959873
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:58 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jij wil de Berlusconi's en Bushes van deze wereld gelijk stellen aan die gek uit Noord-Korea en Ahmadinejad?
Je begrijpt het vet niet, geloof ik.
En ja, waarom niet? Wat is eigenlijk het verschil, afgezien van de narcistische vrolijkheid van de eerste twee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')