abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68960340
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je begrijpt het vet niet, geloof ik.
En ja, waarom niet? Wat is eigenlijk het verschil, afgezien van de narcistische vrolijkheid van de eerste twee.
Je zou één en ander misschien wat beter kunnen formuleren. Tja, wat zou het verschil nou zijn . Ik zou je bijna een werkweek in een Noord-Koreaans concentratiekamp gunnen om tot wat minder wereldvreemde inzichten te komen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:37:57 #62
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68961590
kees22 is Meki toevallig je zoon?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68961783
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is niet te vergelijken met landen die al decennia lang stelselmatig op grote schaal de mensenrechten schenden en niet zelden ook buurlanden bedreigen. Daarom hecht ik dus ook niet al teveel waarde aan kritiek van de VN op Israël.
Je snapt het niet, dus nadere uitleg.
Ik zou hartelijk moeten lachen om de (door mij) vet gezette tekst in jouw bericht, vanwege de ironie en zelfs het cynisme. Als er namelijk een staat is die al decennialang de mensenrechten schendt en de buurlanden bedreigt, is het Israel wel.
Ik laat dat achterwege, omdat de situatie wel degelijk intens triest is en je opmerking dus echt buiten alle verstandelijke proporties:
Capice?

[ Bericht 14% gewijzigd door Frutsel op 13-05-2009 12:16:09 (rest was overbodig) ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68961943
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:37 schreef Slappy het volgende:
kees22 is Meki toevallig je zoon?
Interessante vraag.
1) Vanwaar deze vraag?
2) Ik heb geen kinderen, en ook geen kloons.
3) Volgens mij was Meki hier al actief voor ik FOK! ontdekte.
4) Als hij mijn zoon was, zou hij wel beter spellen. Wees daarvan overtuigd.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68962124
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:10 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je zou één en ander misschien wat beter kunnen formuleren. Tja, wat zou het verschil nou zijn . Ik zou je bijna een werkweek in een Noord-Koreaans concentratiekamp gunnen om tot wat minder wereldvreemde inzichten te komen.
Nee, maar dat lijkt me een echte openbaring: een week in een concentratiekamp om minder wereldvreemde inzichten te krijgen.
Vroegâh las ik in de Telegrof brieven met de volgende strekking: "Vieze communisten, die krakers. Woonden we maar in de Sovjet-Unie, dan konden we ze naar Siberië verbannen."
pi_68962808
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:48 schreef cultheld het volgende:
Ach, de joden zijn zelf al ijverig op zoek naar genetische lijnen. Vooralsnog alleen via de mannelijke kant (het Y-chromosoom). Wat me verbaast. Want je bent toch pas jood als je moeder joods is, dus via het mitochondriaal DNA.

[ Bericht 17% gewijzigd door Frutsel op 13-05-2009 12:16:58 ]
  woensdag 13 mei 2009 @ 07:51:51 #67
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68966944
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Interessante vraag.
1) Vanwaar deze vraag?
2) Ik heb geen kinderen, en ook geen kloons.
3) Volgens mij was Meki hier al actief voor ik FOK! ontdekte.
4) Als hij mijn zoon was, zou hij wel beter spellen. Wees daarvan overtuigd.
Was niet echt serieus bedoel maar keeg soms het idee Met die uitspraken van Bush/Mahmoud Ahmadinejad
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68973959
Het is zeer kort door de bocht om te stellen dat Jeruzalem "al 3000 jaar de hoofdstad van de Joden" is. Het is waarschijnlijk dat er al een nederzetting bestond (in Egyptische bronnen komen de namen Vrvsalm en varianten ervan voor), maar dat de Joden het verder uitgebouwd hebben. Het is hetzelfde verhaal als Istanbul. Er bestond een dorpje Byzantium dat door Keizer Constantijn werd uitgebouwd tot Constantinopel, waarna de Osmaanse Turken het verder uitbouwden tot Istanbul. Soortgelijks zou ook mogelijk kunnen zijn met Jeruzalem, het werd gesticht als dorpje Vrvsalm. De Joden bouwden het uit tot de hoofdstad van hun koninkrijk, waarna de verschillende volkeren het nog verder hebben uitgestrekt. Wel moet gezegd worden dat alhoewel de Joden zeer zeker verantwoordelijk zijn voor de bloei van Jeruzalem in 1000 v.C., de stad vaker in niet-Joodse handen is geweest in die 3000 jaar. Van die 3000 jaar is het maar ongeveer 350-400 jaar daadwerkelijk in handen van Joodse bestuurders geweest. Voor de rest betrof het de Assyrische veroveraars; daarna de Babyloniers, Perzen, Alexander de Grote (Macedonisch-Griekse bestuurders), Arabieren, Turkse Selçuken, Europese kruisvaarders, Turkse soldaten onder Selahattin Eyyubi, Turkse Mamlukken, Turkse Osmanen en daarna de Britten. Het is dus een drogreden (en flauwekul) dat de Joden al 3000 jaar de scepter zwaaien in Jeruzalem.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68974283
Het bewijs ligt onder de rotskoepel moskee. Die zullen we eerst moeten slopen voordat we e.e.a. zeker weten.
pi_68974378
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:20 schreef buachaille het volgende:
Het bewijs ligt onder de rotskoepel moskee. Die zullen we eerst moeten slopen voordat we e.e.a. zeker weten.
Wordt al gedaan door de Israëliërs. Ze graven er al onder. Maar moeilijk he reageren op mijn stukje. Mond vol tanden zeker?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68974747
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:23 schreef Burakius het volgende:

Wordt al gedaan door de Israëliërs. Ze graven er al onder. Maar moeilijk he reageren op mijn stukje. Mond vol tanden zeker?
Er zijn arabische verhalen die stellen dat het gegraaf van de Israelisch uiteindelijk zal leiden tot het inklappen van de rotskoepelmoskee. Het is niet te hopen dat er dan gewonden bij vallen. Je verhaal over het ontstaan van Jeruzalem is één van de vele mogelijkheden die er zijn. De geschiedenis van 5000 jaar geleden doet er echter niet toe. Het is denk ik niet redelijk dan verder terug te kijken in de geschiedenis dan de tijd van de opa van je opa, ongeveer 150 jaar.
pi_68975489
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:34 schreef buachaille het volgende:

[..]

Er zijn arabische verhalen die stellen dat het gegraaf van de Israelisch uiteindelijk zal leiden tot het inklappen van de rotskoepelmoskee. Het is niet te hopen dat er dan gewonden bij vallen. Je verhaal over het ontstaan van Jeruzalem is één van de vele mogelijkheden die er zijn. De geschiedenis van 5000 jaar geleden doet er echter niet toe. Het is denk ik niet redelijk dan verder terug te kijken in de geschiedenis dan de tijd van de opa van je opa, ongeveer 150 jaar.
In dat geval behoort Jeruzalem tot de Turken. Nou probleem opgelost.
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 13:01:52 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68975759
maak daar 200 jaar van en de Zuidelijke NEderlanden zijn weer van ons!

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_68975784
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:01 schreef sp3c het volgende:
maak daar 200 jaar van en de Zuidelijke NEderlanden zijn weer van ons!

Ik vind dat we terug moeten kijken tot 1682
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 13:10:48 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68976078
nee dat is te ver weg dan wordt het te ingewikkeld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_68976645
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:55 schreef Burakius het volgende:

In dat geval behoort Jeruzalem tot de Turken. Nou probleem opgelost.
Ik begrijp de poging tot enige luchtigheid in dit topic maar in 150 jaar is meer gebeurd dan alleen de bezetting van palestina door de ottomanen.
pi_68976732
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:24 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik begrijp de poging tot enige luchtigheid in dit topic maar in 150 jaar is meer gebeurd dan alleen de bezetting van palestina door de ottomanen.
Je bent zelf zo luchtig als een kuub gas over de gehele wereld verspreid man! Ik zeg nog tegen je ga dan in op mijn stuk. Jij zat zelf zo hard te roepen bij dat stuk over Israël dat Oost-Jeruzalem annexeert. Nu postte ik een mooi stukje daarover en jij bnet muisstil.

Jij komt zelf met 150 jaar. Nou in dat geval terug naar de Osmanen Jeruzalem(Kuddus)!

p.s.

Tevens geen bezetting is het, maar een bevrijding door de Osmanen , omdat Osmanen is alle moslims bij elkaar (en in die tijd geregeerd door Turken, maar voor alle moslims). Sterker nog. Het Ottomaanse Rijk was voor iedereen. Zodoende kwamen vele Joden in hoge functies. Wat een geweldig rijk!
pi_68977199
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:26 schreef Burakius het volgende:Je bent zelf zo luchtig als een kuub gas over de gehele wereld verspreid man! Ik zeg nog tegen je ga dan in op mijn stuk. Jij zat zelf zo hard te roepen bij dat stuk over Israël dat Oost-Jeruzalem annexeert. Nu postte ik een mooi stukje daarover en jij bnet muisstil.

Jij komt zelf met 150 jaar. Nou in dat geval terug naar de Osmanen Jeruzalem(Kuddus)!

p.s.

Tevens geen bezetting is het, maar een bevrijding door de Osmanen , omdat Osmanen is alle moslims bij elkaar (en in die tijd geregeerd door Turken, maar voor alle moslims). Sterker nog. Het Ottomaanse Rijk was voor iedereen. Zodoende kwamen vele Joden in hoge functies. Wat een geweldig rijk!
Waarom zou ik in gaan op je stuk over Jeruzalem? Ik heb gezegd dat ik mijn vraagtekens heb bij je verhaal over de onstaansgeschiedenis. Ook wie de touwtjes in handen heeft gedurende welke periode is niet belangrijk, zie ook: http://www.mapsofwar.com/images/EMPIRE17.swf In dat kaartje zie je ook dat het Ottomaanse rijk eigenlijk ook geen ene ruk voorstelt, als je met je ogen knippert dan is het al weer voorbij. Maar ik ben blij dat je er trots op bent, als ik Turk zou zijn dan zou ik het ook inbrengen als argument voor mijn eigen superioriteit. Als Turk heb je tenminste nog iets om trots op te zijn, het enige waar ik als autochtonen Nederlander mee kan schermen zijn de hollandse dijken en onze vermeende tolerantie.
pi_68977419
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:41 schreef buachaille het volgende:

[..]

Waarom zou ik in gaan op je stuk over Jeruzalem? Ik heb gezegd dat ik mijn vraagtekens heb bij je verhaal over de onstaansgeschiedenis. Ook wie de touwtjes in handen heeft gedurende welke periode is niet belangrijk, zie ook: http://www.mapsofwar.com/images/EMPIRE17.swf In dat kaartje zie je ook dat het Ottomaanse rijk eigenlijk ook geen ene ruk voorstelt, als je met je ogen knippert dan is het al weer voorbij. Maar ik ben blij dat je er trots op bent, als ik Turk zou zijn dan zou ik het ook inbrengen als argument voor mijn eigen superioriteit. Als Turk heb je tenminste nog iets om trots op te zijn, het enige waar ik als autochtonen Nederlander mee kan schermen zijn de hollandse dijken en onze vermeende tolerantie.
Het Neerlandsche Rijk was ook groot. Ken je geschiedenis. De Gouden Eeuw etc. Maar ik weet niet hoe jij een regeerperiode van 400+ jaar zomaar wegwimpeld? Dit is zeer (en zeker voor de laatste periode waarin er zoveel werd gewisseld van rijken) erg veel! Bij het Osmaanse Rijk moeten ze die dingen altijd even versnellen, omdat ze zolang hebben geregeerd over die delen.

p.s.

Ik kan trouwens zeggen dat ik als Nederlandse Turk en Waterbouwkundige erg trots ben op de Nederlandse dijken en deze traditie voort zet.
pi_68977506
p.s.2.

Die site met die animatie klopt neit. Bij het jaar 1700 is het nog niet eens begonnen met het Ottomaanse Rijk, terwijl deze al in 1514 Egypte had bevrijd en verenigd. Dus waarom kom je nou met zo een domme animatie zonder het eerst te controleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')