abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68830759
Had ik maar een krant van mei 2010!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 00:53:15 #252
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_68831343
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 00:32 schreef Dave7 het volgende:
Had ik maar een krant van mei 2010!
Krant, wtf dude. Geef mij een sport almanak met de resultaten voor de komende 50 jaar. En dan allemaal vage 'technische analyses' bedenken om te showen dat je gelijk hebt, fuck it TA works enzo

!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:34:48 #253
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_68832432
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar als je er tijd in wilt steken om het redelijk grondig te debunken dan zou ik om te beginnen gewoon op een grote dataset een backtest met parameter optimalisatie gaan draaien. In principe heb je dan een enorm risico op 'curve fitting' (met een bepaalde set parameters kan er best toevallig een specifieke combinatie zijn die een redelijk resultaat heeft) maar als je zelfs met parameter optimalisatie niets vindt dan heb je het aardig debunked imo. Mijn ervaring is dat je op die manier met de meerderheid van de standaardindicatoren al direct klaar bent (er bestaat zelfs met curve-fitting geen consistent winstgevende oplossing).

De meeste resultaten kun je al weggooien omdat ze negatief zijn of nauwelijks positief. Bij sterk positieve resultaten bekijk de je dan de equitycurve zodat je in één oogopslag winst/risico kunt zien.
Ik ga er even mee knutselen. Ben atm. zelf in het bezit van Metastock die een uitgebreidere backtest mogelijkheid geeft dan BB.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 02:01:41 #254
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68832958
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ga er even mee knutselen. Ben atm. zelf in het bezit van Metastock die een uitgebreidere backtest mogelijkheid geeft dan BB.
Geen idee hoe Metastock tegenwoordig is. Zelf heb ik alleen metastock 6 gebruikt (ja ja, zelf legaal gekocht voor het toen nog astronomische bedrag van 1000 gulden). Zelfs daarmee kon je die standaardindicatoren al backtesten en optimaliseren. Later ben ik echter overgestapt naar Tradestation, wat echt een klasse hoger was kwa mogelijkheden (ook 4x zo duur). Nu doe ik alles met Ninjatrader en daar kun je echt bijna alles mee omdat het eigenlijk gewoon C# is. Maar dat is dus wel wat meer voor nerds (zoals ik dus) en minder gebruiksvriendelijk.

Maar Metastock zal ook niet stil hebben gestaan. Ik ben benieuwd naar je resultaten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 9 mei 2009 @ 02:07:28 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68833054
Werkloosheidscijfers vielen mee vandaag.
De werkloosheid is minder gestegen dan verwacht.
Iedereen blij en kopen!
Maar zo ziet dat er dus uit in grafiekvorm

Sja...
Mijn reisverslagen
  zaterdag 9 mei 2009 @ 02:59:07 #256
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_68833772
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 02:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee hoe Metastock tegenwoordig is. Zelf heb ik alleen metastock 6 gebruikt (ja ja, zelf legaal gekocht voor het toen nog astronomische bedrag van 1000 gulden). Zelfs daarmee kon je die standaardindicatoren al backtesten en optimaliseren. Later ben ik echter overgestapt naar Tradestation, wat echt een klasse hoger was kwa mogelijkheden (ook 4x zo duur). Nu doe ik alles met Ninjatrader en daar kun je echt bijna alles mee omdat het eigenlijk gewoon C# is. Maar dat is dus wel wat meer voor nerds (zoals ik dus) en minder gebruiksvriendelijk.

Maar Metastock zal ook niet stil hebben gestaan. Ik ben benieuwd naar je resultaten.
Mja, ik zat er over na te denken om Ninjatrader aan te schaffen, maar ja iets met nerd enzo . Mijn programmeer kunsten zijn vrij van vorige eeuw en hebben enige refreshments nodig. Overigens zit ik nu dus bij metastock 10 en de mogelijkheden voelen op dit moment nogal vrij eindloos. Geknutsel van her en der, maar toch tof werk. Zit op dit moment erg te kloten met de parameters voor mijn profit target waar ik niet goed uitkom. Uiteindelijk wil ik zelf ook instaat zijn om eigen werk te kunnen leveren en te begrijpen ipv. het blijven lezen van anderen hun werk.

Overigens vind ik het wel tof dat je als je eenmaal alles hebt ingetypt je zoveel terug kunt halen waar je je trades hebt gedaan, hoe efficiënt etc. Maar dat zul je vast ook wel hebben bij Ninja Trader. Ben atm. short (jaarbasis) en long term(5 en 10) aan het kijken voor de RSI om een zo fijn mogelijke lijn omhoog te krijgen.
Een betere lijn voor 1 jaars krijg zoals onderstaand (S&P500 long en short op basis van 30/70 RSI) krijg ik nog niet. Wat ik ook intyp en probeer, RSI en mooie constructieve lijntjes omhoog zit er nog niet in

pi_68835574
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 00:27 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ja maar tijdens een echt herstel zou het normaal zijn dat dat zo hoog staat lijkt me.
Zou kunnen idd. Dat is het gevaarlijke.

quote:
Conversely, promising sell signals occur when it goes above 70%, and then reverses down by at least 6%.
http://stockcharts.com/sc(...)llan_summation_index
pi_68835662
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 02:07 schreef SeLang het volgende:
Werkloosheidscijfers vielen mee vandaag.
De werkloosheid is minder gestegen dan verwacht.
Iedereen blij en kopen!
Maar zo ziet dat er dus uit in grafiekvorm

[ afbeelding ]

Sja...
Toch wel opmerkelijk dat alle analisten dan zo bullish zijn over consumentenuitgaven en de bodem in de huizenmarkt. Hoe kunnen Amerikanen blijven spenderen en hun hypotheek betalen als er nog steeds massaontslagen vallen? Huizenprijzen zullen nog verder dalen en consumentenuitgaven zullen alleen maar minder worden (ook met dank aan deleveraging).
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:36:07 #260
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_68846122
tvp
pi_68846784
Ik heb die sukkels in de Tweede Kamer eens gemaild waarom de Postcodeloterij nog steeds niet verboden is.
pi_68847371
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 00:00 schreef pberends het volgende:

[..]

.
idd vreemd ik ben(voor mijn ouders ) uit USO gestapt vrijdag zonder winst maar ook zonder verlies. Olie is net als alles bijzonder overbought en ik wacht op een correctie voor ik weer instap
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:18:17 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68848973
quote:
Duitsland rekent op 48 miljard minder belasting

9 mei 2009, 14:11 | ANP
BERLIJN (AFN) - Het Duitse ministerie van Financiën houdt rekening met een teruggang in de belastinginkomsten van 48 miljard euro. Dat meldt het Duitse Handelsblatt zaterdag op grond van voorlopige, interne cijfers van het ministerie.

Donderdag brengt het ministerie de officiële cijfers naar buiten. Minister van Financiën Peer Steinbrück heeft al laten weten dat Duitsland zich moet voorbereiden op een fikse derving van belastinginkomsten tot 2013.
Dat wordt bijlenen.
Ik heb nog wel wat euros die ze mogen lenen, maar natuurlijk niet tegen deze rente...
Mijn reisverslagen
pi_68849283
het zal een twijfel geval worden, we kunnen een correctie verwachten maar het lijkt erop dat alles en iedereen uit de dollar wil, Stocks up , Commodities Up , Gold Up, 30Y bond Up( hoewel ik daar mijn twijfels over heb, want ik denk dat de Fed erbij in springt om zo de 30Y niet te laten exploderen. Het kan dus ook zo zijn dat we nog veel hoger met de indices gaan, wat mij op valt is dat de hang seng in bijna dezelfde periode 25% meer steeg dan de Dow.
pi_68849464
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:23 schreef edwinh het volgende:

[..]

idd vreemd ik ben(voor mijn ouders ) uit USO gestapt vrijdag zonder winst maar ook zonder verlies. Olie is net als alles bijzonder overbought en ik wacht op een correctie voor ik weer instap
Wordt soms ook wel als inflatiehedge gebruikt, zeker nu de dollar sterk verzwakt.
pi_68849554
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat wordt bijlenen.
Ik heb nog wel wat euros die ze mogen lenen, maar natuurlijk niet tegen deze rente...
Dat zal in de US deze maand nog veel erger zijn
jammer voor de overhden als de geldstroom opdroogt, nou dan maar gaan printen he
pi_68864623
'Bedrijven komen omzetdaling niet te boven''Mokerslag bedrijfsleven ligt in verschiet' door Theo Besteman

Twingly blog zoekenJouw blog hier

AMSTERDAM - De goede beurskoersen en signalen van economisch herstel vertekenen het beeld. Nederlandse bedrijven wachten dit jaar in het derde en vierde kwartaal zware verliezen. Omzetten lopen tot 45% terug. Het aantal faillissementen neemt dit kwartaal al met 32% toe ten opzichte van eind 2008. Nederland krijgt last van de wereldwijde vraaguitval, ziet kredietverzekeraar Euler Hermes. De export daalt voor het eerst naar het niveau van 1945. "Dat het in Nederland nu wat beter gaat, is echt een gruwelijke onderschatting."

Ads door Google
Succesvol Auto Importeren
Zelf kopen! Wel hulp bij import. AKTIE: nu gratis BPM advies
www.importautos.nl
Duitse auto importeren
weinig km, veel accessoires en een gunstige prijs, compleet geregeld
www.autoimportsite.nl
Je spaargeld Veilig?
Spaarrente tot 4,5%, Zekerheid. Vraag direct aan bij SNS Bank!
www.snsbank.nl
Het is de meest pessimistische vooruitblik van de marktleider in kredietverzekeringen sinds zijn bestaan. Complete staten staan in het rood. Na het bankroet van IJsland lopen onder meer Oost-Europese landen de kans op een bankroet. "Dat risico is inderdaad nu goed denkbaar", constateert Walter Toemen, directeur risk bij Euler Hermes Nederland. "We hebben nog nooit zo veel afwaarderingen van landen tot het laagste niveau gezien. Mensen zien wel zwaluwen, maar het zijn er nog veel te weinig. Positief zijn is goed, maar de onderliggende economische trend op basis van cijfers is gewoon heel slecht", verzucht hij.

"Omzetdalingen van 25 tot 45% in veel industrieën kunnen Nederlandse bedrijven niet eventjes goedmaken. Die terugloop is nog nooit zo groot geweest. Op het oude economische niveau keren we niet meer terug. Met de wereldwijd structureel inzakkende vraag krijgen onze bedrijven straks grote problemen."

Duitsland staat pal voor een diepe neerwaartse spiraal. "Hun auto-industrie gaat zeer slecht. Als grootste importeur uit Duitsland krijgen Nederlandse bedrijven daar, ook indirect, klappen van." Dat geldt dan behalve voor de toeleveranciers van autoproducten ook voor de hele transportsector en alle machinebouwers. "Het dieptepunt is in Duitsland nog lang niet bereikt. En Nederland wordt naar die diepte meezogen."

Het bruto binnenlands product keldert wereldwijd. Tegelijk met de al zes maanden sterk inzakkende Duitse export, valt ook de Chinese export (-26%) ver terug. "Hét Duitse probleem is: ze exporteren driekwart binnen Europa, waar economieën een permanent veel lagere groei krijgen. Hoe gaat Duitsland, als motor van Europa, zijn producten bij de enorm dalende vraag verkopen? Nederlandse bedrijven zijn daarvan zó ontzettend afhankelijk." Door de varkensgriep vallen ook nog eens orders in de reisindustrie weg. Alleen bedrijven in de voedsel- en farmaciehoek houden kans op groei. Nederlandse ondernemingen in de auto-industrie, consumentenelektronica, bouw en de chipindustrie, inclusief toeleveranciers, wachten louter negatieve cijfers, aldus Euler Hermes.

De kredietverzekeraar - die zich onder andere baseert op betalingsgedrag, orderportefeuilles en faillissementen bij 40 miljoen bedrijven - ziet later kans op economische stabilisatie. Op zijn vroegst in het derde kwartaal van dit jaar. In de eurozone zijn zeer kleine verbeteringen in 2010 mogelijk. Maar op voorwaarde dat de kredietverlening weer op gang komt. Toemen: "Banken wekken de indruk dat kredieten weer worden verstrekt. Het tegendeel blijkt waar. Onze klanten zien dat banken uiterst moeizaam additioneel kapitaal willen lenen, uiterst moeizaam de oude leningen verlengen. Terwijl zaken slecht gaan, en de Europese Centrale Bank zijn uitleenrente voor geld aan de banken verlaagt, leveren dezelfde banken Nederlandse bedrijven gewoonweg onvoldoende kredieten. Ze kunnen niet door."

Een nieuw gevaar in de bankensector ligt op de loer. Vooral Duitse en Oostenrijkse banken hebben voor honderden miljarden in contanten aan Oost-Europese bedrijven en overheden geleend. De economieën in Centraal- en Oost-Europa zakken echter ineen: van 4,5% groei in 2008, naar 2,5% daling dit jaar, Rusland komt zelfs op -4%. Hun munten devalueren bovendien snel.

"Daarmee lopen hun schulden momenteel met tientallen procenten op. Ze betalen niet af. Geld dat Duitse en vooral Oostenrijkse banken hard nodig hebben. Een nieuwe bankencrisis is niet ondenkbaar", stelt Toemen. De helft van de Amerikaanse banken heeft zijn 'stresstest' niet goed overleefd. Er is 75 miljard euro aanvullend kapitaal nodig. "Het lijkt mee te vallen, iedereen doet positief, maar technisch gesproken zijn deze banken insolvent. Het is ook zeker dat Amerikaanse banken - anders dan ze tot nu toe stelden - nog veel meer verliezen op hun beleggingen moeten nemen."

Dat de Amerikaanse economie traditioneel na een recessie als eerste opveert, is niet langer vanzelfsprekend. China en Zuid-Amerika zijn eerder kanshebbers, ziet kredietverzekeraar Euler Hermes. In Europa gaan vooral Spanje, Groot-Brittannië en Griekenland gierend bergafwaarts. "Het aantal faillissementen gaat daar fors omhoog. In Nederland gaat het vooral om kleine ondernemers. Met negatieve groei vrezen we nu een golf faillissementen waarin vooral kleinere bedrijven het slachtoffer zijn. En dat is dit kwartaal eigenlijk al begonnen. Er is gewoon te veel optimisme in de markt."
  zondag 10 mei 2009 @ 09:47:12 #268
178314 dramatiek
dramatiek
pi_68864637
Is U.S. buying back gold pledged to IMF for $100 billion?
Submitted by cpowell on Sat, 2009-05-09 14:44. Section: Daily Dispatches
4p BST Saturday, May 9, 2009

Dear Friend of GATA and Gold:

A friend calls attention to the April 21 story from Reuters, appended here, reporting that President Obama proposes to loan $100 billion to the International Monetary Fund in what the president describes as an "exchange of assets." Our friend wonders whether the president's announcement signifies that, in this transaction, the United States is essentially leasing the IMF's supposed gold.

While the Reuters story provides no reference to gold, President Obama's letter to the leaders of Congress seeking support for the loan to the IMF does mention gold. That letter is also appended. The president writes, in regard to the IMF's so-called New Arrangements to Borrow:

"An increase in our participation in the NAB requires the Congress to pass legislation authorizing such participation, which is what we are requesting. Such participation effectively represents an exchange of assets rather than a budgetary expenditure, and it will not result in budgetary outlays or any increase in the deficit. That is because when the United States transfers dollars to the IMF under the NAB, the United States receives in exchange another monetary asset in the form of a liquid, interest-bearing claim on the IMF, which is backed by the IMF's strong financial position, including its significant holdings of gold. Similarly, our increased participation in the NAB does not constitute a request for budget authority; it is conceptually similar to investing government funds in a financial asset with minimal or no risk and is consistent with the findings of the 1967 President's Commission on Budget Concepts."

So the United States is to loan the IMF $100 billion and get an interest-bearing claim against the IMF, secured by the IMF's gold, which in turn is a claim against gold pledged to the IMF by the United States as a provision of U.S. membership in the organization. This indeed could look as if, for $100 billion, the IMF is surrendering its claim to the U.S. gold reserve or selling to the United States, rather than, say, China, the gold it long has been threatening to sell.

Financial journalists should pursue this interesting angle.

CHRIS POWELL, Secretary/Treasurer
Gold Anti-Trust Action Committee Inc.

http://www.gata.org/node/7413
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68864696
'15 procent daling komende weken'
http://www.rtl.nl/(/finan(...)aling_15_procent.xml

"Eerder voorspelden we een olieprijs van maximaal 54,80 dollar. Vanaf dat punt volgen correcties."

Deze vent kan ook weer de prullenbak in... of zou hij toch nog gedeeltelijk gelijk krijgen de komende weken?
pi_68864716
OOPS, alles op de balance sheets op te pimpen gaat echter ten koste van de ondernemer die het land zo nodig heeft!

http://finance.yahoo.com/loans/article/107054/Snipping-Credit-Lines-for-Small-Businesses?sec=topStories&pos=9&asset=&ccode
pi_68864736
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:54 schreef edwinh het volgende:
OOPS, alles op de balance sheets op te pimpen gaat echter ten koste van de ondernemer die het land zo nodig heeft!

http://finance.yahoo.com/loans/article/107054/Snipping-Credit-Lines-for-Small-Businesses?sec=topStories&pos=9&asset=&ccode
Ik heb het artikel niet gelezen, maar het zal wel over pure deleveraging gaan. Men moet het eigen vermogen opkrikken (deleveraging) en dat moeten ze onder andere doen door gewoon minder uit te lenen. Dit proces gaat nog jaren duren en zal op korte en middellange termijn schadelijk voor de economie zijn.

Banken zitten in een spagaat: enerzijds moeten zij weer uit gaan lenen om de economie op te peppen, maar anderzijds moeten ze gezonder worden (door bv. het eigen vermogen op te krikken en minder uit te lenen).
pi_68864737
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:52 schreef pberends het volgende:

"Eerder voorspelden we een olieprijs van maximaal 54,80 dollar. Vanaf dat punt volgen correcties."

Deze vent kan ook weer de prullenbak in... of zou hij toch nog gedeeltelijk gelijk krijgen de komende weken?
zo das lekker
pi_68865008
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:52 schreef pberends het volgende:

Als MT volgende week 15% daalt geef ik een feestje
pi_68865304
'Mokerslag bedrijfsleven ligt in verschiet'

Oei, als zelfs een kredietverzekeraar het zegt (die weten maar al te goed wat er speelt) .
pi_68865397
Guys thought you might want to know, Sales aren't up, there down....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')