Peter anders maak je net als begin Maart "Gigantische bearmarketrally op komst" nu een frontpage post "gigantische correctie opkomst! " misschien helpt dat volgende weekquote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet echt hoor, ING betaalt 8,5% over die obligatie van de staat. Een woekerrente!
Mhaow, ik zou wel bullish sentiment op de FP kunnen posten, maar deze tool hou ik liever exclusief. Moet er eerst nog geld mee verdienenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:32 schreef edwinh het volgende:
[..]
Peter anders maak je net als begin Maart "Gigantische bearmarketrally op komst" nu een frontpage post "gigantische correctie opkomst! " misschien helpt dat volgende week![]()
![]()
"Financials could easily double before they go to zero"quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:08 schreef Patrick87 het volgende:
Weet iemand wat eigenlijk de opening- en sluitingstijd is van de NYSE in Nederlandse tijd?
Hoe denken jullie over bank of america? Is de $18+ haalbaar?
Vandaag weer 2 positieve koersadviezen.
Joh, dat gevoel heeft bijna iedereen welquote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:16 schreef Patrick87 het volgende:
Heb het toch maar niet gedaan, heb het geld eigenlijk nodig voor een reis. Sinds ik alleen een beleggingsrekening heb, baal ik iedere keer wanneer ik winst ben misgelopen. Zo heb ik bijv. ING gekocht op 4,00 met een paar tientjes winst, nu is de koers verdubbeld.
Vast wel herkenbaarMisschien moet ik de beleggingsrekening maar gewoon laten sluiten, dan kom ik ook niet meer in de verleiding.
Ik ken het gevoel.....quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:16 schreef Patrick87 het volgende:
Heb het toch maar niet gedaan, heb het geld eigenlijk nodig voor een reis. Sinds ik alleen een beleggingsrekening heb, baal ik iedere keer wanneer ik winst ben misgelopen. Zo heb ik bijv. ING gekocht op 4,00 met een paar tientjes winst, nu is de koers verdubbeld.
Vast wel herkenbaarMisschien moet ik de beleggingsrekening maar gewoon laten sluiten, dan kom ik ook niet meer in de verleiding.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:56 schreef pberends het volgende:
[..]
"Financials could easily double before they go to zero"
Ik denk niet dat dat nu nog opgaat, banken hebben ongelimiteerde steun. Zie dat dus niet meer gebeuren. Ik denk dat de rally in de markten ook pas stopt als de financials terug op het niveau zijn gekomen waarbij het te riskant is te kopen, dat is nu nog niet imo!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:56 schreef pberends het volgende:
[..]
"Financials could easily double before they go to zero"
Oh, ik zie ING niet op 16 euro nee. Ik had het over de bodemsquote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:05 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat nu nog opgaat, banken hebben ongelimiteerde steun. Zie dat dus niet meer gebeuren. Ik denk dat de rally in de markten ook pas stopt als de financials terug op het niveau zijn gekomen waarbij het te riskant is te kopen, dat is nu nog niet imo!
Ik denk dat financials nog een aardig tijdje door kunnen gaan, zou mij niet verbazen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh, ik zie ING niet op 16 euro nee. Ik had het over de bodems.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:10 schreef Dave7 het volgende:
http://www.google.com/finance?q=axl
Vanmiddag gekocht @ 2,40 nu op 4,00. Haha, blij als een kind!
Zo denkt nu iedereen en daar zit precies het risico.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:05 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat nu nog opgaat, banken hebben ongelimiteerde steun. Zie dat dus niet meer gebeuren.
Een beetje?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:29 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Afterhours 4,22Heb ik ook eindelijk is beetje winst!
ik denk dat ze inmiddels wel een veelvoud aan het discount window van de ECB hebben oipgehaald, evenals andere banken. Waarom zouden banken anders hun clienten minder dan 1% rente betalen op deposito's < 6 mnd?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet echt hoor, ING betaalt 8,5% over die obligatie van de staat. Een woekerrente!
Het gemakkelijke rentebeleid van centrale banken gaan ze niet lang volhouden. Ze kunnen de rente wel op 0 blijven houden, maar de lange rentes zullen gestaag gaan oplopen. Daardoor kunnen allerlei kredieten als hypotheken niet betaald meer worden en zullen veel banken alsnog genationaliseerd worden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo denkt nu iedereen en daar zit precies het risico.
Door net te doen alsof er geen probleem meer is (nieuwe boekhoudregels) is het probleem nog niet verdwenen. Als huizenmarkt en commercial real estate verder blijven dalen dan komen er nog veel meer verliezen. Nu denkt iedereen dat de belastingbetaler dat dan wel weer bijlapt, maar het draagvlak voor verdere bailouts is ernstig verzwakt. Het zou zomaar kunnen dat de regering dan besluit om de problemen echt op te gaan lossen (nationaliseren en opbreken).
Ook is er een reeel risico dat de obligatiemarkt met de voeten gaat stemmen. Er is een grens aan hoeveel geld de overheid ongestraft kan lenen en/of printen. De slechtere kredietwaardigheid van de overheid en de grotere kans op inflatie in de toekomst kunnen de lange rente opdrijven. Sowieso concurreert de overheid door geld te lenen met bedrijven e.d. die ook moeten lenen (en vergeet niet: bijna alle overheden ter wereld moeten opeens veel meer lenen). Dat drijft de lange rente op. De moeite waarmee de treasury gisteren nieuwe leningen geplaatst kreeg is daar al een voorbode van. De 30yr Treasury yield is sinds december gestegen van 2,52% naar 4,27%. Nog steeds niet hoog, maar dus al 5 maanden in een scherp stijgende trend.
Op het moment dat er een serieuze bearmarket ontstaat in obligaties (=bullmarket in rente) dan zijn de rapen gaar, want dan worden lenen en hypotheken duurder waardoor de huizenmarkt weer verder zakt, de overheid ten gevolge van de al verstrekte garanties nog meer moet lenen, de rente nog verder stijgt. etc. Dan kom je in een spiraal die bijna niet meer te stoppen valt. Voor de operationele winst van banken is die steilere yieldcurve goed, maar een hogere lange rente is een ramp voor de waarde van hun hypotheek-, onroerend goed en obligatie portfolios.
Bovenstaande zie ik als een reeel risico, zeker kijkend naar de recente ontwikkelingen op de obligatiemarkt. Maar op dit moment is het paradigma van de markt inderdaad dat de overheid onbeperkt kan lenen en/of geld printen. Volgens mij is dat een denkfout en op het moment dat dat duidelijk wordt dan zou er weleens paniek kunnen ontstaan omdat de FED dan eigenlijk niks meer kan doen. ik hou er ernstig rekening mee dat een aantal banken alsnog voor de bijl gaat.
quote:Olieprijs sluit hoger
08-05-2009 21:44:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De prijs voor een vat ruwe olie is vrijdag hoger gesloten, gedreven door beter dan verwachte werkgelegenheidscijfers uit de Verenigde Staten en een zwakkere dollarkoers.
Uit het Amerikaanse banenrapport voor de publieke sector bleek dat er nog steeds in een hoog tempo banen verdwijnen, maar dat de snelheid begint af te nemen.
In april verdwenen 539.000 banen, waar werd gevreesd voor een verlies van 610.000 banen. De werkloosheid liep conform verwachting op tot 8,9%.
De junifuture voor een vat ruwe olie sloot vrijdag op de New York Mercantile Exchange 3,4% hoger op $58,63. Dit is het hoogste niveau sinds 11 november 2008.
Volgens Gene McGillian, analist bij Tradition Energy, wordt de olieprijs daarnaast geholpen door een zwakkere dollar.
Het hogere slot vrijdag is het zevende in de laatste acht handelssessies. De olieprijs profiteert van de hoop van beleggers op het begin van een ommekeer in de economische trend. Daarmee worden pessimistischer data over de levering van olie genegeerd.
Tim Evans, analist bij Citi Futures Perspective, waarschuwt dat de recente stijging van de olieprijs ervoor zorgt dat deze in toenemende mate te hoog gewaardeerd wordt.
In de VS is de vraag naar olie in de laatste weken gedaald tot het laagste punt in tien jaar. De olievoorraden bevinden zich daarentegen op het hoogste niveau sinds september 1990.
Ondanks deze negatieve gegevens staat de prijs voor een vat ruwe olie sinds het laagste punt in januari bijna 80% hoger.
Dat is wel minder voor mijquote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:40 schreef SeLang het volgende:
De US$ is trouwens weer wat aan het verzwakken
[ afbeelding ]
Ja maar tijdens een echt herstel zou het normaal zijn dat dat zo hoog staat lijkt me.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:23 schreef pberends het volgende:
http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$BPNYA&p=D&yr=3&mn=0&dy=0&id=p93826319059
close 75,23. Nog 0,08 punten verwijderd van het 3-jarig record van februari 2007.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |