2x2 burgers? Ik week er standaard teveelquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
CF! Ik heb even een vraagje!
Morgen ga ik dus Falafel maken voor 't eerst van kikkerwerwten die ik moet weken (verse dus). Heb al zo'n zak gehaald bij de turk, en vraag me af hoeveel ik ongeveer nodig heb voor:
2 porties (morgenavond)
2 'falafelburgers' voor op de BBQ ?
Heb jij enig idee?
Is dat drama zondag?quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:36 schreef Greys het volgende:
De persconferentie van de Toppers in Moskou
En let even op de speciale bigband uitvoering van Shine, ter plekke gezongen met een toys 'r us synthesizer.
Ik geloof dat ik deze versie leuker vind dan het origineelVanaf 1:50 het liedje.
Ik word er blij van, we zitten hier te hupsen op kantoor. Hihi.
Het Feyenoord drama bedoel je? Dan is het antwoord ja.quote:
Ja, goed is ie hè, die bigbanduitvoering. En wat kijk Gordon blijquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:36 schreef Greys het volgende:
De persconferentie van de Toppers in Moskou
En let even op de speciale bigband uitvoering van Shine, ter plekke gezongen met een toys 'r us synthesizer.
Ik geloof dat ik deze versie leuker vind dan het origineelVanaf 1:50 het liedje.
Ik word er blij van, we zitten hier te hupsen op kantoor. Hihi.
Nee dat valt wel mee eigenlijk.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Blurred, je lijstjes doen me deugdHeb je nu het idee dat je op dieet bent, laat je veel staan?
Maar wel een verhaal waaruit blijkt dat je snapt hoe het werktquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:49 schreef Blurred86 het volgende:
edit: hehe het is een beetje een lang verhaal geworden![]()
Van mij mag de uitvoering zelfs nog meer over the top dan de bigband uitvoeringquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:51 schreef Greys het volgende:
Tink, vind je de bigband versie van de persconferentie stiekem niet ook leuker dan de daadwerkelijke uitvoering?Ik heb al verschillende buitenlandse reacties gelezen op het nummer en het gaat van Camp as Christmas tot the most terrible thing ever entered the ESF
Gordon is echt helemaal in zijn element daar he. Echt leuk om te zien! En Jeroen en Froger krijgen daar nooit uitgelegd dat ze heus geen gay zijn. Whehehe.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar wel een verhaal waaruit blijkt dat je snapt hoe het werkt
Ik postte gister ook al in het ESF subforum dat ik het nog toffer had gevonden met roze verentooien en lampjes er in en dan mét Gerard!quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Van mij mag de uitvoering zelfs nog meer over the top dan de bigband uitvoeringEn dan met nog meer lichtjes, boa's, vuurwerk en diademen. Jammer dat Gerard Joling eruit is, het is me nu nog iets te hetero.
Bedenk wel, de inzending van de Oekraine van vorig jaar is een van mijn all time favorites. Niet het beste liedje, maar zo blij en zo aanstekelijk
Ja dat dat roodwitte drama zondag is weet ik, ken het uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Het Feyenoord drama bedoel je? Dan is het antwoord ja.
Als je het songfestival bedoelt, dat is dat dinsdag 12, donderdag 14 en zaterdag 16 mei
Helder en herkenbaar. Reële benadering, vind ik. Ook voor de lange termijn. En volgens mij eet iedereen meer in het weekendquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:49 schreef Blurred86 het volgende:
edit: hehe het is een beetje een lang verhaal geworden![]()
Courgette bootjes. In de lengte doorsnijden, vullen met ?? en dan in de oven. Staat in een kookboek van m'n vader, is Italiaans, vrij dik en heeft een beetje een paarse kaft. Weet het recept niet uit m'n hoofd, sorry.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:07 schreef Tinkepink het volgende:
Goedemorgen! Is het niet cool Blurred, dat je met meer eten snel afvalt (*hint hint naar XM en PPP en nog een paar weinig eters)
Mijn dagplanning
o. weetabix met melk
t. aardbeien
t. banaan
l. glas sekt + 1 of 2 broodjes met gehaktbal en worst + wat salade
t. appel
d. ik denk bärlauchpasta met tomatensaus
Heeft iemand een lekker (en makkelijk!) courgetterecept voor me? Ik kom niet verder dan:
- courgettes grillen
- courgettes vullen met gehakt en mais ed. met chilisaus en kaas in de oven
- courgettes verwerken in saus
- courgettesoep met forel
Maar daar heb ik allemaal geen zin in.
Dat dus.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:04 schreef motorbloempje het volgende:muis
![]()
werkelijk waar heel veel respect en bewondering voor jou
De Zilveren Lepel?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:12 schreef P.F het volgende:
[..]
Courgette bootjes. In de lengte doorsnijden, vullen met ?? en dan in de oven. Staat in een kookboek van m'n vader, is Italiaans, vrij dik en heeft een beetje een paarse kaft. Weet het recept niet uit m'n hoofd, sorry.
Maar het is echt super lekker en ik hou niet eens van groenten!
Aaaah ik wil hem _nu_ zienquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:51 schreef Greys het volgende:
Tink, vind je de bigband versie van de persconferentie stiekem niet ook leuker dan de daadwerkelijke uitvoering?Ik heb al verschillende buitenlandse reacties gelezen op het nummer en het gaat van Camp as Christmas tot the most terrible thing ever entered the ESF
Gordon is echt helemaal in zijn element daar he. Echt leuk om te zien! En Jeroen en Froger krijgen daar nooit uitgelegd dat ze heus geen gay zijn. Whehehe.
Sorry ik was nog niet bijgelezen toen ik dat vroeg.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:15 schreef Muis006 het volgende:
Oh en PF, korte versie; op het moment gaat het niet zo denderend.
Dankjequote:Op donderdag 7 mei 2009 11:17 schreef P.F het volgende:
[..]
Sorry ik was nog niet bijgelezen toen ik dat vroeg.
Arme muis! Heel veel sterkte!!!
Er zijn toch een miljoen drukken van De Zilveren Lepel? Anders kan het ook nog de Artusi zijn?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:18 schreef P.F het volgende:
[..]
Nee. Volgens google heeft die een groene kaft?
Nog steeds niet?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:15 schreef Muis006 het volgende:
Oh en PF, korte versie; op het moment gaat het niet zo denderend.
De kaft heeft niet echt een foto maar een soort vlekkerig-wit-paars geschilderd? Ik zou hem in dezelfde catogorie zetten als Elizabeth Davids.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Er zijn toch een miljoen drukken van De Zilveren Lepel? Anders kan het ook nog de Artusi zijn?
Dito.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb volstrekt niks met ESF, X-factor, Idols, Holland's got talent en weet ik wat nog meer, sorry.
Maar 2 voor 12 vind ik wel heel leuk![]()
.
Niks misschien dan, gewoon doen! Je bent zo ver gekomen, het zou zonde zijn van al die moeite als je nu te laat ingrijpt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:32 schreef Miss_S het volgende:
*dikke knuffel voor muis* Ookal lees ik niet altijd meer mee je bent toch altijd wel in mijn gedachten.
Ik zou misschien wel weer meemoeten doen hier, anders weeg ik volgens mij volgende maand weer gewoon 100 kilo
Liefje, Per Seconde Wijzer is in de plaats gekomen van Met het mes op tafel; niet ipv 2 voor 12quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:33 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dito.
Ik baal echt dat 2 voor 12 is afgelopen en we nu dat stomme Per Seconde Wijzer krijgen.
Ja, maar hoe?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:34 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Niks misschien dan, gewoon doen! Je bent zo ver gekomen, het zou zonde zijn van al die moeite als je nu te laat ingrijpt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik houd ook niet van 10 voor taal. Vind dat echt een tenenkrommend programmaquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:35 schreef P.F het volgende:
Ik heb echt niets met 2 voor 12/per seconde wijzer/10 voor taal. Ik weet niet eens het verschil!
Ik hou van the simple life, my sweet sixteen, de toppers, home improvement, de zwaan (waarin ze echt gaan snijden!). Helaas heb ik geen medestanders en vind iedereen in mijn omgeving dat vreselijke programma's, dus kijk ik ze liever nietWel jammer, want nu kijk ik nooit meer tv..
Als dat zou kunnenquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:35 schreef ColdFeet het volgende:
Miss_S, tijd om te stoppen met crappy eten! En meer gaan sporten! Zal ik vast een dagmenuutje voor je samenstellen?
Oh ja.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Liefje, Per Seconde Wijzer is in de plaats gekomen van Met het mes op tafel; niet ipv 2 voor 12.
Maar PSW is idd stom.
Hai kanjer! Klinkt lekker! Hebbie link/recept?quote:Op donderdag 7 mei 2009 07:37 schreef motorbloempje het volgende:
mogge![]()
D: Ainsley's Fajita's met kip, paprika en rode ui
10 voor taal is echt stom, met dat domme deuntje de hele tijd (tu TUUUUUUUUUUUUU dudududu tu TUUUUUUUUUUUUU dudududu) en die lui die een zin van 5 woorden maken terwijl ze 20 woorden hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik houd ook niet van 10 voor taal. Vind dat echt een tenenkrommend programma.
Die andere quizzen zijn kennisquizzen, dat vind ik leuk. Weekend Miljonairs vind ik dan weer niks, want dat duurt me te lang.
Dat dus, en commentaar geven op je lijstjes... Je moet het inderdaad zelf doen maar het helpt toch wel als je verantwoording af moet leggen en goed bijhoudt wat je eet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja, maar hoe?
Het is niet alsof jullie echt kunnen helpen, ik kan wel lijstjes plaatsen en hopen dat jullie mij schoppen als ik niet 3x per week ga hardlopen.
Weet niet. Seizoen is gewoon afgelopen, denk ik. Gaat vanzelf wel weer verder, want ze hebben genoeg kandidaten. Er is zelfs een kandidatenstop, dus je kunt je voorlopig niet eens opgevenquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:40 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Oh ja.![]()
![]()
Maar waarom hebben we dan vanavond geen 2 voor 12?![]()
Wat heeft benauwdheid met pH te maken?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:38 schreef P.F het volgende:
Een hoog pH is toch basisch?
En benauwd is toch weinig zuurstof. Veel stikstof. Is stikstof dan basisch?
Kijk ter inspiratie eens naar de keurige lijstjes van Blurred en ondergetekende (OK, denk de speculoospasta wegquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Als dat zou kunnenalleen avondeten kan ik echt niet zelf bepalen
zes!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:40 schreef zesje het volgende:
[..]
Hai kanjer! Klinkt lekker! Hebbie link/recept?
Ik weet nooit wat. En de kandidaten ook niet. Ze gokken altijd en proberen het logisch te beredeneren (dus als ze de betekenis van een vreemde uitdrukking moeten geven). Ik vind het ronduit kaa uu tee. Zoquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:41 schreef Muis006 het volgende:
[..]
10 voor taal is echt stom, met dat domme deuntje de hele tijd (tu TUUUUUUUUUUUUU dudududu tu TUUUUUUUUUUUUU dudududu) en die lui die een zin van 5 woorden maken terwijl ze 20 woorden hebben.![]()
Ja, en daarom vind ik het dus strontvervelend.quote:2 voor 12 vind ik wel leukper seconde wijzer redelijk. Weekend Miljonairs is irritant met Robert ten Brink en zijn "weet je het zeker? heel zeker? HEEL ERG ZEKER? cross my heart en hope to die zeker? Ja? Ja? Okee, dan kijken we of je er na de reclame ook zo over denkt!" *insert reclameblok van 10 minuten* "weet je het zeker? heel zeker? HEEL ERG ZEKER? cross my heart en hope to die zeker? Ja? Ja? Okee, dan kijken we nu of het goed is!"
Hm..quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:42 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat heeft benauwdheid met pH te maken?
hoog pH is inderdaad basischquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:38 schreef P.F het volgende:
Een hoog pH is toch basisch?
En benauwd is toch weinig zuurstof. Veel stikstof. Is stikstof dan basisch?
Ik dacht als je benauwd bent heb je weinig zuurstof, dus waarschijnlijk veel stikstof?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kijk ter inspiratie eens naar de keurige lijstjes van Blurred en ondergetekende (OK, denk de speculoospasta weg). En dan vandaag buikspieroefeningen en 3x10 push-ups
![]()
PF, stikstof in welke vorm?
Dat kan een causaal verband zijn met een confounding factor. Hoeft dus niet te betekenen dat er een rechtstreeks verband is lijkt me.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef P.F het volgende:
[..]
Hm..
Volgens docent/arts:
Patienten met een ernstige longziekte hebben vaak wanneer zij het benauwd hebben een hoge pH in het bloed. (Juist)
Wnhat the! Gmrbl, was jij niet degene die mij petste??quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:13 schreef ColdFeet het volgende:
Lijst voor de dag:
O: 2 eitjes
S: positieve gedachten zenden richting Muis
T: 2 kiwi's
S: zwemmen
L: 2 broodjes met speculoospasta
T: amandelen
T: bakje danone-kwark
S: pilates
D: salade met kikkererwten, geroosterde aubergine en paprika, sperziebonen en hummus met chili-olie en pijnboompitten.
Is kcal-technisch misschien nog wat mager. Vanavond whisky en katjangnootjes?
Ooh ja, dat is inderdaad irritant!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:41 schreef Muis006 het volgende:
[..]
10 voor taal is echt stom, met dat domme deuntje de hele tijd (tu TUUUUUUUUUUUUU dudududu tu TUUUUUUUUUUUUU dudududu) en die lui die een zin van 5 woorden maken terwijl ze 20 woorden hebben.![]()
Nee, dan krijg je toch juist die waterstofcarbonaatverbindingen en een hoge pH (dus basisch?)quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
hoog pH is inderdaad basisch
Benauwd is weinig zuurstof -> veel CO2. en van veel CO2 verzuurt je bloed, doel je daar op?
Ja! Ik begreep nog niet helemaal waarom en de andere docente begreep ook niet waarom. Volgens mij dacht ze dat een hoog pH een zuur pH was.. Maar dat het basisch is verklaart een hoopquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
hoog pH is inderdaad basisch
Benauwd is weinig zuurstof -> veel CO2. en van veel CO2 verzuurt je bloed, doel je daar op?
Eerder veel CO2...quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik dacht als je benauwd bent heb je weinig zuurstof, dus waarschijnlijk veel stikstof?
Que?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat kan een causaal verband zijn met een confounding factor. Hoeft dus niet te betekenen dat er een rechtstreeks verband is lijkt me.
Maar check dan ook hoe geweldig de rest van mijn lijst is: noten, salade, zuivel, kiwi's...quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Wnhat the! Gmrbl, was jij niet degene die mij petste??
Nah bij deze krijg je er 2 terugHad ik je aangestoken?
quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kijk ter inspiratie eens naar de keurige lijstjes van Blurred en ondergetekende (OK, denk de speculoospasta weg). En dan vandaag buikspieroefeningen en 3x10 push-ups
![]()
Respect...quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef Muis006 het volgende:
Ik geef bij That's the question heel vaak het antwoord eerder dan de kandidaten. Zelfs als pagina 888 het niet doet en ik dus alleen het anagram zie.
Zie je, carbonatenquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:49 schreef Blurred86 het volgende:
@PF
het heet respiratory acidosis http://en.wikipedia.org/wiki/Respiratory_acidosis <- staat het uitgelegd (alleen wel op een heel ingewikkelde manier geloof ik)
Haha ik ook, mijn doel is altijd om het antwoord sneller te roepen dan de kandidaten!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef Muis006 het volgende:
Ik geef bij That's the question heel vaak het antwoord eerder dan de kandidaten. Zelfs als pagina 888 het niet doet en ik dus alleen het anagram zie.
Oke, dan moet ik ook nog toegeven dat ik inderdaad bang ben om te veel binnen te krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:49 schreef ColdFeet het volgende:
Miss_S, dat is véél te weinig etenZeker als je ook nog moet sporten!
Misschien nog een T tussen je L en D? Yoghurt of salade ofzo. En niet snoepen, dat hou je natuurlijk nooit vol. Kun je beter gewoon af en toe iets lekkers inplannen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
O: Special K + melk OF 2 boterhammen met mager beleg
T: fruit
L: 2 boterhammen met mager beleg
D: kan ik weinig aan beslissen
T: fruit OF/EN optimel iets
hehe ja iets met carbonaten inderdaadquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zie je, carbonaten![]()
Bloed, het is net drinkwater
Soms is het toch heerlijkquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar check dan ook hoe geweldig de rest van mijn lijst is: noten, salade, zuivel, kiwi's...
Nah, je hebt wel gelijk natuurlijk, het is zoete zooimorgen weer pindakaas
Bloed is een buffer, bij erge hyperventilatie bestaat de kans dat de zuurgraad verandert. Verder heb ik ook geen idee hoe het werkt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:45 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja! Ik begreep nog niet helemaal waarom en de andere docente begreep ook niet waarom. Volgens mij dacht ze dat een hoog pH een zuur pH was.. Maar dat het basisch is verklaart een hoop
Salade.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:51 schreef Miss_S het volgende:
Oke, dan moet ik ook nog toegeven dat ik inderdaad bang ben om te veel binnen te krijgen.
Maar wat kan ik dan nog meer eten? Kwark/eieren/kip?
Kun je dan niet gewoon tegen jezelf zeggen dat je bij bepaalde gelegenheden iets mag? Verjaardagen ofzo?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Oke, dan moet ik ook nog toegeven dat ik inderdaad bang ben om te veel binnen te krijgen.
Maar wat kan ik dan nog meer eten? Kwark/eieren/kip?
Mini ik heb ooit 3 jaar lang niet gesnoept dus ik moet het kunnen (en ik miste het ook nooit en vind het nu nog steeds niet lekker maar moet iets in mijn mond hebben). Dus een maand is een goed begin.
Dat is echt een waste of energy. Want op die manier is snoepen niet eens meer lekkerquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Ja dat gevaar loert bij mij ook zo, dat als ik 2 koekjes neem meteen een vies dik gevoel heb en denk 'nu is alles verpest, ik kan het ook niet' en dan opgeef
Confounders zijn dingen die in één groep vaker voorkomen dan in de andere, dus bijv. bij longpatiënten vaker dan bij andere mensen. Zo'n factor kan dan de oorzaak zijn van de hoge pH, waardoor het lijkt alsof er een oorzakelijk verband is tussen longproblemen en pH terwijl het niet zo is.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef P.F het volgende:
[..]
Que?
Vraag komt uit het vorige tentamen, is gemaakt door een arts, dus neem aan dat het sowieso goed is?
Alleen het waarom weet ik niet zeker.. Want de andere docente kon niet uitleggen waarom dat antwoord goed was..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |