abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68766003
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

hoog pH is inderdaad basisch
Benauwd is weinig zuurstof -> veel CO2. en van veel CO2 verzuurt je bloed, doel je daar op?
Nee, dan krijg je toch juist die waterstofcarbonaatverbindingen en een hoge pH (dus basisch?)
pi_68766006
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

hoog pH is inderdaad basisch
Benauwd is weinig zuurstof -> veel CO2. en van veel CO2 verzuurt je bloed, doel je daar op?
Ja! Ik begreep nog niet helemaal waarom en de andere docente begreep ook niet waarom. Volgens mij dacht ze dat een hoog pH een zuur pH was.. Maar dat het basisch is verklaart een hoop
pi_68766035
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik dacht als je benauwd bent heb je weinig zuurstof, dus waarschijnlijk veel stikstof?
Eerder veel CO2...
Maar verder: wat Muis zegt.
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:46:38 #179
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68766039
Ik geef bij That's the question heel vaak het antwoord eerder dan de kandidaten. Zelfs als pagina 888 het niet doet en ik dus alleen het anagram zie.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_68766048
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Dat kan een causaal verband zijn met een confounding factor. Hoeft dus niet te betekenen dat er een rechtstreeks verband is lijkt me.
Que?

Vraag komt uit het vorige tentamen, is gemaakt door een arts, dus neem aan dat het sowieso goed is?
Alleen het waarom weet ik niet zeker.. Want de andere docente kon niet uitleggen waarom dat antwoord goed was..
pi_68766057
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Wnhat the! Gmrbl, was jij niet degene die mij petste??

Nah bij deze krijg je er 2 terug Had ik je aangestoken?
Maar check dan ook hoe geweldig de rest van mijn lijst is: noten, salade, zuivel, kiwi's...

Nah, je hebt wel gelijk natuurlijk, het is zoete zooi morgen weer pindakaas
pi_68766068
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:42 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Kijk ter inspiratie eens naar de keurige lijstjes van Blurred en ondergetekende (OK, denk de speculoospasta weg ). En dan vandaag buikspieroefeningen en 3x10 push-ups

Wat mijn plannen zijn voor nu:
3x in de week hardlopen
een schema maken waar huiswerk en sporten in zit
en als het over eten gaat: beginnen met 1 maand helemaal niet snoepen en zulke lijstjes:
O: Special K + melk OF 2 boterhammen met mager beleg
T: fruit
L: 2 boterhammen met mager beleg
D: kan ik weinig aan beslissgen
T: fruit OF/EN optimel iets

Maar goed vanmiddag hardlopen dus, zou het vanmorgen doen maar toen had ik geen zin en dat is dus mijn probleem
Buikspieroefeningen ga ik ook wel doen en push ups? Die kan ik volgens mij echt niet
pi_68766073
Ik eet vandaag boterhamworst op m'n brood. Is dat al een stapje in de goede richting, CF? .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:49:03 #184
229513 Blurred86
Live Positive
pi_68766122
@PF
het heet respiratory acidosis http://en.wikipedia.org/wiki/Respiratory_acidosis <- staat het uitgelegd (alleen wel op een heel ingewikkelde manier geloof ik)
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_68766124
Miss_S, dat is véél te weinig eten Zeker als je ook nog moet sporten!

En DaD, nee, boterhamworst is vette zooi vol met allerlei zinloze hulpstoffen en zout en suiker
pi_68766129
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef Muis006 het volgende:
Ik geef bij That's the question heel vaak het antwoord eerder dan de kandidaten. Zelfs als pagina 888 het niet doet en ik dus alleen het anagram zie.
Respect...

Miss_S: niet snoepen vind ik een nobel streven maar dat ga je natuurlijk nooit volhouden. Let je dan wel op dat je niet na 1 keer snoepen denkt "nu heb ik het verpest" en er weer de brui aan geeft?
Oja, en ik mis nog wat tussendoortjes.
pi_68766194
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:49 schreef Blurred86 het volgende:
@PF
het heet respiratory acidosis http://en.wikipedia.org/wiki/Respiratory_acidosis <- staat het uitgelegd (alleen wel op een heel ingewikkelde manier geloof ik)
Zie je, carbonaten
Bloed, het is net drinkwater
pi_68766200
Iemand die op een dag 3 gram calcium consumeert, heeft een goede calciuminname.
Fout!

Je hebt 1 gram per dag nodig.. Maar is dat verkeerd doordat het een overkill is of zou calcium niet 1 op 1 worden opgenomen?

Van een teveel aan calcium kun je namelijk het melk-alkalisyndroom ( what ever). Je hebt namelijk maar 2 bekers melk en 1 plak kaas per dag nodig
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:51:25 #189
229513 Blurred86
Live Positive
pi_68766219
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef Muis006 het volgende:
Haha ik ook, mijn doel is altijd om het antwoord sneller te roepen dan de kandidaten!
Mijn vriend vind dat altijd irritant en wil nooit mee doen
pi_68766221
Ja dat gevaar loert bij mij ook zo, dat als ik 2 koekjes neem meteen een vies dik gevoel heb en denk 'nu is alles verpest, ik kan het ook niet' en dan opgeef
Ik ben echt in staat een eetstoornis te ontwikkelen. Word helemaal niet goed van mezelf
pi_68766227
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:49 schreef ColdFeet het volgende:
Miss_S, dat is véél te weinig eten Zeker als je ook nog moet sporten!
Oke, dan moet ik ook nog toegeven dat ik inderdaad bang ben om te veel binnen te krijgen.
Maar wat kan ik dan nog meer eten? Kwark/eieren/kip?

Mini ik heb ooit 3 jaar lang niet gesnoept dus ik moet het kunnen (en ik miste het ook nooit en vind het nu nog steeds niet lekker maar moet iets in mijn mond hebben). Dus een maand is een goed begin.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:51:52 #192
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_68766237
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

O: Special K + melk OF 2 boterhammen met mager beleg
T: fruit
L: 2 boterhammen met mager beleg
D: kan ik weinig aan beslissen
T: fruit OF/EN optimel iets

Misschien nog een T tussen je L en D? Yoghurt of salade ofzo. En niet snoepen, dat hou je natuurlijk nooit vol. Kun je beter gewoon af en toe iets lekkers inplannen.

Ik heb vanochtend weer gesport Maar ik was ook al sinds zondag niet meer geweest
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:52:12 #193
229513 Blurred86
Live Positive
pi_68766248
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zie je, carbonaten
Bloed, het is net drinkwater
hehe ja iets met carbonaten inderdaad
pi_68766270
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:47 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar check dan ook hoe geweldig de rest van mijn lijst is: noten, salade, zuivel, kiwi's...

Nah, je hebt wel gelijk natuurlijk, het is zoete zooi morgen weer pindakaas
Soms is het toch heerlijk

Ik ben wel übergoed bezig, oké dat slaapinhalen van 1,5 uur is natuurlijk minder goed voor de verbranding maar vroege lunch nu is een bruin bolletje met kaas en komkommer. wel gewone kaas want lightkaas is niet lekker.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2009 11:53:43 ]
  Vis een optie? donderdag 7 mei 2009 @ 11:54:24 #195
70532 loveli
N
pi_68766315
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:45 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja! Ik begreep nog niet helemaal waarom en de andere docente begreep ook niet waarom. Volgens mij dacht ze dat een hoog pH een zuur pH was.. Maar dat het basisch is verklaart een hoop
Bloed is een buffer, bij erge hyperventilatie bestaat de kans dat de zuurgraad verandert. Verder heb ik ook geen idee hoe het werkt.
crap in = crap out
pi_68766329
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:51 schreef Miss_S het volgende:
Oke, dan moet ik ook nog toegeven dat ik inderdaad bang ben om te veel binnen te krijgen.
Salade.
Of zelfgemaakte soep.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:54:55 #197
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_68766332
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:51 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Mini ik heb ooit 3 jaar lang niet gesnoept dus ik moet het kunnen (en ik miste het ook nooit en vind het nu nog steeds niet lekker maar moet iets in mijn mond hebben). Dus een maand is een goed begin.
Kun je dan niet gewoon tegen jezelf zeggen dat je bij bepaalde gelegenheden iets mag? Verjaardagen ofzo?

Edit: als je alleen iets in je mond wil hebben, voldoet kauwgum ook wel.

Eitjes zijn wel lekker. Zo af en toe een of twee op brood is echt niks mis mee. Of bouw een groenteomelet Heerlijk en voedzaam
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_68766355
Ik vind het fijn dat jullie er zijn Ik vraag ook vaak liever hier iets dan aan medestudenten!
pi_68766365
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Ja dat gevaar loert bij mij ook zo, dat als ik 2 koekjes neem meteen een vies dik gevoel heb en denk 'nu is alles verpest, ik kan het ook niet' en dan opgeef
Dat is echt een waste of energy. Want op die manier is snoepen niet eens meer lekker Beter eet je die twee koekjes met plezier en berg je daarna het pak op. Niets aan het handje, je wordt heus niet dik van twee koekjes, als je het daarbij houdt.

Maar die knop omkrijgen, dat kan wel even kosten
pi_68766393
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef P.F het volgende:

[..]

Que?

Vraag komt uit het vorige tentamen, is gemaakt door een arts, dus neem aan dat het sowieso goed is?
Alleen het waarom weet ik niet zeker.. Want de andere docente kon niet uitleggen waarom dat antwoord goed was..
Confounders zijn dingen die in één groep vaker voorkomen dan in de andere, dus bijv. bij longpatiënten vaker dan bij andere mensen. Zo'n factor kan dan de oorzaak zijn van de hoge pH, waardoor het lijkt alsof er een oorzakelijk verband is tussen longproblemen en pH terwijl het niet zo is.

Ander voorbeeld: je zou kunnen vinden dat mensen die roken vaker diabetes krijgen. Dan zou je kunnen denken dat roken diabetes veroorzaakt, maar het kan ook zijn dat rokers bijv. vaker slecht eten dan niet-rokers. Dan is eetgedrag dus niet gelijk in de twee groepen (rokers vs niet-rokers) en dan is het een confounder. Dat eten kan ook de oorzaak zijn van de diabetes, dus door die confounder kun je niet concluderen dat er een causaal verband is tussen roken en diabetes.

Ok, dit boeit vast niemand maar ik moest even soggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')