Ik kan me in ieder geval snoeiharde citaten van Van Basten over Jaakke herinneren. Ik schrok er zelfs een beetje van.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:10 schreef toma het volgende:
[..]
Van Basten Jaakke eruit geschopt? Volgens mij was er al een hele tijd een onderzoek bezig door Coronell, daarna zijn er een hoop ledenraden vergaderingen geweest en uiteindelijk heeft Jaakke zelf de conclusie getrokken om weg te gaan. Zo is t toch gegaan?
quote:'Contracten assistenten gehonoreerd'
Ajax is vooralsnog niet van plan om Rob Witschge en Johnny Van 't Schip aan de kant te zetten. De assistenten van Marco van Basten worden volgens algemeen directeur Rik Van den Boog nog een jaar aan hun contract gehouden.
Dat zegt hij op Ajax TV. 'John en Rob hebben nog een jaar een contract bij Ajax en dat zullen we gewoon honoreren', zegt Van den Boog. 'Ook daarin zit een stuk continuiteit. Hebben we ook gezegd in het rapport Coronel. We gaan niet iedere keer technische staf zus en zo veranderen'.
'Deze mannen zitten er en doen een aantal dingen. En natuurlijk zal een nieuwe trainer, als die er komt, zijn eigen inbreng en zijn eigen ideeen hebben. Maar het contract wat de mannen hebben wordt gerespecteerd', aldus Van den Boog.
Volgens de officiele website van Ajax hebben beide assistenten een contract tot medio 2012. Echter, er is in het contract een evaluatiemoment opgenomen dat medio 2010 plaats zal vinden.
Een nieuwe trainer neemt gewoon zijn eigen assistenten mee, daar kun je toch wel vanuit gaan.quote:
quote:Rik van den Boog wil zo snel mogelijk een opvolger voor de woensdag vertrokken hoofdtrainer Marco van Basten presenteren. "Maar aan de andere kant moeten we natuurlijk ook geen overhaaste beslissingen nemen", stelde de algemeen directeur in de Amsterdam ArenA. "Daarbij staan er nog trainers bij clubs onder contract." Van Basten is na Morten Olsen, Jan Wouters, Co Adriaanse, Ronald Koeman, Danny Blind en Henk ten Cate alweer de zevende trainer die Ajax in ruim elf jaar door de achterdeur verlaat. Interim-trainers Hans Westerhof, Ruud Krol en Adrie Koster vierden tussendoor ook geen successen met de 29-voudig landskampioen.
"Het is weer echt onze bedoeling om een coach voor de lange termijn aan te stellen", benadrukte Van den Boog. "Iemand die Ajax goed kent en hier lang wil blijven." Het bestuurslid wilde niet op mogelijke kandidaten reageren. Frank Rijkaard, Co Adriaanse en Ronald Koeman hebben nog geen club voor het volgende seizoen.
Dick Advocaat wil niet heel lang meer in Sint-Petersburg blijven. Johan Neeskens, bondscoach van Nederland B, werkte in het verleden evenals Henk ten Cate al succesvol samen met Rijkaard. Het is ook niet bekend of John van ‘t Schip bij Ajax wil blijven. De assistent van Van Basten zit zondag tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Twente op de bank. Technisch manager Danny Blind was ook al eens hoofdtrainer van Ajax.
Bron Voetbalzone
Neem aan van welquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:21 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Een nieuwe trainer neemt gewoon zijn eigen assistenten mee, daar kun je toch wel vanuit gaan.
Een nieuwe trainer neemt zijn eigen staf mee. Dat is niet meer dan logisch. Anders kan je 9 van de 10 'top' coaches al wegsturen als ze niet hun eigen staf meenemenquote:
quote:
Nee nee nee nee neeeee neeeeeeeee neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.quote:Dick Advocaat wil niet heel lang meer in Sint-Petersburg blijven.
Ja, heb er zin in vandaag. Tis ook een mooie dag.quote:
Ja, goed he. Ik dacht; laat ik eens wat anders doen. Ben diep van binnen ook een Ajacied.quote:
quote:
Dat zou wel een heerlijke technische staff zijn jaquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:26 schreef bloodysunday het volgende:
Rijkaard, Neeskens, F. de Boer, van 't Schip![]()
"Mogelijke" kandidatenquote:
Tijd voor een schoonmaak. Alle middelmaat weg en daarvoor een paar goeie spelers halen. Met jongens als Sno, Kennedy en Anita ga je de oorlog niet winnen. De rest van de selectie gaat ook niet vrij uit want als je ziet hoe sommige spelers als ongemotiveerde verwende kutkinderen hun geld staat te verdienen mogen ze ook opzouten. Alhoewel ik voor psv ben vind ik wedstrijden van ajax (en az, twente etc) ook leuk om te kijken maar dan moet het wel beter dan dit seizoen. Zal je zien dat ze dezelfde domme fout maken met Elia als met Sulejmani, voor veels teveel geld een speler kopen die zijn aankoopbedrag toch nooit waar kan maken.quote:Doel
Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer
Dennis Gentenaar *WEG*Verdediging
Bruno Silva *WEG*
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Gregory van der Wiel
Vurnon Anita *WEG*
Toby Alderweireld
Robbie Wielaert
Robbert Schilder *WEG*Middenveld
Daley Blind
Rasmus Lindgren
Kennedy Bakircioglu *WEG*
Urby Emanuelson
Ismaïl Aissati
Gabri [ afbeelding ] * enkelband gescheurd
Siem de Jong
Jan-Arie van der Heijden
Evander Sno *WEG*
Willem van Hanegem *HELD*
Mitchell Donald [ afbeelding ] * zware knieblessure
Eyong EnohAanval
Miralem Sulejmani
Luis Suarez
Dennis Rommedahl * verhuurd *WEG*
Dario Cvitanich
Leonardo *WEG*
Jeffrey Sarpong
Javier Martina *WEG*
Zoiets zou wel geil zijn zeg.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:26 schreef bloodysunday het volgende:
Rijkaard, Neeskens, F. de Boer, van 't Schip![]()
Ik zie de vrachtwagens met fitnessapparatuur al komen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 @ 20:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Verbeek
Wij hebben een goede trainer nodig, en niet iemand die voor clubs uit het rechterrijtje goed isquote:
Waarom zie ik de laatste tijd alleen maar posts van jou met rancune? Ben je depressief ofzo?quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:30 schreef denthemen het volgende:
[..]
Wij hebben een goede trainer nodig, en niet iemand die voor clubs uit het rechterrijtje goed is
quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:30 schreef Nashje het volgende:
Niet eens iemand opgevallen trouwens dat er in de OP bij middenvelders Willem van Hanegem staat.
Geweldig, zo'n modemkillende OP die niemand leest.
Daar kon ik dan nog wel om lachenquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:30 schreef Nashje het volgende:
Niet eens iemand opgevallen trouwens dat er in de OP bij middenvelders Willem van Hanegem staat.
Ik snap jullie lol gewoon niet, hoe kun je nou blij zijn dat je rivaal van trainer gaat wisselen terwijl je zelf 7e staat en bijna failliet bent?quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom zie ik de laatste tijd alleen maar posts van jou met rancune? Ben je depressief ofzo?
Kinderhand is snel gevuld...quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:35 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik snap jullie lol gewoon niet, hoe kun je nou blij zijn dat je rivaal van trainer gaat wisselen terwijl je zelf 7e staat en bijna failliet bent?
Sinds er sowieso geen spirit in het team zit kun je er beter nog minstens 5 of 6 extra uit gooien.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:29 schreef sjonbeton het volgende:
[..]
Tijd voor een schoonmaak. Alle middelmaat weg en daarvoor een paar goeie spelers halen. Met jongens als Sno, Kennedy en Anita ga je de oorlog niet winnen. De rest van de selectie gaat ook niet vrij uit want als je ziet hoe sommige spelers als ongemotiveerde verwende kutkinderen hun geld staat te verdienen mogen ze ook opzouten. Alhoewel ik voor psv ben vind ik wedstrijden van ajax (en az, twente etc) ook leuk om te kijken maar dan moet het wel beter dan dit seizoen. Zal je zien dat ze dezelfde domme fout maken met Elia als met Sulejmani, voor veels teveel geld een speler kopen die zijn aankoopbedrag toch nooit waar kan maken.
Naast dat van Basten niet bepaald geslaagd is als trainer was hij voor zover ik me herinner gehaald voor een langere periode, om een ploeg op te bouwen. Wanbeleid ten top. Leren ze daar in Amsterdam niet van hun fouten? De vergelijking met van Gaal gaat ook niet helemaal op natuurlijk omdat v Gaal het 2 seizoenen terug wel heel goed deed, maar ik vind het echt een zooitje ongeregeld.
Was me nog niet opgevallenquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:30 schreef Nashje het volgende:
Het gaat niet alleen over vandaag, maar over een periode van een paar weken. Je reageert op alles erg nors en je komt depri op mij over. Je hebt altijd wel wat te zeiken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:35 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik snap jullie lol gewoon niet, hoe kun je nou blij zijn dat je rivaal van trainer gaat wisselen terwijl je zelf 7e staat en bijna failliet bent?
Geef je jezelf aan bij Ray of moeten wij het doen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:37 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Was me nog niet opgevallen![]()
Wie heeft het gedaan dan
Jij ziet of ik depri ben via een forumquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over vandaag, maar over een periode van een paar weken. Je reageert op alles erg nors en je komt depri op mij over. Je hebt altijd wel wat te zeiken.
There he isquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:39 schreef Barca het volgende:
Van 't Schip? Waarom?
Verbeek, Koeman en Rijkaard ...
Je komt ook nors over als het over iets anders dan Ajax gaat. Ook moet je altijd een sneer naar iets geven. Jammer is dat, voorheen had je zo nu en dan nog wel eens wat inhoud in je posts.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:40 schreef denthemen het volgende:
[..]
Jij ziet of ik depri ben via een forum![]()
Ik heb wel gevoel voor mijn club ja, elke nederlaag doet mij pijn, dagen zoals dit zijn dubbel zo hard,het hele jaar je club achterna reizen voor niets. Je zou 't ook eens moeten ervaren
Waarom laten we Barca geen beleidsplan schrijvenquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:40 schreef Nashje het volgende:
[..]
There he is.
Nou Barca, vertel het nou maar eens allemaal.
Fuck it, als jij er zo over denkt moet je het zelf weten. Ik heb niets tegen jequote:Op woensdag 6 mei 2009 20:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je komt ook nors over als het over iets anders dan Ajax gaat. Ook moet je altijd een sneer naar iets geven. Jammer is dat, voorheen had je zo nu en dan nog wel eens wat inhoud in je posts.
Hij had het wel over jou tijdens de persconferentie..quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:39 schreef Barca het volgende:
Van 't Schip? Waarom?
Verbeek, Koeman en Rijkaard ...
Tuurlijk!quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:46 schreef denthemen het volgende:
[..]
Hij had het wel over jou tijdens de persconferentie..
Onzin. Ben tegenwoordig dagelijks hier te vinden.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:45 schreef denthemen het volgende:
[..]
En het valt je de laatste tijd waarschijnlijk op omdat je hier alleen komt wanneer het minder gaat, en ja, dan ben ik pissig
Nee echtquote:
Sinds het minder gaat ja. Als het volgend jaar goed gaat, ben je tot de klassieker hier niet meer terug te vindenquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Onzin. Ben tegenwoordig dagelijks hier te vinden.
Onzinquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:50 schreef denthemen het volgende:
[..]
Sinds het minder gaat ja. Als het volgend jaar goed gaat, ben je tot de klassieker hier niet meer terug te vinden
quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:49 schreef denthemen het volgende:
[..]
Nee echt
Of ben jij niet die jongen die op internet zo'n grote mond had en nooit naar andere wilde luisteren?
Als Seedorf terug komt naar Nederland dan gaat hij echt niet naar Ajax. Daar werd hij uitgefloten door de supporters. Nee, als hij terug komt gaat hij naar Heerenveen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:01 schreef Schanulleke het volgende:
Rijkaard voor de groep en Seedorf terug. Ajax, ik hou van je!
Och ... voor Frankie ...quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als Seedorf terug komt naar Nederland dan gaat hij echt niet naar Ajax. Daar werd hij uitgefloten door de supporters. Nee, als hij terug komt gaat hij naar Heerenveen.
Wist wel dat'ie stiekem Fries was!quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als Seedorf terug komt naar Nederland dan gaat hij echt niet naar Ajax. Daar werd hij uitgefloten door de supporters. Nee, als hij terug komt gaat hij naar Heerenveen.
Als Seedorf naar Heerenveen gaat dan koop ik een seizoenskaart voor Heerenveenquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Door een klein deel, de supportersgroepen hebben destijds al aangegeven het hier niet mee eens te zijn en riepen op voor respectquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waren dat de cappusjonnies die floten?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:08 schreef denthemen het volgende:
[..]
Door een klein deel, de supportersgroepen hebben destijds al aangegeven het hier niet mee eens te zijn en riepen op voor respect
Vorige topic was je woordgrap al niet grappig, en nu nog steeds niet. Misschien als je hem zelf had bedacht, dan misschien welquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waren dat de cappusjonnies die floten?
Woordgrap? Het was een serieuze vraag. Die gasten die het trainingsveld toen opkwamen worden in de volksmond "capusjonnies" genoemd.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:10 schreef denthemen het volgende:
[..]
Vorige topic was je woordgrap al niet grappig, en nu nog steeds niet. Misschien als je hem zelf had bedacht, dan misschien wel
Als ik zeg supportersgroepen, dan zou een normaal denkend mens kunnen bedenken dat ik het over de harde kern heb. En ik denk niet dat mensen van de eretribune op het veld stonden bij de trainingquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Woordgrap? Het was een serieuze vraag. Die gasten die het trainingsveld toen opkwamen worden in de volksmond "capusjonnies genoemd.
Bobo's is ook een soort supportersgroep. Dus een beetje vreemd om dan te zeggen dat "een normaal denkend mens" dan wel begrijpt dat jij het over de harde kern hebt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:13 schreef denthemen het volgende:
[..]
Als ik zeg supportersgroepen, dan zou een normaal denkend mens kunnen bedenken dat ik het over de harde kern heb. En ik denk niet dat mensen van de eretribune op het veld stonden bij de training
Moet ik alles specificeren? Ik weet dat je niet dom bent, gedraag je dan ook niet zoquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Bobo's is ook een soort supportersgroep. Dus een beetje vreemd om dan te zeggen dat "een normaal denkend mens" dan wel begrijpt dat jij het over de harde kern hebt.
Gemistquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:25 schreef Lil_Wayne het volgende:
Hahaha, Koeman met zijn open solicitatie op NED 3
"Ze hebben mijn nummer"quote:
Dat hij aanbiedingen heeft afgeslagen om de volgende redenen:quote:
?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:35 schreef Jasza het volgende:
We hebben ook weer een nieuwe sfeergroep op noord
Die clowns snap ik inderdaad ook niet, Ajacieden die Feyenoord uitlachen en Feyenoorder die Ajax uitlachenquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:38 schreef Jasza het volgende:
Het is gewoon een feit dat het tussen deze spelersgroep en MVB het niet zal gaan lukken om elke wedstrijd een goed resultaat te behalen.
Deze spelers konden niet elke wedstrijd VOOR elkaar door het vuur gaan.
Deze spelers konden niet elke wedstrijd VOOR de CLUB AJAX of MVB door het vuur gaan.
En zo gaat het al jaren eigelijk.
De goede tijden komen vast wel weer.Maar zo kan het niet langer meer.
Maar sommige blijven alleen maar naar 010 kijken hoe die het doen en lachen hun uit...Kijk naar je zelf,kijk naar je eige club.
Wat nou helemaal niets in r´dam?....Helemaal niets in Mokum.
Wat hebben wij dan?.....weer uefa cup tegen Borat Kazachstania....
Komt nog een keer bij dat Koeman de laatste is die met Ajax fatsoenlijk voetbal voor elkaar kreeg. En nog een fatsoenlijk team onder de hoede had, en t.o.v de mensen na hem niet al te veel miskopen heeft gedaan.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:34 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat hij aanbiedingen heeft afgeslagen om de volgende redenen:
1. hij zoekt een werkgever in de buurt
2. hij zoekt een club met uitdaging
Redenen waarom hij trainer wil worden van Ajax:
1. hij heeft nu lang genoeg niks gedaan, wil met ingang van nieuwe seizoen weer coach zijn
2. Ajax is een uitdaging
Mwahquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
niet al te veel miskopen heeft gedaan.
Da's ook wat overdreven.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:25 schreef Lil_Wayne het volgende:
Hahaha, Koeman met zijn open solicitatie op NED 3
Hoe zat het overigens met Zlatan? Moest die weg van Koeman of van Van Gaal? Had ook een beetje mot met Sneijder. Maar ... die is nu ouder (en wijzer?).quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Komt nog een keer bij dat Koeman de laatste is die met Ajax fatsoenlijk voetbal voor elkaar kreeg. En nog een fatsoenlijk team onder de hoede had, en t.o.v de mensen na hem niet al te veel miskopen heeft gedaan.
quote:'Barça haalt nieuwe linksback uit Eredivisie'
FC Barcelona speurt de Nederlandse velden af in de zoektocht naar een opvolger van Sylvinho. Vier Eredivisie-spelers zijn in beeld bij de succesvolle Catalanen, weet Sport woensdag te melden.
Urby Emanuelson (Ajax), Niklas Moisander, Sebastién Pocognoli (beiden AZ) en Edson Braafheid (FC Twente) werden meerdere malen bekeken door scouts Barcelona.
Barcelona zal het aflopende contract van Sylvinho niet verlengen. De Braziliaan is op leeftijd en voldoet niet meer aan de hoge verwachtingen van de Blaugranas. Verder is men in Catalonië ook niet volledig overtuigd van Eric Abidal, die alweer zou mogen vertrekken.
Met Nederlandse verdedigers heeft Barcelona over het algemeen goede ervaringen. De afgelopen seizoenen maakten Frank de Boer, Giovanni van Bronckhorst, Michael Reiziger en Winston Bogarde hun opwachting in de laatste linie van Barça.
Ruil maar voor wat geld + Sylvinho hoor. Misschien dat Rijkaard dat wel mooi kan fixen als het duidelijk is dat ie komt.quote:
Hoeveel willen ze voor Emanuelson betalen?quote:
De kleine teen van zijn moeder.quote:
Voetbalprimeur geloof ikquote:
Hij heeft er wel gevoetbald natuurlijk, ook internationaal. Maar ik ben ook wel benieuwd naar de bron.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wilde net zeggen. Urby is namelijk helemaal geen linksback
http://www.voetbalprimeur(...)_uit_Eredivisie.htmlquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hij heeft er wel gevoetbald natuurlijk, ook internationaal. Maar ik ben ook wel benieuwd naar de bron.
Je valt in de herhaling...quote:
quote:
Het is jorien.. zegt al meer dan genoegquote:
Hey Darko, leuk hoor ambities, moet je ook zeker hebben. Maar zullen we eerst eens topscoorder van Nederland en kampioen worden voordat je dit soort teksten gaat uitslaan zonder een hele wedstrijd in Ajax 1 te hebben gespeeld?quote:Bodul ziet zichzelf als potentiële topper
Darko Bodul heeft zeer hoge verwachtingen van zichzelf. Hij weet dat hij er nog lang niet is, maar ziet in zijn eigen kwaliteiten als voetballer genoeg potentie voor de Europese top.
De spits van Jong Ajax denkt dat hij op termijn een nieuwe Klaas-Jan Huntelaar kan worden. Dat antwoordt Bodul op de website van de Amsterdammers. Supporters konden per mail hun vraag aan de jonge Kroaat stellen. "Ik denk het wel, al ben ik er natuurlijk nog lang niet", geeft Bodul aan. "Ik ben nog jong. Ik hoop dat ik een kans krijg bij Ajax 1 en ik heb wel zoveel zelfvertrouwen dat ik denk dat ik dan een goede spits kan worden."
Bodul ziet zichzelf over een jaar of vijf wel in de Europese top spelen. Ook hoopt hij volgend seizoen een basisplaats in het eerste van Ajax af te kunnen dwingen. "Als ik geen zware blessures krijg, misschien zit dan over vijf jaar bij een Europese topclub als Internazionale of Manchester United. Natuurlijk moet ik eerst in Ajax 1 komen en daar een vaste plaats afdwingen. Ajax is altijd mijn droomclub geweest, dus het is heel mooi dat ik hier mag spelen."
Wie zou er eigenlijk willen?quote:
Idd, jezus zeg, met dat soort spelers zal je als Ajax nooit een steek verder komen. Zelfvertrouwen is goed maar zonder iets gepresteerd te hebben dit al roepenquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hey Darko, leuk hoor ambities, moet je ook zeker hebben. Maar zullen we eerst eens topscoorder van Nederland en kampioen worden voordat je dit soort teksten gaat uitslaan zonder een hele wedstrijd in Ajax 1 te hebben gespeeld?
En 4 technische directzeuren.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:38 schreef RijstNatie het volgende:
11 trainers versleten in 12 jaar !![]()
Ajax is een club die chronisch ziek is
Daar nu pas achterkomen!quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:38 schreef RijstNatie het volgende:
Of een buitenlander met Rijkaard en R. Koeman.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Doe maar een buitenlander met de Boer en Bergkamp ofzo.
Lijken ook mij de beste kandidaten. Met het oog op de toekomst en langdurige samenwerkingen zal Van den Boog wel Rijkaard kiezen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:37 schreef Chadi het volgende:
Adriaanse of RIjkaardAl vind ik die eerste toch een kwal soms
En toch blijft onze begroting op 65 miljoen staan en is de begroting van PSV 8 mil gezakt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:38 schreef RijstNatie het volgende:
Dat werd in de winterstop geroepen dus ik weet niet waar jij het over hebtquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:41 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Wat was het lekker rustig bij jullie he jongens.
Wij nemen iig GEEN genoegen met plekje 7quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:41 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Wat was het lekker rustig bij jullie he jongens.
Met plekje 3 of 4. Hoera!quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wij nemen iig GEEN genoegen met plekje 7.
Als je na zo'n seizoen geen genoegen neemt met plek 7 dan spoor je niet.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wij nemen iig GEEN genoegen met plekje 7.
Had je niet gehoopt bedoel je? Zelfreflectie al uitgevonden in R'dam?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:47 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Had niet verwacht dat v. basten al zo snel zou opgeven.
Jij hebt altijd van die geweldige plannen. Wie moet e rnu komen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:47 schreef Barca het volgende:
Financieel redelijk gezond (al zal men spelers wel als kapitaal rekenen, en eigenlijk is dat niet helemaal juist) maar qua beleid erg ziekelijk.
De waarde van spelers is de dagwaarde. Raakt een speler ernstig geblesseerd dan is hij ineens waardeloos. Je zou je balans dan ook moeten opstellen zonder de waarde maar wel met de salaris van de spelers.
[..]
Met plekje 3 of 4. Hoera!
PSV 5 trainers in 3 jaar! Vind ik ook een fraai gemiddelde. En #6 begint over een paar weken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:38 schreef RijstNatie het volgende:
Je kan toch lezen of niet?quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:54 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Had je niet gehoopt bedoel je? Zelfreflectie al uitgevonden in R'dam?
Ja als Feyenoorder moet je dat echt in het Ajax topic postenquote:
Gewoon negeren.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:04 schreef Lil_Wayne het volgende:
[..]
Ja als Feyenoorder moet je dat echt in het Ajax topic posten!
Oh ironie.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:57 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Nee, daar nemen we ook geen genoegen mee, dwaas. Dat was nou net het punt.
Prima, vond het alleen zo nutteloosquote:
Een goed paard maakt nog geen goede ruiter.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:16 schreef DuvelDuvel het volgende:
MarcoWeer een held gesneuveld.
[ afbeelding ]
Tis niet anders, te snel begonnen aan de top. Hijhad rustig moeten beginnen, zoals Bergkamp nu doet bijv.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:16 schreef DuvelDuvel het volgende:
MarcoWeer een held gesneuveld.
[ afbeelding ]
Marco is toch rustig begonnen bij Jong Ajax?quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tis niet anders, te snel begonnen aan de top. Hijhad rustig moeten beginnen, zoals Bergkamp nu doet bijv.
Ja, dat zei Co Adriaanse honderd jaar geleden ook al.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:19 schreef Barca het volgende:
[..]
Een goed paard maakt nog geen goede ruiter.
Ja wij zeggen hier altijd dat het zo mooi is als oudspelers trainer zijn bij Ajax maar sommige moeten gewoon een mythe blijven eigenlijk. Bergkamp misschien ook wel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tis niet anders, te snel begonnen aan de top. Hijhad rustig moeten beginnen, zoals Bergkamp nu doet bijv.
Goed verzonnenquote:Op donderdag 7 mei 2009 00:19 schreef Barca het volgende:
[..]
Een goed paard maakt nog geen goede ruiter.
Ik hoop ook echt dat dit nog gaat gebeuren.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:24 schreef TheJanitor het volgende:
Nou, de weg is vrij voor Cruijff om wat van de jeugdopleiding te maken.
Cruijff heeft nooit duidelijk uitgeled wat zn plannen zijn. Enige dat ik heb gehoord is dat hij iedereen wilde ontslaan.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:24 schreef TheJanitor het volgende:
Nou, de weg is vrij voor Cruijff om wat van de jeugdopleiding te maken.
Hij wilde iedereens contract ontbinden aan het eind van het seizoen, vervolgens zou hij met alle trainers functionerings gesprekken gaan hebben om te kijken wiens contract verlengd zou wordenquote:Op donderdag 7 mei 2009 00:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Cruijff heeft nooit duidelijk uitgeled wat zn plannen zijn. Enige dat ik heb gehoord is dat hij iedereen wilde ontslaan.
quote:"Van Basten heeft alles om een goede trainer van AC Milan te zijn", aldus Galliani tegenover Sky Italia. Een directe komst van San Marco is echter niet aan de orde: "Nu is Ancelotti hier de baas en volgens ons doet hij het meer dan uitstekend."
quote:Koeman: 'Bij Ajax weten ze waar ik woon'
Geschreven op woensdag, 6 mei om 20:59
Ronald Koeman zegt niet weg te lopen voor een mogelijke aanbieding uit Amsterdam. De clubloze coach is een mogelijkheid om bij Ajax als opvolger te fungeren voor de opgestapte Marco van Basten. De voormalig international stond al eens van 2002 tot en met 2005 aan roer van de club.
“Ajax is een topclub in Nederland. En ik heb eerder aangegeven dat ik niet te ver weg wil”, reageerde Koeman desgevraagd aan de NOS op zijn eventuele beschikbaarheid voor de vrijgekomen klus bij Ajax. “Voor iedere trainer is Ajax een uitdaging. Als ze vinden dat ik kandidaat ben, denk ik wel dat ze weten waar ik woon.”
Over de beslissing van Van Basten kon Koeman het respect opbrengen. “Je gaat toch met je volle verstand voor vier jaar in zee met de club. Als je dergelijke dingen dan na een jaar zegt, zijn dat harde woorden. Ik vind het te ver gaan dat hij zo het boetekleed aantrekt, want er zijn meerdere redenen voor het mindere presteren van Ajax”, stipt hij aan.
De 46-jarige veroverde als trainer van de Amsterdammers in 2002 en 2004 de landstitel. Ook de KNVB-beker (2002) en de Johan Cruijff-schaal prijken op zijn palmares. Ook kende de geboren Zaandammer in dienst van Benfica (Super Cup), PSV (landskampioenschap) en Valencia (eindzege bekertoernooi) diverse successen.
Zou zomaar kunnen dat hij ze daar wel aan het voetballen krijgt. Al zou ik als Milan de gok niet nemen.quote:
-troll-quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:42 schreef Lil_Wayne het volgende:
[..]
En toch blijft onze begroting op 65 miljoen staan en is de begroting van PSV 8 mil gezakt.
Hoepel gewoon op met je kansloos getroll.
Vertonghen achterin. Al is Oleguer geschorst maar Van Basten had waarschijnlijk Alderweireld gekozen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:34 schreef Radegast het volgende:
Ik vraag me af welke elf Van 't Schip zondag de wei instuurt, of hij veel andere keuzes maakt dan Van Basten.
Rijkaard is voor ons.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:35 schreef Radegast het volgende:
[..]
Rookgordijntje. Milan aast op Rijkaard.
Stel dat hij van alletwee de clubs een aanbieding krijgt, wat spreekt dan in 't voordeel van Ajax?quote:
Vertonghen komt dit seizoen niet meer in actie door een slepende buikspierblessure.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:36 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Vertonghen achterin. Al is Oleguer geschorst maar Van Basten had waarschijnlijk Alderweireld gekozen.
Owja klopt. Dan zal er sowieso weinig veranderen. Misschien dat Lindgren weer een kans krijgt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:54 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Vertonghen komt dit seizoen niet meer in actie door een slepende buikspierblessure.
kijk dat bedoel ik nou met nep supportersquote:Op donderdag 7 mei 2009 01:02 schreef GGMM het volgende:
Als Koeman komt ben ik voortaan supporter van een andere club.
nep supporter?quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:55 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
kijk dat bedoel ik nou met nep supporters
!
In dat opzicht hoef je je geen zorgen te maken denk ik. Van Basten blijft een Ajax-legende en wordt binnen de korste keren weer vereerd als held.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:24 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja wij zeggen hier altijd dat het zo mooi is als oudspelers trainer zijn bij Ajax maar sommige moeten gewoon een mythe blijven eigenlijk. Bergkamp misschien ook wel.
Je doet ook niet erg je best het tegendeel te bewijzen...quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
nep supporter?Je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
En dan HTC terug halen als assistent.. kan die mooi de trein in de gaten houdenquote:Op donderdag 7 mei 2009 08:19 schreef Damzkieee het volgende:
Jack v. Gelder denkt ook dat het Rijkaard wordt. Net op 3FM.
Ik weet het niet met Rijkaard.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:19 schreef Damzkieee het volgende:
Barcelona moest hij van scratch op bouwen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:37 schreef Damzkieee het volgende:
Rijkaard deed het natuurlijk keurig bij Barça, maar ja, die selectie is wel ietsjepietsje beter
Precies. Met zo'n selectie kan iedere coach wel iets presteren. Alhoewel het natuurlijk wel erg knap is wat hij gepresteerd heeft.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:37 schreef Damzkieee het volgende:
Rijkaard deed het natuurlijk keurig bij Barça, maar ja, die selectie is wel ietsjepietsje beter
Ach komop, dat waren geen flierefluiters die daar rondliepen. Het was meer peoplemanagement en de poppetjes op de juiste plek zetten.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Barcelona moest hij van scratch op bouwen.
Het is louis anders daarvoor niet gelukt. rijkaard wordt iets te veel credit ontnomen. Sparta.. tjsha die spelen elk jaar om degradatie en dan is het net hoe de munt valt. rijkaard weet gewoon een goed milieu nee rte zetten waarin spelers zich prettig gaan voelen en ook vertrouwen krijgen om te presteren.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:41 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ach komop, dat waren geen flierefluiters die daar rondliepen. Het was meer peoplemanagement en de poppetjes op de juiste plek zetten.
Bij Sparta ging het ook verkeerd hè
Niettemin denk ik nog steeds wel dat hij de beste voor Ajax zou zijn.
Je moet je ogen niet sluiten voor slechte prestaties he. Je kunt het ook omdraaien.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is louis anders daarvoor niet gelukt. rijkaard wordt iets te veel credit ontnomen. Sparta.. tjsha die spelen elk jaar om degradatie en dan is het net hoe de munt valt. rijkaard weet gewoon een goed milieu nee rte zetten waarin spelers zich prettig gaan voelen en ook vertrouwen krijgen om te presteren.
quote:Barcelona.. tjsha die spelen elk jaar om de titel en dan is het net hoe de munt valt.
Dat zei hij helemaal niet. Hij zou voor Rijkaard gaan, dat is heel wat anders.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:19 schreef Damzkieee het volgende:
Die spelen om de titel maar je kan niet ontkennen dat het voetbal dat ze speelden onder Rijkaard gewoon van een andere planeet was. En hetzelfde deed diezelfde Rijkaard met Oranje.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:49 schreef toma het volgende:
[..]
Je moet je ogen niet sluiten voor slechte prestaties he. Je kunt het ook omdraaien.
[..]
Jack is een mongool, altijd stoer doen met telefoontjes en zoquote:Op donderdag 7 mei 2009 08:19 schreef Damzkieee het volgende:
quote:McClaren topkandidaat bij Ajax
donderdag 07 mei, door maikelV, Brunssum, 08:38u, Voetbalprimeur
Steve McClaren is de grootste kandidaat om Marco van Basten per ingang van komend seizoen bij Ajax op te volgen. Dat schrijft het Engelse The Times donderdag.
Van Basten besloot woensdag zijn contract bij Ajax in te leveren. "Mijn kwaliteiten zijn niet toereikend om deze club beter te maken", keek de oefenmeester in de spiegel tijdens de persconferentie.
De trainer was tot die conclusie gekomen nadat Ajax afgelopen zondag op bezoek bij Sparta Rotterdam (4-0) definitief zijn kansen op de tweede plaats verspeelde. Het FC Twente van McClaren is met nog één duel te spelen zeker van die eindklassering.
De prestaties van de Engelsman hebben volgens The Times indruk gemaakt op de clubleiding van Ajax. Niet alleen loodste hij de Tukkers naar de Champions League, FC Twente treedt volgende week ook nog aan in de bekerfinale.
Het uitstekende seizoen wat McClaren met de eredivisionist doormaakt heeft ook interesse uit Engeland opgeleverd. Sunderland en Middlesbrough zouden de voormalig bondscoach een nieuwe kans in zijn geboorteland willen geven.
McClaren heeft nog een contract tot medio 2010 bij FC Twente.
Nee een Engelse krant is lekker betrouwbaar als het om Nederlandse clubs gaatquote:Op donderdag 7 mei 2009 08:54 schreef denthemen het volgende:
[..]
Jack is een mongool, altijd stoer doen met telefoontjes en zo
btw:
[..]
quote:Jong Ajax vrijdag live op EredivisieLive
donderdag 07 mei, door sneijder18, Alblasserdam, 09:05u, Eredivisie Live
De wedstrijd jong Ajax - jong Liverpool wordt vrijdagavond live uitgezonden op Eredivisie Live. De uitzending begint om 19.40.
quote:Verdwaald in de eredivisie
Door MAARTEN WIJFFELS
[ANALYSE] Na Gullit en Rijkaard faalde ook Van Basten als eredivisietrainer. Waar ging het mis en hoe nu verder met Ajax? Danny Blind lijkt een logisch opvolger.
‘Spelers van nu zitten anders in elkaar. In teamverband gaan ze anders met elkaar om dan wij vijftien, twintig jaar geleden. Als wij vroeger op de training zelf partijtjes mochten kiezen, koos je degene met wie je dacht te gaan winnen, ongeacht of het een klootzak was of je vriendje. Nu kiezen spelers hun vriendjes. Ik heb daar enorm aan moeten wennen.’’
Dit zei Marco van Basten twee weken geleden in een interview met deze krant. Hij evalueerde alvast zijn eerste seizoen als hoofdtrainer bij een club. Hij deed dat kritisch. Spaarde zijn spelers niet, maar trok ook zichzelf toen al in twijfel. Over zijn eigen functioneren merkte hij op dat hij jongens nog niet genoeg kon beïnvloeden. Raken. Daarin lag het belangrijkste verbeterpunt voor het nieuwe seizoen.
Van Basten zal, in navolging van Frank Rijkaard en Ruud Gullit, de boeken ingaan als een trainer die verdwaald was in de eredivisie. Zijn twee illustere generatiegenoten bleken op het niveau van Sparta en Feyenoord eerder al geen coaches voor het opbouwwerk met jonge en/of gemankeerde spelers.
Gullit bloeide in zijn Feyenoord-tijd op als hij na de training Dirk Kuyt en Salomon Kalou de finesses van het afwerken op doel kon bijbrengen. Alleen op die momenten zag je een glimp van Premier League-niveau op het oefenveld. Maar Gullit had in de Kuip geen idee wat hij met de categorie Pascal Bosschaart aan moest.
Daarentegen won hij weer wel de FA Cup met Chelsea, terwijl Rijkaard het na zijn degradatie met Sparta vijf jaar volhield op de vulkaan van FC Barcelona en met die club de Champions League won.
Van Basten verraste met Oranje tegen Frankrijk en Italië op het EK 2008. Bij het Nederlands elftal lukte het hem als bondscoach uiteindelijk nét op tijd een team te maken van al het individuele toptalent. Bij Ajax zag hij vorige week in dat het hier definitief niet zou gaan lukken.
De vrijdagtraining voor zijn laatste wedstrijd, Sparta-uit, maakte achteraf gezien alles duidelijk. Het partijspel verliep die morgen gezapig. Van Basten riep zijn basisploeg daarop bijeen in een kring. Hij somde vier, vijf momenten op waarin hij de A-ploeg de reserves had willen zien opvreten. Hij zette zijn woorden kracht bij door ferm met zijn vuist in de palm van zijn hand te slaan. Vervolgens werd het zondag en denderde zelfs de nummer veertien van de eredivisie met 4-0 over het weerloze Ajax heen.
Hoe nu verder in Amsterdam? De clubleiding heeft een plan opgesteld hoe van Ajax weer een club te maken die sportief wat voorstelt. In Nederland en in Europa.
Het streven is talenten zoals Ryan Babel en Nigel de Jong, die nu op 20- of 21-jarige leeftijd al naar het buitenland vertrekken, anderhalf tot twee jaar langer vast te houden. Daarnaast gaat Ajax in zijn scouting en jeugdopleiding meer aandacht geven aan fysieke en mentale weerbaarheid.
De club wil een alternatief zijn voor Arsenal, door in de leeftijdscategorie 15 tot en met 19 jaar de beste Nederlandse en buitenlandse talenten samen te brengen. In de nabije toekomst moet 50 tot 70 procent van de eerste-elftalselectie bestaan uit zelf opgeleide voetballers.
Met spelers die iets langer blijven en tegelijkertijd vroeger rijp zijn, denkt Ajax structureel op het niveau Olympique Marseille te kunnen spelen. Niet in de absolute top van Europa, maar een tree daaronder, waar clubs nog altijd een begroting hebben die twee keer zo groot is als die van Ajax.
Marco van Basten bracht de afgelopen periode ideeën in voor dit toekomstige beleid. Maar intern is de bijdrage van Danny Blind minstens zo groot. De manager technische zaken heeft bij Ajax scouting en jeugdopleiding in zijn pakket. Al dit hele seizoen brengt hij in kaart bij welke (buitenlandse) talenten Ajax een poging zou moeten wagen. Het grootste talent van Denemarken, de 16-jarige Christian Eriksen, heeft Blind inmiddels binnengehaald. Het contracteren van zijn 15-jarige Belgische evenknie Mats Rits lukte deze winter net niet.
Ajax’ hoogste baas, algemeen directeur Rik van den Boog, heeft al gezegd dat elke hoofdtrainer het nieuwe beleid ten volle moet onderschrijven. Met Van Basten hoopte hij op continuïteit na jaren waarin Ajax een keur aan coaches versleet.
Met Blind zou de continuïteit worden gegarandeerd. Hij heeft daarnaast als voordeel dat hij al eerder trainer was van Ajax. Dat tijdperk begon uiterst slecht, maar over het tweede deel van die periode heeft Klaas-Jan Huntelaar altijd gezegd dat het zijn prettigste tijd was bij Ajax. Het was de enige keer dat de spits ervoer dat Ajax écht als ‘team’ speelde. In de ogen van veel mensen die nu nog in de Arena werken had Blind na het winnen van de KNVB-beker in 2006 langer tijd moeten krijgen. Hij werd echter ontslagen.
Blind is wél een trainer voor een proces met jonge eredivisievoetballers. Met veel van de huidige A-selectiespelers werkte hij al in de jeugdopleiding. Hij ontfermt zich de laatste tijd ook over de kwakkelende aankoop Miralem Sulejmani.
Behalve bij Van den Boog en de fans ligt hij uitstekend bij voorzitter Uri Coronel. Toen die vorig jaar zomer vernam dat Marco van Basten Blind had gevraagd hem bij Ajax te komen helpen, noemde Coronel dat ‘een uitstekende keuze voor de club’.
Inderdaad, The Times. Kutkrant.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:05 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee een Engelse krant is lekker betrouwbaar als het om Nederlandse clubs gaat
Ik zal het ook effe wat afzwakken w.b. Rijkaard, hoorde het net nog eens terug. Jack vond Rijkaard ZIJN beste keuze.
Ik denk trouwens eerder Rijkaard dan McClaren
Ik kan er nog pissig om wordenquote:. Hij somde vier, vijf momenten op waarin hij de A-ploeg de reserves had willen zien opvreten. Hij zette zijn woorden kracht bij door ferm met zijn vuist in de palm van zijn hand te slaan. Vervolgens werd het zondag en denderde zelfs de nummer veertien van de eredivisie met 4-0 over het weerloze Ajax heen.
Rijkaard dus?quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:41 schreef TheClown1 het volgende:
wordt iemand van nederlandse bodem met ajax achtergrond en ik denk binnen een paar weken al antwoord zullen hebben.
mijn gevoel zegt van wel. er moet iemand komen die de fans kan tevreden stellen. wordt lastig maar denk dat rijkaard dat wel aankan.quote:
quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:58 schreef w00h00 het volgende:
Ik hoop dat er geen overhaaste beslissingen genomen worden.
Als wij Co willen halen zullen we snel moeten zijn. Anders gaat ie naar AZ.quote:'Bayern voldoet aan de wensen van Van Gaal'
07/05/2009 09:35
Louis van Gaal heeft een akkoord bereikt met Bayern München, melden De Telegraaf en het Duitse boulevardblad Bild. Onder een aantal strikte voorwaarden zou AZ bereid zijn de trainer naar Beieren te laten vertrekken.
Van Gaal sprak met de clubleiding van Bayern over de invulling van zijn takenpakket en de financiële aspecten van een dienstverband. In beide gevallen wil de Duitse topclub aan de wensen van Van Gaal voldoen. De coach heeft AZ te kennen gegeven dat hij graag aan de slag gaat in München.
De Alkmaarse club wil Van Gaal onder twee voorwaarden laten gaan. In de eerste plaats wil de kersverse kampioen van Nederland een opvolger hebben vastgelegd voordat Van Gaal toestemming krijgt te vertrekken. Co Adriaanse geldt als belangrijkste kandidaat. De coach, die al eerder werkzaam was in Alkmaar, heeft komende zomer zijn handen vrij als hij vertrekt bij Red Bull Salzburg.
De tweede voorwaarde voor AZ is dat de club een flinke afkoopsom krijgt voor Van Gaal. Voorzitter Dirk Scheringa wil de trainer eigenlijk helemaal niet laten gaan. 'Wij houden Louis aan zijn contract', zei de preses nog aan het begin van deze week. De vraag is of Scheringa vasthoudt aan dat standpunt als Van Gaal aangeeft per se naar Bayern te willen vertrekken.
2 minuten geleden quote je nog dat er geen overhaaste beslissingen genomen moeten worden?quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:02 schreef toma het volgende:
[..]
Als wij Co willen halen zullen we snel moeten zijn. Anders gaat ie naar AZ.
Hij gaat echt nog niet tekenen bij AZ als hij weet dat hij hoog op het verlanglijstje bij Ajax staat. Dus wat dat betreft maak ik me er niet zo druk om.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:02 schreef toma het volgende:
[..]
Als wij Co willen halen zullen we snel moeten zijn. Anders gaat ie naar AZ.
Zie ik gewoon niet gebeuren. Verbind er vooral geen conclusies aan.quote:
Ik zie vrij weinig obstakels voor zijn aanstelling, dus zet het er de volgende keer een onderbouwing bij.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:07 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Zie ik gewoon niet gebeuren. Verbind er vooral geen conclusies aan.
Kevin, wat versta jij precies onder clubcultuur?quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:05 schreef kevin6188 het volgende:
Co komt niet.
Rijkaard met als assistenten Neeskens en Blind vind ik wel wat. Blind klinkt misschien een beetje raar, maar kon in zijn periode als trainer zeer goed met de spelers overweg. Niemand die ondanks de mindere resultaten van hem af wilde. Door te vechten won Ajax de beker en haalde het voorronde CL. Bovendien is het misschien zo gek nog niet om Blind gewoon de komende tien jaar als assistent te gebruiken. Iemand die de clubcultuur kan bewaken.
Ja, lastig. Wat ik er vooral mee bedoel is dat Blind de club van binnen en buiten kent en dat hij weet hoe intern de lijntjes lopen en meer van dat soort zaken. Hij kent de weg en zou een heleboel vuil werk voor een hoofdcoach kunnen opknappen. Beetje zoals Ten Hag bij FC Twente doet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:14 schreef Nashje het volgende:
[..]
Kevin, wat versta jij precies onder clubcultuur?
Precies, dat bedoel ik. Zou juist liever iemand zien die echt schijt heeft aan de clubcultuur.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:16 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Op het moment staat clubcultuur bij Ajax natuurlijk vooral voor gekut in het kwadraat.
i knowquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
2 minuten geleden quote je nog dat er geen overhaaste beslissingen genomen moeten worden?
Omdat de buitenspelers a) een goede voorzet in huis hebben en b) zelf ook kunnen scoren.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:21 schreef Frankz0rz het volgende:
Blind durfde wel met 4-4-2 te spelen, alleen kwam hem dat op veel kritiek te staan..
Maar een Twente speelt ook prima voetbal met 4-3-3, dat moeten wij ook kunnen.
Oh zo. Maar met clubultuur bedoel ik op zich niet puur 4-3-3. Zoals ik recent zei over Ten Cate die in uitwedstrijden 4-4-2 speelde, mag het hele 4-3-3 wat mij betreft zo snel mogelijk aan de kant geschoven worden. Maar er zijn nog genoeg dingen die wel puur voor Ajax staan.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef Nashje het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik. Zou juist liever iemand zien die echt schijt heeft aan de clubcultuur.
Die clubcultuur heeft ons de das omgedaan. Wij blijven alsmaar hangen in het verleden. Met name dat o-zo heilige 4-3-3. Dat gaat onderhand boven tactische overwegingen. Want stel je voor zeg, dat je het systeem veranderd waar Ajax groot mee is geworden. Juist ja, en als je zo blijft doen wordt je gewoon net zo snel weer net zo klein.
al spelen we 8-1-1. Het maakt me niks uit. Als we maar kampioen worden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:21 schreef Frankz0rz het volgende:
Blind durfde wel met 4-4-2 te spelen, alleen kwam hem dat op veel kritiek te staan..
Maar een Twente speelt ook prima voetbal met 4-3-3, dat moeten wij ook kunnen.
Vooral dat die neger is maakt het verschil he! Laatste echte succes van ons was ook met een neger, Kluivert. En veel grote clubs Chelsea, Barcelona, Inter hebben ook een neger in de spits staanquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:22 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Omdat de buitenspelers a) een goede voorzet in huis hebben en b) zelf ook kunnen scoren.
En de spits een neger van 2.00m is.
Koeman profiteert meestal nog een seizoen op het succes van z'n voorganger. Daarna gaat 't gewoon mis. Geef mij maar Adriaanse of anders Rijkaard.quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:55 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
kijk dat bedoel ik nou met nep supporters
!
jullie zouden een gat in de lucht moeten springen met Koeman, de enige die mokum een schaal heeft bezord in de afgelope decenia
de amsterdamse arrogantie![]()
Hij is wel goed ingevoerd altijd. Kans zit er dik in dat hij Rijkaard al ff gebeld heeft.quote:Op donderdag 7 mei 2009 08:19 schreef Damzkieee het volgende:
Castillion naar het eerste en we worden kampioen!quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:24 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Vooral dat die neger is maakt het verschil he! Laatste echte succes van ons was ook met een neger, Kluivert. En veel grote clubs Chelsea, Barcelona, Inter hebben ook een neger in de spits staanZou daar het probleem liggen?
Terwijl Rijkaard goed met de Spaanstalige jongens overweg zou kunnen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef w00h00 het volgende:
Ik denk dat Adriaanse te autoritair is voor de meeste spelers in de selectie.
Ik zie het al voor me. Rijkaard zit naar z'n telefoon en ziet dat een nummer uit amsterdam belt. Frank neemt binnen een seconde op en schreeuwt: JA IK DOE HET!!!!!quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hij is wel goed ingevoerd altijd. Kans zit er dik in dat hij Rijkaard al ff gebeld heeft.
Rijkaard en Neeskens werkten eerder samen bij Oranje en Barcelona. Complementair duo, me dunkt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef Dvm86 het volgende:
In 't volgende topic misschien een polletje plaatsen?
Wie zou Rijkaard kunnen assisteren bij Ajax? We hebben een type Ten Cate nodig ter aanvulling, zeker voor deze groep bestaande uit kleuters.
Nou, hij was erg gekwetst door z'n ontslag destijds, dat vind ik wel aardig wat.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:10 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ik zie vrij weinig obstakels voor zijn aanstelling, dus zet het er de volgende keer een onderbouwing bij.
Niet zo natuurlijk, maar je kan wel opmerken of iemand het gelijk afwijst of hij er enigzins voor open staat.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:28 schreef jna het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me. Rijkaard zit naar z'n telefoon en ziet dat een nummer uit amsterdam belt. Frank neemt binnen een seconde op en schreeuwt: JA IK DOE HET!!!!!
Laat Blind nou maar lekker TD blijven.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:05 schreef kevin6188 het volgende:
Co komt niet.
Rijkaard met als assistenten Neeskens en Blind vind ik wel wat. Blind klinkt misschien een beetje raar, maar kon in zijn periode als trainer zeer goed met de spelers overweg. Niemand die ondanks de mindere resultaten van hem af wilde. Door te vechten won Ajax de beker en haalde het voorronde CL. Bovendien is het misschien zo gek nog niet om Blind gewoon de komende tien jaar als assistent te gebruiken. Iemand die de clubcultuur kan bewaken.
Tsja, hadden ze allemaal maar de mentaliteit van Suarez of Verthongen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef Dvm86 het volgende:
In 't volgende topic misschien een polletje plaatsen?
Wie zou Rijkaard kunnen assisteren bij Ajax? We hebben een type Ten Cate nodig ter aanvulling, zeker voor deze groep bestaande uit kleuters.
Hoe zijn de prestaties onder die 2? Lijstje?quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:28 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Rijkaard en Neeskens werkten eerder samen bij Oranje en Barcelona. Complementair duo, me dunkt.
Rjikaard dus naar Ajaxquote:Terugkeer Seedorf en Rjikaard bij Ajax in de maak
Volgens interne bronnen binnen Ajax zou de club al weten wie er voor Marco van Basten terug zou moeten komen. Ajax zou Frank Rijkaard zien als de ideale man om met deze selectie successen te behalen. Slechts een toevoeging aan de selectie lijkt het bestuur nodig te vinden: Clarence Seedorf.
Rijkaard sloot in het seizoen '94/'95 zijn carriere af met een Europacup bij jeugdliefde Ajax. Seedorf was dat seizoen doorgebroken en was zo voor het eerst de beste van Europa. Dat kunstje zou hij met Real Madrid en AC Milan ook nog flikken.
Seedorf heeft altijd laten weten graag terug te willen keren naar Ajax, vorig seizoen stond hem de komst van Marco van Basten in de weg. Nadat Van Basten hem maanden niet opgeroepen had voor Oranje en hem geen basisplaats kon garanderen was hun relatie flink bekoeld.
Nu Rijkaard waarschijnlijk aan het roer komt te staan lijkt Seedorf een beroep te willen doen op de loyaliteit van zijn club AC Milan. Seedorf is uitgegroeid tot een icoon in Milaan en de club lijkt hem een terugkeer bij zijn jeugdliefde wel te gunnen.
Voor de rest zou er niet veel hoeven te gebeuren aan de selectie, die dan een groot aantal middenvelders kent. Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita en Siem de Jong worden waarschijnlijk voor één jaar uitgeleend om later terug te keren in Amsterdam. Daley Blind lijkt zich te moeten richten op een meer defensieve rol om speelminuten te maken.
Bij Oranje goed. Bij Barca minder. Neeskens kwam naar Barca toen Ten Cate naar Ajax ging.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Hoe zijn de prestaties onder die 2? Lijstje?
Lol. Moet dat staan?quote:
Ik verheug me nu alweer op de Viera, Boulahrouz, Wilhelmsson, Gravesen en De Zeeuw geruchten in de zomer.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:37 schreef HeatWave het volgende:
Dit is altijd de tijd om eigenlijk alle nieuwssite te negeren, echt een periode van duimenzuigen.
Ach, ik vind het wel vermakelijk... zeker na al dat negativisme van de afgelopen maanden. Maar 99% zal inderdaad speculatieve onzin zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:37 schreef HeatWave het volgende:
Dit is altijd de tijd om eigenlijk alle nieuwssite te negeren, echt een periode van duimenzuigen.
Ja, vast wel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:41 schreef De_kromme het volgende:
Hebben jullie ook gehoord dat Van Hanegem misschien de nieuwe trainer wordt?
Zolang die kutkloon niet constant dezelfde van Hanegem grap blijft maken kan het nog wel vermakelijk zijn iddquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:39 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ach, ik vind het wel vermakelijk... zeker na al dat negativisme van de afgelopen maanden. Maar 99% zal inderdaad speculatieve onzin zijn.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zolang die kutkloon niet constant dezelfde van Hanegem grap blijft maken kan het nog wel vermakelijk zijn idd.
quote:"Steve McClaren is in pole position to become the head coach of Ajax." De oefenmeester van FC Twente is hoofdkandidaat om de woensdag opgestapte Marco van Basten in Amsterdam op te volgen. De voormalig bondscoach van Engeland, die in Enschede nog tot medii 2010 onder contract staat, werd eerder met Premier League-clubs als Middlesbrough en Sunderland in verband gebracht. (The Times)
Stilstand is achteruitgang. Al die tijd heeft Ajax gewoon stil gestaan en geteerd op de successen die e rmet dat systeem zijn behaald. Je moet denkers een plaats geven binnen Ajax om je een stap hoger te brengen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:20 schreef Nashje het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik. Zou juist liever iemand zien die echt schijt heeft aan de clubcultuur.
Die clubcultuur heeft ons de das omgedaan. Wij blijven alsmaar hangen in het verleden. Met name dat o-zo heilige 4-3-3. Dat gaat onderhand boven tactische overwegingen. Want stel je voor zeg, dat je het systeem veranderd waar Ajax groot mee is geworden. Juist ja, en als je zo blijft doen wordt je gewoon net zo snel weer net zo klein.
Ik denk dat Defour komende zomer komt!quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik verheug me nu alweer op de Viera, Boulahrouz, Wilhelmsson, Gravesen en De Zeeuw geruchten in de zomer.
Halve finale EK 2000quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Hoe zijn de prestaties onder die 2? Lijstje?
Iemand die een nieuwsbericht plaatst dat al geplaatst is de zelfde topic reeks.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:50 schreef MaxPower het volgende:
wat is een versteegrobje nou eigenlijk?
Ok.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je een nieuwsbericht post dat al 4 keer in het topic voorbij is gekomen.
Ach, en ergens is het, net als de normale transfertijd, wel een leuke tijd. Kom maar op met al die namenquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:37 schreef HeatWave het volgende:
Hoe voelt het nou?quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:54 schreef Wooldoor het volgende:
Shit dat is mijn eerste versteegrobje dan
Van Gaal zou ik echt super vinden. Jammer dat ie al naar Bayern gaat, en anders zou ie volgens mij nog niet eens willenquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:58 schreef BigKahuna het volgende:
Wat mij betreft zijn er slechts drie opties.
1. Rijkaard + Neeskens.
2. Co Adriaanse.
3. Louis van Gaal
Ik weet nog wel een goede...quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:58 schreef BigKahuna het volgende:
Wat mij betreft zijn er slechts drie opties.
1. Rijkaard + Neeskens.
2. Co Adriaanse.
3. Louis van Gaal
waarom zouden we Seedorf willen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:04 schreef Chadi het volgende:
Maar als Rijkaard trainer wordt komt Seedorf waarschijnlijk ook wel. Die man is toe aan wat anders. Milan is aan het verjongen en hij kan weer lekker thuis zitten hier bij zijn famillie.
Hebben we eindelijk iemand die uit de tweede lijn kan scoren
quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
We hebben geen gras dus geen plek voor een KOE man!
Seedorf z'n familie zit in Suriname volgens mij.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:04 schreef Chadi het volgende:
Maar als Rijkaard trainer wordt komt Seedorf waarschijnlijk ook wel. Die man is toe aan wat anders. Milan is aan het verjongen en hij kan weer lekker thuis zitten hier bij zijn famillie.
Zelfs uit de derde lijnquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:04 schreef Chadi het volgende:
quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:10 schreef rompompom het volgende:
[..]
Seedorf z'n familie zit in Suriname volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |