abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_68684924
eindelijk is het dan zo ver! De vergunning is er , de offerte van de aannemer ook en er moet nog wat onderhandeld worden over prijzen, kosten en geld maar het gaat binnenkort toch echt gebeuren! Ik en mijn gaan ons eerste huisje verbouwen!

Hoe zit het in elkaar?

We hebben in 2006 een huis gekocht uit 1929 waarvan er vrijwel geen authentieke elementen meer over zijn dus we willen de sfeer er weer een beetje inbrengen.

Het is nu een beetje een vreemd huis. De meeste huizen uit die tijd hier hebben beneden een badkamer en waren vroeger echt zo'n pijpelaatje. Bij ons huis is de oorspronkelijke gang al omgebouwd naar een halletje met meterkast en is de trap verplaatst naar de woonkamer (jaja een open trap in de woonkamer is erg fijn voor de stookkosten). We hebben een open keuken met daar achter de wasmachine en daarachter weer de badkamer. (zie ook de plattegrond hieronder)

De vorige bewoners zijn vrolijk begonnen aan een verbouwing van alle verdiepingen maar hebben het meeste geld opgegeten en hebben het dus niet af gemaakt. gelukkig hebben we het dan alleen over de binnenkant van het huis en liggen er geen gevels open. De badkamer is vrij luxe maar ligt dus op de begane grond.

Boven zijn ze ook al flink bezig geweest. De zolder ziet er mooi uit (op de troep na die we tegen kwamen toen we een muurtje openmaakten) daar doen we voorlopig niks aan behalve de ruimte in het trapgat wat groter maken.

De 1e verdieping is een ander verhaal. We hebben nu 1 slaapkamer met inloopkast maar dat is allemaal redelijk aan de kleine kant. Ook hebben we een enorme hal waar we niks mee doen en dubbele suitedeuren (zoals in een hotel) met op ongeveer een meter afstand....... de spouwmuur!

Daar gaan we uitbouwen. Er komt een hele nieuwe slaapkamer, de badkamer gaat naar boven, er komt een extra toilet en beneden wordt de keuken groter, krijgen we openslaande tuindeuren, een apart toilet en helemaal aan de voorkant van de woning komen glas-in-lood schuifdeuren.

Foto's van het huis zoals het nu is volgen nog maar wel alvast twee plattegrondjes:

Beneden:

en boven:

helaas is de nieuwe slaapkamer niet zo groot als wij wilden. De gemeente had onze woning te klein in het nieuwe bestemmingsplan gezet waardoor we niet zo heel ver meer mochten uitbouwen en natuurlijk kwamen we daar pas achter toen het al te laat was
pi_68685138
Ziet er goed uit ! Maar je gaat dus wel naar een kleinere badkamer toe als ik het zo goed lees?
pi_68685254
ja het scheelt niet zo heel veel, nu zit er nog een toilet in, straks is die apart en hebben we een inloop douche in plaats van een kwart ronde douchebak.
Het bad wordt vrijstaand (op pootjes!) en wat kleiner als die we nu hebben. Ik ben degene die graag in bad gaat en ik kom als ik helemaal gestrekt lig met mn tenen net bij de andere kant... niet echt comfortabel dus...
pi_68685458
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:15 schreef styliste het volgende:
ja het scheelt niet zo heel veel, nu zit er nog een toilet in, straks is die apart en hebben we een inloop douche in plaats van een kwart ronde douchebak.
Het bad wordt vrijstaand (op pootjes!) en wat kleiner als die we nu hebben. Ik ben degene die graag in bad gaat en ik kom als ik helemaal gestrekt lig met mn tenen net bij de andere kant... niet echt comfortabel dus...
Dat probleem heb ik pas 1x gehad... In een hotel... Meeste baden zijn met mijn 1.93 aan de korte kant !

Gaan jullie veel zelf doen of lekker laten doen?
pi_68685609
gezien de offerte van de aannemer gaan we heel veel zelf doen. We zijn van plan hem de ruwbouw te laten doen en de rest zelf. Gelukkig hebben we een paar hele handige vrienden die het grootste gedeelte voor een heel zacht prijsje willen doen.
Ik heb er wel heel veel zin in ondanks het feit dat we straks een aantal weken geen badkamer en keuken hebben en we nog geen idee hebben waar we in de tussentijd naartoe moeten...
pi_68686836
Oehhh klinkt goed!!!
Ga thuis je plattegrondjes eens bekijken
Vanwaar de keuze voor een vrijstaand bad?
Vind het ook erg mooi alleen het schoonmaken lijkt me moeilijker..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_68687081
omdat het erg mooi is inderdaad, heb altijd al een bad op pootjes willen hebben, dus ik dacht: dit is mijn kans! Mijn huis, mijn bad! en schoonmaken... volgens mij valt het wel mee. geen vieze randjes en kiertjes, makkelijk met een doek eronderdoor en geen hoekjes waar stof in blijft hangen.

het bad:

pi_68687771
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:00 schreef styliste het volgende:
omdat het erg mooi is inderdaad, heb altijd al een bad op pootjes willen hebben, dus ik dacht: dit is mijn kans! Mijn huis, mijn bad! en schoonmaken... volgens mij valt het wel mee. geen vieze randjes en kiertjes, makkelijk met een doek eronderdoor en geen hoekjes waar stof in blijft hangen.

het bad:

[ afbeelding ]
owkee vet bad! ga je dan ook de kranen uit de grond laten komen? want dat is echt helemaal koning!
pi_68688090
Echt veel beter zo, met die badkamer boven.
Succes met klussen!
pi_68688334
dank je!!

@tommy: da's wel de bedoeling ja! de kranen uit de grond.. anders is het wel karig he? als je het doet, moet je het goed doen!
pi_68688366
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:39 schreef styliste het volgende:
dank je!!

@tommy: da's wel de bedoeling ja! de kranen uit de grond.. anders is het wel karig he? als je het doet, moet je het goed doen!
Gelukkig kom ze nog wel eens tegen dat ze gewoon uit de muur komen..
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 13:10:16 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_68689362
Wauw, dit is een mooi project! En een mooi bad
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 13:27:49 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_68689978
en hoe komt het er uit te zien
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 13:51:28 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_68690818
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:39 schreef styliste het volgende:
je bedoelt wat er voor materialen in komen en keuken etc?
Die tekeningen hierboven zijn de tekeningen zoals het nu is, maar hoe word het?

Oh, de foto's laden nu pas _goed_ in
pi_68690844
het zijn tekeningen met de huidige en de nieuwe situatie, huidige staat links op de tekening en nieuwe rechts
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 13:56:51 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_68691036
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:52 schreef styliste het volgende:
het zijn tekeningen met de huidige en de nieuwe situatie, huidige staat links op de tekening en nieuwe rechts
Dat was eerst niet te zien, de tekeningen laadden pas laat in
pi_68697820
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:00 schreef styliste het volgende:

het bad:

[ afbeelding ]
Wel tegen de muur??
Overigens dezelfde aanbieder die ik vond een paar dagen terug
pi_68697838
Sjieke tekeningen ook hoor
pi_68698866
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wel tegen de muur??
Overigens dezelfde aanbieder die ik vond een paar dagen terug
ja hij komt wel tegen de muur, er is echt geen andere plek voor.
Wij zijn al een jaar bezig met de verbouwing (bouwtechnisch tekenaar mogen ze wat mij betreft afschieten, wat een gedoe hebben we daar mee gehad zeg!) en deze aanbieder staat al sinds het begin bovenaan mijn lijstje, ze hebben heel veel keuze, hele mooie dingen en goedkoper dan bij hen ben ik ze nog niet tegen gekomen..
pi_68701042
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:21 schreef styliste het volgende:

[..]

ja hij komt wel tegen de muur, er is echt geen andere plek voor.
Wij zijn al een jaar bezig met de verbouwing (bouwtechnisch tekenaar mogen ze wat mij betreft afschieten, wat een gedoe hebben we daar mee gehad zeg!) en deze aanbieder staat al sinds het begin bovenaan mijn lijstje, ze hebben heel veel keuze, hele mooie dingen en goedkoper dan bij hen ben ik ze nog niet tegen gekomen..
Hier hetzelfde probleem en ik vraag me een beetje af of tegen de muur aan makkelijk schoonmaken is.
Hij is op faillissement verkopers na idd de goedkoopste van wat ik nu tegen ben gekomen.
Hmm wat heeft die bouwtechnisch tekenaar voor nuttige inbreng gehad?
pi_68701185
de bouwtechnisch tekenaar? 0,0 nuttige inbreng. Die heeft er een jaar over gedaan om met de uiteindelijke tekeningen te komen...
pi_68748057
Ooooooooooooooooh die is suuuuper!!!!!!
Wat gaaf zeg laat je die maken of??

Hmm lekker dan zo'n tekenaar, constructies of elktriciteit enz?
pi_68748454
ik heb mijn ontwerp vorig jaar ingestuurd naar het bedrijf dat de bedden maakt. Zij vroegen op hun website om eigen ontwerpen. Paar dagen later belden ze me op dat ze heel erg enthousiast waren en onlangs kreeg ik een mail dat ze nu een testversie aan het maken zijn en als dat bevalt wordt ie in productie genomen! Deze is sowieso voor mij. Hij (zij) wordt helemaal wit en de knoppen en gebogen stangen worden goud (tenminste... op mijn tekeningen) Vandaag kreeg ik deze foto toegestuurd

tekenaar was bouwkundig dus inderdaad constructie etc. (ik begreep van de gemeente dat ze dat zelfs uitbesteed hebben)
pi_68748642
zojuist besloten dat dit onze koelkast gaat worden. Foto is klikbaar

[ Bericht 16% gewijzigd door styliste op 07-05-2009 15:33:20 ]
pi_68749202
Megasjieke koelkast zeg!
Wel glimmend zwart helaas (wij zoeken een matte).
Lekker met no frost!
Hoeveel kost dat grapje nu als ik vragen mag??
echt te gek trouwens je eigen ontworpen bed (wel een patentje aanvragen hé )
pi_68749476
tenks! we hebben m nog niet in real life gezien, zo op de foto lijkt het glimmen nog wel mee te vallen. De goedkoopste die ik in 5 min tegen kwam was 639 dus wie weet als ik een beetje mn best doe dat ie nog goedkoper te vinden is! Ik vind de holiday functie enzo ook wel handig..

Gaaf he? Normaal gesproken krijgt het bed je eigen naam mee maar er is al een bed dat heel erg op mijn naam lijkt dus ze moeten een andere naam gaan verzinnen helaas...
pi_68749720
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:00 schreef styliste het volgende:
tenks! we hebben m nog niet in real life gezien, zo op de foto lijkt het glimmen nog wel mee te vallen. De goedkoopste die ik in 5 min tegen kwam was 639 dus wie weet als ik een beetje mn best doe dat ie nog goedkoper te vinden is! Ik vind de holiday functie enzo ook wel handig..

Gaaf he? Normaal gesproken krijgt het bed je eigen naam mee maar er is al een bed dat heel erg op mijn naam lijkt dus ze moeten een andere naam gaan verzinnen helaas...
Ontzettend leuk!
Heb je een linkje van het bedrijf (no way dat dat onder ons schuine dak past maar een beetje kwijlen mag altijd).

639 dat is vrij goedkoop volgens mij en die deuren zijn erg sjiek!
pi_68749891
ja hoor, www.ferrobed.be zijn hele vriendelijke mensen en ze hebben ook bedden zonder hemel!

639 is ook niet zo heel veel voor een flinke koelkast. Net ff samen de filmpjes zitten kijken op de minisite en hij heeft wel hele handige functies. Ik heb er nu al zin in om 'm helemaal vol te stouwen!

en dit: gaat wellicht onze 2e oven worden. Gewoon vanwege zn looks..

[ Bericht 15% gewijzigd door styliste op 07-05-2009 15:34:09 ]
pi_68855522
ziet er beide nog netjes uit (niet mijn smaak maar ok). Moet verkopen aangezien de oude keuken van het huis dat wij gekocht hebben zelfs biedingen opleverde.
Net de site van ferrobed even bekeken en zou bijna vragen of als het dak er toch af gaat er een paar stenen op kunnen (ben bang dat ik maar een klamboe idee ga produceren).
De koelkast houden wij nog even in gedachten, ben helemaal blij met je tip!
Alleen de kleur is bij alle kasten een beetje een probleem dus we wachten even af..

Heb je ook al nieuwe spullen uitgezocht voor badkamer en tegels enz??
pi_68855696
het is ook niet onze smaak, vandaar dat ze weg gaan

mooie bedden hebben ze he? Alleen echt gruwelijk boven ons budget dus ik ben zoooo blij dat ik de mijne van ze krijg!

Ik denk dat een mat zwarte koelkast inderdaad heel lastig gaat worden. Ik denk dat je nog de meeste kans maakt door er een matte finish overheen te laten spuiten
pi_68857101
je krijgt hem? Helemaal goed! (dat had ik over het hoofd gezien).
Heb niet eens naar de prijzen gekeken, gelukkig kan ik zelf wel met stof overweg.
Matte finish dat is ook een superidee!!! We zaten nu meer te denken aan matzwart laten spuiten maar een finish is zelf miss aan te brengen (sorry way of topic).

On topic: wat worden behalve bad, koelkast en oven de nieuwe spullen? Al ideeën?
pi_68857370
nou ja, hele nieuwe keuken en badkamer dus. Keuken wordt Lidingo van Ikea maar dan met stoere handgrepen (welke weten we nog niet) en waarschijnlijk een notenhouten laminaat werkblad met aluminium rand (maar dat is nog niet zeker, we moeten hem nog uitkiezen) zodra ik een goede tekening heb zet ik m wel even hier neer.

Verder hebben we al heel erg veel spullen dus heel veel nieuws komt er denk ik niet in.

wel nog deze:

maar die moeten we eerst even opknappen
pi_68858062
Ohh alweer een glas in lood hihi een trend gespot maar wel een
Ikea keukens zijn leuk hé dat zelf indelen vind ik helemaal geweldig je kunt ze zo behoorlijk persoonlijk maken.
En de badkamer??
pi_68858301
de badkamer zijn we nog niet helemaal uit. Wel een grote douche zoals op de tekeningen. en het bad zoals hierboven. Waarschijnlijk pvc op de vloer:

en in de douche zoiets:
pi_68858630
Mooi! Bekende tegel ook zie je nu heel veel en is errug mooi! Goed zoeken loont in deze, er is nl een behoorlijk prijsverschil heb ik me laten vertellen.
pi_68858789
zoeken ben ik goed in! Zeker nu ik behoorlijk wat uurtjes op de bank spendeer is google mijn grote vriend...
pi_68860069
Oooooooooh! Ook een badkamer beneden!
Leuk project!
Succes!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_68860139
ja en nu maar 1 toilet... heel fijn als je boven ligt te slapen en je word wakker omdat je VER-SCHRIK-KE-LIJK naar de wc moet!
pi_68860207
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:10 schreef styliste het volgende:
ja en nu maar 1 toilet... heel fijn als je boven ligt te slapen en je word wakker omdat je VER-SCHRIK-KE-LIJK naar de wc moet!
Whehe, bekend probleem.
Wij hebben dan nog een trappetje from hell, trede kunnen niet meer zijn dan een centimeter of 10.
pi_68860283
o god! dat is helemaal erg! Ik ben wel benieuwd of alles goed gaat met de badkamer naar boven krijgen.. Houten bouwvloer gaat sowieso niet werken dus er moet beton gestort worden en als dat niet goed gebeurd hebben we lekkage daar mag de aannemer dus ff een mooi papiertje voor ondertekenen...
pi_68860345
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:14 schreef styliste het volgende:
o god! dat is helemaal erg! Ik ben wel benieuwd of alles goed gaat met de badkamer naar boven krijgen.. Houten bouwvloer gaat sowieso niet werken dus er moet beton gestort worden en als dat niet goed gebeurd hebben we lekkage daar mag de aannemer dus ff een mooi papiertje voor ondertekenen...
Gewoon goed zoeken op google, vele mensen zijn ons al voor gegaan.
Is heel veel info over te lezen en je kan dan lekker mee babbelen met een aannemer.
pi_68930168
SJIEK Styliste!
Incl dat houten deel?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:54:39 #50
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68930542
Die is tof!

(Plus ordinaire tvp )
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:00:55 #51
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68930713
Jemig, wat zijn al die kranen en douchepanelen ontzettend goedkoop bij Meubella .
pi_68937190
Nou inderdaad goedkoop! Jij hebt wel goede sites hoor Styliste! Dat zoeken loont
pi_68937993
ik ben nog aan het twijfelen wat ik zal doen met de kraan bij het bad...

een klassieke zoals het eigenlijk hoort:

of zo'n waterval ding....

omdat dat zo lekker het tegenovergestelde is van het bad..

en omdat we deze waskommen eigenlijk heel graag willen hebben:

(2 stuks... niet allemaal)

Maar die zijn erg duur dus als dat niet lukt dan willen we zoiets:

of zoiets:

pi_68942950
De vloer bedoel je??
Vind die waskommen allemaal erg mooi maar idd hoe aparter hoe duurder helaas (MP heeft leuke aanbiedingen overigens).
Beide kranen zijn gaaf.
Alleen je wilde toch een los bad? (ik scroll zo even terug)
Dan vind ik persoonlijk de engelse variant mooier.
pi_68944359
Hihi sorry duf uit het werk gekomen.
Heb idd even teruggescrollt en zag dat jij een losstaande met supermooie pootjes had staan in je topic ging even twijfelen. Tsja ik hoor hier van "de meneer die het sanitair besteld" (mijn vriend hoor niets geks ).
Dat er nogal wat nadelen/mankementen aan die watervalkranen kleven... hij gaat het onderbouwen dmv navraga bij zijn collega's (kan even duren).
pi_68944475
ik ben benieuwd! Dan ga ik toch maar even wachten met bestellen (vermijd ik gelijk ruzie met mijn )
pi_68944540
ik hoor hem wel even uit straks maar hij is nu druk,druk,druk en dat is gelukkig in het voordeel van ons huis dus ik doe even snaveltje toe.
pi_68946246
Pfff die watervalkraan kan wel gewoon hoor..hij is iets gevoeliger voor kalkaanslag dat wel maar verder geen rare dingen, meneer dacht dat we hem in de douche wilden hangen
pi_68946573
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:22 schreef styliste het volgende:
een watervalkraan in de douche?
Mja niet erg bijdehand van hem
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:47:39 #64
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68947116
Leuk project.
Alleen die WC beneden maar officieel niet zo. Hij mag namelijk niet rechtstreeks op een verblijfsruimte uit komen. Misschien een portaaltje er naast maken? Ook wel zo prettig als er iemand heeft lopen stinken of net even wat meer geluid produceerd. (Vooral als het visite is)

Succes er mee.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_68947976
en toch heeft de gemeente hem goedgekeurd... we moeten inderdaad even kijken hoe we dat het meest praktisch kunnen oplossen. Er was gewoon echt geen andere plek voor.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:25:46 #66
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68948277
Vreemd, waarschijnlijk hebben ze daar dan niet op beoordeeld ofzo.
pi_68948592
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:17 schreef styliste het volgende:
en toch heeft de gemeente hem goedgekeurd... we moeten inderdaad even kijken hoe we dat het meest praktisch kunnen oplossen. Er was gewoon echt geen andere plek voor.
Het geluid tsja geen oplossing voor maar goede afzuiging doet wonderen
Moet je overigens voor zo'n verbouwing binnenshuis een vergunning aanvragen? Tsja ben een beetje een noob zonder zij en achterburen in de toekomst.
pi_68952794
zolang je niks aan de constructie of buitenkant veranderd volgens mij niet.

Voor de zekerheid kan je even kijken op de website van vrom. je mag best nog veel verbouwen voordat je een vergunning nodig hebt
pi_68953078
Net is de aannemer hier geweest om over centjes te praten en we zijn er uit! we houden als het goed is genoeg over
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:18:13 #70
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68954240
Congrats!
pi_68954248
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:52 schreef styliste het volgende:
Net is de aannemer hier geweest om over centjes te praten en we zijn er uit! we houden als het goed is genoeg over
Super joh!! Kun je lekker beginnen!
En dan wel afspreken dat hij niet met een berg meerwerk aan mag komen hé
pi_68954836
we doen op uurbasis dus dan hebben we het zelf heel erg in de hand. We gaan ook heel veel zelf doen.
pi_68954975
doe je goed. Nu kun je dus nog fanatieker gaan shoppen
pi_68955401
jij snapt m!

We hadden trouwens nog wel een tegenvaller.... in plaats van volgende maand gaan we pas na de bouwvak beginnen... Betekent dus dat wij in onze vakantie gaan slopen in plaats van afwerken..
pi_68956772
wij wachten op de hernieuwde offerte en heb zulke leuke dingen gezien!
Maarja heb een vermoeden dat er minimaal de helft bij komt
Dus vanaf zaterdag met nieuw budget aan de slag

On Topic: balen van die bouwvak zeg..aan de andere kant geniet er lekker van stofhappen ben je zo zat.
pi_68958168
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:21 schreef styliste het volgende:
ben nu bezig met een keukenkraan. wat een ramp is dat zeg!
Want?
pi_68958590
dat is de reden dat ik kopen steeds uitstel
Nooit gedacht dat het ooit zou komen maar hoorde net gemopper omdat ik niks koop
Maar kranen moeten vooral functioneel zijn, niets zo ergerlijk dan moeilijk kraan open en dicht draaien.
Daarnaast makkelijk schoonmaken .
En dan mooi.
En dan een bekentenis; als ik het echt mooi vind kunnen al deze stelregels me een worst zijn
pi_68964494
Hoeveel quanta kosta dat ding op ebay?
pi_68989502
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:40 schreef styliste het volgende:
zojuist deze gewonnen op ebay:
[ afbeelding ]

Goh, die's best gaaf. Wat is het zwarte vierkantje eigenlijk ? Is een beetje onduidelijk te zien.

En de laatste wasbak is ook gaaf! (de witte ronde dus) .
pi_68989594
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:44 schreef styliste het volgende:
[ afbeelding ]

onze nieuwe keukenkraan!
Ook van Ebay ?
pi_68989616
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:43 schreef Anne het volgende:

[..]

Goh, die's best gaaf. Wat is het zwarte vierkantje eigenlijk ? Is een beetje onduidelijk te zien.

En de laatste wasbak is ook gaaf! (de witte ronde dus) .
dat vierkantje is een schermpje waarop je precies kan aflezen hoe warm het water is....
pi_68998925
Jij bent echt goed bezig!
Hihi hiernaast me werd de douchekraan een paar duizend euro geschat..
De keukenkraan is niet mijn ding, maar gelukkig smaken verschillen anders wordt het zo saai
Tegels kan ik niet zo goed zien zo..heb je ook een plaatje oid van een getegeld stukje?
  donderdag 14 mei 2009 @ 07:21:10 #89
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_69003621
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:44 schreef styliste het volgende:
[ afbeelding ]

onze nieuwe keukenkraan!
Mooi! Wij krijgen deze Ferrara van M-system:

Ze lijken best op elkaar . Wij wilden alleen graag een 'gewone' kraan erbij, en die zit er bij op.

Hoeveel was die van jou op eBay als ik zo brutaal mag zijn?
pi_69004902
Die hadden wij bijna gekocht op ebay totdat we zagen dat die te hoog is. Dus dan maar deze! Hij is inclusief verzendkosten 74 euro
pi_69006214
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:17 schreef styliste het volgende:
Je kunt die muur toch doortrekken? Zodat je twee deuren door moet om bij de wc te komen (rechtdoor, linksaf)? Al maak je er een schuifdeur van (kan me voorstellen dat de deur naar de keuken toe anders in de weg zit), het lijkt me wel prettiger en anders is het toch een loos hoekje....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:09:03 #92
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_69006479
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 09:08 schreef styliste het volgende:
Die hadden wij bijna gekocht op ebay totdat we zagen dat die te hoog is. Dus dan maar deze! Hij is inclusief verzendkosten 74 euro
Djeezus, dat is echt heel goedkoop voor een kraan, en hij is gewoon van chroom? Dan heb je een topdeal.
Ik kan die van ons niet op eBay vinden, heb je nog een linkske?

Waarom issie voor jullie te hoog? Zit er een kast boven? Dan kan ik het me voorstellen. Bij ons zit de spoelbak in het (schier)eiland waar niets boven zit.

Ik ga nog eens goed zoeken .
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:13:42 #93
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_69006600
Oh ja, let wel op dat het geen verchroomd messing is, dat had ik ook in mijn vorige keuken en na een tijdje bladderde deze af en werd het messing zichtbaar. Dat zou doodzonde zijn!
pi_69006772
ik kan hem niet meer vinden! Wel dezelfde maar dan met een ronde hendel.... Je moet zoeken via ebay.nl naar küchen armatur, küchenarmatur of spültisch.
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:34:52 #95
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_69007261
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:19 schreef styliste het volgende:
ik kan hem niet meer vinden! Wel dezelfde maar dan met een ronde hendel.... Je moet zoeken via ebay.nl naar küchen armatur, küchenarmatur of spültisch.
ik heb ze gevonden: zie ook https://web.sogood.de/shop/Kategorie/10/Kuechenarmaturen.htm.

Ik hoop dat je me geen bemoeial vindt maar jullie kraan is "hochglanz verchromt". Schoonmaakmiddelen (bijvoorbeeld anti-kalkproducten) kunnen ervoor zorgen dat je kraan gaat 'afbladderen'. Dat had ik dus in mijn vorige huis en daar baalde ik zelf wel flink van...

Ik schrok net erg van het prijsverschil, maar dat zit 'm dus ook in het chroom vs verchroomd.
pi_69007348
de kraan die we nu hebben is ook messing verchroomd en ziet er na 3 jaar nog steeds even mooi uit dus ik denk dat het wel los zal lopen. Bovendien is het nou ook niet zo'n bedrag waar je je een enorme buil aan kan vallen.
pi_69008098
wij zaten ook al te zoeken naar het addertje onder het gras.
Hier hetzelfde probleem, goedkope kranen in huurhuis en ze zijn allemaal afgebladderd.
Maar inderdaad voor die 74 euro kun je niet echt heel moeilijk gaan doen.
Denk dat het bij ons ook ligt aan de bijtende zooi die we gebruiken om schoon te maken.
Mik dat dus allemaal tijdens de verhuizing weg.
pi_69008688
ik gebruik sowieso geen bijtende middelen voor het schoonmaken van de kranen, misschien ligt het daaraan?
alleen een beetje alles reiniger en azijn tegen de kalk...
pi_69009791
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:12 schreef styliste het volgende:
ik gebruik sowieso geen bijtende middelen voor het schoonmaken van de kranen, misschien ligt het daaraan?
alleen een beetje alles reiniger en azijn tegen de kalk...
Dat zal zeker meehelpen. Hier werd er voorheen nog wel eens van de antikalk rommel opgespoten die bijna siste dus dat heeft vast meegeholpen bij de vernietiging.
Azijn staat genoteerd
pi_69011799
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat zal zeker meehelpen. Hier werd er voorheen nog wel eens van de antikalk rommel opgespoten die bijna siste dus dat heeft vast meegeholpen bij de vernietiging.
Azijn staat genoteerd
Schoonmaakzijn is het hé.
pi_69013311
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:41 schreef AnneX het volgende:

[..]

Schoonmaakzijn is het hé.
Lol! ga zeker aan je denken is de supermarkt Anne
pi_69023777
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:05 schreef styliste het volgende:
nou... zojuist een sterrenhemel gescoord:

[ afbeelding ]

Ik denk dat die in de badkamer komt!
Heb je een ebay link waar je deze hebt gescoord?
pi_69081967
o jee... I'm in love...

deze:

wil ik in de keuken tegen de muur... maar ze zijn nog best wel prijzig dus ik moet ergens anders enorm op gaan bezuinigen ben ik bang
pi_69082241
wil je exact die kleur?? grijstinten en blauwtinten ben ik in mijn 16000 adv. tegels op MP genoeg tegen gekomen.
Vind ze wel erg mooi!
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:36:54 #107
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69082309
Je kunt zo ook alleen als baan tussen wit (of een ander kleurtje) tegelwerk doen, dat scheelt geld.
pi_69082579
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:34 schreef Ml-etje het volgende:
wil je exact die kleur?? grijstinten en blauwtinten ben ik in mijn 16000 adv. tegels op MP genoeg tegen gekomen.
Vind ze wel erg mooi!
die kleur ja grijs en blauw wil ik niet omdat er straks al heel veel licht van buiten in de keuken komt dus dan wil ik mooie warme kleuren gebruiken.
pi_69082600
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:36 schreef maok het volgende:
Je kunt zo ook alleen als baan tussen wit (of een ander kleurtje) tegelwerk doen, dat scheelt geld.
Dat is is een hele goede tip!

edit: nou moet ik dus gaan bedenken welke tegels ik er dan bij wil en dan moet het er ook nog eens mee eens zijn.. o jee

[ Bericht 25% gewijzigd door styliste op 16-05-2009 12:00:24 ]
pi_69085944
Je kan ook overwegen om tijdelijk een stuk stucloop boven je aanrecht te plakken, ff sparen en dan hupakee doen wat je toch eigenlijk wil
Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
pi_69096654
dat kan ook tenslotte moet er iets te dromen en te sparen overblijven.
Overigens is dat niet handig achter de kookplaat (weet niet waar je het allemaal wilt gebruiken).
Je ziet in douches vaak alleen een rij achter de kraan is erg mooi .
Misschien een plaatje? (ben niet nieuwsgierig hoor ).
pi_69101992
Je kraan is nu ook te vinden op MP http://www.marktplaats.nl(...)fie-thee-suiker.html
pi_69102230
Ik zal thuis eens kijken! Morgen zal ik wel even een plaatje van de keuken plaatsen.
Tenminste.. Als ik er aan denk. Mijn geheugen is een zeef de laatste tijd.
pi_69111826
[img][/img]

bij deze een tekeningetje van de keuken.
Boven de kastjes die op het werkblad staan komt een grote klassieke afzuigkap te hangen over de hele breedte van het "eiland". Welk blad er op komt weten we nog niet, dinsdag krijg ik de stalen binnen van de fabrikant.
pi_69112668
Als reactie op de keukentekening:

denk je dat het handig is om een kastje óp het werkblad te plaatsen ?
Het lijkt mij niet zó omdat je altijd de ruimte ervoor vrij moet houden om een deur open/dicht te doen om iets te pakken.
En het maakt het lijnenspel iets euh onrustig zak maar zeggen.
Werkblad is net zo hard nodig als kastruimte, ik weets.
pi_69113451
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef AnneX het volgende:
Als reactie op de keukentekening:

denk je dat het handig is om een kastje óp het werkblad te plaatsen ?
Het lijkt mij niet zó omdat je altijd de ruimte ervoor vrij moet houden om een deur open/dicht te doen om iets te pakken.
En het maakt het lijnenspel iets euh onrustig zak maar zeggen.
Werkblad is net zo hard nodig als kastruimte, ik weets.
het gaat een kast worden waar we spullen in zetten die we niet zo vaak gebruiken. Onder het blad (niet te zien op de tekening) komen 2 kastjes waar flessen in kunnen dus de ruimte op het blad wordt (zeker vanuit de keuken zelf) al lastig bereikbaar. Door er een kastje neer te zetten maken we van die ruimte wel gebruik. Zoals gezegd komt daar boven (vrijwel op die kastjes) een grote schouwkap die dan weer gelijk loopt qua hoogte met de kastjes boven de gootsteen. Zo trek je dus de lijnen door in de keuken maar heb je geen loze ruimtes.
pi_69113468
Mooie dingen allemaal in dit topic!

Tot zover de schandalige tvp
pi_69113560
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:23 schreef skadhd het volgende:
Mooie dingen allemaal in dit topic!

Tot zover de schandalige tvp
dank u dank u!
pi_69114230
Indien je overweegt om een natuurstenen blad te plaatsen raad ik je aan om hier http://www.abbin.be/ ff te kijken is net over de grens, scheelt een hele hoop euro's hoop kennissen van moi hebben er bladen en zelf helen trappen gehaald kan zo 40/60% goedkoper zijn
Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
pi_69114630
natuursteen gaat het sowieso niet worden. Dat ligt echt ver boven ons budget helaas. Het wordt sowieso een laminaat werkblad en waarschijnlijk in hout-look met aluminium rand.
pi_69114922
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:18 schreef styliste het volgende:

[..]

eh... mijn kraan? Ik vind het een heel schattig rekje.. dat wel
Whahahah sorry ik begin een beetje linkengek te worden.
Iig meubella is nu ook op MP te vinden en dat rekje is heel leuk maar wel te klein om iets mee te doen voor ons.
pi_69115078
Zo heb een studie gemaakt van je keuken, ondertussen nog even een wandelingetje met de hond en dan nu de reactie nog
Vind vooral de bovenkastjes met al het glas erg mooi!
Wij hadden als allereerste model ook zo'n keuken dus ben er zeker van gecharmeerd.
Kan me heel goed voorstellen dat je het mozaïek achter je wasbak enz wilt! Lijkt me helemaal gaaf!!Het is ook wel een erg mooie ruimte ervoor met die laagjes!
Het kastje op het werkblad heb ik ook een beetje mijn twijfels over maar je hebt wel gelijk qua gebruik maken van de ruimte.
Kun je overigens de linkerkant van het uitstekende eilandje als bar gebruiken??
pi_69115107
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:46 schreef styliste het volgende:
ik ben nog aan het twijfelen wat ik zal doen met de kraan bij het bad...

een klassieke zoals het eigenlijk hoort:
[ afbeelding ]

of zo'n waterval ding....

[ afbeelding ]

omdat dat zo lekker het tegenovergestelde is van het bad..

en omdat we deze waskommen eigenlijk heel graag willen hebben:
[ afbeelding ]
(2 stuks... niet allemaal)

Maar die zijn erg duur dus als dat niet lukt dan willen we zoiets:
[ afbeelding ]

of zoiets:

[ afbeelding ]
Waar koop je die eerste waskommen? (die naast die vijver)
pi_69115216
ja zeker! dat is precies de bedoeling! dat hebben we nu ook en dat willen we echt niet meer missen. Het mooie is straks dat als 1 van ons kookt de ander er gezellig tegenover kan komen zitten in plaats van aan de andere kant van de kamer of schuin er achter.

Gister trouwens dit boek binnengekregen:

Patterns in Design, Art and Architecture.

Er staan echt schitterende dingen in! Het plan is om na de verbouwing een snijplotter aan te schaffen (tweedehandsje) om muurstickers etc. te kunnen maken. Dus dit is een geweldige inspiratie bron!
pi_69115270
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:16 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Waar koop je die eerste waskommen? (die naast die vijver)
onder andere hier: http://www.waskommen-online.nl/index.php?action=page&group_id=10&lang=NL
op marktplaats of op google zoeken op riviersteen waskom
pi_69116173
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:20 schreef styliste het volgende:
ja zeker! dat is precies de bedoeling! dat hebben we nu ook en dat willen we echt niet meer missen. Het mooie is straks dat als 1 van ons kookt de ander er gezellig tegenover kan komen zitten in plaats van aan de andere kant van de kamer of schuin er achter.

Gister trouwens dit boek binnengekregen:

[ afbeelding ]

Patterns in Design, Art and Architecture.

Er staan echt schitterende dingen in! Het plan is om na de verbouwing een snijplotter aan te schaffen (tweedehandsje) om muurstickers etc. te kunnen maken. Dus dit is een geweldige inspiratie bron!
Dat geloof ik graag, dan is deze site ook wel wat voor jou
http://www.cutitout.nl/index.htm
pi_69116264
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag, dan is deze site ook wel wat voor jou
http://www.cutitout.nl/index.htm
jep, die kende ik inderdaad al, straks kan ik het dus helemaal zelf en heb ik ook mijn eigen site denk ik
pi_69183160
Heb je nog gekeken voor het badmeubeltje?? Of is het voor jou in verweggistan?
pi_69185572
Allemaal hetzelfde
pi_69187092
een hele dikke tvp!
leuke plannen, mooie spullen uitgezocht....ik kijk mee.
Succes met leuke spulletjes scoren en het klussen.
pi_69191893
tenks truttebosje!

De werkbladen vertegenwoordiger is net weg. ik heb een heleboel stalen gekregen voor laminaatwerkbladen en de rest volgt nog! Mooi begin voor mijn bedrijfje en mooie prijzen op de koop toe!
Nou nog kiezen...
pi_69194902
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:08 schreef styliste het volgende:
mannen?
Idd
pi_69195833
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:33 schreef styliste het volgende:
tell me 'bout it

heb niets te klagen verder hoor (eff heul veul off topic) dit is het eerste dat afgekeurd is
Vant weekend tegels uitzoeken ben benieuwd!
Geen betere relatie-test dan een verbouwing en dit is onze 2e
pi_69201077
ik ook niet, dit is inderdaad het eerste wat niet meteen goedgekeurd werd (ligt dat dan aan de mannen of aan het kastje?)

Inderdaad! Dit wordt ook onze 2e test dus ik ga er vanuit dat het gewoon goed gaat komen!
pi_69201182
denk ana het kastje mijn collega's keken me ook met een blik aan van ben jij helemaal waus?

Overigens lees ik het goed ga je voor jezelf beginnen met die muurdecoratie of trek ik het nu uit zijn verband?
pi_69201286
nee dat lees je goed! Daar ga ik na de verbouwing mee beginnen (webshop) en mijn styling werkzaamheden ga ik nu ook zo langzamerhand uitbreiden, dus vandaar dat er vandaag een vertegenwoordiger van een werkbladen fabrikant bij mij over de vloer was. Krijg straks een zooi stalen opgestuurd dat wil je niet weten!
pi_69204073
OOOh wanneer ben je uitverbouwd??
vind die muurspulletjes errug mooi allemaal en wil zeker zoiets in slaapkamer sowieso.
Heb je al voorbeelden van je werk (promotie).
pi_69204558
we hopen eind september klaar te zijn... dus als je nog wat geduld kan hebben dan kunnen we wel iets regelen?

Met voorbeelden bedoel je dan styling of muurdecoratie?
pi_69204947
Beide natuurlijk nieuwsgierig als ik ben.
Wij gaan past op zijn vroegst 1 augustus beginnen... en dan gaat eerst het dak eraf
Maar styling doe ik graag zelf al zijn tips altijd welkom maar dat smeert de boterham voor jou niet.
Muurdecoratie op minimaal 1 wand komt er iig
pi_69205528
muurdecoratie maken heb ik zelf nog niet eerder gedaan, maar ik kan al wel een ontwerpje neerzetten wat bij ons in de keuken komt.

Dit komt in 240 bij 240 op de muur tegenover de keuken waar straks de tafel komt te staan, in dezelfde kleur als de muren (die kleur weet ik alleen nog niet) zodat je het wel ziet maar het niet prominent aanwezig is.. beetje lastig uitleggen..

foto van de styling van de (voormalige) slaapkamer van mijn ouders:

Ik moest hun eigen spullen gebruiken en mocht alleen de wanden, gordijnen en vloer aanpakken.

close up van de gordijnen:
pi_69208898
dat wandidee voor de keuken is leuk.
Net eff anders dan een recept op de muur.
Goh van die voile gordijnen hangen hier ook (andere kleur hoor).
pi_69231978
die gordijnen heb ik in Turkije gescoord (flink afgedongen). Wel een beetje jammer dat mijn ouders nu uit elkaar zijn en dat deze slaapkamer straks niet meer is...
pi_69232268
Aha is ook wel echt iets voor daar met wit en glitters.
Ik heb ze deels zelf gemaakt was toen even denken want heb niet alleen voile maar een baan wit ernaast iets van 70-80 euro kwijt voor stof haken enz.
Hangen dan wel in de woonkamer in de zomer. Twee zijden van 5,50
pi_69233204
voile zijde, satijn heerlijke stoffen maar niet onder het naaimachien
pi_69262214
Inderdaad! Zo, mijn laptop liet me gister even flink in de steek zeg! Ik was bezig om op een lamp te bieden op ebay voor mijn vader, gaat ie gewoon uit! Poef! Weg was alles! met nog 1 minuut 44 te gaan... Zeg maar dag tegen je lamp!

Ennieweej, nu heb ik een nieuwe laptop want die andere valt om de zoveel tijd uit. Maar nu ben ik dus als mijn favorieten kwijt! kan ik weer opnieuw beginnen....

Als iemand nog goedkope adresjes weet voor design radiatoren houd ik me aanbevolen!
pi_69268681
Hmm of het goedkoop is geen idee maar de opkamer in made had heeeeele mooie hangen!
Balen zeg van je favo..tip schaf voor 100 euro een harde schijf aan is soms wel even zoeken maar ben nooit meer iets kwijt.
pi_69268757
die heb ik 1, ben nu back ups aan het maken, hopen dat het lukt. Mijn laatste back up is van 2 weken terug en heb in de tussentijd heel veel leuke dingetjes gevonden.

Tenks voor de tip van de opkamer, ik ga even kijken...
pi_69269617
hmm ja je raakt altijd wel iets kwijt tenzij je de harde schijf ingenieus op je router aan sluiten (I don't know how).
pi_69270318
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:38 schreef styliste het volgende:
Inderdaad! Zo, mijn laptop liet me gister even flink in de steek zeg! Ik was bezig om op een lamp te bieden op ebay voor mijn vader, gaat ie gewoon uit! Poef! Weg was alles! met nog 1 minuut 44 te gaan... Zeg maar dag tegen je lamp!

Ennieweej, nu heb ik een nieuwe laptop want die andere valt om de zoveel tijd uit. Maar nu ben ik dus als mijn favorieten kwijt! kan ik weer opnieuw beginnen....

Als iemand nog goedkope adresjes weet voor design radiatoren houd ik me aanbevolen!
Als je voor redelijk standaard gaat is gamma een goede optie, anders warmte service
pi_69337856
EN hoe is het hier? Al vaststaande tegel/bad enz keuzes??
pi_69338101
Ja bad is definitief. Moet alleen nog wachten totdat ik kan gaan bestellen. Ze hebben hem altijd op voorraad en om hem nu al te bestellen.... Dan zitten we nog 3 of 4 maanden met een bad in de huiskamer

Tegels zijn we nog niet helemaal uit. Omdat ik nog niet in staat ben om stad en land af te gaan op zoek naar DE tegels (zelfs naar de hornbach fietsen kost me al te veel energie) heb ik dat nog maar even uitgesteld.
pi_69338480
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:11 schreef styliste het volgende:
Ja bad is definitief. Moet alleen nog wachten totdat ik kan gaan bestellen. Ze hebben hem altijd op voorraad en om hem nu al te bestellen.... Dan zitten we nog 3 of 4 maanden met een bad in de huiskamer

Tegels zijn we nog niet helemaal uit. Omdat ik nog niet in staat ben om stad en land af te gaan op zoek naar DE tegels (zelfs naar de hornbach fietsen kost me al te veel energie) heb ik dat nog maar even uitgesteld.
Oh joh hoe dat dan?
Hier hetzelfde..logeerbed dreigde al te verdwijnen tbv het bad
pi_69338827
Ik heb pfeiffer met een niet zo toffe nasleep. Wat dus inhoud dat ik het grootste deel van de dag op de bank of in bed lig. Heel tof ook dat vriendlief en al onze vrienden nu in de stad een feestje aan het bouwen zijn en ik in mn uppie op de bank lig.

Wanneer denken jullie klaar te zijn met de verbouwing?
pi_69360959
Getverderrie meid dat is balen!!

We krijgen binnenkort bericht dat we de sleutel officieel 1 augustus krijgen.
We hopen dan voor de kerst klaar te zijn..
pi_69361023
Ja en dan gaat er ook nog eens vandaag een vogel op mijn kop scheiten! Voor de 2e keer in 2 weken tijd

Oeh spannend! 1 augustus is het al heel snel!
pi_69361193
hmmm beter nu the bad luck dan straks wanneer je gaat klussen joh
Maar nu snap ik wel waarom je zoveel online bent

Jaaaa gaat opschieten dus we moeten echt een beetje doorgaan nu.
pi_69361406
Hoe doen jullie dat met spullen bestellen zoals tegels enzo? Laten jullie dat later leveren of nu al?
pi_69361565
Nou aangezien onze buren niet hoeven te weten dat we weg gaan (tokkieburen die dan meteen de volumeknop open draaien omdat ze dan weten dat je gaat) gaat het kleine spul naar oma.
Daar staan nu keldertegels en gaat de kachel na reparatie heen.
Bij de tegelzaken laten we offertes maken en met die op zak gaan we bestellen.
Bij ons is de badkamer een verhaal apart omdat hij nog geheel niet bestaat.
Je kan dus wel een grove schatting maken maar verder niet.

Keuken komt op afroep maar staat in november gepland, wanneer dit niet lukt moeten we dat zelf laten weten.
Badkamermeubel komt in mijn studeerkamer te staan kan ik hem goed een paar keer oliën en de kommen opzoeken. Verder gooi ik alles wat vanaf augustus niet meer gebruikt gaat worden op MP en dat levert weer plek op (oa de tv kast gaat eruit).
Banken nemen we tijdelijk mee.
Zoo je topic is aardig Off Topic nu
pi_69361676
Nee hoor want ik zit zelf ook te puzzelen waar ik alles moet laten, wanneer ik wat moet bestellen en hoeveel ik van alles moet hebben. Ik kan nu al tegels bestellen (op basis van de tekeningen) en dat dan hier laten staan terwijl er gesloopt en gebouwd wordt, of alles mee de opslag in...

Ik ben er nog niet uit, dus alle tips en ervaringen zijn welkom!
pi_69361761
Hmm ja wij hebben voor de badkamer het geluk dat we tegels vonden 15 km hier vandaan.
De verkoper gaf aan graag de tegels op afroep te laten komen.
Maar daar moet je echt voor bij een tegelhandel zijn met grote opslag normaal is dat wat moeilijker.
pi_69362617
Wij hebben toendertijd alle specificaties doorgegeven aan aannemer en installateur en zij zorgden dat het materiaal bij hun bijtijds in de opslag stond.
Nu vond de installateur het niet geweldig en weigerde garantie en service als wij via inet bestelden !
Daar tegenover staat dat beiden binnen 12 uur op de stoep stonden voor dezelfde service en aftersales.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:58:49 #169
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_69364643
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:38 schreef styliste het volgende:Als iemand nog goedkope adresjes weet voor design radiatoren houd ik me aanbevolen!
Heb je deze veiling al gezien?
http://www.bva-auctions.com/category/index/1164/58002
pi_69365293
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:58 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Heb je deze veiling al gezien?
http://www.bva-auctions.com/category/index/1164/58002
Oh die vraag had ik gemist..staan mooie tussen.
pi_69384513
Zo, mijn RAL en Farrow&Ball kleurenwaaiers zijn binnen dus daar kan ik me eens lekker in gaan verdiepen.
Ik heb een matje met de eerder geshowde mozaiek binnen en ze zijn heel erg mooi! ook vriendlief is er weg van!

Ik wacht nog even op de rest van de stalen en definitieve prijzen van de werkbladen en dan gaan we die ook uitkiezen (bestellen doen we pas als de keuken staat, dan weten we zeker dat er niets mis kan gaan)
pi_69386930
leuk joh!!
Dat moza is ook erg mooi!
pi_69393244
Ook van dezelfde site als je douchekraan?
Hij is mij iets te modern (begin te verantieken )
pi_69393737
nee de douche is het paneel en de badkraan gaat toch maar een klassieke worden denk ik.
Ik heb bewust voor deze gekozen omdat ik bang ben dat de badkamer anders in zn geheel gaat verantieken .

De keuken wordt ook al in klassieke stijl en de kraantjes op de fonteintjes in de wc's ook....
pi_69394962
Wow ja die is echt mooi!
Haha 1600 euro dan ook nog..tsja dan liever vloerverwarming
Hmm ja de perfecte mix tussen modern en klassiek moet je vinden hé.
pi_69432068
net een radiator gescoord op MP oeh en een wasbak, maar ik heb twee mooiere gezien dus ik duim even heel hard dat de verkoper snel gaat reageren
pi_69432302
picca's??
pi_69432611
@Styliste - zeer jaloers op je combi van goede smaak en neus (I guess I should say, patience?) voor goede koopjes.

Wanneer kunnen we foto's van het eindresultaat verwachten? (als in: ingerichte woning)

zelf trouwens ook net 'goedkoop' een radiator gescoord via bva-auctions.com , misschien een tip
pi_69432799
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:04 schreef Ml-etje het volgende:
picca's??
hoe zet ik marktplaats foto's in photobucket? Ben een kwartier aan het vloeken geweest en het toen maar opgegeven...
pi_69432922
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:13 schreef ampburner het volgende:
@Styliste - zeer jaloers op je combi van goede smaak en neus (I guess I should say, patience?) voor goede koopjes.

Wanneer kunnen we foto's van het eindresultaat verwachten? (als in: ingerichte woning)

zelf trouwens ook net 'goedkoop' een radiator gescoord via bva-auctions.com , misschien een tip
[ afbeelding ]
Dank je! Het is een kwestie van heeeeeel erg goed zoeken! Foto's van het eindresultaat gaan nog wel even op zich laten wachten ben ik bang. In augustus gaan we slopen (ook leuk, foto's van een bouwput ) de eerste week van september komt de aannemer om de ruwbouw neer te zetten. Ze verwachten daar 2 tot 3 weken mee bezig te zijn.

En dan.... moeten we zelf de afwerking doen. Dus ik denk zo rond (eind) oktober?

pfff nou ik dit zo neer typ valt het pas op hoe ver weg dat nog is...

edit: enne die veiling is zeker net afgelopen?
pi_69432923
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:19 schreef styliste het volgende:

[..]

hoe zet ik marktplaats foto's in photobucket? Ben een kwartier aan het vloeken geweest en het toen maar opgegeven...
Heb je powerpoint??
Dan even een window in powerpoint openen (doet er niet toe wat).
De foto selecteren in MP (cursor van boven foto naar beneden foto halen al linkermuis knop ingedrukt houden en als de foto blauw verkleurd is ctrl en c tegelijk indrukken).
Dan in PP je cursor zetten en crtl en v tegelijk indrukken.
Dan rechts klikken op de foto en als afbeelding opslaan kiezen .Kun je ze daarna uploaden op photobucket.

Beetje omslachtig maar hoe het anders moet geen idee.
pi_69432936
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:13 schreef ampburner het volgende:

[ afbeelding ]
Mooie radiator zeg!
pi_69433057
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:22 schreef styliste het volgende:

[..]

Ver weg?? Meid dat riep ik in Feb ook..pff nu moeten we ons bijna gaan haasten
pi_69433179
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:22 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb je powerpoint??
Dan even een window in powerpoint openen (doet er niet toe wat).
De foto selecteren in MP (cursor van boven foto naar beneden foto halen al linkermuis knop ingedrukt houden en als de foto blauw verkleurd is ctrl en c tegelijk indrukken).
Dan in PP je cursor zetten en crtl en v tegelijk indrukken.
Dan rechts klikken op de foto en als afbeelding opslaan kiezen .Kun je ze daarna uploaden op photobucket.

Beetje omslachtig maar hoe het anders moet geen idee.
ahhhhh ik had dat al geprobeerd in paint enzo maar tot nu toe niet gelukt

radiator:

wasbak:

die andere plaats ik nog niet want ik ben bang dat ik het dan jinx, ik wil ze zooooo graag hebben!
hoezo bijgelovig
pi_69433212
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ver weg?? Meid dat riep ik in Feb ook..pff nu moeten we ons bijna gaan haasten
Ja I know, het is ook niet zo heel ver weg maar wel heel lang in een chaos huis zonder keuken en badkamer enzo..
pi_69433395
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:22 schreef styliste het volgende:

[..]

Dank je! Het is een kwestie van heeeeeel erg goed zoeken! Foto's van het eindresultaat gaan nog wel even op zich laten wachten ben ik bang. In augustus gaan we slopen (ook leuk, foto's van een bouwput ) de eerste week van september komt de aannemer om de ruwbouw neer te zetten. Ze verwachten daar 2 tot 3 weken mee bezig te zijn.

En dan.... moeten we zelf de afwerking doen. Dus ik denk zo rond (eind) oktober?

cool! je moet wel even before-and-after foto's maken Oktober is al sneller dan je denkt. Waar woon je eigenlijk ergens?

die veilingsite is er eentje voor faillissements verkopen. Deze veiling is allang afgelopen, maar er komen steeds nieuwe bij. Niet alleen interieur dingen, maar vanalles, van inboedel tot bedrijfsautos.
http://bva-auctions.com/home/index

Ik heb die radiator opgepikt bij een failliete badkamer speciaalzaak voor 400 euro. toch nog een hoop geld, maar wel de moeite waard.
quote:
Mooie radiator zeg!
dank je! mijne is ietsje anders (zelfde serie, ander model, met horizontale panelen in plaats van verticaal) maar daar ik heb er niet zo'n mooie foto van
pi_69433500
kan je foto's niet zien op mijn werklaptop zo even die van vriendlief kapen (de mijne is nog in reparatie).
Voor jouw info troostwijk heeft ook weer badkamerspullen

Geen eigen topic ampburner of is het geen grote klus oid?
pi_69433727
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:36 schreef Ml-etje het volgende:
kan je foto's niet zien op mijn werklaptop zo even die van vriendlief kapen (de mijne is nog in reparatie).
Voor jouw info troostwijk heeft ook weer badkamerspullen

Geen eigen topic ampburner of is het geen grote klus oid?
ik heb een hele 'authentieke' badkamer in Amsterdam west die ik wil gaan opknappen, alleen ik heb er nog geen budget voor. Als het zover is dan komt deze radiator daar uiteindelijk in te hangen. Als er interesse voor is lijkt het me best cool om daar een eigen topic voor te maken
pi_69433831
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:33 schreef ampburner het volgende:

[..]

cool! je moet wel even before-and-after foto's maken Oktober is al sneller dan je denkt. Waar woon je eigenlijk ergens?

die veilingsite is er eentje voor faillissements verkopen. Deze veiling is allang afgelopen, maar er komen steeds nieuwe bij. Niet alleen interieur dingen, maar vanalles, van inboedel tot bedrijfsautos.
http://bva-auctions.com/home/index

Ik heb die radiator opgepikt bij een failliete badkamer speciaalzaak voor 400 euro. toch nog een hoop geld, maar wel de moeite waard.
[..]

dank je! mijne is ietsje anders (zelfde serie, ander model, met horizontale panelen in plaats van verticaal) maar daar ik heb er niet zo'n mooie foto van
zeker weten before and after foto's! Al is het alleen maar voor mijn eigen portfolio (ok,ok, en voor jullie vermaak ende vertier). Tilburg is trouwens the place it's all happening!

Mooie radiator inderdaad! Ik heb alleen echt geen budget voor een radiator van 400 euro, het moet echt cheaper dan cheap allemaal helaas... BVA ken ik wel, heb er alleen een slechte ervaring mee dus ik ben wat voorzichtig.

@ ML-etje, ik zal eens bij troostwijk gaan kijken! Bedankt voor de tip!
pi_69433856
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:41 schreef ampburner het volgende:

[..]

ik heb een hele 'authentieke' badkamer in Amsterdam west die ik wil gaan opknappen, alleen ik heb er nog geen budget voor. Als het zover is dan komt deze radiator daar uiteindelijk in te hangen. Als er interesse voor is lijkt het me best cool om daar een eigen topic voor te maken
Interesse is er altijd!
pi_69434219
Hmm nou alhier de link..want via het werk bestellen is beter.

http://www.troostwijkauctions.com/nl/radiator/02-12314-3407/
pi_69453609
de deurklinken:

fonteintje wat ik had gezien maar veeeeeeeel te ver weg is om op te halen en niet verzonden kan worden :

@ ML-etje, dank voor de link! ga m eens goed bestuderen!
pi_69474386
Die deurklinken zijn ook mooi!
Maar het zal wel aan mijn bedtijd liggen maarrr kan niet goed zien wasbakken met een ombouw oid??
Goed joh~Komen ze de badkamer er zelf uithalen of?? En wat heb je allemaal verkocht? (incl tegels of??)
pi_69475009
Wasbakken met een hardhouten ombouw inderdaad.
Ze komen hem zelf meeslopen. Ze hebben alles gekocht behalve de tegels. Dat vonden ze toch te veel werk.
pi_69491660
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:33 schreef styliste het volgende:
Wasbakken met een hardhouten ombouw inderdaad.
Ze komen hem zelf meeslopen. Ze hebben alles gekocht behalve de tegels. Dat vonden ze toch te veel werk.
Beter!
pi_69492775
zeker

en hoppetjeeeeeee badkraan is ook geregeld!

nog helemaal gloedje nieuw!

en nog een foto van de wasbakken maar dan een beetje meer van voren, dan istie misschien wat duidelijker.
Kga ze helemaal kaal maken en dan heel donker lakken/beitsen.

[ Bericht 32% gewijzigd door styliste op 28-05-2009 16:57:29 ]
pi_69499968
A die hang je aan de muur?
Heb je al een bad op pootjes?? Staan er superveel op MP
pi_69500067
jep die hangen we aan de muur.
Keb nog geen bad. Ik weet eigenlijk ook niet of ik die van MP wil halen, ik zal eens kijken!
pi_69500505
AHa tsja zat net in mijn favo te kijken maar helaas..had er 1 in de verpakking gevonden.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:22:53 #205
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69518331
zag net je tekening pas voor het eerst, maar waarom maak je in hemelsnaam een sociale-woningbouw toiletje?
Je hebt de ruimte, maak je toilet dan wat groter! dieptemaat van 1250 is echt te krap hoor. En doe je het netjes, maak de ruwbouw op tegelmaat (standaard toiletje dus 920x1220mm) (dus tegelmaat+20mm)
Zul je zien dat je nergens vervelende rotstripjes of net niet volle tegels hebt.
Hang er een fatsoenlijke wasbak in en geen fonteintje. Fonteintjes behoren tot kindermeubilair, ik kan er mijn handen niet fatsoenlijk in wassen.

Voor de rest respect hoor, ziet er goed uit....
pi_69520175
dank je voor je tip! bedoel je boven, beneden of allebei?
We houden namelijk op beide plekken anders zo ontzettend weinig ruimte over in de rest van de woning/kamers. Dit zijn bovendien de afmetingen (minimale) die de gemeente voorschrijft. We kunnen dus niet smaller en langer of breder en korter (of we moeten het precies omdraaien qua maatvoering maar dan kom je weer in de knoop met de andere ruimtes).

Wat betreft de fonteintjes, we weten nog niet precies wat voor fonteintjes we er in gaan hangen (let niet te veel op de tekeningen, alles wat daar in is getekend is behalve de maten van de ruimtes niet met ons overlegd.) En mensen die problemen hebben met de afmetingen van de fonteintjes kunnen altijd nog hun handen wassen in de keuken of de badkamer die er vlak bij liggen.

Verder, we gaan alle wandjes zelf neerzetten dus als we het idee hebben dat de ruimte het toe laat gaan we zeker hier en daar wat smokkelen En tegels moeten we nog uitzoeken dus daar gaan we zeker wel rekening mee houden met het zetten van de wandjes etc.

en dank je wel!
Ik ben benieuwd of mijn (ik hoor m al protesteren, onze) plannen zo gaan uitpakken als wij willen...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:59:38 #207
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69523426
doel op beneden, maak hem daar gewoon wat dieper. minimaal 1420mm. De breedte is prima.

Boven zit het toilet wel goed, kan bijna niet anders.

Maar zit je nog vast aan de indeling boven verder? Qua badkamer dan bedoel ik. Zou er best wel eens serieus naar kunnen en willen kijken hoor. (wordt dan wel na de pinksteren) Tekeken en puzzelen is dagelijks werk.
Die sprong in de badkamer moet er toch uit kunnen, die sprong erin is eeuwig zonde.

prettig weekend!!!
pi_69524494
Als je er eens naar wilt kijken heel graag!

Het toilet beneden kan ook bijna niet anders. De afmetingen van de keuken op de tekening kloppen niet. Deze wordt langer. In de meest linkse hoek komt nog een kast en wil je dan nog een beetje relaxed aan de bar (die dus ook niet getekend staat) kunnen zitten heb je die ruimte echt wel nodig.

Ik zit er zelfs over te denken om dan maar geen hangend toilet te nemen beneden (boven kan sowieso niet want sanibroyeur en geen budget om een hangend broyeur toilet te nemen) maar een staand toilet zodat je de ruimte voor het inbouwreservoir niet nodig hebt. Ik weet alleen nog niet hoeveel ruimte dat dan scheelt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:48:11 #209
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69526756
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:31 schreef styliste het volgende:
Als je er eens naar wilt kijken heel graag!

Het toilet beneden kan ook bijna niet anders. De afmetingen van de keuken op de tekening kloppen niet. Deze wordt langer. In de meest linkse hoek komt nog een kast en wil je dan nog een beetje relaxed aan de bar (die dus ook niet getekend staat) kunnen zitten heb je die ruimte echt wel nodig.

Ik zit er zelfs over te denken om dan maar geen hangend toilet te nemen beneden (boven kan sowieso niet want sanibroyeur en geen budget om een hangend broyeur toilet te nemen) maar een staand toilet zodat je de ruimte voor het inbouwreservoir niet nodig hebt. Ik weet alleen nog niet hoeveel ruimte dat dan scheelt.
Geen probleem hoor, je hebt de tekeningen niet toevallig digitaal? (CAD)

Als je het toilet beneden echt niet langer kunt maken is het zo, maar als je kunt, zou ik het zeker doen?
Niet een optie om een "lang toilet te maken over de hele breedte? (tis maar een idee) Open hoekje wat nu overblijft is ook niet veel. Krijg je wel ene lang toilet, maar de deur een stuk mooier voor de pot en je kunt tegen de linker muur dan een fatsoenlijke wastafel kwijt.

Heb je boven nog wensen/eisen qua indeling? Jullie slaapkamer neem ik aan aan de achterzijde.
Vrijstaand bad zag ik voorbij komen (zou ik dus niet doen als je hem echt niet vrij kunt zetten!!!)

Zal na het weekend er even naar kijken...

Grüße aus Ringe!!!
Heb je ook meer afmetingen van meubels etc. wat je in je badkamer krijgt.
pi_69527155
Ik heb de tekeningen alleen in pdf.
Ik zal nog wel eens kijken of ik iets met het toilet beneden kan maar we moeten ons wel houden aan de gemeentelijke voorschriften, dus daar zou ik eens kritisch naar moeten kijken.

De slaapkamers boven kunnen niet kleiner worden dan ze nu getekend zijn lijkt mij anders hou je niets meer over. (en het moeten er 2 zijn, die aan de voorkant wordt werkruimte).
Waar je rekening mee moet houden is dat het een houten bouwvloer is boven en dat er qua leiding werk niet zoveel mogelijk is ivm de plafondhoogte beneden. Er lopen ook een aantal stalen balken waar we natuurlijk niet doorheen kunnen.

Het bad op pootjes gaat er zeker komen! (dat wil ik al sinds ik een klein meisje was )Ik wil hem zoveel mogelijk vrij zetten. Badkamermeubel hebben we nog niet maar dat gaat tussen de 1 en de 1,2 meter breed worden en ongeveer 50 tot 56 cm diep. (oh ja, en de douche moet ruim genoeg zijn voor 2 personen )

Je ziet het, we stellen helemaal geen hoge eisen!

ik heb zelf ook al zitten schuiven en ik vind het maar lastig hoor
pi_69540421
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:31 schreef styliste het volgende:
Engels toilet dan? Is wel erg grappig.
pi_69540478
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:01 schreef styliste het volgende:
Ik heb de tekeningen alleen in pdf.
Ik zal nog wel eens kijken of ik iets met het toilet beneden kan maar we moeten ons wel houden aan de gemeentelijke voorschriften, dus daar zou ik eens kritisch naar moeten kijken.

Het bad op pootjes gaat er zeker komen! (dat wil ik al sinds ik een klein meisje was )Ik wil hem zoveel mogelijk vrij zetten. Badkamermeubel hebben we nog niet maar dat gaat tussen de 1 en de 1,2 meter breed worden en ongeveer 50 tot 56 cm diep. (oh ja, en de douche moet ruim genoeg zijn voor 2 personen )

Je ziet het, we stellen helemaal geen hoge eisen!

ik heb zelf ook al zitten schuiven en ik vind het maar lastig hoor
Dat schuiven is heel leuk maar soms wordt je er moedeloos van
Hihi die eisen och iedereen heeft er.

Naar je zin de kranen enz?
pi_69540553
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Engels toilet dan? Is wel erg grappig.
engels toilet? misschien ben ik erg moe maar kweetzoffniewatjebedoeld...
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:29 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat schuiven is heel leuk maar soms wordt je er moedeloos van
Hihi die eisen och iedereen heeft er.

Naar je zin de kranen enz?
kranen zijn super!!! in het echt zijn ze nog mooier als op de foto's!!!
pi_69540643
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:31 schreef styliste het volgende:

[..]

engels toilet? misschien ben ik erg moe maar kweetzoffniewatjebedoeld...
[..]

kranen zijn super!!! in het echt zijn ze nog mooier als op de foto's!!!
zoek eff n plaatje moet ze voor mezelf ook zoeken..past bij je badkraan iig.

oh das mooi! Moet jij ze nog maar eens showen
Wederom al1 thuis op stapavond?
pi_69540746
nee we zijn nu samen. Hangen samen op de bank ons te verwonderen hoeveel slechte acts er bij hollands got talent in de finale staan. En we zijn samen moe dus dat komt goed uit.

Ik zal kijken of ik van de week foto's kan maken want heeft alles al weggezet zodat het straks allemaal mee de opslag in kan totdat we het nodig hebben...
pi_69541391
gezellig hier tennis (of moet ik zeggen gekreun ) en toiletpotten.
Ga op MP verder zoeken want de Tu geeft een hele hoop hits en google maakt me gek
Ze stonden bij de sanidump met dezelfde hendels als aan de badkraan die jij hier zette.
pi_69541632
Nou wordt ik wel nieuwsgierig hoor!
Ennieweej, ik zie wel een foto verschijnen ga nu eerst lekker slapen
pi_69542532
Hmmm onvindbaar..heb wel iets gevonden dat erop lijkt moet je het hendeltjhes er rechts bijdenken zie mijn topic
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 mei 2009 @ 11:46:29 #220
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69549525
Dit gaat vast heel leuk worden Pech dat jullie tot na de bouwvak moeten wachten

Over die kranen: in Duitsland mogen geen agressieve schoonmaakmiddelen worden verkocht. Waarschijnlijk hebben ze hier (wij wonen er ) daarom minder snel last van bladderend chroom.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_69549782
Dank je! En inderdaad, wij balen ook wel een beetje van de bouwvak..

ik denk het, ik gebruik sowieso geen agressieve schoonmaak middelen (alleen voor de glazen douche deur, want die met azijn schoonmaken is echt een ramp), vandaar dat onze huidige kranen er ook nog goed uit zien denk ik. Nou ja, we zien het vanzelf! Nu zien ze er in ieder geval uit!
  zondag 31 mei 2009 @ 16:27:28 #222
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_69577103
Wat een allegaartje zeg.
Ik ga naar huis.
pi_69617603
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:00 schreef styliste het volgende:
Nou wordt ik wel nieuwsgierig hoor!
Ennieweej, ik zie wel een foto verschijnen ga nu eerst lekker slapen

Google maar even op arcade of windsor sanitair..old england spullen genoeg
Heb wel foto's maar even te moe om ze up te loaden.bedtijd
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:08:04 #224
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_69755286
Ik wist helemaal niet dat je dit topic had!

en nu snap ik de foto van het bed in het Tilburg topic
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_69805636
Hoe is het hier??
pi_69806226
Het ligt ff op zn gat hier. Ik ben de afgelopen week alleen thuis geweest dus ik had niet zo veel uitzoek-energie. Er is wel heel veel bezorgd dus ik ga van de week even proberen foto's te maken.
pi_69808111
vermoedde al zoiets het was zo stil.
Ben benieuwd!
pi_69872829
Leuk!! Wleke radiator is het nu geworden?
pi_69873253
lekker antiek..geef je hem wel een kleurtje?
pi_69873385
ja ik denk dat hij flink opgeschuurd moet worden. Ik weet alleen nog niet of ik hem de kleur van de muur ga geven (die weet ik ook nog niet) of dat ik m een wittint ga geven.
pi_69873461
Persoonlijk zou ik hem niet de muurkleur geven maar of een tint lichter of idd een wittint (niet de oorspronkelijke kleur overigens).
pi_69873794
wordt sowieso nooit exact de muurkleur omdat de muur mat wordt en de radiator gewoon glans dus het zal altijd lichter lijken, maar dan heeft ie dezelfde kleur als de muursticker. Gelukkig hebben we nog even dus hoef ik er nu nog niet over na te denken
pi_69873955
Jij bent de eerste die niet vooruit wil denken
pi_69874156
velletje erbij opschrijven helpt geloof me.
pi_69874226
die heb ik al Nee ik ga nu eerst alle 'grote' keuzes en beslissingen maken en als ik dat heb gedaan ga ik over de fijne afwerking nadenken. Mijn hoofd is toch al 1 grote gatenkaas en op het werk is het pokke druk dus het is wel even goed zo.

(zul je tuurlijk altijd zien dat zodra het ding in de auto ligt ik meteen weet wat ik er mee wil doen)
pi_69874353
die keuze is wel handig anders heb je straks allemaal kleine dingen en geen vloer oid
pi_69881329
De radiator is prachtig !
Hou je er rekening mee dat er bij "tweedehands" binnenin losse vervuilende deeltjes kunnen zitten, die de cv ketel kunnen beschadigen ?
Vraag een installateur even hoe je daarvanaf komt...

veel plezier verder met de voorpret.
  woensdag 10 juni 2009 @ 09:47:46 #242
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_69888537
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:32 schreef styliste het volgende:
[ afbeelding ]

deze voor beneden, voor de badkamer moeten we er nog 1 zoeken
wij hebben een tijdje geleden al onze radiatoren (we krijgen vloerverwarming als hoofdverwarming) meegegeven aan de oud ijzerboer... Ik had nog van die oude radiatoren voor je gehad, gratisch ende voor niks... (Moster na de maaltijd-post).
pi_69889642
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:13 schreef AnneX het volgende:
De radiator is prachtig !
Hou je er rekening mee dat er bij "tweedehands" binnenin losse vervuilende deeltjes kunnen zitten, die de cv ketel kunnen beschadigen ?
Vraag een installateur even hoe je daarvanaf komt...

veel plezier verder met de voorpret.
Dank je! En bedankt voor de tip! daar zouden wij nou helemaal niet bij nagedacht hebben!
pi_69889665
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:47 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

wij hebben een tijdje geleden al onze radiatoren (we krijgen vloerverwarming als hoofdverwarming) meegegeven aan de oud ijzerboer... Ik had nog van die oude radiatoren voor je gehad, gratisch ende voor niks... (Moster na de maaltijd-post).
potver, das inderdaad best wel mosterd na de maaltijd ja
pi_69962086
weet je zekert dat je van die mozaikjes achter je keuken wil?

Was daar ook helemaal verliefd op en heb ze dus ook laten zetten maar later eeeeeennnnorm lopen vloeken toen de voegen lastig/niet meer schoon werden (kookgespatter achter het fornuis) en de kalk zichtbaar werd (en er niet meer afging) op de voegen achter de kraan/wasbak.

De tegels bleven wel mooi alleen die (witte) voeg niet dus.. en voeg heb je nogal veel met die mozaikjes...
pi_69962169
We denken er nog even over na maar als ze er komen weet ik nog niet of we ze wit gaan voegen.
Maar bedankt voor je tip!
pi_69973089
heb ook nog zo'n radiator staan.
Is wel een beetje groter.
Gok zo'n 2,5 mtr
Mag je komen halen of laten weten dat je interesse hebt, anders gaat ie morgen weg!
pi_69973163
2,5 mtr! dat kan ik niet kwijt ben ik bang...
maar ik zal vanavond even overleggen, hoe hoog is ie?
pi_69973834
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:08 schreef automatic_ het volgende:
Ik wist helemaal niet dat je dit topic had!

en nu snap ik de foto van het bed in het Tilburg topic
oh ik zie je post nu pas! helemaal overheen gelezen .

ik heb de link naar dit topic wel gespammed in het tilburg topic hoor
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:07:32 #250
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_69976512
ordinaire tvp
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:57:37 #251
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_69979839
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:54 schreef styliste het volgende:

[..]

oh ik zie je post nu pas! helemaal overheen gelezen .

ik heb de link naar dit topic wel gespammed in het tilburg topic hoor
Haha, maakt niet uit! Ik denk dat ik het in het Tilburg topic gemist heb
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_70031290
zo, de wasbakken staan hier, er moet alleen nog wel veel aan gebeuren.. Maakt niet uit, heb ik nog een leuk klusje in het verschiet! De offerte van de aannemer ligt ook klaar, vanavond even goed doorlezen en dan kan ie ondertekend terug!
pi_70031478
De wasbakken die je al hier had neergezet??
Viel het mee de offerte?
pi_70031738
ja die houten. De offerte stelt niet zo veel voor hoor, ze komen op uurbasis dus we hebben het eindbedrag voor een groot deel zelf in de hand. Het gaat alleen om de ruwbouw dus ze zullen ook niet zo heel lang bezig zijn.
pi_70032446
Oooh ok
Niets gemist dus
pi_70066315
Ik bedenk me net dat de periode voor bezwaar op de bouwvergunning verstreken is zonder dat we er erg in hadden! driewerf:

We mogen officieel zonder risico op weer moeten afbreken gaan bouwen!!
pi_70067384
Fotooooooooooos!!!!

De wastafel kraan (ja hij ligt op een dekbed, dat was het enige vlakke stukje dat nog niet met iets anders bedekt was op zolder )

Den Douche (hij zit nog in de verpakking en dat wil ik nog even zo houden maar als jullie behoefte hebben aan een all-over shot van het ding geef maar een gil)

De wastafels (jaja de eerste verhuis/opslag doos staat al klaar!):

mozaiek in reallife:

Deurklinken (in totaal 7 setjes):

fonteinkraantjes (2 dus):

badkraan:

schakelmateriaal heb ik ook al gevonden (geen foto, wel linkje voor degene die daar behoefte aan heeft. Helaas geen mooi bakelieten maar wel mooi redelijk neutraal maar niet standaard spul. En heel goed te doen binnen ons budget.
pi_70069247
mooi dat douchepaneel..de wasbakken kun je in dezelfde kleur maken.
Mooie deurklinken ook! en heb je het moza nieuw gekocht?
pi_70069721
Tenks!
Ja het mozaiek is nieuw. Ik heb nu er nu 1 liggen, de rest bestel ik later.
Ik ga van de week eens bij de bouwmarkt kijken in welke kleur ik de wasbakken ga doen. Of in de kleur van het douchepaneel inderdaad of in de kleur van de vloer straks...
pi_70070202
Oh, mooi allemaal heur!
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:22:10 #261
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_70085380
Mooi hoor!
Leuk om te zien wat je allemaal hebt uitgekozen. Al wisten we het natuurlijk al wel een beetje. Zulke foto's zijn altijd wel handig om een beter beeld te krijgen. Vind vooral de mozaïk tegels erg mooi!!

Ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit ziet.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:29:28 #262
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_70114170
Mooie spullen! Je gaat als een speer met je shopping .

Reminds me: ik moet ook nog maar weer eens op zoek naar een klassieke kraan voor op mijn mooie wasmeubel in de bijkeuken.
pi_70114489
Thanks! We hebben vanavond de offerte van de aannemer getekend. We wilden nog een aantal aanpassingen en die hebben ze allemaal doorgevoerd.
Vrijdag komen ze van de verzekering kijken naar onze huidige laminaatvloer. Die loopt van de open keuken door in de gehele woonkamer en vertoont nu na een lekkage vorig jaar flinke kieren en opstaande randen. Ben benieuwd wat daar nog uit gaat komen..
pi_70120094
vaak doen ze daar van de verzekeirng niet moeilijk over.
pi_70120523
Nee dat denk ik ook niet. En we hebben de bon nog dus dat komt vast goed.
Oh en nog meer goed nieuws de aannemer komt al in de bouwvak! 25 augustus gaan ze officieel beginnen met opbouwen!
pi_70128477
Super joh!!
pi_70130944
Waar heb je die kranen vandaan??
pi_70131497
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:17 schreef Ml-etje het volgende:
Super joh!!
Ja he? ik ben echt heel blij! Dus we moeten de komende tijd echt even flink aan de bak, dingen regelen, uitzoeken, nog meer regelen, en slopen natuurlijk!
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:23 schreef Xs2Shanna het volgende:
Waar heb je die kranen vandaan??
Ebay Duitsland. Ik neem tenminste aan dat je de wastafelkranen bedoeld? De andere kranen komen van marktplaats.
pi_70245971
De bad en fontein kraantjes!
pi_70248230
En de deurklinken?!

Tja sorry hoor... je hebt precies de dingen die ik ook zoek...
pi_70257184
Bij deze site toevallig?????

www.deurknoppen.biz
pi_70257472
nee hoor ze komen echt van marktplaats, van een particulier die ze van zijn deur had afgehaald. Wij hebben uiteindelijk ik geloof 40 euro betaald voor 7 complete sets
pi_70263379
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:31 schreef Xs2Shanna het volgende:
Bij deze site toevallig?????

www.deurknoppen.biz

Goed zoeken Shanna wij hebben ze ook van MP en het scheelde meer dan 300 euro.
pi_70282803
Ik ben sowieso elke dag aan het kijken op Marktplaats, dus dan blijf ik zoeken....

Alleen zal het probleem zijn als een particulier maar een bepaald aantal hebben, je straks met verschillende zit.
pi_70283618
Ja het is ook wel een beetje geluk hebben, dat klopt. Maar als geduld hebt en regelmatig alles nog een keer doorloopt vind je dat wat je zoekt voor veel minder als in de winkel!
pi_70284313
Zijn ze al begonnen bij je?

Ik heb vandaag mijn laatste bod uitgebracht, en hoop dat eigenaresse van mijn droomhuis te zijn.
pi_70288799
nee september pas. We gaan zelf half augustus ongeveer beginnen met slopen.

Spannend hoor! Ga je dan ook je eigen topic maken?
pi_70290832
Denk het wel... moet een hoop aan verbouwd worden. Maar wel alles is nog authentiek!!!
pi_70291016
oh das fijn! Bij ons is de jaren 70 bezem er doorheen geweest dus alle authentieke elementen zijn weg...
pi_70331629
hmmmm de afgelopen weken kon het me maar niet snel genoeg gaan. Ik wil verbouwen!
maar nu ik lekker op mn luchtbedje in de tuin in het laatste zonnetje aan het genieten ben wil ik nog maar 1 ding: vakantie!!!
pi_70343371
hier ook een beetje zoiets van oooh ben moeeehoeee en dan moet je nog beginnen heb me vandaag dan ook wel lens gerend (wel leuke kleding in sale gekocht ).
pi_70432521
vandaag met mijn papa radiatoren opgehaald en bij IKEA delft langsgeweest.
Daar heb ik deze gekocht:

foto's van de radiatoren volgen nog....
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:02:51 #285
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_70432701
Ziet er allemaal tof uit zeg Ik ga deze ook even volgen (met nog 16 posts te gaan )
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_70432767
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:02 schreef Bravebart het volgende:
Ziet er allemaal tof uit zeg Ik ga deze ook even volgen (met nog 16 posts te gaan )
tenks! (ik open wel een nieuwe voor je als deze vol is )
pi_70505533
radiatoren:

ze liggen nu even in de schuur totdat ik ze kan gaan opknappen. De witte zag er nog fantastisch uit totdat die grijze er overheen ging schrapen nou moet ik m toch gaan schilderen helaas..

o,ja die fiets is van mij
pi_70519446
zo, nou mag ik op zoek naar witte tegels van 20 of 30 bij 15... onder de 20 euro per m2 liefst...
pi_70520876
Hihihi die fiets fleurig!
Ja badkamerradiator is mooi!! Waar heb je hem vandaan?
Witte tegels plenty op MP wij hebben ook iets van 20 m2 gekocht voor 120 euro
pi_70521109
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:11 schreef Ml-etje het volgende:
Hihihi die fiets fleurig!
Ja badkamerradiator is mooi!! Waar heb je hem vandaan?
Witte tegels plenty op MP wij hebben ook iets van 20 m2 gekocht voor 120 euro
gezellig he? Hij heeft bloemetjes profiel in de banden..

Beide radiatoren komen van marktplaats. Die grijze heeft wel een paar flinke beschadigingen maar dat los ik wel op. We hadden eigenlijk een andere op het oog maar kwamen er toen opeens achter dat we geen 60 cm ruimte hadden voor een radiator dus toen maar even heel snel MP afgestruind en toen kwam ik deze tegen! 200 lang en 35 breed!

Hebben jullie dan ook specifieke maten? Ik vind het zo lastig zoeken op MP naar tegels. Er staan er zo veel op!
pi_70528395
Grappig idd! om vrolijk van te worden
Wij hebben ze voor in de kelder dus de maat deed er niet echt toe als het maar geen mini was.
pi_70589021
o jee, net op de site van eijffinger zitten loeren en ik betrap mezelf er nu al weer op dat ik zit te bedenken waar ik al die mooie behangetjes kan laten
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:38:52 #293
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_70590536
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:55 schreef styliste het volgende:
o jee, net op de site van eijffinger zitten loeren en ik betrap mezelf er nu al weer op dat ik zit te bedenken waar ik al die mooie behangetjes kan laten
Aaaaargh styliste..
Ik stop met het bekijken van jouw klustopic. Steeds wanneer ik hem open staat er wel een foto of link naar iets dat ik zou willen hebben..

Ik bewonder je zoektocht naar de dingen die je wilt hebben. Veel succes met je huis.
Big mouth strikes again
pi_70590582
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:38 schreef heartwork het volgende:

[..]

Aaaaargh styliste..
Ik stop met het bekijken van jouw klustopic. Steeds wanneer ik hem open staat er wel een foto of link naar iets dat ik zou willen hebben..

Ik bewonder je zoektocht naar de dingen die je wilt hebben. Veel succes met je huis.
Thanks!

Ik hoop toch dat je blijft kijken hoor!
pi_70596074
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:55 schreef styliste het volgende:
leuk hé!
pi_70664093
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

leuk hé!

deze:

komt waarschijnlijk in het halletje aan de voorkant. Ik moet m wel eerst nog even in reallife zien...
pi_70668499
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:53 schreef styliste het volgende:

[..]

deze:
[ afbeelding ]
komt waarschijnlijk in het halletje aan de voorkant. Ik moet m wel eerst nog even in reallife zien...
Wacht maar tot je het in 't echt ziet. Het is SUPER leuk!!
Behang is ZO moeilijk. Je kunt ook te veel keuze hebben!

Het ziet er allemaal super mooi uit joh! Veel succes!
pi_70672322
Oef ondanks dat ik het mooi vind is het ook wel druk.
Ben erg benieuwd.
  zondag 5 juli 2009 @ 18:10:00 #299
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_70674219
Grappig dat je allemaal spul van eBay afhaalt. Ik ben erg benieuwd naar het einresultaat. Ik zie het nog niet echt voor me, zeg maar...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_70674413
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:18 schreef Ml-etje het volgende:
Oef ondanks dat ik het mooi vind is het ook wel druk.
Ben erg benieuwd.
daarom wil ik het ook eerst even in het echt bekijken, zodat ik zeker weet dat het niet té gaat worden. (de hal is nu knaloranje met wit, iedereen verklaarde me voor gek maar nu het er op zit vind iedereen het leuk)
quote:
Op zondag 5 juli 2009 18:10 schreef Isegrim het volgende:
Grappig dat je allemaal spul van eBay afhaalt. Ik ben erg benieuwd naar het einresultaat. Ik zie het nog niet echt voor me, zeg maar...
Wij ook
Het is ook heel moeilijk je een beeld te vormen van ruimtes die je niet kent. (reminds me, ik moet nog steeds foto's van de huidige situatie maken...)
Mijn vriend vind het ook lastig maar ik heb er niet zo'n moeite mee. Dat is dan ook de reden dat hij zo veel mogelijk aan mij overlaat wat dit soort dingen betreft denk ik.
pi_70674572
quote:
Op zondag 5 juli 2009 18:15 schreef styliste het volgende:

[..]

daarom wil ik het ook eerst even in het echt bekijken, zodat ik zeker weet dat het niet té gaat worden. (de hal is nu knaloranje met wit, iedereen verklaarde me voor gek maar nu het er op zit vind iedereen het leuk)
[..]

Wij ook
Het is ook heel moeilijk je een beeld te vormen van ruimtes die je niet kent. (reminds me, ik moet nog steeds foto's van de huidige situatie maken...)
Mijn vriend vind het ook lastig maar ik heb er niet zo'n moeite mee. Dat is dan ook de reden dat hij zo veel mogelijk aan mij overlaat wat dit soort dingen betreft denk ik.
Bekend fenomeen Wil graag behang maar waar..
Oeps kick je topic dicht..nou op naar de volgende dan!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')