abonnement Unibet Coolblue
pi_69416952
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 13:48 schreef HanSchwulo het volgende:
ik zag vandaag een aanbieding van de canon 1000d met 18-55 mm kit (zie http://www.wootechworld.com/items.php?id=1116270). als ik de website bekijk ziet het er best betrouwbaar uit. zitten er verder haken en ogen aan als je een camera via ient besteld? iemand daar ervaring mee? het scheelt namelijk nogal wat geld vergeleken met nederlandse prijzen, zelfs als je de verzendkosten meerekent.
heb het al gezien, zijn oplichters. voor de geinteresseerden: http://www.redelijkheid.com/2009/01/21/scammers-going-pro/
pi_69417914
Ik ben nu in Singapore en ging net even informeren wat de 450D (incl. 18-55mm) hier kost. Begon met 450 euro, maar na 2x zeggen dat ik er over na moest denken was dat al 370 euro.

Vinden jullie het verstandig om er hier een aan te schaffen? De garantie is 1 jaar wereldwijd, maar levert dat geen problemen op als ik er gebruik van moet maken?

Scheelt wel een hoop in de prijs (al kan het mij nog 20% extra gaan kosten op Schiphol).

Om even te vergelijken de prijzen in Nederland:
CameraNU.nl > 539 euro
Konijnenberg > 629 euro (incl. geheugenkaart)
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:49:29 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69418606
Is de garantie echt wereldwijd? Volgens mij niet, en is dat de reden dat er prijsverschil is (bij webshops) tussen een NL exemplaar en een buitenlands exemplaar.

Als het wereldwijd is, dan is het een goede deal. Vergeet niet dat je naast de BTW ook invoerrechten zal moeten betalen.

Persoonlijk zou ik het nooit doen

[TIP] Kijk wat het kost om de verpakkingen per post naar huis te zenden met wat kleding er in. Dan lijtk het alsof je de doosjes daarvoor gebruikt hebt. De camera in de handbagage mee en alles gebruiksklaar hebben alsof je hem al een paar maanden zo gebruikt hebt. Dit mag dus eigenlijk niet!!!!!![/TIP]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69419124
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:49 schreef sanger het volgende:
[TIP] Kijk wat het kost om de verpakkingen per post naar huis te zenden met wat kleding er in. Dan lijtk het alsof je de doosjes daarvoor gebruikt hebt. De camera in de handbagage mee en alles gebruiksklaar hebben alsof je hem al een paar maanden zo gebruikt hebt. Dit mag dus eigenlijk niet!!!!!![/TIP]
De camera volledig gebruiksklaar hebben alsof je hem al tijden hebt, is inderdaad wel zo handig. En in de handbagage doe je 'm sowieso wel natuurlijk, je gaat geen spiegelreflex in je ruimbagage doen. Niet als je hem heel wilt houden in ieder geval.

Maar wat de verpakkingen betreft: kun je die niet beter gewoon weggooien dan? Ik bedoel, als je die verpakkingen meeneemt kun je er vrij zeker van zijn dat je invoerrechten kunt gaan betalen, en als je ze op moet sturen is het A. heel veel gedoe en heb je B. kans dat ze er alsnog niet intrappen.
pi_69421529
Ik neem aan dat die garantie wereldwijd is, maar dat zal ik dan moeten controleren.
De verpakking gaat sowieso niet mee terug. De camera gaat meteen in gebruik uiteraard.

Ik denk er nog even over...
pi_69423582
Tof topic.
Ik heb een hele mooie camera. Het enige probleem is dat mijn camera nogal traag is (Fujifilm Finepix S5700), erg spontane foto's worden het meestal niet Wat nogal irritant is bij leuke momenten en portretten, krijg altijd nét mensen die hun mond opentrekken, omdat de camera zo traag is.
En zeker in mijn manual-modes niet. Dan is de sluitertijd opeens heeel lang. Kan ik hier misschien help mee krijgen? Zodat dit wel werkt?
pi_69424707
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:20 schreef RenRen- het volgende:
Tof topic.
Ik heb een hele mooie camera. Het enige probleem is dat mijn camera nogal traag is (Fujifilm Finepix S5700), erg spontane foto's worden het meestal niet Wat nogal irritant is bij leuke momenten en portretten, krijg altijd nét mensen die hun mond opentrekken, omdat de camera zo traag is.
En zeker in mijn manual-modes niet. Dan is de sluitertijd opeens heeel lang. Kan ik hier misschien help mee krijgen? Zodat dit wel werkt?
Ik ben niet bekend met Finepix S5700, maar als je hem op M zet, kun je dan de sluitertijd e.d. niet handmatig instellen?

[ Bericht 17% gewijzigd door Omniej op 26-05-2009 17:57:19 ]
pi_69424792
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:51 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met Finepix S5700, maar als je hem op M zet, kun je dan de sluitertijd e.d. niet handmatig instellen?
Hij staat nu op M, de essentiele optie, geloof ik dan, is:
High-speed shooting ON,
Maar er gebeurt dus helemaal niets..
pi_69424892
Heb even de handleiding van de S5700 erbij gepakt, en om de sluitertijd zelf te kunnen bepalen moet je je camera op S zetten. Als je met S een sluitertijd bepaalt, zoekt je camera er waarschijnlijk zelf het juiste diafragma bij.

Of begrijp ik je vraag niet goed?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 18:08:24 #110
5755 Halinalle
ludicrous
pi_69425242
Ik denk dat hier sluitertijd met afdrukvertraging verwisseld wordt.
pi_69427159
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:08 schreef Halinalle het volgende:
Ik denk dat hier sluitertijd met afdrukvertraging verwisseld wordt.
Ik druk op het knopje, en hij zegt *Flits* ... Sluitersgeluid. -Processing- ... ... ... ... Foto op de display. Een hele lelijke, overbelichte, vage en bewogen foto.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:22:28 #112
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_69427871
40D, 50D of doormodderen met m'n 300D tot ik een 5D kan betalen (looong way)...

Wat ik me afgelopen weekend afvroeg toen ik zat te spelen met de oude Minolta van mijn pa: waarom hebben die crop-camera's allemaal zo'n kleine zoeker? Dat valt optisch toch te corrigeren tot beeldvullend? (of ligt dat echt aan mijn 300D? )
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_69428569
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:04 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik druk op het knopje, en hij zegt *Flits* ... Sluitersgeluid. -Processing- ... ... ... ... Foto op de display. Een hele lelijke, overbelichte, vage en bewogen foto.
Ja, dus zet je je camera op S, vervolgens druk je op het zwart/witte knopje met het plusje en minnetje erin, dan pas je met het pijltje naar boven of beneden de sluitertijd aan (die sluitertijd staat als het goed is links onderin beeld) en vervolgens maak je je foto.

Met S stel je alleen de sluitertijd in, en het diafragma wordt er dan automatisch bij gezocht... Soms kan bij een bepaalde sluitertijd geen geschikt diafragma worden gevonden; als dat het geval is dan wordt het diafragma rood weergegeven, en zul je dus je sluitertijd aan moeten passen. (anders krijg je bijvoorbeeld een zwaar onderbelichte foto)

Edit: Vraagje trouwens: op het moment dat je zo'n lelijke, overbelichte, vage, bewogen, etc. foto krijgt, wat voor sluitertijd staat er dan links onderin je beeld?
pi_69430430
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:39 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ja, dus zet je je camera op S, vervolgens druk je op het zwart/witte knopje met het plusje en minnetje erin, dan pas je met het pijltje naar boven of beneden de sluitertijd aan (die sluitertijd staat als het goed is links onderin beeld) en vervolgens maak je je foto.

Met S stel je alleen de sluitertijd in, en het diafragma wordt er dan automatisch bij gezocht... Soms kan bij een bepaalde sluitertijd geen geschikt diafragma worden gevonden; als dat het geval is dan wordt het diafragma rood weergegeven, en zul je dus je sluitertijd aan moeten passen. (anders krijg je bijvoorbeeld een zwaar onderbelichte foto)

Edit: Vraagje trouwens: op het moment dat je zo'n lelijke, overbelichte, vage, bewogen, etc. foto krijgt, wat voor sluitertijd staat er dan links onderin je beeld?
Nogsteeds eerst flits, dan sluitergeluid, wachten, en hele lelijke foto.

Bij zo'n -foto staat er 1". Maar nu hij op 10 staat gaat hij sneller, IETS scherper, niet veel, maar wordt de foto heel donker
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:23:56 #115
5755 Halinalle
ludicrous
pi_69430584
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:22 schreef Skull-splitter het volgende:
40D, 50D of doormodderen met m'n 300D tot ik een 5D kan betalen (looong way)...

Wat ik me afgelopen weekend afvroeg toen ik zat te spelen met de oude Minolta van mijn pa: waarom hebben die crop-camera's allemaal zo'n kleine zoeker? Dat valt optisch toch te corrigeren tot beeldvullend? (of ligt dat echt aan mijn 300D? )
De zoeker op de 40D/50D is duidelijk beter. Maar voor echt grote, heldere zoekers moet je fullframe gaan (net zoals de Minolta van je pa).
pi_69430977
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:21 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Nogsteeds eerst flits, dan sluitergeluid, wachten, en hele lelijke foto.

Bij zo'n -foto staat er 1". Maar nu hij op 10 staat gaat hij sneller, IETS scherper, niet veel, maar wordt de foto heel donker

Kan je zo een foto posten (met exif info erin laten), dan is het makkelijker om je te helpen doordat de instelling van je cam dan ook in je foto te zien is.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_69431197
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:31 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Kan je zo een foto posten (met exif info erin laten), dan is het makkelijker om je te helpen doordat de instelling van je cam dan ook in je foto te zien is.
Hoe doe ik exif info er sowieso in?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:49:36 #118
5755 Halinalle
ludicrous
pi_69431760
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:36 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Hoe doe ik exif info er sowieso in?
Zit er standaard in.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:33:50 #119
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_69433392
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:23 schreef Halinalle het volgende:

[..]

De zoeker op de 40D/50D is duidelijk beter. Maar voor echt grote, heldere zoekers moet je fullframe gaan (net zoals de Minolta van je pa).
Ik zal wel eens gewoon naar de winkel gaan, zal waarschijnlijk eerder de 40D/50D worden dan de voor mij voorlopig echt te dure 5D... Maar pentaprisma zal al weer een stap voorwaarts zijn, net als de body zelf
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:37:54 #120
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_69433541
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:33 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik zal wel eens gewoon naar de winkel gaan, zal waarschijnlijk eerder de 40D/50D worden dan de voor mij voorlopig echt te dure 5D... Maar pentaprisma zal al weer een stap voorwaarts zijn, net als de body zelf
I kehb sinds 3 weken een D300 met pentaprisma en dat is inderdaad eeb stevige vooruitgang.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:49:46 #121
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_69434142
Ik begin kwa techniek gewoon een beetje tegen de grens van de 300D aan te zitten (nu mijn composities nog, maar ook daar vorder ik wel in), dus begin interesse te krijgen in wat nieuws .
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:50:02 #122
5755 Halinalle
ludicrous
pi_69434155
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:33 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik zal wel eens gewoon naar de winkel gaan, zal waarschijnlijk eerder de 40D/50D worden dan de voor mij voorlopig echt te dure 5D... Maar pentaprisma zal al weer een stap voorwaarts zijn, net als de body zelf
5D (oude versie) zou een optie kunnen zijn.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:08:35 #123
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_69434896
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:50 schreef Halinalle het volgende:

[..]

5D (oude versie) zou een optie kunnen zijn.
Al aan gedacht idd, maar mijn inziens vrij duur voor de inmiddels toch wel weer oudere techniek... Maar wel full-frame...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_69440280
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:21 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Nogsteeds eerst flits, dan sluitergeluid, wachten, en hele lelijke foto.

Bij zo'n -foto staat er 1". Maar nu hij op 10 staat gaat hij sneller, IETS scherper, niet veel, maar wordt de foto heel donker

Ja, een sluitertijd van 1 sec is voor een spontaan kiekje ook veel te lang... 1/10 sec is al wat meer binnen de tolerantie.

Wél vreemd vind ik dat de foto bij 1/10 ineens heel donker is, terwijl je zelfs zegt te flitsen? Net zoals Het-Gele-Teken ben ik erg benieuwd naar wat testfotootjes van je in ieder geval. Maar misschien dat je daar beter even een ander topic voor kunt openen, aangezien dit niet echt over een nieuwe camera gaat.
pi_69468912
Voor de vakantie wil ik ook een compact camera kopen. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb er nu 2 op het oog, nl de Canon Powershot SX110 is.
http://www.bol.com/nl/p/e(...)006301103/index.html
of de Panasonic Lumix FS 15.
http://www.bol.com/nl/p/e(...)006499709/index.html

De Panasonic vind ik een stuk mooier, maar waarschijnlijk is de Canon is stuk beter? Ik wil de camera gebruiken voor vakantiekiekjes en ik wil rond de 200 euro uitgeven. Iemand nog een suggestie?
pi_69470341
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 @ 00:31 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ja, een sluitertijd van 1 sec is voor een spontaan kiekje ook veel te lang... 1/10 sec is al wat meer binnen de tolerantie.

Wél vreemd vind ik dat de foto bij 1/10 ineens heel donker is, terwijl je zelfs zegt te flitsen? Net zoals Het-Gele-Teken ben ik erg benieuwd naar wat testfotootjes van je in ieder geval. Maar misschien dat je daar beter even een ander topic voor kunt openen, aangezien dit niet echt over een nieuwe camera gaat.
Als ik ga flitsen is het probleem er niet meer. Maar ik moet dus elke keer flitsen als ik een foto maak?
Nogsteeds een nieuw topic openen?
pi_69472081
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:56 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Als ik ga flitsen is het probleem er niet meer. Maar ik moet dus elke keer flitsen als ik een foto maak?
Nogsteeds een nieuw topic openen?
Je kan in Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 10 een voorbeeld plaatsen, en daar hulp krijgen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:30:26 #128
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69472150
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:22 schreef Bamiblik het volgende:
Voor de vakantie wil ik ook een compact camera kopen. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb er nu 2 op het oog, nl de Canon Powershot SX110 is.
http://www.bol.com/nl/p/e(...)006301103/index.html
of de Panasonic Lumix FS 15.
http://www.bol.com/nl/p/e(...)006499709/index.html

De Panasonic vind ik een stuk mooier, maar waarschijnlijk is de Canon is stuk beter? Ik wil de camera gebruiken voor vakantiekiekjes en ik wil rond de 200 euro uitgeven. Iemand nog een suggestie?
waarom zou de canon beter zijn?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_69472844
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:56 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Als ik ga flitsen is het probleem er niet meer. Maar ik moet dus elke keer flitsen als ik een foto maak?
Nogsteeds een nieuw topic openen?
Nou ja, als je flitst, betekent dat dat je een kortere sluitertijd kunt gebruiken, waardoor je dus bewegingsonscherpte voorkomt. Alleen als je in een goed verlichte omgeving bent (in het beste geval dus gewoon buiten overdag) hoef je natuurlijk niet te flitsen; dan is er sowieso wel voldoende licht aanwezig.

Die opmerking over het nieuwe topic maakte ik trouwens omdat dit topic eigenlijk niet bedoeld is voor dit soort fotografische vragen, maar voor de aanschaf van nieuwe camera's.

Even verder met deze vraag dus in het topic van Het-Gele-Teken.
pi_69473114
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

waarom zou de canon beter zijn?
Dat denk ik omdat deze is uitgeroepen tot Beste Koop, en de Optische Zoom is 10x in tegenstelling tot 5x van de Panasonic. Omdat ik er weinig verstand van heb dacht ik dat deze waarschijnlijk beter was.

Wat ik wel erg irritant vind van de Canon is dat deze op batterijen werkt ipv een accu...
pi_69483778
400D of 1000D?

Wat is de beste keus?
Live out of your imagination, not your history.
  FOK!fotograaf donderdag 28 mei 2009 @ 12:03:52 #132
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_69486155
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:59 schreef Sj0rs het volgende:
400D of 1000D?

Wat is de beste keus?
Vul dit even in, en misschien kunnen we dan iets zinnigs zeggen


“Help, ik wil een digitale camera, maar ik weet niet wat ik moet kopen…. “

Het probleem is dat iedereen iets anders wil. De één wil perfecte kwaliteit, de tweede lekker compact, en de derde wil op 100 meter diepte nog kunnen fotograferen. En soms weten de vragers zelf niet eens wat ze precies willen Dit lijstje kan daar ook bij helpen.


Budget:
- Wat mag de camera kosten, inclusief alles.
Houdt er rekening mee dat je naast de camera, geheugenkaartje, accu/oplaadbare batterijen nodig hebt, en een tasje vaak ook handig kan zijn, zeker bij de wat grotere camera’s.
- Bij D-SLR camera’s moet je ook nog lenzen hebben.

Formaat:
Wil je een compactcamera, of een digitale SLR met alles erop en eraan? Om het makkelijk te maken deel ik het even op in 4 segmenten:

# Micro camera: Makkelijk meenemen, past meestal in een broekzak, maar meestal beperkt in mogelijkheden. Modellen als de Canon Ixus serie.

# Compact camera: Ligt wat fijner in de hand als de micro’s hierboven, past niet fijn in een broekzak, maar een jaszak moet lukken. Heeft vaker wat meer opties. Modellen als de Canon Powershot A*** reeks.

# SLR-achtig: Camera’s met een flinke vaste lens, en die qua opties niet onderdoen aan een Digitale Spiegelreflex. Modellen als de Canon G series, Fuji Finepix S9500.

# D-SLR bodies: het echte fotogeweld, keuze uit vele lenzen, grote tassen, en nog meer accessoires. Modellen als de Canon 350D 400D 30D 5D, Nikon D50, D70 D200 enz.


Doel:
Wat ga je fotograferen? Feesten, sport, landschappen, portretten, macro of huis- tuin- en keuken- foto’s? Schrijf in het kort op wat je wil fotograferen.


De fotograaf:
is het doos open en fotograferen, en de handleiding komt nooit uit de doos, Of kan je in je slaap de handleiding citeren? Met andere woorden, wat voor fotograaf ben jij?


Huidige camera:
Als je al een camera hebt, vertel dan even welke, en wat de tekortkomingen zijn, maar ook wat er wel aan bevalt.


Welke camera’s twijfel je over:
Als je zelf al een basiskeuze gemaakt hebt, vermeldt ze dan hier, en waarom je tussen die modellen twijfelt.


Bijzondere eisen:
Als je camera aan bijzondere eisen moet voldoen, die hierboven nog niet genoemd zijn, mag je dat hier vermelden. Denk eens aan dingen als: Specifiek wel/geen accu, ik heb al een terabyte aan Compact flash of 'Moet schoonmoeder met de mond dicht kunnen fotograferen'


Dus even op een rijtje: (dit lijstje even in je post plakken: )

Budget:
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body
Doel:
Fotograaf:
Huidige camera:
Welke camera’s twijfel je over:
Bijzonderheden:
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_69490801
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 01:45 schreef Marc H het volgende:

[..]

Welk budget? Want voor dat soort foto's mag je wel een aardige zak met geld open trekken. Ga je uit een boot fotograferen, vanaf de kant, of beide?

Ideaal: Canon 1DM3, en wat primes: 300 L F2.8 IS, 500 L F4 IS voor het telewerk, en een 24-105 F4 L IS/24-70 F2.8 L voor closeup. Mag je wel gelijk even de staatsloterij gewonnen hebben,want dit setje kost dik boven de 10.000 euro. Wil je het helemaal goed doen, onderwaterbehuizing erbij (1000+ euro) + fisheye. kan je zelf ook in het water staand/liggend closeup fotograferen.

Realistischer: Canon 40D body. Als je vanaf de kant gaat fotograferen, zal je toch een flinke (lees: dure) telelens nodig hebben, bijvoorbeeld een Sigma 150-500 EX of 50-500 EX, Canon 100-400 L IS. Ik gebruik zelf de Canon, na eerst de Sigma 50-500 gebruikt te hebben, en die is erg fijn (de sigma is ook fijn, maar de 50-500 had geen stabilisatie). De 150-500 heeft ook stabilisatie, en die schijnt ook fijn te zijn, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Voor het closeup werk neig ik toch naar een 24-105 F4 L IS. Erg fijne en snelle AF, weathersealing. Nadeel: 900 euro.
Vanuit een boot fotograferen zonder stabilisatie is niet aan te raden. (been there, done that, got the t-shirt ), tel daarbij nog eens een tas, extra accu, en geheugenkaart bij op en je gaat al snel richting de 3200 euro (40D, 24-105 L, 100-400L). Ja, ik had al voorspeld dat het duur ging worden.

Nog goedkoper? Canon EOS 40D + 17-85mm IS kit + Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM. Nadelen, tragere AF, minder bereik. met de nodige accesoires, 1500 euro.

Als je nog goedkoper wilt, vervang de 40D voor een 450D, maar de 450D doet maar 3.5 FPS, tegen de 6.3 van de 40D. En de 40D heeft een grotere buffer, 75 jpg/15 Raw, tegen 53 jpg/6 Raw.

Een tip: als je uit een boot gaat fotograferen, neem dan geen body met stabilisatie, maar met gestabiliseerde lenzen. De deining van een boot wordt slecht opgemerkt door de inbody stabilisatie, waardoor deze slechter werkt. Lenzen hebben dat probleem niet.
Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Wordt inderdaad een erg duur verhaal, maar ga me er zeker nog op oriënteren. Wellicht koop ik alleen lens(zen) aangezien een maat waar ik constant mee vaar een erg goede camera heeft.
pi_69516681
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:49 schreef sanger het volgende:
Is de garantie echt wereldwijd? Volgens mij niet, en is dat de reden dat er prijsverschil is (bij webshops) tussen een NL exemplaar en een buitenlands exemplaar.

Als het wereldwijd is, dan is het een goede deal. Vergeet niet dat je naast de BTW ook invoerrechten zal moeten betalen.

Persoonlijk zou ik het nooit doen

[TIP] Kijk wat het kost om de verpakkingen per post naar huis te zenden met wat kleding er in. Dan lijtk het alsof je de doosjes daarvoor gebruikt hebt. De camera in de handbagage mee en alles gebruiksklaar hebben alsof je hem al een paar maanden zo gebruikt hebt. Dit mag dus eigenlijk niet!!!!!![/TIP]
Om nog even hier op terug te komen, ik denk dat ik het toch maar ga doen, nu ik dit lees.

Alleen dus even letten op de garantie, hoe werkt dat? Krijg ik een garantiebewijs waar ik dat op na kan kijken o.i.d.?
pi_69517531
bij Dixons is er nu een Nikon D60 in de aanbieding. met 2 objectieven (18-55 en 55-200) en een gratis tas erbij. wij denken er serieus over om die te kopen, valt binnen ons budget, lijkt ons een goede prijs voor deze camera. ik weet dat hier de kenners zitten, dus vandaar mijn vraag: zijn er volgens jullie redenen om deze juist niet te kopen?
pi_69522234
@ bixister

Vanmiddag ga ik (ook) de stad in. Ik ga de camera vergelijken met de EOS 450D. Welke ik fijner vind zal ik dan kiezen.(zie een pagina terug) De D60 is mij nog niet door iemand afgeraden op 'feiten' meer op gevoel: die vonden de camera niet fijn/prettig maar dat is subjectief natuurlijk.

Succes, ben benieuwd wat het bij jou wordt!
pi_69522290
Goede middag,

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe digitale camera. Het is voornamelijk voor vakantie (ga dit jaar naar maleisie/borneo).
Ik dacht zelf aan de canon d10 (schok en water bestendig). Maar dit is best een prijzige camera en ik vraag me af of de kwaliteit van de fotos wel goed zijn of dat de prijs alleen zo hoog is doordat hij onder water kan en schokbestendig is..Ik twijfel tussen de d10 en een canon ixus of panasonic lumix..

Budget: 200-300
Formaat: Micro
Doel: Vakanties fotograferen
Fotograaf:
Huidige camera: goedkope olympus meuk
Welke camera’s twijfel je over: Canon D10, Canon IXUS en Panasoni Lumix
Bijzonderheden: onderwater functie Canon D10 vind de Macro ook wel interessant bij deze camera..

Alvast bedankt..
Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
pi_69549761
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

Om nog even hier op terug te komen, ik denk dat ik het toch maar ga doen, nu ik dit lees.

Alleen dus even letten op de garantie, hoe werkt dat? Krijg ik een garantiebewijs waar ik dat op na kan kijken o.i.d.?
Ik denk dat ik het toch maar niet ga doen ( )
Die 370 euro is dus alleen voor de body en de 18-55 IS, zonder tas, geheugenkaart, accu en oplader
Bovendien is de garantie alleen voor de lens wereldwijd, voor de body alleen in Singapore
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 30 mei 2009 @ 12:15:27 #139
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_69550070
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:57 schreef bixister het volgende:
bij Dixons is er nu een Nikon D60 in de aanbieding. met 2 objectieven (18-55 en 55-200) en een gratis tas erbij. wij denken er serieus over om die te kopen, valt binnen ons budget, lijkt ons een goede prijs voor deze camera. ik weet dat hier de kenners zitten, dus vandaar mijn vraag: zijn er volgens jullie redenen om deze juist niet te kopen?
Het enige risico dat je met die D60 loopt is dat je andere dan de speciale lenzen (met eigen scherpstelmotor) zou gaan willen gebruiken. Daar kom je pas na verloop van tijd achter omdat het setje dat je noemt al aardig compleet is en heel veel mogelijkheden biedt.(bedenk dan ook dat er steeds meer Nikon-optiek met eigen motortje in omloop komt).
Ga wel eerst even die Nikon vasthouden en indien mogelijk vergelijken met iets anders om zeker te weten dat je er goeie vriendjes mee wordt.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 30 mei 2009 @ 15:00:32 #140
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_69553268
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:18 schreef Tjeerk het volgende:
@ bixister

Vanmiddag ga ik (ook) de stad in. Ik ga de camera vergelijken met de EOS 450D. Welke ik fijner vind zal ik dan kiezen.(zie een pagina terug) De D60 is mij nog niet door iemand afgeraden op 'feiten' meer op gevoel: die vonden de camera niet fijn/prettig maar dat is subjectief natuurlijk.

Succes, ben benieuwd wat het bij jou wordt!
Inderdaad...ik vind geen enkele Canon namelijk fijn/prettig. Is net wat je gewend bent. Ik had dat gevoel overigens al toen ik mn eerste dslr kocht. Canon was het voor mij toen niet. En als je eenmaal aan een merk begint, stap je imo niet snel over. Ik heb ook geen enkele reden om dat te doen.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_69561417
bedankt voor de reacties & tips. de knoop is inmiddels doorgehakt en de D60 in huis. al lekker veel mee gespeeld vandaag. hij is echt geweldig!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:29:13 #142
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_69562840
-edit-.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 1 juni 2009 @ 07:15:56 #143
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_69594779
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 21:17 schreef bixister het volgende:
bedankt voor de reacties & tips. de knoop is inmiddels doorgehakt en de D60 in huis. al lekker veel mee gespeeld vandaag. hij is echt geweldig!
...over 2 jaar een D300/D700?

Ik ben ook ooit begonnen met een instapper. Leuk man. Goede keuze heb je gemaakt denk ik
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_69600865
Oke, ik wordt helemaal gek ;-).. sommige mensen hebben het over: Ik zie door de bomen het bos niet meer. Nou ik vraag me af over welk bos die mensen het uberhaubt hebben..

Dus bij deze verpersonialiseer (helemaal zelf verzonnen!) ik het maar even en hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen. Alhier het lijstje.

Budget: 400 euro-ish
Formaat: D-SLR Body
Doel: Eigenlijk vanalles wat maar niet echt up-close. Portretten, mensen, gebouwen.
Fotograaf: Doos open en schieten maar, Echter heb ik gelezen dat je erg leuke tips uit de handleiding kan halen en dan ben ik de beroerdste niet om te kijken wat dat ding nou allemaal kan.
Huidige camera: Geen
Welke camera’s twijfel je over: Canon 1000D of een Canon 400D
Bijzonderheden: Het is een nieuwe hobby die ik mezelf probeer aan te smeren. In de toekomst zou ik mijn set nog wel willen uitbreiden maar eerst maar eens met een relatief 'standaard' pakket aan de gang.

- Nou even mijn ultieme vraag waar ik al een tijdje geen antwoord op kan vinden. Wat is nou het 'echte' verschil tussen een 1000D en een 400D, is dit alleen die Live View waar ik wat over las?

- En zijn er ergens toevallig acties/aanbiedingen waar mensen mij op willen wijzen?

Edit nog even 2 kleine vraagjes.. sorry

- Is het handiger om een Kit te kopen of gewoon los een body en zelf een lens te regelen?

- Zijn de objectieven nou allemaal universeel of niet? Alsin, als ik nu een 400d koop kan ik die later doen op mijn 50d (theoretisch gezien ;-))

Alvast bedankt!

[ Bericht 6% gewijzigd door daanoontje86 op 01-06-2009 16:34:28 ]
  FOK!fossiel maandag 1 juni 2009 @ 21:37:28 #145
8443 cptmarco
it's captain...
pi_69616117
Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen:
ik ben op zoek naar een digitale spiegelreflex camera alleen ik heb er totaal geen verstand van. Het is puur voor huis/tuin en keuken gebruik en ik ga er verder geen spectaculaire dingen meedoen. Wat zijn de merken op dit gebied of hebben jullie goede tips?
  maandag 1 juni 2009 @ 21:40:16 #146
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_69616259
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:37 schreef cptmarco het volgende:
Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen:
ik ben op zoek naar een digitale spiegelreflex camera alleen ik heb er totaal geen verstand van. Het is puur voor huis/tuin en keuken gebruik en ik ga er verder geen spectaculaire dingen meedoen. Wat zijn de merken op dit gebied of hebben jullie goede tips?
Waarom wil je zo nodig een spiegelreflex? Waarop is die keuze gebaseerd?

Met een beetje compact kun je ook prima de dingen doen die je wilt en het scheelt je een zak geld.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  FOK!fossiel maandag 1 juni 2009 @ 21:50:55 #147
8443 cptmarco
it's captain...
pi_69616726
daar komt weer boven drijven dat ik er geen verstand van heb...
ik heb het idee dat je met een spiegelreflex mooiere foto's kan maken dan met een compacte camera
pi_69617323
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:50 schreef cptmarco het volgende:
ik heb het idee dat je met een spiegelreflex mooiere foto's kan maken dan met een compacte camera
In bepaalde, wat meer bijzondere situaties klopt dat zeker.

Maar als jij aangeeft je camera puur voor huis- tuin- en keukengebruik nodig te hebben, ben je met een compact waarschijnlijk veel beter af. Ik denk niet dat een spiegelreflex voor dat gebruik enige meerwaarde biedt...

Tenzij we totaal verkeerd begrijpen wat voor foto's je er mee wilt maken natuurlijk.
  maandag 1 juni 2009 @ 22:10:21 #149
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_69617549
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:50 schreef cptmarco het volgende:
daar komt weer boven drijven dat ik er geen verstand van heb...
ik heb het idee dat je met een spiegelreflex mooiere foto's kan maken dan met een compacte camera
Ja, dat klopt, en met een mercedes ben je sneller in Amsterdam dan met een lada. En rij je beter auto. En met dure pannen maak je betere gerechten ook al kan je niet koken, Gouden tanden zijn beter dan apatieten tanden, En als je een bril hebt met titanium montuur kan je beter en sneller lezen dan met een gewone bril. En met een dure PC kan je mooiere boeken schrijven dan met enkel een papier en potlood. En die dure koolstof vishengel vang je grotere vissen dan met een gewone hengel.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fossiel maandag 1 juni 2009 @ 22:10:42 #150
8443 cptmarco
it's captain...
pi_69617565
belangrijk punt is het maken van foto's tijdens mijn vakantie (oude gebouwen, monumenten etc etc)
  maandag 1 juni 2009 @ 23:25:57 #151
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_69620772
quote:
Op maandag 1 juni 2009 22:10 schreef cptmarco het volgende:
belangrijk punt is het maken van foto's tijdens mijn vakantie (oude gebouwen, monumenten etc etc)
Voordeel van een compact is dat je veel meer flexibiliteit hebt -> zoom (van groothoek tot tele), macro etc etc.

Een dSLR kan dat zeker ook, maar vereist investering in lezen etc, en je zult je er dan dus ook in moeten verdiepen.

Maar huis-tuin-en keuken en gebouwen op vakantie kan je echt met iedere compactcamera doen.

Heb je nu eigelijk al een digitale camera? Zo ja, wat mankeert eraan?
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  FOK!fossiel dinsdag 2 juni 2009 @ 12:22:29 #152
8443 cptmarco
it's captain...
pi_69630550
ooit jaren geleden een digitale camera gekocht in de aanbieding bij de aldi... kwaliteit van foto's en mogelijkheden is opzich goed maar niet super. Dus daarom ben ik op zoek naar een goede camera waar ik voorlopig weer mee vooruit kan...

ik heb mij er vanochtend weer even in verdiept en volgens deze site past blijkbar een superzoom (SLR-like) camera het beste bij wat ik wil...

ik denk dus dat ik mij daar maar op moet gaan richten...

[ Bericht 25% gewijzigd door cptmarco op 02-06-2009 12:30:44 ]
pi_69658078
Deze week ga ik de 450D aanschaffen, nu twijfel ik nog over de lens die ik erbij neem.

Dit zijn de opties:

1. EF-S 18-200 IS
2. EF-S 17-85 IS
3. 18-55 IS + 55-250 IS
4. 18-55 IS

Wat is voor de beginner ideaal? Ik zat te denken om de eerste aan te schaffen, heeft dat (buiten gewicht en prijs) nadelen ten opzichte van bijv. 4?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2009 @ 10:33:35 #154
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69658144
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:31 schreef Ruud het volgende:
Deze week ga ik de 450D aanschaffen, nu twijfel ik nog over de lens die ik erbij neem.

Dit zijn de opties:

1. EF-S 18-200 IS
2. EF-S 17-85 IS
3. 18-55 IS + 55-250 IS
4. 18-55 IS

Wat is voor de beginner ideaal? Ik zat te denken om de eerste aan te schaffen, heeft dat (buiten gewicht en prijs) nadelen ten opzichte van bijv. 4?
optie 2 zou ik denken, en dan een 70-300 lens van sigma/tamron/canon erbij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69658165
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:33 schreef Ynske het volgende:

[..]

optie 2 zou ik denken, en dan een 70-300 lens van sigma/tamron/canon erbij
Thanks, kun je die optie 2 ook toelichten?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juni 2009 @ 10:36:02 #156
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69658211
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:34 schreef Ruud het volgende:

[..]

Thanks, kun je die optie 2 ook toelichten?
meeste bereik, volgens mij geen slechte lens
misschien ook eens even slim om je in te lezen in [Centraal] Het grote lenzen/objectieven topic #24
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69658224
Ga ik even doen, dank je
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:56:19 #158
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_69658779
Budget:rond de 250
Formaat: Compact
Doel: vakantie en binnenfoto's familie
Fotograaf: heb er wel oog voor maarwil een makkelijk bedienbare
Huidige camera: 4.0 megapixel ding met 3 x zoom
Bijzonderheden: Zoek iets met ongeveer 8 x zoom, HD-filmen lijk me een leuke feature (heb een hd tv vandaar) en niet al te groot ding.

Ik zie het niet meer met zoveel verschillende dingen. HELP
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_69658878
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:56 schreef Sjabba het volgende:
Budget:rond de 250
Formaat: Compact
Doel: vakantie en binnenfoto's familie
Fotograaf: heb er wel oog voor maarwil een makkelijk bedienbare
Huidige camera: 4.0 megapixel ding met 3 x zoom
Bijzonderheden: Zoek iets met ongeveer 8 x zoom, HD-filmen lijk me een leuke feature (heb een hd tv vandaar) en niet al te groot ding.

Ik zie het niet meer met zoveel verschillende dingen. HELP
Ik heb de Canon IXUS 90 IS, prima camera. Filmen kan (ook time-lapse ), goede kwaliteit, maar geen HD. Ik denk dat dat sowieso niet kan met compact camera's.
  Admin woensdag 3 juni 2009 @ 11:19:53 #160
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_69659468
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:00 schreef Ruud het volgende:

[..]

Ik heb de Canon IXUS 90 IS, prima camera. Filmen kan (ook time-lapse ), goede kwaliteit, maar geen HD. Ik denk dat dat sowieso niet kan met compact camera's.
Alle compact camera's waarmee je in hd kunt filmen tot 300 euro:
http://tinyurl.com/om4pyx
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_69659972
Oh, kan dus toch
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:36:58 #162
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_69659980
Handig linkje!

Dankje!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_69665510
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:31 schreef Ruud het volgende:
Deze week ga ik de 450D aanschaffen, nu twijfel ik nog over de lens die ik erbij neem.

Dit zijn de opties:

1. EF-S 18-200 IS
2. EF-S 17-85 IS
3. 18-55 IS + 55-250 IS
4. 18-55 IS

Wat is voor de beginner ideaal? Ik zat te denken om de eerste aan te schaffen, heeft dat (buiten gewicht en prijs) nadelen ten opzichte van bijv. 4?
Ik ben het met Ynske eens en zou als ik jou was ook voor optie 2 gaan.

Zelf ben ik in het bezit van nummer 3 (ik had eigenlijk nummer 4 besteld, maar heb per ongeluk het pakketje van nummer 3 gekregen) en die 18-55 is op zich een mooie lens om mee te beginnen, maar voor wat meer allround gebruik schiet hij eigenlijk een beetje tekort. Ik zou dus liever de 17-85 hebben gehad denk ik, want voor net dat beetje extra bereik moet ik nu steeds mijn 18-55 en 55-250 al omwisselen.

Met de 17-85 heb je daar natuurlijk een stuk minder last van. Voor het telebereik kun je er dan (wellicht later?) alsnog een telelens bij kopen. De 18-200 zou ik zeker niet kopen in ieder geval.
pi_69699719
Is dit dezelfde aanbieding of zit er verschil in?

http://www.bol.com/nl/p/e(...)006174962/index.html
http://www.mycom.nl/Produ(...)FS%20kit/193383.aspx

[ Bericht 100% gewijzigd door Sj0rs op 04-06-2009 14:01:30 ]
Live out of your imagination, not your history.
pi_69700640
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:40 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik ben het met Ynske eens en zou als ik jou was ook voor optie 2 gaan.
Al besteld
Komt vandaag binnen als het goed is
quote:
Zelf ben ik in het bezit van nummer 3 (ik had eigenlijk nummer 4 besteld, maar heb per ongeluk het pakketje van nummer 3 gekregen)
Vervelend
pi_69701067
quote:
Het enige verschil is de prijs lijkt me.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_69706464
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:08 schreef Ruud het volgende:

[..]

Al besteld
Komt vandaag binnen als het goed is
[..]

Vervelend
Hij is binnen
Fijne lens vooralsnog
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:11:04 #168
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_69715956
Ik twijfel....

Denk aan de Canon Powershot sx200is, Panasonic TZ7 of 6 (filmen is geen vereiste maar een leuke extra) of de Samsung WB500.

Iemand ervaring met de Samsung?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:13:49 #169
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_69748820
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:11 schreef Sjabba het volgende:
Ik twijfel....

Denk aan de Canon Powershot sx200is, Panasonic TZ7 of 6 (filmen is geen vereiste maar een leuke extra) of de Samsung WB500.

Iemand ervaring met de Samsung?
Niemand kent de Samsung? Denk erover om hem morgen te halen nl..
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 5 juni 2009 @ 19:16:45 #170
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69748906
nie gelezen. De Samsung is heel erg goed. Ligt op hetzelfde niveau als de panasonic, alleen is ie ietsje groter, maar das alleen maar positief voor de 24mm lens.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:22:45 #171
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_69751386
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
nie gelezen. De Samsung is heel erg goed. Ligt op hetzelfde niveau als de panasonic, alleen is ie ietsje groter, maar das alleen maar positief voor de 24mm lens.
Dankje, ik kon alleen engelse reviews vinden en die waren ook erg positief.

Ga hem morgen maar halen denk ik.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_69802776
Nou heb ik een half jaar geleden ook al eens op dit subforum rondgekeken, maar uiteindelijk toen nog niet besloten om voor een nieuwe camera te gaan.

Nu, vlak voor de zomervakantie wil ik me dan alsnog een camera gaan halen.
Eisen:
- Broekzakformaat
- Goede kwaliteit foto's, geen profi kwaliteit uiteraard
- Makkelijk te bedienen en aan te sluiten op pc
- Max ¤200-

Wie helpt !

Tnx alvast !
U MAD?
  zondag 7 juni 2009 @ 19:51:03 #173
167923 appelsjap
All the above
pi_69804228
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
Nou heb ik een half jaar geleden ook al eens op dit subforum rondgekeken, maar uiteindelijk toen nog niet besloten om voor een nieuwe camera te gaan.

Nu, vlak voor de zomervakantie wil ik me dan alsnog een camera gaan halen.
Eisen:
- Broekzakformaat
- Goede kwaliteit foto's, geen profi kwaliteit uiteraard
- Makkelijk te bedienen en aan te sluiten op pc
- Max ¤200-

Wie helpt !

Tnx alvast !
Ik zou voor een Canon SX200 IS gaan, echt een super goede goorthoeklens camera met echt mooie fotos. Vergelijkbaar met dSLR. Hij is iets duurder dan je budget maar dan heb je ook meteen een goede en niet eentje waarvan 50% van de fotos onscherp is.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_69810886
Ik ben meer een vakantie-fotograaf en bij speciale gelegenheden. Maar wil eigenlijk niet meer dan 200 uitgeven... beetje zonde.
U MAD?
  zondag 7 juni 2009 @ 22:49:42 #175
19529 Fendy
True Spirit
pi_69811125
Die sx200 is tot nu toe wel elke cent waard. Voor mij dan. 12 x zoom, HD video en zulks. Goed snel en maakt echt mooie foto's. Maar goed. Boven budget is boven budget.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  zondag 7 juni 2009 @ 23:25:37 #176
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69812326
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
Nou heb ik een half jaar geleden ook al eens op dit subforum rondgekeken, maar uiteindelijk toen nog niet besloten om voor een nieuwe camera te gaan.

Nu, vlak voor de zomervakantie wil ik me dan alsnog een camera gaan halen.
Eisen:
- Broekzakformaat
- Goede kwaliteit foto's, geen profi kwaliteit uiteraard
- Makkelijk te bedienen en aan te sluiten op pc
- Max ¤200-

Wie helpt !

Tnx alvast !
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=28067

meer da voldoende.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 7 juni 2009 @ 23:42:31 #177
167923 appelsjap
All the above
pi_69812808
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:43 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben meer een vakantie-fotograaf en bij speciale gelegenheden. Maar wil eigenlijk niet meer dan 200 uitgeven... beetje zonde.
maar ik weet dat je het kunt betalen. Ik heb zelf een aantal jaar geleden een IXUS gekocht voor (240 euro ofzo) en elke dag spijt aangezien de fotos onscherp en dof zijn. Dus je kunt beter iets meer betalen voor de SX200, dat is mijn mening dan

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsjap op 08-06-2009 00:10:17 ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_69812849
Hoe weet je dat zo zeker ( dat van dat betalen )
U MAD?
  maandag 8 juni 2009 @ 00:10:44 #179
167923 appelsjap
All the above
pi_69813693
quote:
Op zondag 7 juni 2009 23:43 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe weet je dat zo zeker ( dat van dat betalen )
Aan je bet gedrag
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 8 juni 2009 @ 00:44:10 #180
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69814425
quote:
Op zondag 7 juni 2009 23:42 schreef appelsjap het volgende:

[..]

maar ik weet dat je het kunt betalen. Ik heb zelf een aantal jaar geleden een IXUS gekocht voor (240 euro ofzo) en elke dag spijt aangezien de fotos onscherp en dof zijn. Dus je kunt beter iets meer betalen voor de SX200, dat is mijn mening dan
dan moet je eerst leren fotograferen. Want die SX200 maakt precies dezelfde foto's als die Ixus op de lengte van de lens na (en waarschijnlijk de grote van de foto)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_69871328
Gisteren mijn 1e digitale spiegelreflexcamera gekocht, dit omdat ik eens verder wilt kijken.
Ik twijfelde tussen de nikon D40 en de sony A200.
De Nikon is natuurlijk een ouder model, maar komt zeer goed naar voren bij de diverse sites.
Uiteindelijk toch voor de DSLR A200K gekozen voor ¤299, een leuke prijs en genoeg uitbreidingsmogelijkheden.
Voor dit model gekozen omdat deze steadyshot heeft, hoewel het natuurlijk beter is als je dit in de lenzen erbij neemt i.p.v. in het toestel.
Tevens heeft deze de reinigingsfunctie voor de spiegels, 2 opties die de D40 toch niet heeft, daarbij opgeteld dat de D40 uitlopend zal zijn.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:58:12 #182
19529 Fendy
True Spirit
pi_69876018
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:44 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

dan moet je eerst leren fotograferen. Want die SX200 maakt precies dezelfde foto's als die Ixus op de lengte van de lens na (en waarschijnlijk de grote van de foto)
Ligt een beetje aan welke ixus je bedoelt. Ik meen dat alleen de 990is dezelfde beeldchip heeft
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:03:43 #183
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69876236
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:43 schreef klipper het volgende:
Voor dit model gekozen omdat deze steadyshot heeft, hoewel het natuurlijk beter is als je dit in de lenzen erbij neemt i.p.v. in het toestel.
Waarom zou dat beter zijn? Het is juist kostenbesparend. En wellicht is het ook makkelijker om goede lenzen te bouwen (ze hoeven immers geen IS/OS/SS in te bouwen en kunnen zich dus volledig concentreren op de optische kwaliteit enzo).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69877659
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom zou dat beter zijn? Het is juist kostenbesparend. En wellicht is het ook makkelijker om goede lenzen te bouwen (ze hoeven immers geen IS/OS/SS in te bouwen en kunnen zich dus volledig concentreren op de optische kwaliteit enzo).
Ja het is inderdaad kostenbesparend, als je de diverse test ziet, lijkt het inderdaad weinig verschil te hebben, het grootste voordeel van beeldstabilisatie in het objectief t.o.v. beeldstabilisatie in de body zit hem dan ook meer in het feit dat het zoekerbeeld met gestabiliseerde objectief ook gestabiliseerd is en wanneer deze in de body zit niet.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:43:24 #185
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69877805
kostenbesparend? In theorie is dat leuk maar ff serieus:
vergelijkbare objectieven:
Sony 24-70 CZ ---1598
Canon 24-70 --- 1089
Nikon 24-70 --- 1469

Canon 70-300 IS --- 434 (70-200 f4 is - 1018)
Nikon 70-300 VR --- 375
Sony 70-300 --- 759

---
hoezo goedkoper? of is sony gewoon duur?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_69878075
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
kostenbesparend? In theorie is dat leuk maar ff serieus:
vergelijkbare objectieven:
Sony 24-70 CZ ---1598
Canon 24-70 --- 1089
Nikon 24-70 --- 1469

Canon 70-300 IS --- 434 (70-200 f4 is - 1018)
Nikon 70-300 VR --- 375
Sony 70-300 --- 759

---
hoezo goedkoper? of is sony gewoon duur?
Je bent natuurlijk niet merk afhankelijk.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:22:30 #187
122677 B.Honderd
Tute Pommes!
pi_69893565
Hi freunde,

Ik ben op zoek naar: Een superzoom of compact camera.
Mijn huidige camera is:Een Nikon F801 + Nikon Speedlight SB-24
Mijn budget: Niet meer dan 350/400 euro.

Ik zoek dus een compact/ praktische superzoom camera voor het fotograferen van alledaagse dingen. Ik neem hem mee op vakantie, maar wil wel terug komen met mooie foto's. Verder zal ik hem incidenteel gebruiken bij verjaardagen (iets donkerder dus), en voor landschappen en voorwerpen. Allround capaciteiten zijn dus vereist.

Iemand suggesties?
Sie mussen auch immer mich haben.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:24:14 #188
167923 appelsjap
All the above
pi_69893621
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:22 schreef B.Honderd het volgende:
Hi freunde,

Ik ben op zoek naar: Een superzoom of compact camera.
Mijn huidige camera is:Een Nikon F801 + Nikon Speedlight SB-24
Mijn budget: Niet meer dan 350/400 euro.

Ik zoek dus een compact/ praktische superzoom camera voor het fotograferen van alledaagse dingen. Ik neem hem mee op vakantie, maar wil wel terug komen met mooie foto's. Verder zal ik hem incidenteel gebruiken bij verjaardagen (iets donkerder dus), en voor landschappen en voorwerpen. Allround capaciteiten zijn dus vereist.

Iemand suggesties?
Canon SX200 IS
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:30:50 #189
122677 B.Honderd
Tute Pommes!
pi_69893845
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:24 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Canon SX200 IS
Wat zou een goed argument daarvoor zijn? Ik heb net op dpreview.com gekeken, en daar kwam de SX10 het best uit de bus, maar ook de Olympus SP590 moet een serieus alternatief zijn.

Een andere mogelijkheid is dat ik nieuwe objectieven koop voor de Nikon, aangezien er nu een 18-70 opzit sinds de jaren 80. Nadeel is dat dit ding nog met rolletjes werkt en dat ze lomp zwaar is.
Sie mussen auch immer mich haben.
pi_69894430
Hallo hallo!

Ook ik ben me aan het oriënteren naar een digitale spiegelreflex camera. Afgelopen weekend had een oom een Sony Alfa 200 mee, en daar dusdanig door geinteresseerd geraakt.
Is dit voor mij als starter ook een leuk toestel?
Wat wil ik fotograferen? Ik zal het ding niet dagelijks mee hebben, maar met speciale gelegenheden, dagjes weg, vakanties etc zal hij zeker mee gaan.

Even wat zoeken op internet levert mij op: inclusief Sony DT 18-70 mm F3.5-5.6-standaardzoomlens verkrijgbaar voor ongeveer ¤320. Leuke prijs lijkt mij. Bron

Maar is dit toestel wel geschikt? Of zijn er andere betere toestellen in deze prijsklasse beschikbaar?

Budget: eigenlijk maximaal ¤350 (inclusief objectief)

Ik hoor graag!
Trots van het Noorden!
pi_69901120
ik heb die Sony eens vergeleken met de NikonD40 op vergelijk.nl, ik weet niet of dat linkje direct lukt, zie hier. 't lijkt me een hele goede koop, die Sony. de Nikon D40 is alleen wat lichter, maar op andere gebieden weer iets minder. (megapixels e.d.).
pi_69901217
Niemand met een goedkoper eenvoudiger model welke goed is ?
U MAD?
pi_69903866
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:04 schreef de_boswachter het volgende:
Niemand met een goedkoper eenvoudiger model welke goed is ?
Goed is relatief, en hangt erg af van wat je er mee wilt. Ik zou in dit geval gaan voor een Panasonic TZ6, kost je 275 online maar dan heb je wel een leuke alleskunner. (er is ook een TZ7 inmiddels, met weer wat meer gadgets etc, maar dan ga je royaal over de 300 heen) Vooral de iets meer dan standaard 3x zoom (10x dacht ik), is leuk voor op vakantie, maar de FS25 is net binnen je budget, en met 5x zoom ook een leuk alternatief.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:29:31 #194
122677 B.Honderd
Tute Pommes!
pi_69908442
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen de Panasonic TZ7 en de Panasonic FZ28, buiten het formaat.
Sie mussen auch immer mich haben.
pi_69909201
de FZ28 heeft meer zoombereik, kan in RAW schieten, betere ISO waarden, en zo nog wat meer technische dingen die vooral voor de wat gevorderde fotograaf belangrijk zijn..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_69912257
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:22 schreef Ruud het volgende:

[..]

Hoewel dat er toch wel erg fraai uitziet...

Vandaag de 450D in de winkel even getest met een 60mm Macro lens (al ga ik eerst maar even de camera leren kennen, lenzen aanschaffen kan altijd nog).
Ziet er inderdaad heel goed uit, veel beter dan ik had verwacht.
Alleen wel een ruk-framerate zo te zien. wat het dan ook gelijk weer een beetje nutteloos maakt.
pi_69929737
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:55 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad heel goed uit, veel beter dan ik had verwacht.
Alleen wel een ruk-framerate zo te zien. wat het dan ook gelijk weer een beetje nutteloos maakt.
Ach het is maar 4 frames minder dan cinema dus voor kijken zonder montage is het best te pruimen.
Meer dan een leuke gadget is het niet want iemand die echt serieus met HD film werkt schaft wel een 3ccd HD videocamera aan.
Ik vind het dan ook niet echt thuishoren op zo'n een camera.
Waar blijven de DSLR's met mp3 player en minimagnetronmaaltijdontdooieenheid.

Het is wel heel aardig om te kunnen filmen met verschillende objectieven.
Die funtionaliteit zie bij filmcamera's pas bij de allerduurste consumer cams (tegen de 10.000 euro).
pi_69929976
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:13 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Goed is relatief, en hangt erg af van wat je er mee wilt. Ik zou in dit geval gaan voor een Panasonic TZ6, kost je 275 online maar dan heb je wel een leuke alleskunner. (er is ook een TZ7 inmiddels, met weer wat meer gadgets etc, maar dan ga je royaal over de 300 heen) Vooral de iets meer dan standaard 3x zoom (10x dacht ik), is leuk voor op vakantie, maar de FS25 is net binnen je budget, en met 5x zoom ook een leuk alternatief.
OK. Tnx. Zal eens research doen.
Heb je nog alternatieven zodat ik een beetje kan vergelijken ?
U MAD?
pi_69930480
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:55 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

OK. Tnx. Zal eens research doen.
Heb je nog alternatieven zodat ik een beetje kan vergelijken ?
Daar hebben ze op DPreview een mooie tool voor, kan je alle soorten en maten naast elkaar vergelijken. Hun "group tests" zijn ook altijd erg uitgebreid (hint, de Panasonic Lumix DMC-ZS1 is bij ons bekend als de DMC-TZ6), misschien zie je daar nog een leuke tussen zitten naast de Panasonics? Je zou trouwens gaan denken dat ze aandelen Panasonic hebben, de LZ8 is ook testwinnaar bij hun, en die is krap 115 euro.

Verder zijn digitale camera's online erg goedkoop bij digitalstreet, en die hebben een goede service etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_69931697
OK dan

Is dit je hobby/beroep trouwens ?
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')