SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Behoorlijk is nog een understatement, en ik kan wel zeggen dat het toen, op welke manier dan ook, onmogelijk was om te dragen. Ik kon mijzelf al niet vooruit krijgen, laat staan met kleintje erbij.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:04 schreef Troel het volgende:
Maneki, jij hebt behoorlijk last gehad van je bekken toch? Heb jij desondanks kunnen dragen?
Ik wil een aantal goede vragen voorleggen voor straks bij de bekkenfysio of het wel mogelijk is om Ruben tegen me aan te snoeren of dat ik dat ook beter niet kan doen.
Ja, maar alleen als hij voor een leuke prijs weg gaat. Er staat nu ook een gold shorty op, een vintage, die gaat denk ik voor veel te veel (voor mij dan) weg.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:06 schreef Floria het volgende:
Ah Cattie de Ebay afschuimertWelke Indio ga je voor? Die gold toch zeker?
Reinhilde is ook lekker bezig met kopûh!
Heb je ook een actiepic? Welke maat heb je en draagt ie lekker?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:19 schreef Reinhilde het volgende:
Even nog terugkomend op de vraag of ik een indio met linnen heb: ja!
En jij nu ook, leuk!
Ik ben dan wel geen maneki maar zal ook nog even mijn ervaring typen;quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:04 schreef Troel het volgende:
Maneki, jij hebt behoorlijk last gehad van je bekken toch? Heb jij desondanks kunnen dragen?
Ik wil een aantal goede vragen voorleggen voor straks bij de bekkenfysio of het wel mogelijk is om Ruben tegen me aan te snoeren of dat ik dat ook beter niet kan doen.
Dat had ik idd ook!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:05 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ik ben dan wel geen maneki maar zal ook nog even mijn ervaring typen;
[knip]
want ik begon het dragen als steun te ervaren; goed ingewikkeld; houding meteen goed rechtop zodat het bekken ook automatisch goed staat; in tegenstelling tot de wandelwagen waarbij ik al snel voorover ging hangen en weer waggelen.
[knip]
Dragen hoeft dus zeker niet slecht te zijn bij bekken problemen al zou je dat wel denken.
Nouja, het gaat er nu om dat ik nu eigenlijk niet mag tillen (of dragen) vanwege die blaasverzakking. Maar als ik Ruben in een doek of in de Yamo gooi, dan til ik hem natuurlijk vaak wel eerst opquote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:05 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ik ben dan wel geen maneki maar zal ook nog even mijn ervaring typen;
Mijn fysio heeft nooit een probleem van het dragen gemaakt; mits ik maar symetrisch draag en naar m'n lichaam luister.
De eerste weken was van dragen absoluut geen sprake; ik kon zelf niet lopen (ja met rollator of met steun of overal aan vast grijpen en voort trekken met kleine schuifeltjes).
Maar ik ben toch al relatief snel gaan dragen; nadat mijn vriend na 3 weken weer te werk ging; dan kon ik Amber mee de trap op en af nemen terwijl ik mezelf aan alle kanten goed vast kon houden; omdat ik nog niet stabiel was.
Toen Amber 8 weken was ben ik begonnen met het echte dragen zo langzaam aan en steeds meer gaan uitbouwen; want ik begon het dragen als steun te ervaren; goed ingewikkeld; houding meteen goed rechtop zodat het bekken ook automatisch goed staat; in tegenstelling tot de wandelwagen waarbij ik al snel voorover ging hangen en weer waggelen.
Ik loop nog steeds bij de fysio om de laatste restjes eruit te slijten; alhoewel de fysio en ik vermoeden dat dat pas gaat gebeuren ls ik stop met borstvoeding (hormonen). Maar dragen is echt een goede steun voor me nog steeds en ik voel me een stuk steviger staan. Ik heb er nog maar weinig last van; alleen van lang zitten en verkeerde houding wordt ik weer helemaal stram/waggelen. Ik ben al dragende hersteld; zeker ook dankzij m'n goede fysio
Dragen hoeft dus zeker niet slecht te zijn bij bekken problemen al zou je dat wel denken.
Hij is ook erg makkelijk te onthoudenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Alle gewicht was fijn verdeeld over de schouderbanden en het torsostuk, en doordat je een deel van de doek over je torso aanspant, voelt het of je er ook wat extra steun aan hebt. Ik vind he echt een héle fijne knoop waarbij ik het niet-tibetaans af kunnen knopen absoluut niet miste.
Ik had net gisteravond dat hele topic 'hiernaast' doorgelezen. Kom ik hier zie ik jouw post!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
zomg! Ik heb vanavond een double hammock gedaan met Zara en dat zat me toch een partij lekker! Ik ben gans verkocht
quote:Op zondag 3 mei 2009 13:57 schreef freecell het volgende:
Hey das met een rekbare doek inderdaad
Kan dat ook met niet-rekkende doeken?
En een Double Hammock filmpje by me.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:40 schreef mrien het volgende:
Freecell
Hier een video van een TBW mama en hier de officiële instructievideo van het Franse merk rekbare doeken.
Ooohhh...schrijf dat nou niet... ik zit net te twijfelen of ik mr X 4.6 moet verkopen....quote:Op zondag 3 mei 2009 13:09 schreef mrien het volgende:
Ik heb de keuze inmiddels redelijk teruggebracht naar een 3tal doeken
Nati Bamboe Turkis
Girasol Mister X (is alleen geloof ik te verkrijgen in 4.20 en dat is me wel te kort)
Girasol Lilia
Nog andere mooie suggesties
Als je hem verkopen wilt, denk je dan aan mijquote:Op zondag 3 mei 2009 18:18 schreef owlet het volgende:
[..]
Ooohhh...schrijf dat nou niet... ik zit net te twijfelen of ik mr X 4.6 moet verkopen....
Ik ook...quote:Op zondag 3 mei 2009 18:18 schreef owlet het volgende:
[..]
Ooohhh...schrijf dat nou niet... ik zit net te twijfelen of ik mr X 4.6 moet verkopen....
Precies zoals in het filmpje van TBW mama.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:19 schreef Noli. het volgende:
[..]
Ik had net gisteravond dat hele topic 'hiernaast' doorgelezen. Kom ik hier zie ik jouw post!
En had je het laatste stuk over of onderdoor? (onderdoor schijnt nóg fijner te zitten)
En nu?quote:Op zondag 3 mei 2009 23:10 schreef Reinhilde het volgende:
oh oh oh.
Ik ben 1 klik verwijdert van een zara natur
hmmmquote:Op maandag 4 mei 2009 08:02 schreef Reinhilde het volgende:
geen oplossing! Mijne steken ook nogal uitmaar ik heb er maar gewoon schijt aan.
Dat kruisen heb ik ook al geprobeerd, dat zat nog wel het beste ondanks dat het ook wel raar voelt. Voorlopig zit voor meer dan prima, maar ik zal er toch meer mee oefenen danquote:Op maandag 4 mei 2009 00:02 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb er zelf wel aan moeten wennen, dragen op mijn rug met Neel. Maar dat was vooral een kwestie van evenwicht vinden en Maja subtiel verschikkenDe banden draag ik dan gekruisd, niet erg flatteus maar het werkt het best. (En hee, het is toch al niet mogelijk om mijn voorgevel te negeren dus wat dat betreft verandert er niks
)
Welterusten allemaal![]()
Ik denk toch dat de kredietcrisis wel een beetje speelt in doekenland, want er komen de laatste tijd meer bijzondere doeken in de verkoop en de prijzen worden lager.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:18 schreef Floria het volgende:
En Cath heb jij 127 euro betaald voor die Indio gold?! Jeetje! Die Wildrose ging weg voor vééél. Kredietcrisis?! Niet echt in doekenland!
Dat is waar. Ik wacht met smart op die mooie bijzondere indio shorty of die katoenen vogels rood of goud!quote:Op maandag 4 mei 2009 12:58 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat de kredietcrisis wel een beetje speelt in doekenland, want er komen de laatste tijd meer bijzondere doeken in de verkoop en de prijzen worden lager.
Als je nagaat dat mensen nu hun Kleinsmekker willen verkopen en daarvoor onder de aankoopsprijs moeten zakken, ipv winst maken zoals een paar maanden geleden nog kon.
Tja, te laat voor mijquote:Op maandag 4 mei 2009 12:59 schreef Reinhilde het volgende:
TE KOOP!
Indio natur met linnen, mt 6.
Sinds zara en pfau pak ik deze niet meer, dus ook deze mag weg!
Graag heb ik er nog 60 euro voor, excl. verzenden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als hoofddoek?quote:Op maandag 4 mei 2009 20:51 schreef Macka66 het volgende:
Jojogirl, een Ellaroo is leuk voor erbij. Maar als hoofddoek zou ik eerder voor een Zara of een Indio met linnen of met hennep kiezen, vanwege de combinatie stevig en makkelijk knoopbaar en zacht.
Ik gebruik mijn korte doeken steeds meer naarmate Thomas groter wordt.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:57 schreef freecell het volgende:
Ok, kan iemand hier me het-het-hét voordeel van een korte doek uitleggen?Ik heb er niet één, maar mis hem ook nog niet bewust
Ah, ok, dank je welquote:Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn korte doeken steeds meer naarmate Thomas groter wordt.
Hij wil nu meer in-en-uit de doek en dat is prettiger met 2,7 m. stof dan met 4.7, bijvoorbeeld in het park ofzo, dan sta ik niet zo met enorme einden doek te zwieren.
Daarnaast is een korte doek makkelijk mee te nemen; hoe vol je tas ook, een shortie past er altijd nog wel bij.
Ik krijg hem steviger geknoopt dan een ringsling en ben er qua knopen ook flexibeler mee dan met een RS.
Maar het is dus puur voor erbij. Met een echte shortie draag ik meestal asymetrisch (heup of een rugknoop over een schouder) en dat houd ik niet zolang vol met m'n dreumes. En met m'n maat 4 doeken kan ik eigenlijk elke knoop wel, mits ik heel strak en heel secuur knoop. Ook handig dus voor de meeneem, maar ik merk dat ik voor zulke gevallen toch sneller een maat 5 of 6 neem.
*dingdong* klantenservice voor Texquote:Op maandag 4 mei 2009 15:59 schreef texelonia het volgende:
Nou het lukt nog niet echt met die lotusblomma... De schuifknoop welmaar het aanspannen...
En ik ben dan net een klein kind, als het niet snel genoeg lukt word ik boos![]()
Een probleem is dat je dan ieder type doek apart moet bespreken. De ene Didymos jacquard is de andere niet bijvoorbeeld. Geen beginnen aan!quote:Op maandag 4 mei 2009 21:07 schreef freecell het volgende:
Eigenlijk mis ik maar 1 ding in de wiki...
Bij elk merk doek een kort verhaaltje met ervaringen of wat voor soort doek het is.
Maar das zeker teveel gevraagd hè?
Ik vind bijvoorbeeld mijn oude Hoppediz, hoewel hij zacht is, knopen als een draak, maar wel heel stevig. En lekker warm als het buiten koud is!
De Medley Rio knoopt véél makkelijker, maar moet je wel wat zorgvuldiger knopen omdat hij anders eerder in mijn schouders snijdt. En hij is veel kleiner op te vouwen!
Ik ben heel benieuwd of anderen net zulke ervaringen hebben...
Goed puntquote:Op maandag 4 mei 2009 22:31 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Een probleem is dat je dan ieder type doek apart moet bespreken. De ene Didymos jacquard is de andere niet bijvoorbeeld. Geen beginnen aan!
En ik vind het ook veel leuker om dit soort eigen ervaringsverhalen in het topic te houden
Kiezen kun je hier makkelijker makenquote:Op maandag 4 mei 2009 22:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Goed punt
Alleen het zou het kiezen makkelijker maken
quote:
Nee hoor, hier nog steeds de eerste geweven doek die ik (kocht én) pak!quote:Op maandag 4 mei 2009 21:18 schreef Reinhilde het volgende:
*peins, peins* een ellaroo is dus meer een doek voor erbij?
Precies. Maar voor iedereen die plezier heeft in het dragen is het denk ik fijn om een stevige doek te hebben die ook gebruikt kan worden als het kind weer een stuk groter en zwaarder is geworden.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 07:18 schreef Jojogirl het volgende:
Ik gok dat Macka dat van die hoofddoek specifiek voor mij bedoelde omdat ik voor Isis een doek met veel steun nodig heb. Die is nl. van zichzelf iets te soepel door het Down-syndroom, vandaar een doek met veel steun.
Dat is absoluut waar.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:15 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Precies. Maar voor iedereen die plezier heeft in het dragen is het denk ik fijn om een stevige doek te hebben die ook gebruikt kan worden als het kind weer een stuk groter en zwaarder is geworden.
Met mijn groot denkraam heeft een shortie geen nut als hoofddoek![]()
Bedankt!quote:Op maandag 4 mei 2009 22:27 schreef Macka66 het volgende:
[..]
*dingdong* klantenservice voor Tex![]()
aanspannend filmpje
avi van 10 MB. Ik was nogvan gisteren, dus waar ik aantrekken zeg bedoel ik aanspannen, maar dat snap je wel
Kijk, nu begrijp ik iets beter waarom je nog steeds zo lyrisch bent over Ellarooquote:Op maandag 4 mei 2009 23:20 schreef lcicle het volgende:
[..]
Nee hoor, hier nog steeds de eerste geweven doek die ik (kocht én) pak!Het ventje wat erin zit weegt 8 kilo nu.
Binana, absoluut! Echt 100 x mooier en fijner dan de rekbare hoppquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:52 schreef Nijna het volgende:
Ik liet gisteren aan lief de Hopp rekbare doek zien, we vonden allebei de lichtblauwe wel erg mooi. Maar ik zit ook nog met de binana in mn hoofd. Weet nog niet welke kleur dan.
Wat denken jullie is doorverkooptechnisch gezien een slimmere aankoop?
Als uk dan uit de rekbare doek is wil ik misschien wel een ssc ofzo erbij. Lief begon niet eens heel hard te protesteren, dus ik denk dat het verzet begint te breken zo langzamerhand, hahaha.
Maar dat vind ik juist ook zo leuk! Ik heb nu ongeveer 100 euro om te besteden dus ik schuim heel internet af op zoek naar iets leuks. En elke dag wisselt mijn voorkeur weer.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:30 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar.
Nou ja, zolang ik twijfel bestel ik maar even helemaal niets!
Hogere wiskunde lijkt het wel, besluiten welke mooie doek erbij komt
Van 2.6 meter bijvoorbeeld!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:18 schreef owlet het volgende:
Primula is echt prachtig![]()
Ik denk inderdaad dat 3.2 de juiste maat voor een ruck voor jou is, Davinia. Je zou het met een lange maat 2 ook moeten redden maar dan moet je niet de pecht hebben dat je een heel korte 2 treft.
Ik heb dezelfde Giraso als korte doek maar vind hem eigenlijk alleen geschikt als no sew ringslingquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:00 schreef freecell het volgende:
Knopen jullie de Ruck dan voor of achter? Met een korte doek...
Owlet: kan jij ook niet zoveel met de slingBalen zeg! Ik vond het zo'n mooie toffe doek, maar ik gebruikte hem echt bijna niet!
Kan je er geen korte doek van maken?
bij voorkeur tibetaans maar dat redt ik niet met een maat 2 dus dan knoop ik bij voorkeur voor af. En als dat ook niet lukt dan knoop ik onder de billen maar da's meer op de momenten dat ik ronja snel voor even vast wil zetten, bijvoorbeeld bij het instappen in de trein.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:00 schreef freecell het volgende:
Knopen jullie de Ruck dan voor of achter? Met een korte doek...
oh nee, zo bedoelde ik het niet! Ik kan heel veel (nou ja, voor zover je met een ringsling veel kanquote:Owlet: kan jij ook niet zoveel met de slingBalen zeg! Ik vond het zo'n mooie toffe doek, maar ik gebruikte hem echt bijna niet!
Kan je er geen korte doek van maken?
quote:
ik heb een bb slen green paprika. had je afgelopen zondag ff moeten voelenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:19 schreef Reinhilde het volgende:
Davinia, tobi vind ik mooi, maar niet WOW! zoals de chococabana. Daarvoor vind ik de kleurstelling iets te licht. Indio ultramarin vind ik erg mooi, maar goeiemorgen, 109,95 voor een mt6!ik wacht wel tot die ooit een keer in de sonderpreise staat
.
BBslen ken ik alleen van naam, geen idee hoe dik/dun/grippy die zijn.
Ik vind zara ocean ook een prachtige knalkleur. En die nieuwe zara niike lonkt ook.Maar chocco ook.
En om nou alleen maar zara's te hebben is ook weer zoiets.
Ik had aangevinkt dat -ie niet op externe sites mocht, daarom deed ie het hier niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:10 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ik heb een bb slen green paprika. had je afgelopen zondag ff moeten voelen
jammer dat de kleurenje niet bevallen.
webkim, ik kan dat filmpje zo niet openen.
staat-ie op youtube? met welke titel?
En Hoppediz Das Leichte Dublin dan? Handig voor als Cairo in de was zitquote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:47 schreef Reinhilde het volgende:
BBslen is een fijne doek dus?
Waves is ook mooi idd Kim. En over zelf verven zat ik ook al te denken, mn shorty is zo goed gelukt en heeft ook wel de kleuren die ik zoek. Maar hij is te short.
Als ik zou móeten vergelijken zou ik de vergelijking maken met een strepenStorch qua draagkracht: dat zit wel snor dus. Ze worden erg snel zacht en ze zijn aan de dikke kant. Niet zo dik als sommige Hopps, maar wel dikker dan Storchs en Didys. Maar ik ben erg erg erg verguld met mijn Neobulle.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:54 schreef freecell het volgende:
Neobulle ken ik helemaal niet?
Wat voor doeken zijn dat? Ervaring iemand?
geruild met iemand op thebabywearerquote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:23 schreef cattie het volgende:
Tearsong, waar heb je deze doek eigenlijk gekocht?
Ik heb 2 neobulle-doeken, Simon (goede keus, Reinhilde!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:54 schreef freecell het volgende:
Neobulle ken ik helemaal niet?
Wat voor doeken zijn dat? Ervaring iemand?
ha! dat zegt echt heulemaal niets. M. en ik hebben allebei donkere ogen en donker haar. Behold onze dochters:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:21 schreef oeke het volgende:
![]()
Maar als ik me goed herinner van biologielessen is het zeer waarschijnlijk dat de onze net zulke bruine kijkers krijgt als Thomas![]()
Maar dat zie je dus pas na een paar maanden....![]()
Maar ook niet onmogelijk. Een neef van mij heeft bruine ogen terwijl zijn beide ouders blauwe ogen hebben.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:27 schreef Jojogirl het volgende:
Ach er zitten vast blauwogen in de familie en dan is het helemaal niet gek dat 2 bruinogige ouders kinderen krijgen met blauwe ogen. Andersom (dus ouders blauw en kindjes bruin) is veel onwaarschijnlijker.
Ja idd, dat was mij ook al opgevallen!quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:35 schreef owlet het volgende:
Ik durf te wedden dat er binnen no-time een aubergine in de verkoophoek op het andere forum staat. Er is daar iemand die echt élke roze of paarse doek koopt die uit komt en ze stuk voor stuk na een paar weken max. weer nieuw in de doos doorverkoopt
Op jouw foto lijken de buitenste banen veel roze/roder/paarser..quote:
Hmmmmmm....quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:29 schreef owlet het volgende:
Jojo, bij lilababy kan je nu aangeven welke zara je zou willen hebben en dat bestelt zij ze in het groot in. Dat zijn ze er ook pas begin juni, maar dan heb je niet het risico dat je extra belasting hoeft te betalen
aarrgh.... hij is toch wel erg mooi zeg, lekker zomers. Als hij niet snel verkoopt ben ik ook niet heel verdrietig geloof ikquote:Op woensdag 6 mei 2009 10:11 schreef Macka66 het volgende:
Didymos kan niet fotograferen, dat weten we toch!
Martinfoto bij zonnig daglicht van een Flickr pagina
[ afbeelding ]
[/sub]
quote:en de grap van de toverballen, owlet?![]()
m'n zara forest. Ook mooi, maar ik gebruik hem gewoon te weinig omdat ik bijna geen groen draag. Binnenkort komt er nog wel een nieuwe zara hier in huisquote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:48 schreef Floria het volgende:
Oeh mooi tearsong! En welke doek heb je daarvoor geruild/ (nee we zijn geen aagjes ;-) !)
Het is wat offtopic, maare, het schijnt dat als je baby een jaar is, dat dan de oogkleur definitief is. Tot die tijd kan de kleur nog veranderen. Vaak begint de verandering pas na een halfjaar, dus dan zou je het eerste halfjaar doeken kunnen kopen die bij blauw/grijze ogen passenquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:59 schreef oeke het volgende:
Leuk al die verschillende oogkleuren! Dan staat ons hier misschien ook nog een leuke verrassing te wachten!![]()
En dat verschil van foto's van Didymos is echt enorm![]()
In het 'echt' vind ik Martin veel mooier!
Raar zeg...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
Met lege Didymos dozen waarschijnlijkquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:09 schreef Jojogirl het volgende:
Davinia:
[ afbeelding ]
Vooral de tekst erbij ("Cupboard one") intrigeert me: heeft ze zo nog een hele kast vol?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |