abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2009 @ 00:04:05 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68578071
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 44 (Wiki in werking!)

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 00:04:32 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68578082
Ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig wat je dan doet met die tennisballen?
pi_68578553
Even nog terugkomend op de vraag of ik een indio met linnen heb: ja!
En jij nu ook, leuk!
pi_68578665
tennisballen stop je bij je doek in de droger, dat slaat je doek lekker floppy
Saartje
pi_68583364
Ticootje: ringsling (zelfgemaakt) / Storchenwiege Vicky 4.6 / Girasol Lampo 4.6(te koop) / Didymos ellipsen groen/klaver blauw 3.7 / Kleinsmekker Marie / Didymos La Leche Liga jeansblauw 2.7 / Medley satin dark blue

even testen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68583637
Wat gaan de draagdroektopics toch snel . Ik begin wel weer zin te krijgen om te dragen. Het wil alleen niet zo goed momenteel, heb even genoeg aan mn eigen gewicht om mee te sjouwen...

Gister geprobeerd lief te overtuigen van de noodzaak van nog een doek, maar nog niet succesvol... het moederdagargument was hij helemaal niet gevoelig voor...
Fake it till you make it...
pi_68583710
Volgens mij doen wij hier niet aan moederdag En een doek kan ik dan sowieso vergeten.
Maar ik ben wel blij met de Rio-ruil
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:14:42 #8
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68583753
Ik koop gewoon een nieuwe doek als ik dat wil, vraag ik niet eerst toestemming voor hoor Doet hij andersom ook niet bij alles wat ie koopt

En wat betreft moedersag, micha laat mij dat weekend helemaal alleen met 2 kinderen, en ben dan ook bijna jarig wat ik normaal gesproken ook op moederdag 'vier', dus zo nodig buit ik dat helemaal uit
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68584014
Wat Tex zegt. Als ik nieuwe schoenen nodig heb koop ik die ook gewoon. Het is toch mijn geld?
Saartje
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:45:16 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68584051
ik koop ook gewoon hoor. Maar mijn stash zit nu wel op zn max. Dus als ik er iets bij wil, dan verkoop ik een doek.
pi_68584103
Nou precies. Gewoon kopen .
Ik krijg nog symphuo en palermo binnen, en ik wil ook nog graag een Chococabana, en Neobulle Lola, en nog minstens 2 indio's.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:51:42 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_68584121
Jij bent ook lekker bezig Reinhilde!

Ik ben aan het onderhandelen over een didymos rode vogels katoen shortie. En ik aas op een indio op ebay en als dat niet lukt, wordt het waarschijnlijk de primula!
pi_68584221
Die doek die komt er wel, als het aan mij ligt... liefst in goed overleg, maar anders maar niet... .
Ik probeer het vast even in de week te leggen, hahaha.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:04:29 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_68584289
Maneki, jij hebt behoorlijk last gehad van je bekken toch? Heb jij desondanks kunnen dragen?

Ik wil een aantal goede vragen voorleggen voor straks bij de bekkenfysio of het wel mogelijk is om Ruben tegen me aan te snoeren of dat ik dat ook beter niet kan doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:06:27 #15
186094 Floria
Ghost of shark
pi_68584322
Ah Cattie de Ebay afschuimert Welke Indio ga je voor? Die gold toch zeker?

Reinhilde is ook lekker bezig met kopûh!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:10:27 #16
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68584371
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:04 schreef Troel het volgende:
Maneki, jij hebt behoorlijk last gehad van je bekken toch? Heb jij desondanks kunnen dragen?

Ik wil een aantal goede vragen voorleggen voor straks bij de bekkenfysio of het wel mogelijk is om Ruben tegen me aan te snoeren of dat ik dat ook beter niet kan doen.
Behoorlijk is nog een understatement, en ik kan wel zeggen dat het toen, op welke manier dan ook, onmogelijk was om te dragen. Ik kon mijzelf al niet vooruit krijgen, laat staan met kleintje erbij.
Na de geboorte van Bep was ik nog steeds instabiel, en na een week van m`n krukken af. Vanaf toen heb ik eigenlijk gewoon kunnen dragen, mits goed symmetrisch
Saartje
pi_68584384
Ik heb deze maand nog helemaal geen draagdoek gekocht!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:13:50 #18
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68584424
In in mei ook nog niet
Maar ik ben klaar met kopen. Vanaf nu alleen nog lenen en/of ruilen
Saartje
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:22:47 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_68584547
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:06 schreef Floria het volgende:
Ah Cattie de Ebay afschuimert Welke Indio ga je voor? Die gold toch zeker?

Reinhilde is ook lekker bezig met kopûh!
Ja, maar alleen als hij voor een leuke prijs weg gaat. Er staat nu ook een gold shorty op, een vintage, die gaat denk ik voor veel te veel (voor mij dan) weg.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:20:53 #20
1762 YPPY
Yppiaans
pi_68585849
Wij hebben allebei 'zakgeld' dat we gewoon uit kunnen geven. Is erg handig, want hij koopt graag nutteloos computerspul en ik altijd nuttige kleren. Een doek zou dus niet overleg gaan. Maar aangezien ik al een supergoedepeuterdoek heb die multiflexibel inzetbaar is, komt er geen meer bij. Of een doek voor Anna, voor d'r pop.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_68586073
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 00:19 schreef Reinhilde het volgende:
Even nog terugkomend op de vraag of ik een indio met linnen heb: ja!
En jij nu ook, leuk!
Heb je ook een actiepic? Welke maat heb je en draagt ie lekker?
Ik kan niet wachten totdat de verkoper gaat reageren, want de juiste verzendmanier staat er nog niet bij dus kan nog niet betalen.
pi_68586898
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:04 schreef Troel het volgende:

Ik ben dan wel geen maneki maar zal ook nog even mijn ervaring typen;

Mijn fysio heeft nooit een probleem van het dragen gemaakt; mits ik maar symetrisch draag en naar m'n lichaam luister.
De eerste weken was van dragen absoluut geen sprake; ik kon zelf niet lopen (ja met rollator of met steun of overal aan vast grijpen en voort trekken met kleine schuifeltjes).
Maar ik ben toch al relatief snel gaan dragen; nadat mijn vriend na 3 weken weer te werk ging; dan kon ik Amber mee de trap op en af nemen terwijl ik mezelf aan alle kanten goed vast kon houden; omdat ik nog niet stabiel was.
Toen Amber 8 weken was ben ik begonnen met het echte dragen zo langzaam aan en steeds meer gaan uitbouwen; want ik begon het dragen als steun te ervaren; goed ingewikkeld; houding meteen goed rechtop zodat het bekken ook automatisch goed staat; in tegenstelling tot de wandelwagen waarbij ik al snel voorover ging hangen en weer waggelen.
Ik loop nog steeds bij de fysio om de laatste restjes eruit te slijten; alhoewel de fysio en ik vermoeden dat dat pas gaat gebeuren ls ik stop met borstvoeding (hormonen). Maar dragen is echt een goede steun voor me nog steeds en ik voel me een stuk steviger staan. Ik heb er nog maar weinig last van; alleen van lang zitten en verkeerde houding wordt ik weer helemaal stram/waggelen. Ik ben al dragende hersteld; zeker ook dankzij m'n goede fysio

Dragen hoeft dus zeker niet slecht te zijn bij bekken problemen al zou je dat wel denken.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68587198
Ik merk dat ik bij lange stukken lopen ook nog wel last heb van mijn bekken. Met koninginnedag heb ik Lotte in de doek gedragen tijdens het lopen en 's middags nog een keer in de doek naar de dierentuin (uurtje). Toen we thuis waren was ik helemaal kapot en had ik ook best last van m'n bekken, maar de volgende dag was het helemaal over! Normaal heb ik er dan langer last van, ik heb er dus zeker veel profijt van gehad!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:42:05 #24
105850 Fuente
mamamuts
pi_68588834
Nou dat had ik dus ook op Koninginnedag. Ik heb Merel daar de hele tijd gedragen en ineens schoot het in m'n schaambot/ bekken. Echt helemaal geen last meer van gehad na de bevalling, maar ik voel het nu nog.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:00:14 #25
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68589129
* Fluffymail ! *
Ik had via een vriendin een Medley Satin besteld en nou kwam ze die dus net brengen..
Als eerste echte kraamkado'tje!

Nu zit er dus een Medley Satin Violet 4.6 in de wasmachine en is er hopelijk snel een Hopp Florenz 4.6 onderweg..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:07:27 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68589315
Leuk, Noli!
Medley satin lijkt me een erg fijne doek voor een kleintje. ik heb een donkerblauwe gehad, maar die was niet fijn voor eli's (toen nog) 11 à 12 kg.

Ik heb net voor het eerst eli goed op mijn heup gehad!
denk, toch ff oefenen met variaties voor morgen (beginnersmeet)
met schuifknoop!
de knoop zat wel superlaag, en eli had iets hoger gemoeten, maar voor een eerste keer vond ik het zeer acceptabel
kzal vanavond ff fotootje uploaden.
kunnen jullie lachen
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:11:12 #27
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68589390
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:05 schreef Llewella het volgende:

[..]

[knip]
want ik begon het dragen als steun te ervaren; goed ingewikkeld; houding meteen goed rechtop zodat het bekken ook automatisch goed staat; in tegenstelling tot de wandelwagen waarbij ik al snel voorover ging hangen en weer waggelen.
[knip]

Dragen hoeft dus zeker niet slecht te zijn bij bekken problemen al zou je dat wel denken.
Dat had ik idd ook!
En vooral met het rugdragen ben ik weer veel beter gaan lopen dan dat ik deed omdat ik als ik rugdraag automatisch in de 'goede stand' gedwongen word. Ik kon vaak ook langer de stad in met Hanne op mijn rug dan dat ik gewoon door de stad liep.
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:46:42 #28
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68590170
Grrrrr.... Net een hele post getikt, invoeren.. *poef* weg!
Nog een keer dan..

Oh ja, Davinia vroeg ook nog of ik foto's ad van het babystapelen..
Helaas niet..

Ik weet dat de pappa en mamma de kinderen liever niet te veel online willen hebben. Nou zou dat ook aardig onherkenbaar kunnen maar dan is er nog het probleem dat ik mezelf de laatste tijd niet fatsoenlijk meer op de foto kan krijgen. En de pappa en manlief waren veel te druk in de keuken ons aanrecht te reanimeren.

* Noli. even voor de wasmachine gaat zitten..
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 14:47:29 #29
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68590191
Nog even over niet dragen bij bekkenklachten: niemand zegt dat je niet mag dragen als je zit
Dus als je dragen niet meer kunt gebruiken als vervoersmiddel dan kun je het nog wel zittend blijven doen om de sociaal-emotionele ontwikkeling en de band met je kind te stimuleren. Wel een stevige doek of drager gebruiken en het kind zo dicht mogelijk tegen je aanbinden!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:33:30 #30
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_68594227
Ik werd net door een mevrouw aangesproken.
"Is dat een eh... een eh.... een...."
wij: .
"Is dat *wijst* een Mai eh Mei tai?"
wij: Ja, dat klopt!
"En zit dat nou lekker?"
wij: Zit ontzettend lekker! .
"Okee, dankjewel!"

wij: . . .

Ik ben nog steeds nieuwsgierig wat ze eigenlijk echt wilde vragen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_68598319
Ohw, bij de ikea zo'n leuk stofje voor een MT of onbag gezien! vriendlief was al doorgelopen; dus maar laten liggen; maar volgende keer gaat ie mee! Heb er nu al 2 keer tijdens het voeden in het restaurant naar zitten staren van ohw wat leuk stofje (gebruikt als gordijnpaneel), en zag dat ze het gewoon verkochten voor 3,99 p/m.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:38:01 #32
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68603289
zomg! Ik heb vanavond een double hammock gedaan met Zara en dat zat me toch een partij lekker! Ik ben gans verkocht
Saartje
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 21:50:25 #33
141844 Macka66
pi_68603879
Waarom zat 'ie precies zo lekker Maneki?
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:54:35 #34
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68604045
Alle gewicht was fijn verdeeld over de schouderbanden en het torsostuk, en doordat je een deel van de doek over je torso aanspant, voelt het of je er ook wat extra steun aan hebt. Ik vind he echt een héle fijne knoop waarbij ik het niet-tibetaans af kunnen knopen absoluut niet miste.
Saartje
pi_68604532
Nu ben ik erg benieuwd zeg!
Kan je 't morgen laten zien?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:11:26 #36
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68604600
Ik denk dat dat wel gaat lukken
Saartje
pi_68604931
top!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:50:38 #38
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68605935
Hmm de website van didymos is één van de 12 door mij meest bezochte websites
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68606062
hehehehe bij mij ook
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:58:27 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_68606177
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:05 schreef Llewella het volgende:

[..]

Mijn fysio heeft nooit een probleem van het dragen gemaakt; mits ik maar symetrisch draag en naar m'n lichaam luister.
De eerste weken was van dragen absoluut geen sprake; ik kon zelf niet lopen (ja met rollator of met steun of overal aan vast grijpen en voort trekken met kleine schuifeltjes).
Maar ik ben toch al relatief snel gaan dragen; nadat mijn vriend na 3 weken weer te werk ging; dan kon ik Amber mee de trap op en af nemen terwijl ik mezelf aan alle kanten goed vast kon houden; omdat ik nog niet stabiel was.
Toen Amber 8 weken was ben ik begonnen met het echte dragen zo langzaam aan en steeds meer gaan uitbouwen; want ik begon het dragen als steun te ervaren; goed ingewikkeld; houding meteen goed rechtop zodat het bekken ook automatisch goed staat; in tegenstelling tot de wandelwagen waarbij ik al snel voorover ging hangen en weer waggelen.
Ik loop nog steeds bij de fysio om de laatste restjes eruit te slijten; alhoewel de fysio en ik vermoeden dat dat pas gaat gebeuren ls ik stop met borstvoeding (hormonen). Maar dragen is echt een goede steun voor me nog steeds en ik voel me een stuk steviger staan. Ik heb er nog maar weinig last van; alleen van lang zitten en verkeerde houding wordt ik weer helemaal stram/waggelen. Ik ben al dragende hersteld; zeker ook dankzij m'n goede fysio

Nouja, het gaat er nu om dat ik nu eigenlijk niet mag tillen (of dragen) vanwege die blaasverzakking. Maar als ik Ruben in een doek of in de Yamo gooi, dan til ik hem natuurlijk vaak wel eerst op
Maar dan kan ik waarschijnlijk dat gewoon overleggen (en daar zijn ook wel dingen op te vinden) en dan is het gewoon zorg om aan te geven hoe ik hem wil dragen zodat de fysi kan zien wat en hoe (mocht ze zelf het dragen niet goed kennen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 23:52:39 #41
141844 Macka66
pi_68607767
Vervelend Troel, en je zult inderdaad inventief moeten worden. Misschien kun je Ruben in een doek of drager doen terwijl jij zelf in een stoel zit. Of nog beter hem eerst op een tafel zetten, dan doek of drager om en dan Ruben er in. Of doek op tafel met Ruben er op en dan naar je toe trekken en omknopen.
  † In Memoriam † zondag 3 mei 2009 @ 00:09:30 #42
141844 Macka66
pi_68608220
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Alle gewicht was fijn verdeeld over de schouderbanden en het torsostuk, en doordat je een deel van de doek over je torso aanspant, voelt het of je er ook wat extra steun aan hebt. Ik vind he echt een héle fijne knoop waarbij ik het niet-tibetaans af kunnen knopen absoluut niet miste.
Hij is ook erg makkelijk te onthouden
Tip voor Troel: Sommige vrouwen met instabiel bekken vinden torsodragen fijn, en dit lijkt behoorlijk op torsodragen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Macka66 op 03-05-2009 00:15:06 ]
  zondag 3 mei 2009 @ 08:01:55 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_68611182
Een groot voordeel van dit alles: Bert begint het dragen steeds meer te waarderen De afgelopen dagen heeft hij al een keer of drie Ruben in de Yamo gehezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68611450
Dat is ook fijn Troel.
Hopelijk kan de fysio je helpen om manieren te vinden zodat je wel lekker door kan dragen als het goed voelt!
  zondag 3 mei 2009 @ 11:19:45 #45
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68613138
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
zomg! Ik heb vanavond een double hammock gedaan met Zara en dat zat me toch een partij lekker! Ik ben gans verkocht
Ik had net gisteravond dat hele topic 'hiernaast' doorgelezen. Kom ik hier zie ik jouw post!

En had je het laatste stuk over of onderdoor? (onderdoor schijnt nóg fijner te zitten)
Maxi, Midi & Mini
pi_68615833
Ik heb de keuze inmiddels redelijk teruggebracht naar een 3tal doeken
Nati Bamboe Turkis
Girasol Mister X (is alleen geloof ik te verkrijgen in 4.20 en dat is me wel te kort)
Girasol Lilia

Nog andere mooie suggesties
  zondag 3 mei 2009 @ 13:18:14 #47
105850 Fuente
mamamuts
pi_68616062
Ik zou de Lilia doen Die heb ik ook, en 't is prachtig!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68616416
Die double hammock, is daar een filmpje/plaatje/linkje oid van?
pi_68616725
Freecell

Hier een video van een TBW mama en hier de officiële instructievideo van het Franse merk rekbare doeken.
pi_68617321
Hey das met een rekbare doek inderdaad
Kan dat ook met niet-rekkende doeken?
  zondag 3 mei 2009 @ 14:12:48 #51
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68617778
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:57 schreef freecell het volgende:
Hey das met een rekbare doek inderdaad
Kan dat ook met niet-rekkende doeken?
Maxi, Midi & Mini
pi_68619021
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:40 schreef mrien het volgende:
Freecell

Hier een video van een TBW mama en hier de officiële instructievideo van het Franse merk rekbare doeken.
En een Double Hammock filmpje by me.

Hardloper.
IG @webkim
  zondag 3 mei 2009 @ 14:53:43 #53
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68619127
Heb je die nou net gemaakt Webkim?
Ik meende me namelijk te herinneren dat jij de double hammock hier al eens gepost had.. Mét filmpje, maar die kon ik dus nergens meer terug vinden..

Heerlijk die verweekte hersenen..
Maxi, Midi & Mini
pi_68619395
Tof filmpje! Dank je webkim Ik ga het testen straks
pi_68622890

Test 2-3-4
Volgende keer mag hij nog wel wat strakker zie ik.
En ik krijg er rolletjes mee

Maar het zit wel heel comfortabel
pi_68625923
Te koop/ruil: mijn girasol #27, 5.2 meter lang.

Het is een hele fijne, zachte doek, maar te lang voor mij. Ik pak 'm nooit meer, dus hij mag gaan!
Graag heb ik er nog 65 euro voor, excl. verzendkosten.
pi_68627004
Doek is al verkocht!

Nu mag ik een nieuwe uitzoeken!
pi_68628010
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:09 schreef mrien het volgende:
Ik heb de keuze inmiddels redelijk teruggebracht naar een 3tal doeken
Nati Bamboe Turkis
Girasol Mister X (is alleen geloof ik te verkrijgen in 4.20 en dat is me wel te kort)
Girasol Lilia

Nog andere mooie suggesties
Ooohhh...schrijf dat nou niet... ik zit net te twijfelen of ik mr X 4.6 moet verkopen....
pi_68628066
Dat is snel Reinhilde!

Double hammock is fijn, hij is op de meeting vandaag uitvoering door verschillende mensen getest
pi_68628165
Leuk Reinhilde weet je al wat het gaat worden?

Lieuwes papa loopt nu met hem rond in de Manduca. Ook wel eens lekker om toe te kijken hoe je kind gedragen wordt!
pi_68628176
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:18 schreef owlet het volgende:

[..]

Ooohhh...schrijf dat nou niet... ik zit net te twijfelen of ik mr X 4.6 moet verkopen....
Als je hem verkopen wilt, denk je dan aan mij Dan denk ik er ook even verder over
pi_68628388
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:18 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik ook...
Hardloper.
IG @webkim
pi_68628630
Ik denk niet dat ik het kan. Het was echt Avalons babydoek en zolang ik niet in geldnood zit of heel graag een andere doek wil laat ik hem nog maar even liggen.
pi_68628713
Groot gelijk Owlet!

Dan geldt bovenstaande voor Webkim
Alhoewel ik ook echt wel twijfel over Lilia
Mja..is 2 girasol's hebben wel zo handig..

Mojito is overigens sinds die in de was geweest is nog vreselijk stijf, hij ligt nu op de bank/stoel als zachtmaak object..
pi_68629095
Foutje
pi_68629912
Jore, ik weet het nog niet!

Ik twijfel tussen een Ellaroo (weet ook nog niet welke) en nog een indio

Llewella, jouw indio Viola, is die dik? Of lekker dun?
  zondag 3 mei 2009 @ 19:41:54 #67
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68630795
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:19 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ik had net gisteravond dat hele topic 'hiernaast' doorgelezen. Kom ik hier zie ik jouw post!

En had je het laatste stuk over of onderdoor? (onderdoor schijnt nóg fijner te zitten)
Precies zoals in het filmpje van TBW mama.
Echt een aanrader
Saartje
  zondag 3 mei 2009 @ 21:13:45 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68634304
Hmmm, misschien moet ik me ook maar eens gaan aanmelden bij "de buren"
zit ik helemaal te lang achter de compu

stel, ik wil nog een lange doek en een korte doek (heupdragen):
ik wil sowieso een didy tobi (gewoon streepjes) en ik ben een zwak aan het ontwikkelen voor indio's.
welke variant zouden jullie als korte doek doen en welke als lange? en waarom?

en wie van jullie maakt er lekker zittende MT's? Waarom zijn die bovenste banden daarvan ook zo lang?
kheb vandaag KS Neel geprobeerd
  zondag 3 mei 2009 @ 21:22:16 #69
186094 Floria
Ghost of shark
pi_68634695
Reinhilde, mijn viola is dun imho. Slingomama beschrijft hem ook als zomerdoek.

Davinia, ik zou een lange Indio nemen omdat Indio's zo heerlijk knuffelig zijn en ik ook lange Indio's heb en korte streep shorty (didy Eva)
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  zondag 3 mei 2009 @ 21:25:46 #70
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68634879
De bovenste banden zijn lang zodat je kunt wrappen, die van mij zijn extra lang. Dat geeft wat extra steun maar is niet altijd even handig ( in het bos bijvoorbeeld).

ik hoop eerdaags voor mijzelf een MT of scandi te kunnen maken, als die af is kunnen we wel een keer afspreken om te kijken of ik er een voor jou kan maken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_68639075
oh oh oh.

Ik ben 1 klik verwijdert van een zara natur
  † In Memoriam † zondag 3 mei 2009 @ 23:26:08 #72
141844 Macka66
pi_68639688
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:10 schreef Reinhilde het volgende:
oh oh oh.

Ik ben 1 klik verwijdert van een zara natur
En nu?
en wat wil je dat we roepen?
  zondag 3 mei 2009 @ 23:26:50 #73
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68639713
Klik nou maar, je weet dat je het wilt
Saartje
  † In Memoriam † zondag 3 mei 2009 @ 23:29:42 #74
141844 Macka66
pi_68639844
Klik nou maar niet, er komen bij Ellevill doeken met zijde aan!
maar als dit je niks doet dan moet je maar klikken
  zondag 3 mei 2009 @ 23:33:35 #75
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68640003
Ik heb nog niets met zijde Shame on me!
Saartje
  † In Memoriam † zondag 3 mei 2009 @ 23:44:40 #76
141844 Macka66
pi_68640434
Heb je al wel een trouwdoek?
(Misschien een goed excuus voor een shortie met zijde )
  zondag 3 mei 2009 @ 23:47:46 #77
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68640568
Nee heb ik nog niet. Shortie met zijde vind ik een strak plan!
Saartje
  zondag 3 mei 2009 @ 23:49:08 #78
14746 k_i_m
pi_68640604
Macka, heb jij ook dat Neel lekkerder van voor dan van achter zit? Ik heb wat ruzie met die brede banden als ik mijn mei tai op mijn rug knoop, of is dat gewoon nieuwigheid?
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 00:02:07 #79
141844 Macka66
pi_68641106
Ik heb er zelf wel aan moeten wennen, dragen op mijn rug met Neel. Maar dat was vooral een kwestie van evenwicht vinden en Maja subtiel verschikken De banden draag ik dan gekruisd, niet erg flatteus maar het werkt het best. (En hee, het is toch al niet mogelijk om mijn voorgevel te negeren dus wat dat betreft verandert er niks )

Welterusten allemaal
pi_68644902
Tja, weet ik ook niet wat ik wil dat jullie nu zeggen!
Ik moest vooral even mn hart luchten.

Ik heb nog niet geklikt trouwens!
Ik heb (nog) niks met zijde, dus dat er zijden Ellevils aankomen doet me niet zo veel eigenlijk.

Misschien heb ik het wel helemaal mis, maar zijde lijkt me helemaal niet zo draagkrachtig, en lastig te knopen (heel glad enzo).
pi_68644928
Dat vind ik trouwens wel een issue! Ik werk nooit af met een tibetaan, want dan steken mijn borsten echt héél stom uit Of ze zitten er onder en dat voelt beroerd. Hoe dan ook, ze zitten in de weg.
Iemand oplossing?
pi_68645006
geen oplossing! Mijne steken ook nogal uit maar ik heb er maar gewoon schijt aan.
pi_68645036
quote:
Op maandag 4 mei 2009 08:02 schreef Reinhilde het volgende:
geen oplossing! Mijne steken ook nogal uit maar ik heb er maar gewoon schijt aan.
hmmm
  maandag 4 mei 2009 @ 08:22:20 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68645162
freecell, dat is ook de reden dat ik eigenlijk niet op die manier afknoop. Of ik doe de banden echt over mijn borsten. Ik vind bij een rucksack tibetaans afknopen wel erg fijn zitten.
pi_68645208
Daarom vind ik die mnier van gisteren ook wel fijn
Want van afzakkende banden heb ik nooit last bij de Rucksack. Alleen het gewicht verdeeld lekkerder met tibetaans afknopen.
pi_68645243
Ik vind Tibetaans afknopen echt heerlijk, zonder zit een rucksack bij mij echt niet zo fijn.

Maar de double hammock is dan wel echt wat voor jou .
  maandag 4 mei 2009 @ 09:28:34 #87
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68646049
Freceell, je kan wel de stof over je borsten uitspreiden.
Dat strijkt de boel ook weer glad
pi_68647255
Ook lekker: double hammock knopen tot het punt dat je de twee banden over je schouders naar voren hebt en dan inplaats van over je schouders onder je oksels door naar voren, boven je borsten kruisen, naar achter onder het kind door (al dan niet gekruisd) en vooraan afknopen.
Stevige torsodraagmanier
  maandag 4 mei 2009 @ 10:29:36 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68647360
Dan heb je nog meer stof nodig, of niet?
  maandag 4 mei 2009 @ 10:34:44 #90
14746 k_i_m
pi_68647503
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:02 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb er zelf wel aan moeten wennen, dragen op mijn rug met Neel. Maar dat was vooral een kwestie van evenwicht vinden en Maja subtiel verschikken De banden draag ik dan gekruisd, niet erg flatteus maar het werkt het best. (En hee, het is toch al niet mogelijk om mijn voorgevel te negeren dus wat dat betreft verandert er niks )

Welterusten allemaal
Dat kruisen heb ik ook al geprobeerd, dat zat nog wel het beste ondanks dat het ook wel raar voelt. Voorlopig zit voor meer dan prima, maar ik zal er toch meer mee oefenen dan .
In my life
Why do I smile
pi_68647568
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:29 schreef DaviniaHR het volgende:
Dan heb je nog meer stof nodig, of niet?
nee, volgens mij niet.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:07:09 #92
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68648547
Lotusblomma zit in de was! Noah wilde bij mijn ouders blijven slapen Dus hopelijk vanmiddag gelegenheid om wat te oefenen
©Dumbo
pi_68649268
tex ik ben jaloers hoor! wat is de lotusblomma mooi
pi_68650858
Wat zij zegt Erg mooie doek
  maandag 4 mei 2009 @ 12:18:04 #95
186094 Floria
Ghost of shark
pi_68651131
En Cath heb jij 127 euro betaald voor die Indio gold?! Jeetje! Die Wildrose ging weg voor vééél. Kredietcrisis?! Niet echt in doekenland!
  maandag 4 mei 2009 @ 12:39:27 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_68651878
Hehehe, echt niet Floria! Ik had 40 euro ingezet op de wildrose indio, maar die ging voor 90 euro en 50 voor de gold indio. Ik vind het niet zo erg hoor, want ze zijn voor veel meer weg gegaan dan ik ooit had willen betalen. Dan koop ik liever de rubin-mandarine indio nieuw.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:42:30 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_68651983
Deze doeken gingen voor veel geld weg, maar als je de standaard modellen hebt, of wat minder geliefde limited editions in de kleinere maten kun je toch nog wel leuk scoren op ebay.
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 12:58:27 #98
141844 Macka66
pi_68652513
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:18 schreef Floria het volgende:
En Cath heb jij 127 euro betaald voor die Indio gold?! Jeetje! Die Wildrose ging weg voor vééél. Kredietcrisis?! Niet echt in doekenland!
Ik denk toch dat de kredietcrisis wel een beetje speelt in doekenland, want er komen de laatste tijd meer bijzondere doeken in de verkoop en de prijzen worden lager.
Als je nagaat dat mensen nu hun Kleinsmekker willen verkopen en daarvoor onder de aankoopsprijs moeten zakken, ipv winst maken zoals een paar maanden geleden nog kon.
pi_68652548
TE KOOP!

Indio natur met linnen, mt 6.

Sinds zara en pfau pak ik deze niet meer, dus ook deze mag weg!

Graag heb ik er nog 60 euro voor, excl. verzenden.

[ Bericht 37% gewijzigd door Reinhilde op 04-05-2009 13:08:32 ]
  maandag 4 mei 2009 @ 13:07:19 #100
108648 cattie
lieve moeder
pi_68652818
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:58 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat de kredietcrisis wel een beetje speelt in doekenland, want er komen de laatste tijd meer bijzondere doeken in de verkoop en de prijzen worden lager.
Als je nagaat dat mensen nu hun Kleinsmekker willen verkopen en daarvoor onder de aankoopsprijs moeten zakken, ipv winst maken zoals een paar maanden geleden nog kon.
Dat is waar. Ik wacht met smart op die mooie bijzondere indio shorty of die katoenen vogels rood of goud!
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 13:16:58 #101
141844 Macka66
pi_68653119
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:59 schreef Reinhilde het volgende:
TE KOOP!

Indio natur met linnen, mt 6.

Sinds zara en pfau pak ik deze niet meer, dus ook deze mag weg!

Graag heb ik er nog 60 euro voor, excl. verzenden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, te laat voor mij Maar ik heb 'm gisteren gevoeld en hij was al bijna net zo zacht als de linnen natur waar ik vrijdag zó verliefd op ben geworden qua draageigenschappen dat ik direct Ficus heb besteld.
Dus als iemand een uitermate zachte maar zeer stevige doek zoekt voor een goede prijs...
pi_68654012
doek is verkocht
  maandag 4 mei 2009 @ 13:49:17 #103
105850 Fuente
mamamuts
pi_68654052
Dat heb je snel gedaan Reinhilde
Ga je nog wat anders weerkopen?
Sara
Merel
Ukje
pi_68654310

Ik heb een zara natur besteld, ter vervanging van de girasol;
als het geld van de indio binnen is ga ik een ellaroo kopen.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:58:27 #105
105850 Fuente
mamamuts
pi_68654333
Goed bezig! ben benieuwd naar de foto;s straks
Sara
Merel
Ukje
pi_68654631
ik ook
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 15:26:39 #107
141844 Macka66
pi_68657114
*ding dong* hier volgt een servicebericht:
Lieve LovelyLady, als de sodemieter naar hiernaast met je doekencentjes!
pi_68657302
Ze is op vakantie
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 15:44:10 #109
141844 Macka66
pi_68657751
Nou, laten we dan maar afwachten wat het draagdoekenuniversum voor haar in petto heeft...
  maandag 4 mei 2009 @ 15:59:23 #110
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68658297
Nou het lukt nog niet echt met die lotusblomma... De schuifknoop wel maar het aanspannen...
En ik ben dan net een klein kind, als het niet snel genoeg lukt word ik boos Wel nog even Hannah gevoed wat op zich best ging. Maar het zag er niet uit volgens mij, Hannah lag er denk ik ook niet helemaal lekker in, en discreet was het ook niet echt

Met de flamingo had ik meer succes Hij is wel vrij kort vind ik, hou amper doek over om (voor) te knopen... En dan had ik Hannah best al hoog en strak geknoopt, en nog hoger, en nog strakker, net zolang tot ik net een knoop kon maken maar me eigenlijk niet meer met goed fatsoen in het openbaar kon vertonen omdat ik eruit zag als een wandelende rollade Maar Hannah heeft lekker liggen slapen iig
©Dumbo
pi_68661224

Oefening baart kunst Tex!
Ik zal maar niet om een foto vragen
pi_68662907
Lieve dames!

Na gister een ellaroo geprobeerd te hebben, en weer doekengeld te hebben, wil ik ook een ellaroo!
Maar welke staat mij beter denken jullie? De Cielo of de La Rae?

maandag 4 mei 2009 @ 18:10:33 #113
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68663163
Om eerlijk te zijn, vind ik ze allebei aan de bonte kant voor jou. Hopp leichte staat je geweldig bijvoorbeeld.
Vind je Kristen niet mooi? Die kleurt wel mooi bij je ogen denk ik
Saartje
pi_68663208
Ik vond Kristen altijd prachtig, maar nu niet meer zo.

En ik wil niet nog een natuurkleurige doek; ik heb mn hopp en er komt een zara natur mijn kant op .

Zara choco is trouwens ook .

En misschien heb je wel gelijk hoor Maneek. Zou goed kunnen.
Maar ik ben wel toe aan iets bonts
  maandag 4 mei 2009 @ 18:25:58 #115
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68663575
En ach, anders verkoop je hem toch weer
©Dumbo
pi_68663641
Ik denk LaRae, Cielo is wel heel hysterisch.
Ik zocht net een plaatje van larae via google en toen kwamen BE en Webkim naar boven
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 18:51:56 #117
141844 Macka66
pi_68664330
Reinhilde, er zijn nog mooiere kleurstellingen van Ellaroo bij Naturalmothering.co.uk! (Vind ik dan. Ronda bijvoorbeeld, of Melon.)

edit: Betere klikbare fotootjes met detail van de stof. Limona is zo veel mooier!

[ Bericht 12% gewijzigd door Macka66 op 04-05-2009 18:57:56 ]
  maandag 4 mei 2009 @ 19:38:55 #118
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68665854
Wat doe je me aan Ik was de weg al kwijt, maar nu weet ik het helemaal niet meer Macka

* Jojogirl is ernstig in dubio over wat ze wil, wat staat en wat handig is.
Qua stevigheid denk ik dat het een Zara of een Didy Indio wordt, maar dan nog blijven er zoveel kleurtjes over. Valt nog niet mee, een draagdoek kiezen
pi_68665976
Macka, ik had ook al naar Limona gekeken idd. Ook heel mooi! Nu weet ik het niet meer.
Maar weer even verder speuren...

Op deze website heb ik de ellaroo's het goedkoopst gevonden: £50 incl. verzenden!

www.treehuggermums.co.uk
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 20:51:18 #120
141844 Macka66
pi_68668657
Jojogirl, een Ellaroo is leuk voor erbij. Maar als hoofddoek zou ik eerder voor een Zara of een Indio met linnen of met hennep kiezen, vanwege de combinatie stevig en makkelijk knoopbaar en zacht.
pi_68668944
Ok, kan iemand hier me het-het-hét voordeel van een korte doek uitleggen? Ik heb er niet één, maar mis hem ook nog niet bewust
pi_68668991
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:51 schreef Macka66 het volgende:
Jojogirl, een Ellaroo is leuk voor erbij. Maar als hoofddoek zou ik eerder voor een Zara of een Indio met linnen of met hennep kiezen, vanwege de combinatie stevig en makkelijk knoopbaar en zacht.
Als hoofddoek?
Dan wel een shortie nemen hoor, anders ken je een beste tulband maken!
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 4 mei 2009 @ 21:01:06 #123
4177 Jojogirl
pi_68669080
Ik wil eik gewoon een Zara Lemongrass (of Aubergine, maar die's nog niet uit), maar die zijn op de Ellevill site out of stock en verder kan ik de 4.7 ook nergens in Europa op voorraad vinden. Dus ik twijfel nog ff verder.
pi_68669166
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:57 schreef freecell het volgende:
Ok, kan iemand hier me het-het-hét voordeel van een korte doek uitleggen? Ik heb er niet één, maar mis hem ook nog niet bewust
Ik gebruik mijn korte doeken steeds meer naarmate Thomas groter wordt.
Hij wil nu meer in-en-uit de doek en dat is prettiger met 2,7 m. stof dan met 4.7, bijvoorbeeld in het park ofzo, dan sta ik niet zo met enorme einden doek te zwieren.
Daarnaast is een korte doek makkelijk mee te nemen; hoe vol je tas ook, een shortie past er altijd nog wel bij.
Ik krijg hem steviger geknoopt dan een ringsling en ben er qua knopen ook flexibeler mee dan met een RS.

Maar het is dus puur voor erbij. Met een echte shortie draag ik meestal asymetrisch (heup of een rugknoop over een schouder) en dat houd ik niet zolang vol met m'n dreumes. En met m'n maat 4 doeken kan ik eigenlijk elke knoop wel, mits ik heel strak en heel secuur knoop. Ook handig dus voor de meeneem, maar ik merk dat ik voor zulke gevallen toch sneller een maat 5 of 6 neem.
Hardloper.
IG @webkim
pi_68669345
Eigenlijk mis ik maar 1 ding in de wiki...
Bij elk merk doek een kort verhaaltje met ervaringen of wat voor soort doek het is.
Maar das zeker teveel gevraagd hè?

Ik vind bijvoorbeeld mijn oude Hoppediz, hoewel hij zacht is, knopen als een draak, maar wel heel stevig. En lekker warm als het buiten koud is!

De Medley Rio knoopt véél makkelijker, maar moet je wel wat zorgvuldiger knopen omdat hij anders eerder in mijn schouders snijdt. En hij is veel kleiner op te vouwen!
Ik ben heel benieuwd of anderen net zulke ervaringen hebben...

[ Bericht 8% gewijzigd door freecell op 04-05-2009 21:17:12 ]
pi_68669641
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn korte doeken steeds meer naarmate Thomas groter wordt.
Hij wil nu meer in-en-uit de doek en dat is prettiger met 2,7 m. stof dan met 4.7, bijvoorbeeld in het park ofzo, dan sta ik niet zo met enorme einden doek te zwieren.
Daarnaast is een korte doek makkelijk mee te nemen; hoe vol je tas ook, een shortie past er altijd nog wel bij.
Ik krijg hem steviger geknoopt dan een ringsling en ben er qua knopen ook flexibeler mee dan met een RS.

Maar het is dus puur voor erbij. Met een echte shortie draag ik meestal asymetrisch (heup of een rugknoop over een schouder) en dat houd ik niet zolang vol met m'n dreumes. En met m'n maat 4 doeken kan ik eigenlijk elke knoop wel, mits ik heel strak en heel secuur knoop. Ook handig dus voor de meeneem, maar ik merk dat ik voor zulke gevallen toch sneller een maat 5 of 6 neem.
Ah, ok, dank je wel
Nuttig dus op zich, maar ik krijg er echt last van als ik over één schouder draag. Eén van de redenen dat de sling hier niet echt een succes werd, dus een shortie is voor mij ook niet echt wat denk ik
pi_68669721
*peins, peins* een ellaroo is dus meer een doek voor erbij?

Ik vind zara's en indio's prachtig, maar ik wil ook nog iets anders erbij.
Lekker dun, vooral dat. Ik kwam dus zelf uit bij Ellaroo, maar ik kom er niet uit welke kleur het beste zou staan bij mij&thomas.
pi_68669774
Ik heb vandaag mn shorty gebruikt met boodschappen doen, maar tot nu toe vind ik het geen succes nog...
maar ik geef niet zomaar op!
  maandag 4 mei 2009 @ 21:33:51 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68670391
Mijn ellaroo La Rae staat op de nominatie om verkocht te gaan worden.
Ik wil echt heel graag een Leichte. Ik vond hem zo mooi.
En ik heb Storch Anna nog voor de kleurtjes.

En er komt een Binana, dus dan moet er iig 1 doek weg.
  maandag 4 mei 2009 @ 21:35:52 #130
4177 Jojogirl
pi_68670513
Oe bij de buren staat een Zara Ocean aangeboden Die roept me
  maandag 4 mei 2009 @ 21:36:16 #131
105850 Fuente
mamamuts
pi_68670538
Heeft iemand een linkje van de buren? Anders via PM?

En ik heb 'm!

[ Bericht 23% gewijzigd door Fuente op 04-05-2009 21:48:45 ]
Sara
Merel
Ukje
  maandag 4 mei 2009 @ 21:43:01 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68670857
Reinhilde, wil je mijn LaRae anders een tijdje lenen om eens te kijken hoe hij bevalt? Qua kleur en qua dragen?
Hij hangt hier nu heel erg werkloos te zijn, ik draag Sasha alleen in de storch en voor ik de LaRae uberhaupt weer zou kunnen gebruiken ben ik een week of 16-20 verder.
Zeg het maar, ik wil hem best opsturen. Of evt, de 27e meenemen?
  maandag 4 mei 2009 @ 21:59:10 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_68671571
Ik heb een eva maat 2 gekocht om te proberen en sindsdien vind ik shorty's juist wel fijn! Ik hou van zo min mogelijk doek en staarten.

Mijn deal mbt didymos red birds katoen gaat helaas niet door. Het was een maat 6 en als gehele doek was hij mij te duur en de eigenaresse wilde wel van de doek 2 shorty's maken, maar bij meten bleek hij daarvoor te kort te zijn... Jammer. Nu maar kijken wat het dan wel wordt.
pi_68672424
BE, dat lijkt me fijn! Lief van je!
Ik pm je er morgen even over, ik ga nu lekker slapen.
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 22:27:56 #135
141844 Macka66
pi_68672996
quote:
Op maandag 4 mei 2009 15:59 schreef texelonia het volgende:
Nou het lukt nog niet echt met die lotusblomma... De schuifknoop wel maar het aanspannen...
En ik ben dan net een klein kind, als het niet snel genoeg lukt word ik boos
*dingdong* klantenservice voor Tex
aanspannend filmpje
avi van 10 MB. Ik was nog van gisteren, dus waar ik aantrekken zeg bedoel ik aanspannen, maar dat snap je wel
  maandag 4 mei 2009 @ 22:28:11 #136
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68673012
ik heb ook een maat 2, daarmee kan ik jen even snel op mn buik dragen.
  maandag 4 mei 2009 @ 22:28:38 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68673039
Is goed. Trusten!
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 22:31:47 #138
141844 Macka66
pi_68673190
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:07 schreef freecell het volgende:
Eigenlijk mis ik maar 1 ding in de wiki...
Bij elk merk doek een kort verhaaltje met ervaringen of wat voor soort doek het is.
Maar das zeker teveel gevraagd hè?

Ik vind bijvoorbeeld mijn oude Hoppediz, hoewel hij zacht is, knopen als een draak, maar wel heel stevig. En lekker warm als het buiten koud is!

De Medley Rio knoopt véél makkelijker, maar moet je wel wat zorgvuldiger knopen omdat hij anders eerder in mijn schouders snijdt. En hij is veel kleiner op te vouwen!
Ik ben heel benieuwd of anderen net zulke ervaringen hebben...
Een probleem is dat je dan ieder type doek apart moet bespreken. De ene Didymos jacquard is de andere niet bijvoorbeeld. Geen beginnen aan!
En ik vind het ook veel leuker om dit soort eigen ervaringsverhalen in het topic te houden
pi_68673413
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:31 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Een probleem is dat je dan ieder type doek apart moet bespreken. De ene Didymos jacquard is de andere niet bijvoorbeeld. Geen beginnen aan!
En ik vind het ook veel leuker om dit soort eigen ervaringsverhalen in het topic te houden
Goed punt
Alleen het zou het kiezen makkelijker maken
  maandag 4 mei 2009 @ 22:46:58 #140
4177 Jojogirl
pi_68673922
Woei, binnenkort heb ik een Zara Ocean
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 22:47:07 #141
141844 Macka66
pi_68673930
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:36 schreef freecell het volgende:

[..]

Goed punt
Alleen het zou het kiezen makkelijker maken
Kiezen kun je hier makkelijker maken Je zet gewoon een lijstje met vereisten voor een nieuwe doek in het topic, en er komt een stortvloed aan suggesties terug waar jij dan de mooiste uit haalt
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 22:48:54 #142
141844 Macka66
pi_68674022
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:46 schreef Jojogirl het volgende:
Woei, binnenkort heb ik een Zara Ocean
Ha, direct toegehapt dus. Hele goeie zet!
  maandag 4 mei 2009 @ 22:52:05 #143
4177 Jojogirl
pi_68674184
Ja, hè Ik garandeer alleen niet dat ik niet alsnog ook bezwijk voor een Lemongrass als ik die zie, of de Aubergine als ie uitkomt.
O dear straks kan ik ook zo'n stapelfoto gaan maken als ik zo doorga
pi_68674383
Lol jojo .
  maandag 4 mei 2009 @ 23:05:23 #145
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68674829
Ik vind dat ik een dunne doek nodig heb
Nou vond ik das leichte hopp wel mooi en zacht maar wel een aanslag op mijn spaarpot. Ik zag ook nog dunne doeken bij slingomama (wrapnwear?). Die zijn óók heel mooi, -bijna jarig -bijna jarig-bijna jarig Maar ikwil eigenlijk ook nog steeds wel een ssc
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 23:10:54 #146
141844 Macka66
pi_68675080
Iedere nieuwe doek is een Paard van Troje. Je denkt dat de aanslag op je spaarpot achter de rug is maar ondertussen is de poort weer een stukje verder geopend voor een nieuwe aanslag.
En resistence is futile.
pi_68675513
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:18 schreef Reinhilde het volgende:
*peins, peins* een ellaroo is dus meer een doek voor erbij?
Nee hoor, hier nog steeds de eerste geweven doek die ik (kocht én) pak! Het ventje wat erin zit weegt 8 kilo nu.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 5 mei 2009 @ 07:18:28 #148
4177 Jojogirl
pi_68680951
Ik gok dat Macka dat van die hoofddoek specifiek voor mij bedoelde omdat ik voor Isis een doek met veel steun nodig heb. Die is nl. van zichzelf iets te soepel door het Down-syndroom, vandaar een doek met veel steun.
pi_68681319
Oehhhhh Ik heb gister een Didymos Indio Scilla besteld Ik vind m zoooo mooi...en ondanks dat ik al besloten had eerst voor een Binana te gaan wilde ik niet wachten met het risico dat de doek als limited edition straks niet meer te krijgen is... (Zie alleen nu dat maat 6 niet meer op de site staat, heb m wel als zodanig besteld, dus ik hoop maar dat dat komt omdat ik de laatste daarvan besteld heb...)

Mijn allereerste doek dus!! Ben zóóó benieuwd!

Nu nog een binana kiezen, maar ik kan niet kiezen tussen Rood en Paars.. dat vind ik t enige jammere eraan... Ik vind daarbij geen kleurtje warvan ik écht zeg "Ja dat is m!"
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 5 mei 2009 @ 08:40:47 #150
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68681561
Icicle, weegt hij pas 8 kg? Das niet veel! Wel lkker licht

Jojo, gefeli met je aankoop! (en volgens mij was hoofddoek meer als is "belangrijkste", maar ach. zara's zijn mooi en lekker, zoals je hebt gemerkt!

Curry is gewassen, nu snel weer uitproberen

Nou, als ik webkims uitleg lees, hoef ik ook geen shortie meer... dan dus 2 lange en een MT! PR wordt gek!
pi_68681662
Jojo, gefeliciteerd! Heel erg mooi!
Ik sluit niet uit dat de ocean of de niike hier ooit nog komt .

Icicle, ik weet dat jij groot ellaroofan bent, wat vind jij het fijnste aan die doeken?
  † In Memoriam † dinsdag 5 mei 2009 @ 09:15:10 #152
141844 Macka66
pi_68682159
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 07:18 schreef Jojogirl het volgende:
Ik gok dat Macka dat van die hoofddoek specifiek voor mij bedoelde omdat ik voor Isis een doek met veel steun nodig heb. Die is nl. van zichzelf iets te soepel door het Down-syndroom, vandaar een doek met veel steun.
Precies. Maar voor iedereen die plezier heeft in het dragen is het denk ik fijn om een stevige doek te hebben die ook gebruikt kan worden als het kind weer een stuk groter en zwaarder is geworden.
Met mijn groot denkraam heeft een shortie geen nut als hoofddoek
pi_68682505
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:15 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Precies. Maar voor iedereen die plezier heeft in het dragen is het denk ik fijn om een stevige doek te hebben die ook gebruikt kan worden als het kind weer een stuk groter en zwaarder is geworden.
Met mijn groot denkraam heeft een shortie geen nut als hoofddoek
Dat is absoluut waar.
Nou ja, zolang ik twijfel bestel ik maar even helemaal niets!

Hogere wiskunde lijkt het wel, besluiten welke mooie doek erbij komt
pi_68682507
Oeh Poppedein, die is mooi

Ik ga geen stapel doeken doen denk ik Nog één doek en dan is doek er in ook doek er uit!
Toch ?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:32:56 #155
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68682555
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:27 schreef Macka66 het volgende:

[..]

*dingdong* klantenservice voor Tex
aanspannend filmpje
avi van 10 MB. Ik was nog van gisteren, dus waar ik aantrekken zeg bedoel ik aanspannen, maar dat snap je wel
Bedankt!

Ik blijf het gewoon proberen Gisteren reeg ik de bovenrails om de een of andere reden niet strak... MIsschien dat ik de knoop al te strak had, straks nog maar eens proberen.
©Dumbo
pi_68682785
doe ik nu ook freecell!

ik heb in de afgelopen dagen 2 doeken verkocht en nu alweer 1 nieuwe besteld

Poppedein, mooi!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:44:34 #157
105850 Fuente
mamamuts
pi_68682794
Macka, wat een handig filmpje! Dus zo kun je een kortere doek ook gebruiken.
Sara
Merel
Ukje
pi_68682949
Ik liet gisteren aan lief de Hopp rekbare doek zien, we vonden allebei de lichtblauwe wel erg mooi. Maar ik zit ook nog met de binana in mn hoofd. Weet nog niet welke kleur dan.
Wat denken jullie is doorverkooptechnisch gezien een slimmere aankoop?
Als uk dan uit de rekbare doek is wil ik misschien wel een ssc ofzo erbij. Lief begon niet eens heel hard te protesteren, dus ik denk dat het verzet begint te breken zo langzamerhand, hahaha.
pi_68683040
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:20 schreef lcicle het volgende:

[..]

Nee hoor, hier nog steeds de eerste geweven doek die ik (kocht én) pak! Het ventje wat erin zit weegt 8 kilo nu.
Kijk, nu begrijp ik iets beter waarom je nog steeds zo lyrisch bent over Ellaroo (mijn zesmaander gaat richting de acht kilo )

Reinhilde, goed dat je hem uit kan proberen via BE. De meningen lopen zo uiteen, er zijn mensen (*kuch* ik *kuch*) die niet uit de voeten kunnen met een Ellaroo (in mijn geval de dunheid maar ook de weefmethode en het garen, mijn gevoelige huid krijgt daar echt schuurplekjes van en ik heb die van mij wel een kans gegeven, hij was al behoorlijk zacht aan het worden) en er zijn mensen zoals Icicle die er juist helemaal gek van zijn.
Nou zal het ook wel schelen of je een lange doek hebt, waarbij de druk toch wat meer verdeeld wordt als je knoopt met wat meer lagen, of een shorty zoals ik waarbij er natuurlijk wel veel druk op je schouder komt te staan.

Ik gebruikte een ellaroo voor die momenten dat ik eigenlijk geen doek nodig had, maar hij wel van pas zou kunnen komen. Op het strand bijvoorbeeld, als zitdoek/handdoek/vermoeide peuter meesleep doek.

Ik vind mijn lillien een vreselijk lekkere shorty. Die krijgt inmiddels een zachtheid over zich heen die een beetje a la girasol is. Niet zo heel vreselijk stofdoekig, maar wel als een heel dun flanelletje En het is ook een heerlijke shawl

Jojo, wat goed! ik twijfelde gister nog of ik je het door moest geven maar ik ben het helemaal vergeten. Maar gelukkig had je zelf de weg al gevonden

Reinhilde, ik vind het grote geheim bij een shorty dat je echt héél héél strak moet aanspannen. Avalon zit eigenlijk net zo strak en hoog tegen me aan als in een FWCC, en meer tegen mijn voorkant dan tegen mijn buik heup.
Als je zorgt dat de onderrail zo strak mogelijk zit en je duwt tegen de voetjes aan dan zakt Thomas mooi diep in de buidel. Als je dán nog een keer aanspant dan zit hij echt muurvast en dicht tegen je aan.

poppedein, wat spannend! Als Scilla van net zo'n dikte/dunte is als tulpe dan ga je er een heel fijne doek aan hebben

Cattie, jammer zeg! Er komt vast wel iets nóg mooiers voorbij binnenkort

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 05-05-2009 12:16:17 ]
pi_68683076
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:52 schreef Nijna het volgende:
Ik liet gisteren aan lief de Hopp rekbare doek zien, we vonden allebei de lichtblauwe wel erg mooi. Maar ik zit ook nog met de binana in mn hoofd. Weet nog niet welke kleur dan.
Wat denken jullie is doorverkooptechnisch gezien een slimmere aankoop?
Als uk dan uit de rekbare doek is wil ik misschien wel een ssc ofzo erbij. Lief begon niet eens heel hard te protesteren, dus ik denk dat het verzet begint te breken zo langzamerhand, hahaha.
Binana, absoluut! Echt 100 x mooier en fijner dan de rekbare hopp En qua doorverkopen ook, ik vond de rekbare hopp nou niet echt iets bijzonders hebben naast al die andere merken maar de binana springt er echt uit.
Én die kan je ws langer gebruiken
pi_68683107
Owlet, jij misbruikt ze ook als shawl als je ze mee moet slepen? TARA met een enorme hoppediz-sjaal ziet er niet uit

En een zesmaander van 8 KG Hier 6,5 met 8,5 maand
pi_68683205
Er zit denk ik wel een verschil tussen niet-al-te-brede-TARA in jullie breeeeeeede hopp of mijn maat 44 in een dunne maat 2

Tsja, of ze echt 8 kilo weegt weet ik niet maar bij de vorige controle, zo'n anderhalve maand geleden, woog ze zeven kilo. Dus richting de acht zal het nu wel gaan
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:37:26 #163
108648 cattie
lieve moeder
pi_68686184
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:30 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar.
Nou ja, zolang ik twijfel bestel ik maar even helemaal niets!

Hogere wiskunde lijkt het wel, besluiten welke mooie doek erbij komt
Maar dat vind ik juist ook zo leuk! Ik heb nu ongeveer 100 euro om te besteden dus ik schuim heel internet af op zoek naar iets leuks. En elke dag wisselt mijn voorkeur weer.

Avalon is een flinke meid! Beetje a la Fee denk ik. Ik dacht in mijn onschuld dat ik Fee, als zijnde meisje met een ondergemiddeld geboortegewicht, heeel lang heel makkelijk zou kunnen dragen. Mevrouw weegt nu al bijna 7 kg, dus dat zal niet gaan gebeuren. Gelukkig heb ik een indio hennep en een indio linnen voor extra draagkracht!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:55:38 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68686906
cattie, ik draag eli nog met zijn ruim 13 kg. gaat prima
BB Slen of anders Zara

Vraagje: hoeveel lengte heb ik (1,7m mt 38) nodig om een ruck te draaien? niet tibetaans afknopen of niks, gewoon minimale lengte. wel voorop afknopen.
3,2m?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:06:40 #165
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68687270
Met 3.2 moet je dat makkie redden Davinia. Daarmee red ik het ook en ik ben wel wat breder dan jij

Mijn dame weegt nu om en rond de 9 kilo, en ik gebruik dus nog heel vaak mijn shortie die zo dun als Ellaroo is. Ik gebruik hem als sling met schuifknoop en geflipte schouder. Wel heb ik haar daarmee altijd hoog en recht voor me en niet op m`n heup ofzo. Ruck under bum kan er nét mee, als ze hoog genoeg zit, maar dan moet ik wel goed de stof spreiden op m`n schouders anders gaat het trekken en schuren
Saartje
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:06:52 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_68687272
Met 3,2m zou dat wel moeten lukken Davinia, ik geloof dat het Webkim het met een 2,7 m al lukt!

Mijn ervaring met Ive is dat boven de 10 kg het dragen voor mij wel erg zwaar wordt. Maar Ive heb ik nooit in een draagdoek op mijn rug gehad, hopelijk maakt dat nog wat uit.

Owlet, of iemand anders, zoek jij nog een girasol old rainbow. Vraagteken wil niet.
pi_68687281
Jojogirl; gefeliciteerd met je mooie aankoop!!!

Ik heb een zara lavender in overweging; en wacht op de zijde; kijken of dat wat is.
Daarmee wil ik dan voor Amber redelijk stashhappy zijn. Een aantal doeken haak ik nu al vanaf omdat ik bang ben dat ik daar toch niet lang plezier meer van zal hebben ivm gewicht.
Amber Mae
pi_68687450
Merci Cattie, maar nee ik zoek geen old rainbow. Ik zocht die mooie verlopende regenboog en daar heb ik nu een ringsling van en dat vind ik wel genoeg girasol.
Het is jammer dat al die mooie kleurtjes nou net in een soort doek komen waar ik niet zo goed mee uit de voeten kan!
pi_68687478
Thomas was een maand geleden 7355 gram, ik verwacht dat hij dus ook al rond de 8 kilo weegt en hij is morgen 5 maanden hihi.

Cattie, ik vind het ook heel erg leuk hoor! Inderdaad, elk vrij minuutje het internet afstruinen naar een nieuwe doek. En mijn voorkeur veranderd ook dagelijks. Ik heb zo'n 6 doeken die ik op het moment echt prachtig mooi vind, en die wisselen elkaar af qua 1e plaats per dag.

Vandaag nog niet veel gestruind, dus nog geen duidelijke nummer 1!
Als ik een hier eens post ergens vandaag, tussen welke ik twijfel, willen jullie mij dan verblijden met een ongezoute mening? Zoals ook gister over de Ellaroos cielo en la rae? Daar heb ik wat aan namelijk .

Eerst maar eens lunchen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:14:34 #170
108648 cattie
lieve moeder
pi_68687526
Dat is idd jammer Owlet! Dan had ik het verkeerd onthouden, sorry.

Ik zou zo graag een indio hennep limited edition met kleur willen hebben. Jammer genoeg bestaan die niet. Of een heel mooi geverfde hennep.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:16:15 #171
108648 cattie
lieve moeder
pi_68687583
Reinhilde, ik denk met alle plezier mee!

Mijn voorkeur gaat nu uit naar een rubin-mandarine indio maat 3. Maar ik twijfel soms ook over een indio primula. Of toch de lillien violet. Of misschien... ez enz!
pi_68687647
Primula is echt prachtig

Ik denk inderdaad dat 3.2 de juiste maat voor een ruck voor jou is, Davinia. Je zou het met een lange maat 2 ook moeten redden maar dan moet je niet de pecht hebben dat je een heel korte 2 treft.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:40:51 #173
108648 cattie
lieve moeder
pi_68688369
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:18 schreef owlet het volgende:
Primula is echt prachtig

Ik denk inderdaad dat 3.2 de juiste maat voor een ruck voor jou is, Davinia. Je zou het met een lange maat 2 ook moeten redden maar dan moet je niet de pecht hebben dat je een heel korte 2 treft.
Van 2.6 meter bijvoorbeeld! Dat is waarom ik nu een maat 3 zoek, voor de zekerheid.

Primula en rubin/mandarine lijken volgens mij erg op elkaar. Primula heeft wat meer geel dan rood en r/m wat meer rood dan geel, als ik zo vergelijkingsfoto's zie.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:41:13 #174
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68688384
Oke, dan wordt het een didy tobi 3,2 en een mt 6 (4,7m) indio ultramarin

nu nog ff subtiel aan PR brengen

als ik heel eerlijk mag zijn vind ik zara curry mooier dan de indio primula...
maar ja, ik heb zara curry
pi_68688702
We hebben tulpe en primula naast elkaar gelegd en die kwamen best goed overeen met die vergelijkingsfoto's
Primula heeft een heel aparte oranje glans
pi_68688706
Cattie, ik denk dat die foto's goed kloppen.
Tulpe is idd echt bleker dan Primula, dus het zou heel goed kunnen dat de rubin-mandarine echt roder is.
Ik heb ook getwijfeld trouwens, ben nu wel blij met primula (liefde geven helpt echt!) maar ben ook erg benieuwd naar rubin-mandarine!

Leuk dat jullie willen helpen straks met meningen
pi_68689062
Knopen jullie de Ruck dan voor of achter? Met een korte doek...

Owlet: kan jij ook niet zoveel met de sling Balen zeg! Ik vond het zo'n mooie toffe doek, maar ik gebruikte hem echt bijna niet!
Kan je er geen korte doek van maken?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:02:28 #178
108648 cattie
lieve moeder
pi_68689132
Als Primula nog in maat 2 verkrijgbaar was, zou ik voor die gaan denk ik. Maar die is er niet meer. En ik kan wel een maat 4 kopen en dan kleiner laten maken, maar daar vind ik het verschil met de Rubin Mandarine te klein voor. Denk ik.
  † In Memoriam † dinsdag 5 mei 2009 @ 13:07:07 #179
141844 Macka66
pi_68689277
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:00 schreef freecell het volgende:

Owlet: kan jij ook niet zoveel met de sling Balen zeg! Ik vond het zo'n mooie toffe doek, maar ik gebruikte hem echt bijna niet!
Ik heb dezelfde Giraso als korte doek maar vind hem eigenlijk alleen geschikt als no sew ringsling
De knoop is veel te dik voor een korte doek.
pi_68689483
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:00 schreef freecell het volgende:
bij voorkeur tibetaans maar dat redt ik niet met een maat 2 dus dan knoop ik bij voorkeur voor af. En als dat ook niet lukt dan knoop ik onder de billen maar da's meer op de momenten dat ik ronja snel voor even vast wil zetten, bijvoorbeeld bij het instappen in de trein.
quote:
oh nee, zo bedoelde ik het niet! Ik kan heel veel (nou ja, voor zover je met een ringsling veel kan ) met de ringsling!
Ik kan alleen niet zo veel met girasols in het algemeen, op de een of andere manier vind ik dat flanelachtige zachte niet zo heel fijn voor een lange knoopdoek.

Maar jouw ringsling is al veel gebruikt, zowel op de heup als op de rug in een ringslingruck

dinsdag 5 mei 2009 @ 13:20:14 #181
108648 cattie
lieve moeder
pi_68689688
Dat ziet er makkelijk uit!
pi_68689743
Dat is een toffe knoop inderdaad, die ruck!
Maar ik kan gewoon sneller knopen met een echte knoop

Dat kindje vind het niet tof trouwens
  † In Memoriam † dinsdag 5 mei 2009 @ 13:21:42 #183
141844 Macka66
pi_68689749
Cattie, Birdiesroom heeft nog een Primula maat 2, maar de verzendkosten en -tijd uit Canada zijn iig niet iets waar ik vrolijk van word
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:24:43 #184
108648 cattie
lieve moeder
pi_68689857
Ik heb het nagerekend en het is goedkoper om een maat 4 te kopen en die dan te laten inkorten. Maar bedankt voor de tip!
Of zal ik een maat 7 kopen en dan van de rest een ringsling maken?
Keuzes, keuzes...
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:27:48 #185
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68689977
Maat 7 kopen en opdelen cattie
Saartje
pi_68690100
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Maat 7 kopen en opdelen cattie
Zelfs als het een keurige 5.2 is (en volgens mij zijn de meeste indio's van die tijd een stukje langer) dan heb je nog een stuk over dat je meteen kwijt bent. Zeker op het andere forum.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:40:20 #187
108648 cattie
lieve moeder
pi_68690410
Primula maat 7 is maar 5 euro duurder dan Rubin/Mandarine maat 3! Op nummer 1 staat op dit moment dus Primula maat 7.
pi_68690993
Die ringsling ruck! Dat dat kan! En zo snel!

Hier toevallig vandaag ringsling gebruikt; de roze hello kitty ringsling; Amber heeft me geholpen met stofzuigen; maar intussen was ze wel weer aan het oplgloeien (koortsaanvallen).

Opdelen; das een goede tip voor mijzelf ook voor een eventuele volgende aankoop! Ik vind korte doeken in verhouding vaak zo duur!
Amber Mae
pi_68693918
Zo, mijn baby ligt in bed voor zijn middagslaapje, mijn papa is ook weer weg, dus nu is het even ME-time.
Dus: draagdoeken kijken .

Ik heb een beetje hetzelfde als jij Owlet, ik vind girasols prachtig mooi, maar ik kan er niet meer zoveel mee nu ik de zara en pfau heb die zo vreselijk fijn knopen. Want echt op nr 1 staat voor mij de Chococabana. Die kleurstelling vind ik echt prachtig, de kleuren staan mij ook heel goed denk ik met mijn blauwe ogen en bruine haar. Maar ja. Girasol. De knoop is zo dik!

Ik zoek dus iets in die kleur blauw. En dat heb ik helaas nog niet gevonden. *doorspeurt*
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:13:30 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68694092
reinhilde, wat vind je van didy tobi, of een blauwe indio?
volgens mij is er ook een blauwe bb slen
pi_68694097
Kanonne! Die ringslingruck!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:14:47 #192
108648 cattie
lieve moeder
pi_68694126

Neobulle Simon, is dat wat?
pi_68694284
Davinia, tobi vind ik mooi, maar niet WOW! zoals de chococabana. Daarvoor vind ik de kleurstelling iets te licht. Indio ultramarin vind ik erg mooi, maar goeiemorgen, 109,95 voor een mt6! ik wacht wel tot die ooit een keer in de sonderpreise staat .
BBslen ken ik alleen van naam, geen idee hoe dik/dun/grippy die zijn.

Ik vind zara ocean ook een prachtige knalkleur. En die nieuwe zara niike lonkt ook. Maar chocco ook.
En om nou alleen maar zara's te hebben is ook weer zoiets .
pi_68694287
En een chococabana ringsling?

Didymos Jan

Didymos wellen aqua

Zara Ocean

Zara Niike

* owlet gaat even verder denken
pi_68694342
Cattie, Simon staat op mijn lijstje! Maar gister even de stof gevoeld, voelt vrij hetzelfde als een girasol, en dan vind ik chococabana weer mooier.
Maar ik heb er niet mee geknoopt. Alleen even gevoeld. Ik vind trouwens de Neobulle Lola ook echt heel mooi
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:21:29 #196
108648 cattie
lieve moeder
pi_68694345
Bara Barn Ocean

Bara Barn cornflower
pi_68694385
BBslen is fijn Ze schijnen onderling nog wat te kunnen verschillen maar mijn strawberry was vers uit de doos zo dik dat ik hem huilend terug wilde sturen (lekkere zwangerschapshormonen ) maar door gebruik werd hij ineens super dun en floppy. Toch kan ik nog steeds Ronja er comfortabel in dragen, ik vind het een fijne peuterdoek. Hij is ook lekker breed.
pi_68694527
Ik heb Chococabana als shortie en heb zelfs dan geen last van de dikte van de (schuif)knoop. Maar ik gebruik -em tegenwoordig ook heel veel, dus hij wordt een stuk soepeler en dunner en de knoop dus ook.
Neobulles zijn vrij dik, maar wel prachtig, vooral Simon inderdaad.
Aqua Waves is ook super! En je zou ook een naturel doek kunnen kopen en turquoise kunnen verven natuurlijk.
Hardloper.
IG @webkim
pi_68694630
Ohja, nog even een van ons. Over aanspannen enzo.
Hardloper.
IG @webkim
pi_68695207
Thomas was wakker geworden, maar ik ben er weer, even snel lezen!
pi_68695291
BBslen is een fijne doek dus?
Waves is ook mooi idd Kim. En over zelf verven zat ik ook al te denken, mn shorty is zo goed gelukt en heeft ook wel de kleuren die ik zoek. Maar hij is te short.
pi_68695919
Heeft iemand een linkje voor BBslen?
Kan alleen doekjes&broekjes vinden.
pi_68695989
Slingomamma heeft ze ook.
Hardloper.
IG @webkim
pi_68696211
thanks!
pi_68697288
BBslen heeft toch niet de kleur die ik zoek.
Jammer!

Dan toch een Neobulle of een girasol? Of een mooie indio ergens?
Of nog een zara?

Volgens mij ben ik ook vandaag nog niet toe aan bestellen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:10:37 #207
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68698454
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:19 schreef Reinhilde het volgende:
Davinia, tobi vind ik mooi, maar niet WOW! zoals de chococabana. Daarvoor vind ik de kleurstelling iets te licht. Indio ultramarin vind ik erg mooi, maar goeiemorgen, 109,95 voor een mt6! ik wacht wel tot die ooit een keer in de sonderpreise staat .
BBslen ken ik alleen van naam, geen idee hoe dik/dun/grippy die zijn.

Ik vind zara ocean ook een prachtige knalkleur. En die nieuwe zara niike lonkt ook. Maar chocco ook.
En om nou alleen maar zara's te hebben is ook weer zoiets .
ik heb een bb slen green paprika. had je afgelopen zondag ff moeten voelen
jammer dat de kleurenje niet bevallen.

webkim, ik kan dat filmpje zo niet openen.
staat-ie op youtube? met welke titel?
pi_68698840
Cattie, ik heb Neobulle Manon Rouge, ik vind het een heerlijke doek!
pi_68699038
Nijna, is de doek erg dik? Hoe knoopt ie?
pi_68699113
op dragen en voeden is een topic te vinden over een reis manon rouge, daar kan je heel veel ervaringen in vinden
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:41:31 #211
4177 Jojogirl
pi_68699521
Woei, ik ga morgen op het NS-station mijn nieuwe doek ophalen

valt het op dat ik blij ben
pi_68699582
Owlet, super! Dat ik daar nog niet aan gedacht had!
pi_68699597
Oe Jojo, wat heerlijk!

Hij is zo ontzettend mooi!
pi_68699931
Jojo

ik las net op de site van Hoppediz dat mevrouw en meneer hoppediz anderhalf jaar geleden ook een dochtertje met downsyndroom hebben gekregen en dat dragen voor haar heel veel goed doet
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:54:55 #215
4177 Jojogirl
pi_68699977
Oe, heb je daar misschien een linkje van owlet? Dat stukje zou ik wel graag eens lezen.
pi_68700497
Wat leuk om die geschiedenis te lezen zeg!
pi_68701016
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:10 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ik heb een bb slen green paprika. had je afgelopen zondag ff moeten voelen
jammer dat de kleurenje niet bevallen.

webkim, ik kan dat filmpje zo niet openen.
staat-ie op youtube? met welke titel?
Ik had aangevinkt dat -ie niet op externe sites mocht, daarom deed ie het hier niet.
Maar nu wel als t goed is.

Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 5 mei 2009 @ 19:00:10 #219
141844 Macka66
pi_68702041
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:47 schreef Reinhilde het volgende:
BBslen is een fijne doek dus?
Waves is ook mooi idd Kim. En over zelf verven zat ik ook al te denken, mn shorty is zo goed gelukt en heeft ook wel de kleuren die ik zoek. Maar hij is te short.
En Hoppediz Das Leichte Dublin dan? Handig voor als Cairo in de was zit
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:23:51 #220
108648 cattie
lieve moeder
pi_68702943
Het is dat ik niet van ringslins hou, maar Didymos heeft een indio purpur leinen ringsling te koop staan.
pi_68703907
Ik ben even dat topic gaan lezen bij de buren, over de reis-neobulle.
Ik was eigenlijk meteen om!

Na wat wikken en wegen zag ik dat Essie *nu* een actie heeft met 10% korting dus was ik wel om!
Simon is besteld&betaald, nu wachten op zijn komst
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:50:48 #222
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68703963
Ik vind de ellipsen lavendel zo mooi... Maar dan moet er een didy weg... En ik vind ze allebei zo leuk... DILEMMA!
pi_68704092
Neobulle ken ik helemaal niet?
Wat voor doeken zijn dat? Ervaring iemand?
pi_68704297
Oeh, Simon is wel erg mooi hoor!
pi_68704665
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:54 schreef freecell het volgende:
Als ik zou móeten vergelijken zou ik de vergelijking maken met een strepenStorch qua draagkracht: dat zit wel snor dus. Ze worden erg snel zacht en ze zijn aan de dikke kant. Niet zo dik als sommige Hopps, maar wel dikker dan Storchs en Didys. Maar ik ben erg erg erg verguld met mijn Neobulle.
Hardloper.
IG @webkim
pi_68704829
Leuk Reinhilde, Neobulle Simon is prachtig! Ik heb m heel erg lang als de 'die wil ik ooit"-doek op t oog gehad voordat ik zwanger was... Nog steeds vind ik m helemaal geweldig, maar net niet meisjesachtig genoeg, dat is dan ook mijn reden geweest om voor de indio scilla te kiezen!! Maar ik ben heel héél benieuwd naar plaatjes van jou en je kleine man met Simon straks!

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 05-05-2009 20:47:32 ]
pi_68705068
Ja, ik hoop dat de kleur blauw die erin zit mijn ogen accentueerd

op 11 mei gaat er een bulk-bestelling naar NL, die vanuit NL weer verder verzonden wordt. Simon zal dus de 13e komen hoop ik

edit: Poppedein, Scilla is ook echt mooi, maar vind ik weer te meisjesachtig .
Ben al wel benieuwd naar actiefoto's! Kan je als 'ie binnen is eens wat foto's maken met een beer ofzo?
pi_68705469
M'n linnen indio is vandaag binnengekomen!

Wat een fijne doek, we hebben hem meteen meegenomen naar het bevrijdingsfestival, waar Tex me aansprak en ik dus ook haar binana heb kunnen zien (nooit gezien, maar nu snap ik waarom mensen er enthousiast over zijn. Ziet eruit als een heerlijke doek voor kleine kindjes) en ik van Tomas te horen kreeg dat hij en Noah dezelfde kat thuis hebben maar dan met een andere naam
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_68706080
mooi TS! Welke is dat?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:46:13 #230
108648 cattie
lieve moeder
pi_68706131
Oh TearSong, die is prachtig! Is het een geverfde Kiesel ofzo?
pi_68706442
Het is een stahlblau die in een mink brown badje is geweest
It's all up to you
pi_68706629
heel, heel mooi
pi_68706880
Hij staat jullie prachtig zeg!
  † In Memoriam † dinsdag 5 mei 2009 @ 21:07:44 #234
141844 Macka66
pi_68707016
Mooie doek Tearsong! Waarom komt Didymos nou zelf niet op het idee om dit soort mooie combinaties te maken.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:22:21 #235
108648 cattie
lieve moeder
pi_68707505
Ik krijg spontaan zin om Kiesel te gaan verven...

Idd Macka, er zijn nog zoveel meer schitterende combi's te bedenken.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:23:47 #236
108648 cattie
lieve moeder
pi_68707548
Tearsong, waar heb je deze doek eigenlijk gekocht?
pi_68708493
Mn Neobulle, lekker zacht, wel wat dik, lekker stevig. Ik ben er erg blij mee. Maar heb nog maar weinig doeken ervaring.
Bij Grijs een storch vastgehad en ik heb zelf ook nog een chimparoo die stugger is dan mn neobulle.
Chimparoo ligt nu op de bank voor het grijpen en neobulle ligt even in de kast. Maar op het moment draag ik eigenlijk helemaal weinig tot niet .
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:56:49 #238
252405 oeke
Moeke
pi_68708955
Wat een mooie aardse kleur!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:03:56 #239
252405 oeke
Moeke
pi_68709226
Kom net terug van zwangerschapsgym, en de juf wil volgende week over dragen vertellen.
Maar de rest van de dames had er geloof ik niet zoveel mee. 'ik heb toch een kinderwagen gekocht.'
Ik voel me soms net een hippie uit het stenen tijdperk bij hen: thuis bevallen, dragen in een doek, geen kinderwagen....

Maar ik ben er zo blij mee! Mooie Pfau, en de Ellaroo ringsling van Icicle mag ik ook overnemen!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:09:38 #240
252405 oeke
Moeke
pi_68709456
Van mijn schoonzusje heb ik haar tricot draagdoek gekregen van Life tree. Daar heb ik hier nog nooit iets over gelezen. Ik vind hem niet zo fijn aanvoelen en ook lijkt het alsof de rek er een beetje uit is. Toch heb ik niet het gevoel dat zij hem veel gebruikt heeft.

Heeft iemand ervaring met deze doek?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:11:24 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_68709532
Dat is toch een babycuddle? Die heb ik gebruikt bij Ive, ging geweldig! De rek eruit lijkt me sterk, dan moet het wel en hele oude doek zijn (de mijne was tweedehands en heb ik zelf ook nog een half jaar elke dag gebruikt).
pi_68709622
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:23 schreef cattie het volgende:
Tearsong, waar heb je deze doek eigenlijk gekocht?
geruild met iemand op thebabywearer
It's all up to you
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:17:48 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_68709851
Lucky you! Ik check TBW ook elke dag, maar deze had ik gemist.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:21:02 #244
252405 oeke
Moeke
pi_68709999
Via google kwam ik inderdaad bij babycuddle. Dus hij draagt wel fijn?
Geen idee hoe oud dat ie is. Het leek vooral in het midden dat de rek er een beetje uit is. Bij nader onderzoek valt het wel mee.
Misschien moet ik hem gewoon een kans geven!
tis gewoon niet helemaal liefde op het eerste gezicht zeg maar...
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:26:09 #245
252405 oeke
Moeke
pi_68710293
Zo grappig, dat ik nu begrijp hoe je kunt handelen in draagdoeken!
In het begin dacht ik steeds, wat kopen ze hier veel doeken zeg!
Maar na het verhaal van Reinhilde begrijp ik hoe het werkt, eerst verkopen en dan weer kopen. Of ruilen. Ook al is het al na een paar maanden.

En het is aanstekelijk!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:35:28 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68710760
ja oeke, weet je wat jij nodig hebt? Een girasol lampo!

Of is die weg macka? Anders kom ik m vrijdag even halen. Of kom bij mij langs, dan gooien we jouw stugge tafelkleed even in de droger.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:47:45 #247
252405 oeke
Moeke
pi_68711409

nou, ik dacht even te wachten tot na het baren zodat ik een iets beter beeld heb van wat ik nog meer zou willen...Heb straks al 4 doeken in de kast liggen

plus dat het me heel leuk lijkt een doek uit te kiezen die past bij de kleur ogen van je kindje
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:48:50 #248
186094 Floria
Ghost of shark
pi_68711460
Oeh mooi tearsong! En welke doek heb je daarvoor geruild/ (nee we zijn geen aagjes ;-) !)
pi_68712545
Ja maar Oeke, de kleur ogen van je kindje, dat zie je pas na een paar maanden!

Kijk, je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk! Maar ik wil graag mijn relatie met nixxx behouden, dus voorlopig is het weer even klaar. (Ondertussen spaar ik weer rustig verder! )

En tja, als een doek nutteloos in de kast ligt om wat voor reden dan ook, kan je 'm m.i. beter verkopen en een doek kopen die je wel gaat gebruiken.

dinsdag 5 mei 2009 @ 23:21:10 #250
252405 oeke
Moeke
pi_68712845

Maar als ik me goed herinner van biologielessen is het zeer waarschijnlijk dat de onze net zulke bruine kijkers krijgt als Thomas
Maar dat zie je dus pas na een paar maanden....
pi_68713013
.
Ik hoop dat mijn ons volgende kindje mijn blauwe ogen krijgt, uberhaupt een beetje op mij lijkt .

Oef, ik kan niet wachten op mn nieuwe doeken. Nu lekker slapen, vannacht gaat mn didy shorty mee naar bed, hopenlijk wordt ie nog wat zachter!

dinsdag 5 mei 2009 @ 23:34:38 #252
252405 oeke
Moeke
pi_68713427
Dat zou mooi zijn, een bruine ogen en een blauwe ogen kindje!
En het kan, want ik heb dus hele bruine ogen en mijn zusje blauw!

Slaap lekker met didy!
  woensdag 6 mei 2009 @ 00:10:19 #253
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_68714691
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:54 schreef freecell het volgende:
Ik heb 2 neobulle-doeken, Simon (goede keus, Reinhilde! ) en Margot. Ik zou ze niet snel vergelijken met mijn (gestreepte) Storchenwiege. Ze zijn veel soepeler en ietsje dikker. En ze zakken tijdens het dragen iets uit en dat heb ik met mijn storch nog niet meegemaakt, die zit echt als een huis.
Maar ik vind ze wel veel mooier, zodat ik ze toch regelmatig pak . Ik ben absoluut tevreden met de 3 doeken die ik nu heb.
Misschien dat ik er in de toekomst een korte doek bij wil voor het snelle knopen op de heup. Daar gebruik ik nu een doek van 3,5 meter voor (Simon), maar dan hou ik toch nog best wat over... En ik heb nu 2 doeken verkocht, dus...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_68719666
Een van mijn paaseieren mag weg. Het is een didymos Martin maat 2. Ik heb hem gemeten en de totale lengte is 2,9 meter. Hij is nog niet gewassen, er is niets mee gedaan behalve even meten. De boekjes en cd zitten er bij. Ik wil er graag 35 euro voor hebben plus de verzendkosten. Eventueel ruilen mag ook, roep maar iets leuks

quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:21 schreef oeke het volgende:

Maar als ik me goed herinner van biologielessen is het zeer waarschijnlijk dat de onze net zulke bruine kijkers krijgt als Thomas
Maar dat zie je dus pas na een paar maanden....
ha! dat zegt echt heulemaal niets. M. en ik hebben allebei donkere ogen en donker haar. Behold onze dochters:

en ja, ik heb elke grap over melkboeren en postebodes al gehoord
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:25:57 #255
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68719816
Wat ziet Martin er anders uit dan de staaltjes op de Didymos-site!
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:27:30 #256
4177 Jojogirl
pi_68719856
Ach er zitten vast blauwogen in de familie en dan is het helemaal niet gek dat 2 bruinogige ouders kinderen krijgen met blauwe ogen. Andersom (dus ouders blauw en kindjes bruin) is veel onwaarschijnlijker.

Ik had mail van de Ellevill website: lemongrass is begin juni weer leverbaar in 4.7
pi_68719873
deze foto is bij koel regenachtig ochtendlicht gemaakt, hij is in het echt wat warmer van kleur. Zo heel anders dan op de site vind ik hem eigenlijk niet Hooguit wat meer bruin omdat hij hier uitgespreid ligt en op de site gedragen wordt?
pi_68719897
Jojo, bij lilababy kan je nu aangeven welke zara je zou willen hebben en dat bestelt zij ze in het groot in. Dat zijn ze er ook pas begin juni, maar dan heb je niet het risico dat je extra belasting hoeft te betalen
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:31:19 #259
4177 Jojogirl
pi_68719937
Bedankt voor de tip owlet. Ik moet alleen nog eerst even verder twijfelen Lemongrass is super mooi maar heeft wel erg dezelfde tint als ocean (die ik straks ga ophalen), dus dan zou ik beter aubergine kunnen nemen.

Misschien moet ik eerst even afwachten hoe ocean bevalt
pi_68720015
Ik durf te wedden dat er binnen no-time een aubergine in de verkoophoek op het andere forum staat. Er is daar iemand die echt élke roze of paarse doek koopt die uit komt en ze stuk voor stuk na een paar weken max. weer nieuw in de doos doorverkoopt
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:40:09 #261
4177 Jojogirl
pi_68720111
Tja, je kan maar een hobby hebben
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:44:16 #262
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68720213
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:27 schreef Jojogirl het volgende:
Ach er zitten vast blauwogen in de familie en dan is het helemaal niet gek dat 2 bruinogige ouders kinderen krijgen met blauwe ogen. Andersom (dus ouders blauw en kindjes bruin) is veel onwaarschijnlijker.
Maar ook niet onmogelijk. Een neef van mij heeft bruine ogen terwijl zijn beide ouders blauwe ogen hebben.
©Dumbo
pi_68720227
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:35 schreef owlet het volgende:
Ik durf te wedden dat er binnen no-time een aubergine in de verkoophoek op het andere forum staat. Er is daar iemand die echt élke roze of paarse doek koopt die uit komt en ze stuk voor stuk na een paar weken max. weer nieuw in de doos doorverkoopt
Ja idd, dat was mij ook al opgevallen!
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:58:45 #264
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68720551
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:18 schreef owlet het volgende:

Op jouw foto lijken de buitenste banen veel roze/roder/paarser..
Bij Didymos vind ik het gewoon bruin-oranje tinten.
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:04:34 #265
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68720705
Didymos staat wel bekend om z`n slecht kloppende productfoto`s. Soms ben je aangenaam verrast, en soms totaal niet.
Saartje
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:05:39 #266
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68720742
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:29 schreef owlet het volgende:
Jojo, bij lilababy kan je nu aangeven welke zara je zou willen hebben en dat bestelt zij ze in het groot in. Dat zijn ze er ook pas begin juni, maar dan heb je niet het risico dat je extra belasting hoeft te betalen
Hmmmmmm....
*even zoeken gaat*
Maxi, Midi & Mini
pi_68720792
Ja idd! ik keek naar een andere (actie)foto
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 10:11:34 #268
141844 Macka66
pi_68720916
Didymos kan niet fotograferen, dat weten we toch!
Martinfoto bij zonnig daglicht van een Flickr pagina

en de grap van de toverballen, owlet?
pi_68721172
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:11 schreef Macka66 het volgende:
Didymos kan niet fotograferen, dat weten we toch!
Martinfoto bij zonnig daglicht van een Flickr pagina
[ afbeelding ]
[/sub]
aarrgh.... hij is toch wel erg mooi zeg, lekker zomers. Als hij niet snel verkoopt ben ik ook niet heel verdrietig geloof ik
quote:
en de grap van de toverballen, owlet?
pi_68721824
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:48 schreef Floria het volgende:
Oeh mooi tearsong! En welke doek heb je daarvoor geruild/ (nee we zijn geen aagjes ;-) !)
m'n zara forest. Ook mooi, maar ik gebruik hem gewoon te weinig omdat ik bijna geen groen draag. Binnenkort komt er nog wel een nieuwe zara hier in huis
It's all up to you
pi_68724499
Leuk al die verschillende oogkleuren! Dan staat ons hier misschien ook nog een leuke verrassing te wachten!

En dat verschil van foto's van Didymos is echt enorm
In het 'echt' vind ik Martin veel mooier!
Raar zeg...
pi_68724692
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:59 schreef oeke het volgende:
Leuk al die verschillende oogkleuren! Dan staat ons hier misschien ook nog een leuke verrassing te wachten!

En dat verschil van foto's van Didymos is echt enorm
In het 'echt' vind ik Martin veel mooier!
Raar zeg...
Het is wat offtopic, maare, het schijnt dat als je baby een jaar is, dat dan de oogkleur definitief is. Tot die tijd kan de kleur nog veranderen. Vaak begint de verandering pas na een halfjaar, dus dan zou je het eerste halfjaar doeken kunnen kopen die bij blauw/grijze ogen passen

Ik heb trouwens bericht uit Duitsland dat er 2 doeken mijn kant op komen.
De ene is gisteren op de post gedaan en de andere gaat vandaag op de post.
Een Amazonas Laguna van 4 meter en een Didymos Natur/Linnen van 3.2 meter.
Kan niet wachten!!
pi_68724924
Fijn 2 doeken in 1 keer! En die Amazonas is mooi helder van kleur! Lekker vooruitzicht.

En een half jaar? Misschien dan maar gewoon op mijn oogkleur mooie doeken zoeken!
pi_68725674
Oh mennnnnn, Stephmaus heeft haar stash geherorganiseerd nu de baby er is.

Zo! Mooi!
Dat moet echt zijn alsof je opgesloten bent in een snoepwinkel.
En de hele discussie over de zin en onzin ervan: het is een verzameling. Verzamelingen zijn niet altijd nuttig. Deze wel een beetje.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 12:41:31 #275
141844 Macka66
pi_68725839
Hier kwamen vandaag twee doeken vlak na elkaar, Zara Curry en Didymos Indio Ficus met linnen. Allebei op zich al van oogverblindende schoonheid, maar zo samen
SPOILER
pi_68726008
Ficus.....

wat ontzéttend mooi

En curry ook wel, maar ficus...... oei oei oei
pi_68726210
Ficus is lekker.
Hardloper.
IG @webkim
pi_68726944
Oh wow ficus is echt prachtig!

Webkim, ik zie geen foto's?
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:30:34 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68727545
TS, wat een mooie doek!
En ficus is ook prachtig, zeg!
Macka, als je die ooit zat bent... denk je dan aan mij?

wb oogkleur, PR en ik hebben allebei groene ogen, PRs ouders allebei bruine ogen, mijn vader bruine ogen, mijn moeder blauwe ogen, en Eli... blauw
pi_68727688
Ficus is echt sappig groen! Heel mooi!
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:40:13 #281
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68727943
Ficus is mooi!
Oh en ook maar ff een duit in het zakje qua oogkleur, ik heb bruine ogen, mijn lief grijsblauwe ogen.
Mijn kinderen begonnen alledrie met grijze ogen waarvan oudste vanaf dat hij 2 was groene ogen kreeg, middelste kreeg na zijn 2e ineens groengrijze ogen, en Saartje heeft nu wat grijze. groene en blauwe spikkels. Kan nog alle kanten op dus
Saartje
pi_68732955
Ohhhh mn allereerste echte eigenste doek is binnen en hij is moohoooooi!! Ik zal kijken of ik van de week even een fotootje met knuffelbeer kan maken ofzo
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:46:33 #283
4177 Jojogirl
pi_68733086
Ik heb m'n Zara Ocean Meteen gebruikt natuurlijk toen we naar de super gingen. Kreeg wel veel meer opmerkingen dan met m'n antracieten tricotslen, misschien omdat de Ocean een "iets" opvallender kleurtje heeft Maar hij is fijn en mooi en Isis sliep er heerlijk in.

Oja, nou kan ik d'r ook op m'n rug proberen
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 16:22:45 #284
141844 Macka66
pi_68734826
Poppedein en Jojogirl, foto's graag Tenzij jullie te druk zijn met het indragen van de doeken
hier in DH is het erg goed Ocean weer
pi_68734998
Oehhh Ficus is erg mooi Macka!

Jojogirl, wat fijn dat Zara er is! Nog veel beter dat ie ook fijn is en je kleine meisje m helemaal goedgekeurd heeft! Ben benieuwd naar plaatjes!

Ik heb zojuist Scilla even a-professioneel omgeknoopt...

Let op! Er zijn geen beren gewond geraakt tijdens het knoopproces
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:44:03 #286
186094 Floria
Ghost of shark
pi_68735599
Coole Pic Poppedein! Mooie wc ook!

Joh de stash van Stephmouse is geniaal. Echt. Wow. Wat zou ik graag daar graag op vakantie gaan en alles proberen. Hoe zou ze daar aan komen?! Sinds de geboorte van haar eerste kind alle didy LE's kopen?

*zucht*
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 16:52:27 #287
141844 Macka66
pi_68735977
Stephmaus heeft geen stash, die heeft een Didymos museum.
en onverwacht misschien, maar ik heb helemaal niet de behoefte om daar van alles te gaan bekijken en uit te proberen, doe mij maar een stapel met meerdere doekenmerken.

Poppedein, prachtige zwangerschapsband heb je daar
Scilla komt echt heel mooi uit over je buik!
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:54:57 #288
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_68736095
Wat mooi ook, zo'n zwangere buik in zo'n doek!
pi_68736151
Poppedein, wat staat Scilla je goed! Echt heel, heel mooi!
Jojo, ben benieuwd naar foto's van Ocean & Isis!

(ze heeft zondag echt mijn hart gestolen, dat meiske van jou!)
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:58:38 #290
4177 Jojogirl
pi_68736256

Op de eerste en de derde zit ze trouwens te laag maar die had ik net ff snel geknoopt. Oja, die blauwe foto is gemaakt in de blauw spiegelende deur van m'n kledingkast.
pi_68736377
Isis

Ocean is prachtig zeg!
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:03:51 #292
4177 Jojogirl
pi_68736485
Ik was een heel klein beetje bang dat de kleur té zou zijn, maar in het echt is ie gewoon supermooi
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:06:24 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68736564
Wat een mooie foto's! Zowel poppedein als Jojo!
Ik ben wel nieuwsgierig naar de stash / museum van die mevrouw. kan iemand anders ff een paar print screens maken of zo?

reinhilde? toch een ocean voor jou?

heb vandaag weer heupknoop geprobeerd met zara curry (die kon daarna nog 2x helemaal rond, zoveel stof had ik over).
geen overweldigend succes. bijhet aanspannen ging de knoop alleenmaar omlaag ipv de juiste rail omlaag ging... dus had ik eerst de knoop prachtig hoog zoals uitlgelegd door macka, had ik uiteindelijk een loszittende, lage knoop...

zucht...

zou je eik korting krijgen als je 2 didy's tegelijk besteld?

Jojo, je doek is onderweg
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 17:07:05 #294
141844 Macka66
pi_68736582
Ja, hele leuke vrolijke kleur voor jullie Jojo!
En die blote pootjes van Isis uit de doek
pi_68736602
moohooi!
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:09:34 #296
4177 Jojogirl
pi_68736670
Davinia:

Vooral de tekst erbij ("Cupboard one") intrigeert me: heeft ze zo nog een hele kast vol?
pi_68736714
Wat staan die kleuren jullie goed!

En Poppedein zo zit ik 's avonds vaak ingewikkeld in mijn Pfau met dikke buik film te kijken, zit lekker he?
Alleen dan zonder teddybeer
pi_68737041
Die kast! jeej! Dat is inderdaad een Verzameling!
Soms hoor je weleens van moslimvrouwen die 300 hoofddoekjes hebben in verschillende kleuren, dit vind ik net zo overweldigend. Bij elke outfit een passende kleur!
pi_68737330
Davinia, als ik het geld ervoor had, dan zouden hier stante pede komen:

-Zara Ocean
-Zara Niike
-Zara Infinity
-Zara Chocco
-Zara Aubergin
-Zara Lavender
-Jade Yonder
-Jade Royal

en dat zijn dan alleen nog maar Ellevill's....
pi_68737385
Wow! Die kast!
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 17:38:53 #301
141844 Macka66
pi_68737909
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:09 schreef Jojogirl het volgende:
Davinia:
[ afbeelding ]
Vooral de tekst erbij ("Cupboard one") intrigeert me: heeft ze zo nog een hele kast vol?
Met lege Didymos dozen waarschijnlijk
En ze heeft nog wat mei-tais en ringslings en ssc's die toch ook ergens opgeborgen moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')