abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2009 @ 00:04:05 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68578071
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 44 (Wiki in werking!)

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 00:04:32 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68578082
Ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig wat je dan doet met die tennisballen?
pi_68578553
Even nog terugkomend op de vraag of ik een indio met linnen heb: ja!
En jij nu ook, leuk!
pi_68578665
tennisballen stop je bij je doek in de droger, dat slaat je doek lekker floppy
Saartje
pi_68583364
Ticootje: ringsling (zelfgemaakt) / Storchenwiege Vicky 4.6 / Girasol Lampo 4.6(te koop) / Didymos ellipsen groen/klaver blauw 3.7 / Kleinsmekker Marie / Didymos La Leche Liga jeansblauw 2.7 / Medley satin dark blue

even testen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68583637
Wat gaan de draagdroektopics toch snel . Ik begin wel weer zin te krijgen om te dragen. Het wil alleen niet zo goed momenteel, heb even genoeg aan mn eigen gewicht om mee te sjouwen...

Gister geprobeerd lief te overtuigen van de noodzaak van nog een doek, maar nog niet succesvol... het moederdagargument was hij helemaal niet gevoelig voor...
Fake it till you make it...
pi_68583710
Volgens mij doen wij hier niet aan moederdag En een doek kan ik dan sowieso vergeten.
Maar ik ben wel blij met de Rio-ruil
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:14:42 #8
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68583753
Ik koop gewoon een nieuwe doek als ik dat wil, vraag ik niet eerst toestemming voor hoor Doet hij andersom ook niet bij alles wat ie koopt

En wat betreft moedersag, micha laat mij dat weekend helemaal alleen met 2 kinderen, en ben dan ook bijna jarig wat ik normaal gesproken ook op moederdag 'vier', dus zo nodig buit ik dat helemaal uit
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68584014
Wat Tex zegt. Als ik nieuwe schoenen nodig heb koop ik die ook gewoon. Het is toch mijn geld?
Saartje
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:45:16 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68584051
ik koop ook gewoon hoor. Maar mijn stash zit nu wel op zn max. Dus als ik er iets bij wil, dan verkoop ik een doek.
pi_68584103
Nou precies. Gewoon kopen .
Ik krijg nog symphuo en palermo binnen, en ik wil ook nog graag een Chococabana, en Neobulle Lola, en nog minstens 2 indio's.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:51:42 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_68584121
Jij bent ook lekker bezig Reinhilde!

Ik ben aan het onderhandelen over een didymos rode vogels katoen shortie. En ik aas op een indio op ebay en als dat niet lukt, wordt het waarschijnlijk de primula!
pi_68584221
Die doek die komt er wel, als het aan mij ligt... liefst in goed overleg, maar anders maar niet... .
Ik probeer het vast even in de week te leggen, hahaha.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:04:29 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_68584289
Maneki, jij hebt behoorlijk last gehad van je bekken toch? Heb jij desondanks kunnen dragen?

Ik wil een aantal goede vragen voorleggen voor straks bij de bekkenfysio of het wel mogelijk is om Ruben tegen me aan te snoeren of dat ik dat ook beter niet kan doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:06:27 #15
186094 Floria
Ghost of shark
pi_68584322
Ah Cattie de Ebay afschuimert Welke Indio ga je voor? Die gold toch zeker?

Reinhilde is ook lekker bezig met kopûh!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:10:27 #16
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68584371
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:04 schreef Troel het volgende:
Maneki, jij hebt behoorlijk last gehad van je bekken toch? Heb jij desondanks kunnen dragen?

Ik wil een aantal goede vragen voorleggen voor straks bij de bekkenfysio of het wel mogelijk is om Ruben tegen me aan te snoeren of dat ik dat ook beter niet kan doen.
Behoorlijk is nog een understatement, en ik kan wel zeggen dat het toen, op welke manier dan ook, onmogelijk was om te dragen. Ik kon mijzelf al niet vooruit krijgen, laat staan met kleintje erbij.
Na de geboorte van Bep was ik nog steeds instabiel, en na een week van m`n krukken af. Vanaf toen heb ik eigenlijk gewoon kunnen dragen, mits goed symmetrisch
Saartje
pi_68584384
Ik heb deze maand nog helemaal geen draagdoek gekocht!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:13:50 #18
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68584424
In in mei ook nog niet
Maar ik ben klaar met kopen. Vanaf nu alleen nog lenen en/of ruilen
Saartje
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:22:47 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_68584547
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:06 schreef Floria het volgende:
Ah Cattie de Ebay afschuimert Welke Indio ga je voor? Die gold toch zeker?

Reinhilde is ook lekker bezig met kopûh!
Ja, maar alleen als hij voor een leuke prijs weg gaat. Er staat nu ook een gold shorty op, een vintage, die gaat denk ik voor veel te veel (voor mij dan) weg.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:20:53 #20
1762 YPPY
Yppiaans
pi_68585849
Wij hebben allebei 'zakgeld' dat we gewoon uit kunnen geven. Is erg handig, want hij koopt graag nutteloos computerspul en ik altijd nuttige kleren. Een doek zou dus niet overleg gaan. Maar aangezien ik al een supergoedepeuterdoek heb die multiflexibel inzetbaar is, komt er geen meer bij. Of een doek voor Anna, voor d'r pop.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_68586073
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 00:19 schreef Reinhilde het volgende:
Even nog terugkomend op de vraag of ik een indio met linnen heb: ja!
En jij nu ook, leuk!
Heb je ook een actiepic? Welke maat heb je en draagt ie lekker?
Ik kan niet wachten totdat de verkoper gaat reageren, want de juiste verzendmanier staat er nog niet bij dus kan nog niet betalen.
pi_68586898
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:04 schreef Troel het volgende:

Ik ben dan wel geen maneki maar zal ook nog even mijn ervaring typen;

Mijn fysio heeft nooit een probleem van het dragen gemaakt; mits ik maar symetrisch draag en naar m'n lichaam luister.
De eerste weken was van dragen absoluut geen sprake; ik kon zelf niet lopen (ja met rollator of met steun of overal aan vast grijpen en voort trekken met kleine schuifeltjes).
Maar ik ben toch al relatief snel gaan dragen; nadat mijn vriend na 3 weken weer te werk ging; dan kon ik Amber mee de trap op en af nemen terwijl ik mezelf aan alle kanten goed vast kon houden; omdat ik nog niet stabiel was.
Toen Amber 8 weken was ben ik begonnen met het echte dragen zo langzaam aan en steeds meer gaan uitbouwen; want ik begon het dragen als steun te ervaren; goed ingewikkeld; houding meteen goed rechtop zodat het bekken ook automatisch goed staat; in tegenstelling tot de wandelwagen waarbij ik al snel voorover ging hangen en weer waggelen.
Ik loop nog steeds bij de fysio om de laatste restjes eruit te slijten; alhoewel de fysio en ik vermoeden dat dat pas gaat gebeuren ls ik stop met borstvoeding (hormonen). Maar dragen is echt een goede steun voor me nog steeds en ik voel me een stuk steviger staan. Ik heb er nog maar weinig last van; alleen van lang zitten en verkeerde houding wordt ik weer helemaal stram/waggelen. Ik ben al dragende hersteld; zeker ook dankzij m'n goede fysio

Dragen hoeft dus zeker niet slecht te zijn bij bekken problemen al zou je dat wel denken.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68587198
Ik merk dat ik bij lange stukken lopen ook nog wel last heb van mijn bekken. Met koninginnedag heb ik Lotte in de doek gedragen tijdens het lopen en 's middags nog een keer in de doek naar de dierentuin (uurtje). Toen we thuis waren was ik helemaal kapot en had ik ook best last van m'n bekken, maar de volgende dag was het helemaal over! Normaal heb ik er dan langer last van, ik heb er dus zeker veel profijt van gehad!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:42:05 #24
105850 Fuente
mamamuts
pi_68588834
Nou dat had ik dus ook op Koninginnedag. Ik heb Merel daar de hele tijd gedragen en ineens schoot het in m'n schaambot/ bekken. Echt helemaal geen last meer van gehad na de bevalling, maar ik voel het nu nog.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:00:14 #25
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68589129
* Fluffymail ! *
Ik had via een vriendin een Medley Satin besteld en nou kwam ze die dus net brengen..
Als eerste echte kraamkado'tje!

Nu zit er dus een Medley Satin Violet 4.6 in de wasmachine en is er hopelijk snel een Hopp Florenz 4.6 onderweg..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:07:27 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68589315
Leuk, Noli!
Medley satin lijkt me een erg fijne doek voor een kleintje. ik heb een donkerblauwe gehad, maar die was niet fijn voor eli's (toen nog) 11 à 12 kg.

Ik heb net voor het eerst eli goed op mijn heup gehad!
denk, toch ff oefenen met variaties voor morgen (beginnersmeet)
met schuifknoop!
de knoop zat wel superlaag, en eli had iets hoger gemoeten, maar voor een eerste keer vond ik het zeer acceptabel
kzal vanavond ff fotootje uploaden.
kunnen jullie lachen
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:11:12 #27
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68589390
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:05 schreef Llewella het volgende:

[..]

[knip]
want ik begon het dragen als steun te ervaren; goed ingewikkeld; houding meteen goed rechtop zodat het bekken ook automatisch goed staat; in tegenstelling tot de wandelwagen waarbij ik al snel voorover ging hangen en weer waggelen.
[knip]

Dragen hoeft dus zeker niet slecht te zijn bij bekken problemen al zou je dat wel denken.
Dat had ik idd ook!
En vooral met het rugdragen ben ik weer veel beter gaan lopen dan dat ik deed omdat ik als ik rugdraag automatisch in de 'goede stand' gedwongen word. Ik kon vaak ook langer de stad in met Hanne op mijn rug dan dat ik gewoon door de stad liep.
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:46:42 #28
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68590170
Grrrrr.... Net een hele post getikt, invoeren.. *poef* weg!
Nog een keer dan..

Oh ja, Davinia vroeg ook nog of ik foto's ad van het babystapelen..
Helaas niet..

Ik weet dat de pappa en mamma de kinderen liever niet te veel online willen hebben. Nou zou dat ook aardig onherkenbaar kunnen maar dan is er nog het probleem dat ik mezelf de laatste tijd niet fatsoenlijk meer op de foto kan krijgen. En de pappa en manlief waren veel te druk in de keuken ons aanrecht te reanimeren.

* Noli. even voor de wasmachine gaat zitten..
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 14:47:29 #29
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68590191
Nog even over niet dragen bij bekkenklachten: niemand zegt dat je niet mag dragen als je zit
Dus als je dragen niet meer kunt gebruiken als vervoersmiddel dan kun je het nog wel zittend blijven doen om de sociaal-emotionele ontwikkeling en de band met je kind te stimuleren. Wel een stevige doek of drager gebruiken en het kind zo dicht mogelijk tegen je aanbinden!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:33:30 #30
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_68594227
Ik werd net door een mevrouw aangesproken.
"Is dat een eh... een eh.... een...."
wij: .
"Is dat *wijst* een Mai eh Mei tai?"
wij: Ja, dat klopt!
"En zit dat nou lekker?"
wij: Zit ontzettend lekker! .
"Okee, dankjewel!"

wij: . . .

Ik ben nog steeds nieuwsgierig wat ze eigenlijk echt wilde vragen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_68598319
Ohw, bij de ikea zo'n leuk stofje voor een MT of onbag gezien! vriendlief was al doorgelopen; dus maar laten liggen; maar volgende keer gaat ie mee! Heb er nu al 2 keer tijdens het voeden in het restaurant naar zitten staren van ohw wat leuk stofje (gebruikt als gordijnpaneel), en zag dat ze het gewoon verkochten voor 3,99 p/m.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:38:01 #32
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68603289
zomg! Ik heb vanavond een double hammock gedaan met Zara en dat zat me toch een partij lekker! Ik ben gans verkocht
Saartje
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 21:50:25 #33
141844 Macka66
pi_68603879
Waarom zat 'ie precies zo lekker Maneki?
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:54:35 #34
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68604045
Alle gewicht was fijn verdeeld over de schouderbanden en het torsostuk, en doordat je een deel van de doek over je torso aanspant, voelt het of je er ook wat extra steun aan hebt. Ik vind he echt een héle fijne knoop waarbij ik het niet-tibetaans af kunnen knopen absoluut niet miste.
Saartje
pi_68604532
Nu ben ik erg benieuwd zeg!
Kan je 't morgen laten zien?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:11:26 #36
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68604600
Ik denk dat dat wel gaat lukken
Saartje
pi_68604931
top!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:50:38 #38
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68605935
Hmm de website van didymos is één van de 12 door mij meest bezochte websites
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68606062
hehehehe bij mij ook
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:58:27 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_68606177
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:05 schreef Llewella het volgende:

[..]

Mijn fysio heeft nooit een probleem van het dragen gemaakt; mits ik maar symetrisch draag en naar m'n lichaam luister.
De eerste weken was van dragen absoluut geen sprake; ik kon zelf niet lopen (ja met rollator of met steun of overal aan vast grijpen en voort trekken met kleine schuifeltjes).
Maar ik ben toch al relatief snel gaan dragen; nadat mijn vriend na 3 weken weer te werk ging; dan kon ik Amber mee de trap op en af nemen terwijl ik mezelf aan alle kanten goed vast kon houden; omdat ik nog niet stabiel was.
Toen Amber 8 weken was ben ik begonnen met het echte dragen zo langzaam aan en steeds meer gaan uitbouwen; want ik begon het dragen als steun te ervaren; goed ingewikkeld; houding meteen goed rechtop zodat het bekken ook automatisch goed staat; in tegenstelling tot de wandelwagen waarbij ik al snel voorover ging hangen en weer waggelen.
Ik loop nog steeds bij de fysio om de laatste restjes eruit te slijten; alhoewel de fysio en ik vermoeden dat dat pas gaat gebeuren ls ik stop met borstvoeding (hormonen). Maar dragen is echt een goede steun voor me nog steeds en ik voel me een stuk steviger staan. Ik heb er nog maar weinig last van; alleen van lang zitten en verkeerde houding wordt ik weer helemaal stram/waggelen. Ik ben al dragende hersteld; zeker ook dankzij m'n goede fysio

Nouja, het gaat er nu om dat ik nu eigenlijk niet mag tillen (of dragen) vanwege die blaasverzakking. Maar als ik Ruben in een doek of in de Yamo gooi, dan til ik hem natuurlijk vaak wel eerst op
Maar dan kan ik waarschijnlijk dat gewoon overleggen (en daar zijn ook wel dingen op te vinden) en dan is het gewoon zorg om aan te geven hoe ik hem wil dragen zodat de fysi kan zien wat en hoe (mocht ze zelf het dragen niet goed kennen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 2 mei 2009 @ 23:52:39 #41
141844 Macka66
pi_68607767
Vervelend Troel, en je zult inderdaad inventief moeten worden. Misschien kun je Ruben in een doek of drager doen terwijl jij zelf in een stoel zit. Of nog beter hem eerst op een tafel zetten, dan doek of drager om en dan Ruben er in. Of doek op tafel met Ruben er op en dan naar je toe trekken en omknopen.
  † In Memoriam † zondag 3 mei 2009 @ 00:09:30 #42
141844 Macka66
pi_68608220
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Alle gewicht was fijn verdeeld over de schouderbanden en het torsostuk, en doordat je een deel van de doek over je torso aanspant, voelt het of je er ook wat extra steun aan hebt. Ik vind he echt een héle fijne knoop waarbij ik het niet-tibetaans af kunnen knopen absoluut niet miste.
Hij is ook erg makkelijk te onthouden
Tip voor Troel: Sommige vrouwen met instabiel bekken vinden torsodragen fijn, en dit lijkt behoorlijk op torsodragen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Macka66 op 03-05-2009 00:15:06 ]
  zondag 3 mei 2009 @ 08:01:55 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_68611182
Een groot voordeel van dit alles: Bert begint het dragen steeds meer te waarderen De afgelopen dagen heeft hij al een keer of drie Ruben in de Yamo gehezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68611450
Dat is ook fijn Troel.
Hopelijk kan de fysio je helpen om manieren te vinden zodat je wel lekker door kan dragen als het goed voelt!
  zondag 3 mei 2009 @ 11:19:45 #45
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68613138
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
zomg! Ik heb vanavond een double hammock gedaan met Zara en dat zat me toch een partij lekker! Ik ben gans verkocht
Ik had net gisteravond dat hele topic 'hiernaast' doorgelezen. Kom ik hier zie ik jouw post!

En had je het laatste stuk over of onderdoor? (onderdoor schijnt nóg fijner te zitten)
Maxi, Midi & Mini
pi_68615833
Ik heb de keuze inmiddels redelijk teruggebracht naar een 3tal doeken
Nati Bamboe Turkis
Girasol Mister X (is alleen geloof ik te verkrijgen in 4.20 en dat is me wel te kort)
Girasol Lilia

Nog andere mooie suggesties
  zondag 3 mei 2009 @ 13:18:14 #47
105850 Fuente
mamamuts
pi_68616062
Ik zou de Lilia doen Die heb ik ook, en 't is prachtig!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68616416
Die double hammock, is daar een filmpje/plaatje/linkje oid van?
pi_68616725
Freecell

Hier een video van een TBW mama en hier de officiële instructievideo van het Franse merk rekbare doeken.
pi_68617321
Hey das met een rekbare doek inderdaad
Kan dat ook met niet-rekkende doeken?
  zondag 3 mei 2009 @ 14:12:48 #51
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68617778
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:57 schreef freecell het volgende:
Hey das met een rekbare doek inderdaad
Kan dat ook met niet-rekkende doeken?
Maxi, Midi & Mini
pi_68619021
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:40 schreef mrien het volgende:
Freecell

Hier een video van een TBW mama en hier de officiële instructievideo van het Franse merk rekbare doeken.
En een Double Hammock filmpje by me.

Hardloper.
IG @webkim
  zondag 3 mei 2009 @ 14:53:43 #53
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68619127
Heb je die nou net gemaakt Webkim?
Ik meende me namelijk te herinneren dat jij de double hammock hier al eens gepost had.. Mét filmpje, maar die kon ik dus nergens meer terug vinden..

Heerlijk die verweekte hersenen..
Maxi, Midi & Mini
pi_68619395
Tof filmpje! Dank je webkim Ik ga het testen straks
pi_68622890

Test 2-3-4
Volgende keer mag hij nog wel wat strakker zie ik.
En ik krijg er rolletjes mee

Maar het zit wel heel comfortabel
pi_68625923
Te koop/ruil: mijn girasol #27, 5.2 meter lang.

Het is een hele fijne, zachte doek, maar te lang voor mij. Ik pak 'm nooit meer, dus hij mag gaan!
Graag heb ik er nog 65 euro voor, excl. verzendkosten.
pi_68627004
Doek is al verkocht!

Nu mag ik een nieuwe uitzoeken!
pi_68628010
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:09 schreef mrien het volgende:
Ik heb de keuze inmiddels redelijk teruggebracht naar een 3tal doeken
Nati Bamboe Turkis
Girasol Mister X (is alleen geloof ik te verkrijgen in 4.20 en dat is me wel te kort)
Girasol Lilia

Nog andere mooie suggesties
Ooohhh...schrijf dat nou niet... ik zit net te twijfelen of ik mr X 4.6 moet verkopen....
pi_68628066
Dat is snel Reinhilde!

Double hammock is fijn, hij is op de meeting vandaag uitvoering door verschillende mensen getest
pi_68628165
Leuk Reinhilde weet je al wat het gaat worden?

Lieuwes papa loopt nu met hem rond in de Manduca. Ook wel eens lekker om toe te kijken hoe je kind gedragen wordt!
pi_68628176
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:18 schreef owlet het volgende:

[..]

Ooohhh...schrijf dat nou niet... ik zit net te twijfelen of ik mr X 4.6 moet verkopen....
Als je hem verkopen wilt, denk je dan aan mij Dan denk ik er ook even verder over
pi_68628388
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:18 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik ook...
Hardloper.
IG @webkim
pi_68628630
Ik denk niet dat ik het kan. Het was echt Avalons babydoek en zolang ik niet in geldnood zit of heel graag een andere doek wil laat ik hem nog maar even liggen.
pi_68628713
Groot gelijk Owlet!

Dan geldt bovenstaande voor Webkim
Alhoewel ik ook echt wel twijfel over Lilia
Mja..is 2 girasol's hebben wel zo handig..

Mojito is overigens sinds die in de was geweest is nog vreselijk stijf, hij ligt nu op de bank/stoel als zachtmaak object..
pi_68629095
Foutje
pi_68629912
Jore, ik weet het nog niet!

Ik twijfel tussen een Ellaroo (weet ook nog niet welke) en nog een indio

Llewella, jouw indio Viola, is die dik? Of lekker dun?
  zondag 3 mei 2009 @ 19:41:54 #67
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68630795
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:19 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ik had net gisteravond dat hele topic 'hiernaast' doorgelezen. Kom ik hier zie ik jouw post!

En had je het laatste stuk over of onderdoor? (onderdoor schijnt nóg fijner te zitten)
Precies zoals in het filmpje van TBW mama.
Echt een aanrader
Saartje
  zondag 3 mei 2009 @ 21:13:45 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68634304
Hmmm, misschien moet ik me ook maar eens gaan aanmelden bij "de buren"
zit ik helemaal te lang achter de compu

stel, ik wil nog een lange doek en een korte doek (heupdragen):
ik wil sowieso een didy tobi (gewoon streepjes) en ik ben een zwak aan het ontwikkelen voor indio's.
welke variant zouden jullie als korte doek doen en welke als lange? en waarom?

en wie van jullie maakt er lekker zittende MT's? Waarom zijn die bovenste banden daarvan ook zo lang?
kheb vandaag KS Neel geprobeerd
  zondag 3 mei 2009 @ 21:22:16 #69
186094 Floria
Ghost of shark
pi_68634695
Reinhilde, mijn viola is dun imho. Slingomama beschrijft hem ook als zomerdoek.

Davinia, ik zou een lange Indio nemen omdat Indio's zo heerlijk knuffelig zijn en ik ook lange Indio's heb en korte streep shorty (didy Eva)
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  zondag 3 mei 2009 @ 21:25:46 #70
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68634879
De bovenste banden zijn lang zodat je kunt wrappen, die van mij zijn extra lang. Dat geeft wat extra steun maar is niet altijd even handig ( in het bos bijvoorbeeld).

ik hoop eerdaags voor mijzelf een MT of scandi te kunnen maken, als die af is kunnen we wel een keer afspreken om te kijken of ik er een voor jou kan maken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_68639075
oh oh oh.

Ik ben 1 klik verwijdert van een zara natur
  † In Memoriam † zondag 3 mei 2009 @ 23:26:08 #72
141844 Macka66
pi_68639688
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:10 schreef Reinhilde het volgende:
oh oh oh.

Ik ben 1 klik verwijdert van een zara natur
En nu?
en wat wil je dat we roepen?
  zondag 3 mei 2009 @ 23:26:50 #73
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68639713
Klik nou maar, je weet dat je het wilt
Saartje
  † In Memoriam † zondag 3 mei 2009 @ 23:29:42 #74
141844 Macka66
pi_68639844
Klik nou maar niet, er komen bij Ellevill doeken met zijde aan!
maar als dit je niks doet dan moet je maar klikken
  zondag 3 mei 2009 @ 23:33:35 #75
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68640003
Ik heb nog niets met zijde Shame on me!
Saartje
  † In Memoriam † zondag 3 mei 2009 @ 23:44:40 #76
141844 Macka66
pi_68640434
Heb je al wel een trouwdoek?
(Misschien een goed excuus voor een shortie met zijde )
  zondag 3 mei 2009 @ 23:47:46 #77
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68640568
Nee heb ik nog niet. Shortie met zijde vind ik een strak plan!
Saartje
  zondag 3 mei 2009 @ 23:49:08 #78
14746 k_i_m
pi_68640604
Macka, heb jij ook dat Neel lekkerder van voor dan van achter zit? Ik heb wat ruzie met die brede banden als ik mijn mei tai op mijn rug knoop, of is dat gewoon nieuwigheid?
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 00:02:07 #79
141844 Macka66
pi_68641106
Ik heb er zelf wel aan moeten wennen, dragen op mijn rug met Neel. Maar dat was vooral een kwestie van evenwicht vinden en Maja subtiel verschikken De banden draag ik dan gekruisd, niet erg flatteus maar het werkt het best. (En hee, het is toch al niet mogelijk om mijn voorgevel te negeren dus wat dat betreft verandert er niks )

Welterusten allemaal
pi_68644902
Tja, weet ik ook niet wat ik wil dat jullie nu zeggen!
Ik moest vooral even mn hart luchten.

Ik heb nog niet geklikt trouwens!
Ik heb (nog) niks met zijde, dus dat er zijden Ellevils aankomen doet me niet zo veel eigenlijk.

Misschien heb ik het wel helemaal mis, maar zijde lijkt me helemaal niet zo draagkrachtig, en lastig te knopen (heel glad enzo).
pi_68644928
Dat vind ik trouwens wel een issue! Ik werk nooit af met een tibetaan, want dan steken mijn borsten echt héél stom uit Of ze zitten er onder en dat voelt beroerd. Hoe dan ook, ze zitten in de weg.
Iemand oplossing?
pi_68645006
geen oplossing! Mijne steken ook nogal uit maar ik heb er maar gewoon schijt aan.
pi_68645036
quote:
Op maandag 4 mei 2009 08:02 schreef Reinhilde het volgende:
geen oplossing! Mijne steken ook nogal uit maar ik heb er maar gewoon schijt aan.
hmmm
  maandag 4 mei 2009 @ 08:22:20 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68645162
freecell, dat is ook de reden dat ik eigenlijk niet op die manier afknoop. Of ik doe de banden echt over mijn borsten. Ik vind bij een rucksack tibetaans afknopen wel erg fijn zitten.
pi_68645208
Daarom vind ik die mnier van gisteren ook wel fijn
Want van afzakkende banden heb ik nooit last bij de Rucksack. Alleen het gewicht verdeeld lekkerder met tibetaans afknopen.
pi_68645243
Ik vind Tibetaans afknopen echt heerlijk, zonder zit een rucksack bij mij echt niet zo fijn.

Maar de double hammock is dan wel echt wat voor jou .
  maandag 4 mei 2009 @ 09:28:34 #87
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68646049
Freceell, je kan wel de stof over je borsten uitspreiden.
Dat strijkt de boel ook weer glad
pi_68647255
Ook lekker: double hammock knopen tot het punt dat je de twee banden over je schouders naar voren hebt en dan inplaats van over je schouders onder je oksels door naar voren, boven je borsten kruisen, naar achter onder het kind door (al dan niet gekruisd) en vooraan afknopen.
Stevige torsodraagmanier
  maandag 4 mei 2009 @ 10:29:36 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68647360
Dan heb je nog meer stof nodig, of niet?
  maandag 4 mei 2009 @ 10:34:44 #90
14746 k_i_m
pi_68647503
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:02 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb er zelf wel aan moeten wennen, dragen op mijn rug met Neel. Maar dat was vooral een kwestie van evenwicht vinden en Maja subtiel verschikken De banden draag ik dan gekruisd, niet erg flatteus maar het werkt het best. (En hee, het is toch al niet mogelijk om mijn voorgevel te negeren dus wat dat betreft verandert er niks )

Welterusten allemaal
Dat kruisen heb ik ook al geprobeerd, dat zat nog wel het beste ondanks dat het ook wel raar voelt. Voorlopig zit voor meer dan prima, maar ik zal er toch meer mee oefenen dan .
In my life
Why do I smile
pi_68647568
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:29 schreef DaviniaHR het volgende:
Dan heb je nog meer stof nodig, of niet?
nee, volgens mij niet.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:07:09 #92
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68648547
Lotusblomma zit in de was! Noah wilde bij mijn ouders blijven slapen Dus hopelijk vanmiddag gelegenheid om wat te oefenen
©Dumbo
pi_68649268
tex ik ben jaloers hoor! wat is de lotusblomma mooi
pi_68650858
Wat zij zegt Erg mooie doek
  maandag 4 mei 2009 @ 12:18:04 #95
186094 Floria
Ghost of shark
pi_68651131
En Cath heb jij 127 euro betaald voor die Indio gold?! Jeetje! Die Wildrose ging weg voor vééél. Kredietcrisis?! Niet echt in doekenland!
  maandag 4 mei 2009 @ 12:39:27 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_68651878
Hehehe, echt niet Floria! Ik had 40 euro ingezet op de wildrose indio, maar die ging voor 90 euro en 50 voor de gold indio. Ik vind het niet zo erg hoor, want ze zijn voor veel meer weg gegaan dan ik ooit had willen betalen. Dan koop ik liever de rubin-mandarine indio nieuw.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:42:30 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_68651983
Deze doeken gingen voor veel geld weg, maar als je de standaard modellen hebt, of wat minder geliefde limited editions in de kleinere maten kun je toch nog wel leuk scoren op ebay.
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 12:58:27 #98
141844 Macka66
pi_68652513
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:18 schreef Floria het volgende:
En Cath heb jij 127 euro betaald voor die Indio gold?! Jeetje! Die Wildrose ging weg voor vééél. Kredietcrisis?! Niet echt in doekenland!
Ik denk toch dat de kredietcrisis wel een beetje speelt in doekenland, want er komen de laatste tijd meer bijzondere doeken in de verkoop en de prijzen worden lager.
Als je nagaat dat mensen nu hun Kleinsmekker willen verkopen en daarvoor onder de aankoopsprijs moeten zakken, ipv winst maken zoals een paar maanden geleden nog kon.
pi_68652548
TE KOOP!

Indio natur met linnen, mt 6.

Sinds zara en pfau pak ik deze niet meer, dus ook deze mag weg!

Graag heb ik er nog 60 euro voor, excl. verzenden.

[ Bericht 37% gewijzigd door Reinhilde op 04-05-2009 13:08:32 ]
  maandag 4 mei 2009 @ 13:07:19 #100
108648 cattie
lieve moeder
pi_68652818
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:58 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat de kredietcrisis wel een beetje speelt in doekenland, want er komen de laatste tijd meer bijzondere doeken in de verkoop en de prijzen worden lager.
Als je nagaat dat mensen nu hun Kleinsmekker willen verkopen en daarvoor onder de aankoopsprijs moeten zakken, ipv winst maken zoals een paar maanden geleden nog kon.
Dat is waar. Ik wacht met smart op die mooie bijzondere indio shorty of die katoenen vogels rood of goud!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')