Klopt. Het christendom heeft natuurlijk een sterke troef in handen en dat is Jezus. Er is m.i. geen figuur in andere godsdiensten vergelijkbaar met Jezus.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:12 schreef FunkyHomosapien het volgende:
maar in die post ontkracht je andere religies, maar laat je niet blijken waarom je nou precies voor het christendom kiest
Dat is geen argument vóór het christendomquote:
quote:
Het christendom verklaart dat door de zondeval. Sinds de zondeval is de mens en natuur imperfect met alle gevolgen van dien. God heeft zijn handen meer afgetrokken van zijn schepping. Ik denk niet dat God doelbewust kanker, aids of varkensgriep heeft 'geschapen'. Sinds de zondeval laat Hij de natuur vooral op zijn vrije loop gaan met de gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:29 schreef H.Moody het volgende:
Dat mensen een vrije wil hebben en daarom niet bestuurd worden door een God kan ik nog wel begrijpen als je dat denkt.
Maar leg me dan eens uit hoe ziektes op de wereld zijn gekomen?
Dan moet God namelijk ook verantwoordelijk zijn voor ziektes als kanker, aids en de varkensgriep.
En kom niet aanzetten met "Dat is het werk van de duivel."
Burzummenuz.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Verdomme van wie is dat ookalweer?
Dat zegt hij toch ook niet?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:29 schreef Mr-Coffee het volgende:
Precies, JIJ gelooft het, maar dat wil niet zeggen dat anderen het moeten/willen geloven of dat het ook zo is.
En als er iets is waar christenen zich al jaren, herstel eeuwen schuldig aan maken is het aanlullen van iets wat hun geloven aan andere (het liefst zwakkeren der samenleving) mensen, omzo hun de hipocrisie te verspreiden.
Hoor ik daar brainwashing?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:51 schreef Paul het volgende:
Ik neem het mensen nooit kwalijk hoor die niet geloven, hun ouders geloven niet, dus daarom hebben ze het niet meegekregen. Komt allemaal nog wel goed, ooit zullen jullie het snappen![]()
En daar gaat het in dit geval om.quote:
Ach, je lult maar wat Je hebt totaal geen kennis van zaken. Ga lekker Zeitgeist kijken en naar je favoriete anti-christelijke metal luisteren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:29 schreef Mr-Coffee het volgende:
, maar dat wil niet zeggen dat anderen het moeten/willen geloven of dat het ook zo is.
En als er iets is waar christenen zich al jaren, herstel eeuwen schuldig aan maken is het aanlullen van iets wat hun geloven aan andere (het liefst zwakkeren der samenleving) mensen, omzo hun de hipocrisie te verspreiden.
Als hier iemand gebrainwasht is ben jij het wel met al je antitheïstische propaganda.quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:32 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het christendom verklaart dat door de zondeval. Sinds de zondeval is de mens en natuur imperfect met alle gevolgen van dien. God heeft zijn handen meer afgetrokken van zijn schepping. Ik denk niet dat God doelbewust kanker, aids of varkensgriep heeft 'geschapen'. Sinds de zondeval laat Hij de natuur vooral op zijn vrije loop gaan met de gevolgen van dien.
De elementaire principes van het Darwinisme zijn je overduidelijk nog niet bekendquote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:38 schreef Mr-Coffee het volgende:
Overigens ben ik wel van mening dat (hoe cru dit ookt klinkt, mijn excuses alvast) kanker een vorm van natuurlijke selectie is, om er voor te zorgen dat er geen over populatie zou komen.
Het is echt niet zo dat hoe meer individuen er in een populatie zijn hoe meer % kanker krijgt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:38 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Overigens ben ik wel van mening dat (hoe cru dit ookt klinkt, mijn excuses alvast) kanker een vorm van natuurlijke selectie is, om er voor te zorgen dat er geen over populatie zou komen.
Hij zou daar een stokje voor steken als hij ons niet als vrije wezens had gemaakt die zelf mogen beslissen wat ze doen, of ze goed of kwaad, of ze God volgen of niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:38 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
God heeft zijn handen afgetrokken van zijn creaties.
Dan komt het er toch op neer dat hij dan gefaald heeft als god?
En als god echt zo perfect, almachtig en alwetend is dan zou die daar toch een stokje voor steken??
Wat wil je hiermee zeggen dan? Dat de natuur zelf dit soort ziektes 'uitvindt' ofzo?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:38 schreef Mr-Coffee het volgende:
Maar niets kan toch zomaar onstaan? God heeft toch alles geschapen? Dan kan de natuur niet zomaar ineens met bijv. kanker op de proppen komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:32 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Sinds de zondeval laat Hij de natuur vooral op zijn vrije loop gaan met de gevolgen van dien.
Ik bedoel dat het een van de natuurlijke vormen is (zoals dat vroeger met de pest had kunnen zijn), ik bedoel niet dat alleen kanker HET middel is van de natuur.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:40 schreef intraxz het volgende:
[..]
Het is echt niet zo dat hoe meer individuen er in een populatie zijn hoe meer % kanker krijgt.
lijkt me wel he? god doet immers niks meer aan de aarde, ja toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:42 schreef koningdavid het volgende:
Wat wil je hiermee zeggen dan? Dat de natuur zelf dit soort ziektes 'uitvindt' ofzo?
En waarom schreer je mij over één kam met dit soort idioten?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:41 schreef Mr-Coffee het volgende:
En dit word dus ook goedgekeurd omdat het dan in naam van God is?
Dit bedoel ik dus oa met ongenuanceerde kutchristenen.
Oja, creatie versus evolutie.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:43 schreef H.Moody het volgende:
[..]
Maar niets kan toch zomaar onstaan? God heeft toch alles geschapen? Dan kan de natuur niet zomaar ineens met bijv. kanker op de proppen komen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:44 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
lijkt me wel he? god doet immers niks meer aan de aarde, ja toch?
God of the gapsquote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:45 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Oja, creatie versus evolutie.
Simpel, God heeft evolutie bedacht om het leven goed te kunnen laten ontwikkelen.
Die discussie kan dus ook weer de kast in.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:48 schreef intraxz het volgende:
[..]
God of the gaps![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/God_van_de_gaten
Dit is Fok!.. KLB nog welquote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:54 schreef Scaurus het volgende:
Ja hoor, we gaan weer psychologie van de koude grond bedrijven, een complex fenomeen als religie reduceren tot 'onwetendheid' of 'onderdrukking'
HBO-topic
quote:And when we are beaten
The cross holds us down
I hear them laughing
And walking away
Klingelmetal jaquote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:33 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Burzummenuz.
Met z,n theelepel en postelastiekjes black metal.![]()
Downloads er van zweven ergens op het internet, moet je maar ff googlen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:42 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hij zou daar een stokje voor steken als hij ons niet als vrije wezens had gemaakt die zelf mogen beslissen wat ze doen, of ze goed of kwaad, of ze God volgen of niet.
[..]
Wat wil je hiermee zeggen dan? Dat de natuur zelf dit soort ziektes 'uitvindt' ofzo?
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:04 schreef Salsaneck het volgende:
Koningdavid, waar haal je toch al die energie vandaan om op al die malloten in te gaan.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:44 schreef Scaurus het volgende:
Die muziek__!
Typisch van die counterculture muziek waarin God alle schuld krijgt voor de teenage anxiety waaraan de frontman die littekens op zijn pols aan over heeft gehouden
En zie dan wat christenen daar tegenover kunnen plaatsen...
De Flauwekul leert steeds meer z'n plaats kennen gelukkig. Helaas zijn de holletjes van fundamentalisten nog steeds niet diep genoeg, en fokken ze inderdaad gemiddeld als konijnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:34 schreef Scaurus het volgende:
Christenen zijn vandaag de dag schuwe konijntjes geworden die terug in hun holletje schieten zodra er iemand langskomt.
Exactly!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:52 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Alles wat men niet kon verklaren werd afgedaan als iets van god.
Whaha, wat een gast..quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Klingelmetal jaHeb ik ook nog wel es wat van gespeeld met 2 vrienden, compleet leip
Met mooie songtitels alsquote:Nadat Grindcoreband Spetälskahora begin 2004 uit elkaar was gegaan besloot Burzumennuz solo verder te gaan. Hij nam een aantal nummers op en verspreidde deze over internet. Een aantal weblogs en geschokte Christenfora pikte de nummers op waardoor hij al snel wat naamsbekendheid verwierf. Iets later bracht hij het album Muziekinstrumenten zijn voor negers uit op het netlabel Kvlt Promo Grrrl. Met de kerstdagen van 2004 kwam hij met de kerstsingle Maria is de hoer van Nazareth.
quote:"Blasphemisch aan mijn omgedraaide kruis gesabbeld door de necrogeit van brandend Urk"
Ik kan je aanraden om je in te lezen in de gnostiek in het kader van de god die jij beschrijft.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:47 schreef DennisMoore het volgende:
Nouja, en de hele filosofie erachter is natuurlijk grote onzin. Een opperwezen dat ook moreel superieur zou moeten zijn, maar dat wel een bloedoffer wil zien voordat ie zelfbenoemde zonde wil vergeven. Wat een absurd verlossingsplan waaraan de mens zich zou moeten onderwerpen. Duidelijk ontsproten aan het brein van de leider van een woestijnvolkje duizenden jaren geleden.
Wel knap dat ze dat theologisch al duizenden jaren weten recht te lullenen weten te verkopen aan de Angstige Mens...
I know. Maar dat vind ik hier offtopic.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:22 schreef servus_universitas het volgende:
Ik kan je aanraden om je in te lezen in de gnostiek in het kader van de god die jij beschrijft.
Nou ja, het kan helpen om een bekende drogreden (die jij zelf nota bene aanhaalt) het hoofd te bieden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
I know. Maar dat vind ik hier offtopic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |