abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2009 @ 05:40:54 #121
34586 kepler
No bounce, no play
pi_68927958
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Die races komen gewoon op TV in Thailand, ga naar een pub of bar en je kan het zien
Dat klopt, maar tijdens de race van China liep ik bij de Angkor Wat en bij de race van Spanje was de stroom uitgevallen in Laos

@Voss, wat bedoel je met FTD?
The line is a dot to you!
pi_68928263
google er maar eens op.

Programmaatje waarmee je makkelijk in usenet kan zoeken.
Voor een aar euro's heb je al een payserver, waarmee je met gemakt tot posts van 120 dagen geleden nog kan downloaden. Er zijn ook gratis servers, maar die doen het minder goed om het zo maar te zeggen.

FTD is gratis, Quickpar (om bestanden te repareren) is gratis, winrar om ze uit te pakken ook en voor het downloaden zijn ook gratis alternatieven, bv alt.binz.

Payserver gebruik ik zelf Eweka, 7,50 per maand, geen abbo etc. Maar daar zijn er ook genoeg van.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68931151
Anders kijk je ze toch als je terug bent in NL.. Je kan nu ook nog steeds races uit de jaren 80 downloaden, dus ze staan vast nog wel online dan
Where facts are few, experts are many.
pi_68934945
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:05 schreef Giem het volgende:

[..]

Hahaha

Nee ze gaan steeds stuk..
Niet zo raar. Brawn heeft al dik een jaar kunnen testen, en kunnen ontwikkelen. Grote teams waren vorig jaar nog druk in het kampioenschap strijdende. Die hebben de tijd niet gehad de vele veranderingen goed door te kunnen voeren, helemaal niet nu er ook nog eens een test-verbod is. Bij de grote teams zit je nu gewoon testen te kijken tijdens wedstrijden. Erg oneerlijk als je het mij vraagt. En door het test-verbod kunnen de teams die vorig jaar nog hard streden om de titel niet op tijd aansluiten op de al dik een jaar testende en ontwikkelende teams. Aan de ene kant maakt dit het seizoen interessant, aan de andere kant wel erg oneerlijk. Het is ook af te lezen aan de stand van het kampioenschap. Als dit te lang duurt is het hele jaar naar de knoppen, en is het een erg oneerlijk seizoen geweest. Daar mogen we de FIA voor bedanken, want die weten echt niet meer waar ze mee bezig zijn
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:24:38 #125
34586 kepler
No bounce, no play
pi_68935071
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:18 schreef Atreidez het volgende:
Anders kijk je ze toch als je terug bent in NL.. Je kan nu ook nog steeds races uit de jaren 80 downloaden, dus ze staan vast nog wel online dan
duurt nog wel even voordat ik terug ben in NL, sterker nog dan is het volgende seizoen alweer begonnen

Binnenkort ben ik als het goed is wel aan het werk in Australie, dan ga ik het daar proberen te downloaden. Ik heb nu een torrent lopen, maar dat duurt nog 9 uur

Bedankt voor de hulp iig!
The line is a dot to you!
pi_68935366
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:19 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Niet zo raar. Brawn heeft al dik een jaar kunnen testen, en kunnen ontwikkelen. Grote teams waren vorig jaar nog druk in het kampioenschap strijdende. Die hebben de tijd niet gehad de vele veranderingen goed door te kunnen voeren, helemaal niet nu er ook nog eens een test-verbod is. Bij de grote teams zit je nu gewoon testen te kijken tijdens wedstrijden. Erg oneerlijk als je het mij vraagt. En door het test-verbod kunnen de teams die vorig jaar nog hard streden om de titel niet op tijd aansluiten op de al dik een jaar testende en ontwikkelende teams. Aan de ene kant maakt dit het seizoen interessant, aan de andere kant wel erg oneerlijk. Het is ook af te lezen aan de stand van het kampioenschap. Als dit te lang duurt is het hele jaar naar de knoppen, en is het een erg oneerlijk seizoen geweest. Daar mogen we de FIA voor bedanken, want die weten echt niet meer waar ze mee bezig zijn
tja... je kan het ook omdraaien, de teams die voor het kampioenschap zijn gegaan hebben het ook aan hu zelf te danken dat ze nu een slechtere auto hebben, omdat ze alleen naar 2008 keken en niet naar 2009...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:58:46 #127
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_68936356
quote:
@Voss, wat bedoel je met FTD?
Kijk hier ook is voor een duidelijke uitleg over het downloaden via nieuwsgroepen..
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:01:57 #128
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_68936491
aahh nee.. misschien geen engelse GP volgend jaar! Ah ze zullen vast nog wel optijd klaar zijn toch? Ze gooien her en der wat positieve berichten in de media en het dan uiteindelijk toch nog redden.. hoop ik dan

bron: GPupdate
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:27:18 #129
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_68944105
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:19 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Niet zo raar. Brawn heeft al dik een jaar kunnen testen, en kunnen ontwikkelen. Grote teams waren vorig jaar nog druk in het kampioenschap strijdende. Die hebben de tijd niet gehad de vele veranderingen goed door te kunnen voeren, helemaal niet nu er ook nog eens een test-verbod is. Bij de grote teams zit je nu gewoon testen te kijken tijdens wedstrijden. Erg oneerlijk als je het mij vraagt. En door het test-verbod kunnen de teams die vorig jaar nog hard streden om de titel niet op tijd aansluiten op de al dik een jaar testende en ontwikkelende teams. Aan de ene kant maakt dit het seizoen interessant, aan de andere kant wel erg oneerlijk. Het is ook af te lezen aan de stand van het kampioenschap. Als dit te lang duurt is het hele jaar naar de knoppen, en is het een erg oneerlijk seizoen geweest. Daar mogen we de FIA voor bedanken, want die weten echt niet meer waar ze mee bezig zijn
Het hele jaar naar de knoppen?
Het is juist een fantastisch jaar
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_68944296
Ik snap de commotie ook niet helemaal... Zoiezo, de verschillen tussen 1 en 20 zijn nog nooit zo klein geweest, maar omdat dan niet de gevestigde orde op de eerste 6 posities staat is t jaar naar de knoppen
Where facts are few, experts are many.
pi_68945884
wat vinden jullie tot nu toe van het kers systeem? in mijn mening is het gewoon KUT! het maakt inhalen gewoon onmogelijk.
if you ain't cheating you ain't trying
pi_68947278
Ferrari stopt per 2010 indien de budgetlimiet doorgaat. Het wordt dus nu echt menens.

Persoonlijk ben ik van mening dat de FIA helemaal doorslaat in de kostenreducerende maatregelen. Budgetlimietje van 45 miljoen stelt natuurlijk niets voor. Vergeljk het alleen al eens met de huidige budgetten en bv. de budgetten van voetbalclubs. En nog zoiets; de World Engine. Helemaal een belachelijk idee. Het zou verschrikkelijk zijn als een F1-bolide met een nagenoeg zelfde motor zou rijden dan een WRC-bolide.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_68947668
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:51 schreef JohnLocke het volgende:
Ferrari gaat 2010 boycotten!
Ze kunnen het altijd proberen, mij lijkt een bepaalde limiet niet gek!

Quote: Volgens Richards zijn de immense budgetten die de grote namen in de F1 pompen volledig onnodig: ‘Een budget van £300 miljoen? Met een tiende red je het ook wel’, aldus Richards. Gezien het feit dat Honda’s doorstartprojectje Brawn GP de helft van de gereden Grand Prix’s al op haar naam heeft geschreven, zou de Aston-eigenaar zijn gelijk wel eens kunnen krijgen.

Richards was ooit baas van de F1 teams BAR (dat via Honda nu Brawn GP heet), en Benetton (het huidige Renault). Met zo’n verleden zien we volgend jaar graag een duo snelle Astons over het asfalt glijden.
pi_68947983
quote:
Nou doe toch eens allemaal rustig. Ferrari zegt dat ze willen boycotten als de limieten doorgaan zoals ze nu gepland zijn.
Dus een limiet met veel voordelen of geen limiet en veel nadelen (minder testen etc)

Die kogel is nog allang niet door de kerk en Ferrari roept dit alleen even om duidelijk hun ongenoegen kenbaar te maken en omdat Mosley geroepen heeft dat Ferrari toch niet vertrekt.

Dit roepen ze gewoon om wat steviger de onderhandelingen in te kunnen gaan. Niet meer en niet minder.

Jullie moeten nog veel leren van politiek zie ik al
Spelletjes zijn het. Vooralsnog in ieder geval.

Dus, gewoon rustig blijven en dan komt alles goed
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68950689
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:06 schreef Prisonbreaker het volgende:

[..]

Ze kunnen het altijd proberen, mij lijkt een bepaalde limiet niet gek!

Quote: Volgens Richards zijn de immense budgetten die de grote namen in de F1 pompen volledig onnodig: ‘Een budget van £300 miljoen? Met een tiende red je het ook wel’, aldus Richards. Gezien het feit dat Honda’s doorstartprojectje Brawn GP de helft van de gereden Grand Prix’s al op haar naam heeft geschreven, zou de Aston-eigenaar zijn gelijk wel eens kunnen krijgen.
Beetje jammer alleen dat ze voor de basis van de huidige Brawn GP-wagen gebruik hebben gemaakt van onder meer 4 windtunnels. Klinkt inderdaad enorm kostenbesparend.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:45:13 #137
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_68951116
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou doe toch eens allemaal rustig. Ferrari zegt dat ze willen boycotten als de limieten doorgaan zoals ze nu gepland zijn.
Dus een limiet met veel voordelen of geen limiet en veel nadelen (minder testen etc)

Die kogel is nog allang niet door de kerk en Ferrari roept dit alleen even om duidelijk hun ongenoegen kenbaar te maken en omdat Mosley geroepen heeft dat Ferrari toch niet vertrekt.

Dit roepen ze gewoon om wat steviger de onderhandelingen in te kunnen gaan. Niet meer en niet minder.

Jullie moeten nog veel leren van politiek zie ik al
Spelletjes zijn het. Vooralsnog in ieder geval.

Dus, gewoon rustig blijven en dan komt alles goed
Ze moeten geloof ik voor 29 mei ingeschreven zijn dus "zoooo lang" hebben ze niet

GP1
Met fabrieksteams
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:07:48 #138
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68953687
Volgens mij is zelfs Ferrari niet tegen een budgetlimiet. Alleen de manier en termijn waarop dat wordt gedaan, tot een bedrag van 45 Mio, gaat volgens hen te snel en is niet haalbaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68960605
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou doe toch eens allemaal rustig. Ferrari zegt dat ze willen boycotten als de limieten doorgaan zoals ze nu gepland zijn.
Dus een limiet met veel voordelen of geen limiet en veel nadelen (minder testen etc)

Die kogel is nog allang niet door de kerk en Ferrari roept dit alleen even om duidelijk hun ongenoegen kenbaar te maken en omdat Mosley geroepen heeft dat Ferrari toch niet vertrekt.

Dit roepen ze gewoon om wat steviger de onderhandelingen in te kunnen gaan. Niet meer en niet minder.

Jullie moeten nog veel leren van politiek zie ik al
Spelletjes zijn het. Vooralsnog in ieder geval.

Dus, gewoon rustig blijven en dan komt alles goed
Ik denk dat dit een heel andere situatie is dan eerdere dreigementen van Ferrari. Het is nu menens.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_68960917
voor diegenen waarvoor het nog niet duidelijk is:

Ferrari = FIA

maargoed, exit voor ferrari, exit voor redbull (& toro rosso), exit voor toyota - denk persoonlijk niet dat FIA de ballen heeft om de budgetcap door te zetten
pi_68963757
Ja, FIA is Ferrari, en dat blijkt dan straks maar weer omdat Ferrari toch niet opstapt en omdat de FIA het budget aangepast heeft! Zie je wel, FIA = Ferrari!!!

Ze zijn gewoon een politiek spelletje aan het spelen op dit moment en niet meer en niet minder.
Mosley zegt na geructhen Ferrari stapt niet op en vervolgens zegt Ferrari als je niks aan de regels doet reken maar van yes.

Iedereen vergeet eventjes dat er nog over die regels gesproken gaat worden met de teams en de FIA/FOTA.

Als die nieuwe regels op zeker betekenen dat 8 auto's er mee nokken (Ferrari, Toyota, Red Bull en Torro Rosso) terwijl nog niets zeker is en op papier staat van USF1, Richards met Aston Martin, dat GP2 team wat in wil stappen, Paul Stoddart wat interesse heeft getoond en al die andere die nu serieuze interesse tonen, dat de FIA tegen die 3 teams zegt zoek het maar uit, wij kunnen zonder jullie!

NOG_NIET_MISSCHIEN!

Zo een vaart loopt dat echt niet.
Maargoed, waarschijnlijk stelt de FIA de regels wat bij en blijft Ferrari toch. Zie je wel, FIA is Ferrari!!!
Ferrari zijn 2 auto's, Toyota en Red bull/Torro Rosso zijn er 6. In totaal 8.

Dat zijn 4 nieuwe teams die op papier en getekend en verplicht etc om in 2010 mee te doen.

En dat voor 29 mei allemaal 100% sluitend moeten hebben.
Dat gebeurd niet. Punt.

Ferrari is er volgend jaar gewoon bij en Toyota ook en Redbull ook met hun 4 bolides.
Met een beetje geluk mogen we volgend jaar 2 nieuwe teams verwelkomen, al acht ik de kans groter dat het er maar 1 is.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68968222
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:27 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Het hele jaar naar de knoppen?
Het is juist een fantastisch jaar
Wat is er eerlijk aan een strijd tussen teams waarvan de één al een jaar heeft kunnen testen en alle nieuwe regels op tijd heeft kunnen doorvoeren, en waarvan de ander amper heeft kunnen testen en alle tijd nodig had om in het kampioenschap te blijven?

Als dit elk jaar zo zou zijn, dan zou het simpelweg stuivertje wisselen worden. Ene helft gaat zich richten op het volgend jaar, geeft zich gewonnen en wordt dat jaar daarop succesvol. Andere helft gaat voor het kampioenschap, kijkt niet verder dan het huidige jaar (wat ook niet anders kan) en is het jaar daarna veel minder succesvol.

Ik heb het gevoel, en dat omdat alle topteams nu achteraan staan, dat er veel te weinig tijd is geweest om te kunnen testen en aan te passen aan de nieuwe regels. De andere teams gaven zich al snel over, en reden voor spek en bonen mee omdat die al met het volgende jaar bezig waren. Er zijn teveel regels veranderd, de auto is veel te veel veranderd in één keer en daarnaast zijn er teveel verschillen tussen de auto's ivm kers en diffusers. Of denk je dat het puur toeval is dat de topteams achteraan staan?

Ik houd van strijd, maar wel op een eerlijke manier. Als je zelf in een auto rijdt die al dik een jaar wordt je getest, en je wint van een auto die amper heeft kunnen testen en totaal nog niet klaar is voor het seizoen door de vele veranderingen dat je dat niet als een overwinning kan zien, maar moet zien als een kadootje
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:41:00 #143
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_68968961
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:14 schreef Tarabass het volgende:

Ik heb het gevoel, en dat omdat alle topteams nu achteraan staan, dat er veel te weinig tijd is geweest om te kunnen testen en aan te passen aan de nieuwe regels. De andere teams gaven zich al snel over, en reden voor spek en bonen mee omdat die al met het volgende jaar bezig waren. Er zijn teveel regels veranderd, de auto is veel te veel veranderd in één keer en daarnaast zijn er teveel verschillen tussen de auto's ivm kers en diffusers. Of denk je dat het puur toeval is dat de topteams achteraan staan?
Nee, dat is geen toeval, dat is een resultaat van keuzes en natuurlijk verloop. Voor McLaren is het niet ongebruikelijk om een slechte seizoenstart te hebben. Dat is bijna normaal zelfs voor hun. Al is het deze keer wel slechter dan gebruikelijk.
Ferrari mist gewoon de juiste mensen om de boel te ontwikkelen en te coördineren. Daarbij is Massa niet echt een super talent, en Raikonnen lijkt er al lang geen zin meer in te hebben
quote:
Ik houd van strijd, maar wel op een eerlijke manier. Als je zelf in een auto rijdt die al dik een jaar wordt je getest, en je wint van een auto die amper heeft kunnen testen en totaal nog niet klaar is voor het seizoen door de vele veranderingen dat je dat niet als een overwinning kan zien, maar moet zien als een kadootje
Welke auto wordt al dik een jaar getest??
De Brawn was pas 2 weken voor Melbourne klaar. Ze hebben de minste testkilometers van iedereen.
Honda heeft alleen wel het vorig seizoen opgeofferd om aan deze auto te werken. Maar dat is tekenkamerwerk.

Dit seizoen is gewoon compleet eerlijk. Dat jouw favoriet verder naar achter staat dan je gewend was daar is niks raars of onnatuurlijk aan. Begin '90 stond Ferrari op dezelfde plaats als nu. En na Senna heeft McLaren ook een aantal magere jaren gehad.
Dit is gewoon natuurlijk verloop, get used to it
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:43:48 #144
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68969019
Ferrari en McLaren hebben gewoon het nadeel gehad dat ze de doorontwikkelde wagen dit jaar niet in konden zetten en een compleet nieuwe moesten bouwen, gelijk al voor de eerste race. Ik denk dat dit alles volgend jaar wel weer wat recht trekt.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68969974
Dat je t geen goed seizoen vind ok.. Maar elke keer roepen dat t oneerlijk is slaat echt helemaal nergens op Goed antwoord A_R!
Where facts are few, experts are many.
pi_68971357
De tandenloze leeuwen brullen weer! Een paar jaar geleden zouden de fabrikanten zelf een kampioenschap opstarten. Uiteraard ging dit niet door net als dat Ferrari en Toyota volgend jaar gewoon van de partij zullen zijn. Wie wordt hier nu ongerust van?
pi_68971474
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:43 schreef bodylotion het volgende:
Ferrari en McLaren hebben gewoon het nadeel gehad dat ze de doorontwikkelde wagen dit jaar niet in konden zetten en een compleet nieuwe moesten bouwen, gelijk al voor de eerste race. Ik denk dat dit alles volgend jaar wel weer wat recht trekt.
Wat je recht trekken noemt. Waartom zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat Ferrari en McLaren vooraan staan? Omdat ze het grootste budget hebben? Of omdat ze de beste zijn?

IMHO omdat ze het grootste budget hebben en net zolang kunnen doorontwikkelen totdat ze vooraan staan. Daarom zal ik blij zijn met een realistische verplichte budgetcap, zodat niet alleen de teams met het grootste budget vooraan staan, maar ook de teams die gewoon hun huiswerk beter doen. Alleen al daarom vind ik dit seizoen nu al het beste seizoen van de afgelopen 10 jaar.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 mei 2009 @ 11:02:12 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68971499
Ik, want nu heeft Renault ook al gedreigd met een vertrek.

\'Ook Renault vertrekt uit Formule 1\"
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68971854
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:43 schreef bodylotion het volgende:
Ferrari en McLaren hebben gewoon het nadeel gehad dat ze de doorontwikkelde wagen dit jaar niet in konden zetten en een compleet nieuwe moesten bouwen, gelijk al voor de eerste race. Ik denk dat dit alles volgend jaar wel weer wat recht trekt.

Ik vind het heerlijk dat er nu eens andere teams dan de gevstigde orde om de hoofdprijzen meedoen. Geweldig!
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:38:15 #150
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68974861
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:14 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Wat is er eerlijk aan een strijd tussen teams waarvan de één al een jaar heeft kunnen testen en alle nieuwe regels op tijd heeft kunnen doorvoeren, en waarvan de ander amper heeft kunnen testen en alle tijd nodig had om in het kampioenschap te blijven?

Als dit elk jaar zo zou zijn, dan zou het simpelweg stuivertje wisselen worden. Ene helft gaat zich richten op het volgend jaar, geeft zich gewonnen en wordt dat jaar daarop succesvol. Andere helft gaat voor het kampioenschap, kijkt niet verder dan het huidige jaar (wat ook niet anders kan) en is het jaar daarna veel minder succesvol.
Ten eerste begint ieder team in het voorjaar al met de ontwikkeling van de bolide voor het volgende jaar.
Ten tweede komt het jaarlijks voor dat teams halverwege het seizoen stoppen met de ontwikkeling van de huidige bolide en zich 100% gaan storten op het volgende jaar.
Dit heeft in de afgelopen jaren echter nooit tot serieuze wisselingen in het veld geleid.

De belangrijkste factor zijn de grondig gewijzigde regelementen en hoe teams hierop hebben ingespeeld.
BMW Sauber bijvoorbeeld heeft ook meegestreden om de bovenste plaatsen in 2008, maar is tegelijkertijd ook het team dat de meeste kilometers heeft getest met KERS.
Daarmee hebben ze de plank compleet misgeslagen! Alle focus heeft daar op KERS gelegen en men is totaal vergeten om naar de diffusor te kijken.
Een aantal andere teams hebben zich niet bezig gehouden met KERS, maar wel met de diffusor.
quote:
Of denk je dat het puur toeval is dat de topteams achteraan staan?
Nee dat is helemaal geen toeval, andere teams hebben beter ingespeeld op de nieuwe regelementen (verder kijken dan je neus lang is, out-of-the-box thinking!).
Een aantal topteams heeft gewoon zitten slapen!
Deze teams moeten de hand in eigen boezem steken en het zichzelf bijzonder kwalijk nemen dat hun enorme R&D afdelingen niet met ideeën zijn gekomen die teams als Brawn en Red Bull, met een aanzienlijk kleiner budget en kleinere R&D afdeling, wel uit de hoge hoed toverden.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik, want nu heeft Renault ook al gedreigd met een vertrek.

\'Ook Renault vertrekt uit Formule 1\'
Dat is gewoon druk uit oefenen op de FIA om het budgetlimiet te verhogen.
Voor mijn gevoel is een limiet van 45milj wel erg hoog gegrepen, zeker als je kijkt naar de bedragen die autofabrikanten nu spenderen.
Maar dat er een limiet moet komen is voor mij wel duidelijk, ik wil geen startgrid zien met slechts 16 of 18 bolides.
pi_68975633
quote:
Ecclestone: "Ferrari is de Formule 1"

13 mei 2009

Formule 1-baas Bernie Ecclestone lijkt niet wakker te liggen van het dreigement van Ferrari om de Formule 1 verlaten. Het Italiaanse team maakte dinsdag bekend zich niet in te schrijven voor 2010, als de regels over het budgetplafond niet worden aangepast. Bij de renstal uit Maranello heerst vooral onvrede over het feit dat er met verschillende technische regels gewerkt gaat worden.


Komende vrijdag komen de teams en FIA-president Max Mosley bijeen op vliegveld Heathrow om de problemen met elkaar te bespreken. Ecclestone verwacht dat de plooien dan worden gladgestreken. "Ik hoop dat het gezonde verstand prevaleert, want het laatste wat we willen is dat een van de huidige teams de Formule 1 verlaat", vertelde Ecclestone, die zelf ook aanwezig zal zijn bij deze bijeenkomst, tegen The Times. "Ik ben niet de aangewezen persoon om het over perfecte huwelijken te hebben, maar Ferrari en de Formule 1 zijn het perfecte huwelijk. Ferrari is de Formule 1 en de Formule 1 is Ferrari. Zo simpel is het en dit zal ook niet veranderen."

Ferrari doet al sinds de oprichting van het kampioenschap mee aan de Formule 1.
Geweldige zelfspot
<>
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:04:57 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68975870
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Wat je recht trekken noemt. Waartom zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat Ferrari en McLaren vooraan staan? Omdat ze het grootste budget hebben? Of omdat ze de beste zijn?

IMHO omdat ze het grootste budget hebben en net zolang kunnen doorontwikkelen totdat ze vooraan staan. Daarom zal ik blij zijn met een realistische verplichte budgetcap, zodat niet alleen de teams met het grootste budget vooraan staan, maar ook de teams die gewoon hun huiswerk beter doen. Alleen al daarom vind ik dit seizoen nu al het beste seizoen van de afgelopen 10 jaar.
Hier ben ik het volledig mee eens, maar dan moet het inderdaad voor iedereen gelden zonder uitzonderingen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:01:37 #153
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68977862
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Wat je recht trekken noemt. Waartom zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat Ferrari en McLaren vooraan staan? Omdat ze het grootste budget hebben? Of omdat ze de beste zijn?

Budget uiteraard.
De beste zijn ze al een tijdje niet meer
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68981616
Dus teams die zeggen te vertrekken
Red Bull
STR
Ferrari
Renault
Toyota
Dat is toch de helft van het veld. Het is natuurlijk ook een beetje bizar, zou leuk zijn bij voetbal. Het team wat een kleiner budget heeft mag 2 keepers tegelijk inzetten en mag met 15 (totaal 17) man het veld op.

Ik geef de teams groot gelijk,
Ze moeten nu een keuze gaan maken

Of veel investeren maar erg veel restricties
Of minder investeren en meer vrijheden

Op dit moment weet je niet wat het meeste voordeel met zich meebrengt. Het kan dus zo zijn dat force india ineens onverslaanbaar is terwijl Ferrari of BMW veel mee investeert in de F1 en autotechniek.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_68983639
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_68983774
quote:
Toch kan de BBC hier niet aan tippen
<>
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:56:37 #157
34586 kepler
No bounce, no play
pi_69012242
quote:
Ik mis Olav toch wel Lekker enthousiast... Ik moet het doen met Thais commentaar

Ik moet zeggen dat ik het commentaar van SpeedTV ook altijd wel goed vond
The line is a dot to you!
pi_69014117
Vind Olav ook nog steeds geweldig! Vanwege dat schitterende ongeremde enthousiasme kan ik die paar foutjes wel vergeven!

In dezelfde categorie:



  vrijdag 15 mei 2009 @ 00:12:07 #159
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69041861
----------------------------------------------------------------------------------

Litespeed GP wil zich inschrijven voor 2010
14 mei 2009
Het Britse Formule 3-team Litespeed F3 heeft donderdag bekendgemaakt plannen te hebben om volgend jaar in de Formule 1 te stappen onder de naam Litespeed GP. Het team uit Norfolk is hiervoor een samenwerking aangegaan met MGI Group, het bedrijf van Mike Gascoyne, die eerder nog voor teams als McLaren, Sauber, Benetton, Toyota, Spyker en Force India in de Formule 1 werkzaam was.

In tegenstelling tot veel van de huidige Formule 1-teams ziet Litespeed GP de komst van het budgetplafond helemaal zitten. Teambaas Nino Judge: "We weten alleen niet of de regels over de budgetlimiet nog worden aangepast en of onze inschrijving überhaupt wel wordt geaccepteerd. Misschien wordt het budgetplafond in zijn geheel nog wel geschrapt. Het punt is alleen dat er niet veel tijd meer is als we in 2010 op de grid willen staan. We zullen dus wat risico moeten nemen als we ons optimaal willen voorbereiden. Dit is echter het perfecte moment om in de F1 te stappen."

Judge, die van 1989 tot en met 1991 nog werkzaam was voor Lotus F1, hoopt dat er snel meer duidelijkheid komt over het budgetplafond. "Ik heb er alle vertrouwen in dat de FIA en de FOTA snel tot een compromis zullen komen die goed is voor de Formule 1 én die nieuwe teams als de onze in staat stelt om in de sport te komen."

Mike Gascoyne zal met zijn bedrijf MGI Group het team op technisch gebied ondersteunen. Vorig jaar november werd de Brit ontslagen door Force India.
-------------------------------------------------------------------------------------

Dat zal vechten worden voor 2010.
pi_69044377
Watnou vechten? Ferrari, Renault, Red Bull, Torro Rosso en Toyota vertrekken toch?
Dat zijn 10 auto's en er is ook nog het open plekje van Super Aguri

Plek zat als je het mij vraagt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69053926
quote:
Lola meldt zich aan voor Formule 1-deelname

Lola keert volgend jaar terug in de Formule 1. Zo heeft de Britse fabrikant van race-auto's vrijdag aangekondigd. Vorige maand werd bekend dat Lola de mogelijkheden voor een rentree in de hoogste autosportklasse aan het onderzoeken was.

De uitkomst van het onderzoek was dat Lola onder de regels zoals die eind april zijn bekendgemaakt door de World Motor Sport Council, kan meedoen. Dat is dus met een budgetlimiet van 44 miljoen euro en met de technische voordelen voor de teams die zich aan de limiet besluiten te houden. "We werken verder aan onze plannen om volgend jaar in de F1 te komen en verwachten dat de beslissingen zoals die door de World Motor Sport Council zijn genomen, overeind blijven", liet Lola weten.

Het Britse Formule 3-team Litespeed maakte donderdag bekend zich in te schrijven voor het seizoen 2010, als de budgetregels van de FIA blijven zoals die zijn.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-formule-1-deelname/
pi_69054240
Het zou toch mooi zijn als Ferrari eens opstapt. Ferrari kan wel in andere raceklasses terecht. Hij blijft nog maar de vraag hoeveel mensen er formule1 links laten liggen als Ferrari vertrekt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:39:14 #163
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69054598
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:30 schreef vipergts het volgende:
Het zou toch mooi zijn als Ferrari eens opstapt. Ferrari kan wel in andere raceklasses terecht. Hij blijft nog maar de vraag hoeveel mensen er formule1 links laten liggen als Ferrari vertrekt
Wat is daar mooi aan? Eén van de meest traditionele autosport teams ter wereld. Nooit uit de F1 gestapt, ook niet toen de resultaten zwaar tegenvielen. Op en top F1 pur sang. En jij vind het mooi als zij uit de F1 zouden stappen

En bedenk eens dat op de tribunes in bv. Maleisie bijna 80% van de bezoekers een rood petje draagt. Laat staan in Italie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:44:17 #164
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_69054781
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:30 schreef vipergts het volgende:
Het zou toch mooi zijn als Ferrari eens opstapt. Ferrari kan wel in andere raceklasses terecht. Hij blijft nog maar de vraag hoeveel mensen er formule1 links laten liggen als Ferrari vertrekt
pi_69054928
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:39 schreef sanger het volgende:

[..]
En bedenk eens dat op de tribunes in bv. Maleisie bijna 80% van de bezoekers een rood petje draagt. Laat staan in Italie.
Dat is het grote probleem waar ecclestone het over heeft. zonder ferrari en renault zijn er toch een stuk minder fans, waardoor GP's geen inkomsten meer hebben, het financieel moeilijker wordt te organiseren etc... Zonder de grote teams en hun fans is de F1 gedoemd om naar plaatsen als Bahrein te gaan - als die Sheiks er nog vertrouwen in hebben.

Ben echt zeer benieuwd naar de uitspraken van vandaag. Zijn er al teams die zich definitief hebben ingeschreven voor 2010 (en dus gebonden hebben aan de nieuwe budgetcap)?

Zoja, dan zie ik de FIA zich niet zo makkelijk terugtrekken. Zonee, denk ik dat de budgetlimiet minstens twee keer zo hoog komt te liggen en de grote teams, met name McLaren en Ferrari, verplicht worden om de nieuwe kleine teams te ondersteunen (= wilde gok)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:55:59 #166
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69055193
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:48 schreef UnoclaM het volgende:

[..]

Dat is het grote probleem waar ecclestone het over heeft. zonder ferrari en renault zijn er toch een stuk minder fans, waardoor GP's geen inkomsten meer hebben, het financieel moeilijker wordt te organiseren etc... Zonder de grote teams en hun fans is de F1 gedoemd om naar plaatsen als Bahrein te gaan - als die Sheiks er nog vertrouwen in hebben.

Ben echt zeer benieuwd naar de uitspraken van vandaag. Zijn er al teams die zich definitief hebben ingeschreven voor 2010 (en dus gebonden hebben aan de nieuwe budgetcap)?

Zoja, dan zie ik de FIA zich niet zo makkelijk terugtrekken. Zonee, denk ik dat de budgetlimiet minstens twee keer zo hoog komt te liggen en de grote teams, met name McLaren en Ferrari, verplicht worden om de nieuwe kleine teams te ondersteunen (= wilde gok)
De nieuwe teams dus (Lola zeker) en Williams. NIet omdat Williams achter de budgetcap staat, maar omdat voor Williams de F1 hun core business is. Zonder F1 bestaat het bedrijf niet meer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69055356
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:55 schreef sanger het volgende:

[..]

De nieuwe teams dus (Lola zeker) en Williams. NIet omdat Williams achter de budgetcap staat, maar omdat voor Williams de F1 hun core business is. Zonder F1 bestaat het bedrijf niet meer.
hmm.. volgens mij is Lola nog niet definitief: http://www.autosport.com/news/report.php/id/75314

en williams schrijft zich ongeacht wat de nieuwe regels zijn in, dus die telt niet
  vrijdag 15 mei 2009 @ 14:02:06 #168
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69055435
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:59 schreef UnoclaM het volgende:

[..]

hmm.. volgens mij is Lola nog niet definitief: http://www.autosport.com/news/report.php/id/75314

en williams schrijft zich ongeacht wat de nieuwe regels zijn in, dus die telt niet
Lola heeft vandaag bekend gemaakt dat ze zich definitief gaan inschrijven, dus tellen die al mee. Daarnaast natuurlijk USGP
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69058388
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:48 schreef UnoclaM het volgende:

[..]

Dat is het grote probleem waar ecclestone het over heeft. zonder ferrari en renault zijn er toch een stuk minder fans, waardoor GP's geen inkomsten meer hebben, het financieel moeilijker wordt te organiseren etc... Zonder de grote teams en hun fans is de F1 gedoemd om naar plaatsen als Bahrein te gaan - als die Sheiks er nog vertrouwen in hebben.
Hoelang zit Renault al in de F1? Slechts vanaf 2001
En hoeveel autofabrikanten waren er 10 jaar geleden? Alleen Ferrari
En de toeschouwers aantallen? Waren toen zeker niet minder dan nu.

Zelfs op de exotische locaties zijn er niet meer toeschouwers als dat er toen in Europa waren, dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Een groter probleem zal een daadwerkelijke split zijn in twee kampioenschappen omdat dan voor beiden de aantallen zullen halveren.
quote:
Ben echt zeer benieuwd naar de uitspraken van vandaag. Zijn er al teams die zich definitief hebben ingeschreven voor 2010 (en dus gebonden hebben aan de nieuwe budgetcap)?

Zoja, dan zie ik de FIA zich niet zo makkelijk terugtrekken. Zonee, denk ik dat de budgetlimiet minstens twee keer zo hoog komt te liggen en de grote teams, met name McLaren en Ferrari, verplicht worden om de nieuwe kleine teams te ondersteunen (= wilde gok)
Dat laatste zou een leuke compromis zijn voor zowel de FIA als de FOTA. Vorig jaar stelde Mosley ook al een budget cap voor van ongeveer 100 miljoen als de teams zelf niet met kostenbesparing kwamen. Nu komt hij met eenzelfde soort voorstel met lagere bedragen. Zou me niet verbazen als ze op het oorspronkelijke voorstel uitkwamen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:10:09 #170
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69060285
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hoelang zit Renault al in de F1? Slechts vanaf 2001
En hoeveel autofabrikanten waren er 10 jaar geleden? Alleen Ferrari
En de toeschouwers aantallen? Waren toen zeker niet minder dan nu.

[..]

McLaren-Mercedes telt ook als fabrieksteam toch?
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:51:53 #171
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69061629
Imo wel ja.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:56:53 #172
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69061779
quote:
Ooit hoopt de Italiaan Giancarlo Fisichella nog eens in dienst te komen bij Ferrari. De kans dat hij bij de renstal een zitje zal krijgen is zeer klein, maar Fisichella blijkt zijn zinnen hierop gezet te hebben.

Zijn huidige contract met Force India loopt eind dit seizoen af net als de overeenkomsten tussen Ferrari en haar testrijders Marc Gene en Luca Badoer. Volgens Duitse media wil Fisichella Badoer of Gene heel graag opvolgen.

De prestaties van de Italiaan zijn bij Force India namelijk ook niet om over naar huis te schrijven. Een andere Italiaan, Vitantonio Liuzzi, nu testrijder van Force India, zou graag een racecontract krijgen bij het team.

bron: Autosportweb.nl
Ervaring genoeg, maar resultaten te weinig? En te oud denk...
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69062406
als opvolger van gene of badoer kan best wel, die testen toch alleen maar.
pi_69065335
Geen compromis over budgetten Formule 1 en in reactie: Ferrari stapt naar rechter
Ik geloof dat het water nu toch wat uit het glas begint te slaan.
pi_69065358
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 16:10 schreef bodylotion het volgende:

[..]

McLaren-Mercedes telt ook als fabrieksteam toch?
Kan je naar mijn idee wel als fabriekteam zien. Mercedes is dacht ik de grootste aandeelhouder van McLaren.

Verder las ik ook geruchten dat Mercedes bezig is om Brawn GP en Force India mee te krijgen. Kortom, er zou van het huidige veld zo goed als niemand overblijven.
quote:
No agreement between teams and FIA

The FIA's crunch meeting with teams ended without agreement on Friday as the governing body refused to compromise over plans for a two-tier category.

Max Mosley said there had been 'friendly' discussions with teams but that the FIA was not willing to back down over its plans for a £40 million cap, or the 29 May deadline for entries to the 2010 world championship.

The teams have now gone into another meeting to discuss their response to the FIA's stance.

"It was quite a friendly meeting, but in the end all that happened was that the teams have gone off to see if they can come up with something better than the cost cap," Mosley told reporters after the Heathrow meeting.

"We explained we cannot put back the entry date, as this has all been published, and we cannot disadvantage the potential new teams who will come in. But we are prepared to listen to whatever they have to say.

"In the meantime, the regulations are as published. We have explained that we want everyone to race under the same regulations. We have explained that we would like all of the teams to come in under the cost cap and that is what they have gone off to consider.

"We have said that we cannot see why anyone wouldn't want to operate under the cost cap, and it would mean a gradual relaxation of the technical regulations - which all the engineers would want. We said in the end the choice was between intellectual freedom and financial constraint, or intellectual constraint and financial freedom - which is what they have had up until now.

"We have pointed out, and it is something the engineers have said, that current F1 consists of endless refinement at enormous expense and we want to move away from that and have invention and creativity, but we can only do that if we restrict the cost - because if we have unrestricted cost nobody would be able to afford it.

"I think some of the teams agree with that idea, and some don't, and they have gone away to discuss it."

Ferrari, Renault, Toyota and the Red Bull teams have already declared that they will not enter the 2010 season under the rules as presently proposed by the FIA, and when asked if that remained the case, Mosley replied: "Well, as things stand, yes that is the situation."

It also emerged today that Ferrari has lodged legal action in the French courts to block the 2010 rules - claiming their introduction was a breach of a technical veto the Italian team has.

"During the meeting it became apparent that Ferrari has made an application to the French courts, and I don't know the details, but it is to apply for an injunction to stop us doing what we want to do," Mosley explained. "So that is where the situation rests as far as Ferrari is concerned."

The FIA president added that the discussions had extended to talks on a new Concorde Agreement, but that this issue also remained unresolved.

"Then they asked about the Concorde Agreement, and we said that we would be prepared if there was agreement on all of the other issues to resign the 1998 Concorde Agreement, and extend it for another five years," said Mosley.

"But there was not agreement between them and Bernie [Ecclestone] on the commercial side, which is unsurprising because they have been talking about it for two and a half years and still not reached agreement."
pi_69065759
quote:
Ferrari, Renault, Toyota and the Red Bull teams have already declared that they will not enter the 2010 season under the rules as presently proposed by the FIA, and when asked if that remained the case, Mosley replied: "Well, as things stand, yes that is the situation."
Nou, zullen we het dan toch meemaken dat 2 mensen de hele sport om zeep helpen

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69065876
quote:
Volgens het Concorde Agreement heeft Ferrari het vetorecht, dat inhoudt dat alle wijzigingen alleen doorgevoerd mogen worden met goedkeuring van Ferrari. Volgens Ferrari heeft de FIA dit echter genegeerd met het reglement voor 2010 en dus wil men de FIA middels de rechtzaal een halt toeroepen: "Gedurende de vergadering is naar voren gekomen dat Ferrari naar de Franse rechtzaal wil, maar ik weet de details niet", bekent Mosley. "Dus voor zover de stand van zaken met betrekking tot Ferrari."
Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ik weet niet of het er zo letterlijk in staat, maar als dat zo is dan worden die Nazi en die seniele ouwe zak toch gewoon teruggefloten of ben ik nou gek?!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69066185
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou, zullen we het dan toch meemaken dat 2 mensen de hele sport om zeep helpen


En waarschijnlijk trekt hij de FIA dan gezellig mee. Want ik denk dat de commerciële waarde van de F1 zonder Ferrari, McLaren, Renault etc. behoorlijk daalt. Tevens zou het me weinig verbazen als tv-stations en circuits een clausule in hun contract hebben staan dat zonder team X & Y ze onder hun contract uitkunnen. In dat geval wens ik Mosley veel plezier met zijn goedkope F1.
pi_69066287
Hoe dan ook; het is een kwalijke zaak als je het mij vraagt en ik ben boos
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69070082
quote:
Teams vow to find cost cutting solution

Formula 1 teams have vowed to keep working towards finding a cost-cutting solution acceptable to the FIA, despite the failure to reach an agreement in Friday's showdown talks with the governing body.

With time ticking down to the closure of entries to the 2010 world championship later this month, the teams failed to convince the FIA to back down on plans for a £40 million voluntary budget cap.

Members of the Formula One Teams' Association (FOTA) held a meeting after their talks with the FIA, but no firm plan was put in place and most team principals left without wanting to comment on the situation.

However, Ferrari team principal Stefano Domenicali was encouraged that all teams remained united in their efforts to find a way forward - with further talks now set for the Monaco Grand Prix weekend.

"I think that the meeting shows that on one side there is a very united group of teams that were discussing with the president of the FIA about the future, and above all this regulation. That is what I can say," he said.

Ferrari has joined Toyota, Red Bull and Renault in threatening not to enter the 2010 championship if the rules are not changed.

When asked if there was the possibility of finding a compromise deal: "I think that, as we said, it is a work in progress. We are working hard to find a solution and I think today with the teams we showed our unity, with a different perspective but it was important to reiterate our concept"

Domenicali also made it clear that the matter was more than simply agreeing on cost cuts.

"I think that is not only the case. We need to discuss about other things regarding the governance and the way the rule is done. It's not only this point on the table of the discussion."

Speaking about the looming May 29 deadline, Domenicali said: "You know what our position is. I think that the time is short, but we will try to work very hard."
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:16:44 #181
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69081864
De enigste sport waar ik aan doe ( ) en ze helpen het naar de klote. Wat doen ze Daar gaat de sportieve kant van me
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69081921
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 16:10 schreef bodylotion het volgende:

[..]

McLaren-Mercedes telt ook als fabrieksteam toch?
Ja, nu wel. Maar dat komt omdat Mercedes nu ook aandeelhouder is van McLaren. Tien jaar geleden waren ze alleen maar motorenleverancier. Pas halverwege 1999 werden ze aandeelhouder.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69082452
quote:
Mosley expecting a drawn out process
''It might take the rest of the summer''

Following the meeting yesterday between the sport's governing body, the commercial rights holder and the teams, FIA President Max Mosley admitted that the ongoing situation is unlikely to be resolved ahead of the May 29th deadline for entries into the 2010 championship.

The two-tier rules for next year have been effectively scrapped and the Formula One Teams' Association members have gone away to come up with proposals to radically cut costs for next year as they – as a group - are not in favour of the £40m budget cap.

"It might take the rest of the summer," Mosley admitted when asked by the BBC how long it will take to solve the latest crisis within the sport. "In the end no one is up against it until later in the summer when they have to start deciding what car to build for 2010."

The 2010 sporting regulations state that 'applications at other times will only be considered if a place is available and on payment of a late entry fee to be fixed by the FIA.'

"If we don't have enough entries to fill the grid, which we probably don’t, they know they can come later," Mosley continued. "There's just a danger that we might have too few spaces for the people outside. We'll have to cross that bridge when we come to it.”

Mosley went on to explain that a team left on the outside, would then have to purchase a smaller outfit to gain entry but the teams should 'think about that' before they decide not to file an entry by the deadline.
Hij lijkt erg vast te houden aan wat hij ziet als vernieuwing voor de formule 1. It's part of the game, maar toch. Dat ze er niet uitkomen voor eind mei lijkt mij duidelijk, maar wat dan? Gaan de grotere teams zich niet inschrijven, en ook belangrijk gaan de kleinere, nieuwe teams die zich meldde de laatste tijd wel de gok nemen zich in te schrijven als de budget-regel geeneens zeker is? Eigenlijk onbegrijpelijk dat de regels geeneens duidelijk zijn op het moment dat jij je inschrijft als team. Zeker de budget-regel kan voor veel teams de enige mogelijkheid zijn mee te kunnen dingen voor de grand prix. Je moet toch weten waar je aan toe bent
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:57:13 #184
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69082877
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:41 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Hij lijkt erg vast te houden aan wat hij ziet als vernieuwing voor de formule 1. It's part of the game, maar toch. Dat ze er niet uitkomen voor eind mei lijkt mij duidelijk, maar wat dan? Gaan de grotere teams zich niet inschrijven, en ook belangrijk gaan de kleinere, nieuwe teams die zich meldde de laatste tijd wel de gok nemen zich in te schrijven als de budget-regel geeneens zeker is? Eigenlijk onbegrijpelijk dat de regels geeneens duidelijk zijn op het moment dat jij je inschrijft als team. Zeker de budget-regel kan voor veel teams de enige mogelijkheid zijn mee te kunnen dingen voor de grand prix. Je moet toch weten waar je aan toe bent
Als je als nieuw team zijnde je wilt inschrijven, zou je wel zo slim moeten zijn dat het allemaal onder voorbehoud is. Mochten de regels toch wijzigen ten opzichte van de huidige voorstellen, dat je je mag terugtrekken zonder enige kost aan de FIA te moeten betalen. Enige probleem is dan, wat ga je doen met de ontwikkeling van de wagen. Ga je al beginnen eraan of niet, want de kans (en dus ook de kosten) is er dat het allemaal voor niets is geweest mochten de regels alsnog wijzigen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69083439
[offtopic]
Ik lees net dat Regis Laconi in levensgevaar ligt na een crash op Kyalami (superbikes).
5 gebroken nekwervels. Dat ziet er nietgoed uit
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69084629
quote:
FOTA zou macht van de FIA kunnen overnemen
16 mei 2009 — De Formula One Teams' Association (FOTA) zou, op basis van een besluit van de Europese Commissie, de regelgevende macht van de FIA kunnen overnemen, dat meldt pitpass.com.

De Commissie stelde in 2001 dat de FIA geen invloed mag hebben op de commerciële exploitatie van het Wereldkampioenschap Formule 1, iets wat door F1 CEO Bernie Ecclestone werd bevestigd aan pitpass.com.

“De Europese Commissie heeft toen duidelijk gemaakt dat de FIA enkel mag optreden als scheidsrechter en dat de teams en wij (het Formula One Management nvdr.) de technische en sportieve reglementen zouden moeten opstellen.”

Het wordt afwachten of de FOTA gebruik zal maken van deze optie.
Ik ben benieuwd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69087384
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou, zullen we het dan toch meemaken dat 2 mensen de hele sport om zeep helpen


Als er geen kostenbesparing komt gaat de F1 hoe dan ook kapot, omdat de autofabrikanten het zich niet kunnen veroorloven om honderden miljoenen per jaar in de sport te blijven pompen terwijl de moedermaatschappijen miljarden verlies lijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:50:11 #188
34586 kepler
No bounce, no play
pi_69088293
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als er geen kostenbesparing komt gaat de F1 hoe dan ook kapot, omdat de autofabrikanten het zich niet kunnen veroorloven om honderden miljoenen per jaar in de sport te blijven pompen terwijl de moedermaatschappijen miljarden verlies lijden.
Waarom zou dat verplicht gesteld moeten worden? Als de autofabrikanten het niet kunnen veroorloven, dan gaat het budget vanzelf omlaag lijkt me

De F1 heeft al meerdere (economische) crisissen (is dat een woord? ), meegemaakt dus daar kan deze ook wel bij
The line is a dot to you!
  zaterdag 16 mei 2009 @ 16:15:49 #189
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69088939
44 milj lijkt me zo weinig. Weet iemand het budget is van een topteam in de GP2 of Indy Car Series?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69090354
quote:
crisis
Meervoud: crisissen, crises.



In België heeft crisissen de voorkeur, in Nederland crises.

Crises dus, mits je een Nederlander bent
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:52:10 #191
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69092822
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:15 schreef bodylotion het volgende:
44 milj lijkt me zo weinig. Weet iemand het budget is van een topteam in de GP2 of Indy Car Series?
15 mil denk ik voor GP2
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:00:47 #192
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69092992
ik kwam deze tegen:
quote:
Alex Zanardi: "Champ Car formule beter dan Formule 1?

[...]

"Daarnaast is het budget van een Champ Car team slechts één of twee procent van dat van een Formule 1 team," vervolgde Zanardi zijn verhaal. "Met vijf tot zes miljoen dollar kan je in Champ Car een team redelijk runnen en met tien tot vijftien miljoen ziet je aan de top."

[...]

Please, make yourself uncomfortable.
pi_69093072
Sorry hoor, maar Champcar is dood.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:05:04 #194
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69093115
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:03 schreef FriescheHengst het volgende:
Sorry hoor, maar Champcar is dood.
zal qua geld niet veel schelen met de Indy Racing League
Please, make yourself uncomfortable.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:44:53 #195
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69101177
http://www.planetlemans.c(...)return-to-la-sarthe/

Niet zo zeer F1 nieuws, maar als Toyota stopt met F1 stoppen ze zo te zien niet met racen.

Helaas moet het dan weer om zoiets stoms als een hybrid gaan, maar goed als het er voor zorgt dat er meer innovatie naar de sportscars komt moet dat dan maar. (Kutdiesels ! )
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69101824
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 16:56 schreef Jezza het volgende:

[..]

Ervaring genoeg, maar resultaten te weinig? En te oud denk...
Ik zou het prima vinden Fisico als test rijder
pi_69112874
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:05 schreef bodylotion het volgende:

[..]

zal qua geld niet veel schelen met de Indy Racing League
Het runnen van een IRL wagen is twee keer zo duur (volgens voormalig ChampCar baas Walker). Juist omdat bij de IRL de ontwilkkeling (zoals windtunnel gebruik) is toegestaan, wat niet bij de ChampCar toegestaan was (kostenreductie zonder dat de show eronder te lijden had) is het runnen van een auto twee keer zo duur als dat het was in het laatste ChampCar seizoen in 2007. De totale kosten zijn misschien niet twee keer zoveel, maar het is wel meer dan wat nodig was voor een ChampCar seizoen. Daarom waren teams als Walker en Forsythe afgehaakt in de overgang. Ze hadden niet genoeg sponsoren om het te kunnen betalen.

Edit: Stoddart had het over 15-20 miljoen dollar voor een seizoen met 2 auto's in de IRL.

[ Bericht 10% gewijzigd door sasquatsch op 17-05-2009 12:05:37 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69150197
Mosley niet bereid om budgetplafond te verhogen
18 mei 2009


Max Mosley, de president van de internationale autosportbond FIA, ziet het niet zitten om het budgetplafond van 44 miljoen euro verder te verhogen. De Brit is bang dat een hoger budgetlimiet veel nieuwe teams zal afschrikken. Wel heeft Mosley laten weten dat er volgend jaar niet meer met verschillende regels wordt gewerkt.

"Ik wil de limiet niet verhogen, want dat zou nieuwe teams verhinderen om in de Formule 1 te komen", zei Mosley in een interview met de BBC. "Mensen praten over 44 miljoen euro alsof het bijna niets is, maar het is in feite een enorm bedrag, vooral als je de kosten voor de coureurs en de motoren ook nog eens buiten beschouwing laat. De grote teams blijven in dat geval nog ruim 110 miljoen euro per jaar uitgeven. Als je het budgetplafond nog verder verhoogt, dan zouden nieuwe teams niet meer voldoende sponsorgeld bij elkaar kunnen krijgen. Bovendien is het ook in het belang van de bestaande teams dat we het bedrag niet verhogen, want zo hoeven zij niet onnodig veel geld uit te blijven geven aan de Formule 1."

Volgens Mosley is het plan om teams die zich aan de budgetlimiet te houden, bepaalde technische voordelen te geven, volledig van de baan. De Brit laat weten dat het ook niet echt de bedoeling was dat de huidige teams zich ook direct aan het budgetplafond zouden houden. Over de oorspronkelijk gedachte achter het invoeren van verschillende technische regels, zei Mosley: "Het idee was dat nieuwe teams veel te langzaam zouden zijn en rijdende chicanes zouden worden op het circuit. We wilden ze daarom een handje helpen door ze bepaalde voordelen te geven. Nu bestaande teams te kennen hebben gegeven dat zij ook onder de limiet willen rijden, krijgen zij dankzij die technische voordelen echter een veel te grote voorsprong. We hebben daarom afgesproken dat het goed is dat iedereen onder dezelfde regels gaat rijden. Om de nieuwe teams toch te helpen, gaan we waarschijnlijk instellen dat er bepaalde informatie verplicht moet worden uitgewisseld."

Mosley vertelde verder dat de teams nog aan een alternatief plan werken. Mosley: "De teams hebben aangegeven dat ze een beter idee hebben dan een budgeplafond. Ze hebben niet verteld wat dat idee precies is. Dat is iets waar ze eerst nog met elkaar over willen praten. Volgens mij is het echter moeilijk om met iets beter te komen dan een budgetlimiet. Bij een limiet heb je namelijk duidelijkheid: iedereen rijdt met dezelfde hoeveelheid geld en het slimste team wint. Als ze iets beter weten, dan zullen we daar zeker naar luisteren, maar ik ben er erg sceptisch over."
http://f1.gpupdate.net/nl(...)plafond-te-verhogen/


Ik zou het een giller vinden als de teams met de grote bekken voet bij stuk gaan houden en uit de F1 zullen stappen. Maar het zal allemaal wel weer met een sisser aflopen.
  maandag 18 mei 2009 @ 14:26:02 #199
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69150918
Hun plan: als Max niet wil tornen aan het plafond dan stappen wij naar een andere klasse...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 18 mei 2009 @ 15:29:31 #200
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69152892
en dan weer wagens met overal vleugels en turbo's
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:17:30 #201
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69154575
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:26:18 #202
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69154912
tvp
pi_69160031
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:17 schreef Szura het volgende:
Post het maar eventjes hier:

Hartstikke mooi, maar WTF heeft dat met F1 te maken?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:51:59 #204
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69185824
Zal Brawn wederom de meeste kans maken in Monaco? Aangezien ze de beste/meeste downforce hebben/hadden de afgelopen races en in Monaco hebben ze al aangegeven met zoveel mogelijk downforce te gaan racen, wat daar uiteraard nodig is.

Of zal Red Bull nu niet meer te kloppen zijn sinds zij nu ook de beschikking hebben over een dubbeldeksdiffuser? (ja, het blijf gissen , maar wat denken jullie?)
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69186156
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:51 schreef Jezza het volgende:
Zal Brawn wederom de meeste kans maken in Monaco? Aangezien ze de beste/meeste downforce hebben/hadden de afgelopen races en in Monaco hebben ze al aangegeven met zoveel mogelijk downforce te gaan racen, wat daar uiteraard nodig is.

Of zal Red Bull nu niet meer te kloppen zijn sinds zij nu ook de beschikking hebben over een dubbeldeksdiffuser? (ja, het blijf gissen , maar wat denken jullie?)
Ik denk dat Red Bull de afgelopen race al een van de snelste was en met de dubbele diffuser (meer downforce zonder extra drag) nog een stap voorwaarts maken. Dus ik zet mijn geld op Red Bull.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69186503
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:50 schreef kepler het volgende:

[..]

Waarom zou dat verplicht gesteld moeten worden? Als de autofabrikanten het niet kunnen veroorloven, dan gaat het budget vanzelf omlaag lijkt me

De F1 heeft al meerdere (economische) crisissen (is dat een woord? ), meegemaakt dus daar kan deze ook wel bij
Omdat andere teams (zoals Ferrari) niet hoeven te bezuinigen. En om competitief te zijn tegen dat soort teams zul je dus veel moeten uitgeven. Meer dan dat je eigenlijk zou willen. En zelfs dat is geen garantie voor succes.

Ik las net dat Toyota afgelopen kwartaal 7.7 miljard dollar verlies geleden heeft en ernstig gaat snijden in het senior management. Deelname aan F1 staat op dit moment niet ter discussie maar kan elk moment veranderen, gezien de huidige situatie in de auto industrie. Bron GrandPrix.com
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:05:50 #207
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69190229
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik denk dat Red Bull de afgelopen race al een van de snelste was en met de dubbele diffuser (meer downforce zonder extra drag) nog een stap voorwaarts maken. Dus ik zet mijn geld op Red Bull.
met de huidige onderlinge verschillen zal het aankomen op de kwalificatie. Ik hoop dat Trulli zijn overwinning van 2004 kan herhalen
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:24:28 #208
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69190767
Veel teams zullen dus zeer licht gaan kwalificeren... Is er in het verleden nog veel gewonnen met pitstopstrategieën? Ik hoop wel dat er wat meer finishen als in 2004
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69191062
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:24 schreef Jezza het volgende:
Veel teams zullen dus zeer licht gaan kwalificeren... Is er in het verleden nog veel gewonnen met pitstopstrategieën? Ik hoop wel dat er wat meer finishen als in 2004
Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:34:17 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69191109
In Frankrijk, ja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 15:35:23 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69191142
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
Klopt. Dat was in Frankrijk in 2004
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:42:42 #212
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69191391
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
In Monaco is het meestal 2. Soms 1
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69193439
Top 10 gaat bij gezond verstand toch wel voor 2. Stint 1 zo'n 20 rondes, stint 2 en 3 rond de 30 rondes. Geloof dat t 84 rondes zijn in totaal?
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:53:43 #214
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69194022
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:36 schreef Atreidez het volgende:
Top 10 gaat bij gezond verstand toch wel voor 2. Stint 1 zo'n 20 rondes, stint 2 en 3 rond de 30 rondes. Geloof dat t 84 rondes zijn in totaal?
met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69194437
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
Een van de weinige die dat zou kunnen is Trulli
Lijkt wel of zijn auto een stuk breder is dan de rest
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 17:15:06 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69194865
Moet ie alleen niet weer gaan proberen om bij de bocht na Mirabeau in te gaan halen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69195352
Toch ben ik altijd bang dat dit ook kan gebeuren in de F1:

<>
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:36:49 #218
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69195696
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
Moet ie alleen niet weer gaan proberen om bij de bocht na Mirabeau in te gaan halen
Trulli haalt toch nooit in
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 17:39:10 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69195768
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69195858
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:36 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Trulli haalt toch nooit in

<>
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:47:21 #221
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69196008
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
Licht kwalificeren en een hele lange stop

Als je verwacht dat de concurrentie in verkeer komt te rijden wellicht een goede optie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69198824
Zozo, dat is een heftige flirt.
quote:
Alonso over Ferrari
Tue 19-05 2009

Fernando Alonso heeft vandaag op een sponsor-event van de bank Santander gesproken over Ferrari. De tweevoudig wereldkampioen liet zich opnieuw opvallend positief uit over de Scuderia.

"Ik hou van winnen en het hebben van de beste auto, en Ferrari heeft bewezen altijd een van de beste auto⤙s te hebben" aldus Alonso. "Wanneer je een team bent dat al meer dan 10 titels heeft gewonnen dan ben je een team dat coureurs zekerheid kan bieden. Dat is iets wat niet alle teams kunnen doen."

"Racen voor Ferrari betekent meer dan racen in de Formule 1. Elk kind dat met een rode auto speelt weet het; het is een Ferrari. Het betekent wat meer. Je wordt nooit meer vergeten als je voor Ferrari gereden hebt."
http://www.f1news.nl/news/6229-Alonso+over+Ferrari.html
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_69199482
Watnou heftige flirt? Hij zegt gewoon wat hij altijd al gezegd heeft en wat iedereen eik ook wel met hem eens is.

Ferrari is gewoon het meest legendarische team op de grid en of ze nou winnen of niet, ik kan me goed voorstellen dat je er als coureur liever zou rijden dan bij Renault
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69199980
Ik zou het niet erg vinden wanneer massa zou weggaan bij ferrari. Hij heeft altijd zo'n huilhoofd.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69202290
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik zou het niet erg vinden wanneer massa zou weggaan bij ferrari. Hij heeft altijd zo'n huilhoofd.
Persoonlijk zie ik liever Raikkonen vertrekken..
Hoe dan ook, Alonso bij Ferrari zou ik wel tof vinden
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:54:26 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69202855
Als Raikkonen straks stopt heb ik geen problemen met een overstap van Alonso.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69203125
Was ene J.Verstappen niet record-houder voor het inhalen op Monaco tijdens een race? Iets van 7 of 8 keer meen ik?

Kan het helaas nergens vinden op Google.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 21:06:35 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69203363
Dat moet deze zijn:

Coulthard vs. Bernoldi.

Toen reed Verstappen zo ver naar voren in Monaco
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69203806
quote:
Court to rule on Ferrari case tomorrow

French legal authorities will announce on Wednesday the verdict of the case in which Ferrari is seeking an injunction to prevent the FIA from introducing a budget cap in Formula 1 in 2010.

Representatives from both the Italian squad and the governing body appeared in a Paris court on Tuesday for an hour-long hearing, as the Maranello-based team pushed ahead with its bid to try and force the FIA to backtrack on its decision to introduce the voluntary £40 million cap from next season.

A French court representative said on Tuesday afternoon that its decision will be announced tomorrow at 2pm local time.

The FIA has already stated its intention to appeal the verdict if Ferrari wins the case, meaning the issue could prolong for some time.
pi_69206253
Jeej.
pi_69217174
Morgen al weer vrije trainingen, heerlijk. Ben erg benieuwd hoe de verhoudingen dit weekend liggen, ik verwacht een sterk Ferrari en een sterke Hamilton. Uiteraard zullen de RBR's en Brawns ook weer meedoen.

Vanavond een topic voor Monaco?
's Avonds een man, overdags rustig an
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:57:23 #232
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69218805
Ferrari en McLaren zijn ook de enige teams die met KERS gaan rijden.. ben benieuwd of dit ze nou echt wat op gaat leveren... Mss knalt Raikkonen door zijn extra snelheid in de tunnel wel weer achterop iemand
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:20:25 #233
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69219786
Denk niet dat ze voordeel hebben met KERS. Qua acceleratie helpt het niet omdat ze daar al op de limiet zitten qua grip, je zag ze het in barcelona bij de start ook pas vanaf de 6e versnelling gebruiken.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69219797
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 10:57 schreef Jezza het volgende:
Ferrari en McLaren zijn ook de enige teams die met KERS gaan rijden.. ben benieuwd of dit ze nou echt wat op gaat leveren... Mss knalt Raikkonen door zijn extra snelheid in de tunnel wel weer achterop iemand
zou zomaar iets zijn voor hem. hij heeft altijd al een slaperig gevoel en dit zou kunnen. zou echt flink balen indien het gebeurt
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69225597
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet deze zijn:

Coulthard vs. Bernoldi.

Toen reed Verstappen zo ver naar voren in Monaco
Dat was echt fucking briljant!! Coulthard werd daar gewoon voor de gek gehouden, en moest zelfs pogingen gaan doen mee te liften op blauwe vlag kandidaten. En dat lukte hem ook al niet. Hoe die Bernoldi hem er elke keer weer voor zet, echt geweldig
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:47:51 #236
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69228916
quote:
Ferrari verliest rechtszaak tegen FIA
20 mei 2009

De rechter in Parijs heeft de aanklacht van Ferrari tegen de FIA afgewezen. Ferrari probeerde langs de juridische weg de invoering van het budgetplafond tegen te houden door zich te beroepen op een vetorecht dat de Italiaanse autofabrikant zou hebben inzake veranderingen in het technisch reglement.

Volgens de FIA is dat recht verlopen en de Franse rechter heeft de internationale autosportfederatie hierin gelijk gegeven. Vorige week vrijdag kwamen FIA-president Max Mosley en de teams nog bij elkaar op vliegveld Heathrow om met elkaar te vergaderen over de regels voor 2010. Enkele teams, waaronder Ferrari, hebben aangegeven zich niet in te schrijven voor volgend jaar wanneer de regels voor de budgetlimiet die de FIA wil invoeren, niet drastisch worden aangepast.

Het resultaat van deze vergadering was dat de dubbele reglementen waarmee volgend jaar zou worden gewerkt, worden geschrapt. De FIA wilde nieuwe teams enkele technische voordelen geven, zodat zij mee zouden kunnen komen met de bestaande teams, maar zij had daarbij niet voorzien dat enkele bestaande teams zich ook aan het plafond van 44 miljoen euro wilden gaan houden. Die laatste groep teams zou daarmee onredelijk veel voordeel verkrijgen. Ferrari lijkt echter in zijn geheel af te willen van de budgetlimiet, maar op dit punt houdt Mosley voet bij stuk. Ook van een verhoging van het plafond wil de Brit niets weten.

De teams werken naar verluidt nog aan een alternatief plan, maar hier is nog niets over bekend. De klok begint inmiddels wel te tikken, want de deadline voor de inschrijvingen voor 2010 is op 29 mei. Mocht er voor die datum geen akkoord zijn bereikt tussen de teams en de FIA, dan dreigen Ferrari, Renault, Toyota en Red Bull zich niet in te schrijven voor volgend jaar. Teams kunnen zich overigens ook na deze datum nog aanmelden voor 2010, maar zij kunnen dan wel rekenen op een boete en lopen bovendien het risico dat de grid dan reeds volledig gevuld is met nieuwe teams. Zo hebben USF1, Prodrive, Litespeed GP, Lola en nog enkele andere partijen al laten weten een gang naar de Formule 1 serieus te overwegen.

En er mogen in 2010 maximaal 'maar' dertien teams op de grid staan.

GpUpdate.nl
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:54:34 #237
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69229179
Ik ben op zich ook tegen een budgetlimiet, maar met een compromis van hoog beginnen (100 miljoen of zoiets, in ieder geval dicht bij wat ze nu spenderen) en dan langzaam afbouwen kan ik prima leven.

Ik hoop echt dat de FOTA dat voor elkaar weet te krijgen.

En niet vergeten dat bijtanken niet verboden mag worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69230109
quote:
Frustratie bij Ferrari – “Noem F1 voortaan maar GP3”

Na de uitspraak van een Franse rechter, die de aanklacht van Ferrari rond de budgetbeperking als ongegrond verklaarde, heeft Maranello furieus gereageerd. Niet alleen de motivatie van de rechter stak de Scuderia recht in het hart, ook de vandaag bekend gemaakte lijst met mogelijke deelnemers aan het Formule 1 kampioenschap 2010 lijkt Ferrari een doorn in het oog. In een verklaring op de officiële website van Ferrari is te lezen dat de Formule 1 beter het GP3 kampioenschap genoemd kan worden.

De gisteren in Parijs uitgelekte lijst van mogelijke deelnemers aan het F1 kampioenschap 2010 toont namen van teams die volgend jaar aan de Formule 1 willen deelnemen. Tot dusver gaat het om de volgende namen. Wirth Research, Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos en iSport.

Ferrari liet in een eerste reactie weten “geschokt te zijn door de inschrijvingen van teams die het predicaat Formule 1 team niet waardig zijn”. Ook is Maranello van mening dat geen dezer teams een toegevoegde waarde zal hebben en het imago van de Formule 1 alleen maar zal schaden.

“Niemand kon zijn ogen geloven toen men vanmorgen de kranten las en de namen van de teams zag die aan het wereldkampioenschap Formule 1 2010 willen deelnemen. De lijst bekijkend is een conclusie snel gemaakt. Beroemde namen zijn er niet op te vinden, alleen de namen van diegenen die ¤ 400 hebben uitgegeven voor een plekje op de tribune om een Grand Prix te kunnen bekijken”.

Verder was in het statement van Ferrari te lezen: “Kan een wereldkampioenschap Formule 1 met deze teams, met alle respect, dezelfde waarde hebben als de huidige deelnemers aan de Formule 1, zoals Ferrari, de merkenfabrikanten en teams, die de grondleggers van deze sport zijn geweest en historie hebben geschreven? De meest voor de hand liggende optie is om de Formule 1 vanaf volgend jaar om te dopen in Formule GP3”, luidde het bittere en cynische commentaar op de Ferrari website.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_69230857
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:54 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben op zich ook tegen een budgetlimiet, maar met een compromis van hoog beginnen (100 miljoen of zoiets, in ieder geval dicht bij wat ze nu spenderen) en dan langzaam afbouwen kan ik prima leven.

Ik hoop echt dat de FOTA dat voor elkaar weet te krijgen.

En niet vergeten dat bijtanken niet verboden mag worden.
X 2
pi_69231683
Ik vind het wel een stel omhoog gevallen huilebalken bij Ferrari. Weg met dat kutteam! Goodbyyee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')