abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:03:13 #151
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_69455582
Waar is 'De Stok' atm? als ik toch richting 2cv ga, kan ik 'm net zo goed meenemen
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
  † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 15:11:22 #152
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69455815
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:01 schreef swarmahoer het volgende:
ah ok, dus jouw stok wil je iig ontvangen om te kijken wat er mee gebeuren kan
vind je het leuk om de nieuwe versie ook nog een keer te verplaatsen of is dat niet mogelijk
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar als het ding hier in de buurt zit ga ik toch zeker een poging ondernemen. Reken dan alleen niet op een megagrote verplaatsing
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69455884
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:51 schreef 2cv het volgende:
Ik heb gister besloten dat ik mijn baan niet op ga geven. Ik blijf lassen.
In eerste instantie was ik wel verrast dat lassen een risico zou inhouden. Zelf ben ik van oorsprong elektriciŽn en had ooit een collega die er ook een(pm) had. Die werkte veel aan grote (>1MW) generatoren en hoogspanning (tot 500kV) en dat is ook een EM stralingsbron.

Ik heb wel wat info gevonden.
En hier is nog meer te vinden.
Een advies is om met minder dan 130A te lassen en dat staat op de eerste plaats. Zou misschien kunnen dat dat het belangrijkste is en 130A is voor lichter werk wel vaak genoeg.

Maar in die brochure wordt wel info gegeven hoe je de risico's bij lassen zo klein mogelijk kunt houden. Wel moet je je dokter raadplegen adviseren ze, maar die speelt dus op zeker. Logisch.
pi_69456018
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:51 schreef 2cv het volgende:
Ik heb gister besloten dat ik mijn baan niet op ga geven. Ik blijf lassen. Ik ga mij niet aan meer gevaar blootstellen dan dat ik tot nog toe gedaan heb, maar ik ga een oplossing zoeken voor die straling. Een kooi van Farraday bijvoorbeeld.
Wat is dat precies en hoe wil je dat gaan doen?
pi_69456116
de 2cv stok ligt in oss bij iemand in de garage, en de nieuwe ligt in zeeland
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_69456225
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:17 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Wat is dat precies en hoe wil je dat gaan doen?
Een kooi van Faraday schermt elektromagnetische velden af. Daarmee zou je dus veilig kunnen werken.
Probleem is alleen dat je dan:
- Een soort maliŽnkolder over je hele lichaam moet trekken
- Geaard moet zijn
- Niet weet welke golflengte het lassen genereert, dus je weet de maaswijdte van de kooi niet.
Maar dat zijn mijn gedachten die komen bovendrijven. Wil niet zeggen dat ik het een dom idee vind of onhaalbaar acht. Mooi dat je je toch met de veranderingen aanpast.
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:25:39 #157
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_69456250
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:20 schreef swarmahoer het volgende:
de 2cv stok ligt in oss
spijtig niet echt op mijn weg richting het noorden
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
pi_69456311
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:25 schreef Maruna het volgende:

[..]

spijtig niet echt op mijn weg richting het noorden
waar kom jij vandaan dan
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_69456720
Hm, had je al even niet meer gezien 2cv, en kom nu dit topic tegen..

Jammer dat het na het meefietsen ineens zoveel minder is gegaan joh, en wat een ellende nu.... Sterkte...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 15:50:58 #160
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69457166
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Osramp het volgende:

[..]

In eerste instantie was ik wel verrast dat lassen een risico zou inhouden. Zelf ben ik van oorsprong elektriciŽn en had ooit een collega die er ook een(pm) had. Die werkte veel aan grote (>1MW) generatoren en hoogspanning (tot 500kV) en dat is ook een EM stralingsbron.

Ik heb wel wat info gevonden.
En hier is nog meer te vinden.
Een advies is om met minder dan 130A te lassen en dat staat op de eerste plaats. Zou misschien kunnen dat dat het belangrijkste is en 130A is voor lichter werk wel vaak genoeg.

Maar in die brochure wordt wel info gegeven hoe je de risico's bij lassen zo klein mogelijk kunt houden. Wel moet je je dokter raadplegen adviseren ze, maar die speelt dus op zeker. Logisch.
Dat is info waar ik iets aan heb. Super bedankt !
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:17 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Wat is dat precies en hoe wil je dat gaan doen?
Een kooi van Farraday houdt bepaalde straling tegen. JE zou kunnen zeggen dat het een beetje werkt als een bliksemafleider. En hoe ik dat wil doen is heel simpel: een metalen kast om elk lasapparaat heen.

quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:25 schreef Osramp het volgende:

[..]

Een kooi van Faraday schermt elektromagnetische velden af. Daarmee zou je dus veilig kunnen werken.
Probleem is alleen dat je dan:
- Een soort maliŽnkolder over je hele lichaam moet trekken
- Geaard moet zijn
- Niet weet welke golflengte het lassen genereert, dus je weet de maaswijdte van de kooi niet.
Maar dat zijn mijn gedachten die komen bovendrijven. Wil niet zeggen dat ik het een dom idee vind of onhaalbaar acht. Mooi dat je je toch met de veranderingen aanpast.
Zelf was ik van plan om alle lasapparaten in een kooi van Farraday te plaatsen
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:39 schreef teigan het volgende:
Hm, had je al even niet meer gezien 2cv, en kom nu dit topic tegen..

Jammer dat het na het meefietsen ineens zoveel minder is gegaan joh, en wat een ellende nu.... Sterkte...
Dankje. Het zat er al wat aan te komen hoor, maar dat het zo zou gaan had ik ook niet verwacht.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69459068
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:50 schreef 2cv het volgende:
Dat is info waar ik iets aan heb. Super bedankt !
Graag gedaan, fijn dat je er iets aan hebt. De eerste info was van Medtronic, maar er zijn meerdere fabrikanten van pacemakers.
Ik heb ook info gevonden van St.Jude, zie hier en hier en hier ook nog algemenere info.
St. Jude roept maar even dat veel van de mensen die hun apparatuur gebruiken, vaak lassen. Er is geen enkel probleem gerapporteerd schrijven ze zelf neer. Ze geven alleen gťťn garantie dat je nooit of te nimmer last zult hebben van het lassen!! Indekken noemen we dat.
Ze raden verder aan om niet met meer dan 400A te lassen, en dat is toch best veel. Dan moet je het meeste werk gewoon kunnen blijven doen.
Voorzorgsmaatregelen zijn uiteraard nodig en je zult moeten achterhalen welk merk/type je geimplanteerd krijgt.

Misschien kon het nog wel eens meevallen. Maar ik begrijp de cardioloog wel. Die wil op nummer zeker spelen en geeft je de informatie waardoor er nooit problemen zullen ontstaan.

Op pacemakerdragers.nl staat ook wel een posting die beantwoord is: http://www.pacemakerdrage(...)/269.html?1239869478 (ander subforum als waar jij je vraag hebt geplaatst)
pi_69459869
Hier een beetje info van een Amerikaanse bond voor lassers. Daarin zetten ze dat je je arts moet informeren dat lassen je beroep is en dat er dan evt een pacemaker gekozen kan worden die minder gevoelig is!

Probeer anders ook je werkgever in te schakelen. Laat hen informatie opvragen bij de leverancier van lasapparaten. Niemand zal het eventuele risico helemaal teniet doen, maar je ziet al verschil van dag en nacht tussen fabrikanten van pacemakers. De een zegt max 60-100A en de ander roept dat er niks aan de hand is als je maar onder de 400A blijft.
Maar een Esab, Lorch of Smit moeten toch wel enige ervaring ermee hebben denk ik toch zo.

Daarbij denk ik wel dat je niet op de gebruikelijke manier verder kunt met je werk. Maar met wat aanpassingen en voorzorgsmaatregelen kun je misschien gewoon je gebruikelijke werk blijven doen.
Ik ben overigens geen dokter of zo en ik bezit op dit gebied geen autoriteit om bindende uitspraken te doen. Ik ben alleen vrij handig met google en vond snel steekhoudende informatie.
  † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 17:06:07 #163
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69459897
Bedankt voor de info. Nu heb ik haast, ik ga het op een later moment eens goed doorlezen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69460180
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:04 schreef Osramp het volgende:
Hier een beetje info van een Amerikaanse bond voor lassers. Daarin zetten ze dat je je arts moet informeren dat lassen je beroep is en dat er dan evt een pacemaker gekozen kan worden die minder gevoelig is!

Probeer anders ook je werkgever in te schakelen. Laat hen informatie opvragen bij de leverancier van lasapparaten. Niemand zal het eventuele risico helemaal teniet doen, maar je ziet al verschil van dag en nacht tussen fabrikanten van pacemakers. De een zegt max 60-100A en de ander roept dat er niks aan de hand is als je maar onder de 400A blijft.
Maar een Esab, Lorch of Smit moeten toch wel enige ervaring ermee hebben denk ik toch zo.

Daarbij denk ik wel dat je niet op de gebruikelijke manier verder kunt met je werk. Maar met wat aanpassingen en voorzorgsmaatregelen kun je misschien gewoon je gebruikelijke werk blijven doen.
Ik ben overigens geen dokter of zo en ik bezit op dit gebied geen autoriteit om bindende uitspraken te doen. Ik ben alleen vrij handig met google en vond snel steekhoudende informatie.
ben ik nou gek maar is lassen niet 20A
pi_69460381
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:14 schreef hipy123 het volgende:

[..]

ben ik nou gek maar is lassen niet 20A
Aan de voedingszijde wel, dus waar de netstroom (230/400Volt) in het apparaat komt, daar heb je wel ongeveer stromen van/tot 20A.
Op de plek waar gelast wordt (op het werkstuk dus), las je al snel met 100A voor de wat kleinere dingen. Constructies en zware dingen worden met nog hogere stromen gelast en de stroom door de electrode kan dan best tot 400A of hoger oplopen.
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:56:25 #166
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_69463387
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:14 schreef hipy123 het volgende:

[..]

ben ik nou gek maar is lassen niet 20A
nope, 4,5 volt, en 70 tot 180 ampere.
volgens mij dan, ik ben een werktuigbouwkunde die niet heel er g goed kan lassen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:08:25 #167
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69468447
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:11 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar als het ding hier in de buurt zit ga ik toch zeker een poging ondernemen. Reken dan alleen niet op een megagrote verplaatsing
Ik wil je wel vervoeren dan. Dan hoef jij alleen maar in de auto te zitten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 18:21:48 #168
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69499078
Ik weet inmiddels van mijn cardioloog dat als mijn pacemaker beÔnvloed wordt door het lassen dat dan het programma verandert. Het is dus niet een kwestie van lasapparaat uitzetten en/of weglopen. De risico's zijn daardoor nog wat groter dan wanneer het gewoon een kwestie zou zijn van weglopen/lasapparaat uitzetten.
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:08 schreef maok het volgende:

[..]

Ik wil je wel vervoeren dan. Dan hoef jij alleen maar in de auto te zitten.
Je bent super !

Overigens gaat het nu wel iets beter dan in het weekend van Citromobiel. Al werkt mijn verkoudheid daar niet aan mee
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:28:20 #169
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_69499253
Laatste kans om in te springen voor het Fruitmandje! PM mij, heb al wat giften binnen, dat wordt een behoorlijke vreetpartij 2cv!
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
pi_69499281
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:21 schreef 2cv het volgende:
Ik weet inmiddels van mijn cardioloog dat als mijn pacemaker beÔnvloed wordt door het lassen dat dan het programma verandert. Het is dus niet een kwestie van lasapparaat uitzetten en/of weglopen. De risico's zijn daardoor nog wat groter dan wanneer het gewoon een kwestie zou zijn van weglopen/lasapparaat uitzetten.
Oei, dat is weer heel anders als in de info staat die ik gevonden heb. Niet dat daar staat dat het zonder risico is, maar ook weer niet zo'n groot probleem.
  † In Memoriam † zaterdag 30 mei 2009 @ 17:46:24 #171
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69556486
Vandaag is Maruna langs geweest om de fruitmand te brengen. Dat was gezellig en die fruitmand is tof ! Iedereen bedankt ! Helemaal super





De druiven zijn inmiddels op Die waren overigens heerlijk
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:54:54 #172
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_69556684
Hey 2cv, ik ben ondertussen weer thuis aangekomen. 'T was gezellig!
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:08:48 #173
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_69557038
btw, de fruitmand werd u aangeboden door het FOK!2cv-ondersteuningsfront:
Welgetekend door:
Maruna
Richfield
Swarmahoer
LoudGirl
Coldfeet
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
  † In Memoriam † zaterdag 30 mei 2009 @ 18:09:02 #174
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69557048
Tof
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 30 mei 2009 @ 18:49:31 #175
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69557952
Maruna, Richfield, Swarmahoer, LoudGirl en Coldfeet, bedankt ! Het is echt een super fruitmand De walnoten zijn nu ook al 'verdwenen'
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')