Serieusquote:Op zondag 10 mei 2009 17:33 schreef Kriegel het volgende:
En nu is het definitief!! Kampioen 08/09! Morgen komt de tattoo!
Wat ben je van plan te laten zetten ?quote:Op zondag 10 mei 2009 17:33 schreef Kriegel het volgende:
En nu is het definitief!! Kampioen 08/09! Morgen komt de tattoo!
Nee, mocht gewoon invallen.quote:Op zondag 10 mei 2009 18:08 schreef Fortitudo het volgende:
leuk dat didulica mocht invallen, of was romero geblesseerd?
maar die ging toch naar Amsterdam?!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Transferperikelen overschaduwen feestje AZ
11 mei 2009
De zo felbegeerde kampioensschaal kwam zondag eindelijk in handen van de ploeg die er dit seizoen het meeste recht op had. Voor de derde keer in drie weken tijd vierde AZ een feestje, maar na afloop van de gewonnen competitiewedstrijd tegen SC Heerenveen (3-1) ging het vooral over de ongewisse toekomst van de landskampioen.
De architect van het kampioensteam, Louis van Gaal, staat namelijk nadrukkelijk in de belangstelling van Bayern München. Volgens sommige media heeft de 57-jarige coach al een persoonlijk akkoord bereikt met de kampioen van Duitsland. De oefenmeester wilde zondag opnieuw weinig zeggen over zijn toekomst. Op de vraag of hij voor de laatste keer op de bank heeft gezeten bij de Alkmaarders, antwoordde Van Gaal: "Dat zou ik niet kunnen zeggen." En even later, op de vraag wanneer hij duidelijkheid wil geven: "Dat weet ik niet, het hangt af van de omstandigheden. Welke omstandigheden dat zijn? Daar ga ik niet op in."
De Amsterdammer wilde in AZ Speelt, het programmablad van de club, iets meer kwijt over zijn interesse voor Bayern. "Ik denk dat ik daar goed zou passen. Bij Bayern München kun je kampioen worden én iets presteren in de Champions League."
Contract
Voorzitter Dirk Scheringa wees ondertussen voor de zoveelste keer op het doorlopende contract van Van Gaal. "Als Bayern zich meldt, zal ik ze uiteraard te woord staan. Ze krijgen een kop koffie en dan zal ik ze vertellen dat Louis nog een contract tot medio 2010 heeft bij ons." Tot op heden nam Bayern geen contact op met de clubleiding van AZ. De Belgische voetbalbond vormt wel een concrete gesprekspartner. De Belgen willen Van Gaal als bondscoach hebben en Scheringa ziet wel wat in een combinatie van AZ en de Belgische nationale ploeg.
Van Gaal is niet de enige exponent van AZ die interesse heeft gewekt in de top van voetballend Europa. Ook bepalende spelers als Demy de Zeeuw, Sergio Romero en vooral Moussa Dembélé staan op het verlanglijstje van topclubs. Dembélé liet tegen Heerenveen maar weer eens zien waarom hij zo gewild is. De sterke Belg was betrokken bij nagenoeg iedere gevaarlijke aanval van de thuisclub.
Kroonjuweel
Na een solo over de as van het veld schoot Dembélé vlak voor rust het tweede doelpunt van AZ tegen de touwen. In de tweede helft was hij ook verantwoordelijk voor de 3-0. Om de scouts op de tribunes van het DSB Stadion niet nog wijzer te maken, besloot Van Gaal zijn lichtgeblesseerde kroonjuweel meteen maar naar de kant te halen.
Voor beide elftallen stond in Alkmaar nauwelijks meer wat op het spel. Heerenveen wilde vooral geen blessures oplopen met het oog op de bekerfinale volgende week in De Kuip tegen FC Twente.
De thuisploeg, al weken kampioen, had als enige doel om Mounir El Hamdaoui de topscorerstitel te bezorgen. Die missie slaagde al na dertien minuten. Op aangeven van David Mendes da Silva maakte de aanvaller zijn 23e doelpunt van het seizoen, waarmee hij de geschorste Ajacied Luis Suarez achter zich liet. Ook om de handtekening van de topscorer van de Eredivisie zal in de zomer waarschijnlijk gestreden gaan worden.
Geen idee waar je dat vandaan haalt. Moussa is al jaren mateloos populair.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:09 schreef Chadi het volgende:
Dembele is de speler die zoveel AZ fans weg wilden doen vorig jaar
Dembele != Koendersquote:Op maandag 11 mei 2009 08:09 schreef Chadi het volgende:
quote:Op maandag 11 mei 2009 08:09 schreef Chadi het volgende:
quote:De Zeeuw: ‘Gebrand op goed resultaat’
AZ heeft de laatste competitiewedstrijd van het seizoen gewonnen van sc Heerenveen (3-1). De kampioen kon op die manier vol euforie richting de schaaluitreiking. Demy de Zeeuw: ‘Door deze winst is het na afloop gelukkig échte feestvreugde geworden.’
“We waren gebrand om deze competitie met een goed resultaat te eindigen”, zei aanjager De Zeeuw. “Het voelde als een normale wedstrijd waarin we vol voor de winst gingen. Zo’n schaaluitreiking zou toch anders zijn geweest als we vandaag hadden verloren. Door deze winst is het na afloop gelukkig échte feestvreugde geworden. Ook hebben we ervoor kunnen zorgen dat Mounir El Hamdaoui topscorer van de Eredivisie is geworden. Wij gunnen het hem als team van harte; zijn allemaal erg blij.”
‘Heerenveen niet scherp en fel’
Voor sc Heerenveen staat er binnenkort nog een bekerfinale op het programma. De Zeeuw: “Ik had daarom het gevoel dat ze niet zo scherp en fel speelden als normaal. Wij voetbalden daarentegen, in tegenstelling tot tegen FC Twente, erg goed. Ikzelf heb ook een goed gevoel over mijn eigen spel. Ik ben blij dat ik het hier goed heb afgesloten.”![]()
![]()
![]()
![]()
Oranje
Waar zijn teamgenoten veelal kunnen genieten van een welverdiende vakantie, staat voor De Zeeuw op 6 juni nog een WK-kwalificatiewedstrijd op en tegen IJsland op het programma. “Dus ik heb maar twee keer tien dagen vrij”, rekende De Zeeuw. “Dat is voor geen enkele voetballer genoeg. Nu ga ik tien dagen uitrusten totdat de trainingsstage bij het Nederlands elftal begint. Tegen IJsland kunnen we ons al kwalificeren voor het WK; dat is ook heel mooi. Ik wil graag bij Oranje zijn. Maar helaas kom je zo niet echt tot rust. Zeker niet als ik straks ook voor het WK 2010 word geselecteerd.”
FC DSB sjezus kan die reclame nog groterquote:
Dembele != Jenner!quote:Op maandag 11 mei 2009 08:09 schreef Chadi het volgende:
Ja, dat vraag ik me ook af.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:18 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat vandaan haalt. Moussa is al jaren mateloos populair.
ik heb gezegd dat alle spitsen bij az kut waren omdat ze niet scoorden, ze hadden koevermans nooit weg moeten doenquote:Op maandag 11 mei 2009 08:09 schreef Chadi het volgende:
Interessante ontwikkeling wel. Een paar weken terug achtte Scheringa dit niet slim en vervolgens gooien ze het wel omhoog. Ik ben alleen bang dat het wel heel snel gaat zo, stel AZ eindigt volgend jaar 6e en het jaar daarop weer zoiets. Kijk naar Feyenoord, al heb ik meer vertrouwen in het AZ bestuur(duhquote:Op maandag 11 mei 2009 19:34 schreef fuckbuddy het volgende:
Begroting van AZ is omhoog getrokken naar 40.000.000 euro voor komend seizoen.
Nou dan kunnen we lekker gaan shoppen, althans 12 miljoen meer te besteden dan vorig jaar.
Ah, ok dan.quote:Scheringa legt uit waarom de begroting opgeschroefd wordt. "We hebben de begroting 'tactisch' bekeken. Deze zal, waar het eerst niet de bedoeling was, stijgen van dertig naar veertig miljoen euro. We hebben immers contracten opengebroken en verlengd en als je veel wint moet je ook veel premies betalen", noteerde VoetbalPrimeur uit de mond van de preses. "Daarnaast spelen we tot de winterstop een dubbel programma, dus we zullen investeren in een bredere selectie."
zelfs Verbeek leent bij DSB.. Dat had ik ook niet verwacht idd!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 06:52 schreef XDo het volgende:
Even een dubbelpost: Gertjan Verbeek is gesignaleerd in Wognum bij het DSB hoofdkantoor.
quote:Schaars wil ontwikkelingen rond Van Gaal afwachten
Stijn Schaars heeft in de wachtkamer plaatsgenomen. De aanvoerder van AZ was dicht bij contractverlenging, maar wil nu eerst even de ontwikkelingen rond trainer Louis van Gaal afwachten. De trainer zou persoonlijk al rond zijn met Bayern München. In het kielzog van de trainer zou ook Schaars mee verhuizen naar Beieren.
“Maar als dat zo zou zijn, had Van Gaal wel contact met ons opgenomen,” aldus zaakwaarnemer Karel Jansen van Sport-Promotion tegenover Sportweek. “Maar dat is niet het geval.”
Al vanaf januari probeert AZ het contract van de aanvoerder open te breken en te verlengen, voorlopig zonder resultaat. Jansen: “We kwamen wel steeds dichter tot elkaar, maar toen we het nieuws over Van Gaal hoorden, hebben we besloten de besprekingen op te schorten.”
quote:El Hamdaoui wint Voetballer van het Jaar-klassement
Mounir el Hamdaoui is door de rapporteurs van De Telegraaf gekroond tot beste speler van het seizoen 2008/09. De aanvaller van AZ, tevens topschutter van de Eredivisie, won het prestigieuze Voetballer van het Jaar-klassement, dat is georganiseerd door Telesport, Eredivisie, de KNVB, het VVCS en de Sponsor Loterij.
El Hamdaoui eindigde voor FC Groningen-keeper Luciano en aanvaller Eljero Elia van FC Twente. De drie spelers worden op 31 augustus gehuldigd. "Het is voor mezelf echt schitterend. Dit kun je wel het jaar van mijn doorbraak noemen", vertelt El Hamdaoui, die in totaal 23 doelpunten maate, dinsdag in de ochtendkrant.
"Het is geweldig om zo'n grote prijs te winnen in het eerste seizoen dat ik onder de lat sta bij FC Groningen", meldt Luciano vol trots. "Na zeven competitiewedstrijden zei ik al dat Mounir de beste voetballer in Nederland was. Hij is een complete spits, met een fantastische techniek. Gelukkig heeft hij niet tegen mij gescoord."
Elia is vol lof over El Hamdaoui en Luciano. "Mounir is een superwinnaar. Hij heeft het ontzettend goed gedaan en heel constant gepresteerd, anders word je geen topscorer en kampioen met AZ. Luciano pakt ongelooflijke ballen, hij is net een kat in de goal. Qua stijl is hij goed te vergelijken met Julio César. Het is zonde dat Luciano eerst zeven jaar in België heeft gekeept voordat hij naar Nederland kwam."
quote:'Volop belangstelling voor AZ-spits Ari'
Spartak Moskou en VfL Wolfsburg hebben AZ-aanvaller Ari op de korrel. De Braziliaan, die in Alkmaar een reserverol bekleedt, wordt nauwlettend gevolgd voor de twee ploegen, meldt Voetbal International.
Ari kwam tijdens het afgelopen seizoen twintig keer in actie namens de Alkmaarse landskampioen. In die duels wist hij het net negen keer te vinden. De spits, die twee seizoenen terug overkwam van Kalmar FF, heeft echter te maken met flink wat concurrentie in Alkmaar.
Ondanks het feit dat Ari lang niet altijd speelt, zien het Russische Spartak Moskou en de Duitse titelkandidaat VfL Wolfsburg het zitten in de Braziliaanse aanvaller. Wel zullen de clubs diep in de buidel moeten tasten. Ari heeft in Alkmaar nog een driejarig contract.
Het ga je goed, Luis.quote:806 Teletekst wo 13 mei
***OETBAL******************************
**** Van Gaal trainer Bayern München
**Het hing al enige tijd in de lucht,
maar Louis van Gaal is volgend seizoen
trainer van Bayern München.
Landskampioen AZ laat Van Gaal,die in
Alkmaar nog een contract voor een jaar
had,naar Zuid-Duitsland vertrekken.De
succesvolle coach had eerder zelf al
een akkoord bereikt met Bayern.
Voor hoeveel seizoenen Van Gaal heeft
getekend,is onduidelijk.Wie in Alkmaar
Van Gaal moet opvolgen,is niet bekend.
(later meer)
Idd dit is mijn inziens niet goed voor AZ. Louis was ook een reden voor spelers om naar Alkmaar te komen. En nu hij weg is wil ik nog wel eens zien wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:08 schreef Stereotomy het volgende:
Helaas, zag hem niet graag vertrekken.
Nu nog een goeie opvolger aankondigen.
quote:Adriaanse wijst ook AZ af
Salzburg - Co Adriaanse heeft niet alleen ajax, maar in eerder stadium ook AZ afgezegd om Louis van Gaal als trainer op te volgen als hij naar een andere club verhuist. “Ik heb ajax afgezegd omdat ik tot 1 juni werkzaam ben in Salzburg, daarna wil ik een paar weken op vakantie om me te bezinnen over mijn toekomst,” zei Adriaanse woensdag na de training tegen Sportweek. “ajax wil natuurlijk niet zo lang wachten. Dat kan ik goed begrijpen, maar ik voel dat ik vakantie nodig heb. Een week of drie, vier, vijf en misschien nog wel langer. Daarna zie ik wel weer verder.”
In een eerder stadium werd Adriaanse gepolst om Louis van Gaal op te volgen in Alkmaar. Adriaanse tegen Sportweek: “AZ was eerder dan ajax. Ze hebben me gevraagd: als Louis weggaat bij ons, wil jij hem dan opvolgen? En Louis weet ervan hoor. Hij vindt het prima, zegt-ie. Want hij praat met andere clubs, dus moet AZ ook met andere trainers praten. Maar ik heb vorige week tegen Dirk Scheringa gezegd dat ik het niet doe. Om precies dezelfde reden als ik ook ajax heb afgezegd. Als je aan zoiets begint moet je honderd procent scherp zijn. Dan moet je tank helemaal vol zitten. Het is gewoon een heel zwaar vak. En ik wil mezelf geen geweld aan doen.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |