quote:Op zondag 20 mei 2007 22:24 schreef Mindstate het volgende:
Dit is nou een speler die ik graag bij Ajax zou willen zien spelen (zal wss nooit gebeuren), onvoorspelbaar, soms geniaal, technisch sterk, snel
quote:Op zondag 20 mei 2007 22:47 schreef Grulez het volgende:
[..]
Bij Ajax zou hij te weinig ruimte hebben om z'n acties te kunnen maken. Dat zie je bij meer spelers die het daar niet hebben gered. Toen hij linksbuiten stond bij de FC speelde hij ook niet op z'n best.
quote:Op zondag 20 mei 2007 22:52 schreef natasishere het volgende:
sja, en je mag ze niet vergelijken, maar ajax heeft nu toch leonardo? heeft ook mooie acties soms, kan bij vlagen zelfs brilliant zijn. Wanneer is zijn blessure over?
quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind Leo een typische buitenspeler voor het Ajax-systeem. Helaas gaat het nog wel even duren voordat zijn blessure voorbij is
Suarez moet niet naar Ajax gaan. Dat systeem ligt hem niet. Hij kan dan beter naar psv gaan denk ik. Hopelijk blijft hij nog een jaartje bij Groningen. Prachtig duo vormt hij samen met Nevland.
Hij had Barca er wel boven op geholpen he?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:23 schreef Cyberia18 het volgende:
Had vandaag niet misstaan bij Barcelona.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:43 schreef Rots het volgende:
En Mikieboy, kratje dat Suarez dus vanuit Ajax meteen naar de top gaat he? En dan bedoel ik Inter/Barca/Chelsea/Real etc. Ik zeg dus dat hij naar een subtopper gaat ipv de echte top.
Vandaag misschien niet, maar voor de rest komt Suarez (nog) te kort voor Barca.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:23 schreef Cyberia18 het volgende:
Had vandaag niet misstaan bij Barcelona.
Isgoed.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:40 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Wat een pootje dan joh. Maar ik wil de weddenschap wel aangaan Rots. Kratje?
Okee, maar je moet eerst nog even zeggen wat jij onder topclubs verstaat.quote:
Juventus er ook nog bij?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:48 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Okee, maar je moet eerst nog even zeggen wat jij onder topclubs verstaat.
Zelf dacht ik aan:
Real, Barca
Inter, AC Milan
Top4 Engeland
Bayern
Ga je daarmee akkoord?
Ik zeg dat hij niet meteen naar een topclub gaat he?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:48 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Okee, maar je moet eerst nog even zeggen wat jij onder topclubs verstaat.
Zelf dacht ik aan:
Real, Barca
Inter, AC Milan, Juventus
Top4 Engeland
Bayern
Lyon
Ga je daarmee akkoord?
Haha, je reactie niet gezienquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Rumille het volgende:
[..]
Juventus er ook nog bij?
Edit: Goeie edit
Edit2: Alhoewel ik Lyon dan weer geen echte topclub vind. Meer tussen top en subtop in.
Ja klopt. Ik denk dat hij meteen naar een topclub gaat.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Rots het volgende:
[..]
Ik zeg dat hij niet meteen naar een topclub gaat he?
Ok we hebben een dealquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:54 schreef Rots het volgende:
Real, Barca
Inter, AC Milan, Juventus
Top4 Engeland
Bayern
Dit rijtje en
Tegenwoordig geloof ik dat niet meer. Zie Sneijder in 2007 in de Lutte.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hopelijk maakt ie snel echt 100% duidelijk wat hij het liefst wil.
Dat het geen garantie is weet iedereen wel. Dat het altijd nog kan gebeuren, weet ook iedereen wel. Maar je kan wel zeggen, inprincipe blijf ik het liefst nog een jaar of ik zie wel wat er komt (dan wil je eigenlijk weg) of ik wil graag de stap maken naar... Dat wil ik toch wel weten voordat ik een zomer lang in paniek ben bij elk nieuwsbericht over Suarez.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:48 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tegenwoordig geloof ik dat niet meer. Zie Sneijder in 2007 in de Lutte.
Volgens mij is dit toch vrij duidelijk:quote:Op woensdag 29 april 2009 09:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat het geen garantie is weet iedereen wel. Dat het altijd nog kan gebeuren, weet ook iedereen wel. Maar je kan wel zeggen, inprincipe blijf ik het liefst nog een jaar of ik zie wel wat er komt (dan wil je eigenlijk weg) of ik wil graag de stap maken naar... Dat wil ik toch wel weten voordat ik een zomer lang in paniek ben bij elk nieuwsbericht over Suarez.
En sowieso duurt het nu maar tot juli, begin augustus he, omdat elke club zo'n beetje dan al officieel Europees heeft gespeeld.
quote:Suarez wil alleen weg voor absolute top
zaterdag 18 april, door boye04, capelle, 01:30u, AD Sportwereld
Luis Suarez wil Ajax alleen voor de absolute top verlaten. 'AS Roma. Dat is bijvoorbeeld een club uit de categorie waarvoor ik Ajax niet ga inruilen op dit moment. Villarreal in Spanje, hetzelfde verhaal. Mochten dergelijke clubs zich deze zomer melden, dan blijf ik zeker hier', aldus Suarez tegenover AD Sportwereld. Suarez wil het voorbeeld volgen van Klaas Jan Huntelaar, die in de afgelopen winterstop overstapte naar de absolute top. 'Huntelaar had zijn zinnen gezet op de absolute top na Ajax en hij is niet overstag gegaan voor minder. Aan die top maakt hij het nu ook waar. De tussenstap was voor Klaas dus sowieso niet nodig geweest.' 'Puur persoonlijk denk ik dat ik tevreden kan zijn over dit seizoen', aldus Suarez. 'Sinds ik in Nederland speel, ben ik elk seizoen meer gaan scoren en dus belangrijker geworden voor mijn team. Ik voel me bij Ajax het prettigst als rechtsbuiten. Daar sta ik liever dan in de spits. Komend vanaf rechts ligt er meer ruimte voor het duel één-tegen-één.' 'Wat me positief heeft verrast, is dat ik fysiek heel ben gebleven. Voor dit seizoen was ik benieuwd hoe het zou gaan: Een druk programma van competitie en Europacup met Ajax in combinatie met interlands en het reizen naar Zuid-Amerika. Mentaal is het wel eens zwaar geweest, maar de combinatie is me niet opgebroken. Het is niet zo dat mensen kunnen zeggen: die Suarez scoort nooit in de competitiewedstrijd na een interland.'
Dat heb ik ook. Hij kan zo ontzettend goed voetballen, maar dat irritante gedrag af en toe (ook naar medespelers) is erg jammer.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:07 schreef Radegast het volgende:
Geen EU-pas, dus Spanje of Italie wordt dan lastig.
Ik erger me trouwens al geruime tijd aan hem, hij is veruit de beste Ajacied maar iets geeft me een slecht gevoel rond die gozer.
quote:In de jaren daarna hebben veel voetballers gescoord met een panenka. Dat klinkt armoedig en dat is het ook. Iets doen wat al eerder is gedaan. Meestal durven voetballers het pas met een nulletje of zes voorsprong, in een half leeg stadion. Eigenlijk beledigt iedere voetballer die scoort met een panenka de bedenker van de panenka zelf. Het is geleende roem. Bijna altijd worden panenka's uitgevoerd door egocentrische gekken die van hun strafschop een kunststukje willen maken.
Ik dacht dat de panenka definitief was verkracht door Zidane tijdens de WK-finale van 2006. Hij kon het niet laten en wilde de Italianen vernederen. Het werd de op één na lelijkste panenka ooit. Via de onderkant van de lat heel benauwd over de lijn.
Zidane spotte daar met alle panenka-wetten. Een panenka moet er juist uitzien alsof de speler aan het stofzuigen is. Een panenka is achteloos. Je bent op weg naar de slager, onderweg kom je een bal tegen en je wandelt hem het doel in, met je boodschappentas in je hand. Zo hoort het. Een panenka overkomt je. Zidane probeerde zich de panenka toe te eigenen. Met dramatische gevolgen. Een panenka die medelijden oproept met degene die schoot is altijd een slechte panenka. Je hoort medelijden te hebben met de keeper. Een goed uitgevoerde panenka degradeert de doelman tot een nutteloze beenham met armpjes.
Maar het kan altijd nog erger. Vorige week zondag nam Suarez de lelijkste panenka ooit. Het moment was goed. Er stond veel op het spel. Deze strafschop kon miljoenen opleveren. Erop of eronder. Een ideaal momentje voor een panenka. De uitvoerder was helaas een autistische Uruguayaan. Suarez trakteerde ons op de domste panenka ooit. Je zag het al aan zijn aanloop. Hij liep te veel alsof hij heel hard ging schieten. Suarez acteerde een aanloop. Dat zag een kind. Suarez had ook zijn Suarez-karakter tegen. De doelman van AZ verwachtte alles, behalve een normale strafschop. Iemand die zestien uur per dag in de kleedkamer zijn haar staat kammen gaat niet zomaar ordinair een bal strak in het zijnet schieten. Het moest weer eens lekker apart.
Dat is ook het mooie aan de uitvinding van Antonin Panenka. Als zijn strafschop niet goed wordt uitgevoerd, ziet het er armzalig uit. Suarez stifte de bal ook te schijterig. Bang voor de
onderkant lat. Ook alweer zo ontzettend fout. De originele panenka was juist zo briljant omdat de bedenker geen angst kende. Van Basten zei niet boos te zijn op Suarez. Hij is nu eenmaal grillig. Je weet nooit wat hij doet. In dit geval is dat aantoonbare onzin. De keeper wist juist precies wat Suarez ging doen. Daarom stopte hij de strafschop.
Suarez kan enige troost putten uit het feit dat een andere Ajacied ooit een nog armoediger strafschop nam. Johan Cruijff met zijn van te voren bedachte kinderdagverblijfpenalty in tweeën.
Panenka zou zich ervoor schamen.
Nico Dijkshoorn
Ja, tuurlijk. Hij was al helemaal niet half onderweg naar de hoek en kon helemaal niet met een vreemde kronkel nog net bij de bal komen. Nee, hij bleef in stijf in het midden staan, onverzettelijk als hij is, wetende dat er een panenka zou komen.quote:. De keeper wist juist precies wat Suarez ging doen. Daarom stopte hij de strafschop.
Mijn god.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |