abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68474952

Voornaam: Luis
Achternaam: Suarez
Geboortedatum: 24-01-1987
Geboorteplaats: Salto, Uruguay
Nationaliteit: Uruguay

In zijn thuisland en bij zijn oude club (Club Nacional de Football) wordt hij beschouwd als een van de grootste talenten van het land. Met de transfer naar FC Groningen zou 1.000.000 dollar (ongeveer 800.000 euro) gemoeid zijn, de duurste speler ooit aangekocht en een grote stap qua transfers voor FC Groningen. TIjdens het seizoen 2007/08 verkaste Suarez voor een slordige 8 miljoen euro naar Ajax.

Het Grote Luis Suarez Topic #1: Wonderkind van FC Groningen
Het Grote Luis Suarez Topic #2: De Suarez-Soap in volle gang
Het Grote Luis Suarez Topic #3: Arbitragezaak 30 Juli Zeist.
Het Grote Luis Suarez Topic #4: Voorlopig in het groen wit!
Het Grote Luis Suarez Topic #5: De soap duurt voort.
Het Grote Luis Suarez Topic #6: Nu al irritant.
Het grote Luis Suárez Topic #7 - Vallen en soms opstaan
Het Luis Suárez topic #8: Fopduikende Panenka
Het Grote Luis Suarez Topic #9: Invloedrijkste speler van Ajax.

[ Bericht 1% gewijzigd door RayMania op 21-08-2009 19:10:15 ]
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_68474972
Suarez, oohooo!

Geniaal om het 1e topic te bekijken en te zoeken op 'Ajax'
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:24 schreef Mindstate het volgende:
Dit is nou een speler die ik graag bij Ajax zou willen zien spelen (zal wss nooit gebeuren), onvoorspelbaar, soms geniaal, technisch sterk, snel
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:47 schreef Grulez het volgende:

[..]

Bij Ajax zou hij te weinig ruimte hebben om z'n acties te kunnen maken. Dat zie je bij meer spelers die het daar niet hebben gered. Toen hij linksbuiten stond bij de FC speelde hij ook niet op z'n best.
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:52 schreef natasishere het volgende:
sja, en je mag ze niet vergelijken, maar ajax heeft nu toch leonardo? heeft ook mooie acties soms, kan bij vlagen zelfs brilliant zijn. Wanneer is zijn blessure over?
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik vind Leo een typische buitenspeler voor het Ajax-systeem. Helaas gaat het nog wel even duren voordat zijn blessure voorbij is

Suarez moet niet naar Ajax gaan. Dat systeem ligt hem niet. Hij kan dan beter naar psv gaan denk ik. Hopelijk blijft hij nog een jaartje bij Groningen. Prachtig duo vormt hij samen met Nevland.
pi_68475013
Held
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  Forum Admin dinsdag 28 april 2009 @ 21:00:00 #4
35723 crew  GGMM
pi_68475039
Suarez.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_68477384
Zo daar zat ik even goed mis
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:14:42 #6
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_68481267
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zo daar zat ik even goed mis
het systeem is wel een beetje aangepast sinds die tijd.
#FreeHat
pi_68481584
Had vandaag niet misstaan bij Barcelona.
pi_68481828
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:23 schreef Cyberia18 het volgende:
Hij had Barca er wel boven op geholpen he?
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:43 schreef Rots het volgende:
En Mikieboy, kratje dat Suarez dus vanuit Ajax meteen naar de top gaat he? En dan bedoel ik Inter/Barca/Chelsea/Real etc. Ik zeg dus dat hij naar een subtopper gaat ipv de echte top.
pi_68481847
Dat is er al 1.
pi_68481932
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:23 schreef Cyberia18 het volgende:
Vandaag misschien niet, maar voor de rest komt Suarez (nog) te kort voor Barca.
pi_68481933
Dude ik heet geen Mikieboy, zo noem je je vader maar
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_68482024
Hij durft het niet aan.
pi_68482163
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:35 schreef Rots het volgende:
Hij durft het niet aan.
Wat een pootje dan joh. Maar ik wil de weddenschap wel aangaan Rots. Kratje?
pi_68482310
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:40 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Wat een pootje dan joh. Maar ik wil de weddenschap wel aangaan Rots. Kratje?
Isgoed.
pi_68482488
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:44 schreef Rots het volgende:

[..]

Isgoed.
Okee, maar je moet eerst nog even zeggen wat jij onder topclubs verstaat.

Zelf dacht ik aan:
Real, Barca
Inter, AC Milan, Juventus
Top4 Engeland
Bayern
Lyon
Ga je daarmee akkoord?
pi_68482614
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:48 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Zelf dacht ik aan:
Real, Barca
Inter, AC Milan
Top4 Engeland
Bayern

Ga je daarmee akkoord?
Juventus er ook nog bij?

Edit: Goeie edit

Edit2: Alhoewel ik Lyon dan weer geen echte topclub vind. Meer tussen top en subtop in.
pi_68482624
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:48 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Zelf dacht ik aan:
Real, Barca
Top4 Engeland
Bayern
Lyon
Ga je daarmee akkoord?
Ik zeg dat hij niet meteen naar een topclub gaat he?
pi_68482652
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Rumille het volgende:

[..]

Juventus er ook nog bij?

Edit: Goeie edit

Edit2: Alhoewel ik Lyon dan weer geen echte topclub vind. Meer tussen top en subtop in.
Haha, je reactie niet gezien

Bedacht mezelf opeens dat het wel een heel kort rijtje werd
pi_68482694
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:52 schreef Rots het volgende:

[..]

Ik zeg dat hij niet meteen naar een topclub gaat he?
Ja klopt. Ik denk dat hij meteen naar een topclub gaat.

Dan staat de weddenschap dus he.

Verder regelen we wel ff via PM
pi_68482707
Lyon is geen topclub hoor.
pi_68482718
Real, Barca
Top4 Engeland
Bayern

Dit rijtje en
pi_68482730
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:54 schreef Rots het volgende:
Lyon is geen topclub hoor.
Vooruit, haal je die eraf

Gaat Suarez toch niet naartoe

Frans voetbal
pi_68482747
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:54 schreef Rots het volgende:
Real, Barca
Top4 Engeland
Bayern

Dit rijtje en
Ok we hebben een deal
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:56:21 #24
116532 The_Verve
Midfield Maestro
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:58:42 #25
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_68482862
Anders gaan jullie lekker pm'en
#FreeHat
pi_68482905
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:58 schreef DuvelDuvel het volgende:
Anders gaan jullie lekker pm'en
Anders ga jij lekker ontopic reageren.
pi_68482923
pi_68483027
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:56 schreef The_Verve het volgende:
Schoen opeten #8
Ok hij staat.
pi_68487984
Suarez
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_68488209
Hopelijk maakt ie snel echt 100% duidelijk wat hij het liefst wil.
pi_68488487
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hopelijk maakt ie snel echt 100% duidelijk wat hij het liefst wil.
Tegenwoordig geloof ik dat niet meer. Zie Sneijder in 2007 in de Lutte.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_68488517
Toch heeft Suarez nooit echt geroepen dat hij per se weg wil, in tegenstelling tot anderen. Maar, laat duidelijk zijn: als FC Barcelona van de zomer op de stoep staat en hem echt wil, dan gaat hij. En dan gun ik hem het allerbeste.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_68488628
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:48 schreef RayMania het volgende:

[..]

Tegenwoordig geloof ik dat niet meer. Zie Sneijder in 2007 in de Lutte.
Dat het geen garantie is weet iedereen wel. Dat het altijd nog kan gebeuren, weet ook iedereen wel. Maar je kan wel zeggen, inprincipe blijf ik het liefst nog een jaar of ik zie wel wat er komt (dan wil je eigenlijk weg) of ik wil graag de stap maken naar... Dat wil ik toch wel weten voordat ik een zomer lang in paniek ben bij elk nieuwsbericht over Suarez.

En sowieso duurt het nu maar tot juli, begin augustus he, omdat elke club zo'n beetje dan al officieel Europees heeft gespeeld.
  woensdag 29 april 2009 @ 10:11:31 #34
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_68489160
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:52 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dat het geen garantie is weet iedereen wel. Dat het altijd nog kan gebeuren, weet ook iedereen wel. Maar je kan wel zeggen, inprincipe blijf ik het liefst nog een jaar of ik zie wel wat er komt (dan wil je eigenlijk weg) of ik wil graag de stap maken naar... Dat wil ik toch wel weten voordat ik een zomer lang in paniek ben bij elk nieuwsbericht over Suarez.

En sowieso duurt het nu maar tot juli, begin augustus he, omdat elke club zo'n beetje dan al officieel Europees heeft gespeeld.
Volgens mij is dit toch vrij duidelijk:
quote:
Suarez wil alleen weg voor absolute top

zaterdag 18 april, door boye04, capelle, 01:30u, AD Sportwereld

Luis Suarez wil Ajax alleen voor de absolute top verlaten. 'AS Roma. Dat is bijvoorbeeld een club uit de categorie waarvoor ik Ajax niet ga inruilen op dit moment. Villarreal in Spanje, hetzelfde verhaal. Mochten dergelijke clubs zich deze zomer melden, dan blijf ik zeker hier', aldus Suarez tegenover AD Sportwereld. Suarez wil het voorbeeld volgen van Klaas Jan Huntelaar, die in de afgelopen winterstop overstapte naar de absolute top. 'Huntelaar had zijn zinnen gezet op de absolute top na Ajax en hij is niet overstag gegaan voor minder. Aan die top maakt hij het nu ook waar. De tussenstap was voor Klaas dus sowieso niet nodig geweest.' 'Puur persoonlijk denk ik dat ik tevreden kan zijn over dit seizoen', aldus Suarez. 'Sinds ik in Nederland speel, ben ik elk seizoen meer gaan scoren en dus belangrijker geworden voor mijn team. Ik voel me bij Ajax het prettigst als rechtsbuiten. Daar sta ik liever dan in de spits. Komend vanaf rechts ligt er meer ruimte voor het duel één-tegen-één.' 'Wat me positief heeft verrast, is dat ik fysiek heel ben gebleven. Voor dit seizoen was ik benieuwd hoe het zou gaan: Een druk programma van competitie en Europacup met Ajax in combinatie met interlands en het reizen naar Zuid-Amerika. Mentaal is het wel eens zwaar geweest, maar de combinatie is me niet opgebroken. Het is niet zo dat mensen kunnen zeggen: die Suarez scoort nooit in de competitiewedstrijd na een interland.'
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  zondag 3 mei 2009 @ 16:53:24 #35
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68624947
Weer geen CL voor Luis als hij bij Ajax blijft.
Ik ben benieuwd of hij dat trekt.. Zou me niets verbazen als hij weg wil.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 3 mei 2009 @ 17:04:56 #36
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_68625429
Lijkt me niet onwaarschijnlijk. Hij is ook gewoon veel te goed voor Ajax...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_68625507
Veel te goed ? Daar heb ik vandaag weinig van gezien. Vorige week ook niet. Laat hem nou constanter spelen en wat beter afronden en dan pas praten over Barcelona.
pi_68625526
Geen EU-pas, dus Spanje of Italie wordt dan lastig.

Ik erger me trouwens al geruime tijd aan hem, hij is veruit de beste Ajacied maar iets geeft me een slecht gevoel rond die gozer.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:07:48 #39
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68625545
Lijkt mij dat Suarez nu ook voor iets minder dan de absolute top wil vertrekken, indien er maar CL gespeeld kan worden.
pi_68626121
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:07 schreef Radegast het volgende:
Geen EU-pas, dus Spanje of Italie wordt dan lastig.

Ik erger me trouwens al geruime tijd aan hem, hij is veruit de beste Ajacied maar iets geeft me een slecht gevoel rond die gozer.
Dat heb ik ook. Hij kan zo ontzettend goed voetballen, maar dat irritante gedrag af en toe (ook naar medespelers) is erg jammer.

Maar hij is veruit de beste voetballer uit de Eredivisie.
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:21:31 #41
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68732016
Stuk uit de column van Nico Dijkshoorn. Over de mislukte panenka van Suarez
quote:
In de jaren daarna hebben veel voetballers gescoord met een panenka. Dat klinkt armoedig en dat is het ook. Iets doen wat al eerder is gedaan. Meestal durven voetballers het pas met een nulletje of zes voorsprong, in een half leeg stadion. Eigenlijk beledigt iedere voetballer die scoort met een panenka de bedenker van de panenka zelf. Het is geleende roem. Bijna altijd worden panenka's uitgevoerd door egocentrische gekken die van hun strafschop een kunststukje willen maken.

Ik dacht dat de panenka definitief was verkracht door Zidane tijdens de WK-finale van 2006. Hij kon het niet laten en wilde de Italianen vernederen. Het werd de op één na lelijkste panenka ooit. Via de onderkant van de lat heel benauwd over de lijn.

Zidane spotte daar met alle panenka-wetten. Een panenka moet er juist uitzien alsof de speler aan het stofzuigen is. Een panenka is achteloos. Je bent op weg naar de slager, onderweg kom je een bal tegen en je wandelt hem het doel in, met je boodschappentas in je hand. Zo hoort het. Een panenka overkomt je. Zidane probeerde zich de panenka toe te eigenen. Met dramatische gevolgen. Een panenka die medelijden oproept met degene die schoot is altijd een slechte panenka. Je hoort medelijden te hebben met de keeper. Een goed uitgevoerde panenka degradeert de doelman tot een nutteloze beenham met armpjes.

Maar het kan altijd nog erger. Vorige week zondag nam Suarez de lelijkste panenka ooit. Het moment was goed. Er stond veel op het spel. Deze strafschop kon miljoenen opleveren. Erop of eronder. Een ideaal momentje voor een panenka. De uitvoerder was helaas een autistische Uruguayaan. Suarez trakteerde ons op de domste panenka ooit. Je zag het al aan zijn aanloop. Hij liep te veel alsof hij heel hard ging schieten. Suarez acteerde een aanloop. Dat zag een kind. Suarez had ook zijn Suarez-karakter tegen. De doelman van AZ verwachtte alles, behalve een normale strafschop. Iemand die zestien uur per dag in de kleedkamer zijn haar staat kammen gaat niet zomaar ordinair een bal strak in het zijnet schieten. Het moest weer eens lekker apart.

Dat is ook het mooie aan de uitvinding van Antonin Panenka. Als zijn strafschop niet goed wordt uitgevoerd, ziet het er armzalig uit. Suarez stifte de bal ook te schijterig. Bang voor de
onderkant lat. Ook alweer zo ontzettend fout. De originele panenka was juist zo briljant omdat de bedenker geen angst kende. Van Basten zei niet boos te zijn op Suarez. Hij is nu eenmaal grillig. Je weet nooit wat hij doet. In dit geval is dat aantoonbare onzin. De keeper wist juist precies wat Suarez ging doen. Daarom stopte hij de strafschop.

Suarez kan enige troost putten uit het feit dat een andere Ajacied ooit een nog armoediger strafschop nam. Johan Cruijff met zijn van te voren bedachte kinderdagverblijfpenalty in tweeën.
Panenka zou zich ervoor schamen.

Nico Dijkshoorn
pi_68732705
Mwoh, niet heel erg goed. Vooral dat laatste stukje . Een penalty misschien wel genialer dan die van Panenka zelf, op het moment na dan, een kinderdagverblijfpenalty noemen?
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:42:23 #43
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_68732881
quote:
. De keeper wist juist precies wat Suarez ging doen. Daarom stopte hij de strafschop.
Ja, tuurlijk. Hij was al helemaal niet half onderweg naar de hoek en kon helemaal niet met een vreemde kronkel nog net bij de bal komen. Nee, hij bleef in stijf in het midden staan, onverzettelijk als hij is, wetende dat er een panenka zou komen.

Wat een onzin.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:41:42 #44
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_68740223
Wel een geweldige column.

Chargeren hoort erbij, Cheiron en Rumille.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_69007793
Schittert nu ook in reclames:

pi_69007943
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:50 schreef kevin6188 het volgende:
Schittert nu ook in reclames:

Mijn god.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_69007997
Geweldig
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:01:00 #48
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_69008207
Ahaha, ik vind hem wel grappig
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_69009296
Hahaha
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:40:50 #50