abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69052816
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:40 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik geloof dat Mikey en SCH een roker zijn sigaret niet gunt. Toevallig ex-rokers?
Iedereen moet dat zelf weten. Maar niet in een ruimte waar ik ook ben.
pi_69053003
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:40 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik geloof dat Mikey en SCH een roker zijn sigaret niet gunt. Toevallig ex-rokers?
Ik denk ze de roker wel hun sigaret gunnen. Ik zie ze tenslotte nergens pleiten voor een algeheel rookverbod.
Roken is namelijk niet verboden.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:58:06 #278
44885 Metatron
THE VOICE
pi_69053118
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik denk ze de roker wel hun sigaret gunnen. Ik zie ze tenslotte nergens pleiten voor een algeheel rookverbod.
Roker is namelijk niet verboden.
Dus komen we weer terug bij af: Waarom dan mensen te verbieden te roken in een ruimte waar geen personeel loopt wat 'beschermd moet worden', en waar het voor iedereen die er zit een volledig vrije keus is om daar te komen?

En dat allemaal terwijl het roken van een verboden middel zoals wiet wel getolereerd wordt. Ik vind dat dus echt niet handhaafbaar of op enige wijze uit te leggen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_69053390
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:58 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dus komen we weer terug bij af:
Natuurlijk kom je wéér terug bij af na 46 wellus/nietus topics over roken.
Wat een geouwehoer zeg, ongelofelijk.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:06:51 #280
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69053401
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:13 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dus niet rokers kunnen niet voet bij stuk houden, en de aan te wijzen schuldige is de roker?
Nee, zo werkt dat niet.
Zo gaat dat wel in een democratie. De meerderheid geeft een minderheid (Marokkanen, rokers) de schuld van hun problemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_69053526
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zo gaat dat wel in een democratie. De meerderheid geeft een minderheid (Marokkanen, rokers) de schuld van hun problemen.
Cry me a river, hoe zielig kun je zijn!!
Verbaast me dat je nog net niet met de termen "discriminatie" en "demoniseren" komt
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:11:26 #282
pi_69053577
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, want het is ons recht dat er nergens gerookt wordt. Kom op zeg, ik wil nog niet dood.
Ik vind ook dat je recht hebt op een rook vrije werkomgeving, maar dat betekend niet dat je het recht hebt om roken overal te verbieden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Papierversnipperaar op 15-05-2009 13:17:32 ]
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:13:07 #283
44885 Metatron
THE VOICE
pi_69053632
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Verbaast me dat je nog net niet met de termen "discriminatie" en "demoniseren" komt
Ik wil het best totalitaire trekjes noemen hoor, waar de overheid mee bezig is. Het is namelijk een volslagen onnodige inperking van persoonlijke en ondernemers-vrijheden.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:21:52 #284
pi_69053914
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Discriminatie! Demonisatie! Fascisme!
pi_69054447
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:48 schreef SCH het volgende:
Ik wil ook helemaal niet met jou in één ruimte zijn. Geen probleem dus, tenzij jij en je minister alle ruimtes voor zichzelf gaan opeisen terwijl mijn portemonnee ervoor zorgt dat die ruimtes kunnen bestaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:44:17 #286
44885 Metatron
THE VOICE
pi_69054780
quote:

[..]

Dan ga je naar een andere kroeg. Probleem opgelost.
Meh.
pi_69054851
quote:

[..]

Heel simpel op te lossen hoor, ga er dan niet heen. Wat geeft jou het recht om de bewegingsvrijheid van iemand, die andere keuzes maakt dan jij, te beperken? En waar houdt het op?

Een veel gehoord "argument" van de anti-rook fascisten is dat het slecht voor de gezondheid van derden is. Maw; de roker mag sterven volgens zijn/haar keuze, maar een ander niet schaden.

Er is geen enkel onafhankelijk onderzoek geweest die de schadelijkheid van meeroken aantoont of ontkracht. Maar dat terzijde. Mocht meeroken daadwerkelijk bewezen schadelijk zijn, gaat het argument dus op.

Uitlaatgassen van auto's zijn vele malen slechter voor de longen van mensen. Alcohol veroorzaakt vele malen meer kosten voor de samenleving dan roken (vandalisme, doden in het verkeer, gezinnen die aan alcoholisme kapot gaan, medische kosten voor alcoholisten, een hele generatie breezer-drinkers die hun IQ voor hun 18e al weggezopen hebben, etc.).

Graag een verbod op beide bovenstaande zaken op hetzelfde argument.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:49:07 #288
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69054946
oh my...
quote:
Ingediend door Fleur op vr, 15/05/2009 - 12:30.

Draai het rookverbod in de horeca terug
vrijdag 15 mei 2009
Deze week werd minister Klink in de Revu met afstand gekozen tot de meest irritante Nederlander. Ik vind hem een sympathieke man maar ik vind ook dat hij een grote blunder heeft begaan met het rookverbod in de horeca – en overigens ook met het Elektronisch Patiëntendossier. Maar dat nu even terzijde.

Laten we de zaken nu niet erger maken dan ze al zijn. Laten we niet de uitspraak in de zaak tegen café De Kachel af gaan wachten omdat de uitspraak van het hof in het hoger beroep in de zaak tegen café Victoria al klip en klaar is: reeds door aanneming van een amendement door de Kamer in 2001, een amendement dat is gesteund destijds door de huidige coalitiefracties van de PvdA en de CU, ontbreekt er een wettelijke grondslag voor het rookverbod in de horeca. Ik citeer:

“Werkgevers kunnen echter niet in alle gevallen zodanige maatregelen treffen dat werknemers hun werk in een volledig rookvrije ruimte kunnen verrichten. Dit is bijvoorbeeld het geval in horecabedrijven”, einde citaat.

Het hof meent dat het kennelijk de bedoeling was om de horeca te ontzien. Het was de bedoeling van een meerderheid van de Kamer om de horeca te ontzien. En de Kamer heeft dat vastgelegd in de Wet. En dus niet alleen de horeca zonder personeel, maar alle horecabedrijven want het amendement spreekt over een relatie tussen de werkgever en de werknemer.

De andere uitspraak, die tegen café De kachel afwachten is dus alleen maar een vertragingstechniek. Wat gaat de minister doen in alle andere rechtszaken die eraan dreigen te komen ook afwachten? Het is een vertragingstechniek en daarom zeer ‘irritant’ in de richting van al die fatsoenlijke horecaondernemers die zich aan het rookverbod houden, hun omzetten zien dalen en inmiddels op het randje van faillissement verkeren.

De Partij voor de Vrijheid is van mening dat de Wet altijd gehandhaafd moet worden maar, nu zo duidelijk is dat het rookverbod in de horeca teruggedraaid moet worden en we daar vanavond nog duidelijkheid over moeten verschaffen heeft het ook geen zin meer om de controleurs van de VWA nog langer boetes uit te laten delen.

Stop het nu minister. Draai het rookverbod in de horeca terug. Misschien kunt u het aantal onvermijdelijke schadeclaims dan nog verminderen. Het zal de belastingbetaler een hoop geld schelen. En zorg ervoor dat u vandaag in één keer van het predicaat ‘meest irritante Nederlander’ af komt en in ieder geval weer een stukje geliefder in het land wordt.

Fleur Agema
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_69055045
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:49 schreef MikeyMo het volgende:
oh my...
[..]

Bron? Daarbij was het gisteravond de eerste en tweede keer dat ik het met de PVV eens was. (Essent & rookverbod) Gelukkig was ik het ook met mijn partij (gedeeltelijk) eens
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  vrijdag 15 mei 2009 @ 14:13:39 #290
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69055855
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:51 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Bron? Daarbij was het gisteravond de eerste en tweede keer dat ik het met de PVV eens was. (Essent & rookverbod) Gelukkig was ik het ook met mijn partij (gedeeltelijk) eens
http://www.hiermaghetwel.(...)kverbod-tweede-kamer

fleur reaguurt gewoon lekker mee
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_69056877
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:49 schreef MikeyMo het volgende:
oh my...
[..]

Een beethe populisme, daar is de PVV nooit vies van. Stemmen op die figuren kan ik echter niet, al is het alleen al omdat zij alle coffeeshops willen sluiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_69057274
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat de rooklobby te sterk was.
Wat een kolder weer SCH

Niemand weerhield jou of wie dan ook om rookvrije horeca te beginnen, dat het geen succes is geworden is dan ook de schuld van de consument die blijkbaar niet zat te wachten op rookvrije horeca wat overigens het afgelopen jaar ook alweer bewezen is, rookvrije horeca is zelfs niet met geweld af te dwingen zoals nu wel blijkt en een totaalverbod in de horeca zal ook niet helpen
quote:
Het gaat prima zonder dat gerook.
Ah je gebruikt dezelfde struisvogel tactiek als de overheid, je ziet het niet dus het zal wel weg zijn, zeer sterk
quote:
Ab moet de wet nog even aanpassen zodat de kleine kroegen ook aangepakt kunnen worden.
En hoe wil je dat gaan realiseren? Zoals het er nu voorstaat is daar een grondwetswijziging voor nodig en ik denk niet dat dit er op korte termijn doorkomt.
quote:
Geen gejammer en gezeur meer. Dit is gewoon het nieuwe beleid.
Sieg Heil?

Sinds wanneer ben jij eigenlijk tegen artikel 1 van de grondwet?
quote:
De horeca die sterk genoeg is, overleeft echt wel. Als de kleine kroegen failliet gaan, dan was er misschien niet zoveel behoefte aan zo'n kroeg. De kleinere supermarkten en buurtwinkels zijn ook weg, zo gaan die dingen.
In dit geval gaan die dingen dus niet zo, het verdwijnen van kleinere supermarkten kwam door marktwerking. Het eventuele verdwijnen van kleine horeca door overheidsingrijpen.

Je begint een beetje ranzige autoritaire trekjes te krijgen maar dat is misschien ook wel logisch als je zo aan de subsidietiet van de huidige overheid hangt.
pi_69057397
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

- Het rookverbod had al lang gewend kunnen zijn als iedereen zich er vanaf dag 1 aan had gehouden.
Je bent niet in het door jou gewenste utopia.
quote:
- Er zijn rokers gestopt na 1 juli vanwege het verbod
Er zijn ongetwijfeld ook niet-rokers begonnen met roken sinds die datum.
quote:
- Er zijn genoeg verhalen van overtreders die na boete 2 of 3 toch maar zijn ingebonden. Artikelen zijn hier langs gekomen.
En toch zijn er en komen er steeds meer kroegen waar je weer mag roken.
quote:
- Ik hoor maar weinig extreme klachten uit landen als Amerika, Ierland, Groot Britannie. Zo nu en dan iets over wel 800 pubs die failliet zijn gegaan. Meer niet.
In die landen kun je dan ook gewoon nog roken, kost je wat meer moeite maar dat is ook alles.
quote:
- De wedstrijd is nog niet gelopen
Wat wederom weer genoeg over jou zegt, triest leven moet je hebben als je dit als een wedstrijd ziet.
quote:
Overigens zijn er miljoenen non-kroegtijgers die naar de kroeg toe gelokt hadden kunnen worden sinds 1 juli. Maar kroegen zijn niet zo van de marketing
En waarom geef jij dan niet het goede voorbeeld? Of ben je bang voor die verantwoordelijkheid?
pi_69057501
Wat stel je je aan Chewie. Ik merk wel meer van die emotionaliteit bij mensen die wat teleurgesteld zijn over dat roken. Er is een wet ingesteld, er mag niet meer in de horeca gerookt worden. En dan kom je met een tekst als Sieg Heil aan En dan de ander ranzigheid verwijten.

Kom nou toch man.

Dit is ook marktwerking hoor. Als men zo gehecht is aan de kleine cafes, dan blijft men wel komen. Blijkbaar kunnen we ook heel goed zonder die kleine kroegen, anders zouden ze niet over de kop gaan.
pi_69057542
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:44 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dan ga je naar een andere kroeg. Probleem opgelost.
Dan draai je het om. Nu gaan mensen die een peuk willen roken even buiten staan. Prima geregeld
pi_69057591
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:53 schreef Chewie het volgende:
Je begint een beetje ranzige autoritaire trekjes te krijgen maar dat is misschien ook wel logisch als je zo aan de subsidietiet van de huidige overheid hangt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_69057632
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
Wat stel je je aan Chewie.
Oh ja is ook zo, we mogen niet meer zeuren en eigen mening is maar lastig.
quote:
Ik merk wel meer van die emotionaliteit bij mensen die wat teleurgesteld zijn over dat roken. Er is een wet ingesteld, er mag niet meer in de horeca gerookt worden. En dan kom je met een tekst als Sieg Heil aan En dan de ander ranzigheid verwijten.
Je snapt er wederom weer eens niks van, dat sieg heil had duidelijk te maken met je opmerking over de vrijheid van meningsuiting. Triest dat je daar niks van begrepen hebt.

Waarom zou ik trouwens teleurgesteld moeten zijn? De rechters heeft immers de horeca in het gelijk gesteld en daarvoor had ik al geen last van het rookverbod omdat er aardig wat ondernemers deze wet terecht aan hun laars lapten.
quote:
Kom nou toch man.
Ga je nog in op mijn post?
quote:
Dit is ook marktwerking hoor. Als men zo gehecht is aan de kleine cafes, dan blijft men wel komen. Blijkbaar kunnen we ook heel goed zonder die kleine kroegen, anders zouden ze niet over de kop gaan.
Hoe kan het marktwerking zijn als de overheid een wet invoert die deze ondernemers benadeeld? En hoe haal je het in je hoofd om dit te vergelijken met het verdwijnen van buurtwinkels?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2009 15:05:27 ]
pi_69057645
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
Ben jij echt zo simpel of doe je maar alsof?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_69058315
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 01:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dit gaat er helaas bij veel rokers niet in.
Idd kijk maar naar de reacties van Chewie en Weltschermz!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_69058485
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:21 schreef botterfly het volgende:
Idd kijk maar naar de reacties van Chewie en Weltschermz!
Ik ben er nou eenmaal niet om sociaal zwakkeren van een leuke uitgaansomgeving te voorzien. Prima als jij rookvrij uit wilt, maar dat doe je dan maar lekker zonder mij in je rookvrije tent die zich wel van jou en gelijksoortig publiek weet te bedruipen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')